Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı

2 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek için de durum analizi ve SWOT çalışmaları da yapmak oldukça önemlidir. Böylelikle şirketiniz ve rakipleriniz hakkında da öğrendiğin bilgileri dijital pazarlama çalışmalarına dahil edebilirsiniz. Bu rehberimizde de dijital pazarlama çalışmalarının temel taşını oluşturan 5 ögenin üzerinde duracağız.

Şirket

Dijital pazarlama çalışmalarınıza başlamadan öne şirketinizle ilgili bazı soruların yanıtlarını vermeniz oldukça önemli. Bu sorular ise şöyle;

  • Şirketiniz hangi ürünleri satıyor?
  • Sattığınız ürünler, rakiplerinizde de bulunuyor mu?
  • Sattığınız ürünler rekabette ne gibi avantajlar sağlıyor?
  • Şirketiniz, rakip firmalara kıyasla ne gibi avantajlar sağlıyor?
  • Şirketiniz, rakip firmalara kıyasla hangi konularda daha iyi ve daha kötü?
  • Tüketiciler, şirketinizi nasıl görüyorlar?
  • İşiniz için dijital pazarlama çalışmalarına 10,000 TL bütçe ayıracak olsanız, hangi kanallara yatırım yaparsınız?
  • Eğer bütçenizde yüzde 10’luk bir kesinti yapacak olursanız, hangi kanal üzerinde bu kesintiyi yaparsınız?
  • Şirketiniz 1,3 ve 5 yıllık planları ve hedefleri neler?

Bu soruların yanıtlarını vererek, şirketinizi daha iyi tanımlayabilir ve şirketinizin iyi ve eksik olduğu yanlarını görebilirsiniz. Bu çalışmalar doğrultusunda da şirketinizin dijital pazaralama çalışmalarında nelere ihtiyaç duyduğunu ve işlerin daha iyi hale getirilmesi için neler yapılması gerektiğini de görebilirsiniz. Bu doğrultuda da stratejilerinizi daha iyi belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir?

Ekip ve dışardan alınan hizmetler

Dijital pazarlama çalışmalarındaki bir diğer önemli temel taşı da ekip ve dışarıdan alınan ek hizmetlerdir. Bunların iyi bir şekilde yönetilmesi ve ekibin, şirket hedeflerini yürütecek şekilde yönlendirilmesi önemlidir. Bu konuda da yine sormanız gereken bazı sorular bulunur:

  • Şirketteki günlük operasyonları kim veya kimler yürütüyor?
  • Şirket yönetiminde yardımcı olacak bir ortağınız bulunuyor mu?
  • Şirkete yatırım yapan yatırımcılar ya da hissedarlar bulunuyor mu?
  • Şirketin ürün tedariklerini kim veya kimler sağlıyor?
  • Hangi kargo firmalarıyla çalışıyorsunuz?
  • Şirketin ödeme sistemlerini kim yürütüyor?
  • Stok ve depo yönetimini şirkette kim yapıyor?
  • E-ticaret sitenizin altyapısını kim kurdu ve kim yönetiyor?
  • Sizin için içerik üretimi yapan birisi bulunuyor mu?
  • Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda size yardımcı olan biri var mı?
  • Ürün ve içerikleriniz için fotoğraf çekimi yapan biri bulunuyor mu?
  • Sosyal medya hesaplarınızı kim yönetiyor?
  • Dışarıdan ajans ya da freelance hizmeti alıyor musunuz?

Şirketinizdeki arkaplanda yapılması gereken birçok iş bulunur ve bu işlerden kimlerin sorumlu olduğunu bilmek, yapılan işlerin daha iyi takip edilmesini sağlayacağı gibi yapılan işlerden kimlerin sorumlu olduğunun da bilinmesini sağlar.

İgili rehber: 2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri

Müşteriler

Dijital pazarlama çalışmalarınızın asıl temel taşlarından biri de müşterilerinizdir Onları tanımanız, onların ihtiyaçlarını bilmeniz, ilgi alanlarını anlamanız ve şirketinizden beklentilerini öğrenmeniz, pazarlama çalışmalarınızın daha etkili olmasını sağlar. Müşterilerinizi tanımak ve dijital pazarlama stratejilerinizi geliştirmek için yanıtlamanız gereken sorular şunlar:

  • Ürünlerinize ilgi gösterecek olan tüketiciler kimler?
  • Hedef kitlenizi kimler oluşturuyor?
  • En çok ve en az sattığınız ürünler hangileri?
  • Hangi ürünler daha fazla ya da daha az kullanıcı yorumu alıyor?
  • Tüketiciler, ürünlerinizi ya da sitenize nasıl ulaşıyor?
  • Tüketiciler, web sitenizde hangi eylemleri gerçekleştiriyor? Kaç sayfa görüntülenmesi yapıyor?
  • Satışlarınızı artırmada ne tür kampanya ve içerikler daha fazla etkili oluyor?
  • Sezonsal ya da dönemsel olarak satışlarınız değişiklik gösteriyor mu?
  • Tüketiciler, ürünlerinizi satın almadan önce araştırma yapıyor mu yoksa anında karar mı veriyor?
  • Tüketicilerle iletişimlerinizi yürüttüğünüz kanallar hangileri?
  • Tüketicilerin en çok şikayet ettikleri konu ne?
  • Tüketicilerden ne tür geribildirimler alıyorsunuz?
  • Müşterilerinize, şirketinizle iligili tek birşey söyleyebilecek olsanız, bu ne olurdu?

Müşterilerinizi tanımak ve onların ihtiyaçlarını anlamak, dijital pazarlama çalışmalarınızı nasıl şekillendirmeniz gerektiği konusunda size önemli şekilde yardımcı olacaktır. Onları tanıyarak, beklentilerini karşılayacak pazarlama ve reklam çalışmaları yapabileceğiniz gibi ürünlerinizi ve e-ticaret sitenizi de geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

Rakip firmalar

Pazarlama çalışmalarınızı daha iyi hale getirmek için rakiplerinizi de anlamanız gerekir. Böylelikle bu çalışmalarda onların önüne geçmek için bir avantajınız olur. Rakiplerinizi anlamak için yanıtlayacağınız sorular ise şöyle:

  • Doğrudan rakibiniz olan firmalar kimler?
  • Sektörde sizden büyük olan firmalar kimler?
  • Rakiplerinizin sunduğu, ancak sizin sunmadığınız hizmetler neler?
  • Rakiplerinizin güçlü ve güçsüz olduğu yönleri neler?
  • Müşteri edinmek için rakipleriniz ne tür stratejiler kullanıyor?
  • Sizin yapabileceğiniz; ancak rakiplerinizin yapamacağı çalışmalar bulunuyor mu?
  • Rakipleriniz hangi hedef kitlelere ulaşıyor?
  • Rakipleriniz sosyal medyada ve sitelerinde ne tür içerikler üretiyor?

Rakiplerinizi anlamanız, onların siteleri ve dijital kanallar üzerinde yaptıkları çalışmaları analiz etmeniz, kendi dijital pazarlama stratejilerinizi oluşturma konusunda size yardım ederken, onların odaklanmadığı veya gözden kaçırdığı noktaları görmenizi sağlayarak daha kapsamlı planlar yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan