Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?

6 Mart 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili yayıncılara gönderebilir. Ancak bir PR ajansı ile çalışmıyorsanız kendi basın bültenlerinizi hazırlayabilirsiniz.

Kendi basın bültenlerinizi hazırlarken dikkat etmeniz gereken bir takım kurallar bulunuyor. Bu kurallara uymak ve bu şekilde basın bülteninizi hazırlamak, hazırladığınız bültenin daha dikkat çekici bir hale gelmesini ve yayıncılardaki editörlerin ilgisini çekmeyi başarabilir. Bu sayede de kendi yayınlarında sizin basın bültenlerinize yer verebilirler.

Basın bülteninde bahsetmeniz gerekenler

Basın bülteninizi hazırlamadan önce, bu bültenlerde hangi konulara yer vermeniz gerektiğini bilmeniz gerekiyor.

  • Kim?: Basın bülteninin kimden geldiğini karşı tarafa bildirmeniz gerekiyor. Bu haberin kiminle ilgili olduğunu açıkça belirtmelisiniz.
  • Ne?: Bu bültende yeni olan nedir?
  • Neden? Bu bülten neden önemli ve neden bir haber değeri taşıyor?
  • Nerede? Bu haber hangi şehirleri kapsıyor? Lokasyon olarak kimleri hedef alıyor?
  • Ne zaman? Bu haber belli bir tarihe kadar mı geçerli? Yapılan duyuru için belli bir zaman kısıtlaması bulunuyor mu?
  • Nasıl? Bu konu nasıl ortaya çıktı? Kimlere nasıl fayda sağlıyor?

Bu bilgileri çıkarttıktan sonra artık basın bülteninizi daha kapsamlı bir şekilde yazmaya başlayabilirsiniz. Şimdi de dikkat etmeniz gereken diğer konuları ele alalım.

Çarpıcı bir başlığınız olmalı

Yazdığınız basın bülteni hangi konuyla ilgiliyse (bir kampanya, duyuru, yatırım haber vb.) bu konuyla ilgili en çarpıcı detayı başlığınızda kullanmalısınız. Gün içinde yayıncılardaki editörlerin onlarca basın bülteni aldıklarını düşünecek olursanız, sizin basın bülteninizin bir fark yaratabilmesi için bu çarpıcı başlığa oldukça ihtiyacı var. Dikkat çekici ifadelere yer vermeniz, basın bülteninizin diğer bültenler arasından sıyrılmasını sağlar.

Önemli bilgileri ilk paragrafta belirtin

Başlığınız ile dikkat çekmeyi başarsanız dahi, basın bülteninizi de okutmanız gerekiyor. Bunun için de bültenle ilgili tüm önemli bilgilerinizi ilk paragrafta verin. Bir kampanya duyurusu ise bu kampanyanın detaylarını ve zaman aralığını belirtin. Bir yatırım haberi ise yatırımın ne kadar olduğunu ve yatırım yapan kurumu da ilk paragrafta paylaşın.

Konunun detaylarını bültenin alt bölümlerinde paylaşabilirsiniz. İlk paragrafta bu bilgileri vermenizin amacı, bülteni okuyan kişinin konu ile ilgili mümkün olduğunca çok bilgi almasını sağlamanızdır.

Yazım hatası ve anlatım bozukluğu olmamalı

Basın bültenlerinizde yazım hatası ya da anlatım hataları kesinlikle olmamalı. Öncelikle bu bültenleri okuyan editörlerin işini zorlaştırabilirsiniz. Bu da bu kişilerin basın bülteninize yer verip vermeyecekleri konusundaki düşüncelerini etkileyebilir. Bunun yanı sıra bazı yayıncılar basın bültenlerini firmadan geldiği şekliyle yayınlamayı tercih ediyor. Bu durumda da bülteninizde yazım hataları ya da anlatım bozuklukları olursa, bu yayını takip eden okuyucular yazdıklarınızı anlamayabilir ve bu da kötü bir marka imajı yaratır.

Alıntılar yapın

Şirket yöneticilerinden ya da haberle ilgisi olan önemli kişilerden alıntılar yapmak, basın bülteninizin daha ilgi çekici olmasını da sağlar. Bu konuyla ilgili önemli kişilerin yaptıkları yorumlar, bülteninizin değerini de artırır.

İletişim bilgilerinizi eklemeyi unutmayın

E-posta üzerinden basın bülteninizi gönderiyor olsanız da, basın bültenine iletişim bilgilerinizi de mutlaka eklemelisiniz. Yayıncılar konu ile ilgili daha fazla bilgi almak ya da bilgilerin doğruluğunu teyit etmek için sizinle iletişime geçmek isteyebilirler. Bu durumda da size ulaşabilecekleri kanalları rahatlıkla görebilmeliler.

Haberle ilgili görselleri de mailinize ekleyin

Paylaştığınız haber ya da konu ile ilgili mutlaka görseller göndermelisiniz. Görsel paylaşacağınız bir durum yoksa, firmanızın logosunun büyük ölçekli halini (dijital yayınlarda kullanılabilecek bir piksel boyutunda) yayıncılara göndermelisiniz. Çünkü yayıncılar görsel göndermediğiniz durumda kendileri bir görsel koymak zorunda kalabilirler ve bu da sizin istemediğiniz bir görsel çalışması olabilir. İnternet üzerinden logonuza ulaşmaları durumunda da küçük ölçekli bir logo bulabileceklerinden dolayı, basın bülteniniz görsel açıdan eksik kalmış olur.

Maksimum bir sayfa uzunluğunda olsun

Basın bülteninizi çok uzun da tutmamalısınız. Bu bültenlerin amacı bir veya iki konuda bilgi vermektir. Yer verilecek daha fazla konu bulunuyorsa bunlar için farklı bir basın bülteni oluşturabilirsiniz. Bir sayfada konuyla ilgili önemli detayları paylaşmanız, yayıncılar için yeterli olacaktır. Eğer daha fazla bilgi almak isterlerse yayıncılar sizinle iletişime geçeceklerdir.

Basın bülteninizi yayıncılara gönderirken de bilmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu konuları da yarınki yazımızda ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan