Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?

17 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?

Sosyal medya ve e-ticaret ilişkisini en verimli şekilde destekleyen platformlardan biri Facebook’tur. Öyle ki Facebook reklam vermek için oldukça ideal bir kanaldır. Bu konudaki geliştirmelerine devam eden Facebook, CPAS ile e-ticarette ortaklık yapan firmalara önemli avantajlar sağlıyor. Ortak reklamlar olarak da bilinen CPAS uygulaması, marka ve bayi arasındaki ilişkinin pazarlanabilmesine imkân tanıyor. Toptancıların perakendecileri destekleyebildiği Facebook CPAS nedir, nasıl çalışır, Facebookta ürün satışı nasıl yapılır ve Facebook ve İnstagram reklam verme yolları nelerdir?

Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?

Facebook CPAS; perakende satış yapan e-ticaret işletmelerinin, marka ile ortak bir şekilde reklam yayınlayabilmesini mümkün kılan bir sistemdir. Bayi olarak belirli bir markanın ürünlerini satışa sunan e-ticaret işletmeleri, performans pazarlaması kampanyaları dâhilinde ilgili marka tarafından desteklenebilir. Marka, bayisini basit ve güvenli bir şekilde destekleyerek ortak reklam yayınlar. Bu sistem sayesinde hem müşteriler ve bayiler arasında güven inşa edilir hem de ürünler, doğrudan ilgili kişilere gösterilir. Niş bir kitleye ulaşmak, bu reklam modelinde mümkündür. Facebook ve İnstagram reklam verme yolları nelerdir?

Ortak reklamları bir örnekle açıklamak gerekirse Hepsiburada, adidas markasının ürünlerini satan bir bayi olarak kabul edilebilir. Hepsiburada’nın tamamen adidas markalı ürünlerden oluşan kataloğu, adidas’ın yayınladığı bir Facebook CPAS reklamına eklenir. adidas adı ile yayınlanan bu reklama tıklayan kullanıcılar, Hepsiburada üzerinden satılan aynı markalı ürünlere ulaşır.

Facebook CPAS Reklam Modeli Nasıl Çalışır?

Facebook üzerinde dinamik reklamları kullanan bayiler, tek bir markanın ürünlerinden oluşan bir katalog oluşturabilir. Marka ise söz konusu bayinin e-ticaret sitesi ya da mobil uygulaması üzerindeki satışları artırmak amacıyla, ilgili kataloğu reklamlarında kullanır. Reklama tıklayan kullanıcılar ise markanın değil, bayinin internet sitesine gider. Facebook CPAS Ads ile bayiler, cookies (çerezler) ve benzeri kaynaklardan aldığı veriler doğrultusunda, katalogdaki ürünlere ilgi göstermiş kişilere hitaben reklam yayınlar. Bu da reklamın performansını önemli ölçüde artırarak hem bayiye hem de markaya getiri sağlar.

Facebook Ortak Reklam Modelini Kimler Kullanmalıdır?

Facebook ortak reklam modelini holding, şirket, üretici, tedarikçi gibi konumlarda bulunan markalar ile bu markaların ürünlerini satan e-ticaret firmaları kullanmalıdır. Satılan her ürün için hem marka hem de satıcı gelir elde edebildiği için bu tip bir reklam ortaklığının iki tarafa da faydası olur. Dinamik reklam entegrasyonunu tamamlamış olan bayiler ve bu sisteme katılmış olan markalar, Facebook CPAS’ı rahatlıkla kullanabilir.

Kampanyalara dâhil olmak isteyen bir bayiyseniz, öncelikle Facebook Piksel ve Facebook SDK (Software Development Kit) uygulamalarının kurulumunu tamamlamalısınız. Ardından bir ürün kataloğu segmenti oluşturmalısınız. Oluşturduğunuz bu katalog segmentini Business Manager aracılığıyla, ortaklık kurduğunuz markalar ile paylaşmalısınız. Ortağınız olan marka ise ortak reklam yayınlayabileceği perakendeciler arasında sizi görerek performans pazarlama kampanyasına dâhil eder.

Facebook CPAS Reklam Kampanya Modelleri Nelerdir?

Facebook ve İnstagram reklam verme yolları nelerdir?

Sosyal medya reklam türleri nelerdir?” sorusunun ilk cevaplarından biri Facebook reklamları olabilir. Facebook ise reklam modelleri konusunda çeşitli alternatifler sunarak e-ticaretin daha aktif olmasını sağlamaktadır. Facebook’taki alternatiflerden biri olan Facebook CPAS da kendi içerisinde farklı reklam modellerini barındırır. Bunlar satışları artırmayı amaçlayan, satış odaklı reklam modelleridir. Dönüşüm ve katalog reklamları olmak üzere iki farklı model tercih edilebilir.

Dönüşüm Reklamları

CPAS sistemi remarketing mantığıyla, ilgili kişilere tekrar reklam gösterme amacıyla kullanılabilen bir model olduğu gibi yeni müşteri kazanımı hedeflerinde de faydalıdır. Dönüşüm reklamları, kullanıcıları bir açılış sayfasına, yani e-ticaret sitesine yönlendirir. Genellikle prospecting kampanyaları için kullanılır. Prospecting, geçmişte ilgili ürünlerle etkileşime girmemiş ve alışveriş sitesini ziyaret etmemiş kişileri hedefleyen bir kampanya yöntemidir. Dönüşüm reklamları ile yeni müşteri kazanımı sağlanabilir ve sonraki kampanyalarda kullanılmak üzere yeni veriler elde edilebilir.

Katalog Reklamları

Katalog reklamları, çoğunlukla Instagram’da tercih edilen bir modeldir. Facebook üzerinden oluşturulan kataloglardaki ürünler, Instagram mağazalarına eklenebilir. Reklam veren marka ise bu mağaza ile reklamı ilişkilendirebilir. Böylece reklama tıklayan kullanıcıların ilk aşamada Instagram’dan çıkması gerekmez. Reklama tıklandığında vitrin açılır ve ürünler burada sergilenir. Ürünleri satın almak isteyen kullanıcılar, ilgili butona tıklayarak alışveriş sitesine gidebilir. Bu yöntem remarketing (yeniden pazarlama) süreci için de oldukça faydalıdır.

Facebook CPAS Reklam Kampanyası Hedeflemeleri Nasıl Olur?

Facebook CPAS, hedefleme konusunda verimli bir reklam modeli olarak kabul edilebilir. Çünkü bu reklamlarda bayinin dışında, markanın büyük veri havuzu da kullanılır. Veri anlaşması yapıldığında cookies ve benzeri kaynaklar kullanılarak detaylı bir analiz yapılır ve bu doğrultuda reklam yayınlanır. Daha önce ilgili ürünleri incelemiş, sepetine eklemiş ya da bayi olan alışveriş sitesini ziyaret etmiş potansiyel müşteriler, ortak reklamları daha sık görürler.

Facebook algoritması da bu aşamada kullanışlıdır. CPAS satışa yönelik bir model olduğu için reklamlar, çok geniş bir hedef kitle yerine satın alma potansiyeli en yüksek kişilere gösterilebilir. Doğru bir hedefleme yapmak ve hedeflenen kitlenin dönüşümünü artırmak için dikkat edilmesi gereken bazı detaylar da vardır. Aşağıdaki önerileri dikkate alarak hem hedeflemenizi doğru yapabilir hem de reklamın performansını artırabilirsiniz.

  • Katalog segmentlerinde farklı ürün setleri oluşturun.
  • Ürün seti oluştururken filtreleme seçeneklerine kodlar değil, marka ya da ürün adlarını ekleyin.
  • Yeni müşteriler edinmek istiyorsanız daha büyük ölçekli ve daha geniş hedef kitleleri tercih edin.
  • Benzer özelliklere sahip hedef kitleleri tercih etmeyin.
  • Yeniden hedeflemeyi kullanmayı ihmal etmeyin.
  • Otomatik reklam alanlarını kullanın.
  • Daha tutarlı veriler için daha fazla dönüşüm hedefleyin.

Facebook CPAS Reklam Kampanya Raporlaması Neden Önemlidir?

Raporlama konusundaki verimi dikkate alındığında Facebook CPAS, “En faydalı dijital reklam çeşitleri nelerdir?” sorusunun ilk cevaplarından biri olabilir. Çünkü bu modelde bayiler ve markalar, birbirlerinin kampanyalar üzerindeki etkilerini de görebilir. Ortak reklam raporları ile erişim, gösterimler, tıklamalar, dönüşümler ve reklam satışı getirisi gibi kalemlerin verilerine erişilebilir. Bu raporlar sayesinde hem gerçek zamanlı bilgiler alınabilir hem de reklam performansı yakından takip edilebilir. Örneğin bayiler, markaların yayınladığı reklamların satışlara ne derecede etki ettiğini görebilir. Kampanya raporlaması, iki taraf için de faydalı bilgiler verir.

Facebook CPAS Reklam Kampanyalarının Avantajları Nelerdir?

Marka açısından faydaları:

  • Satın alma potansiyeli yüksek kişilere uygun ürünler sergileyebilme
  • Bayilerin internet sitesine ve mobil uygulamasına doğrudan trafik yönlendirebilme
  • Reklamları, ürünlerin internet üzerinden satışı için optimize edebilme
  • Kampanyaların dönüşümler üzerindeki etkilerini ölçebilme

Bayi açısından faydaları:

  • Markalarla güvenli ve geniş kapsamlı ortaklıklar kurabilme
  • Ortak kampanyaların erişimini artırabilme
  • Marka desteği ile online satışları artırabilme
  • Marka reklamlarının satışlar üzerindeki etkilerini ölçebilme
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Ferad Osman Sali
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Ferad Osman Sali
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Site Tasarımında Flat Design Nedir?
E-Ticaret Site Tasarımında Flat Design Nedir?
Flat design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellikle 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, flat design’ın popülerliğini...
28 Ağustos 2022
Savaş Çetinkaya
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi
Dijitalleşmenin daha yaygın hâle gelmesiyle birlikte internet sitelerinin sayısı da artmıştır. Güncel verilere göre internetteki mevcut sayfaların %43,2’si WordPress kullanılarak oluşturulmuştur. WordPress, kendi web sitesini kurmak...
18 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft