Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili ürün alternatifler sunma özelliği nedeniyle e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları son yıllarda oldukça önemli bir hal almaya başladı.
Kişiselleştirme neden önemli?
İnternet üzerinden satış yaparken, müşterilerle bire bir temas halinde olunmadığı için, onların nelerden hoşlandıklarını hangi ürünlere ilgi duyduklarını bilemiyorsunuz. Bu ikili ilişkinin kurulamamasından dolayı da onlara özel bir ilgi göstermek zor olabilir.
Kişiselleştirme çalışmaları, bu sorunları ortadan kaldırmak için öne çıkan çalışmalar arasında yer alıyor. Tüketicilerin, internet siteniz üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip etmek, onlar hakkında bilgi toplamak ve sonrasında bu veriler doğrultusunda onlara özel ürün ve fırsat teklifleri sunmak, firma ile müşteri arasındaki ikili ilişkileri güçlendiriyor.
Yapılan araştırmalar, kişiselleştirme çalışması yapan e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerinin önemli ölçüde arttığını gösteriyor. Bunun yanı sıra tüketicilerin de büyük bir bölümü artık kendilerine bu tür hizmetler sunan e-ticaret firmalarından alışveriş yapmayı tercih ettiklerini ve satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor.
Tüketiciler, alışveriş yaparken kendilerini özel hissetmek istiyorlar ve bu durumda da kendilerine bu tür hizmetler sunan firmaları daha çok tercih ediyorlar.
E-ticarette kişiselleştirme için neler yapabilirsiniz?
Kişiselleştirme çalışmalarını farklı şekillerde yapmak mümkün. Bu rehberimizde de bu konu hakkında detaylı bilgileri paylaşacağız.
Kullanıcılar hakkında bilgi toplayın
Sitenizi ziyaret eden, e-posta bültenlerinize abone olan, sitenizden alışveriş yapan ve müşteri destek bölümünüzle iletişime geçen kullanıcıların bilgilerini toplamanız ve bunları bir veritabanında toplamanız oldukça önemli.
E-posta aboneliği ya da hesap oluşturma işlemlerinde kullanıcılar sadece gerekli bilgileri dolduracaklardır (ad, soyad, e-posta vb.). Ancak müşteri destek birimleriniz, görüşmeler sırasında onlar hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.
Kullanıcı bilgilerini toplamaya başladığınız zaman, onların demografik bilgilerine ve ilgi alanlarına ulaşma şansınız olur. Bu verileri analiz ederek, kullanıcılarınıza özel çalışmalar yapabilirsiniz. Kullanıcılarınızı korkutmadan bu verileri nasıl alabileceğinizi öğrenmek için de aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Önceki alışverişlerini takip edin
Daha önce sizden alışveriş yapan kullanıcıların, hangi ürünlere ilgi duyduklarını da takip etmelisiniz. Bu sayede onlara, bu ürünlerle ilgili çapraz satış e-postaları gönderebilirsiniz. Ya da satın aldıkları ürünlerle ilgili olabilecek diğer kategorilerdeki ürünlerin de önerilerini yapabilirsiniz.
Onların önceki alışverişleri, hangi ürün kategorilerine daha fazla ilgi duyduklarını size gösteriyor olacaktır. Bu verileri toplamak ve analiz etmek, hem site üzerinde hem de e-posta çalışmalarında onlara kişisel öneriler bulunmanıza yardımcı olacaktır.
Retargeting reklamlardan yararlanın
Sitenizden henüz alışveriş yapmamış; ancak sitenizi ziyaret etmiş kişilere de kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilirsiniz. Kullanıcılar herhangi bir sebeple ödeme işlemini tamamladan siteden ayrılmış olabilirler. Retargetting reklamlarından yararlanarak, bu kişilere farklı platformlar üzerinde, ilgilendikleri ürünlerle ilgili reklamlar gösterebilirsiniz.
Retargetting reklamlar, ziyaretçilerin ilgilendikleri ve site üzerinde ziyaret ettikleri ürünlere göre otomatik olarak oluşturulur. Bu durumda da sitenizde gerekli ayarlamaları yapmanız durumunda, sitenizi terk eden ziyaretçilere farklı platformlarda reklamlar göstererek, onları tekrar siteye çekme şansınız bulunur.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar