Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

9 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu yazıyı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise Facebook İstatistikler özelliği ile sizin için ideal olan paylaşım aralıklarını nasıl bulabileceğinizi anlatacağız.

Facebook İstatistikler

Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok?

Marka sayfaları üzerindeki istatistikler, firmalara Facebook sayfaları ile ilgili birçok detaylı bilgi sunuyor. Gönderilerinizin erişim bilgileri, kullanıcılarla ilgili demografik bilgiler, belli zaman aralıklarında kaç yeni takipçi kazanıldığı ve sayfayı beğenmekten vazgeçenlerin sayısını bu bölümde görebiliyorsunuz. Bunların yanı sıra takipçilerinizin en çok hangi zaman aralıklarında aktif olduğunu da bu özellik üzerinden takip edebiliyorsunuz. Kendi ideal zaman aralıklarınızı belirlerken bu özellikten faydalanabilirsiniz. Aşağıda da görsellerle beraber bu işlemi nasıl yapabileceğinizi adım adım anlatacağız.

1.Adım

Öncelikle Facebook üzerinde, marka sayfanıza giriş yapmanız gerekiyor. Bu sayfayı açtığınızda sayfanın üst tarafında “Sayfa - Mesajlar - Bildirimler - İstatistikler - Yayınlama Araçları” şeklinde bir menü göreceksiniz. Burada “İstatistikler” öğesine tıklamanız gerekiyor.

facebook-istatsikler1

2.Adım

Açılan sayfanın sol tarafında aşağıya doğru uzanan bir menü bulunmakta. İlk açılan sayfada sayfanızla ilgili genel bilgilerin bulunduğu bir sayfa ile karşılacaksınız. Takipçilerin aktif olduğu zaman dilimlerini görebilmek için sol sütunda bulunan “Gönderiler” öğesine tıklamanız gerekiyor.

facebook-istatistikler2

3.Adım

Açılan sayfa üzerinde son 1 hafta üzerinde takipçilerinizin hangi günlerde hangi saat aralıklarında daha aktif olduklarını görebileceğiniz bir grafik ile karşılacaksınız.

facebook-istatistikler3

Bu grafikte üst tarafta haftanın 7 gününde takipçilerinizin ne kadarının aktif bir şekilde Facebook üzerinde olduklarını görebilirsiniz. Aşağıdaki grafik ise haftanın ortalamasını alarak, hangi saat dilimlerinde bu takipçilerin daha fazla aktif olduklarını size göstermektedir.

Saatler grafiğinin üzerine geldiğinizde belli bir saat üzerinde kaç kişinin aktif olduğunu görebilirsiniz. Bizim örneğimizde saat 13:00’da toplamda 947 takipçinin Facebook üzerinde aktif olduğu görülüyor.

Aşağıdaki grafiği ele alacak olursak; Yukarıdaki günler grafiğinde her hangi bir gün üzerine geldiğinizde, ince bir çizgi ile saatler grafiği üzerinde o güne özel olarak takipçilerin aktif olduğu zaman dilimleri görünebiliyor.

facebook-istatistikler4

Bu verileri kullanarak kendi ideal zamanınızı nasıl oluşturabilirsiniz?

Yukarıdaki örnek üzerinde baktığımızda özellikle saat 18:00’ten sonra takipçilerin daha aktif bir şekilde Facebook üzerinde olduğu görülüyor. Sabah saatlerinde yoğunluk bir hayli az olduğu için bu saatlerde paylaşım yapmak çok da uygun değil.

Haftanın diğer günleri de incelenerek, takipçilerin en yoğun şekilde aktif oldukları saatler de incelenmeli. Böylelikle farklı günler için farklı saat aralıkları belirlenerek, paylaşımlar yapılabilir.

Gündüz saatlerinde çalışıyor olsanız da takipçileriniz, sosyal medyayı gece daha aktif kullanıyor olabilirler. Bu sebeple de sosyal paylaşımlarınızı yaparken, ileri zamanlama özelliklerinden faydalanabilirsiniz.

“Facebook

İleriye yönelik zamanlama yaptığınızda, takipçilerin aktif oldukları zamanın zirveye ulaştığı anlarda paylaşımlar yaparak, etkileşim oranlarınızı artırmanız daha olası bir hal alacaktır. Sabah saatlerinde yoğunluğun az olduğu anlarda paylaşımlar yapmaktansa, ileriye zamanlı ve zirve anlarında paylaşımlar yapmak, daha fazla etkileşim almanızı sağlayabilir.

Tabii ki bu zaman aralıkları sektörlere ve firmalara göre değişiklik gösterebilir. Bu sebeple de dünkü yazımızda bahsettiğimiz gibi tek bir ideal paylaşım zamanı bulunmamaktadır. Firmaların kendileri için uygun olan zaman aralıklarını bulmaları gerekir. Bunun için de yukarıda örneklerle gösterdiğimiz İstatistikler özelliğinden faydanlanmak, sosyal medya pazarlamanızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımıcı olabilir.

Facebook Konulu Diğer Makaleler

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan