fbpx

Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar

5 Haziran 2018
Sinan Oypan

Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin yapılması gerektiği gibi şirket yönetimi konusunda da üzerinde durulması gereken konular vardır. Ancak birçok girişim, şirketlerini yeni kurduğu dönemlerde bir takım hatalar yapmaktadır ve bu hatalar da onların bazı sorunlarla yüzleşmelerine neden olmaktadır. Bu rehberimizde de yeni girişimlerin sıkça yaptığı hatalar ve bunlardan kaçınmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Güven vermeyen tasarım ve içerikler

E-ticaret siteniz işinizin vitrini görevini görmektedir. Bu sebeple de vitrininizi çok iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Kullanıcılar görselliğe oldukça önem verir ve bu durumda da sitenizin tasarımı kullanıcıların güvenini kazanmanızda da etkili bir rol oynar.

Kullanıcılar sitenin tasarımına ve görünümüne bakarak firmaya güvenmeye başlarlar. Bu durumda da güven vermeyen, karmaşık ve görsel olarak yetersiz olan siteler kullanıcıların güvenini sarsmaya neden olacaktır. Bu sebeple de kullanıcılara güven veren, trendleri yakalayan ve içerik olarak göze hitap eden site tasarımlarına yönelmeniz gerekir.

Site tasarımının yanı sıra sitenizin altyapısının da güvenilir ve ihtiyaçlarınızı karşılaması gerekir. Bunun için de doğru bir altyapı kurmanız gerekir. Kendi e-ticaret sitenizi kurmak ve güvenilir bir şekilde internetten satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Ürün açıklamalarının eksikliği

E-ticaret siteniz şirketinizin vitrini görevini görürken, ürün açıklamalarınız da dükkanınızdaki satış görevlilerinin görevini üstlenir. Site üzerindeki ürün açıklamalarının yetersiz olması, kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkilemenizin önüne geçer. Ürünlerinizi doğru ve eksiksiz bir şekilde tanıtmak için, detaylı ürün açıklamaları hazırlamanız ve kullanıcılara ürünler hakkında mümkün olduğunca çok bil vermeniz gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi için Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Hedef kitlenin belirlenmemiş olması

Yapılan hatalardan biri de markanın hedef kitlesinin belirlenmemiş olmasıdır. Bir site açtığınızda tüm tüketicileri hedefleyemezsiniz. Ürünlerinize ve hizmetlerinize ilgi duyacak belli bir hedef kitle bulunur ve sizin de firma olarak bu kitleye uygun bir şekilde pazarlama ve satış taktikleri oluşturmanız gerekir. Hedef kitlenize doğru bir şekilde ulaşmak ve markanız için uygun olan hedef kitleyi bulmak için İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Teknik SEO hataları

SEO çalışmalarında yapılan teknik hatalar da girişimlerin sıkıntı yaşamasına neden olmaktadır. SEO çalışmaları yapmamak, organik olarak trafik oluşturmamak ve sadece reklamlara bağımlı kalmak uzun vadede karlılığınızın düşmesine neden olabilir. Site üzerinde yapılan teknik SEO hataları, sitenizin yanlış bir şekilde indekslenmesine, sayfalarınızın arama sorgularında görünmemesine ve böylelikle de olası organik trafikleri kaçırmanıza neden olur.

SEO çalışmaları hakkında detaylı bilgi almak için Arama Motoru Optimizasyonu Rehberleri kategorimizde yer alan rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

Karmaşık ödeme sayfaları

Kullanıcıların hızlı bir şekilde ödemelerini tamamlayabilmeleri gerekir. Karmaşık ödeme sayfaları, ödeme sürecinde çok fazla aşama olması ve dikkat dağıtan unsurların bu sayfalarda yer alması, kullanıcılardan elde edeceğiniz geri dönüşümleri azaltacaktır.

Ödeme sürecinin karmaşık olması kullanıcıların bu süreçte zorlanmasına neden olacağı için, işlemlerini yarıda bırakmalarına neden olabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgi içinE-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan