Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu

21 Eylül 2016
Sinan Oypan

Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir.

Yazıların, videoların veya ürünlerin başlıkları asılında o içerikle olan ilk izlenimi yaratır. Okuyucu bu başlığa göre içeriğe tıklamaya karar verir. İlgisini çeken bir içerik olursa bunun için zaman ayırmayı tercih eder. Aynı zamanda akılda kalıcı bir başlıksa da çevresindeki insanlara bu içerikten bahsedebilir.

Akılda kalıcı ve ilginç başlıklar yazabilmek için bazı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Bu yöntemleri yaratıcılıkla birleştirdiğinizde okuyucularınıza gerçekten ulaşma şansı bulabilirsiniz.

Okuyucularınızın ne istediğini tahmin etmeye çalışın

Her firmanın ve her sektörün kendine has dinamikleri, dili ve hedef kitlesi vardır. Aslında burada en önemli kriter bu sektördeki hedef kitleyi anlamaktır. Hedef kitleyi anlamaya başladığınızda bu dinamikleri ve kullanılacak dili şekillendirebilirsiniz.

Bunu yapmak için biraz nabız yoklaması yapmanız gerekiyor. Bunları yapabilmek için de bazı testler uygulama yoluna gitmeniz gerekiyor. Hedef kitlenizdeki kişilerin internet üzerinde ne tür aramalar yaptığını inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Google Analytics aracı üzerinden sitenize hangi anahtar kelimeler üzerine daha fazla gelindiğini inceleyebilir, sektörünüzle ilgili anahtar kelimeleri arayabilirsiniz.

Hedef kitlenizin aradıklarıyla ilgili bazı izlenimler edindikten sonra yazım dilinizi biraz daha özelleştirmeniz gerekecek. Burada izlenecek olan yaklaşımlar sektörden sektöre ve firmadan firmaya göre değişebilir.

Bazı hedef kitleler daha samimi bir dil ararken, bazıları ise daha resmi ve/ya kurumsal bir dili tercih ediyor olabilir. Hedef kitlenizin özelliklerine ve ilgi alanlarına göre kullanacağınız dili seçebilirsiniz.

Kullanabileceğiniz ipuçları

İçeriklerinizde kullanacağınız başlıkları oluştururken bazı unsurlara dikkat etmeniz ve üzerinde düşünmeniz gerekiyor. Tabii ki bu başlıkları yaratmak için biraz pratik ve testler yapmanız gerekecektir. Kısa sürede bu yeteneği kazanamayabilirsiniz; ancak farklı yazılarda farklı başlık yöntemlerini deneye deneye daha iyi başlıklar atmaya başlayabilirsiniz.

İçerik oluştururken yapılan hatalardan biri de başlığı yazıyı yazmadan atmak oluyor. Fikirler oluştururken, bazı başlıklar yaratabilirsiniz; fakat yazının içinde bahsettiğiniz konular sonrasında içerik farklı bir şekilde gelişebilir. Bunun yanı sıra yazdığını içerikte daha çarpıcı bir cümle kullanabilirsiniz ve ilk bulduğunuz başlıktan daha etkili bir hal alabilir. Bu nedenle öncelikle yazınızı tamamlamalı ve sonrasında yazının en vurucu noktasını ele alarak başlıklarınızı oluşturmalısınız.

İçeriğinizi ilginç kılan ne? Başlıklarınızda içeriğinizin neden ilginç ya da önemli olduğuna da değinmelisiniz.

İçeriğinizi nerede yayınladığınız da önemli. Farklı platformlarda farklı başlıklar kullanmanız gerekecektir. PR çalışmalarınıda önerilen karakter uzunluğu 100’dür. Twitter’da ise 140 karakter kullanmanız gerekiyor. Google reklamlarında ise 30 karakterlik bir limit bulunuyor. Google arama sonuçlarında ise başlık için 60 karakterlik bir limit bulunuyor. 60 karakterden sonrası arama sonuçlarında görünmüyor.

Bu sebeple de başlıklarınızın uzunluğunu ve işlevselliğini paylaşacağınız platforma göre oluşturmanızın da büyük önemi bulunuyor.

Önemli noktaları baştan verin. Başlığınızın ilk kelimelerinde önemli anahtar kelimeleri ve vurgu noktalarını kullanmaya da dikkat edin. Okuyucular ilk olarak buradan okumaya başlayacakları için, bu anahtar kelimelerle onları yakalayabilirsiniz.

İçeriğinizin konusu ile ilgili Google aramaları yapın. Bu size iki açıdan fayda sağlayacaktır. Bu konu hakkında hangi başlıkların kullanıldığını görmenizi sağlar ve içerikle ilgili rekabeti ölçebilirsiniz. Diğer taraftan ise bu aramalar sonrasında bazı fikirler edinerek başlıklarınızda bir takım değişiklikler yapabilirsiniz.

Başlığınız içeriğinizle uyumlu olsun. Aldatmacalı başlıklar kullanmak size zarar verecektir. Sektörde “tık avcılığı” olarak da bilinen bu durumda, okuyucuları siteye çekmek için aldatmacalı başlıklar kullanılır. Ancak içerikle başlık örtüşmediği için okuyucu siteyi hemen terk edebilir. Bunu yapmak hem arama motorları için zararlıdır hem de sizin marka olarak güvenilirliğinizi sarsar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan