Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu

21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu

Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir.

Yazıların, videoların veya ürünlerin başlıkları asılında o içerikle olan ilk izlenimi yaratır. Okuyucu bu başlığa göre içeriğe tıklamaya karar verir. İlgisini çeken bir içerik olursa bunun için zaman ayırmayı tercih eder. Aynı zamanda akılda kalıcı bir başlıksa da çevresindeki insanlara bu içerikten bahsedebilir.

Akılda kalıcı ve ilginç başlıklar yazabilmek için bazı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Bu yöntemleri yaratıcılıkla birleştirdiğinizde okuyucularınıza gerçekten ulaşma şansı bulabilirsiniz.

Okuyucularınızın ne istediğini tahmin etmeye çalışın

Her firmanın ve her sektörün kendine has dinamikleri, dili ve hedef kitlesi vardır. Aslında burada en önemli kriter bu sektördeki hedef kitleyi anlamaktır. Hedef kitleyi anlamaya başladığınızda bu dinamikleri ve kullanılacak dili şekillendirebilirsiniz.

Bunu yapmak için biraz nabız yoklaması yapmanız gerekiyor. Bunları yapabilmek için de bazı testler uygulama yoluna gitmeniz gerekiyor. Hedef kitlenizdeki kişilerin internet üzerinde ne tür aramalar yaptığını inceleyerek işe başlayabilirsiniz. Google Analytics aracı üzerinden sitenize hangi anahtar kelimeler üzerine daha fazla gelindiğini inceleyebilir, sektörünüzle ilgili anahtar kelimeleri arayabilirsiniz.

Hedef kitlenizin aradıklarıyla ilgili bazı izlenimler edindikten sonra yazım dilinizi biraz daha özelleştirmeniz gerekecek. Burada izlenecek olan yaklaşımlar sektörden sektöre ve firmadan firmaya göre değişebilir.

Bazı hedef kitleler daha samimi bir dil ararken, bazıları ise daha resmi ve/ya kurumsal bir dili tercih ediyor olabilir. Hedef kitlenizin özelliklerine ve ilgi alanlarına göre kullanacağınız dili seçebilirsiniz.

Kullanabileceğiniz ipuçları

İçeriklerinizde kullanacağınız başlıkları oluştururken bazı unsurlara dikkat etmeniz ve üzerinde düşünmeniz gerekiyor. Tabii ki bu başlıkları yaratmak için biraz pratik ve testler yapmanız gerekecektir. Kısa sürede bu yeteneği kazanamayabilirsiniz; ancak farklı yazılarda farklı başlık yöntemlerini deneye deneye daha iyi başlıklar atmaya başlayabilirsiniz.

İçerik oluştururken yapılan hatalardan biri de başlığı yazıyı yazmadan atmak oluyor. Fikirler oluştururken, bazı başlıklar yaratabilirsiniz; fakat yazının içinde bahsettiğiniz konular sonrasında içerik farklı bir şekilde gelişebilir. Bunun yanı sıra yazdığını içerikte daha çarpıcı bir cümle kullanabilirsiniz ve ilk bulduğunuz başlıktan daha etkili bir hal alabilir. Bu nedenle öncelikle yazınızı tamamlamalı ve sonrasında yazının en vurucu noktasını ele alarak başlıklarınızı oluşturmalısınız.

İçeriğinizi ilginç kılan ne? Başlıklarınızda içeriğinizin neden ilginç ya da önemli olduğuna da değinmelisiniz.

İçeriğinizi nerede yayınladığınız da önemli. Farklı platformlarda farklı başlıklar kullanmanız gerekecektir. PR çalışmalarınıda önerilen karakter uzunluğu 100’dür. Twitter’da ise 140 karakter kullanmanız gerekiyor. Google reklamlarında ise 30 karakterlik bir limit bulunuyor. Google arama sonuçlarında ise başlık için 60 karakterlik bir limit bulunuyor. 60 karakterden sonrası arama sonuçlarında görünmüyor.

Bu sebeple de başlıklarınızın uzunluğunu ve işlevselliğini paylaşacağınız platforma göre oluşturmanızın da büyük önemi bulunuyor.

Önemli noktaları baştan verin. Başlığınızın ilk kelimelerinde önemli anahtar kelimeleri ve vurgu noktalarını kullanmaya da dikkat edin. Okuyucular ilk olarak buradan okumaya başlayacakları için, bu anahtar kelimelerle onları yakalayabilirsiniz.

İçeriğinizin konusu ile ilgili Google aramaları yapın. Bu size iki açıdan fayda sağlayacaktır. Bu konu hakkında hangi başlıkların kullanıldığını görmenizi sağlar ve içerikle ilgili rekabeti ölçebilirsiniz. Diğer taraftan ise bu aramalar sonrasında bazı fikirler edinerek başlıklarınızda bir takım değişiklikler yapabilirsiniz.

Başlığınız içeriğinizle uyumlu olsun. Aldatmacalı başlıklar kullanmak size zarar verecektir. Sektörde “tık avcılığı” olarak da bilinen bu durumda, okuyucuları siteye çekmek için aldatmacalı başlıklar kullanılır. Ancak içerikle başlık örtüşmediği için okuyucu siteyi hemen terk edebilir. Bunu yapmak hem arama motorları için zararlıdır hem de sizin marka olarak güvenilirliğinizi sarsar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan