E-İhracatta En Çok Satan Ürünler Nelerdir?

2 Nisan 2022
Markethinkers
E-İhracatta En Çok Satan Ürünler Nelerdir?

E-ticarete başlarken ne satacağınıza önceden karar verirsiniz. Karar aşamasına gelene kadar birtakım araştırma ve analizleri yapmış olursunuz. E-ihracat yapmak için de benzer bir durum geçerlidir. E-ticarette sektör gereklilikleri ve işletme yetkinliklerinizi ön planda tutarsınız. E-ihracatta ise bunlara ek olarak bir de yasal sınırlara dikkat etmeniz gerekir. Çünkü ihracat yasaklı ürünler vardır ve bunları yurt dışına satamazsınız. Bu nedenle e-ticaret sitenizde ihracatı olan ürünleri listelemeniz gerekir. Yelpazeyi geniş tutmak istiyorsanız e-ihracatta en çok satılan ürünlere göz atabilirsiniz. 

E-İhracatta En Çok Satılan Ürünler Nelerdir?

E-ticaret üzerinden ihracat yaparken satış rakamlarının yüksek olmasını istiyorsanız satışa sunduğunuz ürünleri doğru seçmelisiniz. Mevcut operasyonunuz doğrultusunda ihracatı kolay ürünler seçebilirsiniz. Ayrıca bu süreçte e-ihracatta en çok satılan ürünlere de göz atabilirsiniz. Çok satılan e-ihracat ürünlerinin dönemsel olarak değişebileceğini de unutmamalısınız. Bu nedenle sektörü her zaman yakından takip etmelisiniz. 

Giyim ve Tekstil Ürünleri

Giyim ve tekstil ürünleri, dünyanın her yerinde yoğun talep görür. Çünkü giyinmek temel bir ihtiyaçtır. Modayı takip etmek de her zaman popülaritesini koruyan bir trenddir. Global tekstil sektöründeki yeri düşünüldüğünde, Türkiye’de e-ihracat giyim ürünleri üzerinden rahatlıkla yapılabilir. E-ihracatta en çok satılan ürünleri giyim ve tekstil kategorisinde incelemek mümkün; konuya fakat daha spesifik olarak bakmakta da fayda vardır. 

Satış potansiyeli yüksek ürünler için günlük kıyafetler, pijama takımları, eşofmanlar ve tişörtler örnek olarak gösterilebilir. Tesettür giyim ürünleri de özellikle İslam ülkelerine ihracat yapıldığında çok satılanlar arasına girer. Ev tekstilini de bu aşamada göz ardı etmemek gerekir. Nevresim takımı, havlu ve benzeri ürünlerin en çok ihraç edildiği ülkeler arasında Türkiye de kendisine yer bulabilmektedir. 

Tarım ve Gıda Ürünleri

E-ihracatta en çok satılan ürünler arasındaki bir başka temel ihtiyaç da gıdadır. Tarım ve gıda ürünlerinin hacmi, uluslararası ticarette oldukça büyüktür. Türkiye’den ihracat, gıda ürünleri düşünüldüğünde de son derece kolay olabilir. Özellikle bakliyat, makarna ve konserve gıdalar, bu kategoride üst sıralardadır. Bu tip ürünlerin satışını yapabilmek için ekstra bir operasyon gerektiği de unutulmamalıdır. 

Mobilya ve Dekorasyon Ürünleri

İhracatta mobilya ve dekorasyon ürünlerinin hacmi de son yıllarda oldukça genişlemiştir. Küçük ya da büyük dekorasyon ürünleri ile mobilyaların bir arada incelenmesi de mümkündür. Çünkü iç dekorasyonda bu ürünler birbirleri ile ilişkilidir. Mobilyalar, özellikle pandemi döneminde e-ihracatta en çok satılan ürünler arasına girmiştir. Bunun sebeplerinden biri de evden çalışma trendinin yayılmış olmasıdır. Dolayısıyla çalışma odası takımlarını oluşturan ürünlerin ihracatında artış olması doğaldır. 

Temizlik ve Hijyen Ürünleri

Temizlik ve hijyen ürünleri, e-ticarette her zaman üst sıralarda yer almıştır. Bu kategoride bulunanların e-ihracatta en çok satılan ürünler arasına girmesinde ise pandeminin önemli bir etkisi vardır. Normal şartlarda ihtiyaç dâhilinde satın alınan temizlik ve hijyen ürünleri, pandeminin değiştirdiği alışkanlıklar doğrultusunda daha fazla talep görmeye başladı. Fakat durum sadece pandemi ile sınırlı değildir. Dezenfektan, maske, kolonya gibi ürünlerdeki artış kalıcı olmayabilir; ama sabun, şampuan, deterjan ve kimyasal temizlik malzemelerinde potansiyel her zaman yüksektir. 

Yedek Parça Ürünleri

Otomotiv sektöründeki hareketlilik ihracat rakamlarına da yansımıştır. Türkiye dikkate alındığında otomobil ihraç etmek söz konusu değildir elbette. Tabii yabancı markaların Türkiye’de ürettiği araçlar bu durumdan hariç tutulabilir. Fakat otomotiv yedek parçaları, sıkça ihracat edilen ürünler arasında yer almaktadır. Bu ürünler, döviz kuru dolayısıyla biraz da ekonomik olan Türkiye’nin ihracat listesine girebilmiştir. 

Beyaz Eşya Ürünleri

Beyaz eşyalar da e-ihracatta en çok satılan ürünler arasındadır. Türkiye’de bu alanda üretim yapan pek çok marka vardır. Dolayısıyla beyaz eşyalar ihracatta da önemli yer tutmaktadır. Buzdolabı, dondurucu, fırın, bulaşık, çamaşır ve kurutma makinelerine olan ihtiyaç da göz önünde bulundurulduğunda beyaz eşyaların bu listede uzun süre kalabileceğini söylemek mümkündür. 

E-İhracatının Yapılması Kısıtlanmış (Yasak) Olan Ürünler Nelerdir?

E-ihracat ne satılır ne satılmaz bilinerek yapılması gereken bir iştir. Dolayısıyla e-ihracat yaparken bilinmesi gerekenler arasında, ihracatı kısıtlanan ürünler de vardır. Türkiye’den yurt dışına yapılacak satışlar için getirilen kısıtlamalarda yetkinin büyük çoğunluğu Ticaret Bakanlığı’ndadır. Bakanlık tarafından yayımlanan tebliğler doğrultusunda yasaklı ürünler zaman zaman güncellenebilir. Bu nedenle ilgili yasal mevzuatları periyodik olarak takip etmekte fayda vardır. İhracı Yasak ve Ön İzne Bağlı Mallara İlişkin Tebliğ kapsamındaki mallar şöyledir: 

  • Tütün tohumu ve fidesi
  • Kültür ve tabiat varlıkları
  • Doğadan toplanan çiçek soğanları
  • Hint keneviri
  • Odun
  • Sığla, yalankoz, Datça hurması
  • Antep fıstığı, fındık, asma, incir ve zeytin fidanı
  • Toz, tablet ve her türlü formda salep
  • Ihlamur, karaağaç, dişbudak, porsuk, erik, armut, kiraz, dut ve ceviz ağaçlarından elde edilen kütük, tomruk, kereste ve kalaslar
  • Canlı, cansız veya parçalanmış av ve yaban hayvanları ile bu hayvanlardan elde edilen konfeksiyon ürünleri (ihracı ön izne bağlı mallar listesinde yer alan türler hariç) 

Yasaklanmış ürünlerin dışında bir de izne bağlı olanlar vardır. Bu kapsamdaki ürünleri ihraç edebilmek için bir ön izin alınması gerekir. İhracı ön izne bağlı olan mallardan bazıları şunlardır:

  • Şeker
  • Orman ağaçları ve tohumları
  • Damızlık büyükbaş ve küçükbaş hayvan
  • Veteriner ilaçları
  • Gübreler
  • Kaplumbağa, yılan, kertenkele, yaban domuzu gibi hayvanlar
  • Tehlikeli atıklar
  • Afyon ve haşhaş kellesi

Ticaret Bakanlığı tarafından yasaklanmış veya izne bağlanmış ürünlerden bazıları bu şekildedir. Bunların dışında anlaşma sağlanan kargo/lojistik firmasının hizmet prosedürleri doğrultusunda da yurt dışına gönderilemeyen ürünlerin olması muhtemeldir. Söz konusu ürünlerin ihracı yasak olmasa da bazı firmalar belirli ürünlerin taşımasını yapmak istemeyebilir. 

E-İhracatının Yapılması Teşvik Edilen Ürünler Nelerdir?

E-ihracatta en çok satılan ürünler arasında yer alması muhtemel olanlardan bazıları devlet tarafından desteklenmektedir. E-ihracat teşvikleri kapsamında, bazı ürünlerin yurt dışına satılmasıyla ilgili destekler de mevcuttur. Elbette bu teşvikler kapsamında Türk ihracat ürünleri ön planda tutulmaktadır. Bu yöntemle yurt içindeki üretimi artırıp yurt dışına yerli malların ihraç edilmesi hedeflenmektedir. Popüler teşvik yöntemlerinden biri ücret iadesidir. Ücret iadesinin yapılmasıyla ilgili tebliğ kapsamındaki ihracat teşvikli ürünlerden bazıları şöyledir:

  • Makarnalar
  • Bisküviler, kekler ve gofretler
  • Çikolata ve kakao içeren hazır gıdalar
  • Kümes hayvanlarının etlerinden veya sakatatlarından elde konserveler ve sosis benzeri ürünler
  • Hazır veya konserve balıklar
  • Zeytinyağı
  • Meyve ve sebze suları
  • Reçeller ve marmelatlar
  • Bal
  • Dondurulmuş, haşlanmış veya kurutulmuş sebze ve meyveler
  • Buket yapmaya elverişli veya süs amaçlı kullanıma uygun çiçekler ve tomurcuklar

IdeaSoft ile Ürünlerinizin E-İhracatını Nasıl Kolayca Yapabilirsiniz?

E-ihracatta en çok satılan ürünler arasından ya da işletmenizin kapsamı dâhilinde ürünler seçip bu işe atıldığınızda e-ticaret sitenize çok fazla iş düşer. Altyapısı, güvenliği, ödeme sistemleri, desteklediği diller derken sitenizi her alanda geliştirmeniz ve e-ihracata uygun hâle getirmeniz gerekir. IdeaSoft olarak sunduğumuz e-ihracat çözümlerinden faydalanırsanız bu tip teferruatlarla uğraşmanıza gerek kalmaz.

IdeaExport, işletmenizi yurt dışına açmanızı sağlayan bir çözümdür. E-ticaret sitenizi global bir alışveriş platformuna çeviren IdeaExport ile dünyanın her ülkesinde hizmet verebilirsiniz. IdeaSoft altyapısını ve ihracat modülünü kullandığınız takdirde siteniz, 160’dan fazla para birimini destekler. Lokasyon bazlı dil çevirisi, alternatif ödeme sistemleri ve ülke bazlı vergi tanımlamaları da mevcuttur. Bu hizmet ile global SEO kurallarına uygun bir e-ihracat sitesine sahip olabilir; aklınıza takılan tüm sorular için destek ve eğitim alabilirsiniz. 

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı aracın...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın