E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?

13 Şubat 2019
Sinan Oypan

İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin gerçekleştiği e-ticaret sitesinin imajı zedelenir. Gerekli güvenlik önlemlerinin alınmamasının yanı sıra kimi zaman bu önlemler alınsa da kimi zaman bu önlemlere rağmen kredi kartı sahteciliği yapılabilmekte.

E-ticaret firmalarının bu konuda hassas ve dikkatli olması; olası şüpheli durumlarda harekete geçerek kredi kartı sahteciliklerinin önüne geçmesi gerekir. Kredi kartı ile yapılan alışverişlerde özellikle dikkat etmeniz gereken konuları şöyle listeleyebiliriz.

Kredi kartını doğrulama

Kredi kartı dolandırıcılığı söz konusu olduğunda öncelikle kredi kartı doğrulama aşamasına geçmeniz gerekir. Kullanılan kartın bilgilerinin doğru olduğunu onaylamanız ve kontrol etmeniz gerekir. Bu işlemler için şunları yapabilirsiniz:

Adresi kontrol edin: Kredi kartı sahibinin, kart işlemleri için bankaya verdiği adresle, site üzerinde yapılan alışverişin teslimat adresini karşılaştırabilirsiniz.

Kredi kartı kodunu kontrol edin: Kredi kartı numarasının doğru olduğunu onaylayan CVV ya da CVV2 kodunu kontrol edin. Bu numaranın yanlış olması da kredi kartı dolandırılığı ihtimalini gösterebilir.

Şifreyi doğrulayın: Bazı sahtecilik yazılımları, Visa kart kullanımlarında kullanıcıların şifre girmelerini isteyebilir. Böyle bir sistem kullanıyorsanız, kullanıcının girdiği şifrenin doğru olup olmadığının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kredi kartının diğer hesaplarla ilişkisi: Kredi kartı dolandırıcılığı yapılırken, birden fazla hesap açılabilir ve bu hesaplar üzerinden aynı kredi kartı bilgileriyle satın alma işlemleri yapılabilir. Bu sebeple de bir kredi kartının birden fazla hesap üzerinde kullanılması durumunda önlemler alarak, banka ile iletişime geçmeniz önemlidir.

Müşteriyi doğrulama

Kredi kartı dolandırıcılığı yapıldığından şüphe ediyorsanız ve kredi ile ilgili bilgilerde bir sorun yoksa ya da bulamadıysanız bu durumda da müşteriyi incelemeniz ve onun bilgilerini doğrulamanız gerekir.

Müşterinin davranışları: Müşterinin davranışları da bir dolandırıcılık yapılıp yapılmadığı konusunda bilgi verebilir. Müşterinin önceki alışverişini inceleyebilir, daha önce satın almadığı ya da ilgi duymadığı ürünleri satın alıp almaya çalıştığını analiz edebilirsiniz. Olası bir şüpheli durumda, kullanıcı bilgilerinin çalınmış olabileceğini de göz önünde bulundurabilirsiniz.

İletişim bilgileri: Müşterinin sağladığı iletişim bilgilerini de kontrol edebilirsiniz. Bir sahtecilik durumunda, bu işlemi yapan kişi telefon ve e-posta bilgilerini değiştirebilir. Böyle bir şüpheli durumda öncelikle müşterinizle iletişime geçebilir ve bu değişiklikleri doğrulayabilirsiniz. Bu değişiklik müşterinizin bilgisi dışanda ise bu hesap üzerinden yapılan satın alma işlemlerinde sahteciliği önleyici çalışmalar yapmanız gerekir.

IP adresini kontrol edin: Her bilgisayar bir IP adresi kullanır. Bu IP adresli kimi zaman değişebilir ancak belli bir bir düzen içerisinde bu değişiklikler olur. Müşterinin önceki IP adreslerini kontrol edebilir ve güncel IP adresi ile karşılaştırabilirsiniz. Şüpheli bir durum halinde, kullanıcının hesap bilgilerinin çalınmış olabileceğini göz önünde bulundurarak gerekli işlemleri başlatabilirsiniz.

Kargo yöntemini kontrol edin: Eğer kargo ücreti yüksek olmasına karşın, kullanıcı hızlı gönderim talep ediyorsa ve aldığı ürünlerin de sepet ortalaması yüksekse, olası bir kredi kartı dolandırıcılığı söz konusu olabilir. Bu durumda da önce müşteriyle iletişime geçmeli ve verilen siparişin doğruluğunu teyit etmelisiniz. Eğer müşterinin bilgisi haricinde gerçekleşen bir durumsa hemen harekete geçmeniz gerekir.

Siparişi onaylama ve kontrol

Kredi kartı dolandırıcılığı şüphesi duyduğunuzda siparişi onaylamadan önce de bazı kontroller yapmanız gerekir. Bu kontrolleri yaparken şu soruları göz önünde bulundurabilirsiniz.

  • Verilen sipariş, normal ve genel ortalama sepet tutarının üzerinde mi?
  • Siparişte çok yüksek fiyatlı ürünler bulunuyor mu?
  • Sepette aynı üründen birden fazla bulunuyor mu?

Sipariş sonrası kontroller

Kredi kartı dolandırıcılığı yapılırken, sipariş sonrasında da bir takım işlemler gerçekleşebilir. Bu durumlara da hazırlıklı olmak için şu kontrolleri de yapıyor olmanız önemli.

  • Sipariş tamamlandıktan sonra, siparişe yeni ürün ekleme talepleri.
  • Sipariş tamamlandıktan sonra kargo adresinin değişmesi talebi.
  • Ödeme yöntemini değiştirmek için talepte bulunulması. Daha önceki siparişte banka havalesinin seçiminin yapılıp, sonrasında farklı bir kredi kartı ile ödeme yapılmasının istenmesi gibi durumlar.

Kredi kartı dolandırıcılığı oldukça önemli bir konu olduğu için şüpheli durumlarda gerekli önlemleri alarak, kontrollerinizi yapmanız oldukça önemli. Bu sahteciliklerin önüne geçememeniz ya da fark etmemeniz markanıza da ciddi zarar verecektir. Gerekli güvenlik yazılımlarının kullanımı, kullanıcıları 3D Güvenlikli ödeme işlemine yönlendirmek ve zorunlu kılmak, SSL ve site genelinde HTTPS protokolünün kullanımı gibi işlemler sitenizdeki güvenliğin artmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan