fbpx

Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için doğru şekillerde tanıtım çalışmaları yapmak gerekir ve PR ajansları da bu çalışmaları sizin adınıza yaparlar.

Tabii ki sizin için uygun olan bir PR ajansı bulmak da bir hayli önemlidir. Her ajans sizin için uygun olmayabilir ve bu sebeple de çalışacağınız ajansı seçerken dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

PR hizmetleri için ne kadarlık bir bütçe ayırabileceksiniz?

Elinizdeki bütçe çalışacağınız PR ajansını belirlemede önemli bir rol oynayacaktır. PR ajansları da yaptıkları işe ve sahip oldukları niteliklere göre farklılık gösterir. Eğer kapsamlı bir PR çalışması yapmayı planlıyorsanız hem elinizde bu iş için yeterli bütçe olması gerekir hem de çalışacağınız PR ajansının niteliklerinin bu ölçekte bir iş hacmi için yeterli olması gerekir.

PR ajansının niteliklerini anlayabilmek için, size ne gibi hizmet sunabileceklerini, hangi kanallar üzerinden tanıtım çalışmaları yapabileceklerini, hedef kitlenize ulaşmak için ne gibi yöntemlerden yararlanacaklarını sorabilirsiniz.

Büyük PR ajansları her zaman sizin için uygun olmayabilir. Kendi hedef kitleniz, kendi hedefleriniz ve istekleriniz bu firmaların niteliklerine uymayabilir. Bu tip durumlarda da daha niş alanlarda hizmet veren ya da daha küçük PR ajanslarıyla görüşmek isteyebilirsiniz. Küçük ajanslar genellikle müşteri portföyleri az olduğu için müşterileriyle daha yakından ilgilenebiliyorlar ve ilk etapta böyle bir çözüm sizin için daha doğru bir yaklaşım olabilir.

Doğru iletişim kurabileceğiniz bir PR ajansıyla çalışın

Bir PR ajansıyla çalışırken, onlarla kuracağınız iletişim de oldukça önemlidir. Sizin dilinizden anlamalarının yanı sıra size karşı nasıl bir yaklaşımda oldukları ve size ne kadar hızlı bir şekilde geri dönüş yapabilecekleri de oldukça önemlidir.

Müşteri portföyü geniş olan PR ajanslarıyla iş yoğunlukları nedeniyle iletişim konusunda sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Küçük firmalardan bu konuda daha rahat hizmet alabilirsiniz; ancak burada da firmanın nitelikleri farklılık gösterebilir.

Bu sebeple de iletişim konusunda rahatlık yaşayabileceğiniz, herhangi bir durumda size hızlı geri dönüş yapabilecek ve sizin isteklerinizi anlayacak firmalarla çalışmaya özen göstermelisiniz.

Sizin isteklerinizi karşılayabilecekler mi?

Markanızın tanıtımı sırasında uygulanacak olan işlemlerin karşılanması gerekir. Görüştüğünüz PR ajanslarına bu istekleri yerine getirip getiremeyeceklerini de sormaya özen gösterin. Sizin planlarınıza ve isteklerinize uyup uyamayacakları ya da bunların ne kadarını gerçekleştirebileceklerini sormanız da oldukça önemlidir.

Sizin istekleriniz haricinde farklı öneriler sunuyorlar mı?

PR konusunda sizin bazı talepleriniz olabilir; ancak iyi bir PR firması sizin talepleriniz haricinde de sizin için projeler geliştirebilmeli. Sizin için sunabilecekleri farklı PR çalışmaları olup olmadığını da sormalısınız. Bu sundukları projelerden nasıl geri dönüşler alabileceğinizi, ne gibi çalışmaların yapılmasını gerektiğini sormanız ve detaylı bir şekilde bu konular hakkında bilgi almalısınız. Sizin için proje geliştirmemeleri de bir sorun olabilir ve sizi belli noktalarla kısıtlayabilir.

Raporlama seçeneklerini sorun

Yapılan çalışmaların raporlamalarının nasıl olduğunu da sormaya özen gösterin. PR çalışmalarınızdan nasıl bir geri dönüş yapıldığı, bu çalışmaların yatırım getirisinin ne olduğunu nasıl raporlayacaklarını sormalısınız. Bu raporlamaların nasıl ve hangi aralıkla yapıldığını da öğrenmelisiniz.

PR çalışmalarınızda raporlama oldukça önemlidir; çünkü belli bir para harcayacaksınız ve bunun yatırım getirilerini öğrenmeniz de bir hayli önemlidir. Size rapor sunamayan firmalarla çalışmamaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan