E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

17 Ocak 2017
Sinan Oypan

Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili ürün alternatifler sunma özelliği nedeniyle e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları son yıllarda oldukça önemli bir hal almaya başladı.

Kişiselleştirme neden önemli?

İnternet üzerinden satış yaparken, müşterilerle bire bir temas halinde olunmadığı için, onların nelerden hoşlandıklarını hangi ürünlere ilgi duyduklarını bilemiyorsunuz. Bu ikili ilişkinin kurulamamasından dolayı da onlara özel bir ilgi göstermek zor olabilir.

Kişiselleştirme çalışmaları, bu sorunları ortadan kaldırmak için öne çıkan çalışmalar arasında yer alıyor. Tüketicilerin, internet siteniz üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip etmek, onlar hakkında bilgi toplamak ve sonrasında bu veriler doğrultusunda onlara özel ürün ve fırsat teklifleri sunmak, firma ile müşteri arasındaki ikili ilişkileri güçlendiriyor.

Yapılan araştırmalar, kişiselleştirme çalışması yapan e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerinin önemli ölçüde arttığını gösteriyor. Bunun yanı sıra tüketicilerin de büyük bir bölümü artık kendilerine bu tür hizmetler sunan e-ticaret firmalarından alışveriş yapmayı tercih ettiklerini ve satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor.

Tüketiciler, alışveriş yaparken kendilerini özel hissetmek istiyorlar ve bu durumda da kendilerine bu tür hizmetler sunan firmaları daha çok tercih ediyorlar.

E-ticarette kişiselleştirme için neler yapabilirsiniz?

Kişiselleştirme çalışmalarını farklı şekillerde yapmak mümkün. Bu rehberimizde de bu konu hakkında detaylı bilgileri paylaşacağız.

Kullanıcılar hakkında bilgi toplayın

Sitenizi ziyaret eden, e-posta bültenlerinize abone olan, sitenizden alışveriş yapan ve müşteri destek bölümünüzle iletişime geçen kullanıcıların bilgilerini toplamanız ve bunları bir veritabanında toplamanız oldukça önemli.

E-posta aboneliği ya da hesap oluşturma işlemlerinde kullanıcılar sadece gerekli bilgileri dolduracaklardır (ad, soyad, e-posta vb.). Ancak müşteri destek birimleriniz, görüşmeler sırasında onlar hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.

Kullanıcı bilgilerini toplamaya başladığınız zaman, onların demografik bilgilerine ve ilgi alanlarına ulaşma şansınız olur. Bu verileri analiz ederek, kullanıcılarınıza özel çalışmalar yapabilirsiniz. Kullanıcılarınızı korkutmadan bu verileri nasıl alabileceğinizi öğrenmek için de aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

Önceki alışverişlerini takip edin

Daha önce sizden alışveriş yapan kullanıcıların, hangi ürünlere ilgi duyduklarını da takip etmelisiniz. Bu sayede onlara, bu ürünlerle ilgili çapraz satış e-postaları gönderebilirsiniz. Ya da satın aldıkları ürünlerle ilgili olabilecek diğer kategorilerdeki ürünlerin de önerilerini yapabilirsiniz.

Onların önceki alışverişleri, hangi ürün kategorilerine daha fazla ilgi duyduklarını size gösteriyor olacaktır. Bu verileri toplamak ve analiz etmek, hem site üzerinde hem de e-posta çalışmalarında onlara kişisel öneriler bulunmanıza yardımcı olacaktır.

Retargeting reklamlardan yararlanın

Sitenizden henüz alışveriş yapmamış; ancak sitenizi ziyaret etmiş kişilere de kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilirsiniz. Kullanıcılar herhangi bir sebeple ödeme işlemini tamamladan siteden ayrılmış olabilirler. Retargetting reklamlarından yararlanarak, bu kişilere farklı platformlar üzerinde, ilgilendikleri ürünlerle ilgili reklamlar gösterebilirsiniz.

Retargetting reklamlar, ziyaretçilerin ilgilendikleri ve site üzerinde ziyaret ettikleri ürünlere göre otomatik olarak oluşturulur. Bu durumda da sitenizde gerekli ayarlamaları yapmanız durumunda, sitenizi terk eden ziyaretçilere farklı platformlarda reklamlar göstererek, onları tekrar siteye çekme şansınız bulunur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan