Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

8 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi olmalılar. Aksi takdirde yaptıkları yatırımlar iyi sonuçlar vermeyebilir ya da rekabetten sıyrılamadıkları için zarar etmeye ve en sonunda da şirketlerini kapatmak zorunda kalabilirler. Bu nedenle de sektör analizine önem verilmesi gerekir.

Sektör analizi neden önemli?

Öncelikli olarak sektör analizi, şirketlere sektör ve pazarla ilgili birçok veri verdiği için önemlidir. Bu veriler sayesinde şirketin büyümesi için gerekli stratejiler oluşturularak, şirket için gerekli olan yatırımlar belirlenebilir. İş planınızı hazırlarken de bu veriler bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Eğer pivot etmeyi planlıyorsanız da sektör analizi yapmanız gerekir. Farklı bir ürün grubu ya da iş modeli ile devam edeceğiniz zaman bu iş modelinin gereksinimlerini de araştırmanız ve pazarın mevcut durumu hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette pivot etmek nedir ve firmaların pivot etme sebepleri nelerdir?

Sektörel analiz yaptığınızda aynı zamanda trendleri, tüketicileri alışkanlıklarını ve pazarın ne yönde geliştiğini de öğrenebilirsiniz. Bu gelişmeler yine reklam ve pazarlama stratejielerinize şekil verme konusunda size yardımcı olacaktır.

Bunlara ek olarak sektör analizi yaptığınızda pazardaki rekabeti de yakından görmüş olursunuz. Rakip firmaları tanımak, onların pazar payları hakkında bilgi sahibi olmak, yine işinizin hangi alanlarına yatırım yapmanız gerektiği konusunda size bir takım fikirler verecektir.

Sektör analizi nasıl yapılır?

Rakip analizi

Rakip analizi yaparak sektör analizi yapmaya başlayabilirsiniz. Öncelikli olarak pazardaki rekabeti ölçmeli, büyük ve küçük firmaları belirlemeli ve kendinizin bu rekabette nasıl konumlanacağını araştırmanız gerekir. Elinizdeki sermaye, rekabetle ne kadar mücadele edebileceğinizi belirleyecektir; çünkü öne çıkabilmek için marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapmanız ve tüketicilerin ürünlerinize talep göstermelerini sağlamanız gerekecektir. Bu nedenle de sektördeki rekabeti bilmek ve ölçümlemek işe başlarken önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Tüketici eğilimleri ve alışkanlıkları

Sektör analizi yaparken, tüketicilerin bu sektördeki ürün ve hizmetlere karşın nasıl bir eğilimleri olduklarını da araştırmanız önemlidir. Ürünlere nasıl bir talep var, tüketici kitlesinin bu ürünleri satın alma alışkanlıkları neler, internetten alışverişlerde bu ürünlere belli bir talep var mı yok mu, bunların araştırılması gerekir. Tüketici alışanlıkları ve beklentilerini anlamadan, bu sektörde faaliyet göstermek zordur ve bunlar yapılmadığında doğru stratejiler de oluşturulamayacağı için yapılan pazarlama ve reklam çalışmalarından da beklenen sonuçlar alınamaz.

İlgili rehber: Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?

Ürünlere olan ilgi

Tüketicilerin ürünlere ne kadar ilgi gösterdiğini de ölçümlemeniz önemlidir. Ürünlere olan ilgi pazarın mevcut durumunu ve gelecekti halinide görmenize yardımcı olacaktır. Belli ürünlere hali hazırda bir talep bulunuyorsa, ürün bilinirliğini artırmak yerine markanızı tanıtmak ve ürünün satışını artırmak için çalışmalar yapmanız gerekir. Böylelikle pazarlama ve reklam çalışmalarınızı bunların üzerine odaklayabilirsiniz.

Ancak ürüne belli bir ilgi yoksa ve bu ürün tüketicilerin belli bir sorununu çözüyor ya da onların ilgisini çekebilecek bir ürünse, öncelikle ürüne talep yaratmak için pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. Bu çalışmalardan sonra markalaşma üzerine yoğunlaşmanız gerekir.

Tüketicilere hangi kanallardan ulaşabilirsiniz

Sektör analizi yaparken, tüketicilere hangi kanallardan ulaşabileceğinizi de araştırmanız gerekir. Doğru pazarlama ve reklam stratejilerini oluşturabilmek ve bu çalışmalardan en yüksek verimi alabilmek için hangi kanallar üzerinden tüketicilere ulaşabileceğinizi araştırmalısınız. Aksi taktirde yanlış mecralarda reklam kampanyaları çıkmanız, hem zaman hem de para kaybetmenize neden olur.

Tüketici alışkanlıklarını araştırırken onlara nasıl ulaşabileceğinizi de bu nedenle araştırmanız önemlidir. Sosyal mecralar, Google Adwords çalışmaları, influencer pazarlama, içerik pazarlama, e-posta çalışmaları gibi farklı kanallardan yararlanabileceğiniz unutmamanız ve bunların hangilerinin sizin için en doğru sonuçları vereceğini araştırmalısınız.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Pazarın geleceği

Analizlerinizi yaparken pazarın gelecekte nasıl bir durumda olacağı hakkında da araştırmalar yapmalısınız. Pazarın mevcut durumu iyi olsa da gelecekte bu trend devam etmeyebilir ve yaptığınız yatırımlar boşa gidebilir. Bu nedenle de sektör analizi sırasında, tüketici trendlerini, ürünün yaşam eğrisini araştırmalı ve yatırımlarınızı bu değerlere göre planlamalısınız.

İlgili rehber: Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?

Finansal öngörüler

Sektör analizi sırasında tüketic alışkanlıkları, trendler, ürünün yaşam eğirisi ve rekabeti araştırdıktan sonra da finansal öngörülerinizi yapmaya başlamalısınız. Pazarda ne kadarlık bir pay alabileceğinizi, ortalama olarak ayda kaç adet ürün satabileceğinizi, ne kadarlık bir pazarlama ve reklam bütçesine ihtiyacınız olduğunu, bu çalışmalar sonrasında da karlılık oranınızın nasıl olabileceğine dair araştırma ve analizler yapmanız önemlidir. Bunların yanı sıra karşınıza çıkabilecek ek masrafları da öngörülerine dahil etmeniz önemlidir. Elinizdeki sermayeyi en iyi şekilde kullanabilmek için bu çalışmalara önem vermeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan