Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar.

Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir. Ödemelerini internet üzerinden kredi kartı ya da banka havalesi olarak yapmak istemeyen tüketiciler kapıda ödeme sistemlerinden yararlanabilirler.

Kapıda ödeme sistemi nedir?

Kapıda ödeme sistemi, tüketicilerin internet üzerinden yaptıkları alışverişleri kargo teslimatı sırasında, kargo görevlisi aracılığılı ile yapmalarını sağlayan bir sistemdir. Kargo firmasının anlaşmasına göre, tüketiciler kargo teslimatı sırasında nakit ya da kredi kartı ile ödemelerini kargo görevlisine yapabilirler.

Kapıda ödeme sisteminde tüketicilerin bilmesi gereken bir unsur bulunmakta. Ödemeler kargo firması tarafından tahsil edildiği için, kargo firmaları bu ücretlere belli bir komisyon koyabiliyor. Bu durumda da alıcının bu komisyon bedelini vermesi gerekiyor. Bu komisyon bedeli kargo firmasına göre değişiklik gösterebiliyor.

Kapıda ödeme sistemi ne gibi avantajlar sunuyor?

Güvenli ödeme imkanı

Kapıda ödeme sistemi sayesinde, internet üzerinde kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen kullanıcılar güvenli bir şekilde ödemelerini yapabilmekteler. Kuryenin getirdiği POS cihazıyla kredi kartı ödemeleri yapabilecekleri gibi, nakit ödemeler yaparak da bu işlemleri tamamlayabilirler.

Bu sistemin e-ticaret firmalarına da bir faydası oluyor. İnternet üzerinden ödeme yapılmadığı için, kredi kartı çalınması ya da sahtecilik işlemleri nedeniyle tüketicilerden gelen şikayetlerle ilgilenilmek zorunda kalınmıyor. Ödeme, teslimat sırasında kurye tarafından yapıldığı için bu tür sorunlar ortadan kalkmış oluyor.

Parasını ödediğiniz ürünün gelmeme olasılığı ortadan kalkar

İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin en çok korktukları durumlardan biri de verdikleri siparişin ellerine ulaşmaması durumu. Tüketiciler internet üzerinden ödeme yaptıklarında, e-ticaret şirketlerinin ürünü göndermelerini beklerler.

Ancak kapıda ödeme sisteminde, tüketici ürün eline gelene kadar ödeme yapmadığı için böyle bir sorunla karşılaşmamış olur. Ödeme işlemi teslimat sırasında yapıldığı için, tüketiciler daha rahat bir şekilde alışverişlerini yapmış oluyorlar.

Hasarlı ya da kusurlu ürünlerin teslim alınmaması

Kapıda ödeme işlemlerinde tüketiciler, ürünlerin sağlamlığını ya da doğruluğunu teyit edebilmekteler. Bir ürünün hasarlı olması ya da yanlış gönderilmesi durumunda tüketici ürünün ödemesini yapmadan, kargo görevlisine ürünü iade edebilmektedir.

Böylelikle tüketici, ürün teslimatı sonrasında ürünü şirkete iade etmekle uğraşmak zorunda kalmaz ve şirketten doğrudan yeni bir ürün talep edebilir ya da siparişi tamamen iptal edebilir.

Para ödemesinin yapılmamasından dolayı da iade süreçleriyle ilgilenilmek zorunda kalmamaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan