fbpx

E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları

19 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları

E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az sorunla karşılaşılmasını sağlar.

Geçtiğimiz hafta e-ticarette lojistik yönetiminin neden önemli olduğunu ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise lojistik yönetiminde yararlanabileceğiniz bir takım ipuçlarını paylaşacağız.

İyi planlama çok önemli

Lojistik yönetiminin bel kemiğini iyi bir plan oluşturmaktadır. Ürün tedarikçileriyle olan ilişkiler, ürünlerin tutulacağı depo ile ilgili yönetim unsurları, stok durumları, ürünlerin paketlenme süreci ve ürünlerin müşterilere ulaştırılması gibi birçok konu bu plan içinde yer almalı. Lojistik yönetimini yapan kişinin tüm bu konular üzerinde bilgisi olması ve ürün tedariği ile yönetimi konusunda bir plana sahip olması önemlidir.

Raf yönetimi, e-ticaret sitesi ile depodaki ürün stok bilgilerinin eşleşmesi, depo ve ürün tedariği ile ilgili tüm maliyetler, ürünlerin ulaşım ve zaman bilgilerinin de takibi yapılarak, bu plana dahil edilmesi gerekmektedir.

Lojistik yönetiminin amacı, ürün tedariğinin doğru yapılması, bu süreçlerin kısaltılması, ürünlerin depo yönetiminin yapılması ve doğru zamanda doğru ürünün doğru müşteriye ulaşmasını sağlamaktır. Bunun gerçekleşebilmesi için de iyi bir plana sahip olmak gerekir.

Olası kötü senaryolara hazırlık yapın

Lojistik planınız ne kadar sağlam olsa da bazı olası kötü senaryoların önüne geçemez ya da bunları tahmin edemezsiniz. Bu sebeple de her ihtimale karşı hazırlıklı olmanız gerekir.

Tedarikçilerle yaşanacak sorunların, tedarikçilerin ürün temin edememesi, doğal felaketler, ekonomik kriz, şirket içinde yaşanabilecek problemler, nakit para sorunları gibi birçok kötü senaryo için B planınızın olması oldukça önemli. Lojistik tarafın aksaması, şirketin işlerinin de olumsuz yönde etkilenmesine neden olacağı için, yedek stratejiler oluşturmayı da göz önünde bulundurmanız gerekir.

Depo çalışma düzenini iyi belirleyin

Ürün tedariği ve ürünlerin ulaşımı haricinde, ürünlerin depo içindeki yönetimi de bir hayli önemlidiri. Doğru raf yönetimini yapmak, ürünleri doğru isimlendirmek, ilgili ürünleri beraber konumlandırmak, barkod yönetimini doğru yapmak ve sipariş sonrasında bu ürünleri doğru bir şekilde paketlemek depo çalışmalarının bir parçasıdır. Bu çalışmaların eksiksiz ve sürdürülebilir bir şekilde devam etmesi gerekir.

Ulaşım yönetimi

Lojistikte dikkat edilmesi ve planlanması gereken konulardan biri de ulaşım yönetimidir. Hem tedarikçilerden gelen ürünlerin ulaşımının takip edilerek planlanması hem de müşterilere gönderilen ürünlerin, sorunsuz bir şekilde bu kişilere ulaştırılması gerekir. Bunun için de standart bazı düzenler oluşturmalısınız. Tedarikçilerden verdiğiniz siparişlerin ortalama olarak ne kadarlık bir zaman zarfında elinize ulaştığını ve müşterilerinize gönderdiğiniz ürünlerin ortalama teslimat sürelerini iyi bilmeniz, uzun vadeli planlarınızı daha etkin ve verimli bir şekilde yapmanızı sağlar.

Otomasyon sistemleri kurun

Lojistik yönetimini etkin bir şekilde yapabilmek için otomasyon sistemleri kurmanızda da fayda var. Hacminize göre ihtiyacınız olan çözümler değişiklik gösterebilir; ancak yine de belli başlı sistemlerinizin olması faydalı olacaktır.

Depodaki stok bilgileriyle e-ticaret sitesindeki ürün bilgilerinin birbiriyle entegre olmasını sağlayacak otomasyon araçları, barkod okuma sistemleri, stok alt limitlerinde uyarılar verecek otomasyon sistemler kurmak hem işlerinizin daha hızlı tamamlanmasını sağlayacak, hem de iş yükünü azaltacaktır.

Maliyet takibi yapın

Maliyetleri takip etmeniz de planlamalarınız açısından oldukça önemlidir. Tedarikçi, depo, ulaşım masrafları gibi detayları kalem kalem not almanız gerekir. Herbir unsur için ne kadar para harcadığınızı bilmek, bütçe yönetiminizi planlamanızı sağlar.

Bu takipleri yapmak, gereksiz yapılan ya da yapılabilecek harcamaların da önüne geçeceği için elinizdeki bütçeyi daha iyi bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan