Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

16 Nisan 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için doğru şekillerde tanıtım çalışmaları yapmak gerekir ve PR ajansları da bu çalışmaları sizin adınıza yaparlar.

Tabii ki sizin için uygun olan bir PR ajansı bulmak da bir hayli önemlidir. Her ajans sizin için uygun olmayabilir ve bu sebeple de çalışacağınız ajansı seçerken dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

PR hizmetleri için ne kadarlık bir bütçe ayırabileceksiniz?

Elinizdeki bütçe çalışacağınız PR ajansını belirlemede önemli bir rol oynayacaktır. PR ajansları da yaptıkları işe ve sahip oldukları niteliklere göre farklılık gösterir. Eğer kapsamlı bir PR çalışması yapmayı planlıyorsanız hem elinizde bu iş için yeterli bütçe olması gerekir hem de çalışacağınız PR ajansının niteliklerinin bu ölçekte bir iş hacmi için yeterli olması gerekir.

PR ajansının niteliklerini anlayabilmek için, size ne gibi hizmet sunabileceklerini, hangi kanallar üzerinden tanıtım çalışmaları yapabileceklerini, hedef kitlenize ulaşmak için ne gibi yöntemlerden yararlanacaklarını sorabilirsiniz.

Büyük PR ajansları her zaman sizin için uygun olmayabilir. Kendi hedef kitleniz, kendi hedefleriniz ve istekleriniz bu firmaların niteliklerine uymayabilir. Bu tip durumlarda da daha niş alanlarda hizmet veren ya da daha küçük PR ajanslarıyla görüşmek isteyebilirsiniz. Küçük ajanslar genellikle müşteri portföyleri az olduğu için müşterileriyle daha yakından ilgilenebiliyorlar ve ilk etapta böyle bir çözüm sizin için daha doğru bir yaklaşım olabilir.

Doğru iletişim kurabileceğiniz bir PR ajansıyla çalışın

Bir PR ajansıyla çalışırken, onlarla kuracağınız iletişim de oldukça önemlidir. Sizin dilinizden anlamalarının yanı sıra size karşı nasıl bir yaklaşımda oldukları ve size ne kadar hızlı bir şekilde geri dönüş yapabilecekleri de oldukça önemlidir.

Müşteri portföyü geniş olan PR ajanslarıyla iş yoğunlukları nedeniyle iletişim konusunda sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Küçük firmalardan bu konuda daha rahat hizmet alabilirsiniz; ancak burada da firmanın nitelikleri farklılık gösterebilir.

Bu sebeple de iletişim konusunda rahatlık yaşayabileceğiniz, herhangi bir durumda size hızlı geri dönüş yapabilecek ve sizin isteklerinizi anlayacak firmalarla çalışmaya özen göstermelisiniz.

Sizin isteklerinizi karşılayabilecekler mi?

Markanızın tanıtımı sırasında uygulanacak olan işlemlerin karşılanması gerekir. Görüştüğünüz PR ajanslarına bu istekleri yerine getirip getiremeyeceklerini de sormaya özen gösterin. Sizin planlarınıza ve isteklerinize uyup uyamayacakları ya da bunların ne kadarını gerçekleştirebileceklerini sormanız da oldukça önemlidir.

Sizin istekleriniz haricinde farklı öneriler sunuyorlar mı?

PR konusunda sizin bazı talepleriniz olabilir; ancak iyi bir PR firması sizin talepleriniz haricinde de sizin için projeler geliştirebilmeli. Sizin için sunabilecekleri farklı PR çalışmaları olup olmadığını da sormalısınız. Bu sundukları projelerden nasıl geri dönüşler alabileceğinizi, ne gibi çalışmaların yapılmasını gerektiğini sormanız ve detaylı bir şekilde bu konular hakkında bilgi almalısınız. Sizin için proje geliştirmemeleri de bir sorun olabilir ve sizi belli noktalarla kısıtlayabilir.

Raporlama seçeneklerini sorun

Yapılan çalışmaların raporlamalarının nasıl olduğunu da sormaya özen gösterin. PR çalışmalarınızdan nasıl bir geri dönüş yapıldığı, bu çalışmaların yatırım getirisinin ne olduğunu nasıl raporlayacaklarını sormalısınız. Bu raporlamaların nasıl ve hangi aralıkla yapıldığını da öğrenmelisiniz.

PR çalışmalarınızda raporlama oldukça önemlidir; çünkü belli bir para harcayacaksınız ve bunun yatırım getirilerini öğrenmeniz de bir hayli önemlidir. Size rapor sunamayan firmalarla çalışmamaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan