Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?

17 Mart 2022
Markethinkers
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?

Sosyal medya ve e-ticaret ilişkisini en verimli şekilde destekleyen platformlardan biri Facebook’tur. Öyle ki Facebook reklam vermek için oldukça ideal bir kanaldır. Bu konudaki geliştirmelerine devam eden Facebook, CPAS ile e-ticarette ortaklık yapan firmalara önemli avantajlar sağlıyor. Ortak reklamlar olarak da bilinen CPAS uygulaması, marka ve bayi arasındaki ilişkinin pazarlanabilmesine imkân tanıyor. Toptancıların perakendecileri destekleyebildiği Facebook CPAS nedir, nasıl çalışır?

Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?

Facebook CPAS; perakende satış yapan e-ticaret işletmelerinin, marka ile ortak bir şekilde reklam yayınlayabilmesini mümkün kılan bir sistemdir. Bayi olarak belirli bir markanın ürünlerini satışa sunan e-ticaret işletmeleri, performans pazarlaması kampanyaları dâhilinde ilgili marka tarafından desteklenebilir. Marka, bayisini basit ve güvenli bir şekilde destekleyerek ortak reklam yayınlar. Bu sistem sayesinde hem müşteriler ve bayiler arasında güven inşa edilir hem de ürünler, doğrudan ilgili kişilere gösterilir. Niş bir kitleye ulaşmak, bu reklam modelinde mümkündür.

Ortak reklamları bir örnekle açıklamak gerekirse Hepsiburada, adidas markasının ürünlerini satan bir bayi olarak kabul edilebilir. Hepsiburada’nın tamamen adidas markalı ürünlerden oluşan kataloğu, adidas’ın yayınladığı bir Facebook CPAS reklamına eklenir. adidas adı ile yayınlanan bu reklama tıklayan kullanıcılar, Hepsiburada üzerinden satılan aynı markalı ürünlere ulaşır.

Facebook CPAS Reklam Modeli Nasıl Çalışır?

Facebook üzerinde dinamik reklamları kullanan bayiler, tek bir markanın ürünlerinden oluşan bir katalog oluşturabilir. Marka ise söz konusu bayinin e-ticaret sitesi ya da mobil uygulaması üzerindeki satışları artırmak amacıyla, ilgili kataloğu reklamlarında kullanır. Reklama tıklayan kullanıcılar ise markanın değil, bayinin internet sitesine gider. Facebook CPAS Ads ile bayiler, cookies (çerezler) ve benzeri kaynaklardan aldığı veriler doğrultusunda, katalogdaki ürünlere ilgi göstermiş kişilere hitaben reklam yayınlar. Bu da reklamın performansını önemli ölçüde artırarak hem bayiye hem de markaya getiri sağlar.

Facebook Ortak Reklam Modelini Kimler Kullanmalıdır?

Facebook ortak reklam modelini holding, şirket, üretici, tedarikçi gibi konumlarda bulunan markalar ile bu markaların ürünlerini satan e-ticaret firmaları kullanmalıdır. Satılan her ürün için hem marka hem de satıcı gelir elde edebildiği için bu tip bir reklam ortaklığının iki tarafa da faydası olur. Dinamik reklam entegrasyonunu tamamlamış olan bayiler ve bu sisteme katılmış olan markalar, Facebook CPAS’ı rahatlıkla kullanabilir.

Kampanyalara dâhil olmak isteyen bir bayiyseniz, öncelikle Facebook Piksel ve Facebook SDK (Software Development Kit) uygulamalarının kurulumunu tamamlamalısınız. Ardından bir ürün kataloğu segmenti oluşturmalısınız. Oluşturduğunuz bu katalog segmentini Business Manager aracılığıyla, ortaklık kurduğunuz markalar ile paylaşmalısınız. Ortağınız olan marka ise ortak reklam yayınlayabileceği perakendeciler arasında sizi görerek performans pazarlama kampanyasına dâhil eder.

Facebook CPAS Reklam Kampanya Modelleri Nelerdir?

Sosyal medya reklam türleri nelerdir?” sorusunun ilk cevaplarından biri Facebook reklamları olabilir. Facebook ise reklam modelleri konusunda çeşitli alternatifler sunarak e-ticaretin daha aktif olmasını sağlamaktadır. Facebook’taki alternatiflerden biri olan Facebook CPAS da kendi içerisinde farklı reklam modellerini barındırır. Bunlar satışları artırmayı amaçlayan, satış odaklı reklam modelleridir. Dönüşüm ve katalog reklamları olmak üzere iki farklı model tercih edilebilir.

Dönüşüm Reklamları

CPAS sistemi remarketing mantığıyla, ilgili kişilere tekrar reklam gösterme amacıyla kullanılabilen bir model olduğu gibi yeni müşteri kazanımı hedeflerinde de faydalıdır. Dönüşüm reklamları, kullanıcıları bir açılış sayfasına, yani e-ticaret sitesine yönlendirir. Genellikle prospecting kampanyaları için kullanılır. Prospecting, geçmişte ilgili ürünlerle etkileşime girmemiş ve alışveriş sitesini ziyaret etmemiş kişileri hedefleyen bir kampanya yöntemidir. Dönüşüm reklamları ile yeni müşteri kazanımı sağlanabilir ve sonraki kampanyalarda kullanılmak üzere yeni veriler elde edilebilir.

Katalog Reklamları

Katalog reklamları, çoğunlukla Instagram’da tercih edilen bir modeldir. Facebook üzerinden oluşturulan kataloglardaki ürünler, Instagram mağazalarına eklenebilir. Reklam veren marka ise bu mağaza ile reklamı ilişkilendirebilir. Böylece reklama tıklayan kullanıcıların ilk aşamada Instagram’dan çıkması gerekmez. Reklama tıklandığında vitrin açılır ve ürünler burada sergilenir. Ürünleri satın almak isteyen kullanıcılar, ilgili butona tıklayarak alışveriş sitesine gidebilir. Bu yöntem remarketing (yeniden pazarlama) süreci için de oldukça faydalıdır.

Facebook CPAS Reklam Kampanyası Hedeflemeleri Nasıl Olur?

Facebook CPAS, hedefleme konusunda verimli bir reklam modeli olarak kabul edilebilir. Çünkü bu reklamlarda bayinin dışında, markanın büyük veri havuzu da kullanılır. Veri anlaşması yapıldığında cookies ve benzeri kaynaklar kullanılarak detaylı bir analiz yapılır ve bu doğrultuda reklam yayınlanır. Daha önce ilgili ürünleri incelemiş, sepetine eklemiş ya da bayi olan alışveriş sitesini ziyaret etmiş potansiyel müşteriler, ortak reklamları daha sık görürler.

Facebook algoritması da bu aşamada kullanışlıdır. CPAS satışa yönelik bir model olduğu için reklamlar, çok geniş bir hedef kitle yerine satın alma potansiyeli en yüksek kişilere gösterilebilir. Doğru bir hedefleme yapmak ve hedeflenen kitlenin dönüşümünü artırmak için dikkat edilmesi gereken bazı detaylar da vardır. Aşağıdaki önerileri dikkate alarak hem hedeflemenizi doğru yapabilir hem de reklamın performansını artırabilirsiniz.

  • Katalog segmentlerinde farklı ürün setleri oluşturun.
  • Ürün seti oluştururken filtreleme seçeneklerine kodlar değil, marka ya da ürün adlarını ekleyin.
  • Yeni müşteriler edinmek istiyorsanız daha büyük ölçekli ve daha geniş hedef kitleleri tercih edin.
  • Benzer özelliklere sahip hedef kitleleri tercih etmeyin.
  • Yeniden hedeflemeyi kullanmayı ihmal etmeyin.
  • Otomatik reklam alanlarını kullanın.
  • Daha tutarlı veriler için daha fazla dönüşüm hedefleyin.

Facebook CPAS Reklam Kampanya Raporlaması Neden Önemlidir?

Raporlama konusundaki verimi dikkate alındığında Facebook CPAS, “En faydalı dijital reklam çeşitleri nelerdir?” sorusunun ilk cevaplarından biri olabilir. Çünkü bu modelde bayiler ve markalar, birbirlerinin kampanyalar üzerindeki etkilerini de görebilir. Ortak reklam raporları ile erişim, gösterimler, tıklamalar, dönüşümler ve reklam satışı getirisi gibi kalemlerin verilerine erişilebilir. Bu raporlar sayesinde hem gerçek zamanlı bilgiler alınabilir hem de reklam performansı yakından takip edilebilir. Örneğin bayiler, markaların yayınladığı reklamların satışlara ne derecede etki ettiğini görebilir. Kampanya raporlaması, iki taraf için de faydalı bilgiler verir.

Facebook CPAS Reklam Kampanyalarının Avantajları Nelerdir?

Marka açısından faydaları:

  • Satın alma potansiyeli yüksek kişilere uygun ürünler sergileyebilme
  • Bayilerin internet sitesine ve mobil uygulamasına doğrudan trafik yönlendirebilme
  • Reklamları, ürünlerin internet üzerinden satışı için optimize edebilme
  • Kampanyaların dönüşümler üzerindeki etkilerini ölçebilme

Bayi açısından faydaları:

  • Markalarla güvenli ve geniş kapsamlı ortaklıklar kurabilme
  • Ortak kampanyaların erişimini artırabilme
  • Marka desteği ile online satışları artırabilme
  • Marka reklamlarının satışlar üzerindeki etkilerini ölçebilme
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı sıra...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın