E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

17 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili ürün alternatifler sunma özelliği nedeniyle e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları son yıllarda oldukça önemli bir hal almaya başladı.

Kişiselleştirme neden önemli?

İnternet üzerinden satış yaparken, müşterilerle bire bir temas halinde olunmadığı için, onların nelerden hoşlandıklarını hangi ürünlere ilgi duyduklarını bilemiyorsunuz. Bu ikili ilişkinin kurulamamasından dolayı da onlara özel bir ilgi göstermek zor olabilir.

Kişiselleştirme çalışmaları, bu sorunları ortadan kaldırmak için öne çıkan çalışmalar arasında yer alıyor. Tüketicilerin, internet siteniz üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip etmek, onlar hakkında bilgi toplamak ve sonrasında bu veriler doğrultusunda onlara özel ürün ve fırsat teklifleri sunmak, firma ile müşteri arasındaki ikili ilişkileri güçlendiriyor.

Yapılan araştırmalar, kişiselleştirme çalışması yapan e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerinin önemli ölçüde arttığını gösteriyor. Bunun yanı sıra tüketicilerin de büyük bir bölümü artık kendilerine bu tür hizmetler sunan e-ticaret firmalarından alışveriş yapmayı tercih ettiklerini ve satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor.

Tüketiciler, alışveriş yaparken kendilerini özel hissetmek istiyorlar ve bu durumda da kendilerine bu tür hizmetler sunan firmaları daha çok tercih ediyorlar.

E-ticarette kişiselleştirme için neler yapabilirsiniz?

Kişiselleştirme çalışmalarını farklı şekillerde yapmak mümkün. Bu rehberimizde de bu konu hakkında detaylı bilgileri paylaşacağız.

Kullanıcılar hakkında bilgi toplayın

Sitenizi ziyaret eden, e-posta bültenlerinize abone olan, sitenizden alışveriş yapan ve müşteri destek bölümünüzle iletişime geçen kullanıcıların bilgilerini toplamanız ve bunları bir veritabanında toplamanız oldukça önemli.

E-posta aboneliği ya da hesap oluşturma işlemlerinde kullanıcılar sadece gerekli bilgileri dolduracaklardır (ad, soyad, e-posta vb.). Ancak müşteri destek birimleriniz, görüşmeler sırasında onlar hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.

Kullanıcı bilgilerini toplamaya başladığınız zaman, onların demografik bilgilerine ve ilgi alanlarına ulaşma şansınız olur. Bu verileri analiz ederek, kullanıcılarınıza özel çalışmalar yapabilirsiniz. Kullanıcılarınızı korkutmadan bu verileri nasıl alabileceğinizi öğrenmek için de aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

Önceki alışverişlerini takip edin

Daha önce sizden alışveriş yapan kullanıcıların, hangi ürünlere ilgi duyduklarını da takip etmelisiniz. Bu sayede onlara, bu ürünlerle ilgili çapraz satış e-postaları gönderebilirsiniz. Ya da satın aldıkları ürünlerle ilgili olabilecek diğer kategorilerdeki ürünlerin de önerilerini yapabilirsiniz.

Onların önceki alışverişleri, hangi ürün kategorilerine daha fazla ilgi duyduklarını size gösteriyor olacaktır. Bu verileri toplamak ve analiz etmek, hem site üzerinde hem de e-posta çalışmalarında onlara kişisel öneriler bulunmanıza yardımcı olacaktır.

Retargeting reklamlardan yararlanın

Sitenizden henüz alışveriş yapmamış; ancak sitenizi ziyaret etmiş kişilere de kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilirsiniz. Kullanıcılar herhangi bir sebeple ödeme işlemini tamamladan siteden ayrılmış olabilirler. Retargetting reklamlarından yararlanarak, bu kişilere farklı platformlar üzerinde, ilgilendikleri ürünlerle ilgili reklamlar gösterebilirsiniz.

Retargetting reklamlar, ziyaretçilerin ilgilendikleri ve site üzerinde ziyaret ettikleri ürünlere göre otomatik olarak oluşturulur. Bu durumda da sitenizde gerekli ayarlamaları yapmanız durumunda, sitenizi terk eden ziyaretçilere farklı platformlarda reklamlar göstererek, onları tekrar siteye çekme şansınız bulunur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin