İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?

21 Ağustos 2020
Sinan Oypan

İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlıklarının artması, internetten alışverişlerde firmalara olan güvenin artması, kendi işini kurmak için internetten satış yapmak isteyenlerin de sayısını artırıyor. Kendi işini yapma düşüncesi güzel olsa da online mağaza açmadan ve online satışlara başlamadan önce bir takım konuların üzerinde durmanız gerekli.

İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?

Fikrinizi oluşturun

İnternetten satış yapmak için öncelikle fikrinizi oluşturmanız gerekmektedir. Elinizdeki fikir, satacağınız ürünleri, pazarlama ve reklam stratejilerinizi, seçeceğiniz e-ticaret altyapısını, hangi kanallar üzerinde tanıtım yapacağınızı ve hedef kitlenizi etkileyecektir. Bu nedenle de ilk önce fikrinizi oluşturmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret iş modelleri hakkında bilmeniz gerekenler

Hangi ürünleri satacağınıza karar verin

Fikirlerinizi bulurken, internetten satış yapmak için hangi ürünleri kullanacağınızı da bulmanız gerekmektedir. Doğru ürünleri bulmanız, hızlı bir şekilde marka ve ürün bilinirliğinizi artırırken, tüketicilerin taleplerini karşılamanızı da sağlar. Farklı nişlere yönelmek, pazardaki açıkları görmek, rekabeti düşük ürünlere yönelmek ilk başlarda oldukça mantıklıdır. Yükselen sektörleri ve trendleri takip etmek bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları

Herkesin satmakta olduğu ürünleri satmaya çalıştığınızda, rekabetten sıyrılmak için fiyat kırmanız gerekir. Bu hem ürünün değerini hem de markanızın değerini düşürür. Bu nedenle de rekabeti az olan, tüketicilerin bir sorununu çözebilecek ürünlere yönelmeniz gerekir.

İlgili rehber: Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020

Nişinizi belirleyin

E-ticaret için fikir ve ürünlerinizi belirlerken nişinizi de bir yandan belirlemenizde fayda var. Belli bir nişte işe başlamanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Hem pazarlama hem de ürün yönetimi açısından belli bir kulvara yönelmeniz, genel rekabetten daha kolay sıyrılmanızı sağlar.

İlgili rehber: Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?

İlgili rehber: Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?

Belli bir nişe yönelik çalışmalar yaptığınızda, daha dar bir kitleye ulaşırsınız, ancak bu kitleye ürün tanıtımları yapmanız daha kolaydır ve maliyetleri düşüktür. Rekabetin çok yüksek olmadığı bir niş üzerine odaklandığınızda da markanızı parlatmanız ve öne çıkartmanız çok daha kolay olur. Bu nedenle de trend aramalarını yaparken, niş sektörleri de araştırarak, rekabet analizlerinizi de yapmanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri

İsim seçimi, alan adı ve hostingin alınması

İnternetten satış yapmak için bir şirket kurmanız ve bir marka oluşturmanız da önemli. Bu süreçte öncelikle isim bulmanız gerekmekte. Markanızı yansıtacak ve orijinal bir isim bulmak için bir takım alternatifler belirlemeniz ve internet aramaları yaparak bu ismin başka firmalar tarafından kullanılıp kullanılmadığını araştırmanız gerekmekte.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Doğru ismi bulduktan sonra da e-ticaret siteniz için bir alan adı almanız gerekiyor. Alan adınızı alırken de seçtiğiniz ismin kullanılabilir olması önemlidir. İnternetten en yaygın şekilde kullanılan alan adı uzantısı “.com” olduğu için böyle bir isim seçmeniz daha etkili olabilir. Kullanıcılar marka adınızı internete gireceği zaman kullanıcı alışkanlıkları nedeniyle çoğunlukla “.com” uzantısını kullanacaklardır. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimize bakabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

Alan adı seçiminizle beraber e-ticaret siteniz için bir hosting seçimi yapmanız gerekmektedir. Seçeceğiniz hostingin güvenli ve kapasitesinin artırılabilir olması gerekir. Güvenli olmayan sunucular, sitenizin ve itibarınızın zarar görmesine neden olabilir. Eğer hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanacaksanız, bu paketleri aldığınızda çalıştığınız firma size bir hosting hizmeti de sağlamaktadır. Bu nedenle hosting satın almadan önce nasıl bir altyapı kullanacağınızı da belirlemeniz önemli. Bu konuyada yazının ilerleyen bölümlerinde değineceğiz.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Sosyal medya hesaplarının alınması

Alan adı ve hosting seçimiyle beraber sosyal medya hesaplarınızı da almanız önemli. Sosyal medya, pazarlama ve tüketicilere ulaşma konusunda oldukça etkili olduğu için yer alacağınız mecralardaki hesaplarınızı alarak, kurumsal bir bütünlükte bu hesaplarınızın ayarlarını da yapmanız önemli.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Nişinizi ve ürünlerinizi belirlediğinizde ulaşacağınız hedef kitleyi de belirlemiş olacağınız için, bu kitleye en etkili şekilde ulaşacağınız sosyal medya platformlarında yer almanız gerekir. Her platformda olmanız illa ki gerekmemektedir. Zamanınızı ve iş gücünüzü doğru kanallara aktarmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Şirket kurulumu

İnternetten satış yapmak, aynı zamanda vergi mükellefi olmanız anlamına gelmektedir. 2. el ürün satışları ya da düşük hacimli ürünlerin satışlarını bazı sanal pazaryerleri üzerinde şirket kurmadan yapabilirsiniz. Ancak kendi markanızı yaratmak, sanal POS ile internetten ödeme almak ve daha profesyonel bir şekilde işinizi yapmak için kendi e-ticaret sitenizi kuracağınız zaman bir şirket kurmanız gerekir. Bu noktada da şahıs ya da limited şirket kurulumu ile bu süreci tamamlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

Vergileri öğrenin

İnternetten satış yapmak, sizi vergi mükellefi yapacağı için aylık ve yıllık olarak ödemeniz gereken vergileri de öğrenmeniz gerekir. İnternetten satışlar yaptığınızda, KDV, gelir vergisi, stopaj ve sektörünüze göre farklı vergilerle yükümlü olabilirsiniz. Kendi işinizi kurmadan önce bunları da göz önünde bulundurmalısınız.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticaret altyapınızı seçin

İnternetten satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurduğunuzda farklı altyapı seçeneklerinden yararlanabilirsiniz. Ücretsiz e-ticaret yazılımları, size özel kodlanmış ve tasarlanmış bir web site ya da hazır e-ticaret paketleri bu süreçte yararlanabileceğiniz yöntemler arasında yer almakta.

Ücretsiz yazılımlar size ek maliyet çıkartmadan bir altyapı sunar; ancak site tasarımı, ek özellikler, güvenlik, SEO ve benzeri konularda sitenizin kapsamını geliştirmek istediğinizde 3. partilerin sağladığı eklenti ve temaları kullanmanız gerekir. Bu da ön görülemen maliyetler çıkartır. Aynı zamanda tasarım ve kodlama bilginiz yoksa bunları öğrenmeniz gerekir ki bu da uzun zaman alabileceği için işinize odaklanmakta zorlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?

Size özel kodlanmış ve tasarlanmış bir sitenin tamamlanması ise uzun zaman alabilir. Sıfırdan kodlama yapmak zaman alacağı gibi istediğiniz özelliklere göre istenilen fiyat da değişecektir. Yine kodlama ve tasarım bilginiz yoksa düzenli olarak destek almanız gerekecektir ve bu da maliyetlerinizi artıracaktır.

Hazır e-ticaret paketleri ise kodlama ve tasarım bilgisi gerektirmemektedir. Hazır şablonlardan yararlanarak, çok hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizi hayata geçirebilirsiniz. Seçtiğiniz paketlerde özelliklerin hepsi tek fiyatta size sunulur ve istediğiniz zaman destek alma imkanınız da olur. Siz internetten satış yapmak için işinize odaklanabilir ve arkaplandaki teknik detaylarla ilgilenmek zorunda kalmazsınız.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan