SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi

16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi

SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha fazlasının cevabu bu yazımızda.

SWOT analizi

E-ticaret sektöründe yer alan firmaların kendileri ve rakipleri hakkında bazı analizler yapmaları ve bu analizler sonrasında kendilerini geliştirmeleri oldukça önemlidir. Bu analizleri yapmak için de SWOT analizden yararlanmak gerekiyor.

SWOT analiz, işletmeler için oldukça önemlidir; çünkü şirketle ilgili birçok detayın görülmesini sağladığı gibi rekabet konusunda da bazı önlemlerin alınmasını sağlamaktadır.

SWOT analizi nedir?

SWOT analizi, İngilizce’deki Strenghts, Weakness, Opportunities ve Threats kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Bunların Türkçe karşılıkları ise şöyle:

  • Strenghts: Güçlü yönler
  • Weaknesses: Zayıf yönler
  • Opportunities: Fırsatlar
  • Threats: Tehditler.

“SWOT

SWOT analizi, bir şirketin güçlü ve zayıf yönlerini analiz etmenizi sağlarken, sektörel fırsatları ve tehditleri de görmenize olanak tanır. Yeni pazarlama ve satış stratejileri geliştirmeden önce SWOT analizleri yapmak, daha doğru ve etkili stratejiler oluşturmanıza olanak tanır. Bu nedenle de e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir.

Başlamadan önce

SWOT analizi yapmak, belli bir süre gerektirmektedir ve derin araştırmalar yapmanızı gerektirebilir. Öncelikle bunu bilmeniz gerekiyor. Hem sektörel hem şirket hem de rakip firmalarla ilgili ciddi araştırmalar yapmanız gerektiği için bu işe önem vermeniz ve vakit ayırmanız gerekmektedir.

Daha önce çok ciddi araştırmalar yapmadıysanız, bir danışmandan yardım isteyebilir ve analizlerinizi bu şekilde yapabilirsiniz. Buna ek olarak, internet sektörünün dinamiklerinin çok hızlı değişmesi ve devamlı olarak rekabet durumunun değişiklik göstermesi nedeniyle bu SWOT analizlerini belli periyotlarda yeniden yapmanız gerekebilir.

Güçlü yönler (Strenghts)

SWOT analizine ilk olarak, şirket olarak güçlü yönlerinizi ele alarak başlayabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken bir takım kriterler bulunuyor.

  • Sektördeki diğer firmalardan daha iyi yaptığınız neler var?
  • Ürünleriniz, bir fark yaratıyor mu?
  • Müşteri hizmetleri konusunda ne kadar iyisiniz?
  • Kullanıcı deneyimini ne kadar geliştiriyorsunuz?
  • Ödeme işlemlerini ne kadar kolay hale getiriyorsunuz?
  • Müşterilerinize ne gibi değerler katıyor ve onların hayatını kolaylaştırıyorsunuz?

Güçlü yönlerinizi belirlemek için kendinize bu soruları sorabilirsiniz. Güçlü olduğunuz farklı alanlar da bulunuyorsa, raporunuza bunları da ekleyebilirsiniz.

Zayıf yönler (Weaknesses)

İkinci aşamada ise güçsüz yani zayıf olduğunuz yönlerinizi ele almanız gerekiyor. Zayıf yanlarınızı görmek, yeni stratejiler oluştururken, hangi adımları atmanız ve hangi alanlarda geliştirmeler yapmanız gerektiği konusunda size bazı fikirler verecektir.

Zayıf yönlerinizi ele almak için hem e-ticaret siteniz üzerinde hem operasyonel alanlar da hem de pazarlama ve satış bölümleri üzerinde araştırmalar yapmanız gerekebilir.

İnternet üzerinde yeteri kadar pazarlama yapamadığınız için marka bilinirliğinizi artıramıyor olabilirsiniz; yanlış mecralarda pazarlama yapıyor olabilirsiniz; kargo teslim süreniz uzun olabilir; ödeme yöntemleriniz azdır ve ya ödeme işlem süreciniz yavaş ve kafa karıştırıcı olabilir; sitenizin mobil uyumluluğu olmayabilir ya da geri dönüşümleriniz az olabilir. Burada birçok farklı kriter ele alınabilir. Önemli olan sizin markanızla ilgili zayıf yönleri bulmak olacaktır.

Fırsatlar (Opportunities)

Güçlü ve zayıf yönlerinizin ardından sırada sektörel fırsatları değerlendirmek var. Sektörel olarak ne gibi fırsatların olduğunu görmek, bu alanlara yatırım yapmanızı kolaylaştıracaktır.

Sektörünüzle ilgili olan teknolojileri incelemek, internet alanındaki yenilikleri takip etmek, rakip firmaların yönelmedi boşluklara yönelik çalışmalar yapmak, sektörel olarak bazı fırsatlar sunacaktır.

E-ticaret ve internet sektöründe devamlı olarak yenilikler olmaktadır. Kimi zaman pazarlama alanında kimi zamansa sosyal mecralarda bir takım yenilikler oluyor. Bu yenilikleri birer fırsat olarak görerek, bu alanlara yatırımlar yapabilirsiniz.

Tehditler (Threats)

SWOT analizinde son olarak da tehditleri belirlemeniz gerekiyor. Sektörünüzde sizi tehdit edebilecek durumları iyi değerlendirmeniz lazım. Sektördeki rekabet durumu, pazarın durumu, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları ve rakip firmaların yaptıkları çalışmalar sizin için tehdit oluşturabilir.

Pazarın uzun vadede büyümeye devam etmeyecek olması, uzun vadede bu işe yatırım yapmanızın önüne geçebilir. Sektördeki rekabet her geçen gün biraz daha artıyorsa, rakip firmalarla baş etmek için daha fazla pazarlama ve reklam bütçesi ayırmanız gerekebilir.

Sizi tehdit edebilecek olan durumları önceden belirlemeniz, satış ve pazarlama alanında ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiğini görmenizi sağlar. Burada rakiplerinizi de çok incelemeniz gerekiyor. Onların internet üzerinde yaptıkları tüm faaliyetleri ele alarak, size ne gibi tehditler oluşturduklarını iyi inceleyerek, onların bu çalışmalarına karşı önlemler almalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Marka Tescili Nedir? Nasıl Yapılır? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?
Marka Tescili Nedir? Nasıl Yapılır? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?
Marka kimliği, ticarette son dönemin en popüler kavramlarından biri. Bu kavram logo, slogan, iletişim biçimleri ve görseli dil gibi unsurlardan oluşur. Özellikle her geçen gün daha yoğun bir rekabete sahne olan e-ticaret alanında fark...
23 Ocak 2022
Markethinkers
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
Bugün dünyanın en büyük şirketlerinden biri olarak kabul edilen, online alışveriş deyince akla gelen ilk isim belki de Amazon. Fakat Amazon ile ilgili zaman zaman unutulan bir gerçek var. O da, bu sitenin 1994 yılında kurulduğunda...
10 Şubat 2022
Markethinkers
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu platformlar...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Detaylı Bilgi İçin Arayın