Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu

21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu

Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir.

Yazıların, videoların veya ürünlerin başlıkları asılında o içerikle olan ilk izlenimi yaratır. Okuyucu bu başlığa göre içeriğe tıklamaya karar verir. İlgisini çeken bir içerik olursa bunun için zaman ayırmayı tercih eder. Aynı zamanda akılda kalıcı bir başlıksa da çevresindeki insanlara bu içerikten bahsedebilir.

Akılda kalıcı ve ilginç başlıklar yazabilmek için bazı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Bu yöntemleri yaratıcılıkla birleştirdiğinizde okuyucularınıza gerçekten ulaşma şansı bulabilirsiniz.

Okuyucularınızın ne istediğini tahmin etmeye çalışın

Her firmanın ve her sektörün kendine has dinamikleri, dili ve hedef kitlesi vardır. Aslında burada en önemli kriter bu sektördeki hedef kitleyi anlamaktır. Hedef kitleyi anlamaya başladığınızda bu dinamikleri ve kullanılacak dili şekillendirebilirsiniz.

Bunu yapmak için biraz nabız yoklaması yapmanız gerekiyor. Bunları yapabilmek için de bazı testler uygulama yoluna gitmeniz gerekiyor. Hedef kitlenizdeki kişilerin internet üzerinde ne tür aramalar yaptığını inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Google Analytics aracı üzerinden sitenize hangi anahtar kelimeler üzerine daha fazla gelindiğini inceleyebilir, sektörünüzle ilgili anahtar kelimeleri arayabilirsiniz.

Hedef kitlenizin aradıklarıyla ilgili bazı izlenimler edindikten sonra yazım dilinizi biraz daha özelleştirmeniz gerekecek. Burada izlenecek olan yaklaşımlar sektörden sektöre ve firmadan firmaya göre değişebilir.

Bazı hedef kitleler daha samimi bir dil ararken, bazıları ise daha resmi ve/ya kurumsal bir dili tercih ediyor olabilir. Hedef kitlenizin özelliklerine ve ilgi alanlarına göre kullanacağınız dili seçebilirsiniz.

Kullanabileceğiniz ipuçları

İçeriklerinizde kullanacağınız başlıkları oluştururken bazı unsurlara dikkat etmeniz ve üzerinde düşünmeniz gerekiyor. Tabii ki bu başlıkları yaratmak için biraz pratik ve testler yapmanız gerekecektir. Kısa sürede bu yeteneği kazanamayabilirsiniz; ancak farklı yazılarda farklı başlık yöntemlerini deneye deneye daha iyi başlıklar atmaya başlayabilirsiniz.

İçerik oluştururken yapılan hatalardan biri de başlığı yazıyı yazmadan atmak oluyor. Fikirler oluştururken, bazı başlıklar yaratabilirsiniz; fakat yazının içinde bahsettiğiniz konular sonrasında içerik farklı bir şekilde gelişebilir. Bunun yanı sıra yazdığını içerikte daha çarpıcı bir cümle kullanabilirsiniz ve ilk bulduğunuz başlıktan daha etkili bir hal alabilir. Bu nedenle öncelikle yazınızı tamamlamalı ve sonrasında yazının en vurucu noktasını ele alarak başlıklarınızı oluşturmalısınız.

İçeriğinizi ilginç kılan ne? Başlıklarınızda içeriğinizin neden ilginç ya da önemli olduğuna da değinmelisiniz.

İçeriğinizi nerede yayınladığınız da önemli. Farklı platformlarda farklı başlıklar kullanmanız gerekecektir. PR çalışmalarınıda önerilen karakter uzunluğu 100’dür. Twitter’da ise 140 karakter kullanmanız gerekiyor. Google reklamlarında ise 30 karakterlik bir limit bulunuyor. Google arama sonuçlarında ise başlık için 60 karakterlik bir limit bulunuyor. 60 karakterden sonrası arama sonuçlarında görünmüyor.

Bu sebeple de başlıklarınızın uzunluğunu ve işlevselliğini paylaşacağınız platforma göre oluşturmanızın da büyük önemi bulunuyor.

Önemli noktaları baştan verin. Başlığınızın ilk kelimelerinde önemli anahtar kelimeleri ve vurgu noktalarını kullanmaya da dikkat edin. Okuyucular ilk olarak buradan okumaya başlayacakları için, bu anahtar kelimelerle onları yakalayabilirsiniz.

İçeriğinizin konusu ile ilgili Google aramaları yapın. Bu size iki açıdan fayda sağlayacaktır. Bu konu hakkında hangi başlıkların kullanıldığını görmenizi sağlar ve içerikle ilgili rekabeti ölçebilirsiniz. Diğer taraftan ise bu aramalar sonrasında bazı fikirler edinerek başlıklarınızda bir takım değişiklikler yapabilirsiniz.

Başlığınız içeriğinizle uyumlu olsun. Aldatmacalı başlıklar kullanmak size zarar verecektir. Sektörde “tık avcılığı” olarak da bilinen bu durumda, okuyucuları siteye çekmek için aldatmacalı başlıklar kullanılır. Ancak içerikle başlık örtüşmediği için okuyucu siteyi hemen terk edebilir. Bunu yapmak hem arama motorları için zararlıdır hem de sizin marka olarak güvenilirliğinizi sarsar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?
Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?
İnternet üzerinden ticaret yapılabileceği keşfedildikten sonra girişimciler, sürekli yeni ticaret modelleri deneyerek gelir elde etmeye sağladı. Bu süreçte tutmayan yöntemler de oldu ama dropshipping (stoksuz e-ticaret),...
11 Kasım 2021
Markethinkers
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin