Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?

6 Mart 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili yayıncılara gönderebilir. Ancak bir PR ajansı ile çalışmıyorsanız kendi basın bültenlerinizi hazırlayabilirsiniz.

Kendi basın bültenlerinizi hazırlarken dikkat etmeniz gereken bir takım kurallar bulunuyor. Bu kurallara uymak ve bu şekilde basın bülteninizi hazırlamak, hazırladığınız bültenin daha dikkat çekici bir hale gelmesini ve yayıncılardaki editörlerin ilgisini çekmeyi başarabilir. Bu sayede de kendi yayınlarında sizin basın bültenlerinize yer verebilirler.

Basın bülteninde bahsetmeniz gerekenler

Basın bülteninizi hazırlamadan önce, bu bültenlerde hangi konulara yer vermeniz gerektiğini bilmeniz gerekiyor.

  • Kim?: Basın bülteninin kimden geldiğini karşı tarafa bildirmeniz gerekiyor. Bu haberin kiminle ilgili olduğunu açıkça belirtmelisiniz.
  • Ne?: Bu bültende yeni olan nedir?
  • Neden? Bu bülten neden önemli ve neden bir haber değeri taşıyor?
  • Nerede? Bu haber hangi şehirleri kapsıyor? Lokasyon olarak kimleri hedef alıyor?
  • Ne zaman? Bu haber belli bir tarihe kadar mı geçerli? Yapılan duyuru için belli bir zaman kısıtlaması bulunuyor mu?
  • Nasıl? Bu konu nasıl ortaya çıktı? Kimlere nasıl fayda sağlıyor?

Bu bilgileri çıkarttıktan sonra artık basın bülteninizi daha kapsamlı bir şekilde yazmaya başlayabilirsiniz. Şimdi de dikkat etmeniz gereken diğer konuları ele alalım.

Çarpıcı bir başlığınız olmalı

Yazdığınız basın bülteni hangi konuyla ilgiliyse (bir kampanya, duyuru, yatırım haber vb.) bu konuyla ilgili en çarpıcı detayı başlığınızda kullanmalısınız. Gün içinde yayıncılardaki editörlerin onlarca basın bülteni aldıklarını düşünecek olursanız, sizin basın bülteninizin bir fark yaratabilmesi için bu çarpıcı başlığa oldukça ihtiyacı var. Dikkat çekici ifadelere yer vermeniz, basın bülteninizin diğer bültenler arasından sıyrılmasını sağlar.

Önemli bilgileri ilk paragrafta belirtin

Başlığınız ile dikkat çekmeyi başarsanız dahi, basın bülteninizi de okutmanız gerekiyor. Bunun için de bültenle ilgili tüm önemli bilgilerinizi ilk paragrafta verin. Bir kampanya duyurusu ise bu kampanyanın detaylarını ve zaman aralığını belirtin. Bir yatırım haberi ise yatırımın ne kadar olduğunu ve yatırım yapan kurumu da ilk paragrafta paylaşın.

Konunun detaylarını bültenin alt bölümlerinde paylaşabilirsiniz. İlk paragrafta bu bilgileri vermenizin amacı, bülteni okuyan kişinin konu ile ilgili mümkün olduğunca çok bilgi almasını sağlamanızdır.

Yazım hatası ve anlatım bozukluğu olmamalı

Basın bültenlerinizde yazım hatası ya da anlatım hataları kesinlikle olmamalı. Öncelikle bu bültenleri okuyan editörlerin işini zorlaştırabilirsiniz. Bu da bu kişilerin basın bülteninize yer verip vermeyecekleri konusundaki düşüncelerini etkileyebilir. Bunun yanı sıra bazı yayıncılar basın bültenlerini firmadan geldiği şekliyle yayınlamayı tercih ediyor. Bu durumda da bülteninizde yazım hataları ya da anlatım bozuklukları olursa, bu yayını takip eden okuyucular yazdıklarınızı anlamayabilir ve bu da kötü bir marka imajı yaratır.

Alıntılar yapın

Şirket yöneticilerinden ya da haberle ilgisi olan önemli kişilerden alıntılar yapmak, basın bülteninizin daha ilgi çekici olmasını da sağlar. Bu konuyla ilgili önemli kişilerin yaptıkları yorumlar, bülteninizin değerini de artırır.

İletişim bilgilerinizi eklemeyi unutmayın

E-posta üzerinden basın bülteninizi gönderiyor olsanız da, basın bültenine iletişim bilgilerinizi de mutlaka eklemelisiniz. Yayıncılar konu ile ilgili daha fazla bilgi almak ya da bilgilerin doğruluğunu teyit etmek için sizinle iletişime geçmek isteyebilirler. Bu durumda da size ulaşabilecekleri kanalları rahatlıkla görebilmeliler.

Haberle ilgili görselleri de mailinize ekleyin

Paylaştığınız haber ya da konu ile ilgili mutlaka görseller göndermelisiniz. Görsel paylaşacağınız bir durum yoksa, firmanızın logosunun büyük ölçekli halini (dijital yayınlarda kullanılabilecek bir piksel boyutunda) yayıncılara göndermelisiniz. Çünkü yayıncılar görsel göndermediğiniz durumda kendileri bir görsel koymak zorunda kalabilirler ve bu da sizin istemediğiniz bir görsel çalışması olabilir. İnternet üzerinden logonuza ulaşmaları durumunda da küçük ölçekli bir logo bulabileceklerinden dolayı, basın bülteniniz görsel açıdan eksik kalmış olur.

Maksimum bir sayfa uzunluğunda olsun

Basın bülteninizi çok uzun da tutmamalısınız. Bu bültenlerin amacı bir veya iki konuda bilgi vermektir. Yer verilecek daha fazla konu bulunuyorsa bunlar için farklı bir basın bülteni oluşturabilirsiniz. Bir sayfada konuyla ilgili önemli detayları paylaşmanız, yayıncılar için yeterli olacaktır. Eğer daha fazla bilgi almak isterlerse yayıncılar sizinle iletişime geçeceklerdir.

Basın bülteninizi yayıncılara gönderirken de bilmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu konuları da yarınki yazımızda ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan