Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma

28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma

Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla sorunun cevabı bu yazımızda.

Google Trends

Kullanıcı trendlerini, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularını ve bu sorguları hangi dönemlerde yaptıklarını takip etmeniz SEO ve içerik pazarlama çalışmalarınızın verimlerini artırma konusunda size bir hayli yardımcı olur. Trendleri ve kullanıcı alışkanlıklarını takip etmek içinse Google Trend aracından yararlanabilirsiniz. Bu aracı kullanarak, dönemsel olarak hangi anahtar kelimelerde nasıl bir aranma hacmi olduğunu ve trendin dönemsel olarak nasıl değiştiğini takip edebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu aracı kullanarak SEO ve içerik pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebileceğinizi yazacağız.

Anahtar kellime aranma hacimlerini öğrenebilirsiniz

Google Trends üzerinden arama yapmaya başladığınızda, Google üzerindeki kullanıcı davranışlarının verilerine ulaşmaya başlarsınız. Bu araç size tam olarak yapılan arama sorgu sayısını vermeyecek; ancak yapılan arama sorgularının yoğunluğunu görmenizi sağlayacaktır.

Bu yoğunluğa göre, grafik üzerinde bu verileri inceleyebilir ve seçtiğiniz anahtar kelimelerin aylara ve yıllara göre nasıl bir aranma yoğunluğuna sahip olduğunu görebilirsiniz. Böylelikle farklı dönemlerde farklı anahtar kelime gruplarına yatırım yapabilir ve bu kelime öbekleriyle ilgili içerikler oluşturarak içerik pazarlama çalışmalarınızı yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak site genelindeki SEO çalışmalarınızı da bu yoğunluk oranına göre yapabilirsiniz.

İçerik pazarlama için planlar yapabilirsiniz

Blog veya sosyal medya içerikleriniz için bir plan oluştururken de bu araçtan yararlanabilirsiniz. Dönemsel olarak popüler olan arama sorgularını araştırarak, sonrasında bu arama sorgularındaki önemli anahtar kelime öbeklerinin yer aldığı içerik fikirleri oluşturarak, belli dönemlerde kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebilecek içerikle oluşturabilirsiniz.

İleriye yönelik stratejiler oluşturabilirsiniz

Sadece belli dönemlerde popüler olan konu başlıklarını araştırmanız, bu dönemlere özel içerikler ve SEO stratejileri belirlemeniz konusunda da yardımcı olur.

Örneğin kullanıcıların yılbaşı döneminde ne tür arama sorguları yaptığını araştırarak, şimdiden yılbaşı dönemi için ne tür içerik pazarlama ve SEO çalışmaları yapacağınızı planlamaya başlayabilirsiniz. Hangi ürünleri öne çıkartacağınızı, hangi çalışmaları yapacağınızı, içerik konu başlıklarınızı ve SEO için anahtar kelime öbeklerinizi belirleyerek, ileriye yönelik stratejiler oluşturabilirsiniz.

İçerik takvimi oluşturmanıza yardımcı olur

Trendler üzerinde araştırmalar yaptıktan sonra, uzun vadeli içerik pazarlama çalışmaları için de bir takvim oluşturmaya başlayabilirsiniz. Farklı dönemlerde öne çıkan konu başlıklarını ele aldıktan sonra kendi sitenizin blog bölümünde bu içerikleri ileriye yönelik planlayarak bir takvim çerçevesinde toplayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

“Google

Kategorilere göre anahtar kelime öbekleri oluşturabilirsiniz

Farklı kategorilere göre anahtar kelime öbekleri oluşturmanız, sitenizin SEO’sunu güçlendirmek için faydalı olabilir. Farklı ürünler için aynı kategoride anahtar kelime öbekleri belirleyerek ürün sayfalarında bu anahtar kelimeleri öne çıkartacak metinler hazırlayabilirsiniz. Site üzerindeki tüm ürünlerde bu tür çalışmalar yapmanız farklı kategorilerdeki anahtar kelime gruplarından sitenize organik trafik çekmenize yardımcı olabilir.

Lokasyona göre anahtar kelime çalışmaları yapabilirsiniz

Google Trends, lokasyona göre de trend analizlerini göstermekte. Belli lokasyonlara özel içerik ve SEO çalışmaları yapmayı planlıyorsanız, bu özellikten yararlanabilirsiniz. Hangi arama sorgularının hangi şehirlerde daha fazla yapıldığını gözlemleyerek site üzerindeki içeriklerinizin SEO çalışmalarını yapabilirsiniz.

Buna ek olarak bu veriye ulaştığınızda SEO çalışmalarının yanı sıra reklam ve pazarlama çalışmalarınızı da geliştirebilirsiniz. Belli lokasyonlarda daha popüler olan anahtar kelime aramalarıyla ilişkili olan ürünlerinizi, sadece bu bölgeleri hedefleyecek şekilde pazarlayabilirsiniz. Sosyal medya ve Adwords reklam hedeflemelerin de bu bölgeleri seçmeniz, doğrudan ilgili bir hedef kitleye ulaşmanızı ve reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde optimize etmenizi sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
IdeaSoft
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
Her konuda bir çözümü bulunan, e-ticaret sitesi sahiplerinin en büyük iş ortaklarından biri sayılabilen Google, Analytics hizmeti ile de işlerinizi kolaylaştırabilir. Bu araç size, istatistiksel verilere ulaşma imkânı sunar....
5 Ocak 2022
Markethinkers
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın