Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar

5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar

Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin yapılması gerektiği gibi şirket yönetimi konusunda da üzerinde durulması gereken konular vardır. Ancak birçok girişim, şirketlerini yeni kurduğu dönemlerde bir takım hatalar yapmaktadır ve bu hatalar da onların bazı sorunlarla yüzleşmelerine neden olmaktadır. Bu rehberimizde de yeni girişimlerin sıkça yaptığı hatalar ve bunlardan kaçınmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Güven vermeyen tasarım ve içerikler

E-ticaret siteniz işinizin vitrini görevini görmektedir. Bu sebeple de vitrininizi çok iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Kullanıcılar görselliğe oldukça önem verir ve bu durumda da sitenizin tasarımı kullanıcıların güvenini kazanmanızda da etkili bir rol oynar.

Kullanıcılar sitenin tasarımına ve görünümüne bakarak firmaya güvenmeye başlarlar. Bu durumda da güven vermeyen, karmaşık ve görsel olarak yetersiz olan siteler kullanıcıların güvenini sarsmaya neden olacaktır. Bu sebeple de kullanıcılara güven veren, trendleri yakalayan ve içerik olarak göze hitap eden site tasarımlarına yönelmeniz gerekir.

Site tasarımının yanı sıra sitenizin altyapısının da güvenilir ve ihtiyaçlarınızı karşılaması gerekir. Bunun için de doğru bir altyapı kurmanız gerekir. Kendi e-ticaret sitenizi kurmak ve güvenilir bir şekilde internetten satış yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Ürün açıklamalarının eksikliği

E-ticaret siteniz şirketinizin vitrini görevini görürken, ürün açıklamalarınız da dükkanınızdaki satış görevlilerinin görevini üstlenir. Site üzerindeki ürün açıklamalarının yetersiz olması, kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkilemenizin önüne geçer. Ürünlerinizi doğru ve eksiksiz bir şekilde tanıtmak için, detaylı ürün açıklamaları hazırlamanız ve kullanıcılara ürünler hakkında mümkün olduğunca çok bil vermeniz gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgi için Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Hedef kitlenin belirlenmemiş olması

Yapılan hatalardan biri de markanın hedef kitlesinin belirlenmemiş olmasıdır. Bir site açtığınızda tüm tüketicileri hedefleyemezsiniz. Ürünlerinize ve hizmetlerinize ilgi duyacak belli bir hedef kitle bulunur ve sizin de firma olarak bu kitleye uygun bir şekilde pazarlama ve satış taktikleri oluşturmanız gerekir. Hedef kitlenize doğru bir şekilde ulaşmak ve markanız için uygun olan hedef kitleyi bulmak için İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Teknik SEO hataları

SEO çalışmalarında yapılan teknik hatalar da girişimlerin sıkıntı yaşamasına neden olmaktadır. SEO çalışmaları yapmamak, organik olarak trafik oluşturmamak ve sadece reklamlara bağımlı kalmak uzun vadede karlılığınızın düşmesine neden olabilir. Site üzerinde yapılan teknik SEO hataları, sitenizin yanlış bir şekilde indekslenmesine, sayfalarınızın arama sorgularında görünmemesine ve böylelikle de olası organik trafikleri kaçırmanıza neden olur.

SEO çalışmaları hakkında detaylı bilgi almak için Arama Motoru Optimizasyonu Rehberleri kategorimizde yer alan rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

Karmaşık ödeme sayfaları

Kullanıcıların hızlı bir şekilde ödemelerini tamamlayabilmeleri gerekir. Karmaşık ödeme sayfaları, ödeme sürecinde çok fazla aşama olması ve dikkat dağıtan unsurların bu sayfalarda yer alması, kullanıcılardan elde edeceğiniz geri dönüşümleri azaltacaktır.

Ödeme sürecinin karmaşık olması kullanıcıların bu süreçte zorlanmasına neden olacağı için, işlemlerini yarıda bırakmalarına neden olabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgi içinE-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin