Amazon FBA Nedir? Amazon FBA ile Nasıl Satış Yapılır?

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 09.07.2024
Amazon FBA Nedir? Amazon FBA ile Nasıl Satış Yapılır?

Ticaret hayatına devam ettiğiniz sektörde, işlerinizi büyütmek ve daha geniş sınırlara ulaşmak isterseniz en kısa sürede Amazon FBA ile satış yapmaya başlayabilirsiniz. Son yıllarda çok dikkat çeken Amazon, şimdi de FBA sistemini geliştirdi ve satış yapmak isteyenlere uluslararası sınırlarda destek olmaya başladı.

Amazon FBA, ürünlerinizi tüketiciye ve pazar ulaştırma konusunda size yardım etmek için geliştirilen bir hizmettir. Bu hizmete dair merak ettiğiniz birçok bilgiyi, e-ticaret konusunda size rehber olan IdeaSoft ile öğrenebilirsiniz. İşinizi ve müşteri kitlenizi genişletmek için bu içeriğimizden ilham alarak yepyeni deneyimler yaşayabilirsiniz!

Amazon Fba Nedir?

Amazon FBA Ne Anlama Gelir?

Amazon FBA, "Fulfillment by Amazon" (Amazon tarafından gerçekleştirilen gönderim) kelimelerinin kısaltma olarak ifade edilmesidir. Bu kelime grubu, Amazon desteği ile satış yapma durumunu açıklamak için kullanılır. En yalın haliyle, Amazon Lojistik olarak tanımlanabilir. Ticarette yer alan firma ve satıcıların, Amazon üzerinden ürünlerini saklama, paketleme ve gönderme sürecini kapsar.

Son yıllarda pek çok firmanın güvendiği ve tercih ettiği, özel bir hizmet alanıdır aynı zamanda. Satıcıların pek çok detayla ilgilenmesine gerek kalmadan, tek bir merkezden yani Amazon'un yerine getirdiği bir satış hizmetidir. Amazon FBA, satıcıların ürünlerini Amazon'un lojistik altyapısıyla entegre eder ve satış sürecinde birçok aşamada kolaylık sağlar.

Ürünlerin üreticiden tüketiciye kadar ulaşma sürecinde gerek duyulan depolama, paketleme ve gönderme süreçlerini kolaylaştırmaktadır. Satıcıların pratik ve güvenilir şekilde satış yapmasını destekleyen bir hizmettir. Bu sayede satıcı ve firmalar, müşterilere daha hızlı ve etkili bir şekilde hizmet vermeye devam eder. Amazon FBA, satıcıların satışlarını artırmak için tercih edilen bir satış hizmeti olarak tanınır.

Amazon Desteği ile Satış

Amazon FBA Hizmet Seçenekleri Nelerdir?

Amazon FBA, işbirliği içinde olduğu satıcılara birçok konuda kolaylık sağlayan hizmetleri sunar. Anlaşma içeriğine göre hizmet içeriği de değişmektedir. Amazon FBA ile satış yapmaya başladığınızda size sunulan hizmetlerden bahsederek bu konuda bilgi sahibi olmanızı kolaylaştıralım.

Ürün Depolama

Amazon FBA ile ürün satmaya başlayan satıcılar, ürünlerini Amazon depolarına gönderir. Gönderdiği ürünlerin depolama işlemlerini, Amazon'un güvenli ve geniş depolama imkanı sayesinde tamamlar. Ürün depolama alanlarında ürünler muhafaza edilir. Bu hizmet sayesinde satıcılar, şahsi bir depolama alanına ihtiyaç duymaz.

Ürünler, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Birleşik Krallık, Almanya, İspanya gibi ülkelerde güvenle depolanır.

Sipariş İşleme

Amazon üzerinden alışveriş yapan müşterilerin siparişleri, Amazon tarafından sistematik şekilde işlenir. Amazon, ürünleri siparişe göre depolardan çıkarmaktadır. Siparişi gerçekleşen ürünü paketler, etiketler ve müşteriye gönderir. Bu hizmetin kolaylığı sayesinde satıcılar, sipariş işleme ve gönderme süreciyle ilgili lojistik sorumlulukla ilgilenmez.

Müşteri Hizmetleri

Amazon FBA’nın hizmetlerinden biri de müşterilerin siparişleriyle ilgili soruları yanıtlamak ve müşteri hizmetleri desteği vermektir. Yapılan iade işlemlerini yöneterek satıcılara kolaylık oluşturur. Satışların güven kazanması ve devam etmesi için müşteri memnuniyetini sağlama adına gerekli hizmetleri sunmaktadır. Böylece satıcılar, müşteri hizmetleri operasyonlarıyla ilgili sorumlulukları Amazon FBA merkezine devredebilir.

Hızlı Kargo ve Ücretsiz Kargo

Amazon Prime üyeleri için FBA, bazı ayrıcalıklar sunar. Gönderilen ürünler genellikle hızlı kargo ve ücretsiz kargo avantajına sahip olduğundan kargolama aşamasında alıcı ve satıcı endişe duymaz. Bu hizmet ise, satıcılar için müşteri memnuniyetini artıran bir avantaj olarak kullanılır.

Ürün İzleme ve Raporlama

Ürün satışlarında ürün izleme ve raporlama önemli bir aşamadır. Bu aşamanın kolaylaşması Amazon FBA sayesinde mümkündür. Satıcılara envanter seviyelerini, satış performansını, müşteri yorumlarını sistemli şekilde sunar. Ürün satışı ve stok durumu gibi diğer önemli verileri izleme imkanı bulunur. Satış için gerekli olan bilgilerin tek bir yerde, disiplinli şekilde raporlanmasını sağlar. Bu sayede Amazon FBA satıcıları, satışlarını daha iyi yönetme şansını yakalar. 

Küresel İhracat

Amazon FBA, oldukça geniş bir kitleye hitap eden e-ticaret platformudur. Burada, satıcılar için uluslararası pazarlara ihracat yapma imkanı sağlamaktadır. Amazon FBA satıcıları, ürünlerini uluslararası depolara göndererek satış sınırlarını aşmaya başlar. Bu hizmet sayesinde, Amazon'un uluslararası müşterileri artabilir. Böylece, küresel ihracatta yer alan satıcıların desteklenmesini sağlar.

Uluslararası Pazarlara İhracat

Amazon FBA Satış Kriterleri Nelerdir?

Amazon FBA ile satış yapmak isteyen satıcıların, öncelikle bireysel veya profesyonel satıcı hesabına sahip olması gerekiyor. Gerekli üyelik işlemlerini tamamladıktan ve Amazon’dan onay aldıktan sonra ürünlerinizi e-ticaret alanında satmaya başlayabilirsiniz. Bazı önemli satış kriterlerini not düşerek satışlarınızı daha profesyonel yapmanıza yardımcı olabiliriz.

  • Bireysel üyelik yaparsanız sadece 40 ürün yükleme şansınız bulunuyor.
  • Profesyonel hesap ile bireysel hesap arasında satış politikası ve komisyon farkı olduğundan, hesap türünü belirleyerek satış yapmaya başlayabilirsiniz.
  • Ticari hacmi geniş olan firmalara profesyonel hesap kullanımı önerildiğinden uygun satış planlarını izleyebilirsiniz.
  • Amazon FBA içinde satacağınız ürünlerin orijinal, hasarsız ve işlevsel olmasına dikkat ederek ürün sunumu yapabilirsiniz.
  • Amazon FBA, ürünlerin güncel ve stoklu olmasına dikkat edeceği için ürün envanteri konusunda güncel bilgi vermenizi de ister.
  • Resmi formlara, komisyon ödemelerine, vergi koşullarına ve üyelik sözleşmesine dikkat eden satıcıların satış yapmasına imkan tanır.
  • Şirket sicil numarası ve şirket adresi gibi bilgiler istendiğinden şahıs şirketi kurmayı deneyebilirsiniz.
Amazon Üzerinden Satış

Amazon FBA ile Nasıl Ürün Satışı Yapılır?

Amazon FBA ile ürün satışı yapmanın birkaç adımı vardır. Bu adımları açıklayalım:

  • İlgili olduğunuz sektöre uyumlu ürünlerinizi, Amazon’a üye olduktan sonra gönderip ürünlerin karşı tarafa ulaşmasını sağlarsınız.
  • Amazon, ürünlerinizi devasa depolarda sistematik şekilde sıralar ve muhafaza eder.
  • Müşteri siparişleri, otomatik olarak Amazon’un sistemine gelir ve sipariş süreci sistematik şekilde düzenlenir.
  • Satışı yapılan ürünler, sizin adınıza Amazon çalışanları tarafından depolardan çıkarılır, paketlenir ve müşteriye ulaştırılır.
  • Ürün, müşteriye ulaştıktan sonra ve alışveriş onaylandıktan sonra ödemeniz gereken komisyon alınır.
  • Komisyondan kalan ödemeler, Amazon tarafından size aktarılır.
  • Özetlemek gerekirse, Amazon FBA ile satış sizin adınıza, sizi yormadan Amazon ekibi tarafından yapılır.
Amazon Fba Satışları

Amazon FBA ile Satış Yapmak Avantajlı mı?

Günümüzde, e-ticaret ile satış yapmak, yerel merkezlerde satış yapmaya göre daha avantajlı konuma geldi. Satıcıların daha fazla kişiye ulaşması ve kazançlarını yükseltmesi için Amazon da gündeme geliyor. Amazon FBA ile satış yapmak, pek çok bakımdan işletmelere avantaj sağlamaya devam ediyor. Satıcılar, doğru ürün seçimi, etkili pazarlama stratejileri geliştirdiğinde Amazon FBA ile yüksek kazançlı satışlar elde edebilir.

Amazon FBA destekli satış yapmanın avantajlarından bahsedecek olursak, sizlere önemli bilgiler verebiliriz.

  • Satışa çıkan ürünler, Amazon depolarında muhafaza edildiği için depolama maliyeti ve zahmeti azalır.
  • Amazon satıcılarına özel kargo seçenekleri ve kampanyaları sunulduğundan, müşterilerin ilgisi daha kolay çekilir.
  • Dünya genelinde itibar kazanmış Amazon, müşterilerin güvenini aldığından satışlarda endişe gerektirecek durumlar yaşanmaz.
  • Amazon global bir e-ticaret alanı olduğu için işletmelere etkili ve verimli bir büyüme alanı sunar.
  • Ürünleri satın alan müşterilere, profesyonel müşteri hizmeti desteği sunduğu için işletmeler müşteriler ile daha kolay iletişime geçebilir.
Yüksek Kazançlı Satış

Amazon FBA ile Hangi Ürünleri Satabilirsiniz?

Amazon, insanların beklentilerine yanıt veren ürünlerin satışına onay veren profesyonel bir satış platformudur. İnsan sağlığına zarar veren, sağlığı tehdit eden, şiddet ve korku içerikli ürünlerin dışındaki birçok ürünün satışına izin vermektedir. Satış politikalarına uygun olan yüzlerce ürün, Amazon FBA ile satılabilir. Amazon FBA ile satışı yapılan ürünlerden kısaca bahsedelim:

  • Elektronik Ürünler
  • Giyim ve Aksesuarlar
  • Ev ve Mutfak Ürünleri
  • Kitaplar ve Medya Ürünleri
  • Sağlık ve Kişisel Bakım Ürünleri
  • Oyuncaklar ve Çocuk Ürünleri
  • Spor ve Outdoor Ürünleri

Daha fazla bilgi için: Amazon'da En Çok Satılan Ürünler

Amazon Üzerinden Ürün Satmak

Amazon FBA İstatistikleri Hakkında

Amazon FBA, günümüzde güvenilir ve profesyonel satış yapan bir platform olarak tanınır. Son verilere göre,

  • Amazon dünya çapında 310 milyon müşteriye sahiptir ve 90 milyon müşteri Amazon Prime üyesidir.
  • Tüketicilerin %66'sı ürün aramalarına Amazon'da başlamaktadır.
  • Her ay Amazon'a yaklaşık 2,7 milyar site ziyareti yapılmaktadır.
  • Amazon'daki satıcıların %89'u FBA (Fulfillment by Amazon) olarak satış yapmayı tercih etmektedir.
  • FBA ile satış yapan satıcıların %59'u kendi markalarıyla satış yapmaya devam etmektedir.
  • Amazon satıcılarının %76'sı yıllık olarak kâr elde eder.
  • Satıcıların %63'ü Amazon'da satışa başladıktan sonraki bir yıl içinde kâr elde etmeye başlamaktadır.
  • Kazanç verilerine göre 2021'de 60.000 satıcının satışları 1 milyon doları aşmıştır.
  • Yaklaşık 350.000 satıcının, 100.000 dolardan fazla satış yapmış olduğu hesaplanmıştır.
KategoriSatış Yüzdesi
Ev ve mutfak ürünleri%32
Kişisel bakım ürünleri%23
Oyuncak ve oyunlar%20
Giyim, ayakkabı ve takı%18
Sağlık, ev ve bebek bakım ürünleri%7

Amazon FBA ile Satış Yapmanın Riskleri Var mı?

Bazı dönemlerde, Amazon FBA ile satış yaparken riskli günler yaşayabilirsiniz. Eğer satış politikasına uyarsanız ve insanların beklentilerine hitap eden ürünleri sunarsanız, risk faktörlerini önleyebilirsiniz. Böylece, daha etkili satışlar yaparak işletmenizin geleceğini koruyabilirsiniz.

Örneğin, rekabetin yoğun olduğu kategorilerde her yaştan müşterinin dikkatini çekmek için araştırma yapmanız gerekir. Amazon tarafından istenen depolama ücretleri, komisyon ücretleri, FBA ücretlerini karşılamanız da önemlidir. Bu ödemeleri karşılayamadığınızda satış sözleşmeniz iptal olabilir.

Amazon Fba Satışı Nasıl Olur?

Amazon FBA Satışları Maliyetli mi?

Amazon FBA satışları, işletmeler için bazı ek maliyetlerin oluşmasına sebep olabilir. Eğer işletmenin yüksek kazancı varsa, bu maliyetler ufak görünebilir. Ancak e-ticarete yeni giren bir firma için her maliyet riskli olduğundan, iyi bir politika izlenmelidir.

Amazon FBA hizmetlerinden yararlanmanız adına, Amazon'a belirli bir ödeme yapmanız gerekir. Bu ödemeler, Amazon’un gerekli altyapısı ve hizmet kalitesi için istenir. Satış sonrasında, müşterilerin iade talepleri veya ürünlerin kusurlu çıkması gibi durumlar satıcı tarafından karşılanacağı için beklenmedik masraflar oluşabilir. Örneğin Amazon, çeşitli kategorilerdeki ürünlerin satışı için %15 sevk ücreti almaktadır. Bu ücret, sizden talep edilir.

Satıcı profilinizi daha tanınır hale getirmek için reklam ve pazarlama harcamalarını da düşünmeniz gerekir. Bu gibi durumları düşündüğünüzde, Amazon FBA bir miktar maliyetli görünebilir.

Amazon Fba Satışlarının Avantajları

Amazon FBA ile Satış Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Daha önce Amazon FBA desteği ile satış yapmadıysanız, satış sürecinde dikkat etmeniz gerekenleri sizlere İdeasoft olarak hatırlatmak isteriz.

  • Talep gören ve kar marjı sağlayan ürünleri satmaya dikkat edin.
  • Amazon'un satıcı politikalarını ve kısıtlamalarını çok iyi şekilde inceleyin.
  • Ürünlerinizin kaliteli olması, doğru şekilde ambalajlanması gibi konulara özen gösterin.
  • Ürünlerin stok durumunu analiz etmek için dikkatli bir envanter yönetimi yapmaya dikkat edin.
  • Ürünlerinizi Amazon'da başarıyla satabilmek adına, reklamlara önem verin.
  • Satış yapmaya devam etmek için resmi işlemleri vaktinde ve uygun şekilde tamamlamayı unutmayın.
  • Ayrıca satacağınız ürünlerinizi Amazon’a teslim edebilmek adına gerekli olan gümrük ve resmi izin işlemlerini, şahsi olarak yapmanız istenir.
  • Ürünler, FBA’ya ulaşana kadar tedarik hizmetleri ve ücretleri sizden beklenir.
Amazon ve Satış İşlemleri

Türkiye’de Amazon FBA Kullanmak Etkili mi?

Amazon FBA kullanarak, sadece Türkiye'de değil, global bir pazara güvenli ve kolay erişim sağlayabilirsiniz. Yurt dışına açılmak, daha geniş müşteri potansiyeli yakalamak için Amazon FBA’ya ürünlerinizi gönderebilirsiniz. Böylece kazançlarınızı da hedef kitlenizi de yükseltebilirsiniz. Türkiye’de pek çok işletme ve şirket, satışlarına Amazon FBA desteği ile devam etmektedir.

https://www.youtube.com/watch?v=mS3Z-rk4wqk

Amazon FBA vs. FBM Arasındaki Fark Nedir?

Amazon, satış yapmak isteyen kişiler için 2 farklı satış yöntemi sunmaktadır. Bu yöntemler, FBA ve FBM adıyla bilinir. Fulfilled by Amazon (FBA) ve Fulfilled by Merchant (FBM) satış seçenekleri arasında birkaç önemli fark vardır. Bu farklara değinelim:

  • Amazon FBA’da ürünler, Amazon’un kendi deposunda tutulurken FBM’de ürünler satıcıların kendi depolarında korunur.
  • Amazon FBA’da satış operasyonlarının tamamı, Amazon tarafından takip edilirken FBM’de satıcılar operasyon süreçlerini kendileri yönetmektedir.
  • Amazon FBM’de hızlı ve ücretsiz kargolama avantajı yokken, FBA’da kargo avantajı mümkündür.
  • Amazon FBA’nın kargo ve satış sürecinde gerekli olan maliyet daha yükken, FBM daha düşük maliyetle satışların gerçekleşmesine imkan tanır.

Amazon Fulfillment Dezavantajları Nelerdir?

Amazon FBA bazı durumlarda dezavantaj oluşturabilir. Bu konuya açıklık getirmek için listede sunulan dezavantajları inceleyebilirsiniz.

  • FBA hizmeti sunan Amazon, depolama, kargo ve hizmet ücretleri gibi ek maliyetler talep edeceğinden maddi açıdan dezavantaj oluşturur.
  • Stokta sıkışıklık veya fazla stok gibi sorunlar, ek depolama maliyetini beklenmedik bir anda oluşturabilir.
  • Satıcılar, Amazon FBA’ya bağlı olarak çalıştığından satıcıların kendi lojistik ve müşteri hizmeti yeteneklerini geliştirmelerini engelleme riski oluşabilir.
  • Rekabet ortamı mevcut olduğundan satıcılar arasındaki rekabet satışları etkileyebilir.

Ideasoft E-ticaret Çözümleri ile Ürün/Hizmet Satışlarınızı Tüm Dünyaya Ulaştırın

Satışlarınızın sınırını aşmak ve daha geniş kitleye hitap etmek isterseniz, İdeasoft ile e-ticaret çözümlerini profesyonel şekilde takip edebilirsiniz. Ürün ve hizmet satışlarınızın tüm dünyaya ulaşmasını hızlandıran İdeasoft ile e-ticaret paketlerinin avantajlarına siz de sahip olabilirsiniz!

İlginizi Çekebilir:

E-İhracatta Kullanılabilecek Ödeme Şekilleri Nelerdir?

E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?

E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler

Pazarama ile E-ticaret'te Satış Yapmak

Home office evden e-ticaret yapma rehberi

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar