fbpx

E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?

16 Aralık 2020
Sinan Oypan

E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna çok odaklanmamakta. Bu nedenle de sadık müşteri kitleleri edinememekteler. Ancak tüketiciler, bir markayı benimsediklerinde uzun vadede onların fanı oldukları için uzun vadeli müşterilere dönüşürler. Bu sebeple de sadece fiyat ya da satış odaklı olmayarak, bir marka haline gelebilmek, uzun vadeli stratejinizin temelinde olmalıdır. Peki, marka olma sürecinde neler yapmanız gerekiyor?

İlgili rehber: E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?

E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?

Sizi farklı kılan özellikleri belirleyin

Öncelikle sizi marka olarak rakiplerinizden farklı kılan özelliklerinizi belirlemeniz gerekiyor. Tüketicilere ne gibi değerler katıyorsunuz, farklı hizmetleriniz neler, rekabette öne çıkmanızı sağlayan özellikleriniz neler gibi soruların yanıtlarını vermeniz gerekiyor. Böylelikle bir marka olmak için kendinizi daha iyi tanımlamaya başlamış olursunuz.

İyi olduğunuz yanları, kötü ve eksik yanlarınızı belirleyerek, marka imajınızı oluşturmak için verileri gözünüzün önüne koymanız gerekir. Bu sürece SWOT analizi yaparak başlayabilirsiniz. Bu analiz şirketinizin artılarını ve eksilerini önüne koymanızı sağlar.

İlgili rehber: SWOT analiz nedir, nasıl yapılır ve e-ticaret şirketleri için neden önemlidir?

Marka kimliğinizi oluşturmaya başlayın

Bir marka olmak için, şirketinizin de bir kimliğinin olması gerekmektedir. Bir kurumsal imaj yaratmak ve yaptığınız tüm yayınlarda ve web sitenizde bu imajı yansıtmak için marka kimliğinizi oluşturmanız önemlidir. Logonuz, sloganınız, iletişim diliniz, görsel ve grafik çalışmalarınız, site tasarımınız, sosyal kanallardaki görünüşünüz ve yayınlarınızın bir kurumsal kimlik altında olması ve belli standartlara uyması gerekir. Marka kimliği yaratmak hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Marka değerinizi artırın

Marka kimliğinizi oluşturmaya başladıktan sonra marka değerinizi de artıracak çalışmalar yapmalısınız. Marka değerinizin artması, tüketicilerde de marka algısı yaratmanıza olanak tanır. Şirketinizin finansal durumunu güçlendirmek, marka bilinirliğinizi artırmak ve bir tüketici kitlesi yaratarak marka değerinizi artırabilirsiniz. Markanın değeri arttığında, tüketiciler arasında da markaya karşı olumlu bir izlenim oluşmaya başlayacağı için markalaşma sürecinize yardımcı olur.

İlgili rehber: Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

Markanıza özel hizmetlerinizin tanıtımını yapın

Marka olma sürecinde, sizi rakiplerinizden farklılaştıran özelliklerinizi de pazarlama çalışmalarında ön plana çıkartabilirsiniz. Marka bilinirliğini artırma ve sizi farklı kılan yönleri tüketicilere tanıtmanız, markanızın neden daha özel ve farklı olduğunu görmelerini sağlar. Bu nedenle de iyi yaptığınız işleri de ara ara pazarlama çalışmalarınızda ortaya koyarak, takipçilerinizle paylaşmalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Web sitenizde sizin ve ürünlerinizin hikayesini paylaşın

Marka olmak için şirketinizin bir hikayesinin olması da oldukça önemlidir. Dünya genelindeki büyük şirketlere baktığınızda ya da yeni yeni markalaşan firmaları göz önünde bulundurduğunuzda hepsinin kendine has bir hikayesi bulunur.

Siz de sizi özel kılan şirket hikayenizi, vizyonunuz, gelecek planlarınızı ve hedeflerinizi anlatan bir hikayeyi hazırlamalısınız. Bu hikayeyi e-ticaret sitenizin “Hakkımızda” sayfası üzerinde de paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

Buna ek olarak, şirket hikayenizi video haline getirebilir ya da görsel çalışmalarla bir pazarlama içeriği ya da içerik serisi haline getirerek, pazarlama kanallarınız üzerinde paylaşarak, takipçilerinizi kendinizi daha iyi ifade edebilirsiniz. Pazarlamada hikayelerin çok büyük bir gücü olduğu için markalaşma sürecinde bu taktikten de yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları

İçerik pazarlama ağırlık verin

Marka olma sürecinde, kendi içeriklerinizi de düzenli olarak paylaşarak, internetteki görünürlüğünüzü artırmanız önemli. Hem sosyal ağlarda hem de arama motorları üzerinde markanızla ilgili olan içerik sayısını artırmanız bir hayli önemli; çünkü görünürlüğünüz ne kadar artarsa, tüketicilerin sizinle ilgili içeriklere ulaşmalarının ihtimali de o kadar artar.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İçerik pazarlama bir satış kanalı olarak kullanılabileceği gibi tüketiciler bir değer sunmak için de kullanılır. Tüketicilere bir değer sunduğunuzda, onlara sizi takip etmek için farklı sebepler sunmuş olursunuz. Sadece ürün satışına odaklandığınızda, tüketiciler sizi fiyatlarınızla değerlendirir. Ancak onlara bir değer sunarak hizmet ettiğinizde markanızın fanı olmaya başlarlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan