Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

8 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi olmalılar. Aksi takdirde yaptıkları yatırımlar iyi sonuçlar vermeyebilir ya da rekabetten sıyrılamadıkları için zarar etmeye ve en sonunda da şirketlerini kapatmak zorunda kalabilirler. Bu nedenle de sektör analizine önem verilmesi gerekir.

Sektör analizi neden önemli?

Öncelikli olarak sektör analizi, şirketlere sektör ve pazarla ilgili birçok veri verdiği için önemlidir. Bu veriler sayesinde şirketin büyümesi için gerekli stratejiler oluşturularak, şirket için gerekli olan yatırımlar belirlenebilir. İş planınızı hazırlarken de bu veriler bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Eğer pivot etmeyi planlıyorsanız da sektör analizi yapmanız gerekir. Farklı bir ürün grubu ya da iş modeli ile devam edeceğiniz zaman bu iş modelinin gereksinimlerini de araştırmanız ve pazarın mevcut durumu hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette pivot etmek nedir ve firmaların pivot etme sebepleri nelerdir?

Sektörel analiz yaptığınızda aynı zamanda trendleri, tüketicileri alışkanlıklarını ve pazarın ne yönde geliştiğini de öğrenebilirsiniz. Bu gelişmeler yine reklam ve pazarlama stratejielerinize şekil verme konusunda size yardımcı olacaktır.

Bunlara ek olarak sektör analizi yaptığınızda pazardaki rekabeti de yakından görmüş olursunuz. Rakip firmaları tanımak, onların pazar payları hakkında bilgi sahibi olmak, yine işinizin hangi alanlarına yatırım yapmanız gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir.

Sektör analizi nasıl yapılır?

Rakip analizi

Rakip analizi yaparak sektör analizi yapmaya başlayabilirsiniz. Öncelikli olarak pazardaki rekabeti ölçmeli, büyük ve küçük firmaları belirlemeli ve kendinizin bu rekabette nasıl konumlanacağını araştırmanız gerekir. Elinizdeki sermaye, rekabetle ne kadar mücadele edebileceğinizi belirleyecektir; çünkü öne çıkabilmek için marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapmanız ve tüketicilerin ürünlerinize talep göstermelerini sağlamanız gerekecektir. Bu nedenle de sektördeki rekabeti bilmek ve ölçümlemek işe başlarken önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Tüketici eğilimleri ve alışkanlıkları

Sektör analizi yaparken, tüketicilerin bu sektördeki ürün ve hizmetlere karşın nasıl bir eğilimleri olduklarını da araştırmanız önemlidir. Ürünlere nasıl bir talep var, tüketici kitlesinin bu ürünleri satın alma alışkanlıkları neler, internetten alışverişlerde bu ürünlere belli bir talep var mı yok mu, bunların araştırılması gerekir. Tüketici alışanlıkları ve beklentilerini anlamadan, bu sektörde faaliyet göstermek zordur ve bunlar yapılmadığında doğru stratejiler de oluşturulamayacağı için yapılan pazarlama ve reklam çalışmalarından da beklenen sonuçlar alınamaz.

İlgili rehber: Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?

Ürünlere olan ilgi

Tüketicilerin ürünlere ne kadar ilgi gösterdiğini de ölçümlemeniz önemlidir. Ürünlere olan ilgi pazarın mevcut durumunu ve gelecekti halinide görmenize yardımcı olacaktır. Belli ürünlere hali hazırda bir talep bulunuyorsa, ürün bilinirliğini artırmak yerine markanızı tanıtmak ve ürünün satışını artırmak için çalışmalar yapmanız gerekir. Böylelikle pazarlama ve reklam çalışmalarınızı bunların üzerine odaklayabilirsiniz.

Ancak ürüne belli bir ilgi yoksa ve bu ürün tüketicilerin belli bir sorununu çözüyor ya da onların ilgisini çekebilecek bir ürünse, öncelikle ürüne talep yaratmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. Bu çalışmalardan sonra markalaşma üzerine yoğunlaşmanız gerekir.

Tüketicilere hangi kanallardan ulaşabilirsiniz

Sektör analizi yaparken, tüketicilere hangi kanallardan ulaşabileceğinizi de araştırmanız gerekir. Doğru pazarlama ve reklam stratejilerini oluşturabilmek ve bu çalışmalardan en yüksek verimi alabilmek için hangi kanallar üzerinden tüketicilere ulaşabileceğinizi araştırmalısınız. Aksi taktirde yanlış mecralarda reklam kampanyaları çıkmanız, hem zaman hem de para kaybetmenize neden olur.

Tüketici alışkanlıklarını araştırırken onlara nasıl ulaşabileceğinizi de bu nedenle araştırmanız önemlidir. Sosyal mecralar, Google Adwords çalışmaları, influencer pazarlama, içerik pazarlama, e-posta çalışmaları gibi farklı kanallardan yararlanabileceğiniz unutmamanız ve bunların hangilerinin sizin için en doğru sonuçları vereceğini araştırmalısınız.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Pazarın geleceği

Analizlerinizi yaparken pazarın gelecekte nasıl bir durumda olacağı hakkında da araştırmalar yapmalısınız. Pazarın mevcut durumu iyi olsa da gelecekte bu trend devam etmeyebilir ve yaptığınız yatırımlar boşa gidebilir. Bu nedenle de sektör analizi sırasında, tüketici trendlerini, ürünün yaşam eğrisini araştırmalı ve yatırımlarınızı bu değerlere göre planlamalısınız.

İlgili rehber: Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?

Finansal öngörüler

Sektör analizi sırasında tüketic alışkanlıkları, trendler, ürünün yaşam eğirisi ve rekabeti araştırdıktan sonra da finansal öngörülerinizi yapmaya başlamalısınız. Pazarda ne kadarlık bir pay alabileceğinizi, ortalama olarak ayda kaç adet ürün satabileceğinizi, ne kadarlık bir pazarlama ve reklam bütçesine ihtiyacınız olduğunu, bu çalışmalar sonrasında da karlılık oranınızın nasıl olabileceğine dair araştırma ve analizler yapmanız önemlidir. Bunların yanı sıra karşınıza çıkabilecek ek masrafları da öngörülerine dahil etmeniz önemlidir. Elinizdeki sermayeyi en iyi şekilde kullanabilmek için bu çalışmalara önem vermeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan