Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?

11 Ocak 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır.

Bu sayfa, verdiğiniz hizmetlerle ilgili bilgi vermenin yanı sıra, vizyonunuzu, amaçlarınızı, müşterilerinize verdiğiniz değeri gösterebileceğiniz bir alandır. Bu nedenle de buna uygun bir hakkıımızda yazısı hazırlamanız ve detaylara yer vermeniz oldukça önemlidir.

Bunların yanı sıra Google gözünde de bu sayfanızın değeri olacaktır. Hem SEO açısından bu sayfanın değeri bulunur hem de firmanızla ilgili gerekli bilgilere ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Tüketiciler ulaşmak, onlara kendiniz hakkında fikir vermek ve iletişim bilgilerinizi sunmak, bu sayfaların birincil amaçları arasında yer alıyor. Peki, dikkat çekici bir hakkımızda sayfası hazırlamak için neler yapabilirsiniz?

Hikayenizi anlatın

Öncelikle işe hikayenizi anlatarak başlayabilirsiniz. Firmanızı nasıl ve neden kurdunuz? Tüketicilerin hangi sorunlarını ya da ihtiyaçlarını keşfettiniz ve onlara böyle bir hizmet sunmaya karar verdiniz.?

Bu tür sorulara yanıt vereceğiniz bir metin hazırlayabilir ve hakkımızda sayfası içerisinde tüketicilere hikayenizi kısa bir şekilde anlatabilirsiniz.

Hakkımızda yazısı için kullanacağınız dile karar verin

Kullanacağınız dil de bir o kadar önemli. Yaptığınız iş, bulunduğunuz sektör ve hedef kitlenize göre bir dil belirlemelisiniz. Kurumsal bir kimlik mi kullanacağınıza yoksa daha eğlenceli ve sıcak bir dil mi kullacaksınız, karar vermelisiniz.

Ulaşmayı hedeflediğiniz kişilere göre böyle bir yaklaşımda olmanız oldukça önemli. Hedef kitlenizi 30 altındaki kişiler oluşturuyorsa, biraz daha eğlenceli ve sıcak bir dil kullanmanız daha doğru olur. 30 ve üzerindeki kitlelere hitap ediyorsanız, biraz daha ciddi bir dil kurgulayabilirsiniz. Çünkü bu tüketicilerin markalardan beklentileri farklı olacaktır ve sizinle yaptıkları konuşmaların dili de değişiklik gösterecektir.

Hakkımızda sayfası içinde ekibinize de yer verin

Büyük kurumsal firmalar için bunu yapmak biraz zor olabilir. Özellikle çok fazla çalışan bulunuyorsa, ekibinizin tümüne burada yer veremeyebilirsiniz. Ancak daha orta ölçekli veya küçük girişimler bu tür bir yaklaşımdan yararlanabilirler.

Tüketiciler, alışveriş yaparken karşılarındaki firmayı da tanımak isteyeceklerdir. Ekibinizin fotoğraflarını paylaşmak, tüketicilerin güven algısını da olumlu yönde etkiler. Ekibinizdeki kişilerin yaptıkları işleri, hangi alanda uzman olduklarını, şirkette hangi pozisyonda olduklarını bu alana ekleyerek, kişisel bilgiler paylaşabilirsiniz.

Müşteri yorumlarını ekleyin

Müşterilerinizin yorumlarını paylaşmak da oldukça etkili yöntemlerden biridiri. Bunun sebebi ise, sizin hizmet verdiğiniz kişilerin markanız hakkındaki yorumları, sitenizi ilk kez ziyaret edenlerin de algısını etkileyecektir.

Gerçek kullanıcı yorumlarına yer verdiğinizde, bu kişilerin size güvendiklerini ve aldıkları hizmetten memnun olduklarını da yeni ziyaretçilere yansıtacaktır. Bu da tabii ki tüketicilerin gözünde, marka algınızı sağlamlaştıracaktır.

Şirket içi fotoğraflar veya videolar koyun

Kendinizi karşı tarafa daha iyi yansıtmak, şeffaflığınızı göstermek ve şirket kültürünüzü yansıtmak için hakkımızda sayfanızda şirket içi fotoğraflar ve videolar yayınlayabilirsiniz.

Çalışma ortamınızı gösterebilir, ekibinizdeki kişileri çalışma ortamında fotoğraflayabilir ya da tüm bunları bir video olarak hazırlayabilirsiniz.

Hem firmanızla ilgili daha detaylı bilgiler sunmuş olursunuz, hem de şeffaflığınız tüketicilerin güven algısını olumlu yönde etkiler.

Hakkımızda sayfanıza kolay erişilsin

Marka bilinirliğini henüz artıramamış firmaların kendilerini tanıtmaları oldukça önemlidir. Aynı zamanda marka bilinirliğinin az olması, firmanın öncelikle güven kazanmasına da neden olur. Bu sebeple de hakkımızda sayfanızın kolay bir şekilde erişilebilir olması oldukça önemlidir.

Menu’de bu sayfaya yönlendirecek bir alan yapabilir; aynı zamanda sitenin Footer bölümünde hakkımızda sayfanıza giden bir link yönlendirmesi yapabilirsiniz.

Şirketinizle ilgili önemli gelişmeleri yazın

Şirketiniz, bazı konular üzerinde ödüller alabilir ya da basında önemli yayınlarda kendine yer bulmuş olabilir. Bu bilgileri de hakkımızda sayfanızda göstermelisiniz.

Aldığınız ödüller, zaten markanızın değerini tüketiciler gösterecektir. Sektördeki ya da Türkiye’deki önemli yayıncılarla yaptığınız röportajları da buraya eklemek, firmanızın aslında dikkat çeken bir girişim olduğunu gözler önüne sereceği için güven algısını artıracaktır.

Belli aralıklarla güncelleyin

Hakkımızda sayfanızı ara sıra güncellemek de iyi bir çalışma olacaktır. Şirketinizle ilgili yeni gelişmeleri buraya ekleyebilir, yeni müşterilerinizden gelen yeni yorumları ekleyerek, eskileri kaldırabilirsiniz.

Bunların yanı sıra şirket içi yeni fotoğraf ve videolarınız varsa bunları da güncelleyebilirsiniz. Bu sayfaları güncellemek Google tarafında da sayfanızın güncellemesini sağlayacaktır; aynı zamanda sitenizi yeni ziyaret eden kişilere daha güncel bilgiler sunmanıza yardımcı olacaktır.

Kendi işinizi kurmayı planlıyor ya da iş yerinizi internete taşımayı planlıyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimize göz atabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneme fırsatı elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan