E-ihracatta Kargolama Süreci Nasıl İşler?

24 Mart 2022
Markethinkers
E-ihracatta Kargolama Süreci Nasıl İşler?

Yurt dışına açılmak istiyorsanız bunun en avantajlı yollarından biri e-ticarettir. Çünkü e-ticaret sitenizi farklı dillerde yayınlayarak yurt dışına ürün satabilmeniz, yani e-ihracat yapmanız çok kolaydır. Tabii bunun için sitenizin uluslararası ödeme sistemlerini de destekliyor olması gerekir. Bu hizmetleri IdeaSoft’tan alarak e-ihracata başlayabilirsiniz. E-ihracatı iyi yönetebilmek için de kargo sürecinin işleyişini bilmelisiniz. Yurt içi kargo gönderimi konusunda tecrübeli olsanız bile e-ihracat kargo sürecinin farklılıklarını öğrenmelisiniz. Sürecin büyük bir kısmını kargo firması yönetir; ama sonuç olarak maliyeti siz karşılarsınız. 

E-ihracatta Kargolama Süreci Nasıl İşler?

E-ihracat kargo süreci ile uğraşmaya başlamak için öncelikle IdeaExport ile global bir e-ticaret sitesi kurmalısınız. Onlarca farklı dilde hizmet verebilen ve dünyanın her yerinden ödeme alabilen siteniz üzerinden satış yaptığınızda kargo süreci başlar. Bu aşamada önemli bir avantaja sahip olursunuz. Çünkü e-ihracat kargo süreci, yurt içindeki gönderiler kadar basit bir şekilde işler. Mikro ihracat kapsamındaki satışlarınız için karmaşık gümrük işlemleri ve belgeler ile uğraşmanıza gerek yoktur. 

Mikro ihracat kargo işlemleri için anlaşma sağlayabileceğiniz kargo firmaları, çoğunlukla gönderilerinizi adresinizden alır. Size düşen, ürünleri güvenli ve sağlam bir şekilde paketlemektir. Faturasını da hazırladığınız ürünü kargo firmasının personeli teslim ederek kargo sürecini başlatabilirsiniz. Sürecin devamı firma tarafından yönetilir.

Yurt Dışına Gümrüksüz Mal Gönderme Nasıl Olur?

E-ihracat kargolarında gümrük konusunda da önemli bir avantajınız vardır. Mikro ihracat ile yurt dışına gümrüksüz mal gönderebilirsiniz. KDV hariç satış fiyatı 15.000 euro, ağırlığı ise 300 kilogramın altında olan tüm gönderileriniz, mikro ihracat kapsamına girer. E-ticaret firmalarının yurt dışına satış yapmak için kullandığı ideal yöntemlerden biri budur. Bu yöntemde gümrük işlemleri yapmanız gerekmez. 

Mikro ihracat gönderileri ETGB (Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı) ile gerçekleşir. Bu belgeyi düzenleme yetkisine sahip bir kargo firması ile anlaşma yapmanız yeterlidir. Kapsam dâhilinde sattığınız ürünleri, yurt içine gönderir gibi paketleyip faturası ile birlikte yetki verdiğiniz kargo firmasına teslim etmeniz yeterlidir. Yurt dışına gümrüksüz mal gönderme süreci bu şekildedir. 

E-ihracatta Kargolama İçin Seçilebilecek Kargo Firmaları Hangileridir?

Yurt dışına satış yaptığınızda ürünleri göndermek için tercih edebileceğiniz çok sayıda kargo firması vardır. E-ihracat kargo firmaları, genellikle yurt içindeki firmalardan farklıdır. Fakat yurt içinde kargo hizmeti veren bazı firmalar, gerekli yetki ve izinleri almış olup e-ihracat kargolarını da taşımaktadır. Bunun en çok bilinen örneği PTT kargodur. Türkiye sınırları içerisindeki en ekonomik kargo firmalarından biri olarak pek çok e-ticaret markasının ilk tercihlerinden biridir. Aynı durum yurt dışına yapılan gönderiler için de geçerlidir. PTT dışındaki diğer firmalar ise şöyledir:

  • DHL
  • UPS
  • TNT
  • FedEx
  • Aramex
  • PTS
  • Express
  • MNG
  • Yurtiçi

Yukarıda da görüldüğü üzere yurt içinde kargo taşıyan ve taşımayan birçok firmanın e-ihracat kargo yetkisi vardır. Yurt dışındaki müşterilerinize kusursuz bir hizmet verebilmek adına doğru bir e-ihracat kargo firması ile anlaşma sağlamalısınız. 

E-İhracatta Kargolama için Seçilecek Firmada Neler Önemlidir?

E-ihracat kargo firmalarının hizmetleri ve ücretleri değişken olabilir. Doğru firma ile çalışabilmek için hizmet kalitesi en yüksek olanı tercih etmelisiniz. Tabii bu noktada fiyatlandırmaya da mutlaka dikkat etmelisiniz. Seçim sırasında müşterilerinizin deneyimini de gözetmelisiniz. Seçtiğiniz kargo firmasının size sunduğu hizmet kalitesi ile müşterinize sunduğu aynı olmalıdır. 

Kargo Firmasının Çalışma Koşulları

Kargo firmasının çalışma koşulları, seçim sürecinde dikkat etmeniz gereken ilk detaylardan biridir. Bir firma ile çalışabilmek için, sunduğu koşulları kabul etmek durumundasınız. Kabul edemeyeceğiniz koşullara sahip bir firma ile çalışmanız da pek uygun olmaz. Ayrıca bu koşullar, firmanın size sunacağı hizmet kalitesini de doğrudan etkiler. Hizmet kalitesinin yüksek olması hem sizin hem de müşterileriniz için önemlidir. Kullanıcı memnuniyet oranını yükseltebilmek adına firmanın çalışma koşullarını detaylı bir şekilde incelemelisiniz. 

Kapıda Ödeme Seçeneği

Kapıda ödeme seçeneği, yurt içi satışlarda olduğu gibi e-ihracatta da büyük önem taşır. Alternatif ödeme yöntemleri sunuyor olmanız, müşterilerinizin sizi tercih etmesinde önemli bir rol oynar. Özellikle yurt dışından alışveriş yapan e-ticaret müşterileri, kredi ve banka kartı bilgilerini paylaşma konusunda çekingen olabilir. Bunun sebebi güvenlik şüphesidir. Bu tip müşterilerin sizin sitenizden alışveriş yapmasını sağlayabilecek hizmet ise kapıda ödeme seçeneğidir. 

E-ticaret sitenizde kapıda ödeme seçeneği ile satış yapmak istiyorsanız anlaşma yapacağınız kargo firmasının bu hizmeti veriyor olması gerekir. Hemen her firmada kapıda ücret tahsil etme hizmeti olsa da bazı firmalar bu seçeneği sunmayabilir. Seçiminizi bu detaya göre yapmalısınız. 

Teslimat Gün ve Saatleri

Online platformlardan alışveriş yapan tüketicilerin bir miktar sabırsız olduğunu söyleyebilmek mümkündür. Dijitalleşen her şeyin çok hızlı işlemesinden dolayı bu durum, doğal bir sonuçtur. Siz de satıcı olarak bu sonuca göre hizmet vermelisiniz. Gönderilerinizi, müşterilerinize en hızlı ulaştırabilen kargo firmasını tercih etmelisiniz. Hızlı kargo, müşteri memnuniyetini artıran en önemli unsurlardan biridir. Satın aldığı ürüne kısa sürede ulaşan alıcılar, hizmetten memnun kalarak sadık müşterilere dönüşebilir. 

Adresten Alım Gün ve Saatleri

E-ihracat kargo firmalarının hemen hepsi adresten paket alma hizmeti sunar. Fakat bazı firmalar bu hizmeti biraz yavaş gerçekleştirir. Satış hacminize göre daha hızlı firmalara ihtiyaç duyabilirsiniz. Ayrıca firmaların adresten paket almak için belirledikleri bazı günler ve saatler de olabilir. Paketlerinizi ilgili gün ve saatte hazır edebilmeniz gerekir. Şirket içi işleyişiniz, satış hacminiz ve satış sürekliliğiniz ile adresten alım gün ve saatlerini karşılaştırarak sağlıklı bir karar verebilirsiniz. 

E-ihracatta Kargo Hesaplaması Nasıl Yapılır?

E-ihracat kargo fiyatları, belirli bir formül üzerinden hesaplanır. Bu formül ile gönderinin desi cinsinden değeri bulunur. Birim fiyat ile desi değeri doğrultusunda nihai gönderim ücreti elde edilir. Bazı firmalar temel ağırlığı baz alırken bazı firmalarda fiyat, hacimsel ağırlığa göre belirlenir. Kargo fiyatı hesabına, paketin gönderileceği ülkenin mesafesi de dâhil edilir. Hacimsel ağırlık, yani desi, aşağıdaki formül ile belirlenir.

  • Paketin Eni x Paketin Boyu x Paketin Yüksekliği / 5000

 

Bu formüldeki 5000 sayısı standarttır ve hacimsel bölen olarak kabul edilir. Örnek bir hesaplama yapmak gerekirse 60x40x30 cm ölçülerindeki bir gönderinin ücreti “60x40x30/5000” işleminin sonucu olan 14,4 desi üzerinden belirlenecektir. Kargo firması hacimsel ağırlık yerine paketin toplam ağırlığını da baz alabilir. Firmaların farklı hesaplama yöntemleri kullanması da muhtemeldir. 

E-ihracatta Kargolama Sürecinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

E-ihracatta kargolama yaparken bazı detaylara dikkat etmeyi de unutmamalısınız. Gönderinizin sorunsuz bir şekilde müşterinize ulaşması için süreci eksiksiz bir şekilde yönetmelisiniz. Öncelikle alıcı ülkenin yasal ticaret şartlarını bilmelisiniz. Çünkü kargolama konusunda Asya’ya, Amerika’ya ya da Avrupa’ya e-ihracat yapmak için bilmeniz gerekenler farklıdır. Kargolama süreci ile ilgili dikkat etmemiz gereken bazı noktalar şöyledir:

  • Temsil yetki belgesi, ihracat bilgi formu ve fatura gibi belgeleri eksiksiz hazırlamalısınız.
  • Gümrüksüz gönderim için paketinizin mikro ihracat kapsamında olmasına dikkat etmelisiniz. 
  • Alışverişten doğan ekstra vergi ve ücretleri, müşterilerinize önceden bildirmelisiniz.
  • Anlaşma yaptığınız kargo firmasinin ETGB düzenleme yetkisine sahip olduğundan emin olmalısınız. 
  • Fazladan ücret ödememek için ürünlerinizi çok büyük paketlere koymamalısınız. 
  • Uluslararası standartlara uygun, sağlam paketler kullanmalısınız. 
  • Devlet tarafından sunulan teşviklerden faydalanabilmek için şartlara uygun ürünler kargolamalısınız.

İlgili rehber: E-ihracat Teşvik Rehberi

Yurt dışına sattığınız ürünlerdeki iade ve değişim talepleri, sizin için ekstra maliyet doğurabilir. Bu maliyetleri ödemek durumunda kalmamak için, gönderi öncesi siparişin ve paket içeriğinin tüm detaylarını kontrol etmelisiniz. Maliyet tasarrufu için kargo firmalarının sunduğu kampanyaları da değerlendirmelisiniz. Her zaman sorunsuz çalışan bir kargo modülüne sahip olmak için ise IdeaSoft altyapısını tercih edebilirsiniz. 

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler
E-ticaretin yakın dönemde ne kadar önem kazandığını fark etmek için çevremize bakmak yeterli. Herkes gıda ihtiyaçlarından kıyafete, kitaptan kişisel bakım ürünlerine tüm alışverişlerini...
10 Kasım 2021
Markethinkers
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Fiziksel varlığı bulunan ürünlerin neredeyse tamamında bulunan ortak özellik, her birinin özel bir barkoda sahip olmasıdır. Dijital ürünler için temsili bir fiziksel ürün ya da CD gibi bir materyal mevcut olduğunda, ilgili dijital...
25 Mart 2022
Markethinkers
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
Alışveriş kelimesinin kökenine baktığımızda dahi ödeme kavramı karşımıza çıkar. Zira bu kelime, bir ürün alırken bir karşılık veriliyor olması durumunu tanımlar niteliktedir. Bu karşılık, modern dönemde para olarak...
18 Ocak 2022
Markethinkers
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
E-ticaret dünyasındaki tüm ihtiyaçlarınızı karşılamak için sunduğumuz hizmetlere IdeaSoft App Store’u da ekledik. Sunduğumuz bu e-ticaret uygulama mağazası sayesinde sitenizi yeni bir seviyeye taşıyabilir, müşterilerinize daha...
16 Ağustos 2021
Markethinkers
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın