Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?

6 Mart 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili yayıncılara gönderebilir. Ancak bir PR ajansı ile çalışmıyorsanız kendi basın bültenlerinizi hazırlayabilirsiniz.

Kendi basın bültenlerinizi hazırlarken dikkat etmeniz gereken bir takım kurallar bulunuyor. Bu kurallara uymak ve bu şekilde basın bülteninizi hazırlamak, hazırladığınız bültenin daha dikkat çekici bir hale gelmesini ve yayıncılardaki editörlerin ilgisini çekmeyi başarabilir. Bu sayede de kendi yayınlarında sizin basın bültenlerinize yer verebilirler.

Basın bülteninde bahsetmeniz gerekenler

Basın bülteninizi hazırlamadan önce, bu bültenlerde hangi konulara yer vermeniz gerektiğini bilmeniz gerekiyor.

  • Kim?: Basın bülteninin kimden geldiğini karşı tarafa bildirmeniz gerekiyor. Bu haberin kiminle ilgili olduğunu açıkça belirtmelisiniz.
  • Ne?: Bu bültende yeni olan nedir?
  • Neden? Bu bülten neden önemli ve neden bir haber değeri taşıyor?
  • Nerede? Bu haber hangi şehirleri kapsıyor? Lokasyon olarak kimleri hedef alıyor?
  • Ne zaman? Bu haber belli bir tarihe kadar mı geçerli? Yapılan duyuru için belli bir zaman kısıtlaması bulunuyor mu?
  • Nasıl? Bu konu nasıl ortaya çıktı? Kimlere nasıl fayda sağlıyor?

Bu bilgileri çıkarttıktan sonra artık basın bülteninizi daha kapsamlı bir şekilde yazmaya başlayabilirsiniz. Şimdi de dikkat etmeniz gereken diğer konuları ele alalım.

Çarpıcı bir başlığınız olmalı

Yazdığınız basın bülteni hangi konuyla ilgiliyse (bir kampanya, duyuru, yatırım haber vb.) bu konuyla ilgili en çarpıcı detayı başlığınızda kullanmalısınız. Gün içinde yayıncılardaki editörlerin onlarca basın bülteni aldıklarını düşünecek olursanız, sizin basın bülteninizin bir fark yaratabilmesi için bu çarpıcı başlığa oldukça ihtiyacı var. Dikkat çekici ifadelere yer vermeniz, basın bülteninizin diğer bültenler arasından sıyrılmasını sağlar.

Önemli bilgileri ilk paragrafta belirtin

Başlığınız ile dikkat çekmeyi başarsanız dahi, basın bülteninizi de okutmanız gerekiyor. Bunun için de bültenle ilgili tüm önemli bilgilerinizi ilk paragrafta verin. Bir kampanya duyurusu ise bu kampanyanın detaylarını ve zaman aralığını belirtin. Bir yatırım haberi ise yatırımın ne kadar olduğunu ve yatırım yapan kurumu da ilk paragrafta paylaşın.

Konunun detaylarını bültenin alt bölümlerinde paylaşabilirsiniz. İlk paragrafta bu bilgileri vermenizin amacı, bülteni okuyan kişinin konu ile ilgili mümkün olduğunca çok bilgi almasını sağlamanızdır.

Yazım hatası ve anlatım bozukluğu olmamalı

Basın bültenlerinizde yazım hatası ya da anlatım hataları kesinlikle olmamalı. Öncelikle bu bültenleri okuyan editörlerin işini zorlaştırabilirsiniz. Bu da bu kişilerin basın bülteninize yer verip vermeyecekleri konusundaki düşüncelerini etkileyebilir. Bunun yanı sıra bazı yayıncılar basın bültenlerini firmadan geldiği şekliyle yayınlamayı tercih ediyor. Bu durumda da bülteninizde yazım hataları ya da anlatım bozuklukları olursa, bu yayını takip eden okuyucular yazdıklarınızı anlamayabilir ve bu da kötü bir marka imajı yaratır.

Alıntılar yapın

Şirket yöneticilerinden ya da haberle ilgisi olan önemli kişilerden alıntılar yapmak, basın bülteninizin daha ilgi çekici olmasını da sağlar. Bu konuyla ilgili önemli kişilerin yaptıkları yorumlar, bülteninizin değerini de artırır.

İletişim bilgilerinizi eklemeyi unutmayın

E-posta üzerinden basın bülteninizi gönderiyor olsanız da, basın bültenine iletişim bilgilerinizi de mutlaka eklemelisiniz. Yayıncılar konu ile ilgili daha fazla bilgi almak ya da bilgilerin doğruluğunu teyit etmek için sizinle iletişime geçmek isteyebilirler. Bu durumda da size ulaşabilecekleri kanalları rahatlıkla görebilmeliler.

Haberle ilgili görselleri de mailinize ekleyin

Paylaştığınız haber ya da konu ile ilgili mutlaka görseller göndermelisiniz. Görsel paylaşacağınız bir durum yoksa, firmanızın logosunun büyük ölçekli halini (dijital yayınlarda kullanılabilecek bir piksel boyutunda) yayıncılara göndermelisiniz. Çünkü yayıncılar görsel göndermediğiniz durumda kendileri bir görsel koymak zorunda kalabilirler ve bu da sizin istemediğiniz bir görsel çalışması olabilir. İnternet üzerinden logonuza ulaşmaları durumunda da küçük ölçekli bir logo bulabileceklerinden dolayı, basın bülteniniz görsel açıdan eksik kalmış olur.

Maksimum bir sayfa uzunluğunda olsun

Basın bülteninizi çok uzun da tutmamalısınız. Bu bültenlerin amacı bir veya iki konuda bilgi vermektir. Yer verilecek daha fazla konu bulunuyorsa bunlar için farklı bir basın bülteni oluşturabilirsiniz. Bir sayfada konuyla ilgili önemli detayları paylaşmanız, yayıncılar için yeterli olacaktır. Eğer daha fazla bilgi almak isterlerse yayıncılar sizinle iletişime geçeceklerdir.

Basın bülteninizi yayıncılara gönderirken de bilmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu konuları da yarınki yazımızda ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
E-ticarette satış rakamlarını arttırmanın en etkili yöntemlerinden biri dönemsel olarak düzenlenen kampanyalardır. En bilineni Black Friday, diğer adı ile Efsane Cuma olduğunu söyleyebileceğimiz kampanyalar, sunulan fırsatlarla...
17 Aralık 2021
Markethinkers
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin