fbpx

Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı

2 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek için de durum analizi ve SWOT çalışmaları da yapmak oldukça önemlidir. Böylelikle şirketiniz ve rakipleriniz hakkında da öğrendiğin bilgileri dijital pazarlama çalışmalarına dahil edebilirsiniz. Bu rehberimizde de dijital pazarlama çalışmalarının temel taşını oluşturan 5 ögenin üzerinde duracağız.

Şirket

Dijital pazarlama çalışmalarınıza başlamadan öne şirketinizle ilgili bazı soruların yanıtlarını vermeniz oldukça önemli. Bu sorular ise şöyle;

  • Şirketiniz hangi ürünleri satıyor?
  • Sattığınız ürünler, rakiplerinizde de bulunuyor mu?
  • Sattığınız ürünler rekabette ne gibi avantajlar sağlıyor?
  • Şirketiniz, rakip firmalara kıyasla ne gibi avantajlar sağlıyor?
  • Şirketiniz, rakip firmalara kıyasla hangi konularda daha iyi ve daha kötü?
  • Tüketiciler, şirketinizi nasıl görüyorlar?
  • İşiniz için dijital pazarlama çalışmalarına 10,000 TL bütçe ayıracak olsanız, hangi kanallara yatırım yaparsınız?
  • Eğer bütçenizde yüzde 10’luk bir kesinti yapacak olursanız, hangi kanal üzerinde bu kesintiyi yaparsınız?
  • Şirketiniz 1,3 ve 5 yıllık planları ve hedefleri neler?

Bu soruların yanıtlarını vererek, şirketinizi daha iyi tanımlayabilir ve şirketinizin iyi ve eksik olduğu yanlarını görebilirsiniz. Bu çalışmalar doğrultusunda da şirketinizin dijital pazaralama çalışmalarında nelere ihtiyaç duyduğunu ve işlerin daha iyi hale getirilmesi için neler yapılması gerektiğini de görebilirsiniz. Bu doğrultuda da stratejilerinizi daha iyi belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir?

Ekip ve dışardan alınan hizmetler

Dijital pazarlama çalışmalarındaki bir diğer önemli temel taşı da ekip ve dışarıdan alınan ek hizmetlerdir. Bunların iyi bir şekilde yönetilmesi ve ekibin, şirket hedeflerini yürütecek şekilde yönlendirilmesi önemlidir. Bu konuda da yine sormanız gereken bazı sorular bulunur:

  • Şirketteki günlük operasyonları kim veya kimler yürütüyor?
  • Şirket yönetiminde yardımcı olacak bir ortağınız bulunuyor mu?
  • Şirkete yatırım yapan yatırımcılar ya da hissedarlar bulunuyor mu?
  • Şirketin ürün tedariklerini kim veya kimler sağlıyor?
  • Hangi kargo firmalarıyla çalışıyorsunuz?
  • Şirketin ödeme sistemlerini kim yürütüyor?
  • Stok ve depo yönetimini şirkette kim yapıyor?
  • E-ticaret sitenizin altyapısını kim kurdu ve kim yönetiyor?
  • Sizin için içerik üretimi yapan birisi bulunuyor mu?
  • Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda size yardımcı olan biri var mı?
  • Ürün ve içerikleriniz için fotoğraf çekimi yapan biri bulunuyor mu?
  • Sosyal medya hesaplarınızı kim yönetiyor?
  • Dışarıdan ajans ya da freelance hizmeti alıyor musunuz?

Şirketinizdeki arkaplanda yapılması gereken birçok iş bulunur ve bu işlerden kimlerin sorumlu olduğunu bilmek, yapılan işlerin daha iyi takip edilmesini sağlayacağı gibi yapılan işlerden kimlerin sorumlu olduğunun da bilinmesini sağlar.

İgili rehber: 2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri

Müşteriler

Dijital pazarlama çalışmalarınızın asıl temel taşlarından biri de müşterilerinizdir Onları tanımanız, onların ihtiyaçlarını bilmeniz, ilgi alanlarını anlamanız ve şirketinizden beklentilerini öğrenmeniz, pazarlama çalışmalarınızın daha etkili olmasını sağlar. Müşterilerinizi tanımak ve dijital pazarlama stratejilerinizi geliştirmek için yanıtlamanız gereken sorular şunlar:

  • Ürünlerinize ilgi gösterecek olan tüketiciler kimler?
  • Hedef kitlenizi kimler oluşturuyor?
  • En çok ve en az sattığınız ürünler hangileri?
  • Hangi ürünler daha fazla ya da daha az kullanıcı yorumu alıyor?
  • Tüketiciler, ürünlerinizi ya da sitenize nasıl ulaşıyor?
  • Tüketiciler, web sitenizde hangi eylemleri gerçekleştiriyor? Kaç sayfa görüntülenmesi yapıyor?
  • Satışlarınızı artırmada ne tür kampanya ve içerikler daha fazla etkili oluyor?
  • Sezonsal ya da dönemsel olarak satışlarınız değişiklik gösteriyor mu?
  • Tüketiciler, ürünlerinizi satın almadan önce araştırma yapıyor mu yoksa anında karar mı veriyor?
  • Tüketicilerle iletişimlerinizi yürüttüğünüz kanallar hangileri?
  • Tüketicilerin en çok şikayet ettikleri konu ne?
  • Tüketicilerden ne tür geribildirimler alıyorsunuz?
  • Müşterilerinize, şirketinizle iligili tek birşey söyleyebilecek olsanız, bu ne olurdu?

Müşterilerinizi tanımak ve onların ihtiyaçlarını anlamak, dijital pazarlama çalışmalarınızı nasıl şekillendirmeniz gerektiği konusunda size önemli şekilde yardımcı olacaktır. Onları tanıyarak, beklentilerini karşılayacak pazarlama ve reklam çalışmaları yapabileceğiniz gibi ürünlerinizi ve e-ticaret sitenizi de geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

Rakip firmalar

Pazarlama çalışmalarınızı daha iyi hale getirmek için rakiplerinizi de anlamanız gerekir. Böylelikle bu çalışmalarda onların önüne geçmek için bir avantajınız olur. Rakiplerinizi anlamak için yanıtlayacağınız sorular ise şöyle:

  • Doğrudan rakibiniz olan firmalar kimler?
  • Sektörde sizden büyük olan firmalar kimler?
  • Rakiplerinizin sunduğu, ancak sizin sunmadığınız hizmetler neler?
  • Rakiplerinizin güçlü ve güçsüz olduğu yönleri neler?
  • Müşteri edinmek için rakipleriniz ne tür stratejiler kullanıyor?
  • Sizin yapabileceğiniz; ancak rakiplerinizin yapamacağı çalışmalar bulunuyor mu?
  • Rakipleriniz hangi hedef kitlelere ulaşıyor?
  • Rakipleriniz sosyal medyada ve sitelerinde ne tür içerikler üretiyor?

Rakiplerinizi anlamanız, onların siteleri ve dijital kanallar üzerinde yaptıkları çalışmaları analiz etmeniz, kendi dijital pazarlama stratejilerinizi oluşturma konusunda size yardım ederken, onların odaklanmadığı veya gözden kaçırdığı noktaları görmenizi sağlayarak daha kapsamlı planlar yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan