Avustralya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler

22 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya
Avustralya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler

E-ticaret, her geçen gün daha önemli hâle gelen ve pek çok girişimcinin ilgisini çeken bir iş sahası olarak değerlendirilebilir. İnternetten ürün ya da hizmet satma fikrine dayanan bu faaliyet, ilk etapta ülke içine yönelik işlemleri getiriyor. Fakat konuya bakış açımızı biraz daha genişleterek baktığımızda bu genel eğilimin dışına çıkmak, benzer operasyonların uluslararası ölçekte de yürütülebileceğini görmek zor değil. Bu noktada e-ihracat yapmayı ve e-ihracat sitesi açmayı düşündüğünüz ülkeye özel olarak eğilmek; oranın vergi süreçlerine, müşteri davranışlarına ve diğer detaylara bakmak faydalı birçok avantajı beraberinde getirir. Bu yazımızda Avustralya ihracat konusuna dair sıkça sorulan sorulara yanıt arayacağız.

Avustralya'ya E-ihracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler Nelerdir?

Avustralya, 2022 yılı itibarıyla yaklaşık 26 milyonluk nüfusa sahip bir ülke. takeatumble.com.au internet sitesinde yer alan verilere göre ülkedeki 9,1 milyon hane, 2021 yılında online alışveriş yapmış durumda. Avustralya gayrisafi millî hasılasının %2’lik bir kısmını da e-ticaret sektörü oluşturuyor. Bu verilerden hareketle, ülkenin internet üzerinden satış yapmaya son derece uygun olduğu çıkarımını yapmak mümkün. Söylediklerimize bir de burada yaşayan Türklerin sayısının yüksekliğini eklersek Avustralya ihracatının ne denli avantajlı bir ticari hamle olacağı rahatça görülebilir. Zira bu ülkedeki Türklerin, özlemini duydukları ürünleri internet üzerinden satın almak isteyeceklerine minvalin bir akıl yürütme çok da hatalı olamaz.

Avustralya’ya E-ihracat Nasıl Yapılır?

Avustralya'ya ihracat nasıl yapılır sorusuna e-ticaret çerçevesinde iki farklı cevap verilebilir: Kendi internet sitenizden ya da sanal pazar yeri platformları üzerinden. Bu yöntemlere geçmeden önce bu konuya dair detaylı bilgilere E-ihracat Nedir? başlıklı içeriğimizden ulaşabileceğinizi belirtelim.

İnternet üzerinden satış yapmak amacıyla açtığınız web sitesinin İngilizce dilini desteklemesi, Avustralya’yı kapsayacak bir e-ihracat operasyonun olmazsa olmazıdır. Belki kullanıcılar web tarayıcıların çeviri özelliği sayesinde sitenizde yazanları, en karlı ihracat ürünlerine dair bilgileri anlayabilir ama bu, güven ortamının oluşmasını sağlamaz.

Bir e-ticaret sitesinin yerelleştirmesi, sadece dil çevirisiyle sınırlı bir konu değildir. Söz konusu platform, aynı zamanda o ülkenin para birimini ve sıklıkla tercih edilen ödeme yöntemlerini de desteklemelidir. Dolayısıyla internet sitenizin Avustralya Doları ile yapılan ödemeleri kabul eden bir altyapıya sahip olması gerekir.

Bu ülkede yaşayan kişilerin en çok tercih ettiği e-ihracat ödeme şekilleri arasında başı, banka kartları ve PayPal çeker. PayPal, ülkemizde kullanılamadığından sitenizin, müşterilerin kredi kartı bilgilerini vermekten çekinmeyecekleri bir yapıya sahip olması büyük önem taşır. Bunu sağlamak adına güvenlik sertifikası ve rozetlerine yer vermeniz faydalı olacaktır. Farklı para birimleri ve ödeme yöntemlerine uyumu bir internet siteniz olmasını, böylece yurt dışına satış yapabilmeyi istiyorsanız IdeaSoft’un IdeaExport isimli e-ithalat modülünü tercih edebilirsiniz.

Avustralya’ya ihracat yapan firmalar, süreçleri sanal pazar yerleri üzerinden de yürütebilir. Amazon, eBay ya da Etsy gibi tüm dünyada önemli kullanıcı kitlesine sahip platformlar, güven bariyerini aşmanız konusunda size yardımcı olur. Fakat bu sistemlerin yoğun bir rekabete sahne olduğunu ve yapılan satışlardan komisyon aldığını da unutmamak gerek.

">Avustralya'ya E-İhracat Yapmak İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Avustralya ihracat işlemleri için gerekli belgeler, yapılan işlemin hacmine göre değişiklik gösterir. Klasik bir yurt dışı satışı için şu evraklar istenir:

  • Gümrük Giriş Beyannamesi
  • Konşimento
  • Fatura
  • Sigorta evrakları gibi diğer belgeler

Avustralya’da yürürlükte olan kurallar gereği, ülkeye yurt dışında gelen ürünlerin girmesi için özel bir fatura ve konşimento türü talep edilmez. Bilinen tipteki ticari faturalar yeterlidir.

Bu saydıklarımız, farklı firmalara yani B2B konseptinde yapılan büyük ölçekli satışlar için geçerlidir. Son kullanıcıya yapılan satışlar, daha çok mikro ihracat kapmasına girer. Bu tür işlemler için gerekli belgeler şöyle sıralanabilir:

  • Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi (ETGB)
  • Ticari Fatura
  • Yurt dışı kargo teslimat belgeleri

Bir işlemin mikro ihracat sayılabilmesi için birtakım şartlara sahip olması gerekir. Bu şartlara ve bu işlemin genel yapısına yazımızın devamında değineceğiz.

Avustralya’ya E-ihracat Yapılabilecek Ürünler Hangileridir?

Avustralya ihracat ürünlerinin neler olabileceğine karar verme konusunda bu ülkenin ithal ettiği mallara göz atmak, işinizi kolaylaştırır. Bu listenin ilk sıralarında yer alan ve e-ticarete uygun olan başlıca ürün grupları şunlardır:

  • Otomotiv ve makine yedek parçaları
  • Kuru meyve ve mamülleri
  • Konfeksiyon ve hazır giyim
  • Halı
  • Fındık ve mamülleri

Tabii ki Avustralya’ya internet üzerinden satılabilecek ürünler bunlarla sınırlı değildir. Bu ülkeye internet üzerinden satış yapma noktasında karar alırken E-ihracatta En Çok Satan Ürünler başlıklı içeriğimize göz atmanız da faydalı olacaktır.

Avustralya’ya Satışı Yasaklı ve Kısıtlı Ürünler Hangileridir?

Avustralya’ya satışı, yasak olan ve mevzuatlar dâhilinde kısıtlanmış bazı ürün grupları vardır. Bunları şöyle listeleyebiliriz:

  • Bazı hayvan, deniz ürünleri, bitkiler ve mamülleri
  • Resmî amblem ve işaretler taşıyan ürünler
  • Kimyasallar gibi sağlık açısından risk oluşturabilecek maddeler
  • Yanlış yanıltıcı işaret ve ambalajlı ürünler
  • Telif ve marka haklarıyla çelişen eden ürünler
  • Kültürel mirasla ilgili bazı ürünler
  • Karantina kontrolüne tabi ürünler
  • Ozon tabakasını inceltici maddeler
  • Silahlar
  • Narkotik ve fizyoterapik ürünler
  • Sansür kontrolüne tabi ürünler

Planlarınız içerisinde bu saydığımız gruplara yakın duran, dolayısıyla Avustralya ihracat işlemleri için sorun teşkil edebilecek ürünler varsa konuyla ilgili gümrük müşavirlerine danışabilirsiniz. Özellikle kontrole tabi ürünlerin yasal prosedürlerine dair detaylı bilgiyi bu şekilde edinmeniz mümkündür.

">Avustralya’ya E-ihracat Yaparken Hangi Gönderim Sistemini Tercih Etmelisiniz?

Avustralya’ya satış yaparken tercih edilebilecek en ideal yöntemin mikro ihracat olduğu söylenebilir. Bu işlem türü; ağırlığı 300 kilogramı, değeri ise 15 bin avroyu geçmeyen ürünleri kapsar. Mikro ihracat süreçlerinde hem belgelendirme hem de taşıma adımları, bu konuda yetkilendirilmiş kargo firmaları tarafından gerçekleştirilir. Dolasısıyla sizin, evrak hazırlama gibi uzun ve meşakkati işlemlerle uğraşmanıza gerek kalmaz.

Avustralya Vergi Oranları Nasıldır?

Satılan ürünlerin Avustralya'ya girmesi için gümrük vergisi ödenmesi gerekir. Bu vergilerin oranları ürün gruplarına göre değişir. Ürün grupları bazında vergi oranları şöyledir.

  • Giyim: %10
  • Ayakkabı ve ev tekstili: %5
  • Saat ve Gözlük %5
  • Spor Alet ve Aksesuarları: %5
  • Takı ve Mücevher: %5

Gümrük vergisi dışında kimi ürünler, dolaylı vergi uygulamalarına da tabidir. Satmayı düşündüğünüz ürünlere uygulanacak vergileri araştırmak ve bunları ücret şeklinde müşteriye yansıtıp yansıtmayacağınıza karar vermek, Avustralya ihracat işlemlerinin göz ardı edilmemesi gereken bir aşamasıdır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Ferad Osman Sali
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Ferad Osman Sali
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
UGC Nedir ve E-Ticarette UGC Nasıl Kullanılır?
UGC Nedir ve E-Ticarette UGC Nasıl Kullanılır?
UGC, dijital çağın en değerli varlıklarından biri haline gelmiştir. İnternet kullanıcılarının kendi deneyimlerini, görüşlerini ve içeriklerini paylaştığı bir fenomen olan UGC, özellikle e-ticaret dünyasında büyük bir etki...
3 Ekim 2023
Ferad Osman Sali
Mikro İhracat Nedir? Nasıl Yapılır?
Mikro İhracat Nedir? Nasıl Yapılır?
Yurt dışına açılmak, ticaret yapan firmaların neredeyse tamamının en önemli hedefleri arasındadır. Çünkü TL karşısında yüksek değere sahip olan para birimleri üzerinden gelir elde etmek son derece avantajlıdır. Üstelik ihracat...
18 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali