Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

11 Ocak 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır.

Bu sayfa, verdiğiniz hizmetlerle ilgili bilgi vermenin yanı sıra, vizyonunuzu, amaçlarınızı, müşterilerinize verdiğiniz değeri gösterebileceğiniz bir alandır. Bu nedenle de buna uygun bir hakkıımızda yazısı hazırlamanız ve detaylara yer vermeniz oldukça önemlidir.

Bunların yanı sıra Google gözünde de bu sayfanızın değeri olacaktır. Hem SEO açısından bu sayfanın değeri bulunur hem de firmanızla ilgili gerekli bilgilere ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Tüketiciler ulaşmak, onlara kendiniz hakkında fikir vermek ve iletişim bilgilerinizi sunmak, bu sayfaların birincil amaçları arasında yer alıyor. Peki, dikkat çekici bir hakkımızda sayfası hazırlamak için neler yapabilirsiniz?

Hikayenizi anlatın

Öncelikle işe hikayenizi anlatarak başlayabilirsiniz. Firmanızı nasıl ve neden kurdunuz? Tüketicilerin hangi sorunlarını ya da ihtiyaçlarını keşfettiniz ve onlara böyle bir hizmet sunmaya karar verdiniz.?

Bu tür sorulara yanıt vereceğiniz bir metin hazırlayabilir ve hakkımızda sayfası içerisinde tüketicilere hikayenizi kısa bir şekilde anlatabilirsiniz.

Hakkımızda yazısı için kullanacağınız dile karar verin

Kullanacağınız dil de bir o kadar önemli. Yaptığınız iş, bulunduğunuz sektör ve hedef kitlenize göre bir dil belirlemelisiniz. Kurumsal bir kimlik mi kullanacağınıza yoksa daha eğlenceli ve sıcak bir dil mi kullacaksınız, karar vermelisiniz.

Ulaşmayı hedeflediğiniz kişilere göre böyle bir yaklaşımda olmanız oldukça önemli. Hedef kitlenizi 30 altındaki kişiler oluşturuyorsa, biraz daha eğlenceli ve sıcak bir dil kullanmanız daha doğru olur. 30 ve üzerindeki kitlelere hitap ediyorsanız, biraz daha ciddi bir dil kurgulayabilirsiniz. Çünkü bu tüketicilerin markalardan beklentileri farklı olacaktır ve sizinle yaptıkları konuşmaların dili de değişiklik gösterecektir.

Hakkımızda sayfası içinde ekibinize de yer verin

Büyük kurumsal firmalar için bunu yapmak biraz zor olabilir. Özellikle çok fazla çalışan bulunuyorsa, ekibinizin tümüne burada yer veremeyebilirsiniz. Ancak daha orta ölçekli veya küçük girişimler bu tür bir yaklaşımdan yararlanabilirler.

Tüketiciler, alışveriş yaparken karşılarındaki firmayı da tanımak isteyeceklerdir. Ekibinizin fotoğraflarını paylaşmak, tüketicilerin güven algısını da olumlu yönde etkiler. Ekibinizdeki kişilerin yaptıkları işleri, hangi alanda uzman olduklarını, şirkette hangi pozisyonda olduklarını bu alana ekleyerek, kişisel bilgiler paylaşabilirsiniz.

Müşteri yorumlarını ekleyin

Müşterilerinizin yorumlarını paylaşmak da oldukça etkili yöntemlerden biridiri. Bunun sebebi ise, sizin hizmet verdiğiniz kişilerin markanız hakkındaki yorumları, sitenizi ilk kez ziyaret edenlerin de algısını etkileyecektir.

Gerçek kullanıcı yorumlarına yer verdiğinizde, bu kişilerin size güvendiklerini ve aldıkları hizmetten memnun olduklarını da yeni ziyaretçilere yansıtacaktır. Bu da tabii ki tüketicilerin gözünde, marka algınızı sağlamlaştıracaktır.

Şirket içi fotoğraflar veya videolar koyun

Kendinizi karşı tarafa daha iyi yansıtmak, şeffaflığınızı göstermek ve şirket kültürünüzü yansıtmak için hakkımızda sayfanızda şirket içi fotoğraflar ve videolar yayınlayabilirsiniz.

Çalışma ortamınızı gösterebilir, ekibinizdeki kişileri çalışma ortamında fotoğraflayabilir ya da tüm bunları bir video olarak hazırlayabilirsiniz.

Hem firmanızla ilgili daha detaylı bilgiler sunmuş olursunuz, hem de şeffaflığınız tüketicilerin güven algısını olumlu yönde etkiler.

Hakkımızda sayfanıza kolay erişilsin

Marka bilinirliğini henüz artıramamış firmaların kendilerini tanıtmaları oldukça önemlidir. Aynı zamanda marka bilinirliğinin az olması, firmanın öncelikle güven kazanmasına da neden olur. Bu sebeple de hakkımızda sayfanızın kolay bir şekilde erişilebilir olması oldukça önemlidir.

Menu’de bu sayfaya yönlendirecek bir alan yapabilir; aynı zamanda sitenin Footer bölümünde hakkımızda sayfanıza giden bir link yönlendirmesi yapabilirsiniz.

Şirketinizle ilgili önemli gelişmeleri yazın

Şirketiniz, bazı konular üzerinde ödüller alabilir ya da basında önemli yayınlarda kendine yer bulmuş olabilir. Bu bilgileri de hakkımızda sayfanızda göstermelisiniz.

Aldığınız ödüller, zaten markanızın değerini tüketiciler gösterecektir. Sektördeki ya da Türkiye’deki önemli yayıncılarla yaptığınız röportajları da buraya eklemek, firmanızın aslında dikkat çeken bir girişim olduğunu gözler önüne sereceği için güven algısını artıracaktır.

Belli aralıklarla güncelleyin

Hakkımızda sayfanızı ara sıra güncellemek de iyi bir çalışma olacaktır. Şirketinizle ilgili yeni gelişmeleri buraya ekleyebilir, yeni müşterilerinizden gelen yeni yorumları ekleyerek, eskileri kaldırabilirsiniz.

Bunların yanı sıra şirket içi yeni fotoğraf ve videolarınız varsa bunları da güncelleyebilirsiniz. Bu sayfaları güncellemek Google tarafında da sayfanızın güncellemesini sağlayacaktır; aynı zamanda sitenizi yeni ziyaret eden kişilere daha güncel bilgiler sunmanıza yardımcı olacaktır.

Kendi işinizi kurmayı planlıyor ya da iş yerinizi internete taşımayı planlıyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimize göz atabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme fırsatı elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan