E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?

16 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?

E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna çok odaklanmamakta. Bu nedenle de sadık müşteri kitleleri edinememekteler. Ancak tüketiciler, bir markayı benimsediklerinde uzun vadede onların fanı oldukları için uzun vadeli müşterilere dönüşürler. Bu sebeple de sadece fiyat ya da satış odaklı olmayarak, bir marka haline gelebilmek, uzun vadeli stratejinizin temelinde olmalıdır. Peki, marka olma sürecinde neler yapmanız gerekiyor?

İlgili rehber: E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?

E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?

Sizi farklı kılan özellikleri belirleyin

Öncelikle sizi marka olarak rakiplerinizden farklı kılan özelliklerinizi belirlemeniz gerekiyor. Tüketicilere ne gibi değerler katıyorsunuz, farklı hizmetleriniz neler, rekabette öne çıkmanızı sağlayan özellikleriniz neler gibi soruların yanıtlarını vermeniz gerekiyor. Böylelikle bir marka olmak için kendinizi daha iyi tanımlamaya başlamış olursunuz.

İyi olduğunuz yanları, kötü ve eksik yanlarınızı belirleyerek, marka imajınızı oluşturmak için verileri gözünüzün önüne koymanız gerekir. Bu sürece SWOT analizi yaparak başlayabilirsiniz. Bu analiz şirketinizin artılarını ve eksilerini önüne koymanızı sağlar.

İlgili rehber: SWOT analiz nedir, nasıl yapılır ve e-ticaret şirketleri için neden önemlidir?

Marka kimliğinizi oluşturmaya başlayın

Bir marka olmak için, şirketinizin de bir kimliğinin olması gerekmektedir. Bir kurumsal imaj yaratmak ve yaptığınız tüm yayınlarda ve web sitenizde bu imajı yansıtmak için marka kimliğinizi oluşturmanız önemlidir. Logonuz, sloganınız, iletişim diliniz, görsel ve grafik çalışmalarınız, site tasarımınız, sosyal kanallardaki görünüşünüz ve yayınlarınızın bir kurumsal kimlik altında olması ve belli standartlara uyması gerekir. Marka kimliği yaratmak hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Marka değerinizi artırın

Marka kimliğinizi oluşturmaya başladıktan sonra marka değerinizi de artıracak çalışmalar yapmalısınız. Marka değerinizin artması, tüketicilerde de marka algısı yaratmanıza olanak tanır. Şirketinizin finansal durumunu güçlendirmek, marka bilinirliğinizi artırmak ve bir tüketici kitlesi yaratarak marka değerinizi artırabilirsiniz. Markanın değeri arttığında, tüketiciler arasında da markaya karşı olumlu bir izlenim oluşmaya başlayacağı için markalaşma sürecinize yardımcı olur.

İlgili rehber: Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

Markanıza özel hizmetlerinizin tanıtımını yapın

Marka olma sürecinde, sizi rakiplerinizden farklılaştıran özelliklerinizi de pazarlama çalışmalarında ön plana çıkartabilirsiniz. Marka bilinirliğini artırma ve sizi farklı kılan yönleri tüketicilere tanıtmanız, markanızın neden daha özel ve farklı olduğunu görmelerini sağlar. Bu nedenle de iyi yaptığınız işleri de ara ara pazarlama çalışmalarınızda ortaya koyarak, takipçilerinizle paylaşmalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Web sitenizde sizin ve ürünlerinizin hikayesini paylaşın

Marka olmak için şirketinizin bir hikayesinin olması da oldukça önemlidir. Dünya genelindeki büyük şirketlere baktığınızda ya da yeni yeni markalaşan firmaları göz önünde bulundurduğunuzda hepsinin kendine has bir hikayesi bulunur.

Siz de sizi özel kılan şirket hikayenizi, vizyonunuz, gelecek planlarınızı ve hedeflerinizi anlatan bir hikayeyi hazırlamalısınız. Bu hikayeyi e-ticaret sitenizin “Hakkımızda” sayfası üzerinde de paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

Buna ek olarak, şirket hikayenizi video haline getirebilir ya da görsel çalışmalarla bir pazarlama içeriği ya da içerik serisi haline getirerek, pazarlama kanallarınız üzerinde paylaşarak, takipçilerinizi kendinizi daha iyi ifade edebilirsiniz. Pazarlamada hikayelerin çok büyük bir gücü olduğu için markalaşma sürecinde bu taktikten de yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

İçerik pazarlama ağırlık verin

Marka olma sürecinde, kendi içeriklerinizi de düzenli olarak paylaşarak, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız önemli. Hem sosyal ağlarda hem de arama motorları üzerinde markanızla ilgili olan içerik sayısını artırmanız bir hayli önemli; çünkü görünürlüğünüz ne kadar artarsa, tüketicilerin sizinle ilgili içeriklere ulaşmalarının ihtimali de o kadar artar.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama bir satış kanalı olarak kullanılabileceği gibi tüketiciler bir değer sunmak için de kullanılır. Tüketicilere bir değer sunduğunuzda, onlara sizi takip etmek için farklı sebepler sunmuş olursunuz. Sadece ürün satışına odaklandığınızda, tüketiciler sizi fiyatlarınızla değerlendirir. Ancak onlara bir değer sunarak hizmet ettiğinizde markanızın fanı olmaya başlarlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya