Yandex Reklam Modelleri Nelerdir?

11 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya
Yandex Reklam Modelleri Nelerdir?

E-ticaret sitenizden elde ettiğiniz geliri artırmak için bir popülarite yakalamalısınız. Bu popülariteyi yakalamak için kaliteli ya da uygun fiyatlı ürünler satmanız yeterli değildir; çünkü ticaret ve reklam, birbirinden ayrı düşünülemeyen kavramlardır. Üstelik dijital reklam çeşitleri, geleneksel yöntemlere göre çok daha fazladır. Daha güçlü kanallardan ölçülebilir reklamlar yapmak, yakalamak istediğiniz popülariteye sizi önemli ölçüde yaklaştırır. Bu süreçte Yandex reklam oluşturma hizmetlerini kullanabilirsiniz. Her ne kadar Google çok güçlü bir figür olsa da Yandex’te de küçümsenmeyecek kadar çok potansiyel müşteri bulunur.

Yandex Reklamları Nedir? Çalışma Mantığı Nasıldır?

Yandex reklamları, Yandex’in servisleri üzerinden reklam vermeyi sağlayan bir hizmettir. Google’dan sonraki en popüler arama motorlarından biri olan Yandex, reklam servisiyle de rakibi kadar kaliteli bir hizmet sunmayı amaçlar. Geniş bir reklam ağı bulunan bu arama motoru, özellikle e-ticaret siteleri için oldukça önemlidir. Yandex’in birçok avantajı da beraberinde getiren bir sistemi vardır.

Yandex, reklam yayıncıları ile reklam verenleri buluşturur. Böylece reklam veren firmalar sitelerine trafik ve müşteri çekerken reklam yayıncısı olan iş ortakları da gelir elde eder. Yandex reklamları ile web sitenizi arama motoru sonuç sayfasında (SERP) üst sıralara çıkarabilirsiniz. Reklam ağı ise size servislerde ve iş ortağı web sitelerinde reklam verme imkânı sunar. Web sitesi, mobil uygulama ve akıllı televizyon uygulamaları gibi platformlarda gösterimi yapılan Yandex reklamları, Smaato gibi haricî iş ortakları kapsamındaki sitelerde de gösterilir.

Yandex Reklam Modelleri Nelerdir?

Yandex reklam modelleri ile dijital reklamcılığa farklı bir soluk getirmiş durumda. Özellikle navigasyon uygulamasının içine entegre edilmiş olan reklam modelleri, firmalara önemli katkılar sağlar. Yol boyunca kullanıcılara, ekrandaki harita üzerinden reklamlar gösterilir. Böylece hareket hâlinde olmayan kullanıcıları e-ticaret sitenize, seyir hâlindekileri ise fiziksel mağazanıza davet edebilirsiniz. Dolayısıyla Yandex navigasyon reklam vermek için oldukça verimli bir alandır. Firmanın kısaca “Navi” adını verdiği popüler navigasyon uygulamasında yayınlayabileceğiniz farklı reklam modelleri mevcuttur.

Branded Pop-Up Pins Reklamları

Branded Pop-Up Pins reklamları, rota üzerinde ve yakınlarda bulunan yerlerle ilgili kullanıcıya öneriler sunar. Mağazanızın yakınlarından geçen kullanıcıların ekranında reklamınız belirir. Kullanıcının rotası mağazanızın ortalama 1-2 km yakınından geçiyorsa konumunuzun üzerinde otomatik olarak bir branded pin çıkar.

Branded pin, reklam içeren parçadır. Kullanıcı bu pine tıkladığı takdirde bir reklam metni ve “Git” opsiyonu görür. Git butonuna tıklandığında rota yeniden oluşturulur. Branded Pop-Up Pins reklamları; metin, logo veya bannerden oluşur.

Cursor Model Reklamları

Yandex harita reklamlarından biri de Cursor Model’dir. Bu, son derece ilginç bir reklam modelidir. Navi’nin oyunlaştırma özelliği üzerinden verilen bir reklamdır. Bu reklam modelinde kullanıcıya yön gösteren standart Navi okur, reklam verenin logosuyla değiştirilir. Cursor modeli ile reklam veren firmanın üç boyutlu logosu, Navi’nin yön gösterme oku olur. Böylece kullanıcı yol boyunca ilgili markanın logosunu takip eder.

Custom Category Reklamları

Hemen her navigasyon uygulamasında; restoran, market, benzinlik, hastane ve otel gibi kategoriler bulunur. Kullanıcılar bu lokasyonlara sıkça gittikleri için, uygulama içinde bu tip kısayollara yer verilir. Custom Category reklamları ise bu kategori bölümü ile ilgilidir. Bu model ile reklam verdiğinizde, uygulamaya giriş yapan kullanıcılar kategori bölümünde standart seçeneklerle birlikte markanızın logosunu da görür.

Kategoriler arasından logonuza tıklayan kullanıcılar, markanıza ait tüm lokasyonları görür. Lokasyonlar haritada logolu pinler olarak belirir. Logolu pinlere tıklayan kullanıcılar ayrıca metin ve logodan oluşan reklamınızı da görür. Rota oluşturarak kolayca mağazanıza gelebilirler.

Digital Billboard Reklamları

Billboardlar, geleneksel reklam modelleri arasında popülerdir. Yandex reklamları sayesinde dijital olarak da billboard reklamı verebilirsiniz. Digital Billboard reklam modelini kullanarak istediğiniz lokasyonda reklam gösterebilirsiniz. Reklamın gösterileceği noktayı asıl lokasyonunuzdan bağımsız bir şekilde seçebilirsiniz. Böylece etkili olabileceğini düşündüğünüz her noktaya bir dijital billboard yerleştirebilirsiniz.

Kullanıcılar, işaretlediğiniz noktaya 50-500 metre civarında yaklaştığı takdirde Digital Billboard’unuzu görür. Reklama tıklayan kullanıcılara ise “Ara” ve “Kaydet” opsiyonları sunulur. Bu seçenekler sayesinde kullanıcı sizi anında arayabilir ya da promosyonlarınızı kaydedebilir.

Zero Speed Banner Reklamları

Zero Speed Banner reklamları, hareket eden değil duran kullanıcılara gösterilir. Özellikle araç ile seyahat eden kullanıcılar, kimi zaman trafik sıkışıklığından kimi zaman ise özel işleri için duraklamak durumunda kalır. Aracın hızı “Zero Speed” yani sıfır kilometre olduğu an Navi’nin alt kısmında otomatik olarak bu reklam belirir.

Kullanıcılar beliren reklamı yukarı kaydırarak detaylara ulaşabilir. Yukarı kaydırılan reklam bannerinin içeriğini kampanya mesajı, “Ara” ve “Haritada Göster” butonları oluşturur. Reklamı gören kullanıcılar anlık olarak reklam veren firmayı arayabilir ya da yeniden rota belirleyip ilgili konuma gidebilir.

Ads On Route Reklamları

Kullanışlı Yandex reklamlarından biri de Ads On Route modelidir. Bu modelde reklamlar, kullanıcının belirlediği rotaya göre gösterilir. Oluşturulan rotaya göre 5 dakikalık mesafede bulunan işletmelerden biri reklam vermişse kullanıcı, ilgili işletmenin logosunu haritada görür. Logo ile birlikte “Uğra” seçeneği de çıkar. Bu reklam modelinin; marketler, benzinlikler ve restoranlar için kullanışlı olduğu söylenebilir.

Yandex Reklam Modellerini Kimler Kullanabilir?

Yandex reklam modelleri geleneksel ya da e-ticaret fark etmeksizin hemen her işletme için kullanışlıdır. Dijital reklam stratejisi olan işletmeler, pazarlama aracı olarak Yandex’i de kullanabilir. E-ticaret firmaları; dijitalde yer alan arama motoru sonuçları, iş ortağı web siteleri, mobil uygulamalar ve benzeri platformlar için Yandex reklam paketini tercih edebilir. Fiziksel mağazası bulunan e-ticaret işletmeleri ile lokal pazarı hedefleyen geleneksel ticaret işletmeleri, Navi üzerindeki harita reklamlarından faydalanabilir.

Yandex Reklamları Nasıl Verilir?

Yandex reklam verme sürecini birkaç adımda tamamlayabilmeniz mümkündür. Ama öncesinde elbette bir hesap oluşturmanız gerekir. Standart bir hesap değil, Yandex Direct hesabı oluşturmalısınız. Sonrasında gerekli adımları tamamlamanızın ardından seçtiğiniz model doğrultusunda kampanyalarınız, Yandex reklam almak isteyen iş ortaklarının da dâhil olduğu ağlarda ve platformlarda gösterilir. İzlemeniz gereken adımlar özetle şöyledir:

  • Yandex Direct hesabı oluşturun.
  • “Reklamı başlat” butonu ile işlemlere başlayın.
  • Anahtar kelime seçimi, reklam metni oluşturma, görsel belirleme gibi aşamaları tamamlayın.
  • Tıklama başına ücret belirleyin.
  • Bütçe planlaması yapın.
  • Siparişinizi faturalandırın.
  • Reklamı kontrol edin ve her şey yolundaysa onaya gönderin.

Kampanya oluşturmadan önce reklam analizi yapmak oldukça önemlidir. Hem stratejinizi hem de bütçenizi bu analizler doğrultusunda planlayabilirsiniz. Bütçe planlamasında Yandex reklam fiyatlarını dikkate almalısınız. Örneğin Yandex, 2022 yılı için haftalık en düşük bütçeyi 17 TL olarak belirlemiştir. Zamanla bu fiyatlandırma değişebileceği için güncellemeleri sık sık kontrol etmelisiniz.

Yandex Direct Reklam Aracı Nedir?

Yandex Direct reklam aracı, medya ve içerik reklamlarını ortak bir yerden yayınlamayı sağlayan platformdur. Farklı özelliklere sahip olsa da Google Ads benzeri bir araç olduğu söylenebilir. Direct ile dijital pazarlama süreçleri yönetilebilir ve satış hunisi oluşturulabilir. Küçük, orta ve büyük işletmelerin her biri için farklı opsiyonlar söz konusudur. Kampanya Sihirbazı ile otomatik reklamlar oluşturulabilir. Ayrıca kampanyaların performansı da bu araç üzerinden izlenebilir. Reklamlardan geri dönüş sağlamak için performans ölçümlerini ihmal etmeden yapıp düzenli bir şekilde rapor almalısınız.

Yandex Reklam Modellerinin Avantajları Nelerdir?

Doğru reklamlar her zaman avantajlıdır. Yandex reklam modellerinin de kendi içerisinde belirli avantajları vardır. Dijital pazarlamada küçük sınırlar içinde kalmamak gerekir ve Google’ın en efektif alternatiflerinden biri Yandex’tir. Bu doğrultuda reklam kanallarınızı genişletmek adına Yandex reklamlarından faydalanabilirsiniz. Faydalanabileceğiniz avantajlardan bazıları şunlardır:

  • Milyonlarca kullanıcıya ulaşabilme
  • İstatistikler doğrultusunda reklamları özelleştirebilme
  • Bütçe tahmin aracı sayesinde maliyet tasarrufu
  • Farklı araçlar ile profesyonel reklamlar oluşturabilme
  • Kolay kullanılabilen basit arayüz
  • Oto hedefleme ve yeniden pazarlama seçenekleri
  • Metrica ile veri toplayabilme
  • İstatistikleri izleyebilme ve rapor oluşturabilme
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Ferad Osman Sali
ETGB Nedir? Nasıl Yapılır?
ETGB Nedir? Nasıl Yapılır?
İhracat yapmak, başta döviz bazında gelir elde etmek olmak üzere pek çok açıdan son derece avantajlı bir ticari faaliyettir. Geleneksel metotlara göre bu işlem daha çok, işlem hacmi ve sermayesi yüksek şirketler tarafından...
29 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Ferad Osman Sali
E-Ticarette Pazarlama Stratejisi Nasıl Geliştirilir?
E-Ticarette Pazarlama Stratejisi Nasıl Geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
28 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama yöntemi bulunmaktadır. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
Teknolojinin gelişimine bağlı olarak günlük alışkanlıklarımız değişiyor. Hayatlarımızın parçası olan işlemleri artık teknolojinin yardımı ile çok daha zahmetsiz şekilde yapabiliyoruz. Son yıllarda hayatımızın nasıl...
9 Aralık 2021
Savaş Çetinkaya