Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar.

Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir. Ödemelerini internet üzerinden kredi kartı ya da banka havalesi olarak yapmak istemeyen tüketiciler kapıda ödeme sistemlerinden yararlanabilirler.

Kapıda ödeme sistemi nedir?

Kapıda ödeme sistemi, tüketicilerin internet üzerinden yaptıkları alışverişleri kargo teslimatı sırasında, kargo görevlisi aracılığılı ile yapmalarını sağlayan bir sistemdir. Kargo firmasının anlaşmasına göre, tüketiciler kargo teslimatı sırasında nakit ya da kredi kartı ile ödemelerini kargo görevlisine yapabilirler.

Kapıda ödeme sisteminde tüketicilerin bilmesi gereken bir unsur bulunmakta. Ödemeler kargo firması tarafından tahsil edildiği için, kargo firmaları bu ücretlere belli bir komisyon koyabiliyor. Bu durumda da alıcının bu komisyon bedelini vermesi gerekiyor. Bu komisyon bedeli kargo firmasına göre değişiklik gösterebiliyor.

Kapıda ödeme sistemi ne gibi avantajlar sunuyor?

Güvenli ödeme imkanı

Kapıda ödeme sistemi sayesinde, internet üzerinde kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen kullanıcılar güvenli bir şekilde ödemelerini yapabilmekteler. Kuryenin getirdiği POS cihazıyla kredi kartı ödemeleri yapabilecekleri gibi, nakit ödemeler yaparak da bu işlemleri tamamlayabilirler.

Bu sistemin e-ticaret firmalarına da bir faydası oluyor. İnternet üzerinden ödeme yapılmadığı için, kredi kartı çalınması ya da sahtecilik işlemleri nedeniyle tüketicilerden gelen şikayetlerle ilgilenilmek zorunda kalınmıyor. Ödeme, teslimat sırasında kurye tarafından yapıldığı için bu tür sorunlar ortadan kalkmış oluyor.

Parasını ödediğiniz ürünün gelmeme olasılığı ortadan kalkar

İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin en çok korktukları durumlardan biri de verdikleri siparişin ellerine ulaşmaması durumu. Tüketiciler internet üzerinden ödeme yaptıklarında, e-ticaret şirketlerinin ürünü göndermelerini beklerler.

Ancak kapıda ödeme sisteminde, tüketici ürün eline gelene kadar ödeme yapmadığı için böyle bir sorunla karşılaşmamış olur. Ödeme işlemi teslimat sırasında yapıldığı için, tüketiciler daha rahat bir şekilde alışverişlerini yapmış oluyorlar.

Hasarlı ya da kusurlu ürünlerin teslim alınmaması

Kapıda ödeme işlemlerinde tüketiciler, ürünlerin sağlamlığını ya da doğruluğunu teyit edebilmekteler. Bir ürünün hasarlı olması ya da yanlış gönderilmesi durumunda tüketici ürünün ödemesini yapmadan, kargo görevlisine ürünü iade edebilmektedir.

Böylelikle tüketici, ürün teslimatı sonrasında ürünü şirkete iade etmekle uğraşmak zorunda kalmaz ve şirketten doğrudan yeni bir ürün talep edebilir ya da siparişi tamamen iptal edebilir.

Para ödemesinin yapılmamasından dolayı da iade süreçleriyle ilgilenilmek zorunda kalmamaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan