Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu yazıyı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise Facebook İstatistikler özelliği ile sizin için ideal olan paylaşım aralıklarını nasıl bulabileceğinizi anlatacağız.

Facebook İstatistikler

Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok?

Marka sayfaları üzerindeki istatistikler, firmalara Facebook sayfaları ile ilgili birçok detaylı bilgi sunuyor. Gönderilerinizin erişim bilgileri, kullanıcılarla ilgili demografik bilgiler, belli zaman aralıklarında kaç yeni takipçi kazanıldığı ve sayfayı beğenmekten vazgeçenlerin sayısını bu bölümde görebiliyorsunuz. Bunların yanı sıra takipçilerinizin en çok hangi zaman aralıklarında aktif olduğunu da bu özellik üzerinden takip edebiliyorsunuz. Kendi ideal zaman aralıklarınızı belirlerken bu özellikten faydalanabilirsiniz. Aşağıda da görsellerle beraber bu işlemi nasıl yapabileceğinizi adım adım anlatacağız.

1.Adım

Öncelikle Facebook üzerinde, marka sayfanıza giriş yapmanız gerekiyor. Bu sayfayı açtığınızda sayfanın üst tarafında “Sayfa - Mesajlar - Bildirimler - İstatistikler - Yayınlama Araçları” şeklinde bir menü göreceksiniz. Burada “İstatistikler” öğesine tıklamanız gerekiyor.

facebook-istatsikler1

2.Adım

Açılan sayfanın sol tarafında aşağıya doğru uzanan bir menü bulunmakta. İlk açılan sayfada sayfanızla ilgili genel bilgilerin bulunduğu bir sayfa ile karşılacaksınız. Takipçilerin aktif olduğu zaman dilimlerini görebilmek için sol sütunda bulunan “Gönderiler” öğesine tıklamanız gerekiyor.

facebook-istatistikler2

3.Adım

Açılan sayfa üzerinde son 1 hafta üzerinde takipçilerinizin hangi günlerde hangi saat aralıklarında daha aktif olduklarını görebileceğiniz bir grafik ile karşılacaksınız.

facebook-istatistikler3

Bu grafikte üst tarafta haftanın 7 gününde takipçilerinizin ne kadarının aktif bir şekilde Facebook üzerinde olduklarını görebilirsiniz. Aşağıdaki grafik ise haftanın ortalamasını alarak, hangi saat dilimlerinde bu takipçilerin daha fazla aktif olduklarını size göstermektedir.

Saatler grafiğinin üzerine geldiğinizde belli bir saat üzerinde kaç kişinin aktif olduğunu görebilirsiniz. Bizim örneğimizde saat 13:00’da toplamda 947 takipçinin Facebook üzerinde aktif olduğu görülüyor.

Aşağıdaki grafiği ele alacak olursak; Yukarıdaki günler grafiğinde her hangi bir gün üzerine geldiğinizde, ince bir çizgi ile saatler grafiği üzerinde o güne özel olarak takipçilerin aktif olduğu zaman dilimleri görünebiliyor.

facebook-istatistikler4

Bu verileri kullanarak kendi ideal zamanınızı nasıl oluşturabilirsiniz?

Yukarıdaki örnek üzerinde baktığımızda özellikle saat 18:00’ten sonra takipçilerin daha aktif bir şekilde Facebook üzerinde olduğu görülüyor. Sabah saatlerinde yoğunluk bir hayli az olduğu için bu saatlerde paylaşım yapmak çok da uygun değil.

Haftanın diğer günleri de incelenerek, takipçilerin en yoğun şekilde aktif oldukları saatler de incelenmeli. Böylelikle farklı günler için farklı saat aralıkları belirlenerek, paylaşımlar yapılabilir.

Gündüz saatlerinde çalışıyor olsanız da takipçileriniz, sosyal medyayı gece daha aktif kullanıyor olabilirler. Bu sebeple de sosyal paylaşımlarınızı yaparken, ileri zamanlama özelliklerinden faydalanabilirsiniz.

“Facebook

İleriye yönelik zamanlama yaptığınızda, takipçilerin aktif oldukları zamanın zirveye ulaştığı anlarda paylaşımlar yaparak, etkileşim oranlarınızı artırmanız daha olası bir hal alacaktır. Sabah saatlerinde yoğunluğun az olduğu anlarda paylaşımlar yapmaktansa, ileriye zamanlı ve zirve anlarında paylaşımlar yapmak, daha fazla etkileşim almanızı sağlayabilir.

Tabii ki bu zaman aralıkları sektörlere ve firmalara göre değişiklik gösterebilir. Bu sebeple de dünkü yazımızda bahsettiğimiz gibi tek bir ideal paylaşım zamanı bulunmamaktadır. Firmaların kendileri için uygun olan zaman aralıklarını bulmaları gerekir. Bunun için de yukarıda örneklerle gösterdiğimiz İstatistikler özelliğinden faydanlanmak, sosyal medya pazarlamanızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımıcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın