E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

17 Ocak 2017
Sinan Oypan

Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili ürün alternatifler sunma özelliği nedeniyle e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları son yıllarda oldukça önemli bir hal almaya başladı.

Kişiselleştirme neden önemli?

İnternet üzerinden satış yaparken, müşterilerle bire bir temas halinde olunmadığı için, onların nelerden hoşlandıklarını hangi ürünlere ilgi duyduklarını bilemiyorsunuz. Bu ikili ilişkinin kurulamamasından dolayı da onlara özel bir ilgi göstermek zor olabilir.

Kişiselleştirme çalışmaları, bu sorunları ortadan kaldırmak için öne çıkan çalışmalar arasında yer alıyor. Tüketicilerin, internet siteniz üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip etmek, onlar hakkında bilgi toplamak ve sonrasında bu veriler doğrultusunda onlara özel ürün ve fırsat teklifleri sunmak, firma ile müşteri arasındaki ikili ilişkileri güçlendiriyor.

Yapılan araştırmalar, kişiselleştirme çalışması yapan e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerinin önemli ölçüde arttığını gösteriyor. Bunun yanı sıra tüketicilerin de büyük bir bölümü artık kendilerine bu tür hizmetler sunan e-ticaret firmalarından alışveriş yapmayı tercih ettiklerini ve satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor.

Tüketiciler, alışveriş yaparken kendilerini özel hissetmek istiyorlar ve bu durumda da kendilerine bu tür hizmetler sunan firmaları daha çok tercih ediyorlar.

E-ticarette kişiselleştirme için neler yapabilirsiniz?

Kişiselleştirme çalışmalarını farklı şekillerde yapmak mümkün. Bu rehberimizde de bu konu hakkında detaylı bilgileri paylaşacağız.

Kullanıcılar hakkında bilgi toplayın

Sitenizi ziyaret eden, e-posta bültenlerinize abone olan, sitenizden alışveriş yapan ve müşteri destek bölümünüzle iletişime geçen kullanıcıların bilgilerini toplamanız ve bunları bir veritabanında toplamanız oldukça önemli.

E-posta aboneliği ya da hesap oluşturma işlemlerinde kullanıcılar sadece gerekli bilgileri dolduracaklardır (ad, soyad, e-posta vb.). Ancak müşteri destek birimleriniz, görüşmeler sırasında onlar hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.

Kullanıcı bilgilerini toplamaya başladığınız zaman, onların demografik bilgilerine ve ilgi alanlarına ulaşma şansınız olur. Bu verileri analiz ederek, kullanıcılarınıza özel çalışmalar yapabilirsiniz. Kullanıcılarınızı korkutmadan bu verileri nasıl alabileceğinizi öğrenmek için de aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

Önceki alışverişlerini takip edin

Daha önce sizden alışveriş yapan kullanıcıların, hangi ürünlere ilgi duyduklarını da takip etmelisiniz. Bu sayede onlara, bu ürünlerle ilgili çapraz satış e-postaları gönderebilirsiniz. Ya da satın aldıkları ürünlerle ilgili olabilecek diğer kategorilerdeki ürünlerin de önerilerini yapabilirsiniz.

Onların önceki alışverişleri, hangi ürün kategorilerine daha fazla ilgi duyduklarını size gösteriyor olacaktır. Bu verileri toplamak ve analiz etmek, hem site üzerinde hem de e-posta çalışmalarında onlara kişisel öneriler bulunmanıza yardımcı olacaktır.

Retargeting reklamlardan yararlanın

Sitenizden henüz alışveriş yapmamış; ancak sitenizi ziyaret etmiş kişilere de kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilirsiniz. Kullanıcılar herhangi bir sebeple ödeme işlemini tamamladan siteden ayrılmış olabilirler. Retargetting reklamlarından yararlanarak, bu kişilere farklı platformlar üzerinde, ilgilendikleri ürünlerle ilgili reklamlar gösterebilirsiniz.

Retargetting reklamlar, ziyaretçilerin ilgilendikleri ve site üzerinde ziyaret ettikleri ürünlere göre otomatik olarak oluşturulur. Bu durumda da sitenizde gerekli ayarlamaları yapmanız durumunda, sitenizi terk eden ziyaretçilere farklı platformlarda reklamlar göstererek, onları tekrar siteye çekme şansınız bulunur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan