Avustralya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler

22 Nisan 2022
Markethinkers
Avustralya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler

E-ticaret, her geçen gün daha önemli hâle gelen ve pek çok girişimcinin ilgisini çeken bir iş sahası olarak değerlendirilebilir. İnternetten ürün ya da hizmet satma fikrine dayanan bu faaliyet, ilk etapta ülke içine yönelik işlemleri getiriyor. Fakat konuya bakış açımızı biraz daha genişleterek baktığımızda bu genel eğilimin dışına çıkmak, benzer operasyonların uluslararası ölçekte de yürütülebileceğini görmek zor değil. Bu noktada e-ihracat yapmayı düşündüğünüz ülkeye özel olarak eğilmek; oranın vergi süreçlerine, müşteri davranışlarına ve diğer detaylara bakmak faydalı birçok avantajı beraberinde getirir. Bu yazımızda Avustralya ihracat konusuna dair sıkça sorulan sorulara yanıt arayacağız.

Avustralya'ya E-ihracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler Nelerdir?

Avustralya, 2022 yılı itibarıyla yaklaşık 26 milyonluk nüfusa sahip bir ülke. takeatumble.com.au internet sitesinde yer alan verilere göre ülkedeki 9,1 milyon hane, 2021 yılında online alışveriş yapmış durumda. Avustralya gayrisafi millî hasılasının %2’lik bir kısmını da e-ticaret sektörü oluşturuyor. Bu verilerden hareketle, ülkenin internet üzerinden satış yapmaya son derece uygun olduğu çıkarımını yapmak mümkün. Söylediklerimize bir de burada yaşayan Türklerin sayısının yüksekliğini eklersek Avustralya ihracatının ne denli avantajlı bir ticari hamle olacağı rahatça görülebilir. Zira bu ülkedeki Türklerin, özlemini duydukları ürünleri internet üzerinden satın almak isteyeceklerine minvalin bir akıl yürütme çok da hatalı olamaz. 

Avustralya’ya E-ihracat Nasıl Yapılır?

Avustralya'ya ihracat nasıl yapılır sorusuna e-ticaret çerçevesinde iki farklı cevap verilebilir: Kendi internet sitenizden ya da sanal pazar yeri platformları üzerinden. Bu yöntemlere geçmeden önce bu konuya dair detaylı bilgilere E-ihracat Nedir? başlıklı içeriğimizden ulaşabileceğinizi belirtelim.

İnternet üzerinden satış yapmak amacıyla açtığınız web sitesinin İngilizce dilini desteklemesi, Avustralya’yı kapsayacak bir e-ihracat operasyonun olmazsa olmazıdır. Belki kullanıcılar web tarayıcıların çeviri özelliği sayesinde sitenizde yazanları, ürünlere dair bilgileri anlayabilir ama bu, güven ortamının oluşmasını sağlamaz.

Bir e-ticaret sitesinin yerelleştirmesi, sadece dil çevirisiyle sınırlı bir konu değildir. Söz konusu platform, aynı zamanda o ülkenin para birimini ve sıklıkla tercih edilen ödeme yöntemlerini de desteklemelidir. Dolayısıyla internet sitenizin Avustralya Doları ile yapılan ödemeleri kabul eden bir altyapıya sahip olması gerekir. 

Bu ülkede yaşayan kişilerin en çok tercih ettiği e-ihracat ödeme şekilleri arasında başı, banka kartları ve PayPal çeker. PayPal, ülkemizde kullanılamadığından sitenizin, müşterilerin kredi kartı bilgilerini vermekten çekinmeyecekleri bir yapıya sahip olması büyük önem taşır. Bunu sağlamak adına güvenlik sertifikası ve rozetlerine yer vermeniz faydalı olacaktır. Farklı para birimleri ve ödeme yöntemlerine uyumu bir internet siteniz olmasını, böylece yurt dışına satış yapabilmeyi istiyorsanız IdeaSoft’un IdeaExport isimli e-ithalat modülünü tercih edebilirsiniz.

Avustralya’ya ihracat yapan firmalar, süreçleri sanal pazar yerleri üzerinden de yürütebilir. Amazon, eBay ya da Etsy gibi tüm dünyada önemli kullanıcı kitlesine sahip platformlar, güven bariyerini aşmanız konusunda size yardımcı olur. Fakat bu sistemlerin yoğun bir rekabete sahne olduğunu ve yapılan satışlardan komisyon aldığını da unutmamak gerek. 

Avustralya'ya E-İhracat Yapmak İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Avustralya ihracat işlemleri için gerekli belgeler, yapılan işlemin hacmine göre değişiklik gösterir. Klasik bir yurt dışı satışı için şu evraklar istenir:

  • Gümrük Giriş Beyannamesi
  • Konşimento
  • Fatura
  • Sigorta evrakları gibi diğer belgeler

Avustralya’da yürürlükte olan kurallar gereği, ülkeye yurt dışında gelen ürünlerin girmesi için özel bir fatura ve konşimento türü talep edilmez. Bilinen tipteki ticari faturalar yeterlidir.

Bu saydıklarımız, farklı firmalara yani B2B konseptinde yapılan büyük ölçekli satışlar için geçerlidir. Son kullanıcıya yapılan satışlar, daha çok mikro ihracat kapmasına girer. Bu tür işlemler için gerekli belgeler şöyle sıralanabilir:

  • Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi (ETGB)
  • Ticari Fatura
  • Yurt dışı kargo teslimat belgeleri

Bir işlemin mikro ihracat sayılabilmesi için birtakım şartlara sahip olması gerekir. Bu şartlara ve bu işlemin genel yapısına yazımızın devamında değineceğiz.

Avustralya’ya E-ihracat Yapılabilecek Ürünler Hangileridir?

Avustralya ihracat ürünlerinin neler olabileceğine karar verme konusunda bu ülkenin ithal ettiği mallara göz atmak, işinizi kolaylaştırır. Bu listenin ilk sıralarında yer alan ve e-ticarete uygun olan başlıca ürün grupları şunlardır:

  • Otomotiv ve makine yedek parçaları
  • Kuru meyve ve mamülleri
  • Konfeksiyon ve hazır giyim
  • Halı
  • Fındık ve mamülleri

Tabii ki Avustralya’ya internet üzerinden satılabilecek ürünler bunlarla sınırlı değildir. Bu ülkeye internet üzerinden satış yapma noktasında karar alırken E-ihracatta En Çok Satan Ürünler başlıklı içeriğimize göz atmanız da faydalı olacaktır.

Avustralya’ya Satışı Yasaklı ve Kısıtlı Ürünler Hangileridir?

Avustralya’ya satışı, yasak olan ve mevzuatlar dâhilinde kısıtlanmış bazı ürün grupları vardır. Bunları şöyle listeleyebiliriz:

  • Bazı hayvan, deniz ürünleri, bitkiler ve mamülleri
  • Resmî amblem ve işaretler taşıyan ürünler
  • Kimyasallar gibi sağlık açısından risk oluşturabilecek maddeler
  • Yanlış yanıltıcı işaret ve ambalajlı ürünler
  • Telif ve marka haklarıyla çelişen eden ürünler
  • Kültürel mirasla ilgili bazı ürünler
  • Karantina kontrolüne tabi ürünler
  • Ozon tabakasını inceltici maddeler
  • Silahlar
  • Narkotik ve fizyoterapik ürünler
  • Sansür kontrolüne tabi ürünler

Planlarınız içerisinde bu saydığımız gruplara yakın duran, dolayısıyla Avustralya ihracat işlemleri için sorun teşkil edebilecek ürünler varsa konuyla ilgili gümrük müşavirlerine danışabilirsiniz. Özellikle kontrole tabi ürünlerin yasal prosedürlerine dair detaylı bilgiyi bu şekilde edinmeniz mümkündür.

Avustralya’ya E-ihracat Yaparken Hangi Gönderim Sistemini Tercih Etmelisiniz?

Avustralya’ya satış yaparken tercih edilebilecek en ideal yöntemin mikro ihracat olduğu söylenebilir. Bu işlem türü; ağırlığı 300 kilogramı, değeri ise 15 bin avroyu geçmeyen ürünleri kapsar. Mikro ihracat süreçlerinde hem belgelendirme hem de taşıma adımları, bu konuda yetkilendirilmiş kargo firmaları tarafından gerçekleştirilir. Dolasısıyla sizin, evrak hazırlama gibi uzun ve meşakkati işlemlerle uğraşmanıza gerek kalmaz.

Avustralya Vergi Oranları Nasıldır?

Satılan ürünlerin Avustralya'ya girmesi için gümrük vergisi ödenmesi gerekir. Bu vergilerin oranları ürün gruplarına göre değişir. Ürün grupları bazında vergi oranları şöyledir.

  • Giyim: %10
  • Ayakkabı ve ev tekstili: %5
  • Saat ve Gözlük %5
  • Spor Alet ve Aksesuarları: %5
  • Takı ve Mücevher: %5

Gümrük vergisi dışında kimi ürünler, dolaylı vergi uygulamalarına da tabidir. Satmayı düşündüğünüz ürünlere uygulanacak vergileri araştırmak ve bunları ücret şeklinde müşteriye yansıtıp yansıtmayacağınıza karar vermek, Avustralya ihracat işlemlerinin göz ardı edilmemesi gereken bir aşamasıdır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
Belgeler, geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticarette de önemli bir yer tutar. Elbette e-ticaret için söz konusu belgeler de “e” hâline dönüştürülmüştür. Bunun en bilinen örneği e-faturadır. 2020 yılı itibariyle e-ticarete...
9 Aralık 2021
Markethinkers
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin değerini...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün Paketleme ve Depo Yönetim Stratejileri ile İlgili Bilmeniz Gerekenler
Ürün Paketleme ve Depo Yönetim Stratejileri ile İlgili Bilmeniz Gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Google Merchant Center Nedir?  E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
E-ticaret sitelerinin en büyük iş ortaklarından biri hiç şüphesiz Google’dır. Google, yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği uygulamalar ile e-ticaret sitelerine çeşitli avantajlar sunuyor. Google Merchant Center da bunlardan...
2 Mart 2022
Markethinkers
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın