fbpx

Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu

21 Eylül 2016
Sinan Oypan

Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir.

Yazıların, videoların veya ürünlerin başlıkları asılında o içerikle olan ilk izlenimi yaratır. Okuyucu bu başlığa göre içeriğe tıklamaya karar verir. İlgisini çeken bir içerik olursa bunun için zaman ayırmayı tercih eder. Aynı zamanda akılda kalıcı bir başlıksa da çevresindeki insanlara bu içerikten bahsedebilir.

Akılda kalıcı ve ilginç başlıklar yazabilmek için bazı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Bu yöntemleri yaratıcılıkla birleştirdiğinizde okuyucularınıza gerçekten ulaşma şansı bulabilirsiniz.

Okuyucularınızın ne istediğini tahmin etmeye çalışın

Her firmanın ve her sektörün kendine has dinamikleri, dili ve hedef kitlesi vardır. Aslında burada en önemli kriter bu sektördeki hedef kitleyi anlamaktır. Hedef kitleyi anlamaya başladığınızda bu dinamikleri ve kullanılacak dili şekillendirebilirsiniz.

Bunu yapmak için biraz nabız yoklaması yapmanız gerekiyor. Bunları yapabilmek için de bazı testler uygulama yoluna gitmeniz gerekiyor. Hedef kitlenizdeki kişilerin internet üzerinde ne tür aramalar yaptığını inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Google Analytics aracı üzerinden sitenize hangi anahtar kelimeler üzerine daha fazla gelindiğini inceleyebilir, sektörünüzle ilgili anahtar kelimeleri arayabilirsiniz.

Hedef kitlenizin aradıklarıyla ilgili bazı izlenimler edindikten sonra yazım dilinizi biraz daha özelleştirmeniz gerekecek. Burada izlenecek olan yaklaşımlar sektörden sektöre ve firmadan firmaya göre değişebilir.

Bazı hedef kitleler daha samimi bir dil ararken, bazıları ise daha resmi ve/ya kurumsal bir dili tercih ediyor olabilir. Hedef kitlenizin özelliklerine ve ilgi alanlarına göre kullanacağınız dili seçebilirsiniz.

Kullanabileceğiniz ipuçları

İçeriklerinizde kullanacağınız başlıkları oluştururken bazı unsurlara dikkat etmeniz ve üzerinde düşünmeniz gerekiyor. Tabii ki bu başlıkları yaratmak için biraz pratik ve testler yapmanız gerekecektir. Kısa sürede bu yeteneği kazanamayabilirsiniz; ancak farklı yazılarda farklı başlık yöntemlerini deneye deneye daha iyi başlıklar atmaya başlayabilirsiniz.

İçerik oluştururken yapılan hatalardan biri de başlığı yazıyı yazmadan atmak oluyor. Fikirler oluştururken, bazı başlıklar yaratabilirsiniz; fakat yazının içinde bahsettiğiniz konular sonrasında içerik farklı bir şekilde gelişebilir. Bunun yanı sıra yazdığını içerikte daha çarpıcı bir cümle kullanabilirsiniz ve ilk bulduğunuz başlıktan daha etkili bir hal alabilir. Bu nedenle öncelikle yazınızı tamamlamalı ve sonrasında yazının en vurucu noktasını ele alarak başlıklarınızı oluşturmalısınız.

İçeriğinizi ilginç kılan ne? Başlıklarınızda içeriğinizin neden ilginç ya da önemli olduğuna da değinmelisiniz.

İçeriğinizi nerede yayınladığınız da önemli. Farklı platformlarda farklı başlıklar kullanmanız gerekecektir. PR çalışmalarınıda önerilen karakter uzunluğu 100’dür. Twitter’da ise 140 karakter kullanmanız gerekiyor. Google reklamlarında ise 30 karakterlik bir limit bulunuyor. Google arama sonuçlarında ise başlık için 60 karakterlik bir limit bulunuyor. 60 karakterden sonrası arama sonuçlarında görünmüyor.

Bu sebeple de başlıklarınızın uzunluğunu ve işlevselliğini paylaşacağınız platforma göre oluşturmanızın da büyük önemi bulunuyor.

Önemli noktaları baştan verin. Başlığınızın ilk kelimelerinde önemli anahtar kelimeleri ve vurgu noktalarını kullanmaya da dikkat edin. Okuyucular ilk olarak buradan okumaya başlayacakları için, bu anahtar kelimelerle onları yakalayabilirsiniz.

İçeriğinizin konusu ile ilgili Google aramaları yapın. Bu size iki açıdan fayda sağlayacaktır. Bu konu hakkında hangi başlıkların kullanıldığını görmenizi sağlar ve içerikle ilgili rekabeti ölçebilirsiniz. Diğer taraftan ise bu aramalar sonrasında bazı fikirler edinerek başlıklarınızda bir takım değişiklikler yapabilirsiniz.

Başlığınız içeriğinizle uyumlu olsun. Aldatmacalı başlıklar kullanmak size zarar verecektir. Sektörde “tık avcılığı” olarak da bilinen bu durumda, okuyucuları siteye çekmek için aldatmacalı başlıklar kullanılır. Ancak içerikle başlık örtüşmediği için okuyucu siteyi hemen terk edebilir. Bunu yapmak hem arama motorları için zararlıdır hem de sizin marka olarak güvenilirliğinizi sarsar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya