E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları

5 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları

E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler üretmek, farklı hedef kitlelere ulaşmak için de bu çalışmalar yapılabilir. Bu yazımızda da ürün geliştirme sürecinde dikkat etmeniz gerekenlere değineceğiz.

Ürün geliştirme nedir?

Ürün geliştirme, yeni bir ürün fikrinin ortaya çıkmasından başlayan ve bu ürünün tüketiciye ulaştırılana kadar ki çalışmaları kapsayan süreci belirtmektedir. Fikirlerin ortaya çıkışı, prototiplerin hazırlanması, Ar-Ge süreci, üretim aşaması, ilk izlenimlerin alınması, prototiplerin geliştirilmesi ve geri bildirimlere göre geliştirimelerin yapılmasının ardından seri üretime geçilmesi bu sürece dahildir. Ürünün üretim aşamasıyla beraber ürünün nasıl pazarlanacağı, fiyatlandırmasının nasıl yapılacağı da ürün geliştirme sürecinin bir parçası olarak öne çıkar.

İlgili rehber: Ürünlerinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz 8 etkili yöntem

Ürün geliştirme neden önemli?

Şirketler, özellikle rekabette öne çıkabilmek, pazar paylarını artırabilmek, yeni hedef kitlelere ulaşarak mevcut kitlelerini büyütmek, teknolojik olarak bulundukları konumları göstermek, sektörde öncü olmak, tüketicilerin belli bir sorunlarını çözmek için ürün geliştirme üzerine çalışırlar.

Yeni bir ürün ya da yeni bir fikirle ortaya çıkmak ve bunu hayata geçirmek, marka değerini de artırabileceği gibi pazarda da firmaya bir avantaj sağlayabilir. Yenilikçi ürünlerin yanı sıra tüketicilerin sorunlarına yönelik çözümler üretilmesi de daha fazla kişiye ulaşılmasını sağlayarak, marka bilinirliğini de artırmaya yardımcı olur.

Ürün geliştirme bir Ar-Ge süreci de gerektirdiği için bu araştırma sürecinde pazardaki boşluklar görülebilir, tüketicilerden gelen geri bildirimler doğrultusunda daha iyi bir ürün üretimi sağlanabilir ve işlevselliği daha fazla olan bir ürün geliştirme de mümkün olabilir. Kendi ismiyle bir ürün geliştiren firmalar markalaşma sürecinde de bir adım ileriye gidecekleri için pazarda da ellerini daha fazla güçlendirme şansı elde ederler.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

E-ticarette ürün geliştirme ipuçları

Müşteri geri bildirimlerini dikakte alın

Mevcut ürünlerinizin daha iyi versiyonlarını yapmak istiyorsanız, müşterilerinizin ürünlerle ilgili yaptıkları geri bildirimleri yakından takip etmeniz önemli. Kullanıcı deneyimini anlamak için tüketicilerin üründe ne gibi sorunlar gördüklerini incelemelisiniz. Bununla beraber tüketicilerin üründen memnun kaldıkları yanları da dikkate alarak, yeni ürünlerde bu özellikleri de öne çıkarabilirsiniz.

Rakip firmaların ürünleri ile ilgili yorumları takip edin

Kendi müşterileriniz haricinde rakip firmaların ürünleriyle ilgili tüketicilerin yaptıkları geri bildirimleri de yakından takip etmenizde fayda var. Ürün geliştirme sürecinde, rekabette öne çıkmak ve rakip firmaların yapmadıkları işleri yapmak da olduğu için, rakip ürünleri incelemeniz gerekir.

Rakip ürünlerin ne gibi eksiklikleri olduğunu, tüketicilerin nelerden şikayet ettiklerini ve tüketicilerin memnun kaldığı veya ürünü başarılı kılan özellikleri de ele almalısnız. Rakip ürünleri iyi tanımanız, yeni geliştireceğiniz ürünlerde yeni fikirler yaratmanıza da yardımcı olacaktır.

Ar-Ge bütçenizi oluşturun

E-ticarette yeni ürün geliştirme sürecine belli bir bütçe ayırmanız da gerekir. Kendi ürünlerinizi üretmek veya geliştirmek istiyorsanız Ar-Ge çalışmalarına da belli bir bütçe ayırmanız gerekecektir.

Araştırma & Geliştirme bölümünüz, yazının yukarısında bahsettiğimiz bu ön araştırmaları ve geri bildirimleri analiz etmenin yanı sıra, tüketicilerin sorunlarını çözebilecek yeni fikirler üzerine çalışacakları gibi, ürün maliyetini düşürecek teknolojileri araştırarak, ürün kalitesini de yüksek tutacak çalışmaları yapacaktır. Bu sebeple de bu çalışmalar için belli bir bütçeye ihtiyacınız olacaktır. Yıllık bütçe planlarınızı yaparken Ar-Ge bölümünüz için de gerekli finansal kaynağı sağlamanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?

İşlevsel bir prototip oluşturun

Ürüne son halini vermeden önce işlevsel bir prototip oluşturarak işe başlayın. Bu prototip size ürünle ilgili birçok detayı görmenizi sağlayacağı gibi üretim sürecinin ne kadar sürede tamamlanabileceğini ve maliyetleri de görmenize yardımcı olur. İşlevsel prototip üzerinde nelerin geliştirilebileceği ve nelere ihtiyaç olmadığını da görebilirsiniz.

Prototipi kullanıcıların testine sunun

Prototiplerinizin performansını görmek ve kullanıcıların ürüne olan yaklaşımını ve onların kullanıcı deneyimlerini analiz etmek için prototiplerinizi kullanıcıların testine sunmanız da gerekir. Bunun için kendi ofisinizdeki çalışanlar arasında bu testleri yapabileceğiniz gibi yakın çevrenizdeki kişilerden de ürünü test etmelerini isteyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra etkinlikler düzenleyerek yeni ürün prototiplerinizin tanıtımını yaparak, katılımcıların da ürünlerinizi test etmelerini isteyebilirsiniz. Fuar veya seminerlere de katılarak, prototiplerinizi buradaki sektörel olarak ilgi alanı bulunan kullanıcılara da test ettirerek, ürünle ilgili geri bildirimler toplayabilirsiniz.

İlgili rehber: Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?

Eleştirilere hazırlıklı olun

Ürün geliştirme sürecinde, gelen eleştirilere de hazırlıklı olmanız gerekecektir. Özellikle prototiplerinizin testlerini yaptırdığınızda tüketicilerden birçok farklı geri bildirim alabilirsiniz ve bunların bir kısmı da olumsuz olabilir. Bu yorumları kişisel almamanız gerekir. Tabii ki her eleştirinin de değeri olmayabileceğini unutmamanız gerekiyor. Yapıcı ve gerçekten ürüne ve yapılan işe değer katabilecek olumsuz yorumları da dikkate alarak, kullanıcı deneyimini geliştirecek adımlar atabilirsiniz. Yapıcı ve detaylı bir şekilde sunulan geri bildirimler, ürünlerinizin kalitesini ve işlevselliğini artırmanıza yardımcı olabilir.

Daha önceden yapılmış ürünleri inceleyin

Ar-Ge sürecinde, geçmişte yapılmış ve başarılı olmuş, kullanıcı deneyimi iyi olan ve tüketicilerden olumlu yorumlar almış olan benzer ürünleri de inceleyin. Ürün geliştirme sürecinde “tekerleği yeniden icat etmenize” gerek yok. Zaten başarılı olmuş ve kabul görmüş ürünleri de dikkate alarak mevcut teknolojilerin izinden de gidebilirsiniz. Böylelikle zaten çalışmakta olan sistemleri tekrar geliştirmek için vakit kaybetmemiş olursunuz.

Fiyatlandırma stratejilerinizi belirleyin

Prototip sürecinde üretim maliyetlerini de hesaplayabilirsiniz. Ürünün üretim maliyetlerinin yanı sıra pazardaki konumlandırması ve kullanılan teknolojilere göre de belli bir fiyatlandırma yapmanız gerekir. Tüketici testleri sırasında, tüketicilerin de fiyat beklentilerinin araştırmasını yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünü fiyatlandırırken kullanabileceğiniz başka stratejiler de bulunuyor. Bunları da aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Pazarlama stratejilerinizi belirleyin

Pazarlama stratejiniz de ürün geliştirme sürecinde üzerinde durmanız gereken konulardan biri olacaktır. Ürünü nasıl tanıtacağınız, ürünün hangi özellikleri üzerinde duracağınız, ürünün hangi kitleye yönelik pazarlanacağı, teknik özellikleri, kullanım alanları gibi konulara özellikle dikkat ederek bir pazarlama stratejisi oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Pazarlama iletişimi üzerine çalışmanız, hedef kitlenin ilgisini çekecek içerikler üretmeniz ve ürün tanıtımını yapacağınız kanalları belilrlemeniz bu süreçte oldukça önemli. Bunlara ek olarak influencer pazarlama çalışmaları üzerinde de projeler geliştirerek, yeni ürünün geniş çaplı bir tanıtımını sağlamak için içerik projelerine de yatırımlar yaparak, ürüne talep oluşturacak adımlar atabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?

İlgili rehber: Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin