E-İhracat İle Yurtdışına Nasıl Tekstil Ürünü Satabilirsiniz?

Yazar: Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 10.07.2024
E-İhracat İle Yurtdışına Nasıl Tekstil Ürünü Satabilirsiniz?
E-ihracatta en çok satılan ürünler listesinin de üst sıralarında yer alan tekstil sektörü, yurt dışına satış yapmak için doğru bir tercih olarak değerlendirilebilir. Zira bu tip ürünler hem Türkiye’de düşük maliyetlere üretilmektedir hem de ölçek olarak her seviyedeki şirket için idealdir. Peki internet üzerinden tekstil ihracatı nasıl yapılır? Bu içeriğimizde konuya dair merak edilenlere birlikte bakacağız.

Tekstil İhracatı Nasıl Yapılır?

E-ihracat, daha çok son kullanıcıya yönelik bir iş modelidir. Hazır giyim ürünleri üzerinden ifade etmek gerekirse e-ihracatta şirketlerden ziyade bireylerden gelen, daha küçük ölçekli tekstil ihracat talepleri karşılanır. Bunun için kendi web sitenizi kullanabilir ya da tüm dünyada hizmet veren sanal pazar yeri platformlarında online mağaza açabilirsiniz. Bu tip işlemlerde süreç kabaca şöyle işler: Öncelikle ürünler, kullanılacak kanallarda listelenerek satışa çıkarılır. Ürünlerin herhangi biri müşteri tarafından beğenilip sipariş edildiğinde tahsilat, tercih edilen mecranın kurallarına göre satışın hemen ardından ya da teslimatı takiben yapılır. Siparişin ardından sıra, gönderim aşamasına gelir. Bu konuya dair detaylı bilgilere e-ihracatta kargolama konusuna odaklanan içeriğimizden ulaşabilirsiniz.

Tekstil İhracatına Başlamadan Önce Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?

Tekstil ihracatı yapmak istiyorum yönünde karar vermenizin ardından yürüteceğiniz çalışmaları planlarken birtakım konuları göz önünde bulundurmak başarı şansınızı artıracaktır. E-ihracat süreçlerinizi şekillendirirken vergi konusunu mutlaka hesaba katmanız gerekir. Bu noktada her ülkenin gümrük vergisi vergi kurallarının farklı olduğu unutulmamalıdır. Örneğin İngiltere'ye tekstil ihracatı yapmakla aynı faaliyeti Amerika’ya yönelik yürütmek arasında hukuki olarak, dolayısıyla tekstil ihracat vergisi bazında farklılıklar olabilir. Hâl böyleyken giriş yapılacak pazarın kuralları dikkatle incelenmeli ve e-ihracatta vergilendirme konusuna gerekli özen gösterilmelidir. Yurt dışı satışların yasal prosedürleri, iç pazara yönelik işlemlerden farklıdır. Bu durum, özellikle faturalandırılma süreçlerinde kendini belli eder. Satış yapmaya başladığınızda sorun yaşamamak adına ticaret alt yapınızı, e-ihracat faturası düzenlemeye uygun şekilde oluşturmanız avantajınıza olacaktır. Ticaret Bakanlığından SGK’ya kadar pek çok farklı kurum tarafından verilen tekstil ihracat destekleri, bu alanda çalışırken elinizi, özellikle ekonomik anlamda güçlendirir. İş planınızı bu tür teşvik ve desteklerden yararlanabilecek şekilde oluşturmanız, kaynak yönetimi açısından son derece isabetli bir adım olarak değerlendirilebilir.

Tekstil İhracatı İçin Gereken Belgeler Nelerdir?

İnternet üzerinden yapılan tekstil satışlarının çok büyük bir kısmı, mikro ihracat kapsamına girer. Tutarı 15 bin eurodan, ağırlığın ise 300 kilogramdan az olan satışlar için geçerli olan bu konsept, gümrük süreçlerinin çok daha hızlı yürümesini sağlar. Mikro ihracat dâhilinde tekstil ihracatı için gerekli belgeler şunlardır:
  • Dolaylı temsil yetki belgesi
  • İhracat bilgi formu
  • Maliye onaylı fatura ya da e-arşiv fatura
  • İngilizce fatura
  • ETGB (Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi)
Tekstil ihracat belgelerinden ETGB, satılan ürünün yurt dışındaki adrese iletimini yapan taşıyıcı şirketler tarafından düzenlenir. Mikro ihracatın getirdiği en büyük kolaylıklardan olan bu uygulama, ihracatçılar için evrak toplama zahmetini ortadan kaldırır.

Tekstil İhracatı Yaparken Lojistik Süreci Nasıl İşlemektedir?

Yurt dışına tekstil ihracatının lojistik süreci, genel itibarıyla taşıyıcı firma tarafından yürütülür. Satış işleminin tamamlanmasının ardından bu konuda anlaşma yapılan şirketin yetkilileri, gönderimi yapılacak malları teslim almak üzere iş yerinize gelir. Bu aşamadan itibaren sürecin kontrolü taşıyıcı firmaya geçer. Ürünler, şirketin operasyon planı dâhilinde havalimanlarındaki antrepolara getirilir. ETGB de bu aşamada düzenlenir. Sonrasında uçaklara yüklenen ürünler, ilgiyi ülkeye götürülür. Gümrükleme işlemi de yine taşıyıcı şirket tarafından yapılır ve ardından sipariş sahibine teslim edilir. Lojistik şirketinin kontrol ettiği bu süreçlerin sorunsuz şekilde devam etmesi için tekstil ihracat firmalarına düşen, bu konuda karar verirken seçici olmaktır. Aksi hâlde ürünlerin son kullanıcıya iletilmesinde önemli sorunlar yaşanabilir.

Tekstil İhracatı Yaparken Kullanılan Platformlar Nelerdir?

Yurt dışına tekstil ihracatı nasıl yapılır sorusuna yanıt verirken bunun için sanal pazar yeri platformlarının tercih edilebileceğini söylemiştik. Bu alanda öne çıkan kanallar şöyle sıralanabilir:
  • Amazon
  • eBay
  • AliExpress
  • Etsy
Örnekleri daha da artırılabilecek platformlar arasında seçim yaparken komisyon oranlarını, varsa mağaza açma ücretlerini ya da girmek istediğiniz pazarda hangilerinin daha çok tercih edildiğini mutlaka göz önünde bulundurmalısınız. Bu konudaki seçimi tamamen popülarite üzerinden yaptığınızda hedeflerinize ulaşmanız güçleşebilir.

Tekstil İhracatı Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Tekstil ürünleri ihracatı nasıl yapılır diye düşünürken faaliyet göstermek istediğiniz pazarın özelliklerine, oradaki kullanıcıların genel yönelimlerine dikkat etmeniz gerekir. Çünkü genel itibarıyla tekstil ürünü satmak, dünyanın her yerinde benzer seyretse de farklı bölgelerdeki tüketicilerin beklentileri aynı olmayabilir. Örneğin Amerika’ya tekstil ihracatı yapmayı düşünüyorsanız siteniz mutlaka dolarla ödeme almanızı sağlayacak özelliklere sahip olmalıdır. Benzer şekilde Avrupa’ya e-ihracat yapmak istiyorsanız e-ticaret alt yapınız ilgili ülkenin para birimlerini desteklemelidir. Bu noktada dikkat edilmesi gereken konuları şöyle toparlayabiliriz:
  • Ülkenin sosyal, demografik ve kültürel yapısı
  • Para birimi
  • Sitenin dili
  • Tercih edilen ödeme yöntemleri
IdeaSoft’un e-ihracat modülü IdeaExport, bu konuda ihtiyacınız olan tüm özellikleri barındırır. Eğer siz de internetten yurt dışına tekstil ürünleri satmak istiyorsanız bu alt yapıyı kullanabilirsiniz.

Türkiye’nin Tekstil İhracatı Yaptığı Ülkeler Hangileridir?

Tekstil ihracat rakamları, bu tip çalışmaların hangi ülkelere yönelik olarak yapılabileceği konusunda önemli doneler sunar. Türkiye'nin tekstil ihracatı yaptığı ülkeler şunlardır:
  • Almanya
  • İspanya
  • Birleşik Krallık
  • Hollanda
  • Fransa
Söz konusu veriler ışığında söylenebilir ki Almanya’ya tekstil ihracatı yapmak, oldukça avantajlı bir iş planıdır. Bu ülkede yaşayan Türklerin ve diğer milletlerden insanların rağbet gösterdiği hazır giyim ve konfeksiyon ürünlerini araştırarak başarılı bir e-ihracat operasyonunun temelini atabilirsiniz.

Tekstil İhracatının Avantajları Nelerdir?

İnternet üzerinden tekstil ihracatı yapmak şirkete birçok fayda sağlar. Bunları şöyle sıralayabiliriz:
  • Döviz bazında gelir elde etmeniz mümkün olur.
  • Global giyim markanızı yaratma şansı yakalarsınız.
  • Tekstil ihracat teşviklerinden yararlanabilirsiniz.
  • Mikro ihracat imkânı, yerine getirilmesi gereken prosedürleri önemli ölçüde azaltır.
  • Geleneksel ihracata kıyasla yatırım gereklilikleri ve alınan riskler düşüktür.
  • Avrupa’ya olan coğrafî yakınlığımız lojistik süreçleri kolaylaştırır.
Saydığımız avantajlardan yararlanmak için siz de kendi e-ihracat sitenizi kurarak yurt dışına satış yapabilirsiniz. Bunun için IdeaSoft ile hemen iletişime geçerek ilk adımı atabilirsiniz.
ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler