Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

11 Ocak 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır.

Bu sayfa, verdiğiniz hizmetlerle ilgili bilgi vermenin yanı sıra, vizyonunuzu, amaçlarınızı, müşterilerinize verdiğiniz değeri gösterebileceğiniz bir alandır. Bu nedenle de buna uygun bir hakkıımızda yazısı hazırlamanız ve detaylara yer vermeniz oldukça önemlidir.

Bunların yanı sıra Google gözünde de bu sayfanızın değeri olacaktır. Hem SEO açısından bu sayfanın değeri bulunur hem de firmanızla ilgili gerekli bilgilere ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Tüketiciler ulaşmak, onlara kendiniz hakkında fikir vermek ve iletişim bilgilerinizi sunmak, bu sayfaların birincil amaçları arasında yer alıyor. Peki, dikkat çekici bir hakkımızda sayfası hazırlamak için neler yapabilirsiniz?

Hikayenizi anlatın

Öncelikle işe hikayenizi anlatarak başlayabilirsiniz. Firmanızı nasıl ve neden kurdunuz? Tüketicilerin hangi sorunlarını ya da ihtiyaçlarını keşfettiniz ve onlara böyle bir hizmet sunmaya karar verdiniz.?

Bu tür sorulara yanıt vereceğiniz bir metin hazırlayabilir ve hakkımızda sayfası içerisinde tüketicilere hikayenizi kısa bir şekilde anlatabilirsiniz.

Hakkımızda yazısı için kullanacağınız dile karar verin

Kullanacağınız dil de bir o kadar önemli. Yaptığınız iş, bulunduğunuz sektör ve hedef kitlenize göre bir dil belirlemelisiniz. Kurumsal bir kimlik mi kullanacağınıza yoksa daha eğlenceli ve sıcak bir dil mi kullacaksınız, karar vermelisiniz.

Ulaşmayı hedeflediğiniz kişilere göre böyle bir yaklaşımda olmanız oldukça önemli. Hedef kitlenizi 30 altındaki kişiler oluşturuyorsa, biraz daha eğlenceli ve sıcak bir dil kullanmanız daha doğru olur. 30 ve üzerindeki kitlelere hitap ediyorsanız, biraz daha ciddi bir dil kurgulayabilirsiniz. Çünkü bu tüketicilerin markalardan beklentileri farklı olacaktır ve sizinle yaptıkları konuşmaların dili de değişiklik gösterecektir.

Hakkımızda sayfası içinde ekibinize de yer verin

Büyük kurumsal firmalar için bunu yapmak biraz zor olabilir. Özellikle çok fazla çalışan bulunuyorsa, ekibinizin tümüne burada yer veremeyebilirsiniz. Ancak daha orta ölçekli veya küçük girişimler bu tür bir yaklaşımdan yararlanabilirler.

Tüketiciler, alışveriş yaparken karşılarındaki firmayı da tanımak isteyeceklerdir. Ekibinizin fotoğraflarını paylaşmak, tüketicilerin güven algısını da olumlu yönde etkiler. Ekibinizdeki kişilerin yaptıkları işleri, hangi alanda uzman olduklarını, şirkette hangi pozisyonda olduklarını bu alana ekleyerek, kişisel bilgiler paylaşabilirsiniz.

Müşteri yorumlarını ekleyin

Müşterilerinizin yorumlarını paylaşmak da oldukça etkili yöntemlerden biridiri. Bunun sebebi ise, sizin hizmet verdiğiniz kişilerin markanız hakkındaki yorumları, sitenizi ilk kez ziyaret edenlerin de algısını etkileyecektir.

Gerçek kullanıcı yorumlarına yer verdiğinizde, bu kişilerin size güvendiklerini ve aldıkları hizmetten memnun olduklarını da yeni ziyaretçilere yansıtacaktır. Bu da tabii ki tüketicilerin gözünde, marka algınızı sağlamlaştıracaktır.

Şirket içi fotoğraflar veya videolar koyun

Kendinizi karşı tarafa daha iyi yansıtmak, şeffaflığınızı göstermek ve şirket kültürünüzü yansıtmak için hakkımızda sayfanızda şirket içi fotoğraflar ve videolar yayınlayabilirsiniz.

Çalışma ortamınızı gösterebilir, ekibinizdeki kişileri çalışma ortamında fotoğraflayabilir ya da tüm bunları bir video olarak hazırlayabilirsiniz.

Hem firmanızla ilgili daha detaylı bilgiler sunmuş olursunuz, hem de şeffaflığınız tüketicilerin güven algısını olumlu yönde etkiler.

Hakkımızda sayfanıza kolay erişilsin

Marka bilinirliğini henüz artıramamış firmaların kendilerini tanıtmaları oldukça önemlidir. Aynı zamanda marka bilinirliğinin az olması, firmanın öncelikle güven kazanmasına da neden olur. Bu sebeple de hakkımızda sayfanızın kolay bir şekilde erişilebilir olması oldukça önemlidir.

Menu’de bu sayfaya yönlendirecek bir alan yapabilir; aynı zamanda sitenin Footer bölümünde hakkımızda sayfanıza giden bir link yönlendirmesi yapabilirsiniz.

Şirketinizle ilgili önemli gelişmeleri yazın

Şirketiniz, bazı konular üzerinde ödüller alabilir ya da basında önemli yayınlarda kendine yer bulmuş olabilir. Bu bilgileri de hakkımızda sayfanızda göstermelisiniz.

Aldığınız ödüller, zaten markanızın değerini tüketiciler gösterecektir. Sektördeki ya da Türkiye’deki önemli yayıncılarla yaptığınız röportajları da buraya eklemek, firmanızın aslında dikkat çeken bir girişim olduğunu gözler önüne sereceği için güven algısını artıracaktır.

Belli aralıklarla güncelleyin

Hakkımızda sayfanızı ara sıra güncellemek de iyi bir çalışma olacaktır. Şirketinizle ilgili yeni gelişmeleri buraya ekleyebilir, yeni müşterilerinizden gelen yeni yorumları ekleyerek, eskileri kaldırabilirsiniz.

Bunların yanı sıra şirket içi yeni fotoğraf ve videolarınız varsa bunları da güncelleyebilirsiniz. Bu sayfaları güncellemek Google tarafında da sayfanızın güncellemesini sağlayacaktır; aynı zamanda sitenizi yeni ziyaret eden kişilere daha güncel bilgiler sunmanıza yardımcı olacaktır.

Kendi işinizi kurmayı planlıyor ya da iş yerinizi internete taşımayı planlıyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimize göz atabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme fırsatı elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan