Almanya Ambalaj Yasası Nedir, LUCID (VerpackG) Kaydı Nasıl Yapılır?

4 Ocak 2023
Ferad Osman Sali
Almanya Ambalaj Yasası Nedir, LUCID (VerpackG) Kaydı Nasıl Yapılır?

Almanya’da satış yapan çevrimiçi perakendecilerin uyması gereken bazı şartlar bulunmaktadır. Almanya ambalaj yasası da bunlardan bir tanesidir. Eğer belirlenen yasalara gösterilmezse ürünlerinizin dağıtımı durdurulabilir ya da para cezası uygulanabilir.

Söz konusu yasanın amacı çevreyi korumak ve ekolojik sürdürülebilirliği desteklemektir. Almanya’ya giren paketlerin ambalaj atıklarının uygun şekilde imhası veya geri dönüşümünün sağlanması için finansal kaynağın edinilmesi hedeflenir.

Verpackg olarak da bilinen yasa ülkeye ambalajlı paket gönderen şirketin hepsini kapsar. Dolayısıyla bu şekilde pazarlama yapmak istiyorsanız, gereklilikleri yerine getirilmelidir.

LUCID Kaydı Nasıl Yapılır?

Ambalaj yasasına uyum gösterebilmek için kayıt olmak oldukça kolaydır ZSVR Verpackungensregister üzerinden LUCID Packaging Register’e kaydolarak, üye numarası alınmalıdır. Ardından da Dual sistemlerden birinden sertifika edinilmelidir.

Bu sistemde kullanılan ambalaj malzemenin yıllık miktarı belirlenir. Böylece ödenmesi gereken ücretler de sizin için hesaplanır. Bu kapsamda farklı dual sistemler yer alır;

  • Altera System GmbH
  • BellandVision GmbH
  • Reclay Systems GmbH
  • p>Recycling Dual GmbH
  • Veolia Umweltservice Dual GmbH
  • Zentek GmbH ve Co. KG
  • Der Grüne Punkt (Duales System Deutschland GmbH)
  • Landbell AG für Rückhol-Systeme
  • Noventiz Dual GmbH
  • EKO-PUNKT GmbH ve CO. KG
  • INTERSEROH+ GmbH
  • PreZero Dual GmbH

Bunların arasında en çok tercih edilen Der Grüne Punkt’tur. Zira uygun fiyatlı olduğu gibi işlemler de kolay bir şekilde yapılabilmektedir. Ancak diğer seçeneklerin özellikleri ve sundukları da farklılık gösterebilir. Dolayısıyla LUCID kaydı yapmadan önce dual sistemlerin her birini karşılaştırmanız, aralarından size en uygun olanı bulmanız önerilir. Eğer kayıt adresini merak ediyorsanız, https://lucid.verpackungsregister.org/ linkini takip edebilirsiniz.

Hangi Ambalajlar İçin Sertifika Alınmalı?

Günümüzde kullanılan farklı ambalaj modelleri vardır. Bu durum LUCİD kaydı yapmadan önce, hangilerinde geçerli olduğunu düşündürebilir. İstisna olmadan tüm ambalajlar için bir tane edinmek şarttır. İçinde,

  • Cam,
  • Kağıt,
  • Karton,
  • Mukavva,
  • Demirli metaller,
  • Alüminyum,
  • Plastik,
  • İçecek kutuları,
  • Kompozit ambalajlar,
  • Dahil, ürünü dış etmenlerden muhafaza eden tüm malzemeler bulunur.

Ambalaj Yasasına Uyum Gösterilmezse Ne Olur?

Almanya Ambalaj Yasası Nedir, LUCID (VerpackG) Kaydı Nasıl Yapılır

İhracat dünyasına yeni adım atmayı düşünen bir firma ya da girişimciyseniz, ilgili ülkenin de yasalarına uymanız gerektiği bilinmelidir. Bu bakımdan Almanya’yı hedefliyorsanız, Almanya ambalaj yasası hakkında ayrıntılı bilgi edinilmelidir.

Sertifika almama, Dual sistemlerde miktar beyan etmeme, yanlış miktar beyanı ya da LUCID lisansı almama, idari bir suç oluşturur. Bu noktada size farklı cezai uygulamalar gerçekleştirilebilir. Bunlar,

  • Yazılı uyarı,
  • Kayıtsız ürün satmada 100,000 euro’ya kadar ceza,
  • Geri dönüşüm sistemlerine katılım sağlanmazsa 200,000 euro’ya kadar ceza,
  • Dual sistemlerin birinde kullanılan malzemenin ödemesi yapılmazsa, LUCİD lisansı alınmazsa derhal satış yasağı şeklindedir.

Bu bakımdan ambalaj yasağını ciddiye almanız şarttır.

Ambalaj Yasası Değişikliği Ardından E-Ticaret Alıcılarına Satış Yapmanın Gereklilikleri

Almanya ile güncel olarak e-ihracat yapıyorsanız, ülkede yaşanan yeni gelişmeleri, yasa değişikliklerini bilmeniz gerekir. Almanya ambalaj yasası da bunlardan biridir. Kayıt işlemlerini yukarıda belirttiğimiz gibi tamamladıktan sonra, alıcıları iade ve geri dönüştürme üzerine bilgilendirmek gelir.

Bunun için en kolay yöntem, satış yaptığınız pazaryerindeki mağazada mesaj halinde belirtmektir. Giren herkes böylece anında öğrenebilir. Son olarak da LUCID kimlik numarası, satış yapılan pazaryerine kayıt edilmelidir.

Özellikle bir pazaryerine yeni kayıt olacaksanız, Almanya’da satış yapan çoğu mağazalar ve satıcılar için bu istenir.

Ürünler Ne Zaman Lisanslanmalı?

Verpackg için ambalajın kaydı, bir takvim senesinde en uyun şartlarda, senenin başında gerçekleştirilmelidir.

Kayıt işlemleri için planlanan miktarın tahminini yapmanız, ardından türünden ve ağırlığından ödenecek miktarı hesaplamanız gerekir. Senede bir kere, sıklıkla gelecek yılın başında geçmiş lisans yılı için piyasaya sağlanan miktarları ve malzemeleri geriye dönük şekilde rapor edilir.

Söz konusu rapor ofiste ve geri dönüşüm sisteminde görüntülenir. Eğer sene içinde şirket, vergi numarası, iletişim bilgileri gibi önemli değişiklikler yer alırsa merkezi sistemi ve geri dönüşüm sistemine hemen bildirilmelidir.

Ambalaj Yasası Neleri Amaçlıyor?

Almanya ambalaj yasası adil rekabet, doğal kaynakların korunmasına yardımcı olma, çevrenin korunması gibi konuları hedefler. Ayrıca şu gibi amaçları da yer almaktadır;

  • Daha az depositosuz paketleme
  • Artan geri dönüşüm oranları
  • Ambalaj atıklarının çevre üzerindeki etkisinin önlenmesi ya da azaltılması
  • Katılımcıları haksız rekabetten koruma
  • Genel atık anlaşmasını azaltmak
  • Rakipler içerisinde adil fiyat dağıtımı sağlamak
  • Ambalaj endüstrisinde sürdürülebilir döngü sağlamak

Verpackg yasası böylece diğer yasalara göre üreticileri, ambalajlarının tüm yaşam döngüsü için sorumluluk almaya zorlar. İsrafı önlemek, en iyi şekilde geri dönüşümü sağlamak, hammaddeleri döngü içinde tutabilmeyi amaçlar.

Böylece firmaların LUCID kaydı ile pek çok şey hedeflenir. Sözde hizmet paketleme için de kayıt yükümlülüğü vardır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Özelleştirilebilir dijital alanlar ve her geçen gün daha da hızlanan akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemesini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama için kişiselleştirme ve hızın bir arada...
26 Mayıs 2021
Savaş Çetinkaya
E-ticarette SEO Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticarette SEO Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
Google, Yandex ve Yahoo gibi arama dizinlerinde çıkan sonuçlar tüketici davranışları üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Bu arama motorlarında üst sıralarda yer alan siteler, kullanıcılar tarafından güvenilir olarak algılanır....
18 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Ferad Osman Sali
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
E-Ticarete Başlamak İsteyenler İçin Yeni İş Fikirleri
E-Ticarete Başlamak İsteyenler İçin Yeni İş Fikirleri
Kendi alanında başarılı olan markalara baktığımızda hepsinin temelinde iyi bir fikir olduğunu görebiliriz. Doğru sorulara cevap veren ve detaylı biçimde ele alınan bir fikrin başarı getirmesi olasıdır. Üzerine düşünülmüş ve...
21 Haziran 2022
Savaş Çetinkaya