Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için doğru şekillerde tanıtım çalışmaları yapmak gerekir ve PR ajansları da bu çalışmaları sizin adınıza yaparlar.

Tabii ki sizin için uygun olan bir PR ajansı bulmak da bir hayli önemlidir. Her ajans sizin için uygun olmayabilir ve bu sebeple de çalışacağınız ajansı seçerken dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

PR hizmetleri için ne kadarlık bir bütçe ayırabileceksiniz?

Elinizdeki bütçe çalışacağınız PR ajansını belirlemede önemli bir rol oynayacaktır. PR ajansları da yaptıkları işe ve sahip oldukları niteliklere göre farklılık gösterir. Eğer kapsamlı bir PR çalışması yapmayı planlıyorsanız hem elinizde bu iş için yeterli bütçe olması gerekir hem de çalışacağınız PR ajansının niteliklerinin bu ölçekte bir iş hacmi için yeterli olması gerekir.

PR ajansının niteliklerini anlayabilmek için, size ne gibi hizmet sunabileceklerini, hangi kanallar üzerinden tanıtım çalışmaları yapabileceklerini, hedef kitlenize ulaşmak için ne gibi yöntemlerden yararlanacaklarını sorabilirsiniz.

Büyük PR ajansları her zaman sizin için uygun olmayabilir. Kendi hedef kitleniz, kendi hedefleriniz ve istekleriniz bu firmaların niteliklerine uymayabilir. Bu tip durumlarda da daha niş alanlarda hizmet veren ya da daha küçük PR ajanslarıyla görüşmek isteyebilirsiniz. Küçük ajanslar genellikle müşteri portföyleri az olduğu için müşterileriyle daha yakından ilgilenebiliyorlar ve ilk etapta böyle bir çözüm sizin için daha doğru bir yaklaşım olabilir.

Doğru iletişim kurabileceğiniz bir PR ajansıyla çalışın

Bir PR ajansıyla çalışırken, onlarla kuracağınız iletişim de oldukça önemlidir. Sizin dilinizden anlamalarının yanı sıra size karşı nasıl bir yaklaşımda oldukları ve size ne kadar hızlı bir şekilde geri dönüş yapabilecekleri de oldukça önemlidir.

Müşteri portföyü geniş olan PR ajanslarıyla iş yoğunlukları nedeniyle iletişim konusunda sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Küçük firmalardan bu konuda daha rahat hizmet alabilirsiniz; ancak burada da firmanın nitelikleri farklılık gösterebilir.

Bu sebeple de iletişim konusunda rahatlık yaşayabileceğiniz, herhangi bir durumda size hızlı geri dönüş yapabilecek ve sizin isteklerinizi anlayacak firmalarla çalışmaya özen göstermelisiniz.

Sizin isteklerinizi karşılayabilecekler mi?

Markanızın tanıtımı sırasında uygulanacak olan işlemlerin karşılanması gerekir. Görüştüğünüz PR ajanslarına bu istekleri yerine getirip getiremeyeceklerini de sormaya özen gösterin. Sizin planlarınıza ve isteklerinize uyup uyamayacakları ya da bunların ne kadarını gerçekleştirebileceklerini sormanız da oldukça önemlidir.

Sizin istekleriniz haricinde farklı öneriler sunuyorlar mı?

PR konusunda sizin bazı talepleriniz olabilir; ancak iyi bir PR firması sizin talepleriniz haricinde de sizin için projeler geliştirebilmeli. Sizin için sunabilecekleri farklı PR çalışmaları olup olmadığını da sormalısınız. Bu sundukları projelerden nasıl geri dönüşler alabileceğinizi, ne gibi çalışmaların yapılmasını gerektiğini sormanız ve detaylı bir şekilde bu konular hakkında bilgi almalısınız. Sizin için proje geliştirmemeleri de bir sorun olabilir ve sizi belli noktalarla kısıtlayabilir.

Raporlama seçeneklerini sorun

Yapılan çalışmaların raporlamalarının nasıl olduğunu da sormaya özen gösterin. PR çalışmalarınızdan nasıl bir geri dönüş yapıldığı, bu çalışmaların yatırım getirisinin ne olduğunu nasıl raporlayacaklarını sormalısınız. Bu raporlamaların nasıl ve hangi aralıkla yapıldığını da öğrenmelisiniz.

PR çalışmalarınızda raporlama oldukça önemlidir; çünkü belli bir para harcayacaksınız ve bunun yatırım getirilerini öğrenmeniz de bir hayli önemlidir. Size rapor sunamayan firmalarla çalışmamaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Kişiselleştirme, bireylerin özelliklerine göre uygun hizmet ve ürünlerin sunulması anlamına gelir. Pazarlamada son derece önemli bir unsur olan reklam kişiselleştirme sayesinde her müşteriye özel teklifler...
11 Ağustos 2021
Markethinkers
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
Ticaret açısından her ülke farklı bir prosedür izler. Bu nedenle uluslararası ticarette evrak işleri biraz karışıktır. Ticaret yapılan ülke değiştikçe belgelerde artış ya da azalış olması mümkündür. Bu duruma çözüm olarak...
5 Nisan 2022
Markethinkers
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve bunları...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın