Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı

2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı

Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek için de durum analizi ve SWOT çalışmaları da yapmak oldukça önemlidir. Böylelikle şirketiniz ve rakipleriniz hakkında da öğrendiğin bilgileri dijital pazarlama çalışmalarına dahil edebilirsiniz. Bu rehberimizde de dijital pazarlama çalışmalarının temel taşını oluşturan 5 ögenin üzerinde duracağız.

Şirket

Dijital pazarlama çalışmalarınıza başlamadan öne şirketinizle ilgili bazı soruların yanıtlarını vermeniz oldukça önemli. Bu sorular ise şöyle;

  • Şirketiniz hangi ürünleri satıyor?
  • Sattığınız ürünler, rakiplerinizde de bulunuyor mu?
  • Sattığınız ürünler rekabette ne gibi avantajlar sağlıyor?
  • Şirketiniz, rakip firmalara kıyasla ne gibi avantajlar sağlıyor?
  • Şirketiniz, rakip firmalara kıyasla hangi konularda daha iyi ve daha kötü?
  • Tüketiciler, şirketinizi nasıl görüyorlar?
  • İşiniz için dijital pazarlama çalışmalarına 10,000 TL bütçe ayıracak olsanız, hangi kanallara yatırım yaparsınız?
  • Eğer bütçenizde yüzde 10’luk bir kesinti yapacak olursanız, hangi kanal üzerinde bu kesintiyi yaparsınız?
  • Şirketiniz 1,3 ve 5 yıllık planları ve hedefleri neler?

Bu soruların yanıtlarını vererek, şirketinizi daha iyi tanımlayabilir ve şirketinizin iyi ve eksik olduğu yanlarını görebilirsiniz. Bu çalışmalar doğrultusunda da şirketinizin dijital pazaralama çalışmalarında nelere ihtiyaç duyduğunu ve işlerin daha iyi hale getirilmesi için neler yapılması gerektiğini de görebilirsiniz. Bu doğrultuda da stratejilerinizi daha iyi belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir?

Ekip ve dışardan alınan hizmetler

Dijital pazarlama çalışmalarındaki bir diğer önemli temel taşı da ekip ve dışarıdan alınan ek hizmetlerdir. Bunların iyi bir şekilde yönetilmesi ve ekibin, şirket hedeflerini yürütecek şekilde yönlendirilmesi önemlidir. Bu konuda da yine sormanız gereken bazı sorular bulunur:

  • Şirketteki günlük operasyonları kim veya kimler yürütüyor?
  • Şirket yönetiminde yardımcı olacak bir ortağınız bulunuyor mu?
  • Şirkete yatırım yapan yatırımcılar ya da hissedarlar bulunuyor mu?
  • Şirketin ürün tedariklerini kim veya kimler sağlıyor?
  • Hangi kargo firmalarıyla çalışıyorsunuz?
  • Şirketin ödeme sistemlerini kim yürütüyor?
  • Stok ve depo yönetimini şirkette kim yapıyor?
  • E-ticaret sitenizin altyapısını kim kurdu ve kim yönetiyor?
  • Sizin için içerik üretimi yapan birisi bulunuyor mu?
  • Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda size yardımcı olan biri var mı?
  • Ürün ve içerikleriniz için fotoğraf çekimi yapan biri bulunuyor mu?
  • Sosyal medya hesaplarınızı kim yönetiyor?
  • Dışarıdan ajans ya da freelance hizmeti alıyor musunuz?

Şirketinizdeki arkaplanda yapılması gereken birçok iş bulunur ve bu işlerden kimlerin sorumlu olduğunu bilmek, yapılan işlerin daha iyi takip edilmesini sağlayacağı gibi yapılan işlerden kimlerin sorumlu olduğunun da bilinmesini sağlar.

İgili rehber: 2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri

Müşteriler

Dijital pazarlama çalışmalarınızın asıl temel taşlarından biri de müşterilerinizdir Onları tanımanız, onların ihtiyaçlarını bilmeniz, ilgi alanlarını anlamanız ve şirketinizden beklentilerini öğrenmeniz, pazarlama çalışmalarınızın daha etkili olmasını sağlar. Müşterilerinizi tanımak ve dijital pazarlama stratejilerinizi geliştirmek için yanıtlamanız gereken sorular şunlar:

  • Ürünlerinize ilgi gösterecek olan tüketiciler kimler?
  • Hedef kitlenizi kimler oluşturuyor?
  • En çok ve en az sattığınız ürünler hangileri?
  • Hangi ürünler daha fazla ya da daha az kullanıcı yorumu alıyor?
  • Tüketiciler, ürünlerinizi ya da sitenize nasıl ulaşıyor?
  • Tüketiciler, web sitenizde hangi eylemleri gerçekleştiriyor? Kaç sayfa görüntülenmesi yapıyor?
  • Satışlarınızı artırmada ne tür kampanya ve içerikler daha fazla etkili oluyor?
  • Sezonsal ya da dönemsel olarak satışlarınız değişiklik gösteriyor mu?
  • Tüketiciler, ürünlerinizi satın almadan önce araştırma yapıyor mu yoksa anında karar mı veriyor?
  • Tüketicilerle iletişimlerinizi yürüttüğünüz kanallar hangileri?
  • Tüketicilerin en çok şikayet ettikleri konu ne?
  • Tüketicilerden ne tür geribildirimler alıyorsunuz?
  • Müşterilerinize, şirketinizle iligili tek birşey söyleyebilecek olsanız, bu ne olurdu?

Müşterilerinizi tanımak ve onların ihtiyaçlarını anlamak, dijital pazarlama çalışmalarınızı nasıl şekillendirmeniz gerektiği konusunda size önemli şekilde yardımcı olacaktır. Onları tanıyarak, beklentilerini karşılayacak pazarlama ve reklam çalışmaları yapabileceğiniz gibi ürünlerinizi ve e-ticaret sitenizi de geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

Rakip firmalar

Pazarlama çalışmalarınızı daha iyi hale getirmek için rakiplerinizi de anlamanız gerekir. Böylelikle bu çalışmalarda onların önüne geçmek için bir avantajınız olur. Rakiplerinizi anlamak için yanıtlayacağınız sorular ise şöyle:

  • Doğrudan rakibiniz olan firmalar kimler?
  • Sektörde sizden büyük olan firmalar kimler?
  • Rakiplerinizin sunduğu, ancak sizin sunmadığınız hizmetler neler?
  • Rakiplerinizin güçlü ve güçsüz olduğu yönleri neler?
  • Müşteri edinmek için rakipleriniz ne tür stratejiler kullanıyor?
  • Sizin yapabileceğiniz; ancak rakiplerinizin yapamacağı çalışmalar bulunuyor mu?
  • Rakipleriniz hangi hedef kitlelere ulaşıyor?
  • Rakipleriniz sosyal medyada ve sitelerinde ne tür içerikler üretiyor?

Rakiplerinizi anlamanız, onların siteleri ve dijital kanallar üzerinde yaptıkları çalışmaları analiz etmeniz, kendi dijital pazarlama stratejilerinizi oluşturma konusunda size yardım ederken, onların odaklanmadığı veya gözden kaçırdığı noktaları görmenizi sağlayarak daha kapsamlı planlar yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
İnternette gezinirken yeni bir siteye ya da sayfaya girdiğimizde karşımıza zaman zaman isteğimiz dışında başka pencereler de açılır. Kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun mesafeli yaklaştığı, hatta içeriğine bakmadan...
17 Aralık 2021
Markethinkers
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın