Yurt dışına açılmak istiyorsanız bunun en avantajlı yollarından biri e-ticarettir. Çünkü e-ticaret sitenizi farklı dillerde yayınlayarak yurt dışına ürün satabilmeniz, yani e-ihracat yapmanız çok kolaydır. Tabii bunun için sitenizin uluslararası ödeme sistemlerini de destekliyor olması gerekir. Bu hizmetleri IdeaSoft’tan alarak e-ihracata başlayabilirsiniz. E-ihracatı iyi yönetebilmek için de kargo sürecinin işleyişini bilmelisiniz. Yurt içi kargo gönderimi konusunda tecrübeli olsanız bile e-ihracat kargo sürecinin farklılıklarını öğrenmelisiniz. Sürecin büyük bir kısmını kargo firması yönetir; ama sonuç olarak maliyeti siz karşılarsınız.
E-ihracatta Kargolama Süreci Nasıl İşler?
E-ihracat kargo süreci ile uğraşmaya başlamak için öncelikle IdeaExport ile global bir e-ticaret sitesi kurmalısınız. Onlarca farklı dilde hizmet verebilen ve dünyanın her yerinden ödeme alabilen siteniz üzerinden satış yaptığınızda kargo süreci başlar. Bu aşamada önemli bir avantaja sahip olursunuz. Çünkü e-ihracat kargo süreci, yurt içindeki gönderiler kadar basit bir şekilde işler. Mikro ihracat kapsamındaki satışlarınız için karmaşık gümrük işlemleri ve belgeler ile uğraşmanıza gerek yoktur.
Mikro ihracat kargo işlemleri için anlaşma sağlayabileceğiniz kargo firmaları, çoğunlukla gönderilerinizi adresinizden alır. Size düşen, ürünleri güvenli ve sağlam bir şekilde paketlemektir. Faturasını da hazırladığınız ürünü kargo firmasının personeli teslim ederek kargo sürecini başlatabilirsiniz. Sürecin devamı firma tarafından yönetilir.
Yurt Dışına Gümrüksüz Mal Gönderme Nasıl Olur?
E-ihracat kargolarında gümrük konusunda da önemli bir avantajınız vardır. Mikro ihracat ile yurt dışına gümrüksüz mal gönderebilirsiniz. KDV hariç satış fiyatı 15.000 euro, ağırlığı ise 300 kilogramın altında olan tüm gönderileriniz, mikro ihracat kapsamına girer. E-ticaret firmalarının yurt dışına satış yapmak için kullandığı ideal yöntemlerden biri budur. Bu yöntemde gümrük işlemleri yapmanız gerekmez.
Mikro ihracat gönderileri ETGB (Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı) ile gerçekleşir. Bu belgeyi düzenleme yetkisine sahip bir kargo firması ile anlaşma yapmanız yeterlidir. Kapsam dâhilinde sattığınız ürünleri, yurt içine gönderir gibi paketleyip faturası ile birlikte yetki verdiğiniz kargo firmasına teslim etmeniz yeterlidir. Yurt dışına gümrüksüz mal gönderme süreci bu şekildedir.
E-ihracatta Kargolama İçin Seçilebilecek Kargo Firmaları Hangileridir?
Yurt dışına satış yaptığınızda ürünleri göndermek için tercih edebileceğiniz çok sayıda kargo firması vardır. E-ihracat kargo firmaları, genellikle yurt içindeki firmalardan farklıdır. Fakat yurt içinde kargo hizmeti veren bazı firmalar, gerekli yetki ve izinleri almış olup e-ihracat kargolarını da taşımaktadır. Bunun en çok bilinen örneği PTT kargodur. Türkiye sınırları içerisindeki en ekonomik kargo firmalarından biri olarak pek çok e-ticaret markasının ilk tercihlerinden biridir. Aynı durum yurt dışına yapılan gönderiler için de geçerlidir. PTT dışındaki diğer firmalar ise şöyledir:
- DHL
- UPS
- TNT
- FedEx
- Aramex
- PTS
- Express
- MNG
- Yurtiçi
Yukarıda da görüldüğü üzere yurt içinde kargo taşıyan ve taşımayan birçok firmanın e-ihracat kargo yetkisi vardır. Yurt dışındaki müşterilerinize kusursuz bir hizmet verebilmek adına doğru bir e-ihracat kargo firması ile anlaşma sağlamalısınız.
E-İhracatta Kargolama için Seçilecek Firmada Neler Önemlidir?
E-ihracat kargo firmalarının hizmetleri ve ücretleri değişken olabilir. Doğru firma ile çalışabilmek için hizmet kalitesi en yüksek olanı tercih etmelisiniz. Tabii bu noktada fiyatlandırmaya da mutlaka dikkat etmelisiniz. Seçim sırasında müşterilerinizin deneyimini de gözetmelisiniz. Seçtiğiniz kargo firmasının size sunduğu hizmet kalitesi ile müşterinize sunduğu aynı olmalıdır.
Kargo Firmasının Çalışma Koşulları
Kargo firmasının çalışma koşulları, seçim sürecinde dikkat etmeniz gereken ilk detaylardan biridir. Bir firma ile çalışabilmek için, sunduğu koşulları kabul etmek durumundasınız. Kabul edemeyeceğiniz koşullara sahip bir firma ile çalışmanız da pek uygun olmaz. Ayrıca bu koşullar, firmanın size sunacağı hizmet kalitesini de doğrudan etkiler. Hizmet kalitesinin yüksek olması hem sizin hem de müşterileriniz için önemlidir. Kullanıcı memnuniyet oranını yükseltebilmek adına firmanın çalışma koşullarını detaylı bir şekilde incelemelisiniz.
Kapıda Ödeme Seçeneği
Kapıda ödeme seçeneği, yurt içi satışlarda olduğu gibi e-ihracatta da büyük önem taşır. Alternatif ödeme yöntemleri sunuyor olmanız, müşterilerinizin sizi tercih etmesinde önemli bir rol oynar. Özellikle yurt dışından alışveriş yapan e-ticaret müşterileri, kredi ve banka kartı bilgilerini paylaşma konusunda çekingen olabilir. Bunun sebebi güvenlik şüphesidir. Bu tip müşterilerin sizin sitenizden alışveriş yapmasını sağlayabilecek hizmet ise kapıda ödeme seçeneğidir.
E-ticaret sitenizde kapıda ödeme seçeneği ile satış yapmak istiyorsanız anlaşma yapacağınız kargo firmasının bu hizmeti veriyor olması gerekir. Hemen her firmada kapıda ücret tahsil etme hizmeti olsa da bazı firmalar bu seçeneği sunmayabilir. Seçiminizi bu detaya göre yapmalısınız.
Teslimat Gün ve Saatleri
Online platformlardan alışveriş yapan tüketicilerin bir miktar sabırsız olduğunu söyleyebilmek mümkündür. Dijitalleşen her şeyin çok hızlı işlemesinden dolayı bu durum, doğal bir sonuçtur. Siz de satıcı olarak bu sonuca göre hizmet vermelisiniz. Gönderilerinizi, müşterilerinize en hızlı ulaştırabilen kargo firmasını tercih etmelisiniz. Hızlı kargo, müşteri memnuniyetini artıran en önemli unsurlardan biridir. Satın aldığı ürüne kısa sürede ulaşan alıcılar, hizmetten memnun kalarak sadık müşterilere dönüşebilir.
Adresten Alım Gün ve Saatleri
E-ihracat kargo firmalarının hemen hepsi adresten paket alma hizmeti sunar. Fakat bazı firmalar bu hizmeti biraz yavaş gerçekleştirir. Satış hacminize göre daha hızlı firmalara ihtiyaç duyabilirsiniz. Ayrıca firmaların adresten paket almak için belirledikleri bazı günler ve saatler de olabilir. Paketlerinizi ilgili gün ve saatte hazır edebilmeniz gerekir. Şirket içi işleyişiniz, satış hacminiz ve satış sürekliliğiniz ile adresten alım gün ve saatlerini karşılaştırarak sağlıklı bir karar verebilirsiniz.
E-ihracatta Kargo Hesaplaması Nasıl Yapılır?
E-ihracat kargo fiyatları, belirli bir formül üzerinden hesaplanır. Bu formül ile gönderinin desi cinsinden değeri bulunur. Birim fiyat ile desi değeri doğrultusunda nihai gönderim ücreti elde edilir. Bazı firmalar temel ağırlığı baz alırken bazı firmalarda fiyat, hacimsel ağırlığa göre belirlenir. Kargo fiyatı hesabına, paketin gönderileceği ülkenin mesafesi de dâhil edilir. Hacimsel ağırlık, yani desi, aşağıdaki formül ile belirlenir.
- Paketin Eni x Paketin Boyu x Paketin Yüksekliği / 5000
Bu formüldeki 5000 sayısı standarttır ve hacimsel bölen olarak kabul edilir. Örnek bir hesaplama yapmak gerekirse 60x40x30 cm ölçülerindeki bir gönderinin ücreti “60x40x30/5000” işleminin sonucu olan 14,4 desi üzerinden belirlenecektir. Kargo firması hacimsel ağırlık yerine paketin toplam ağırlığını da baz alabilir. Firmaların farklı hesaplama yöntemleri kullanması da muhtemeldir.
E-ihracatta Kargolama Sürecinde Nelere Dikkat Edilmelidir?
E-ihracatta kargolama yaparken bazı detaylara dikkat etmeyi de unutmamalısınız. Gönderinizin sorunsuz bir şekilde müşterinize ulaşması için süreci eksiksiz bir şekilde yönetmelisiniz. Öncelikle alıcı ülkenin yasal ticaret şartlarını bilmelisiniz. Çünkü kargolama konusunda Asya’ya, Amerika’ya ya da Avrupa’ya e-ihracat yapmak için bilmeniz gerekenler farklıdır. Kargolama süreci ile ilgili dikkat etmemiz gereken bazı noktalar şöyledir:
- Temsil yetki belgesi, ihracat bilgi formu ve fatura gibi belgeleri eksiksiz hazırlamalısınız.
- Gümrüksüz gönderim için paketinizin mikro ihracat kapsamında olmasına dikkat etmelisiniz.
- Alışverişten doğan ekstra vergi ve ücretleri, müşterilerinize önceden bildirmelisiniz.
- Anlaşma yaptığınız kargo firmasinin ETGB düzenleme yetkisine sahip olduğundan emin olmalısınız.
- Fazladan ücret ödememek için ürünlerinizi çok büyük paketlere koymamalısınız.
- Uluslararası standartlara uygun, sağlam paketler kullanmalısınız.
- Devlet tarafından sunulan teşviklerden faydalanabilmek için şartlara uygun ürünler kargolamalısınız.
İlgili rehber: E-ihracat Teşvik Rehberi
Yurt dışına sattığınız ürünlerdeki iade ve değişim talepleri, sizin için ekstra maliyet doğurabilir. Bu maliyetleri ödemek durumunda kalmamak için, gönderi öncesi siparişin ve paket içeriğinin tüm detaylarını kontrol etmelisiniz. Maliyet tasarrufu için kargo firmalarının sunduğu kampanyaları da değerlendirmelisiniz. Her zaman sorunsuz çalışan bir kargo modülüne sahip olmak için ise IdeaSoft altyapısını tercih edebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar