E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

17 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili ürün alternatifler sunma özelliği nedeniyle e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları son yıllarda oldukça önemli bir hal almaya başladı.

Kişiselleştirme neden önemli?

İnternet üzerinden satış yaparken, müşterilerle bire bir temas halinde olunmadığı için, onların nelerden hoşlandıklarını hangi ürünlere ilgi duyduklarını bilemiyorsunuz. Bu ikili ilişkinin kurulamamasından dolayı da onlara özel bir ilgi göstermek zor olabilir.

Kişiselleştirme çalışmaları, bu sorunları ortadan kaldırmak için öne çıkan çalışmalar arasında yer alıyor. Tüketicilerin, internet siteniz üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip etmek, onlar hakkında bilgi toplamak ve sonrasında bu veriler doğrultusunda onlara özel ürün ve fırsat teklifleri sunmak, firma ile müşteri arasındaki ikili ilişkileri güçlendiriyor.

Yapılan araştırmalar, kişiselleştirme çalışması yapan e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerinin önemli ölçüde arttığını gösteriyor. Bunun yanı sıra tüketicilerin de büyük bir bölümü artık kendilerine bu tür hizmetler sunan e-ticaret firmalarından alışveriş yapmayı tercih ettiklerini ve satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor.

Tüketiciler, alışveriş yaparken kendilerini özel hissetmek istiyorlar ve bu durumda da kendilerine bu tür hizmetler sunan firmaları daha çok tercih ediyorlar.

E-ticarette kişiselleştirme için neler yapabilirsiniz?

Kişiselleştirme çalışmalarını farklı şekillerde yapmak mümkün. Bu rehberimizde de bu konu hakkında detaylı bilgileri paylaşacağız.

Kullanıcılar hakkında bilgi toplayın

Sitenizi ziyaret eden, e-posta bültenlerinize abone olan, sitenizden alışveriş yapan ve müşteri destek bölümünüzle iletişime geçen kullanıcıların bilgilerini toplamanız ve bunları bir veritabanında toplamanız oldukça önemli.

E-posta aboneliği ya da hesap oluşturma işlemlerinde kullanıcılar sadece gerekli bilgileri dolduracaklardır (ad, soyad, e-posta vb.). Ancak müşteri destek birimleriniz, görüşmeler sırasında onlar hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.

Kullanıcı bilgilerini toplamaya başladığınız zaman, onların demografik bilgilerine ve ilgi alanlarına ulaşma şansınız olur. Bu verileri analiz ederek, kullanıcılarınıza özel çalışmalar yapabilirsiniz. Kullanıcılarınızı korkutmadan bu verileri nasıl alabileceğinizi öğrenmek için de aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

Önceki alışverişlerini takip edin

Daha önce sizden alışveriş yapan kullanıcıların, hangi ürünlere ilgi duyduklarını da takip etmelisiniz. Bu sayede onlara, bu ürünlerle ilgili çapraz satış e-postaları gönderebilirsiniz. Ya da satın aldıkları ürünlerle ilgili olabilecek diğer kategorilerdeki ürünlerin de önerilerini yapabilirsiniz.

Onların önceki alışverişleri, hangi ürün kategorilerine daha fazla ilgi duyduklarını size gösteriyor olacaktır. Bu verileri toplamak ve analiz etmek, hem site üzerinde hem de e-posta çalışmalarında onlara kişisel öneriler bulunmanıza yardımcı olacaktır.

Retargeting reklamlardan yararlanın

Sitenizden henüz alışveriş yapmamış; ancak sitenizi ziyaret etmiş kişilere de kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilirsiniz. Kullanıcılar herhangi bir sebeple ödeme işlemini tamamladan siteden ayrılmış olabilirler. Retargetting reklamlarından yararlanarak, bu kişilere farklı platformlar üzerinde, ilgilendikleri ürünlerle ilgili reklamlar gösterebilirsiniz.

Retargetting reklamlar, ziyaretçilerin ilgilendikleri ve site üzerinde ziyaret ettikleri ürünlere göre otomatik olarak oluşturulur. Bu durumda da sitenizde gerekli ayarlamaları yapmanız durumunda, sitenizi terk eden ziyaretçilere farklı platformlarda reklamlar göstererek, onları tekrar siteye çekme şansınız bulunur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Ferad Osman Sali
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir? Makinelerin veya bilgisayarların insan zekasını taklit ederek ortaya koyduğu zeka türüne yapay zeka adı verilmektedir. Bu teknoloji ile makineler; tıpkı bir insan gibi dil anlama, öğrenme, nesneleri tanıma, yanıt...
3 Ağustos 2021
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) Nedir ve Nasıl Kayıt Olunur?
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) Nedir ve Nasıl Kayıt Olunur?
ETBİS Nedir ve Nasıl Kayıt Olunur? Resmî kurumlar, son dönemde ticari faaliyetlerin kontrolünü ve istatistiksel çalışmaların yapılmasını kolaylaştırmak adıma birtakım sistemler geliştiriyor. Yaşanan bu dönüşümün doğrudan...
17 Kasım 2021
Savaş Çetinkaya
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Savaş Çetinkaya
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya