Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar

5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar

Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin yapılması gerektiği gibi şirket yönetimi konusunda da üzerinde durulması gereken konular vardır. Ancak birçok girişim, şirketlerini yeni kurduğu dönemlerde bir takım hatalar yapmaktadır ve bu hatalar da onların bazı sorunlarla yüzleşmelerine neden olmaktadır. Bu rehberimizde de yeni girişimlerin sıkça yaptığı hatalar ve bunlardan kaçınmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Güven vermeyen tasarım ve içerikler

E-ticaret siteniz işinizin vitrini görevini görmektedir. Bu sebeple de vitrininizi çok iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Kullanıcılar görselliğe oldukça önem verir ve bu durumda da sitenizin tasarımı kullanıcıların güvenini kazanmanızda da etkili bir rol oynar.

Kullanıcılar sitenin tasarımına ve görünümüne bakarak firmaya güvenmeye başlarlar. Bu durumda da güven vermeyen, karmaşık ve görsel olarak yetersiz olan siteler kullanıcıların güvenini sarsmaya neden olacaktır. Bu sebeple de kullanıcılara güven veren, trendleri yakalayan ve içerik olarak göze hitap eden site tasarımlarına yönelmeniz gerekir.

Site tasarımının yanı sıra sitenizin altyapısının da güvenilir ve ihtiyaçlarınızı karşılaması gerekir. Bunun için de doğru bir altyapı kurmanız gerekir. Kendi e-ticaret sitenizi kurmak ve güvenilir bir şekilde internetten satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Ürün açıklamalarının eksikliği

E-ticaret siteniz şirketinizin vitrini görevini görürken, ürün açıklamalarınız da dükkanınızdaki satış görevlilerinin görevini üstlenir. Site üzerindeki ürün açıklamalarının yetersiz olması, kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkilemenizin önüne geçer. Ürünlerinizi doğru ve eksiksiz bir şekilde tanıtmak için, detaylı ürün açıklamaları hazırlamanız ve kullanıcılara ürünler hakkında mümkün olduğunca çok bil vermeniz gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi için Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Hedef kitlenin belirlenmemiş olması

Yapılan hatalardan biri de markanın hedef kitlesinin belirlenmemiş olmasıdır. Bir site açtığınızda tüm tüketicileri hedefleyemezsiniz. Ürünlerinize ve hizmetlerinize ilgi duyacak belli bir hedef kitle bulunur ve sizin de firma olarak bu kitleye uygun bir şekilde pazarlama ve satış taktikleri oluşturmanız gerekir. Hedef kitlenize doğru bir şekilde ulaşmak ve markanız için uygun olan hedef kitleyi bulmak için İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Teknik SEO hataları

SEO çalışmalarında yapılan teknik hatalar da girişimlerin sıkıntı yaşamasına neden olmaktadır. SEO çalışmaları yapmamak, organik olarak trafik oluşturmamak ve sadece reklamlara bağımlı kalmak uzun vadede karlılığınızın düşmesine neden olabilir. Site üzerinde yapılan teknik SEO hataları, sitenizin yanlış bir şekilde indekslenmesine, sayfalarınızın arama sorgularında görünmemesine ve böylelikle de olası organik trafikleri kaçırmanıza neden olur.

SEO çalışmaları hakkında detaylı bilgi almak için Arama Motoru Optimizasyonu Rehberleri kategorimizde yer alan rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

Karmaşık ödeme sayfaları

Kullanıcıların hızlı bir şekilde ödemelerini tamamlayabilmeleri gerekir. Karmaşık ödeme sayfaları, ödeme sürecinde çok fazla aşama olması ve dikkat dağıtan unsurların bu sayfalarda yer alması, kullanıcılardan elde edeceğiniz geri dönüşümleri azaltacaktır.

Ödeme sürecinin karmaşık olması kullanıcıların bu süreçte zorlanmasına neden olacağı için, işlemlerini yarıda bırakmalarına neden olabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgi içinE-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan