Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?

Yazar: Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 10.06.2024
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?

Sosyal medya ve e-ticaret ilişkisini en verimli şekilde destekleyen platformlardan biri Facebook’tur. Öyle ki Facebook reklam vermek için oldukça ideal bir kanaldır. Bu konudaki geliştirmelerine devam eden Facebook, CPAS ile e-ticarette ortaklık yapan firmalara önemli avantajlar sağlıyor. Ortak reklamlar olarak da bilinen CPAS uygulaması, marka ve bayi arasındaki ilişkinin pazarlanabilmesine imkân tanıyor. Toptancıların perakendecileri destekleyebildiği Facebook CPAS nedir, nasıl çalışır, Facebookta ürün satışı nasıl yapılır ve Facebook ve İnstagram reklam verme yolları nelerdir?

Facebook CPAS Nedir?

Facebook CPAS, markalar ve perakendecilerin ortak reklam kampanyaları düzenleyerek, e-ticaret sitelerine trafik çekmelerini sağlar.

Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?

Facebook CPAS; perakende satış yapan e-ticaret işletmelerinin, marka ile ortak bir şekilde reklam yayınlayabilmesini mümkün kılan bir sistemdir. Bayi olarak belirli bir markanın ürünlerini satışa sunan e-ticaret işletmeleri, performans pazarlaması kampanyaları dâhilinde ilgili marka tarafından desteklenebilir. Marka, bayisini basit ve güvenli bir şekilde destekleyerek ortak reklam yayınlar. Bu sistem sayesinde hem müşteriler ve bayiler arasında güven inşa edilir hem de ürünler, doğrudan ilgili kişilere gösterilir. Niş bir kitleye ulaşmak, bu reklam modelinde mümkündür. Facebook ve İnstagram reklam verme yolları nelerdir?

Ortak reklamları bir örnekle açıklamak gerekirse Hepsiburada, adidas markasının ürünlerini satan bir bayi olarak kabul edilebilir. Hepsiburada’nın tamamen adidas markalı ürünlerden oluşan kataloğu, adidas’ın yayınladığı bir Facebook CPAS reklamına eklenir. adidas adı ile yayınlanan bu reklama tıklayan kullanıcılar, Hepsiburada üzerinden satılan aynı markalı ürünlere ulaşır.

Facebook CPAS Reklam Modeli Nasıl Çalışır?

Facebook üzerinde dinamik reklamları kullanan bayiler, tek bir markanın ürünlerinden oluşan bir katalog oluşturabilir. Marka ise söz konusu bayinin e-ticaret sitesi ya da mobil uygulaması üzerindeki satışları artırmak amacıyla, ilgili kataloğu reklamlarında kullanır. Reklama tıklayan kullanıcılar ise markanın değil, bayinin internet sitesine gider. Facebook CPAS Ads ile bayiler, cookies (çerezler) ve benzeri kaynaklardan aldığı veriler doğrultusunda, katalogdaki ürünlere ilgi göstermiş kişilere hitaben reklam yayınlar. Bu da reklamın performansını önemli ölçüde artırarak hem bayiye hem de markaya getiri sağlar.

Facebook Ortak Reklam Modelini Kimler Kullanmalıdır?

Facebook ortak reklam modelini holding, şirket, üretici, tedarikçi gibi konumlarda bulunan markalar ile bu markaların ürünlerini satan e-ticaret firmaları kullanmalıdır. Satılan her ürün için hem marka hem de satıcı gelir elde edebildiği için bu tip bir reklam ortaklığının iki tarafa da faydası olur. Dinamik reklam entegrasyonunu tamamlamış olan bayiler ve bu sisteme katılmış olan markalar, Facebook CPAS’ı rahatlıkla kullanabilir.

Kampanyalara dâhil olmak isteyen bir bayiyseniz, öncelikle Facebook Piksel ve Facebook SDK (Software Development Kit) uygulamalarının kurulumunu tamamlamalısınız. Ardından bir ürün kataloğu segmenti oluşturmalısınız. Oluşturduğunuz bu katalog segmentini Business Manager aracılığıyla, ortaklık kurduğunuz markalar ile paylaşmalısınız. Ortağınız olan marka ise ortak reklam yayınlayabileceği perakendeciler arasında sizi görerek performans pazarlama kampanyasına dâhil eder.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Facebook CPAS Reklam Kampanya Modelleri Nelerdir?

Sosyal medya reklam türleri nelerdir?” sorusunun ilk cevaplarından biri Facebook reklamları olabilir. Facebook ise reklam modelleri konusunda çeşitli alternatifler sunarak e-ticaretin daha aktif olmasını sağlamaktadır. Facebook’taki alternatiflerden biri olan Facebook CPAS da kendi içerisinde farklı reklam modellerini barındırır. Bunlar satışları artırmayı amaçlayan, satış odaklı reklam modelleridir. Dönüşüm ve katalog reklamları olmak üzere iki farklı model tercih edilebilir.

Dönüşüm Reklamları

CPAS sistemi remarketing mantığıyla, ilgili kişilere tekrar reklam gösterme amacıyla kullanılabilen bir model olduğu gibi yeni müşteri kazanımı hedeflerinde de faydalıdır. Dönüşüm reklamları, kullanıcıları bir açılış sayfasına, yani e-ticaret sitesine yönlendirir. Genellikle prospecting kampanyaları için kullanılır. Prospecting, geçmişte ilgili ürünlerle etkileşime girmemiş ve alışveriş sitesini ziyaret etmemiş kişileri hedefleyen bir kampanya yöntemidir. Dönüşüm reklamları ile yeni müşteri kazanımı sağlanabilir ve sonraki kampanyalarda kullanılmak üzere yeni veriler elde edilebilir.

Yüksek Geri Dönüşüm Oranları

Ortak reklamlarla doğru hedef kitleye ulaşarak yüksek geri dönüşüm oranları elde edebilirsiniz.

Katalog Reklamları

Katalog reklamları, çoğunlukla Instagram’da tercih edilen bir modeldir. Facebook üzerinden oluşturulan kataloglardaki ürünler, Instagram mağazalarına eklenebilir. Reklam veren marka ise bu mağaza ile reklamı ilişkilendirebilir. Böylece reklama tıklayan kullanıcıların ilk aşamada Instagram’dan çıkması gerekmez. Reklama tıklandığında vitrin açılır ve ürünler burada sergilenir. Ürünleri satın almak isteyen kullanıcılar, ilgili butona tıklayarak alışveriş sitesine gidebilir. Bu yöntem remarketing (yeniden pazarlama) süreci için de oldukça faydalıdır.

Katalog Reklamları

Katalog reklamları, ürünlerinizi Instagram ve Facebook'ta sergileyerek daha geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Facebook CPAS Reklam Kampanyası Hedeflemeleri Nasıl Olur?

Facebook CPAS, hedefleme konusunda verimli bir reklam modeli olarak kabul edilebilir. Çünkü bu reklamlarda bayinin dışında, markanın büyük veri havuzu da kullanılır. Veri anlaşması yapıldığında cookies ve benzeri kaynaklar kullanılarak detaylı bir analiz yapılır ve bu doğrultuda reklam yayınlanır. Daha önce ilgili ürünleri incelemiş, sepetine eklemiş ya da bayi olan alışveriş sitesini ziyaret etmiş potansiyel müşteriler, ortak reklamları daha sık görürler.

Facebook algoritması da bu aşamada kullanışlıdır. CPAS satışa yönelik bir model olduğu için reklamlar, çok geniş bir hedef kitle yerine satın alma potansiyeli en yüksek kişilere gösterilebilir. Doğru bir hedefleme yapmak ve hedeflenen kitlenin dönüşümünü artırmak için dikkat edilmesi gereken bazı detaylar da vardır. Aşağıdaki önerileri dikkate alarak hem hedeflemenizi doğru yapabilir hem de reklamın performansını artırabilirsiniz.

  • Katalog segmentlerinde farklı ürün setleri oluşturun.
  • Ürün seti oluştururken filtreleme seçeneklerine kodlar değil, marka ya da ürün adlarını ekleyin.
  • Yeni müşteriler edinmek istiyorsanız daha büyük ölçekli ve daha geniş hedef kitleleri tercih edin.
  • Benzer özelliklere sahip hedef kitleleri tercih etmeyin.
  • Yeniden hedeflemeyi kullanmayı ihmal etmeyin.
  • Otomatik reklam alanlarını kullanın.
  • Daha tutarlı veriler için daha fazla dönüşüm hedefleyin.

Facebook CPAS Reklam Kampanya Raporlaması Neden Önemlidir?

Raporlama konusundaki verimi dikkate alındığında Facebook CPAS, “En faydalı dijital reklam çeşitleri nelerdir?” sorusunun ilk cevaplarından biri olabilir. Çünkü bu modelde bayiler ve markalar, birbirlerinin kampanyalar üzerindeki etkilerini de görebilir. Ortak reklam raporları ile erişim, gösterimler, tıklamalar, dönüşümler ve reklam satışı getirisi gibi kalemlerin verilerine erişilebilir. Bu raporlar sayesinde hem gerçek zamanlı bilgiler alınabilir hem de reklam performansı yakından takip edilebilir. Örneğin bayiler, markaların yayınladığı reklamların satışlara ne derecede etki ettiğini görebilir. Kampanya raporlaması, iki taraf için de faydalı bilgiler verir.

Facebook CPAS Reklam Kampanyalarının Avantajları Nelerdir?

Marka açısından faydaları:

  • Satın alma potansiyeli yüksek kişilere uygun ürünler sergileyebilme
  • Bayilerin internet sitesine ve mobil uygulamasına doğrudan trafik yönlendirebilme
  • Reklamları, ürünlerin internet üzerinden satışı için optimize edebilme
  • Kampanyaların dönüşümler üzerindeki etkilerini ölçebilme

Bayi açısından faydaları:

  • Markalarla güvenli ve geniş kapsamlı ortaklıklar kurabilme
  • Ortak kampanyaların erişimini artırabilme
  • Marka desteği ile online satışları artırabilme
  • Marka reklamlarının satışlar üzerindeki etkilerini ölçebilme

Facebook CPAS Reklam Modeli Nedir?

Facebook CPAS, perakende satış yapan e-ticaret işletmelerinin, marka ile ortak bir şekilde reklam yayınlayabilmesini sağlayan bir sistemdir.

Facebook CPAS Reklam Modeli Nasıl Çalışır?

Bayiler, markaların ürünlerinden oluşan kataloglar oluşturur ve markalar bu katalogları kullanarak reklam yayınlar. Reklama tıklayan kullanıcılar bayinin sitesine yönlendirilir.

Facebook Ortak Reklam Modelini Kimler Kullanmalıdır?

Markalar, holdingler, üreticiler, tedarikçiler ve bu markaların ürünlerini satan e-ticaret firmaları kullanmalıdır.

Facebook CPAS Reklam Kampanya Modelleri Nelerdir?

Facebook CPAS reklam kampanyaları dönüşüm reklamları ve katalog reklamları olarak ikiye ayrılır.

Facebook CPAS Reklam Kampanyası Hedeflemeleri Nasıl Olur?

CPAS, cookies ve benzeri kaynaklardan gelen verilerle, satın alma potansiyeli yüksek kişilere hedeflenir.

Facebook CPAS Reklam Kampanyası Raporlaması Neden Önemlidir?

Raporlama, erişim, gösterimler, tıklamalar ve dönüşümler gibi verileri analiz ederek reklam performansını değerlendirmeye yardımcı olur.

Facebook CPAS Reklam Kampanyalarının Avantajları Nelerdir?

Markalar ve bayiler için satış potansiyelini artırır, geniş kitlelere ulaşır, markalar arası güven sağlar ve detaylı raporlar sunar.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler