Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

16 Nisan 2017
Ferad Osman Sali
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için doğru şekillerde tanıtım çalışmaları yapmak gerekir ve PR ajansları da bu çalışmaları sizin adınıza yaparlar.

Tabii ki sizin için uygun olan bir PR ajansı bulmak da bir hayli önemlidir. Her ajans sizin için uygun olmayabilir ve bu sebeple de çalışacağınız ajansı seçerken dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

PR hizmetleri için ne kadarlık bir bütçe ayırabileceksiniz?

Elinizdeki bütçe çalışacağınız PR ajansını belirlemede önemli bir rol oynayacaktır. PR ajansları da yaptıkları işe ve sahip oldukları niteliklere göre farklılık gösterir. Eğer kapsamlı bir PR çalışması yapmayı planlıyorsanız hem elinizde bu iş için yeterli bütçe olması gerekir hem de çalışacağınız PR ajansının niteliklerinin bu ölçekte bir iş hacmi için yeterli olması gerekir.

PR ajansının niteliklerini anlayabilmek için, size ne gibi hizmet sunabileceklerini, hangi kanallar üzerinden tanıtım çalışmaları yapabileceklerini, hedef kitlenize ulaşmak için ne gibi yöntemlerden yararlanacaklarını sorabilirsiniz.

Büyük PR ajansları her zaman sizin için uygun olmayabilir. Kendi hedef kitleniz, kendi hedefleriniz ve istekleriniz bu firmaların niteliklerine uymayabilir. Bu tip durumlarda da daha niş alanlarda hizmet veren ya da daha küçük PR ajanslarıyla görüşmek isteyebilirsiniz. Küçük ajanslar genellikle müşteri portföyleri az olduğu için müşterileriyle daha yakından ilgilenebiliyorlar ve ilk etapta böyle bir çözüm sizin için daha doğru bir yaklaşım olabilir.

Doğru iletişim kurabileceğiniz bir PR ajansıyla çalışın

Bir PR ajansıyla çalışırken, onlarla kuracağınız iletişim de oldukça önemlidir. Sizin dilinizden anlamalarının yanı sıra size karşı nasıl bir yaklaşımda oldukları ve size ne kadar hızlı bir şekilde geri dönüş yapabilecekleri de oldukça önemlidir.

Müşteri portföyü geniş olan PR ajanslarıyla iş yoğunlukları nedeniyle iletişim konusunda sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Küçük firmalardan bu konuda daha rahat hizmet alabilirsiniz; ancak burada da firmanın nitelikleri farklılık gösterebilir.

Bu sebeple de iletişim konusunda rahatlık yaşayabileceğiniz, herhangi bir durumda size hızlı geri dönüş yapabilecek ve sizin isteklerinizi anlayacak firmalarla çalışmaya özen göstermelisiniz.

Sizin isteklerinizi karşılayabilecekler mi?

Markanızın tanıtımı sırasında uygulanacak olan işlemlerin karşılanması gerekir. Görüştüğünüz PR ajanslarına bu istekleri yerine getirip getiremeyeceklerini de sormaya özen gösterin. Sizin planlarınıza ve isteklerinize uyup uyamayacakları ya da bunların ne kadarını gerçekleştirebileceklerini sormanız da oldukça önemlidir.

Sizin istekleriniz haricinde farklı öneriler sunuyorlar mı?

PR konusunda sizin bazı talepleriniz olabilir; ancak iyi bir PR firması sizin talepleriniz haricinde de sizin için projeler geliştirebilmeli. Sizin için sunabilecekleri farklı PR çalışmaları olup olmadığını da sormalısınız. Bu sundukları projelerden nasıl geri dönüşler alabileceğinizi, ne gibi çalışmaların yapılmasını gerektiğini sormanız ve detaylı bir şekilde bu konular hakkında bilgi almalısınız. Sizin için proje geliştirmemeleri de bir sorun olabilir ve sizi belli noktalarla kısıtlayabilir.

Raporlama seçeneklerini sorun

Yapılan çalışmaların raporlamalarının nasıl olduğunu da sormaya özen gösterin. PR çalışmalarınızdan nasıl bir geri dönüş yapıldığı, bu çalışmaların yatırım getirisinin ne olduğunu nasıl raporlayacaklarını sormalısınız. Bu raporlamaların nasıl ve hangi aralıkla yapıldığını da öğrenmelisiniz.

PR çalışmalarınızda raporlama oldukça önemlidir; çünkü belli bir para harcayacaksınız ve bunun yatırım getirilerini öğrenmeniz de bir hayli önemlidir. Size rapor sunamayan firmalarla çalışmamaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Siteleri İçin Blog İçerik Stratejisi
E-Ticaret Siteleri İçin Blog İçerik Stratejisi
Günümüzde, e-ticaret sektörü hızla büyüyor ve rekabet her zamankinden daha yoğun. E-ticaret sitelerinin başarılı olabilmesi için sadece ürünleri sunmak yetmiyor; aynı zamanda potansiyel müşterilere değerli içerik sunma becerisi...
12 Ekim 2023
Ferad Osman Sali
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
IdeaSoft