Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar.

Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir. Ödemelerini internet üzerinden kredi kartı ya da banka havalesi olarak yapmak istemeyen tüketiciler kapıda ödeme sistemlerinden yararlanabilirler.

Kapıda ödeme sistemi nedir?

Kapıda ödeme sistemi, tüketicilerin internet üzerinden yaptıkları alışverişleri kargo teslimatı sırasında, kargo görevlisi aracılığılı ile yapmalarını sağlayan bir sistemdir. Kargo firmasının anlaşmasına göre, tüketiciler kargo teslimatı sırasında nakit ya da kredi kartı ile ödemelerini kargo görevlisine yapabilirler.

Kapıda ödeme sisteminde tüketicilerin bilmesi gereken bir unsur bulunmakta. Ödemeler kargo firması tarafından tahsil edildiği için, kargo firmaları bu ücretlere belli bir komisyon koyabiliyor. Bu durumda da alıcının bu komisyon bedelini vermesi gerekiyor. Bu komisyon bedeli kargo firmasına göre değişiklik gösterebiliyor.

Kapıda ödeme sistemi ne gibi avantajlar sunuyor?

Güvenli ödeme imkanı

Kapıda ödeme sistemi sayesinde, internet üzerinde kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen kullanıcılar güvenli bir şekilde ödemelerini yapabilmekteler. Kuryenin getirdiği POS cihazıyla kredi kartı ödemeleri yapabilecekleri gibi, nakit ödemeler yaparak da bu işlemleri tamamlayabilirler.

Bu sistemin e-ticaret firmalarına da bir faydası oluyor. İnternet üzerinden ödeme yapılmadığı için, kredi kartı çalınması ya da sahtecilik işlemleri nedeniyle tüketicilerden gelen şikayetlerle ilgilenilmek zorunda kalınmıyor. Ödeme, teslimat sırasında kurye tarafından yapıldığı için bu tür sorunlar ortadan kalkmış oluyor.

Parasını ödediğiniz ürünün gelmeme olasılığı ortadan kalkar

İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin en çok korktukları durumlardan biri de verdikleri siparişin ellerine ulaşmaması durumu. Tüketiciler internet üzerinden ödeme yaptıklarında, e-ticaret şirketlerinin ürünü göndermelerini beklerler.

Ancak kapıda ödeme sisteminde, tüketici ürün eline gelene kadar ödeme yapmadığı için böyle bir sorunla karşılaşmamış olur. Ödeme işlemi teslimat sırasında yapıldığı için, tüketiciler daha rahat bir şekilde alışverişlerini yapmış oluyorlar.

Hasarlı ya da kusurlu ürünlerin teslim alınmaması

Kapıda ödeme işlemlerinde tüketiciler, ürünlerin sağlamlığını ya da doğruluğunu teyit edebilmekteler. Bir ürünün hasarlı olması ya da yanlış gönderilmesi durumunda tüketici ürünün ödemesini yapmadan, kargo görevlisine ürünü iade edebilmektedir.

Böylelikle tüketici, ürün teslimatı sonrasında ürünü şirkete iade etmekle uğraşmak zorunda kalmaz ve şirketten doğrudan yeni bir ürün talep edebilir ya da siparişi tamamen iptal edebilir.

Para ödemesinin yapılmamasından dolayı da iade süreçleriyle ilgilenilmek zorunda kalmamaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?
E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?
Aktif olarak hizmet veren fiziksel bir işletmeniz ya da mağazanız varsa, e-ticarette satılacak ürünleri ve e-ticarete atıldığınızda satışa hangi ürünlerden başlayacağınızı bilirsiniz. Geleneksel ticarette zaten satıyor...
13 Aralık 2021
Markethinkers
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin