fbpx

Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı

9 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu yazıyı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise Facebook İstatistikler özelliği ile sizin için ideal olan paylaşım aralıklarını nasıl bulabileceğinizi anlatacağız.

Facebook İstatistikler

Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok?

Marka sayfaları üzerindeki istatistikler, firmalara Facebook sayfaları ile ilgili birçok detaylı bilgi sunuyor. Gönderilerinizin erişim bilgileri, kullanıcılarla ilgili demografik bilgiler, belli zaman aralıklarında kaç yeni takipçi kazanıldığı ve sayfayı beğenmekten vazgeçenlerin sayısını bu bölümde görebiliyorsunuz. Bunların yanı sıra takipçilerinizin en çok hangi zaman aralıklarında aktif olduğunu da bu özellik üzerinden takip edebiliyorsunuz. Kendi ideal zaman aralıklarınızı belirlerken bu özellikten faydalanabilirsiniz. Aşağıda da görsellerle beraber bu işlemi nasıl yapabileceğinizi adım adım anlatacağız.

1.Adım

Öncelikle Facebook üzerinde, marka sayfanıza giriş yapmanız gerekiyor. Bu sayfayı açtığınızda sayfanın üst tarafında “Sayfa - Mesajlar - Bildirimler - İstatistikler - Yayınlama Araçları” şeklinde bir menü göreceksiniz. Burada “İstatistikler” öğesine tıklamanız gerekiyor.

facebook-istatsikler1

2.Adım

Açılan sayfanın sol tarafında aşağıya doğru uzanan bir menü bulunmakta. İlk açılan sayfada sayfanızla ilgili genel bilgilerin bulunduğu bir sayfa ile karşılacaksınız. Takipçilerin aktif olduğu zaman dilimlerini görebilmek için sol sütunda bulunan “Gönderiler” öğesine tıklamanız gerekiyor.

facebook-istatistikler2

3.Adım

Açılan sayfa üzerinde son 1 hafta üzerinde takipçilerinizin hangi günlerde hangi saat aralıklarında daha aktif olduklarını görebileceğiniz bir grafik ile karşılacaksınız.

facebook-istatistikler3

Bu grafikte üst tarafta haftanın 7 gününde takipçilerinizin ne kadarının aktif bir şekilde Facebook üzerinde olduklarını görebilirsiniz. Aşağıdaki grafik ise haftanın ortalamasını alarak, hangi saat dilimlerinde bu takipçilerin daha fazla aktif olduklarını size göstermektedir.

Saatler grafiğinin üzerine geldiğinizde belli bir saat üzerinde kaç kişinin aktif olduğunu görebilirsiniz. Bizim örneğimizde saat 13:00’da toplamda 947 takipçinin Facebook üzerinde aktif olduğu görülüyor.

Aşağıdaki grafiği ele alacak olursak; Yukarıdaki günler grafiğinde her hangi bir gün üzerine geldiğinizde, ince bir çizgi ile saatler grafiği üzerinde o güne özel olarak takipçilerin aktif olduğu zaman dilimleri görünebiliyor.

facebook-istatistikler4

Bu verileri kullanarak kendi ideal zamanınızı nasıl oluşturabilirsiniz?

Yukarıdaki örnek üzerinde baktığımızda özellikle saat 18:00’ten sonra takipçilerin daha aktif bir şekilde Facebook üzerinde olduğu görülüyor. Sabah saatlerinde yoğunluk bir hayli az olduğu için bu saatlerde paylaşım yapmak çok da uygun değil.

Haftanın diğer günleri de incelenerek, takipçilerin en yoğun şekilde aktif oldukları saatler de incelenmeli. Böylelikle farklı günler için farklı saat aralıkları belirlenerek, paylaşımlar yapılabilir.

Gündüz saatlerinde çalışıyor olsanız da takipçileriniz, sosyal medyayı gece daha aktif kullanıyor olabilirler. Bu sebeple de sosyal paylaşımlarınızı yaparken, ileri zamanlama özelliklerinden faydalanabilirsiniz.

“Facebook

İleriye yönelik zamanlama yaptığınızda, takipçilerin aktif oldukları zamanın zirveye ulaştığı anlarda paylaşımlar yaparak, etkileşim oranlarınızı artırmanız daha olası bir hal alacaktır. Sabah saatlerinde yoğunluğun az olduğu anlarda paylaşımlar yapmaktansa, ileriye zamanlı ve zirve anlarında paylaşımlar yapmak, daha fazla etkileşim almanızı sağlayabilir.

Tabii ki bu zaman aralıkları sektörlere ve firmalara göre değişiklik gösterebilir. Bu sebeple de dünkü yazımızda bahsettiğimiz gibi tek bir ideal paylaşım zamanı bulunmamaktadır. Firmaların kendileri için uygun olan zaman aralıklarını bulmaları gerekir. Bunun için de yukarıda örneklerle gösterdiğimiz İstatistikler özelliğinden faydanlanmak, sosyal medya pazarlamanızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımıcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan