- IdeaExport
- Anasayfa
- E-Ticaret'e Başlarken
- Ürün
- Sipariş Yönetimi
- İçerik Yönetimi
- Kullanıcı Yönetimi
- Üyeler ve Bayiler
- Kampanya Yönetimi
- Alışveriş Reklamları
- Mail Yönetimi
- İstatistikler
- Ayarlar
- Entegrasyonlar
- Faydalı Bilgiler
E-ticaret sitenizi ziyaret eden herkese Facebook ve Instagram üzerinden reklam gösterebildiğinizi biliyor muydunuz? Sitenize üye olan ya da olmayan ziyaretçilerinize kendi kişisel sosyal medya hesaplarında reklam gösterimi yapabilirsiniz.
Üstelik ziyaretçilerinizin aldığı aksiyonlara göre (3 sayfa görüntüleyenler, 2 dakikadan fazla sitede kalanlar, sepete ürün ekleyenler, üye olanlar, alışveriş yapanlar gibi) çeşitli hedef kitleler oluşturabilir, bu hedef kitlelerinize reklamlarınızı gösterebilirsiniz.
Neden Facebook CAPI?
3. parti çerezlerin engellenmeye başlaması ve iOS 14 ile beraber gelen takip kısıtlamaları, Facebook Pixel’in yeterince doğru ölçüm yapamamasına ve reklamlarından alınan performansın azalmasına neden olmuştur.
Facebook’un bu probleme çözümü olan Dönüşümler API'si (Facebook Conversion API - CAPI) ile toplanan dataların kalitesinin ve hedefleme performansının artması sağlanmıştır.
Facebook Pixel standart browser çerezleri ile çalışırken, Facebook CAPI server üzerinden çalışması dolayısıyla takip mekanizmaları daha verimli olarak çalışmaktadır.
Facebook Dönüşümler API'si sunucu tabanlı çalışmaktadır. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların tarayıcılarına çerez eklenmez. Ziyaretçilerinizin bilgileri Facebook ile server üzerinden paylaşılır. Bu sayede ziyaretçilerinizin bilgileri daha kolay tanımlanır. Reklam gösterimleriniz sırasında kullandığınız hedef kitleleriniz daha doğru kişileri içerir.
Facebook CAPI Ne İşe Yarar?
Facebook Conversion API, tüm limitlerden kurtularak hem e-ticaret sitenizin ziyaretçilerinin kim olduğunu öğrenmenizi hem de daha odaklı hedefleme ile yüksek performanslı reklamlar yapabilmenizi sağlar.
Facebook CAPI ile sitenizde gezilen sayfalar, sepete eklenen ürünler, tamamlanan siparişler ve pek çok başka datayı takip edebilir, oluşturacağınız hedef kitleler ile reklam hedefleme seçeneklerinizi artırabilirsiniz.
Facebook CAPI Nasıl Kurulur?
Facebook CAPI'yi kurmak için ihtiyacınız olan bilgilere Business Manager hesabınızın altındaki Olay Yöneticisi (Event Manager) menüsünden ulaşabilirsiniz.
Kullanacağınız pikselin üzerine tıkladıktan sonra Ayarlar menüsünden Facebook Dönüşümler API'si Jetonu'na ve Pixel ID’nize erişebilirsiniz.
Piksel Kimliğinize (Pixel ID) görseldeki adımları takip ederek ulaşabilirsiniz. Üzerine tıkladığınızda sonradan yapıştırmanız için kimlik numaranız otomatik olarak kopyalanacaktır.
Dönüşümler API'si Jetonu'na (Facebook CAPI Token) erişmek için Dönüşümler API'si menüsü altından "erişim jetonu oluştur" butonuna tıklayarak erişebilirsiniz. Jetonunuzun üzerine tıklayarak kodu e-ticaret yönetim panelinize yapıştırmak üzere kopyalayabilirsiniz.
IdeaSoft e-ticaret yönetim panelinizin Ayarlar → S.E.O. → Facebook menüsü altına kopyaladığınız Facebook CAPI token ve Pixel ID’nizi yapıştırın. Facebook kataloğunuzda ürünlerinizi hangi id tipinde tutuyorsanız eşleşme sağlanabilmesi için "Katalog Ürün ID Tipi" alanında aynı tipi seçmelisiniz. Kaydet dediğiniz anda Facebook Dönüşümler API'si e-ticaret sitenize kurulacaktır.
Şu anda okuduğunuz makale
- Facebook Dönüşümler API (Conversion API - CAPI) Ne İşe Yarar? Nasıl Kurulur?
Destek talebi oluştur
Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.
Müşteri MerkeziIdeaAkademi eğitimleri
Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.
Eğitim ProgramıSık sorulan sorular
E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.
Sık Sorulan Sorular