fbpx

Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

11 Haziran 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar.

Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir. Ödemelerini internet üzerinden kredi kartı ya da banka havalesi olarak yapmak istemeyen tüketiciler kapıda ödeme sistemlerinden yararlanabilirler.

Kapıda ödeme sistemi nedir?

Kapıda ödeme sistemi, tüketicilerin internet üzerinden yaptıkları alışverişleri kargo teslimatı sırasında, kargo görevlisi aracılığılı ile yapmalarını sağlayan bir sistemdir. Kargo firmasının anlaşmasına göre, tüketiciler kargo teslimatı sırasında nakit ya da kredi kartı ile ödemelerini kargo görevlisine yapabilirler.

Kapıda ödeme sisteminde tüketicilerin bilmesi gereken bir unsur bulunmakta. Ödemeler kargo firması tarafından tahsil edildiği için, kargo firmaları bu ücretlere belli bir komisyon koyabiliyor. Bu durumda da alıcının bu komisyon bedelini vermesi gerekiyor. Bu komisyon bedeli kargo firmasına göre değişiklik gösterebiliyor.

Kapıda ödeme sistemi ne gibi avantajlar sunuyor?

Güvenli ödeme imkanı

Kapıda ödeme sistemi sayesinde, internet üzerinde kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen kullanıcılar güvenli bir şekilde ödemelerini yapabilmekteler. Kuryenin getirdiği POS cihazıyla kredi kartı ödemeleri yapabilecekleri gibi, nakit ödemeler yaparak da bu işlemleri tamamlayabilirler.

Bu sistemin e-ticaret firmalarına da bir faydası oluyor. İnternet üzerinden ödeme yapılmadığı için, kredi kartı çalınması ya da sahtecilik işlemleri nedeniyle tüketicilerden gelen şikayetlerle ilgilenilmek zorunda kalınmıyor. Ödeme, teslimat sırasında kurye tarafından yapıldığı için bu tür sorunlar ortadan kalkmış oluyor.

Parasını ödediğiniz ürünün gelmeme olasılığı ortadan kalkar

İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin en çok korktukları durumlardan biri de verdikleri siparişin ellerine ulaşmaması durumu. Tüketiciler internet üzerinden ödeme yaptıklarında, e-ticaret şirketlerinin ürünü göndermelerini beklerler.

Ancak kapıda ödeme sisteminde, tüketici ürün eline gelene kadar ödeme yapmadığı için böyle bir sorunla karşılaşmamış olur. Ödeme işlemi teslimat sırasında yapıldığı için, tüketiciler daha rahat bir şekilde alışverişlerini yapmış oluyorlar.

Hasarlı ya da kusurlu ürünlerin teslim alınmaması

Kapıda ödeme işlemlerinde tüketiciler, ürünlerin sağlamlığını ya da doğruluğunu teyit edebilmekteler. Bir ürünün hasarlı olması ya da yanlış gönderilmesi durumunda tüketici ürünün ödemesini yapmadan, kargo görevlisine ürünü iade edebilmektedir.

Böylelikle tüketici, ürün teslimatı sonrasında ürünü şirkete iade etmekle uğraşmak zorunda kalmaz ve şirketten doğrudan yeni bir ürün talep edebilir ya da siparişi tamamen iptal edebilir.

Para ödemesinin yapılmamasından dolayı da iade süreçleriyle ilgilenilmek zorunda kalmamaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan