fbpx

Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır.

Bu sayfa, verdiğiniz hizmetlerle ilgili bilgi vermenin yanı sıra, vizyonunuzu, amaçlarınızı, müşterilerinize verdiğiniz değeri gösterebileceğiniz bir alandır. Bu nedenle de buna uygun bir hakkıımızda yazısı hazırlamanız ve detaylara yer vermeniz oldukça önemlidir.

Bunların yanı sıra Google gözünde de bu sayfanızın değeri olacaktır. Hem SEO açısından bu sayfanın değeri bulunur hem de firmanızla ilgili gerekli bilgilere ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Tüketiciler ulaşmak, onlara kendiniz hakkında fikir vermek ve iletişim bilgilerinizi sunmak, bu sayfaların birincil amaçları arasında yer alıyor. Peki, dikkat çekici bir hakkımızda sayfası hazırlamak için neler yapabilirsiniz?

Hikayenizi anlatın

Öncelikle işe hikayenizi anlatarak başlayabilirsiniz. Firmanızı nasıl ve neden kurdunuz? Tüketicilerin hangi sorunlarını ya da ihtiyaçlarını keşfettiniz ve onlara böyle bir hizmet sunmaya karar verdiniz.?

Bu tür sorulara yanıt vereceğiniz bir metin hazırlayabilir ve hakkımızda sayfası içerisinde tüketicilere hikayenizi kısa bir şekilde anlatabilirsiniz.

Hakkımızda yazısı için kullanacağınız dile karar verin

Kullanacağınız dil de bir o kadar önemli. Yaptığınız iş, bulunduğunuz sektör ve hedef kitlenize göre bir dil belirlemelisiniz. Kurumsal bir kimlik mi kullanacağınıza yoksa daha eğlenceli ve sıcak bir dil mi kullacaksınız, karar vermelisiniz.

Ulaşmayı hedeflediğiniz kişilere göre böyle bir yaklaşımda olmanız oldukça önemli. Hedef kitlenizi 30 altındaki kişiler oluşturuyorsa, biraz daha eğlenceli ve sıcak bir dil kullanmanız daha doğru olur. 30 ve üzerindeki kitlelere hitap ediyorsanız, biraz daha ciddi bir dil kurgulayabilirsiniz. Çünkü bu tüketicilerin markalardan beklentileri farklı olacaktır ve sizinle yaptıkları konuşmaların dili de değişiklik gösterecektir.

Hakkımızda sayfası içinde ekibinize de yer verin

Büyük kurumsal firmalar için bunu yapmak biraz zor olabilir. Özellikle çok fazla çalışan bulunuyorsa, ekibinizin tümüne burada yer veremeyebilirsiniz. Ancak daha orta ölçekli veya küçük girişimler bu tür bir yaklaşımdan yararlanabilirler.

Tüketiciler, alışveriş yaparken karşılarındaki firmayı da tanımak isteyeceklerdir. Ekibinizin fotoğraflarını paylaşmak, tüketicilerin güven algısını da olumlu yönde etkiler. Ekibinizdeki kişilerin yaptıkları işleri, hangi alanda uzman olduklarını, şirkette hangi pozisyonda olduklarını bu alana ekleyerek, kişisel bilgiler paylaşabilirsiniz.

Müşteri yorumlarını ekleyin

Müşterilerinizin yorumlarını paylaşmak da oldukça etkili yöntemlerden biridiri. Bunun sebebi ise, sizin hizmet verdiğiniz kişilerin markanız hakkındaki yorumları, sitenizi ilk kez ziyaret edenlerin de algısını etkileyecektir.

Gerçek kullanıcı yorumlarına yer verdiğinizde, bu kişilerin size güvendiklerini ve aldıkları hizmetten memnun olduklarını da yeni ziyaretçilere yansıtacaktır. Bu da tabii ki tüketicilerin gözünde, marka algınızı sağlamlaştıracaktır.

Şirket içi fotoğraflar veya videolar koyun

Kendinizi karşı tarafa daha iyi yansıtmak, şeffaflığınızı göstermek ve şirket kültürünüzü yansıtmak için hakkımızda sayfanızda şirket içi fotoğraflar ve videolar yayınlayabilirsiniz.

Çalışma ortamınızı gösterebilir, ekibinizdeki kişileri çalışma ortamında fotoğraflayabilir ya da tüm bunları bir video olarak hazırlayabilirsiniz.

Hem firmanızla ilgili daha detaylı bilgiler sunmuş olursunuz, hem de şeffaflığınız tüketicilerin güven algısını olumlu yönde etkiler.

Hakkımızda sayfanıza kolay erişilsin

Marka bilinirliğini henüz artıramamış firmaların kendilerini tanıtmaları oldukça önemlidir. Aynı zamanda marka bilinirliğinin az olması, firmanın öncelikle güven kazanmasına da neden olur. Bu sebeple de hakkımızda sayfanızın kolay bir şekilde erişilebilir olması oldukça önemlidir.

Menu’de bu sayfaya yönlendirecek bir alan yapabilir; aynı zamanda sitenin Footer bölümünde hakkımızda sayfanıza giden bir link yönlendirmesi yapabilirsiniz.

Şirketinizle ilgili önemli gelişmeleri yazın

Şirketiniz, bazı konular üzerinde ödüller alabilir ya da basında önemli yayınlarda kendine yer bulmuş olabilir. Bu bilgileri de hakkımızda sayfanızda göstermelisiniz.

Aldığınız ödüller, zaten markanızın değerini tüketiciler gösterecektir. Sektördeki ya da Türkiye’deki önemli yayıncılarla yaptığınız röportajları da buraya eklemek, firmanızın aslında dikkat çeken bir girişim olduğunu gözler önüne sereceği için güven algısını artıracaktır.

Belli aralıklarla güncelleyin

Hakkımızda sayfanızı ara sıra güncellemek de iyi bir çalışma olacaktır. Şirketinizle ilgili yeni gelişmeleri buraya ekleyebilir, yeni müşterilerinizden gelen yeni yorumları ekleyerek, eskileri kaldırabilirsiniz.

Bunların yanı sıra şirket içi yeni fotoğraf ve videolarınız varsa bunları da güncelleyebilirsiniz. Bu sayfaları güncellemek Google tarafında da sayfanızın güncellemesini sağlayacaktır; aynı zamanda sitenizi yeni ziyaret eden kişilere daha güncel bilgiler sunmanıza yardımcı olacaktır.

Kendi işinizi kurmayı planlıyor ya da iş yerinizi internete taşımayı planlıyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimize göz atabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme fırsatı elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan