E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?

30 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?

Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili hızlı bir şekilde bilgi almak istediklerinde SSS bölümlerine bakarak problemlerini çözmeye çalışırlar.

Markanız ve hizmetleriniz hakkında birçok soruyu cevaplayabileceğiniz bir bölüm olan SSS, iyi hazırlanması durumunda müşteri destek biriminizin de iş yükünün azalmasına yardımcı olur. Peki, e-ticaret siteniz için SSS bölümü hazırlarken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Bu bölüme kaç soru koymalısınız?

Bunun doğru veya yanlış bir cevabı yok. Çünkü her firmanın karşılaştığı sorular ve durumlar farklılık göstereceği için bu bölüme koyacakları soruların sayısı da farklılık gösterecektir. Bu nedenle müşterilerinizin size en sık sorduğu ya da sorma ihtimali olan soruları belirleyebilir, ürünlerinizle ilgili teknik konularla ilgili sorular hazırlayabilirsiniz.

Kendinizi müşterilerin yerine koyun

Siz yaptığınız işe hakim olabilirsiniz; ancak müşterileriniz bu konuda fazla bilgiye sahip olmayacaklardır. Bu nedenle de kendinizi onların yerine koymanız oldukça önemli. Yaptığınız işle ilgili hiçbir bilgini olmasa hangi soruları sorardınız. SSS bölümünü hazırlarken bir müşteri gibi düşünmek size hangi sorulara öncelik vermeniz gerektiği konusunda yol gösterecektir.

Yanıtlar ne kadar uzun olmalı?

Bu bölümdeki yanıtlarınızın çok uzun olması gerekmiyor. Eğer çok kapsamlı bir anlatım gerekiyorsa, okuyucuyu sıkmamak için onu farklı bir sayfaya, konunun teknik bilgilerinin olduğu bir alana yönlendirebilirsiniz. “Evet, Hayır” sorularının cevaplarını da evet ya da hayır olarak verebilirsiniz.

Önemli olan kullanıcıya hızlı bir şekilde yanıt verebilmek olduğu için gereksiz detaylara ve açıklamalara girmek zorunda değilsiniz.

Sorularınızı kategorilere ayırın

Sorularınızı belli bir kategoriye ayırmanız da oldukça önemli. Uzun bir SSS bölümünüz varsa kullanıcılar tek tek sorular içinde arama yapmamalılar. Sorularınızı ilgili kategorilere böldüğünüzde okuyucular da kendileriyle ilgili olan bölümleri daha hızlı bir şekilde bulabilirler.

Maddeler halinde hazırlayın

Sorularınızı maddeler halinde yazmak da okumayı kolaylaştıracaktır. Soruları birbirinden ayırmak için soruların başlarına ayırt edici bir işaret koyabilirsiniz. Böylelikle okuyucular da bu soruları birbirinden daha rahat bir şekilde ayırabilirler.

İlgili sayfalara linkleme yapın

Eğer SSS bölümünüzdeki konular site üzerindeki farklı bir alanla ilgiliyse bu alanlara linklemeler yapabilirsiniz. Eğer kullanıcının bir sayfaya ya da ürüne bakmasını istiyorsanız, kullanıcı o sayfayı aramamalı ve sizin yanıtızın altına bu sayfanın ilgili linkini eklemeniz gerekiyor. Böylelikle kullanıcıya da zaman kazandırmış olursunuz.

Görsel ve videolardan yararlanın

İlgili alanlarda görsel öğelerden de yararlanabilirsiniz. Adım adım yapılması gereken bazı işlemler varsa, ekran görüntüleri alarak, kullanıcılara görsel bir şekilde bu çözümü gösterebilirsiniz. Görsel öğeleri kullanmak ve adım adım ne yapılacağını göstermek, tüketicilerin bu sorunları daha rahat çözmelerini sağlar.

Son dönemlerde video içerikler de SSS bölümlerinde kullanıcılara oldukça yardımcı olmaya başladı. Sorulan sorularla ilgili kısa videolar hazırlayabileceğiniz gibi yukarıdaki adım adım anlatım çözümleri için de videolardan yararlanabilirsiniz.

Bu türü çözümler kullanıcıların daha rahat bir şekilde problemlerini çözmelerini sağlayacağı gibi sizin de müşteri destek biriminizin üzerinden belli oradan bir iş yükü kaldırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin