fbpx

Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi olmalılar. Aksi takdirde yaptıkları yatırımlar iyi sonuçlar vermeyebilir ya da rekabetten sıyrılamadıkları için zarar etmeye ve en sonunda da şirketlerini kapatmak zorunda kalabilirler. Bu nedenle de sektör analizine önem verilmesi gerekir.

Sektör analizi neden önemli?

Öncelikli olarak sektör analizi, şirketlere sektör ve pazarla ilgili birçok veri verdiği için önemlidir. Bu veriler sayesinde şirketin büyümesi için gerekli stratejiler oluşturularak, şirket için gerekli olan yatırımlar belirlenebilir. İş planınızı hazırlarken de bu veriler bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Eğer pivot etmeyi planlıyorsanız da sektör analizi yapmanız gerekir. Farklı bir ürün grubu ya da iş modeli ile devam edeceğiniz zaman bu iş modelinin gereksinimlerini de araştırmanız ve pazarın mevcut durumu hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette pivot etmek nedir ve firmaların pivot etme sebepleri nelerdir?

Sektörel analiz yaptığınızda aynı zamanda trendleri, tüketicileri alışkanlıklarını ve pazarın ne yönde geliştiğini de öğrenebilirsiniz. Bu gelişmeler yine reklam ve pazarlama stratejielerinize şekil verme konusunda size yardımcı olacaktır.

Bunlara ek olarak sektör analizi yaptığınızda pazardaki rekabeti de yakından görmüş olursunuz. Rakip firmaları tanımak, onların pazar payları hakkında bilgi sahibi olmak, yine işinizin hangi alanlarına yatırım yapmanız gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir.

Sektör analizi nasıl yapılır?

Rakip analizi

Rakip analizi yaparak sektör analizi yapmaya başlayabilirsiniz. Öncelikli olarak pazardaki rekabeti ölçmeli, büyük ve küçük firmaları belirlemeli ve kendinizin bu rekabette nasıl konumlanacağını araştırmanız gerekir. Elinizdeki sermaye, rekabetle ne kadar mücadele edebileceğinizi belirleyecektir; çünkü öne çıkabilmek için marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapmanız ve tüketicilerin ürünlerinize talep göstermelerini sağlamanız gerekecektir. Bu nedenle de sektördeki rekabeti bilmek ve ölçümlemek işe başlarken önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Tüketici eğilimleri ve alışkanlıkları

Sektör analizi yaparken, tüketicilerin bu sektördeki ürün ve hizmetlere karşın nasıl bir eğilimleri olduklarını da araştırmanız önemlidir. Ürünlere nasıl bir talep var, tüketici kitlesinin bu ürünleri satın alma alışkanlıkları neler, internetten alışverişlerde bu ürünlere belli bir talep var mı yok mu, bunların araştırılması gerekir. Tüketici alışanlıkları ve beklentilerini anlamadan, bu sektörde faaliyet göstermek zordur ve bunlar yapılmadığında doğru stratejiler de oluşturulamayacağı için yapılan pazarlama ve reklam çalışmalarından da beklenen sonuçlar alınamaz.

İlgili rehber: Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?

Ürünlere olan ilgi

Tüketicilerin ürünlere ne kadar ilgi gösterdiğini de ölçümlemeniz önemlidir. Ürünlere olan ilgi pazarın mevcut durumunu ve gelecekti halinide görmenize yardımcı olacaktır. Belli ürünlere hali hazırda bir talep bulunuyorsa, ürün bilinirliğini artırmak yerine markanızı tanıtmak ve ürünün satışını artırmak için çalışmalar yapmanız gerekir. Böylelikle pazarlama ve reklam çalışmalarınızı bunların üzerine odaklayabilirsiniz.

Ancak ürüne belli bir ilgi yoksa ve bu ürün tüketicilerin belli bir sorununu çözüyor ya da onların ilgisini çekebilecek bir ürünse, öncelikle ürüne talep yaratmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. Bu çalışmalardan sonra markalaşma üzerine yoğunlaşmanız gerekir.

Tüketicilere hangi kanallardan ulaşabilirsiniz

Sektör analizi yaparken, tüketicilere hangi kanallardan ulaşabileceğinizi de araştırmanız gerekir. Doğru pazarlama ve reklam stratejilerini oluşturabilmek ve bu çalışmalardan en yüksek verimi alabilmek için hangi kanallar üzerinden tüketicilere ulaşabileceğinizi araştırmalısınız. Aksi taktirde yanlış mecralarda reklam kampanyaları çıkmanız, hem zaman hem de para kaybetmenize neden olur.

Tüketici alışkanlıklarını araştırırken onlara nasıl ulaşabileceğinizi de bu nedenle araştırmanız önemlidir. Sosyal mecralar, Google Adwords çalışmaları, influencer pazarlama, içerik pazarlama, e-posta çalışmaları gibi farklı kanallardan yararlanabileceğiniz unutmamanız ve bunların hangilerinin sizin için en doğru sonuçları vereceğini araştırmalısınız.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Pazarın geleceği

Analizlerinizi yaparken pazarın gelecekte nasıl bir durumda olacağı hakkında da araştırmalar yapmalısınız. Pazarın mevcut durumu iyi olsa da gelecekte bu trend devam etmeyebilir ve yaptığınız yatırımlar boşa gidebilir. Bu nedenle de sektör analizi sırasında, tüketici trendlerini, ürünün yaşam eğrisini araştırmalı ve yatırımlarınızı bu değerlere göre planlamalısınız.

İlgili rehber: Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?

Finansal öngörüler

Sektör analizi sırasında tüketic alışkanlıkları, trendler, ürünün yaşam eğirisi ve rekabeti araştırdıktan sonra da finansal öngörülerinizi yapmaya başlamalısınız. Pazarda ne kadarlık bir pay alabileceğinizi, ortalama olarak ayda kaç adet ürün satabileceğinizi, ne kadarlık bir pazarlama ve reklam bütçesine ihtiyacınız olduğunu, bu çalışmalar sonrasında da karlılık oranınızın nasıl olabileceğine dair araştırma ve analizler yapmanız önemlidir. Bunların yanı sıra karşınıza çıkabilecek ek masrafları da öngörülerine dahil etmeniz önemlidir. Elinizdeki sermayeyi en iyi şekilde kullanabilmek için bu çalışmalara önem vermeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan