Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?

2 Mart 2022
Markethinkers
Google Merchant Center Nedir?  E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?

E-ticaret sitelerinin en büyük iş ortaklarından biri hiç şüphesiz Google’dır. Google, yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği uygulamalar ile e-ticaret sitelerine çeşitli avantajlar sunuyor. Google Merchant Center da bunlardan biridir. Ürünlerinizin internet ortamında var olmasını ve Google aramalarında görünmesini, bu uygulama ile sağlayabilirsiniz. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken bazı detaylar vardır. Merchant Center’ı doğru bir şekilde kullandığınız takdirde önemli faydalarını görebilirsiniz. Peki Google Merchant Center nasıl kullanılır?

Google Merchant Center Nedir?

Google Merchant Center, 2010 yılında Google Shopping ile birlikte kullanıma açılan bir araçtır. E-ticaret işletmelerine yönelik bir araçtır ve işletme sahipleri burada ürünlerini barındırabilir. Uygulamanın temel amacı, e-ticaret hem daha rahat yapılmasını hem de daha rahat denetlenmesini sağlamaktır. E-ticaret sitenizde satışa sunduğunuz ürünleri Merchant Center’a yükleyebilir, böylece arama sonuçlarında görünmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca ürünlerin fotoğrafları ve fiyatları da görünür.

Google’ın e-ticaret işletmeleri için özel olarak geliştirdiği bu araç, reklam yönetimi için kullanılır. Merchant Center’a yüklediğiniz ürünler için Google, YouTube ve diğer ortak sitelerde reklamlar verebilirsiniz. Çok yönlü bir e-ticaret yönetimi için bu araç Google Ads, Google Benim İşletmem ve diğer araçlarla entegre olabiliyor. Böylece yüklenen ürünler için bir taraftan reklam verilirken başka bir araçtan da istatistikler takip edilebiliyor.

Neden Google Merchant Center Kullanılmalıdır?

Online perakende satış yapanlar için son derece kullanışlı olan Google Merchant Center, bir mağaza değil, ürün listeleme servisidir. Dolayısıyla bu araç site satış vaadi sunmaz. Ürünlerinizi görselleri, fiyatları ve diğer bilgileri ile arama sonuçlarında gösterir. Kullanıcılar söz konusu ürünleri satın almak için yine sizin sitenize girmelidir. Bu uygulamayı doğrudan satış için değil ama satışlarınızı artırmak için kullanabilirsiniz.

Merchant Center’ı kullanmanızı gerektiren nedenlerden biri, etkin bir reklam yönetimi sağlayabilmenizdir. Reklam vermek istediğiniz ürünlerin tüm detayları aracın içerisinde yer alacağı için ekstra bir uğraşa girmenize gerek kalmaz. Ayrıca Google’ın diğer servisleri Google Merchant Center entegrasyonu yapılabilmesi de reklam sürecinin verimliliğini artırır. Reklamlarınızın performansını izleyebilir ve bu sayede yeni stratejiler de geliştirebilirsiniz.

Uygulama size ürün bilgilerini kolayca düzenleme imkânı da sunar. Yayınlanmaya devam eden ürünleri bile düzenleyebilir ve güncelleyebilirsiniz. Güncelleme öncesi ürünleriniz ve reklamlarınız hakkında detaylı verilerin bulunduğu raporlar alabilirsiniz. Verileri analiz ederek dijital pazarlama konusunda bir sonraki adımınızın planlamasını yapabilirsiniz.

Google Merchant Center Ücretli Mi?

Google’ın neredeyse tüm servisleri ücretsizdir. Aynı şekilde Merchant Center da ücretsiz bir şekilde hizmete açılmıştır. Yani e-ticaret işletmeniz için kolayca hesap açabilirsiniz. İhtiyaç duyacağınız tek şey bir Google (GMail) hesabıdır. Google hesabınız ile uygulamaya giriş yapabilirsiniz. Web sitesi, mağaza adı, adres ve benzeri bilgileri girip ürünlerinizi ekledikten sonra hizmetten faydalanabilirsiniz.

Hesap açmak ve ürün eklemek ücretsizdir fakat ücret ödemeniz gereken servisler de vardır. Reklam verdiğiniz takdirde, bu servisin ücretlendirmesine tabi tutulursunuz. Ücretlendirme tarifesi ise reklamların aldığı etkileşimle alakalıdır.

Tıklama Başına Maliyet (Cpc)

Bu sistemde reklamlarınızın aldığı tıklamalara göre ücretlendirilirsiniz. Potansiyel müşterileriniz reklamlarınıza her tıkladığında bir miktar para ödemeniz gerekir. Söz konusu müşterinin sitenizden ürün almasına gerek yoktur.

Etkileşim Başına Maliyet (Cpe)

CPE sisteminde ise potansiyel müşterilerinizin reklamla ilgili her etkileşimi için para ödemeniz gerekir. Reklamı 10 saniyeden fazla görüntülemek, daraltılmış bir reklamı genişletmek, reklamı kaydırmak gibi etkileşimler para ödemenizi gerekitir.

Google Merchant Center Nasıl Çalışır?

Google Merchant Center’ın aktif bir şekilde çalışması için hesap oluşturmalısınız. Hesap oluşturmak için Merchant Center ekranına gidip Google hesabınızla oturum açmanız yeterlidir. Google hesabınız yoksa Accounts ekranına gidip “Hesap Oluştur” butonuna tıklayarak bir GMail alabilirsiniz.

Uygulamayı aktifleştirdiğinizde akıllı bir şekilde hesabınıza uygun bir ilk katılım deneyimi oluşturulur. Bu süreçte sonraki adımlar hakkında bilgiler alabilirsiniz. Birinci adımda işletmenizle ilgili bilgileri girmelisiniz. Buraya işletme adresi, işletme adı ve cep telefonu numarası gibi bilgiler eklenir.

Sonraki adımlarda satın alma yöntemi, üçüncü taraf uygulamaları ile entegrasyon, e-posta tercihleri gibi işlemler yapılır. Kurulum tamamlandıktan sonra ürünlerinizi eklemeye başlayabilirsiniz. Ürünlerinizi eklemek için tercih edebileceğiniz farklı yöntemler vardır.

Google Merchant Center'a Nasıl Ürün Eklenir?

Google Merchant Center ürün ekleme sürecinde uygulayabileceğiniz üç farklı yöntem vardır. Bu yöntemlerden size uygun olanı seçip ürünlerinizi ekleyebilirsiniz. Ürünleri manuel olarak ekleyebileceğiniz gibi otomatik bir şekilde eklemenizi sağlayan yöntemler de mevcuttur.

Xml'i İçe Aktarma

XML dosyaları, ürün aktarımı için sıkça kullanılır. Merchant Center’da da kullanılabilen bir dosyadır. Ürünlerinizin isim, kategori, fiyat, özellik, görsel, açıklama ve stok gibi bilgilerini içeren bir XML dosyanız varsa ürün ekleme işlemi sizin için çok kolay olur. IdeaSoft altyapısı ile işinizi daha da kolaylaştırabilirsiniz. Altyapımızı kullanarak e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi içeren XML dosyasını tek tıkla dışarı aktarabilir ve Merchant Center hesabınıza bağlayabilirsiniz.

Manuel Yükleme (Ürünleri Tek Tek Ekleyerek)

Manuel ürün ekleme, en az tercih edilen yöntemlerden biridir. Çünkü uğraşlıdır ve çok zaman alır. Bu yöntemde her bir ürün için aynı işlemleri tekrarlamanız gerekir. Merchant Center hesabınızın “Ürünler” menüsü altındaki “Tüm ürünler” seçeneğini tıklayarak ürün ekleme adımına geçebilirsiniz. Buradaki + simgesine tıkladıktan sonra ürün ile ilgili tüm bilgileri girip ürününüzü ekleyebilirsiniz.

Content Apı Aracılığıyla Veya Ftp / Sftp Kullanarak

Content API, FTP ve SFTP kullanarak ürünlerinizi otomatik olarak hesabınıza aktarabilirsiniz. FTP ve SFTP yönteminde bilgisayarınızda kayıtlı bir dosya aracılığıyla ürün bilgileri düzenli bir şekilde alınır. Söz konusu dosya manuel olarak da yüklenebilir. Content API ise verileri doğrudan web sitenizden çeker.

Google Merchant Center’da Dikkat Etmeniz Gereken Kurallar Nelerdir?

Google Merchant Center’ın avantajlarından yararlanmak istiyorsanız bazı detaylara dikkat etmeli, birtakım kurallara uymalısınız. Böylece ürünleriniz hatasız ve sorunsuz bir şekilde arama sonuçlarında gösterilir. Arama motoru sonuç sayfasında bulunan alışveriş sekmesi, e-ticaret siteniz için çok önemlidir. Aşağıdaki kurallara uyarak ürünlerinizin bu sekmede sergilenmesini sağlayabilirsiniz. Bu sayede ürünleriniz daha ulaşılabilir bir hâle gelir ve satışlarınız artabilir.

  • Merchant Center hesabınızda düzenli olarak oturum açmalısınız.
  • E-ticaret sitenizi güncel tutup gereksinimlerini karşılamalısınız.
  • E-ticaret sitenizin URL’sini doğrulamış olmalısınız.
  • Alışveriş reklamlarının politikalarını takip etmelisiniz.
  • Müşterilerinizin ve sitenize üye olan kullanıcıların bilgilerini güvenilir bir şekilde toplamalısınız.
  • Müşterilerinizi iade ve değişim konusunda bilgilendirmiş olmalısınız.
  • Sadece doğrudan satın alınabilecek ürünlerin tanıtımını yapmalısınız.
  • Resmî bir dil kullanmanızda da fayda vardır.

Google Merchant Center’ın E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?

Merchant Center hem ürün listelediği hem de reklamları destekler. Dolayısıyla e-ticaret için ciddi bir önemi vardır. E-ticaret sitenizin altyapısına bağlı olarak bu aracı kullanmanız kolaylaşabilir. En kolay yöntemlerden biri ise IdeaSoft OtoPilot’u kullanmaktır. Altyapı tercihinizin IdeaSoft’tan yana kullandığınızda, akıllı reklam otomasyonu OtoPilot’a erişim sağlayabilir ve işlerinizi kolaylaştırabilirsiniz. Bu otomasyon, tek tıkla Merchant Center'a ürün aktarmanızı mümkün kılar.

OtoPilot, Google Ads ve Merchant Center hesabınızın entegre bir şekilde çalışmasını sağlar. Bu sayede hem ürünlerinizi hem de reklamlarınızı eş zamanlı yönetebilirsiniz. Reklam gideriniz azalırken dönüşüm oranı artar. IdeaSoft OtoPilot akıllı reklam otomasyonu, aşağıdaki adımları hızlı bir şekilde gerçekleştirerek Google Merchant Center’ın e-ticaretteki kullanımını pratik hâle getirir.

  1. Google Merchant Center ve Google Ads hesaplarının kurulumu tamamlanır.
  2. Hesaplara dönüşüm takip kodları eklenir.
  3. Google Merchant Center ve Google Ads hesaplarınız birbirine bağlanır.
  4. Ürünleriniz hesabınıza aktarılır.
  5. Elde edilen verilere göre reklamlarınız optimize edilir ve bu sayede satış performansı iyileşir.
  6. Reklamlarınız ile ilgili görüntüleme, tıklama, satın alma gibi verilerin tümü panelinizde görünür.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın almaya...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın