Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi olmalılar. Aksi takdirde yaptıkları yatırımlar iyi sonuçlar vermeyebilir ya da rekabetten sıyrılamadıkları için zarar etmeye ve en sonunda da şirketlerini kapatmak zorunda kalabilirler. Bu nedenle de sektör analizine önem verilmesi gerekir.

Sektör analizi neden önemli?

Öncelikli olarak sektör analizi, şirketlere sektör ve pazarla ilgili birçok veri verdiği için önemlidir. Bu veriler sayesinde şirketin büyümesi için gerekli stratejiler oluşturularak, şirket için gerekli olan yatırımlar belirlenebilir. İş planınızı hazırlarken de bu veriler bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Eğer pivot etmeyi planlıyorsanız da sektör analizi yapmanız gerekir. Farklı bir ürün grubu ya da iş modeli ile devam edeceğiniz zaman bu iş modelinin gereksinimlerini de araştırmanız ve pazarın mevcut durumu hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette pivot etmek nedir ve firmaların pivot etme sebepleri nelerdir?

Sektörel analiz yaptığınızda aynı zamanda trendleri, tüketicileri alışkanlıklarını ve pazarın ne yönde geliştiğini de öğrenebilirsiniz. Bu gelişmeler yine reklam ve pazarlama stratejielerinize şekil verme konusunda size yardımcı olacaktır.

Bunlara ek olarak sektör analizi yaptığınızda pazardaki rekabeti de yakından görmüş olursunuz. Rakip firmaları tanımak, onların pazar payları hakkında bilgi sahibi olmak, yine işinizin hangi alanlarına yatırım yapmanız gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir.

Sektör analizi nasıl yapılır?

Rakip analizi

Rakip analizi yaparak sektör analizi yapmaya başlayabilirsiniz. Öncelikli olarak pazardaki rekabeti ölçmeli, büyük ve küçük firmaları belirlemeli ve kendinizin bu rekabette nasıl konumlanacağını araştırmanız gerekir. Elinizdeki sermaye, rekabetle ne kadar mücadele edebileceğinizi belirleyecektir; çünkü öne çıkabilmek için marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapmanız ve tüketicilerin ürünlerinize talep göstermelerini sağlamanız gerekecektir. Bu nedenle de sektördeki rekabeti bilmek ve ölçümlemek işe başlarken önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Tüketici eğilimleri ve alışkanlıkları

Sektör analizi yaparken, tüketicilerin bu sektördeki ürün ve hizmetlere karşın nasıl bir eğilimleri olduklarını da araştırmanız önemlidir. Ürünlere nasıl bir talep var, tüketici kitlesinin bu ürünleri satın alma alışkanlıkları neler, internetten alışverişlerde bu ürünlere belli bir talep var mı yok mu, bunların araştırılması gerekir. Tüketici alışanlıkları ve beklentilerini anlamadan, bu sektörde faaliyet göstermek zordur ve bunlar yapılmadığında doğru stratejiler de oluşturulamayacağı için yapılan pazarlama ve reklam çalışmalarından da beklenen sonuçlar alınamaz.

İlgili rehber: Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?

Ürünlere olan ilgi

Tüketicilerin ürünlere ne kadar ilgi gösterdiğini de ölçümlemeniz önemlidir. Ürünlere olan ilgi pazarın mevcut durumunu ve gelecekti halinide görmenize yardımcı olacaktır. Belli ürünlere hali hazırda bir talep bulunuyorsa, ürün bilinirliğini artırmak yerine markanızı tanıtmak ve ürünün satışını artırmak için çalışmalar yapmanız gerekir. Böylelikle pazarlama ve reklam çalışmalarınızı bunların üzerine odaklayabilirsiniz.

Ancak ürüne belli bir ilgi yoksa ve bu ürün tüketicilerin belli bir sorununu çözüyor ya da onların ilgisini çekebilecek bir ürünse, öncelikle ürüne talep yaratmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. Bu çalışmalardan sonra markalaşma üzerine yoğunlaşmanız gerekir.

Tüketicilere hangi kanallardan ulaşabilirsiniz

Sektör analizi yaparken, tüketicilere hangi kanallardan ulaşabileceğinizi de araştırmanız gerekir. Doğru pazarlama ve reklam stratejilerini oluşturabilmek ve bu çalışmalardan en yüksek verimi alabilmek için hangi kanallar üzerinden tüketicilere ulaşabileceğinizi araştırmalısınız. Aksi taktirde yanlış mecralarda reklam kampanyaları çıkmanız, hem zaman hem de para kaybetmenize neden olur.

Tüketici alışkanlıklarını araştırırken onlara nasıl ulaşabileceğinizi de bu nedenle araştırmanız önemlidir. Sosyal mecralar, Google Adwords çalışmaları, influencer pazarlama, içerik pazarlama, e-posta çalışmaları gibi farklı kanallardan yararlanabileceğiniz unutmamanız ve bunların hangilerinin sizin için en doğru sonuçları vereceğini araştırmalısınız.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Pazarın geleceği

Analizlerinizi yaparken pazarın gelecekte nasıl bir durumda olacağı hakkında da araştırmalar yapmalısınız. Pazarın mevcut durumu iyi olsa da gelecekte bu trend devam etmeyebilir ve yaptığınız yatırımlar boşa gidebilir. Bu nedenle de sektör analizi sırasında, tüketici trendlerini, ürünün yaşam eğrisini araştırmalı ve yatırımlarınızı bu değerlere göre planlamalısınız.

İlgili rehber: Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?

Finansal öngörüler

Sektör analizi sırasında tüketic alışkanlıkları, trendler, ürünün yaşam eğirisi ve rekabeti araştırdıktan sonra da finansal öngörülerinizi yapmaya başlamalısınız. Pazarda ne kadarlık bir pay alabileceğinizi, ortalama olarak ayda kaç adet ürün satabileceğinizi, ne kadarlık bir pazarlama ve reklam bütçesine ihtiyacınız olduğunu, bu çalışmalar sonrasında da karlılık oranınızın nasıl olabileceğine dair araştırma ve analizler yapmanız önemlidir. Bunların yanı sıra karşınıza çıkabilecek ek masrafları da öngörülerine dahil etmeniz önemlidir. Elinizdeki sermayeyi en iyi şekilde kullanabilmek için bu çalışmalara önem vermeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin