fbpx

E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?

13 Şubat 2019
Sinan Oypan

İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin gerçekleştiği e-ticaret sitesinin imajı zedelenir. Gerekli güvenlik önlemlerinin alınmamasının yanı sıra kimi zaman bu önlemler alınsa da kimi zaman bu önlemlere rağmen kredi kartı sahteciliği yapılabilmekte.

E-ticaret firmalarının bu konuda hassas ve dikkatli olması; olası şüpheli durumlarda harekete geçerek kredi kartı sahteciliklerinin önüne geçmesi gerekir. Kredi kartı ile yapılan alışverişlerde özellikle dikkat etmeniz gereken konuları şöyle listeleyebiliriz.

Kredi kartını doğrulama

Kredi kartı dolandırıcılığı söz konusu olduğunda öncelikle kredi kartı doğrulama aşamasına geçmeniz gerekir. Kullanılan kartın bilgilerinin doğru olduğunu onaylamanız ve kontrol etmeniz gerekir. Bu işlemler için şunları yapabilirsiniz:

Adresi kontrol edin: Kredi kartı sahibinin, kart işlemleri için bankaya verdiği adresle, site üzerinde yapılan alışverişin teslimat adresini karşılaştırabilirsiniz.

Kredi kartı kodunu kontrol edin: Kredi kartı numarasının doğru olduğunu onaylayan CVV ya da CVV2 kodunu kontrol edin. Bu numaranın yanlış olması da kredi kartı dolandırılığı ihtimalini gösterebilir.

Şifreyi doğrulayın: Bazı sahtecilik yazılımları, Visa kart kullanımlarında kullanıcıların şifre girmelerini isteyebilir. Böyle bir sistem kullanıyorsanız, kullanıcının girdiği şifrenin doğru olup olmadığının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kredi kartının diğer hesaplarla ilişkisi: Kredi kartı dolandırıcılığı yapılırken, birden fazla hesap açılabilir ve bu hesaplar üzerinden aynı kredi kartı bilgileriyle satın alma işlemleri yapılabilir. Bu sebeple de bir kredi kartının birden fazla hesap üzerinde kullanılması durumunda önlemler alarak, banka ile iletişime geçmeniz önemlidir.

Müşteriyi doğrulama

Kredi kartı dolandırıcılığı yapıldığından şüphe ediyorsanız ve kredi ile ilgili bilgilerde bir sorun yoksa ya da bulamadıysanız bu durumda da müşteriyi incelemeniz ve onun bilgilerini doğrulamanız gerekir.

Müşterinin davranışları: Müşterinin davranışları da bir dolandırıcılık yapılıp yapılmadığı konusunda bilgi verebilir. Müşterinin önceki alışverişini inceleyebilir, daha önce satın almadığı ya da ilgi duymadığı ürünleri satın alıp almaya çalıştığını analiz edebilirsiniz. Olası bir şüpheli durumda, kullanıcı bilgilerinin çalınmış olabileceğini de göz önünde bulundurabilirsiniz.

İletişim bilgileri: Müşterinin sağladığı iletişim bilgilerini de kontrol edebilirsiniz. Bir sahtecilik durumunda, bu işlemi yapan kişi telefon ve e-posta bilgilerini değiştirebilir. Böyle bir şüpheli durumda öncelikle müşterinizle iletişime geçebilir ve bu değişiklikleri doğrulayabilirsiniz. Bu değişiklik müşterinizin bilgisi dışanda ise bu hesap üzerinden yapılan satın alma işlemlerinde sahteciliği önleyici çalışmalar yapmanız gerekir.

IP adresini kontrol edin: Her bilgisayar bir IP adresi kullanır. Bu IP adresli kimi zaman değişebilir ancak belli bir bir düzen içerisinde bu değişiklikler olur. Müşterinin önceki IP adreslerini kontrol edebilir ve güncel IP adresi ile karşılaştırabilirsiniz. Şüpheli bir durum halinde, kullanıcının hesap bilgilerinin çalınmış olabileceğini göz önünde bulundurarak gerekli işlemleri başlatabilirsiniz.

Kargo yöntemini kontrol edin: Eğer kargo ücreti yüksek olmasına karşın, kullanıcı hızlı gönderim talep ediyorsa ve aldığı ürünlerin de sepet ortalaması yüksekse, olası bir kredi kartı dolandırıcılığı söz konusu olabilir. Bu durumda da önce müşteriyle iletişime geçmeli ve verilen siparişin doğruluğunu teyit etmelisiniz. Eğer müşterinin bilgisi haricinde gerçekleşen bir durumsa hemen harekete geçmeniz gerekir.

Siparişi onaylama ve kontrol

Kredi kartı dolandırıcılığı şüphesi duyduğunuzda siparişi onaylamadan önce de bazı kontroller yapmanız gerekir. Bu kontrolleri yaparken şu soruları göz önünde bulundurabilirsiniz.

  • Verilen sipariş, normal ve genel ortalama sepet tutarının üzerinde mi?
  • Siparişte çok yüksek fiyatlı ürünler bulunuyor mu?
  • Sepette aynı üründen birden fazla bulunuyor mu?

Sipariş sonrası kontroller

Kredi kartı dolandırıcılığı yapılırken, sipariş sonrasında da bir takım işlemler gerçekleşebilir. Bu durumlara da hazırlıklı olmak için şu kontrolleri de yapıyor olmanız önemli.

  • Sipariş tamamlandıktan sonra, siparişe yeni ürün ekleme talepleri.
  • Sipariş tamamlandıktan sonra kargo adresinin değişmesi talebi.
  • Ödeme yöntemini değiştirmek için talepte bulunulması. Daha önceki siparişte banka havalesinin seçiminin yapılıp, sonrasında farklı bir kredi kartı ile ödeme yapılmasının istenmesi gibi durumlar.

Kredi kartı dolandırıcılığı oldukça önemli bir konu olduğu için şüpheli durumlarda gerekli önlemleri alarak, kontrollerinizi yapmanız oldukça önemli. Bu sahteciliklerin önüne geçememeniz ya da fark etmemeniz markanıza da ciddi zarar verecektir. Gerekli güvenlik yazılımlarının kullanımı, kullanıcıları 3D Güvenlikli ödeme işlemine yönlendirmek ve zorunlu kılmak, SSL ve site genelinde HTTPS protokolünün kullanımı gibi işlemler sitenizdeki güvenliğin artmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan