E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları

19 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az sorunla karşılaşılmasını sağlar. Geçtiğimiz hafta e-ticarette lojistik yönetiminin neden önemli olduğunu ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise lojistik yönetiminde yararlanabileceğiniz bir takım ipuçlarını paylaşacağız.

İyi planlama çok önemli

Lojistik yönetiminin bel kemiğini iyi bir plan oluşturmaktadır. Ürün tedarikçileriyle olan ilişkiler, ürünlerin tutulacağı depo ile ilgili yönetim unsurları, stok durumları, ürünlerin paketlenme süreci ve ürünlerin müşterilere ulaştırılması gibi birçok konu bu plan içinde yer almalı. Lojistik yönetimini yapan kişinin tüm bu konular üzerinde bilgisi olması ve ürün tedariği ile yönetimi konusunda bir plana sahip olması önemlidir. Raf yönetimi, e-ticaret sitesi ile depodaki ürün stok bilgilerinin eşleşmesi, depo ve ürün tedariği ile ilgili tüm maliyetler, ürünlerin ulaşım ve zaman bilgilerinin de takibi yapılarak, bu plana dahil edilmesi gerekmektedir. Lojistik yönetiminin amacı, ürün tedariğinin doğru yapılması, bu süreçlerin kısaltılması, ürünlerin depo yönetiminin yapılması ve doğru zamanda doğru ürünün doğru müşteriye ulaşmasını sağlamaktır. Bunun gerçekleşebilmesi için de iyi bir plana sahip olmak gerekir.

Olası kötü senaryolara hazırlık yapın

Lojistik planınız ne kadar sağlam olsa da bazı olası kötü senaryoların önüne geçemez ya da bunları tahmin edemezsiniz. Bu sebeple de her ihtimale karşı hazırlıklı olmanız gerekir. Tedarikçilerle yaşanacak sorunların, tedarikçilerin ürün temin edememesi, doğal felaketler, ekonomik kriz, şirket içinde yaşanabilecek problemler, nakit para sorunları gibi birçok kötü senaryo için B planınızın olması oldukça önemli. Lojistik tarafın aksaması, şirketin işlerinin de olumsuz yönde etkilenmesine neden olacağı için, yedek stratejiler oluşturmayı da göz önünde bulundurmanız gerekir.

Depo çalışma düzenini iyi belirleyin

Ürün tedariği ve ürünlerin ulaşımı haricinde, ürünlerin depo içindeki yönetimi de bir hayli önemlidiri. Doğru raf yönetimini yapmak, ürünleri doğru isimlendirmek, ilgili ürünleri beraber konumlandırmak, barkod yönetimini doğru yapmak ve sipariş sonrasında bu ürünleri doğru bir şekilde paketlemek depo çalışmalarının bir parçasıdır. Bu çalışmaların eksiksiz ve sürdürülebilir bir şekilde devam etmesi gerekir.

Ulaşım yönetimi

Lojistikte dikkat edilmesi ve planlanması gereken konulardan biri de ulaşım yönetimidir. Hem tedarikçilerden gelen ürünlerin ulaşımının takip edilerek planlanması hem de müşterilere gönderilen ürünlerin, sorunsuz bir şekilde bu kişilere ulaştırılması gerekir. Bunun için de standart bazı düzenler oluşturmalısınız. Tedarikçilerden verdiğiniz siparişlerin ortalama olarak ne kadarlık bir zaman zarfında elinize ulaştığını ve müşterilerinize gönderdiğiniz ürünlerin ortalama teslimat sürelerini iyi bilmeniz, uzun vadeli planlarınızı daha etkin ve verimli bir şekilde yapmanızı sağlar.

Otomasyon sistemleri kurun

Lojistik yönetimini etkin bir şekilde yapabilmek için otomasyon sistemleri kurmanızda da fayda var. Hacminize göre ihtiyacınız olan çözümler değişiklik gösterebilir; ancak yine de belli başlı sistemlerinizin olması faydalı olacaktır. Depodaki stok bilgileriyle e-ticaret sitesindeki ürün bilgilerinin birbiriyle entegre olmasını sağlayacak otomasyon araçları, barkod okuma sistemleri, stok alt limitlerinde uyarılar verecek otomasyon sistemler kurmak hem işlerinizin daha hızlı tamamlanmasını sağlayacak, hem de iş yükünü azaltacaktır.

Maliyet takibi yapın

Maliyetleri takip etmeniz de planlamalarınız açısından oldukça önemlidir. Tedarikçi, depo, ulaşım masrafları gibi detayları kalem kalem not almanız gerekir. Herbir unsur için ne kadar para harcadığınızı bilmek, bütçe yönetiminizi planlamanızı sağlar. Bu takipleri yapmak, gereksiz yapılan ya da yapılabilecek harcamaların da önüne geçeceği için elinizdeki bütçeyi daha iyi bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarete Nasıl Başlanır?
E-ticarete Nasıl Başlanır?
Bir ihtiyacımız ortaya çıktığında, bir ürün satın almayı düşündüğümüzde artık baktığımız ilk adres internet siteleri ya da alışveriş uygulamaları. Tabii internet üzerinden aklımızdaki ürünü sadece incelemiyoruz;...
9 Kasım 2021
Markethinkers
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
İnternetin ve dijitalleşmenin yaygınlaşması, hem iş hayatında hem de gündelik yaşantımızda etki eden ciddi değişiklikleri de beraberinde getiriyor. Daha önceden, oraya giderek yerinde yapmamız gereken birçok işlem ya da faaliyeti...
26 Ocak 2022
Markethinkers
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın