Online Alışveriş Yapanların Yaşlarına Göre Dağılımı

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 07.08.2024
Online Alışveriş Yapanların Yaşlarına Göre Dağılımı

Online alışveriş, günümüzde her yaştan insanın tercih ettiği yöntemler arasında yer alır. Her geçen gün daha da büyüyen pazarda yer almak ve satışlarını artırmak isteyen firmalar ise belirli stratejilerle hareket etmek durumundadır. İlgili stratejiler belirlenirken birçok faktör göz önünde bulundurulur. Dikkate alınan etkenlerden biri de online alışverişi en çok tercih eden kitlenin yaş dağılımıdır.

E-ticaret harcamalarının yaşa göre dağılımı incelendiğinde farklı yaş gruplarının birbirinden ayrı tüketim alışkanlıklarına sahip olduğu görülür. Bu alışkanlıklar, pazarlama stratejileri oluşturulmasında ve ürün yelpazesinin belirlenmesinde önemli bir rol oynar. E-ticaret işletmeleri, yaşa göre alışveriş tercihlerini göz önünde bulundurarak hedef kitlelerine daha uygun ve etkili hizmetler sunar. Doğru stratejiler sayesinde hem müşteri memnuniyetinin sağlanması hem de satışların artırılması mümkündür.

E-ticaret işletmeleri, yaşa göre alışveriş tercihlerini göz önünde bulundurarak hizmet sunmalıdır.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

E-Ticaret Harcamaları Yaşa Göre Dağılımı Nedir?

Ticaret Bakanlığı tarafından paylaşılan e-ticaret harcamalarının yaşa göre dağılımı raporu, kitlelerin hangi tür ürünleri satın aldığı ve ne kadar harcama yaptığı yönünde önemli verilere sahiptir. Markaların, dijital pazarlama stratejilerini belirleme sürecinde dikkate alabileceği verilere göre e-ticaret harcamalarındaki en geniş grup, genç tüketicilerdir.

E-ticaret alışverişlerinde elde edilen gelirin yarısından fazlasını, 25-36 yaş aralığındaki tüketiciler oluşturur. En çok harcama yapan kitle ise 29 yaş grubu olarak belirlenmiştir. Bunun yanı sıra 2023 yılında paylaşılan bilgilere göre Türkiye’de e-ticaret hacmi, bir önceki yıla kıyasla %115’lik bir artış göstermiştir. Toplam değeri 1,85 trilyon Türk lirasına ulaşan online alışveriş işlemlerinin sayısı ise 5,87 milyar adet olarak açıklanmıştır.

25-36 yaş aralığındaki tüketiciler, e-ticaret alışverişlerinde en büyük paya sahiptir.

Online alışveriş harcamalarının yaşa göre dağılımı, tüketici davranışlarını anlamak açısından da oldukça önemlidir. 18-34 yaş arası, genç yetişkinler olarak adlandırılan grup, sanal dünyada yapılan alışverişlerde üst sıralarda yer alır. İlgili yaş grubundakiler, teknolojiye olan yatkınlıkları ve dijital ödeme yöntemlerini benimsemeleri sayesinde çevrim içi alışverişte daha aktif rol oynar. Özellikle elektronik cihazlar, moda ürünleri ve oyunlar bu grubun en çok harcama yaptığı kategoriler arasındadır.

Orta yaş grubundaki bireyler (35-54 yaş) ise online alışverişte ikinci büyük kitledir. Orta yaş grubunun en çok tercih ettiği kategorilerden bazıları şunlardır:

  • Gıda
  • Ev eşyaları
  • Çocuk ürünleri
  • Otomobil

Orta yaş grubu, genç kitleye nazaran daha az alışveriş yapsa da yüksek gelir düzeyine sahip oldukları için online harcamaları daha fazladır. 55 yaş üstü bireyler ise daha az harcama yaptıkları için piramidin en alt sırasında yer alırlar.

Orta yaş grubu, genç kitleye göre daha az alışveriş yapar ancak online harcamaları daha fazladır.

E-Ticarette Yaşa Göre Ürün Seçmenin Önemi

E-ticarette satış nasıl arttırılır sorusuna, öncelikle işletmelerin yaşa göre ürün seçimi yapması gerektiği yönünde yanıt verilebilir. Bu noktada firmaların dikkate alması gereken en önemli husus; online alışveriş yaş aralıklarının, tüketim alışkanlıklarının ve ihtiyaçlarının farklılık gösterebileceğidir.

Tüketim alışkanlığı üzerine yapılan araştırmalar, genç kullanıcıların teknoloji ve trend odaklı ürünleri tercih ederken orta yaş grubunun fonksiyonelliğin ön planda olduğu ürünlere yöneldiğini göstermektedir. Bu nedenle firmaların, e-ticaret platformlarında yaşa göre ürün önerileri sunmaları son derece önemlidir.

Firmalar, e-ticaret platformlarında yaşa göre ürün önerileri sunmalıdır.

Yaşa Göre E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler

E-ticarette en çok ne satılıyor sorusuna; pazar payı yüksek ürünlerin tüketicilerin yaşlarına, yaşam tarzlarına ve ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterdiği yönünde yanıt verilebilir. Örneğin, online alışveriş pastasında en büyük paya sahip olan genç yaş grubu, moda ve elektronik kategorisindeki ürünleri daha çok tercih eder. Akıllı telefonlar, kulaklıklar, spor giyim ve ayakkabılar genç tüketiciler arasında popülerdir.

Orta yaş grubu daha çok iş, ev ve aile odaklı ürünleri tercih eder. Bu kişiler çoğunlukla gıda, çocuk ürünü, beyaz eşya ve küçük ev aletleriyle birlikte kırışıklık önleyici, gıda takviyeleri gibi ürünleri satın alır. Daha ileri yaşta olan kişiler ise genellikle orta yaş grubunda olduğu gibi sağlık ve kişisel bakım ürünlerine talep gösterir. Vitaminler ve ev konfor ürünleri bu yaş grubu arasında oldukça popülerdir. İlgili grup çoğunlukla evinde vakit geçirdiği için hobi ürünleri ve kitaplar da tercih ettikleri seçenekler arasındadır.

Genç yaş grubu, moda ve elektronik kategorisindeki ürünleri daha çok tercih eder.

Yaşa Göre Ürün Satışı İpuçları

E-ticaret fikirleri geliştirilirken her yaş grubunun farklı ihtiyaç ve beklentilerinin olduğunu anlamak son derece önemlidir. Bu nedenle satış yapılmak istenen kitlenin yaşına uygun ürünleri tercih etmek ve alışveriş davranışlarını çok iyi anlamak gerekir. Yaşa göre satış yapacak firmaların dikkat etmesi gereken noktalar ise şunlardır:

  • Genç tüketicilere hitap etmek için trend ürünlere yer vermek, sosyal medyayı aktif kullanmak ve influencerlar ile işbirliği yapmak gerekir.
  • Daha büyük yaş grubundaki kişiler için güven ve detay önemlidir. Bu nedenle ürünler hakkında detaylı bilgi, müşteri yorumları gibi unsurlar her zaman ön planda olmalıdır.
  • Canlı destek ve sıkça sorulan sorular gibi alışveriş deneyimini iyileştiren detaylar, tüm yaş grupları için önemlidir. Aynı zamanda müşterilerin sorunlarına kısa sürede çözüm bulmak da dikkat edilmesi gereken önemli etkenler arasındadır.

Yaşa göre ürün satışı stratejileri, hedef kitleyi tanıyarak ve ihtiyaçlarına uygun çözümler sunarak oluşturulmalıdır.

Evden E-Ticarette Ne Satabilirim?

Evden e-ticarette satılabilecek ürünler; dijital hizmetler, giyim, aksesuar, ev dekorasyon materyalleri ve kişisel bakım malzemeleridir. Aynı zamanda giyilebilir teknoloji ürünleri ve yoga/pilates setleri de pazar payı yüksek olan seçenekler arasındadır.

E-Ticarette En Çok Satılan Ürün Nedir?

E-ticarette en çok satılanlar arasında; elektronik cihazlar, giyim, aksesuar ve kişisel bakım ürünleriyle birlikte ev eşyaları vardır. Akıllı telefonlar, spor giyim ve ev dekorasyon ürünleri tüketiciler arasında oldukça popülerdir.

Ne Üretip Satabilirim 2024?

Kişiselleştirilebilir ürünler, takı, baskılı kupa gibi birçok ürünü online platformlarda satabilirsiniz. Aynı zamanda dijital hizmetler de son yıllarda oldukça popülerdir.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar