fbpx

E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?

30 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?

Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili hızlı bir şekilde bilgi almak istediklerinde SSS bölümlerine bakarak problemlerini çözmeye çalışırlar.

Markanız ve hizmetleriniz hakkında birçok soruyu cevaplayabileceğiniz bir bölüm olan SSS, iyi hazırlanması durumunda müşteri destek biriminizin de iş yükünün azalmasına yardımcı olur. Peki, e-ticaret siteniz için SSS bölümü hazırlarken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Bu bölüme kaç soru koymalısınız?

Bunun doğru veya yanlış bir cevabı yok. Çünkü her firmanın karşılaştığı sorular ve durumlar farklılık göstereceği için bu bölüme koyacakları soruların sayısı da farklılık gösterecektir. Bu nedenle müşterilerinizin size en sık sorduğu ya da sorma ihtimali olan soruları belirleyebilir, ürünlerinizle ilgili teknik konularla ilgili sorular hazırlayabilirsiniz.

Kendinizi müşterilerin yerine koyun

Siz yaptığınız işe hakim olabilirsiniz; ancak müşterileriniz bu konuda fazla bilgiye sahip olmayacaklardır. Bu nedenle de kendinizi onların yerine koymanız oldukça önemli. Yaptığınız işle ilgili hiçbir bilgini olmasa hangi soruları sorardınız. SSS bölümünü hazırlarken bir müşteri gibi düşünmek size hangi sorulara öncelik vermeniz gerektiği konusunda yol gösterecektir.

Yanıtlar ne kadar uzun olmalı?

Bu bölümdeki yanıtlarınızın çok uzun olması gerekmiyor. Eğer çok kapsamlı bir anlatım gerekiyorsa, okuyucuyu sıkmamak için onu farklı bir sayfaya, konunun teknik bilgilerinin olduğu bir alana yönlendirebilirsiniz. “Evet, Hayır” sorularının cevaplarını da evet ya da hayır olarak verebilirsiniz.

Önemli olan kullanıcıya hızlı bir şekilde yanıt verebilmek olduğu için gereksiz detaylara ve açıklamalara girmek zorunda değilsiniz.

Sorularınızı kategorilere ayırın

Sorularınızı belli bir kategoriye ayırmanız da oldukça önemli. Uzun bir SSS bölümünüz varsa kullanıcılar tek tek sorular içinde arama yapmamalılar. Sorularınızı ilgili kategorilere böldüğünüzde okuyucular da kendileriyle ilgili olan bölümleri daha hızlı bir şekilde bulabilirler.

Maddeler halinde hazırlayın

Sorularınızı maddeler halinde yazmak da okumayı kolaylaştıracaktır. Soruları birbirinden ayırmak için soruların başlarına ayırt edici bir işaret koyabilirsiniz. Böylelikle okuyucular da bu soruları birbirinden daha rahat bir şekilde ayırabilirler.

İlgili sayfalara linkleme yapın

Eğer SSS bölümünüzdeki konular site üzerindeki farklı bir alanla ilgiliyse bu alanlara linklemeler yapabilirsiniz. Eğer kullanıcının bir sayfaya ya da ürüne bakmasını istiyorsanız, kullanıcı o sayfayı aramamalı ve sizin yanıtızın altına bu sayfanın ilgili linkini eklemeniz gerekiyor. Böylelikle kullanıcıya da zaman kazandırmış olursunuz.

Görsel ve videolardan yararlanın

İlgili alanlarda görsel öğelerden de yararlanabilirsiniz. Adım adım yapılması gereken bazı işlemler varsa, ekran görüntüleri alarak, kullanıcılara görsel bir şekilde bu çözümü gösterebilirsiniz. Görsel öğeleri kullanmak ve adım adım ne yapılacağını göstermek, tüketicilerin bu sorunları daha rahat çözmelerini sağlar.

Son dönemlerde video içerikler de SSS bölümlerinde kullanıcılara oldukça yardımcı olmaya başladı. Sorulan sorularla ilgili kısa videolar hazırlayabileceğiniz gibi yukarıdaki adım adım anlatım çözümleri için de videolardan yararlanabilirsiniz.

Bu türü çözümler kullanıcıların daha rahat bir şekilde problemlerini çözmelerini sağlayacağı gibi sizin de müşteri destek biriminizin üzerinden belli oradan bir iş yükü kaldırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan