Yandex Reklam Modelleri Nelerdir?

11 Nisan 2022
Markethinkers
Yandex Reklam Modelleri Nelerdir?

E-ticaret sitenizden elde ettiğiniz geliri artırmak için bir popülarite yakalamalısınız. Bu popülariteyi yakalamak için kaliteli ya da uygun fiyatlı ürünler satmanız yeterli değildir; çünkü ticaret ve reklam, birbirinden ayrı düşünülemeyen kavramlardır. Üstelik dijital reklam çeşitleri, geleneksel yöntemlere göre çok daha fazladır. Daha güçlü kanallardan ölçülebilir reklamlar yapmak, yakalamak istediğiniz popülariteye sizi önemli ölçüde yaklaştırır. Bu süreçte Yandex reklam oluşturma hizmetlerini kullanabilirsiniz. Her ne kadar Google çok güçlü bir figür olsa da Yandex’te de küçümsenmeyecek kadar çok potansiyel müşteri bulunur.

Yandex Reklamları Nedir? Çalışma Mantığı Nasıldır?

Yandex reklamları, Yandex’in servisleri üzerinden reklam vermeyi sağlayan bir hizmettir. Google’dan sonraki en popüler arama motorlarından biri olan Yandex, reklam servisiyle de rakibi kadar kaliteli bir hizmet sunmayı amaçlar. Geniş bir reklam ağı bulunan bu arama motoru, özellikle e-ticaret siteleri için oldukça önemlidir. Yandex’in birçok avantajı da beraberinde getiren bir sistemi vardır.

Yandex, reklam yayıncıları ile reklam verenleri buluşturur. Böylece reklam veren firmalar sitelerine trafik ve müşteri çekerken reklam yayıncısı olan iş ortakları da gelir elde eder. Yandex reklamları ile web sitenizi arama motoru sonuç sayfasında (SERP) üst sıralara çıkarabilirsiniz. Reklam ağı ise size servislerde ve iş ortağı web sitelerinde reklam verme imkânı sunar. Web sitesi, mobil uygulama ve akıllı televizyon uygulamaları gibi platformlarda gösterimi yapılan Yandex reklamları, Smaato gibi haricî iş ortakları kapsamındaki sitelerde de gösterilir.

Yandex Reklam Modelleri Nelerdir?

Yandex reklam modelleri ile dijital reklamcılığa farklı bir soluk getirmiş durumda. Özellikle navigasyon uygulamasının içine entegre edilmiş olan reklam modelleri, firmalara önemli katkılar sağlar. Yol boyunca kullanıcılara, ekrandaki harita üzerinden reklamlar gösterilir. Böylece hareket hâlinde olmayan kullanıcıları e-ticaret sitenize, seyir hâlindekileri ise fiziksel mağazanıza davet edebilirsiniz. Dolayısıyla Yandex navigasyon reklam vermek için oldukça verimli bir alandır. Firmanın kısaca “Navi” adını verdiği popüler navigasyon uygulamasında yayınlayabileceğiniz farklı reklam modelleri mevcuttur.

Branded Pop-Up Pins Reklamları

Branded Pop-Up Pins reklamları, rota üzerinde ve yakınlarda bulunan yerlerle ilgili kullanıcıya öneriler sunar. Mağazanızın yakınlarından geçen kullanıcıların ekranında reklamınız belirir. Kullanıcının rotası mağazanızın ortalama 1-2 km yakınından geçiyorsa konumunuzun üzerinde otomatik olarak bir branded pin çıkar.

Branded pin, reklam içeren parçadır. Kullanıcı bu pine tıkladığı takdirde bir reklam metni ve “Git” opsiyonu görür. Git butonuna tıklandığında rota yeniden oluşturulur. Branded Pop-Up Pins reklamları; metin, logo veya bannerden oluşur.

Cursor Model Reklamları

Yandex harita reklamlarından biri de Cursor Model’dir. Bu, son derece ilginç bir reklam modelidir. Navi’nin oyunlaştırma özelliği üzerinden verilen bir reklamdır. Bu reklam modelinde kullanıcıya yön gösteren standart Navi okur, reklam verenin logosuyla değiştirilir. Cursor modeli ile reklam veren firmanın üç boyutlu logosu, Navi’nin yön gösterme oku olur. Böylece kullanıcı yol boyunca ilgili markanın logosunu takip eder.

Custom Category Reklamları

Hemen her navigasyon uygulamasında; restoran, market, benzinlik, hastane ve otel gibi kategoriler bulunur. Kullanıcılar bu lokasyonlara sıkça gittikleri için, uygulama içinde bu tip kısayollara yer verilir. Custom Category reklamları ise bu kategori bölümü ile ilgilidir. Bu model ile reklam verdiğinizde, uygulamaya giriş yapan kullanıcılar kategori bölümünde standart seçeneklerle birlikte markanızın logosunu da görür.

Kategoriler arasından logonuza tıklayan kullanıcılar, markanıza ait tüm lokasyonları görür. Lokasyonlar haritada logolu pinler olarak belirir. Logolu pinlere tıklayan kullanıcılar ayrıca metin ve logodan oluşan reklamınızı da görür. Rota oluşturarak kolayca mağazanıza gelebilirler.

Digital Billboard Reklamları

Billboardlar, geleneksel reklam modelleri arasında popülerdir. Yandex reklamları sayesinde dijital olarak da billboard reklamı verebilirsiniz. Digital Billboard reklam modelini kullanarak istediğiniz lokasyonda reklam gösterebilirsiniz. Reklamın gösterileceği noktayı asıl lokasyonunuzdan bağımsız bir şekilde seçebilirsiniz. Böylece etkili olabileceğini düşündüğünüz her noktaya bir dijital billboard yerleştirebilirsiniz.

Kullanıcılar, işaretlediğiniz noktaya 50-500 metre civarında yaklaştığı takdirde Digital Billboard’unuzu görür. Reklama tıklayan kullanıcılara ise “Ara” ve “Kaydet” opsiyonları sunulur. Bu seçenekler sayesinde kullanıcı sizi anında arayabilir ya da promosyonlarınızı kaydedebilir.

Zero Speed Banner Reklamları

Zero Speed Banner reklamları, hareket eden değil duran kullanıcılara gösterilir. Özellikle araç ile seyahat eden kullanıcılar, kimi zaman trafik sıkışıklığından kimi zaman ise özel işleri için duraklamak durumunda kalır. Aracın hızı “Zero Speed” yani sıfır kilometre olduğu an Navi’nin alt kısmında otomatik olarak bu reklam belirir.

Kullanıcılar beliren reklamı yukarı kaydırarak detaylara ulaşabilir. Yukarı kaydırılan reklam bannerinin içeriğini kampanya mesajı, “Ara” ve “Haritada Göster” butonları oluşturur. Reklamı gören kullanıcılar anlık olarak reklam veren firmayı arayabilir ya da yeniden rota belirleyip ilgili konuma gidebilir.

Ads On Route Reklamları

Kullanışlı Yandex reklamlarından biri de Ads On Route modelidir. Bu modelde reklamlar, kullanıcının belirlediği rotaya göre gösterilir. Oluşturulan rotaya göre 5 dakikalık mesafede bulunan işletmelerden biri reklam vermişse kullanıcı, ilgili işletmenin logosunu haritada görür. Logo ile birlikte “Uğra” seçeneği de çıkar. Bu reklam modelinin; marketler, benzinlikler ve restoranlar için kullanışlı olduğu söylenebilir.

Yandex Reklam Modellerini Kimler Kullanabilir?

Yandex reklam modelleri geleneksel ya da e-ticaret fark etmeksizin hemen her işletme için kullanışlıdır. Dijital reklam stratejisi olan işletmeler, pazarlama aracı olarak Yandex’i de kullanabilir. E-ticaret firmaları; dijitalde yer alan arama motoru sonuçları, iş ortağı web siteleri, mobil uygulamalar ve benzeri platformlar için Yandex reklam paketini tercih edebilir. Fiziksel mağazası bulunan e-ticaret işletmeleri ile lokal pazarı hedefleyen geleneksel ticaret işletmeleri, Navi üzerindeki harita reklamlarından faydalanabilir.

Yandex Reklamları Nasıl Verilir?

Yandex reklam verme sürecini birkaç adımda tamamlayabilmeniz mümkündür. Ama öncesinde elbette bir hesap oluşturmanız gerekir. Standart bir hesap değil, Yandex Direct hesabı oluşturmalısınız. Sonrasında gerekli adımları tamamlamanızın ardından seçtiğiniz model doğrultusunda kampanyalarınız, Yandex reklam almak isteyen iş ortaklarının da dâhil olduğu ağlarda ve platformlarda gösterilir. İzlemeniz gereken adımlar özetle şöyledir:

  • Yandex Direct hesabı oluşturun.
  • “Reklamı başlat” butonu ile işlemlere başlayın.
  • Anahtar kelime seçimi, reklam metni oluşturma, görsel belirleme gibi aşamaları tamamlayın.
  • Tıklama başına ücret belirleyin.
  • Bütçe planlaması yapın.
  • Siparişinizi faturalandırın.
  • Reklamı kontrol edin ve her şey yolundaysa onaya gönderin.

Kampanya oluşturmadan önce reklam analizi yapmak oldukça önemlidir. Hem stratejinizi hem de bütçenizi bu analizler doğrultusunda planlayabilirsiniz. Bütçe planlamasında Yandex reklam fiyatlarını dikkate almalısınız. Örneğin Yandex, 2022 yılı için haftalık en düşük bütçeyi 17 TL olarak belirlemiştir. Zamanla bu fiyatlandırma değişebileceği için güncellemeleri sık sık kontrol etmelisiniz.

Yandex Direct Reklam Aracı Nedir?

Yandex Direct reklam aracı, medya ve içerik reklamlarını ortak bir yerden yayınlamayı sağlayan platformdur. Farklı özelliklere sahip olsa da Google Ads benzeri bir araç olduğu söylenebilir. Direct ile dijital pazarlama süreçleri yönetilebilir ve satış hunisi oluşturulabilir. Küçük, orta ve büyük işletmelerin her biri için farklı opsiyonlar söz konusudur. Kampanya Sihirbazı ile otomatik reklamlar oluşturulabilir. Ayrıca kampanyaların performansı da bu araç üzerinden izlenebilir. Reklamlardan geri dönüş sağlamak için performans ölçümlerini ihmal etmeden yapıp düzenli bir şekilde rapor almalısınız.

Yandex Reklam Modellerinin Avantajları Nelerdir?

Doğru reklamlar her zaman avantajlıdır. Yandex reklam modellerinin de kendi içerisinde belirli avantajları vardır. Dijital pazarlamada küçük sınırlar içinde kalmamak gerekir ve Google’ın en efektif alternatiflerinden biri Yandex’tir. Bu doğrultuda reklam kanallarınızı genişletmek adına Yandex reklamlarından faydalanabilirsiniz. Faydalanabileceğiniz avantajlardan bazıları şunlardır:

  • Milyonlarca kullanıcıya ulaşabilme
  • İstatistikler doğrultusunda reklamları özelleştirebilme
  • Bütçe tahmin aracı sayesinde maliyet tasarrufu
  • Farklı araçlar ile profesyonel reklamlar oluşturabilme
  • Kolay kullanılabilen basit arayüz
  • Oto hedefleme ve yeniden pazarlama seçenekleri
  • Metrica ile veri toplayabilme
  • İstatistikleri izleyebilme ve rapor oluşturabilme
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın