Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar

5 Haziran 2018
Sinan Oypan

Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin yapılması gerektiği gibi şirket yönetimi konusunda da üzerinde durulması gereken konular vardır. Ancak birçok girişim, şirketlerini yeni kurduğu dönemlerde bir takım hatalar yapmaktadır ve bu hatalar da onların bazı sorunlarla yüzleşmelerine neden olmaktadır. Bu rehberimizde de yeni girişimlerin sıkça yaptığı hatalar ve bunlardan kaçınmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Güven vermeyen tasarım ve içerikler

E-ticaret siteniz işinizin vitrini görevini görmektedir. Bu sebeple de vitrininizi çok iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Kullanıcılar görselliğe oldukça önem verir ve bu durumda da sitenizin tasarımı kullanıcıların güvenini kazanmanızda da etkili bir rol oynar.

Kullanıcılar sitenin tasarımına ve görünümüne bakarak firmaya güvenmeye başlarlar. Bu durumda da güven vermeyen, karmaşık ve görsel olarak yetersiz olan siteler kullanıcıların güvenini sarsmaya neden olacaktır. Bu sebeple de kullanıcılara güven veren, trendleri yakalayan ve içerik olarak göze hitap eden site tasarımlarına yönelmeniz gerekir.

Site tasarımının yanı sıra sitenizin altyapısının da güvenilir ve ihtiyaçlarınızı karşılaması gerekir. Bunun için de doğru bir altyapı kurmanız gerekir. Kendi e-ticaret sitenizi kurmak ve güvenilir bir şekilde internetten satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Ürün açıklamalarının eksikliği

E-ticaret siteniz şirketinizin vitrini görevini görürken, ürün açıklamalarınız da dükkanınızdaki satış görevlilerinin görevini üstlenir. Site üzerindeki ürün açıklamalarının yetersiz olması, kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkilemenizin önüne geçer. Ürünlerinizi doğru ve eksiksiz bir şekilde tanıtmak için, detaylı ürün açıklamaları hazırlamanız ve kullanıcılara ürünler hakkında mümkün olduğunca çok bil vermeniz gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi için Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Hedef kitlenin belirlenmemiş olması

Yapılan hatalardan biri de markanın hedef kitlesinin belirlenmemiş olmasıdır. Bir site açtığınızda tüm tüketicileri hedefleyemezsiniz. Ürünlerinize ve hizmetlerinize ilgi duyacak belli bir hedef kitle bulunur ve sizin de firma olarak bu kitleye uygun bir şekilde pazarlama ve satış taktikleri oluşturmanız gerekir. Hedef kitlenize doğru bir şekilde ulaşmak ve markanız için uygun olan hedef kitleyi bulmak için İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Teknik SEO hataları

SEO çalışmalarında yapılan teknik hatalar da girişimlerin sıkıntı yaşamasına neden olmaktadır. SEO çalışmaları yapmamak, organik olarak trafik oluşturmamak ve sadece reklamlara bağımlı kalmak uzun vadede karlılığınızın düşmesine neden olabilir. Site üzerinde yapılan teknik SEO hataları, sitenizin yanlış bir şekilde indekslenmesine, sayfalarınızın arama sorgularında görünmemesine ve böylelikle de olası organik trafikleri kaçırmanıza neden olur.

SEO çalışmaları hakkında detaylı bilgi almak için Arama Motoru Optimizasyonu Rehberleri kategorimizde yer alan rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

Karmaşık ödeme sayfaları

Kullanıcıların hızlı bir şekilde ödemelerini tamamlayabilmeleri gerekir. Karmaşık ödeme sayfaları, ödeme sürecinde çok fazla aşama olması ve dikkat dağıtan unsurların bu sayfalarda yer alması, kullanıcılardan elde edeceğiniz geri dönüşümleri azaltacaktır.

Ödeme sürecinin karmaşık olması kullanıcıların bu süreçte zorlanmasına neden olacağı için, işlemlerini yarıda bırakmalarına neden olabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgi içinE-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2020
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan