E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları

19 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az sorunla karşılaşılmasını sağlar.

Geçtiğimiz hafta e-ticarette lojistik yönetiminin neden önemli olduğunu ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise lojistik yönetiminde yararlanabileceğiniz bir takım ipuçlarını paylaşacağız.

İyi planlama çok önemli

Lojistik yönetiminin bel kemiğini iyi bir plan oluşturmaktadır. Ürün tedarikçileriyle olan ilişkiler, ürünlerin tutulacağı depo ile ilgili yönetim unsurları, stok durumları, ürünlerin paketlenme süreci ve ürünlerin müşterilere ulaştırılması gibi birçok konu bu plan içinde yer almalı. Lojistik yönetimini yapan kişinin tüm bu konular üzerinde bilgisi olması ve ürün tedariği ile yönetimi konusunda bir plana sahip olması önemlidir.

Raf yönetimi, e-ticaret sitesi ile depodaki ürün stok bilgilerinin eşleşmesi, depo ve ürün tedariği ile ilgili tüm maliyetler, ürünlerin ulaşım ve zaman bilgilerinin de takibi yapılarak, bu plana dahil edilmesi gerekmektedir.

Lojistik yönetiminin amacı, ürün tedariğinin doğru yapılması, bu süreçlerin kısaltılması, ürünlerin depo yönetiminin yapılması ve doğru zamanda doğru ürünün doğru müşteriye ulaşmasını sağlamaktır. Bunun gerçekleşebilmesi için de iyi bir plana sahip olmak gerekir.

Olası kötü senaryolara hazırlık yapın

Lojistik planınız ne kadar sağlam olsa da bazı olası kötü senaryoların önüne geçemez ya da bunları tahmin edemezsiniz. Bu sebeple de her ihtimale karşı hazırlıklı olmanız gerekir.

Tedarikçilerle yaşanacak sorunların, tedarikçilerin ürün temin edememesi, doğal felaketler, ekonomik kriz, şirket içinde yaşanabilecek problemler, nakit para sorunları gibi birçok kötü senaryo için B planınızın olması oldukça önemli. Lojistik tarafın aksaması, şirketin işlerinin de olumsuz yönde etkilenmesine neden olacağı için, yedek stratejiler oluşturmayı da göz önünde bulundurmanız gerekir.

Depo çalışma düzenini iyi belirleyin

Ürün tedariği ve ürünlerin ulaşımı haricinde, ürünlerin depo içindeki yönetimi de bir hayli önemlidiri. Doğru raf yönetimini yapmak, ürünleri doğru isimlendirmek, ilgili ürünleri beraber konumlandırmak, barkod yönetimini doğru yapmak ve sipariş sonrasında bu ürünleri doğru bir şekilde paketlemek depo çalışmalarının bir parçasıdır. Bu çalışmaların eksiksiz ve sürdürülebilir bir şekilde devam etmesi gerekir.

Ulaşım yönetimi

Lojistikte dikkat edilmesi ve planlanması gereken konulardan biri de ulaşım yönetimidir. Hem tedarikçilerden gelen ürünlerin ulaşımının takip edilerek planlanması hem de müşterilere gönderilen ürünlerin, sorunsuz bir şekilde bu kişilere ulaştırılması gerekir. Bunun için de standart bazı düzenler oluşturmalısınız. Tedarikçilerden verdiğiniz siparişlerin ortalama olarak ne kadarlık bir zaman zarfında elinize ulaştığını ve müşterilerinize gönderdiğiniz ürünlerin ortalama teslimat sürelerini iyi bilmeniz, uzun vadeli planlarınızı daha etkin ve verimli bir şekilde yapmanızı sağlar.

Otomasyon sistemleri kurun

Lojistik yönetimini etkin bir şekilde yapabilmek için otomasyon sistemleri kurmanızda da fayda var. Hacminize göre ihtiyacınız olan çözümler değişiklik gösterebilir; ancak yine de belli başlı sistemlerinizin olması faydalı olacaktır.

Depodaki stok bilgileriyle e-ticaret sitesindeki ürün bilgilerinin birbiriyle entegre olmasını sağlayacak otomasyon araçları, barkod okuma sistemleri, stok alt limitlerinde uyarılar verecek otomasyon sistemler kurmak hem işlerinizin daha hızlı tamamlanmasını sağlayacak, hem de iş yükünü azaltacaktır.

Maliyet takibi yapın

Maliyetleri takip etmeniz de planlamalarınız açısından oldukça önemlidir. Tedarikçi, depo, ulaşım masrafları gibi detayları kalem kalem not almanız gerekir. Herbir unsur için ne kadar para harcadığınızı bilmek, bütçe yönetiminizi planlamanızı sağlar.

Bu takipleri yapmak, gereksiz yapılan ya da yapılabilecek harcamaların da önüne geçeceği için elinizdeki bütçeyi daha iyi bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan