E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?

16 Aralık 2020
Sinan Oypan

E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna çok odaklanmamakta. Bu nedenle de sadık müşteri kitleleri edinememekteler. Ancak tüketiciler, bir markayı benimsediklerinde uzun vadede onların fanı oldukları için uzun vadeli müşterilere dönüşürler. Bu sebeple de sadece fiyat ya da satış odaklı olmayarak, bir marka haline gelebilmek, uzun vadeli stratejinizin temelinde olmalıdır. Peki, marka olma sürecinde neler yapmanız gerekiyor?

İlgili rehber: E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?

E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?

Sizi farklı kılan özellikleri belirleyin

Öncelikle sizi marka olarak rakiplerinizden farklı kılan özelliklerinizi belirlemeniz gerekiyor. Tüketicilere ne gibi değerler katıyorsunuz, farklı hizmetleriniz neler, rekabette öne çıkmanızı sağlayan özellikleriniz neler gibi soruların yanıtlarını vermeniz gerekiyor. Böylelikle bir marka olmak için kendinizi daha iyi tanımlamaya başlamış olursunuz.

İyi olduğunuz yanları, kötü ve eksik yanlarınızı belirleyerek, marka imajınızı oluşturmak için verileri gözünüzün önüne koymanız gerekir. Bu sürece SWOT analizi yaparak başlayabilirsiniz. Bu analiz şirketinizin artılarını ve eksilerini önüne koymanızı sağlar.

İlgili rehber: SWOT analiz nedir, nasıl yapılır ve e-ticaret şirketleri için neden önemlidir?

Marka kimliğinizi oluşturmaya başlayın

Bir marka olmak için, şirketinizin de bir kimliğinin olması gerekmektedir. Bir kurumsal imaj yaratmak ve yaptığınız tüm yayınlarda ve web sitenizde bu imajı yansıtmak için marka kimliğinizi oluşturmanız önemlidir. Logonuz, sloganınız, iletişim diliniz, görsel ve grafik çalışmalarınız, site tasarımınız, sosyal kanallardaki görünüşünüz ve yayınlarınızın bir kurumsal kimlik altında olması ve belli standartlara uyması gerekir. Marka kimliği yaratmak hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Marka değerinizi artırın

Marka kimliğinizi oluşturmaya başladıktan sonra marka değerinizi de artıracak çalışmalar yapmalısınız. Marka değerinizin artması, tüketicilerde de marka algısı yaratmanıza olanak tanır. Şirketinizin finansal durumunu güçlendirmek, marka bilinirliğinizi artırmak ve bir tüketici kitlesi yaratarak marka değerinizi artırabilirsiniz. Markanın değeri arttığında, tüketiciler arasında da markaya karşı olumlu bir izlenim oluşmaya başlayacağı için markalaşma sürecinize yardımcı olur.

İlgili rehber: Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

Markanıza özel hizmetlerinizin tanıtımını yapın

Marka olma sürecinde, sizi rakiplerinizden farklılaştıran özelliklerinizi de pazarlama çalışmalarında ön plana çıkartabilirsiniz. Marka bilinirliğini artırma ve sizi farklı kılan yönleri tüketicilere tanıtmanız, markanızın neden daha özel ve farklı olduğunu görmelerini sağlar. Bu nedenle de iyi yaptığınız işleri de ara ara pazarlama çalışmalarınızda ortaya koyarak, takipçilerinizle paylaşmalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Web sitenizde sizin ve ürünlerinizin hikayesini paylaşın

Marka olmak için şirketinizin bir hikayesinin olması da oldukça önemlidir. Dünya genelindeki büyük şirketlere baktığınızda ya da yeni yeni markalaşan firmaları göz önünde bulundurduğunuzda hepsinin kendine has bir hikayesi bulunur.

Siz de sizi özel kılan şirket hikayenizi, vizyonunuz, gelecek planlarınızı ve hedeflerinizi anlatan bir hikayeyi hazırlamalısınız. Bu hikayeyi e-ticaret sitenizin “Hakkımızda” sayfası üzerinde de paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

Buna ek olarak, şirket hikayenizi video haline getirebilir ya da görsel çalışmalarla bir pazarlama içeriği ya da içerik serisi haline getirerek, pazarlama kanallarınız üzerinde paylaşarak, takipçilerinizi kendinizi daha iyi ifade edebilirsiniz. Pazarlamada hikayelerin çok büyük bir gücü olduğu için markalaşma sürecinde bu taktikten de yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

İçerik pazarlama ağırlık verin

Marka olma sürecinde, kendi içeriklerinizi de düzenli olarak paylaşarak, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız önemli. Hem sosyal ağlarda hem de arama motorları üzerinde markanızla ilgili olan içerik sayısını artırmanız bir hayli önemli; çünkü görünürlüğünüz ne kadar artarsa, tüketicilerin sizinle ilgili içeriklere ulaşmalarının ihtimali de o kadar artar.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama bir satış kanalı olarak kullanılabileceği gibi tüketiciler bir değer sunmak için de kullanılır. Tüketicilere bir değer sunduğunuzda, onlara sizi takip etmek için farklı sebepler sunmuş olursunuz. Sadece ürün satışına odaklandığınızda, tüketiciler sizi fiyatlarınızla değerlendirir. Ancak onlara bir değer sunarak hizmet ettiğinizde markanızın fanı olmaya başlarlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan