E-Ticarette Ürün Kategori Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

Yazar: Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 16.05.2024
E-Ticarette Ürün Kategori Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

Kategorizasyon, e-ticaret faaliyetlerinde önemli bir yere sahiptir. Ürünleri detaylı bir biçimde kategorize ederek tüketicilerin alışveriş deneyimini kolaylaştırabilir ve ihtiyaçlarına rahatça ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Bu uygulama, aynı zamanda operasyon süreçlerinizi de büyük ölçüde pratikleştirir. Sizin için kaleme aldığımız bu içeriği okuyarak “Ürün kategori yönetimi nedir?” sorusuna detaylı bir cevap bulabilirsiniz.

Ürün Kategori Yönetimi Nedir?

Ürün kategori yönetimi, satışa sunulmaya hazır olan ürünlerin tür, model, tip ve diğer özelliklerine göre sınıflandırılması kategorizasyon olarak adlandırılır. Bu faaliyetin organize edilmesi ve gerekli aksiyonların alınması ise ürün kategori yönetim süreci olarak tanımlanır.

Yönetim faaliyetleri, temel olarak satışa sunulması planlanan ürünlerin gruplandırılmasıyla başlar. Bu süreçte, ürün ve hizmetler niteliklerine göre sınıflandırılır. Grup oluşturma süreçleri tamamlandıktan sonra kategorilerle ilgili aksiyonlara geçilir. Bir örnek üzerinden açıklamak gerekirse giyim mağazasında satışa sunulan kazak, tişört, etek gibi ürünlerin ayrı raflarda sergilenmesi, ürün kategori yönetimi kapsamında değerlendirilebilir.

Kategori yönetimi, stoklarda bulunan mallara yönelik organizasyonel işlemleri kolaylaştırır. Kategorizasyon detaylı bir biçimde yapıldığında ürünlerin tedarik ve teslimat süreçleri daha kolay yürütülür. Bu sayede her bir ürün, imalat veya tedarik aşamasından müşteriye teslim edildiği ana kadar takip edilebilir.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Ürün Kategori Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

Kategorinin tanımlanması ürün yönetim süreçlerinin ilk adımıdır. Bu tanımlama, malların özelliklerine ve tüketicinin satın alma davranışlarına göre yapılır. Örneğin; şapka satışı yapan bir e-ticaret siteniz varsa elinizdeki ürünleri fötr, bermuda, hasır, spor gibi farklı gruplara ayırmanız gerekir. Bu grupların her birini tanımlayıp özelliklerini belirleyerek ürün kategori yönetimi için ilk adımı atabilirsiniz.

Yönetim süreçlerinin aşamaları arasında kategorilerin değerlendirilmesi de sayılabilir. Her ürün grubu; tüketici, tedarikçi, perakendeci ve pazar açısından değerlendirilmelidir. Bu ölçümler yapıldığında ürünlerin piyasadaki yerini anlamak ve gereken iyileştirmeleri gerçekleştirmek mümkün olur.

“Ürün kategori yönetimi nasıl yapılmalıdır?” sorusunu yanıtlarken puanlamadan da bahsetmek gerekir. Bu süreçte, her bir ürün grubu için puanlama yapılması gerekir. Bu sayede, iyi satış rakamları elde eden ürünleri belirleyerek firma faaliyetleri için bir odak noktası oluşturmak mümkündür.

Kategori dizilimi önemlidir. Örneklendirecek olursak şapka kategorisi üzerinden ilerlemek gerekirse fötr modeller yüksek rağbet görüyorsa bu kategoriyi menü yönetiminde önceliklendirmek mantıklı olacaktır.

E-Ticarette Kategori Yönetimi Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kaynak sağlama,ürün kategori yönetimi süreçlerinde dikkat edilmesi gereken hususlardan biridir. Satacağınız mallara karar verirken tedarik süreçlerini gözden geçirmeniz gerekir. Kategorizasyon yaparken tedarik aşamasındaki zorlukları, ürünün gördüğü rağbet ve kâr marjıyla karşılaştırmak faydalı olur. Elde ettiğiniz sonuçlara göre belli ürün gruplarını satıştan çıkarabilir, fiyat politikanızı revize edebilir veya alternatif tedarikçiler bulabilirsiniz.

Stok yönetimi, ürün kategorizasyon aşamasında önemli bir olgudur. Satışa sunduğunuz malları gruplandırırken stok yoğunluğunu ve ihtiyaçlarını hesaba katmanız faydalı olur. Ürünlerinizin stok adet ve yoğunluğunun rağbet oranına göre belirleyebilirsiniz. Başka bir ifadeyle satış oranları yüksek olan ürünler için deponuzda daha fazla yer ayırabilirsiniz.

Ürün kategori yönetiminde envanter organizasyonuna da dikkat etmek gerekir. Parti hâlinde gelen malların kısa süre içinde satışa hazır olması için gereken aksiyonlar bu aşamada alınmalıdır. Depoların ayarlanması envanter yönetimi açısından önemlidir.

Ürün Kategori Navigasyonu Tüketici Açısından Önemi

Alışılmışın dışında kategori navigasyonu yapmak, tüketici davranışına aykırıdır. Bu nedenle tasarlarken sizin hoşunuza gideni değil, tüketicinin tercihine göre hareket etmek doğru olandır.

Mevcut Tüm Ürünlerinizi Listeleyin

Öncelikli olarak mevcut olan tüm ürünlerinizi listelemeye başlayın. Bir Excel dosyası üzerinde ürünlerinizi listelemeye başladığınızda, ne tür ürünlerinizin mevcut olduğunu daha iyi bir şekilde görmeye başlayabilirsiniz. Bu da size ürünlerinizi nasıl kategorize etmeniz gerektiği konusunda bir takım fikirler vermeye başlayacaktır.

Bu liste aynı zamanda stok kontrolü ve ürün yönetimi çalışmalarını detaylandırmak için de önemlidir. Mevcut ürün grubunuzu listelerken model, renk, teknik özellik gibi detaylara girmenize gerek yok. Buradaki amaç ürün olarak elinizde mevcut neler olduğunu görmenizdir.

Ürünleri Bölün ve Kategorize Etmeye Başlayın

İşin ikinci etabında ise artık ürünlerinizi farklı özelliklere ve detaylara göre düzenlemeniz gerekecek. Bu noktada da ürünleri kategorize etmek için şu başlıkları ele alabilirsiniz;

  • Model
  • Renk
  • İşlevsellik (temizlik ürünleri, dekoratif ürünler vb.)
  • Sezon ve dönemsellik
  • Marka
  • Güç (güneş enerjisi, elektrik, rüzgar enerjisi vb.)
  • Cinsiyet (kadın ya da erkek ürünleri)
  • Yaş (çocuk, genç, orta yaş vb.)

Sitenizde sattığınız ürün gruplarına göre buradaki başlıklarınız değişiklik gösterecektir. Ürün sayısının fazla olmasına ya da az olmasına göre bu kategori sisteminiz değişmeye başlayabilir.

Bu konuda yazılmış rehberimizi okumak için tıklayın E-Ticaret Sitesi Kurulum Rehberi

Az Sayıda Ürünlerde Kategori Sistemi Kurun

Az sayıda ürününüz bulunuyorsa ve daha niş bir pazara ulaşıyorsanız, ürün yönetiminde, kategorilerinizi çok sayıda tutmayabilirsiniz. Bu nedenle de daha akıllıca davranmanız gerekebilir.

Örneğin; 3 temel dekoratif ürün grubunuz olduğunu ele alalım. Bu ürünleri boyutlarına ve renklerine göre ayırabilirsiniz. Çok fazla kategorizasyon seçeneğiniz olmadığı için en temel özellikler üzerinden bu kategorileri oluşturmanız gerekir.

Bu noktada tüketicilerin de ürünlerinizi nasıl arayabileceklerini düşünebilirsiniz. Dekoratif ürün özelinde bakarsak, bu ürünleri salon, yatak odası, ofis gibi kriterlerde de arayabilirler. Eğer ürünleriniz bu kriterlere de uyum sağlayacaksa kategori sisteminizi buna da entegre edebilirsiniz.

Çok Sayıda Ürünlerde Kategori Sistemi Kurun

Eğer daha geniş bir ürün yelpazeniz bulunuyorsa bu noktada da ürünlerinizi daha farklı bir şekilde kategorize etmeniz gerekecektir. Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi müşterilerinizin bu ürünleri nasıl arayacakları özelinde düşünmeniz gerekir.

Geniş ürün yelpazesi söz konusu olduğunda, marka, model, renk ve işlevsellik daha ağır basan kriterler olmakta. Bu durumda ürün kategorilerinizi:

Elektronik ürünler > Televizyonlar > 55 inç > X model

şeklinde bir kategori ağacı altında toplayabilirsiniz. Bu kategori ağacında kullanıcılar hem tüm televizyonlara ulaşabilir, hem istedikleri boyutlara bakabilir ya da doğrudan markaları ele alabilirler. Bu kategorizasyon sistemi aynı zamanda ürün yönetimi yaparken filtreleme özelliklerini de eklemenize yardımcı olur.

Ürün yönetimi açısından bu kategorizasyon sistemini tüm ürünlerinize uygulamanız site genelinde ürün navigasyonunu kolaylaştırarak, tüketicilerin ürünlere daha kolay ulaşmasını sağlar.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Hangi Ürünlerin Daha Fazla Dikkat Çekeceğine Karar Verin

Ürün kategorilerinizi yaparken bir diğer dikkat etmeniz gereken de bu kategorilerin sıralandırılması. Eğer çok fazla kategoriniz bulunuyorsa alfabetik olarak ilerlemeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır; ancak bu noktada ürün yönetimi çalışmalarını daha iyi yapabilmek ve bazı ürün gruplarınızı ön plana çıkartabilmek için en çok dikkat çekecek ve ilgi görebilecek ürün kategorilerini öne çıkartmayı deneyebilirsiniz.

Genel sıralama alfabetik olarak ilerlerken, öne çıkan kategorilerinizi dikkat çeken ürünlerinizi gösterecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Böylelikle sitenizi ziyaret eden kişiler öncelikli olarak popüler ve ilgi çeken ürünleri görebilirler. Bu da bu ürünlerin satışını artırmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Ürün yönetimi yaparken, kategori sisteminizi sistematik bir şekilde yapmanız ve bunu site genelinde bir düzene oturtmanız ilerleyen zamanlarda sitenize ekleyeceğiniz yeni ürünlerin de doğru bir şekilde listelenmesini sağlayarak, tüketicilerin bu ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlar.

kategori tasarimi

Online Mağazanızda Ürün Satışı Nasıl Olmalıdır?

Online mağazanızda ürün satışı yaparken başlıkları organize etmeniz gerekir. Sitenizde bulunan ürün kategorileri için ana ve alt başlıkları belirlemeniz önemlidir. Bir örnek üzerinden açıklamak gerekirse kırtasiye ürünleri satan bir web siteniz varsa kategorizasyon, “Kalemler> Uçlu kalemler> 0,7 uç” şeklinde olmalıdır. Bu hususa dikkat ederek tüketicinin web sitenizde aradığını kolaylıkla bulmasını sağlayabilirsiniz.

E-ticaret siteniz için ürün kategori yönetimini satış konseptinize göre belirlemeniz faydalı olur. Odaklandığınız ürün grubunu diğerlerinden daha detaylı bir biçimde kategorize etmeniz tavsiye edilir. Yukarıdaki örnek üzerinden gitmek gerekirse kırtasiye ürünleri satan online mağazanızda iş esnasında tüketilebilecek kahve ve atıştırmalıklara yer vermek mantıklı olabilir. Böyle bir durumda, söz konusu ürünleri “Diğer” veya “Ekstralar” başlığı altında gösterebilirsiniz.

Ürün Kategori Yönetimi ile Ürün Satışı Arasındaki Bağlantı Nedir?

Ürün kategori yönetimi tüketici deneyimi açısından büyük avantaj sağlar. Web sitenizde detaylı bir kategorizasyon olduğunda kullanıcının aradığı ürünü bulması kolay olur. Bu sayede tüketicilerin mamüllerinize ulaşıp incelemelerini sağlayabilir ve satın alma motivasyonlarını arttırabilirsiniz. Diğer yandan, online mağazanızda karmaşık ve detayları belirlenmemiş bir kategorizasyon olursa kullanıcıların ürünleri bulması ve satın alım kararı vermesi zor olur.

Ürün kategorizasyonu fiyat politikasının belirlenmesine de yardımcı olur. Satışa sunduğunuz malları özelliklerine göre gruplara ayırmak, fiyatlandırma konusunda kolaylık sağlar. Her bir ürünün tedarik sürecini, piyasa talebini, stok ve depo masraflarını hesaba katarak kâr marjını makul biçimde belirleyebilirsiniz. Bu sayede tüketicilerinizle uygun bir fiyat skalasında buluşmanız ve satışlarınızı arttırmanız kolaylaşır.

Ürün Filtreleme Özellikleri Nelerdir?

Ürün filtreleme özellikleri konusunda bir tanım yapmadan önce kategorizasyon ile bu fonksiyonunun farkını belirtmek faydalı olur. Bu faaliyet, aynı kategori içindeki ürünlerin farklı özelliklere göre ayrılmasını ifade eder. Aynı tişört modeline dâhil olan kırmızı, mavi ve beyaz modellerin gruplandırılarak satışa sunulması filtrelemeye örnek gösterilebilir.

Kullanıcıların aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşmaları doğal olarak satın alma kararlarını daha hızlı vermelerini sağlar. Bazı ürün kategorilerinde çok fazla ürünün olması, karar vermeyi bir hayli zorlaştırır. Bu durumda kategoriler içindeki ürünlerin farklı segmentlere ayrılarak aranan ürününün daha kolay bulunmasının sağlanması gerekir. Farklı parametreler eşliğinde ürünlerin bölümlere ayrılmasıyla tüketiciler büyük ürün grupları arasında kafası karışmadan alışverişini tamamlayabilir. Her bir tüketicinin aradığı ürün farklılık gösterebilir. Bu nedenle de farklı parametrelerin uygulanması, tüketicilerin ihtiyaçlarına göre çözümler sunmanıza da yardımcı olur.

filtrelemenin onemi

Ürün Filtreleme Nasıl Kullanılabilir?

“Ürün filtreleme özellikleri nasıl kullanılır?” sorusunu yanıtlarken kategori belirleme ve detaylandırma konusuna değinmek faydalı olur. Bu aşamaya geçilmeden önce kategorinin sınırları tam olarak çizilmelidir. Farklı gruplarda yer alan ürünler arasında bir filtreleme söz konusu olmaz. Bir örnek üzerinden açıklamak gerekirse, X model ayakkabının farklı numaraları ve renk seçenekleri filtrelemeye dâhil olabilir. Bunun için, söz konusu ürünlerin aynı alt başlık altında olması gerekir.

Ürünleri Farklılaştıran Detaylar İçin Filtreleme Özellikleri Kullanın

Bir kategori içinde ürünlerin farklı detaylarını öne çıkartabilecek filtreleme özellikleri kullanmak oldukça idealdir. Eğer ürünlerin;

  • Beden
  • Renk
  • Boy
  • Fiyat
  • Teknik özellik

gibi farklı detayları bulunuyorsa, bu detayları filtreleme özelliklerinde sunabilirsiniz. Tüketiciler belli bir teknik özelliğe, renge ya da bedene odaklanarak aramalarını yapabilirler. Böylelikle kategori içindeki tüm ürünleri tek tek aramak zorunda kalmazlar.

Tema Odaklı Filtrelemeler Sunun

Tema odaklı filtremeler de farklı özellikteki ürünleri sergilemenizi kolaylaştırır. Örneğin trend olan ürünleri, yeni ürünleri ve en çok satanları ayrı bir tema olarak gösterebilir ve kategorilerinizi farklı segmentlere ayırarak, kullanıcıları farklı ürünlere yönlendirebilirsiniz.

Her Bir Filtreleme Özelliğinde Kaç Ürün Olduğunu Gösterin

Filtreleme özelliklerinin yanında her bir bölümde kaç farklı ürün olduğunu gösterebilirsiniz. Sık kullanılan bir özellik olmasa da seçim yaparken tüketicileri farklı bölümlere yönlendirebilir. Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi her bir bedende kaç ürün olduğu gösterilmiş durumda.

Ancak burada dikkat etmeniz gereken, kullanıcı beden haricinde bir filtre daha seçerse (örneğin kırmızı renk) bu noktada filtreleme özelliğiniz hem beden hem de renk filtresindeki ürün sayısını göstermesi gerekir. Yani small beden de toplam 100 ürün bulunurken, bunların sadece 40 tanesi kırmızı renkliyse, filtreleme sonrasında toplam ürün sayısının 40 olarak gösterilmesi gerekir.

Aynı Özellikte Birden Fazla Seçim Yapılmasını Sağlayın

Yine beden filtresi üzerinden ilerleyecek olursak, aynı anda birden fazla beden seçimini izin verilmesini sağlayabilirsiniz. Teknik özellik ya da marka konusunda da benzer bir durum söz konusudur. Tüketiciler aynı anda birden fazla markanın ürünlerine bakmak isteyebilir; ya da aynı anda birden fazla bedeni incelemek isteyebilirler.

Seçilen Filtreleri de Ayrıca Gösterin

Filtreleme özelliklerine ek olarak seçilen filtreleri de ayrıca göstermelisiniz. Tüketiciler hangi kategorileri seçtiklerini sayfa üzerinde rahatlıkla görebilmeliler. Gerekirse bu seçimler arasına yenilerini ekleyebilmeli ya da seçtikleri bazı filtreleri çıkartabilmeliler.

Mobil Cihazlarda Filtre Kullanımını Kolay Bir Şekilde Sunun

Tüketicilerin bir kısmının mobil cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret ederek, ürünleri incelemek isteyeceklerdir. Mobil siteniz üzerinde de filtreleme özelliklerinin rahat bir şekilde kullanılabilmesi gerekir. Hem seçimleri gösterip, hem de kullanıcının yaptığı seçimleri ayrıca göstererek, kullanıcı deneyimini mobil cihazlar üzerinde de artırarak, geri dönüşümlerinize katkı sağlayabilirsiniz.

hiyerarsik kategori yonetimi nedir

Ürün Filtrelemenin Ürün Kategori Yönetimine Katkısı Nasıldır?

Ürün filtreleme, kategorizasyonun detaylı bir hâle getirilmesini sağlar. Bu işlem, tüketicinin ihtiyaç ve zevklerine uygun bir ürün bulmasını kolaylaştırır. Renk, beden, tasarım gibi özelliklere göre farklı seçenekler sunmak, kullanıcının satın alma davranışını olumlu etkiler.

Tema bazlı filtreleme, ürün kategori yönetimi için efektif olabilir. Web sitenizde satışa sunduğunuz malları “En çok satanlar”, “İndirimli ürünler” gibi başlıklarla gruplandırabilirsiniz. Bu sayede tüketiciye renk ve beden gibi kriterlerin yanında farklı detaylara odaklanan alternatifler de sunabilirsiniz.

Ürün Karşılaştırma Özelliği Nedir?

Sitenizi ziyaret eden tüketiciler, fiyat ve performans bakımından uygun buldukları mamülleri satın alma eğiliminde olacaktır. “Ürün karşılaştırma özelliği nedir?” sorusunu bu kapsamda yanıtlamak mümkündür. Ürünlerin teknik özelliklerini, puanlarını, müşteri yorumlarını ve fiyatlarını kıyaslamayı sağlayan özellik, bu şekilde adlandırılır. Karşılaştırma özelliği, tüketicilerin ürün satın alma konusundaki kararsızlığını önler ve seçimlerini kolaylaştırır.

Karşılaştırma fonksiyonu, ürün kategori yönetimine büyük bir katkı sağlar. Bu özelliği aktifleştirerek tüketicilerin, satışa sunduğunuz ürünler arasından performans ve bütçe olarak kendilerine uygun olanları belirlemesini kolaylaştırabilirsiniz. Bu sayede kullanıcıların satın alma davranışlarını markanız lehine yönlendirmeniz mümkün olur.. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde kullanmak için bazı unsurlara dikkat etmeniz ve bu özellikleri uygulamanız, karşılaştırma özelliğinin etkisini de artıracaktır.

Ürün Karşılaştırma Özelliği Nasıl Kullanılır?

“Ürün karşılaştırma özelliği nasıl kullanılır?” sorusunu yanıtlarken tablo görünümünün öneminden bahsetmek gerekir. Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, satışa sunduğunuz ürünleri bir tablo üzerinde gördüklerinde daha kolay karşılaştırabilir. Böylece satın alım konusunda karar vermeleri kolaylaşır.

Ürün görsellerini ön plana çıkarmak karşılaştırma yaparken dikkat edilmesi gereken hususlardan biridir. Söz konusu görsellerin tıklanabilir ve yüksek çözünürlükle görüntülenebilir olması da önemlidir. Bu hususa dikkat ederek tüketicilerin ürünlerinizi detaylı bir biçimde görüntülemesini ve aralarındaki farkları idrak etmesini sağlayabilirsiniz.

Karşılaştırma fonksiyonunu aktifleştirirken müşteri yorum ve puanlarına göre filtreleme seçeneği sunabilirsiniz. Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, olumlu yorumlar ve yüksek puanlar alan ürünleri satın almayı tercih edebilir. Filtreleme imkânı sunarak tüketicilerin istedikleri niteliklere sahip ürünleri bulmalarını kolaylaştırabilirsiniz. Tabloya “Sepete Ekle” butonu yerleştirerek satın alma işlemini kolay ve hızlı hâle getirebilirsiniz.

Kategori ve Arama Sonucu Sayfaları

Ürün kategori ve site içi arama sonucu sayfalarında ürün karşılaştırma özelliğini aktif bir şekilde kullanmaya yönlendirmelisiniz. Tüketiciler bu sayfa türleri üzerinde ürünleri detaylı bir şekilde arayacakları için karşılaştırma özelliğini de bu sayfalara eklemeniz gerekmekte.

Ürün kategori sayfaları üzerinde benzer ve tüketicilerin aradıklarıyla ilgili ürünler olduğu için karşılaştırma özelliğini sunmanız, tüketicilerin ürünler hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlar. Bu sebeple de önemlidir.

Karşılaştırma Özelliğine Erişim Kolay Olmalı

Sayfanın üst bölümünde “Karşılaştırma” şeklinde bir bölüm oluşturarak, tüketicileri bu bölüme yönlendirebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler kategori ve ürün arama sorgularında dilerlese doğrudan sonuçları inceleyebilir ya da ürün karşılaştırma özelliğini aktive ederek, doğrudan diledikleri ürünleri karşılaştırmaya başlayabilirler.

Karşılaştırma özelliğini sağ ya da sol sütuna koymanız, kullanıcıların bu özelliği kaçırmalarına neden olabilir; çünkü bu bölümler genellikle reklam ve banner alanları olduğu için tüketiciler sayfanın bu bölümlerine dikkat etmeyebilirler. Bu da geri dönüşümleri kaçırmanıza neden olacağı için sayfanın üst bölümünde başlığın altına karşılaştırma özelliğini eklemeniz daha dikkat çekici olacaktır.

Tablo Görünümünden Yararlanın

Tablo görünümü ürün karşılaştırma sürecinde en etkili çözümü sunmaktadır; çünkü bu tablolar üzerinde ürünle ilgili en önemli detayları paylaşarak, ürünleri öne çıkartacağınız için kullanıcılar da bu tablolar üzerinden doğrudan ürünlerle ilgili farkları görebilirler.

Bu konuda yazılmış rehberimizi okumak için tıklayın Ürün Sayfalarınızda Yapabileceğiniz Düzenlemeler

Tablo görünümü üzerinde ürünlerinizin görsellerini de mutlaka kullanmanız gerekir. Tüketicilere sadece metin sunmanız, ürünün ne olduğunun anlaşılmasını zorlaştırır. Bu sebeple de ürün görsellerini de bu karşılaştırma sonuçlarına eklemeniz gerekir.

Müşteri Yorum ve Puanlarına Göre Filtreleme Sunun

Ürün özelliklerinin yanı sıra ürünlerin aldığı müşteri yorum ve puanlarına göre filtreleme özelliğini de kullanıcılara sunun. İnternetten alışverişlerde tüketici yorum ve puanlamaları sosyal kanıt olarak değer taşıdığı için tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiler.

Sepete Ekle Butonunu Unutmayın

Karşılaştırma tabloları üzerinde ürünle ilgili detayların yanı sıra “sepete ekle” butonunu da eklemeniz gerekir. Kullanıcıları doğrudan satın almaya yönlendirmek ve geri dönüşüm sağlamak için onlara bir eyleme çağrı ifadesi sunmanız gerekir. Kullanıcıları doğrudan ürün sayfasına giderek kapsamlı bir araştırma da yapabilecekleri gibi doğrudan ürün karşılaştırma tablosu üzerinden de ürünü satın almaya gidebilmeli.

Ürün Görselleri Tıklanabilir Olmalı

Karşılaştırma tablosu üzerinde kullandığınız görseller aynı zamanda tıklanabilir olmalı. Kullanıcı deneyimi açısından baktığımızda, kullanıcılar bu tablo üzerine ekledikleri ürünleri detaylı bir şekilde incelemek istediklerinde ürün sayfasına gitmek için ürünün görseline tıklamaya çalışacaklardır. Bu özelliği kullanmanız, karşılaştırma tablonuzda kullanıcı deneyimini geliştirmenizi sağlayacaktır.

Tabloyu Kapatma Tuşunu Görünür Yapın

Ürün karşılaştırma özelliğini bir tablo şeklinde açtığınızda kullanıcıların bu tabloyu kapatabilmesi de gerekir. Bunun için pencerenin sağ üst köşesine kapatma ikonunu koyarak, kullanıcılara bu özelliği sunun.

Ürün Fiyatlarını Gösterin

Karşılaştırma tabloları üzerinde ürünlerin fiyatlarını da göstermeniz gerekir. Kullanıcılar sadece ürünlerin özelliklerini ve aldıkları puanları görmek istemeyeceklerdir. Aynı zamanda ürünlerin fiyatlarını da karşılaştırmak isteyeceklerdir. Bu sebeple de tablolarda sepete ekle butonunun altında ürün fiyatını da göstererek, kullanıcılara bu bilgiler de sağlamalısınız.

Karşılaştırma Özelliği E-Ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?

İnternet üzerinden alışveriş yapmadan önce tüketiciler ürün araştırması yaparlar ve bu süreçte farklı ürünlerle ilgili bilgi toplarlar. Bu süreci çok detaylı bir şekilde tamamlayanlar olduğu gibi hızlı bir şekilde bilgi almak isteyenler de bulunur.

Her iki koşulda da tüketicilerin işini kolaylaştırma ve satın alma karar sürecinde onlara yardımcı olmak için karşılaştırma özelliğini öne çıkartabilirsiniz. Tüketicilerin sitenizde daha fazla vakit geçirerek, ürünleri incelemelerini sağlamanız, onları web sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirmeniz de kolaylaştırır.

Ürün Karşılaştırma Özelliğinin Ürün Kategori Yönetimine Faydaları Nelerdir?

Online kanallardan alışveriş yapan kullanıcıların karar verme süreçleri fiziksel satışlara göre daha uzun olabilir. İnternet üzerinden farklı ürünleri karşılaştırmak, fiyat/performans gibi konulardaki farklarını incelemek mümkündür.

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların detaylı araştırmalar yaptıktan sonra satın alım kararı verdiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Sayfanıza karşılaştırma fonksiyonu ekleyerek bu araştırma sürecini kullanıcılarınız için kısaltabilirsiniz. Bu sayede ürün ve hizmetlerinize ihtiyaç duyan tüketicilerin kararını hızlı bir biçimde vererek satın alma konusunda motive olmalarını sağlayabilirsiniz.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler