Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma

28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma

Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla sorunun cevabı bu yazımızda.

Google Trends

Kullanıcı trendlerini, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularını ve bu sorguları hangi dönemlerde yaptıklarını takip etmeniz SEO ve içerik pazarlama çalışmalarınızın verimlerini artırma konusunda size bir hayli yardımcı olur. Trendleri ve kullanıcı alışkanlıklarını takip etmek içinse Google Trend aracından yararlanabilirsiniz. Bu aracı kullanarak, dönemsel olarak hangi anahtar kelimelerde nasıl bir aranma hacmi olduğunu ve trendin dönemsel olarak nasıl değiştiğini takip edebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu aracı kullanarak SEO ve içerik pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebileceğinizi yazacağız.

Anahtar kellime aranma hacimlerini öğrenebilirsiniz

Google Trends üzerinden arama yapmaya başladığınızda, Google üzerindeki kullanıcı davranışlarının verilerine ulaşmaya başlarsınız. Bu araç size tam olarak yapılan arama sorgu sayısını vermeyecek; ancak yapılan arama sorgularının yoğunluğunu görmenizi sağlayacaktır.

Bu yoğunluğa göre, grafik üzerinde bu verileri inceleyebilir ve seçtiğiniz anahtar kelimelerin aylara ve yıllara göre nasıl bir aranma yoğunluğuna sahip olduğunu görebilirsiniz. Böylelikle farklı dönemlerde farklı anahtar kelime gruplarına yatırım yapabilir ve bu kelime öbekleriyle ilgili içerikler oluşturarak içerik pazarlama çalışmalarınızı yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak site genelindeki SEO çalışmalarınızı da bu yoğunluk oranına göre yapabilirsiniz.

İçerik pazarlama için planlar yapabilirsiniz

Blog veya sosyal medya içerikleriniz için bir plan oluştururken de bu araçtan yararlanabilirsiniz. Dönemsel olarak popüler olan arama sorgularını araştırarak, sonrasında bu arama sorgularındaki önemli anahtar kelime öbeklerinin yer aldığı içerik fikirleri oluşturarak, belli dönemlerde kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebilecek içerikle oluşturabilirsiniz.

İleriye yönelik stratejiler oluşturabilirsiniz

Sadece belli dönemlerde popüler olan konu başlıklarını araştırmanız, bu dönemlere özel içerikler ve SEO stratejileri belirlemeniz konusunda da yardımcı olur.

Örneğin kullanıcıların yılbaşı döneminde ne tür arama sorguları yaptığını araştırarak, şimdiden yılbaşı dönemi için ne tür içerik pazarlama ve SEO çalışmaları yapacağınızı planlamaya başlayabilirsiniz. Hangi ürünleri öne çıkartacağınızı, hangi çalışmaları yapacağınızı, içerik konu başlıklarınızı ve SEO için anahtar kelime öbeklerinizi belirleyerek, ileriye yönelik stratejiler oluşturabilirsiniz.

İçerik takvimi oluşturmanıza yardımcı olur

Trendler üzerinde araştırmalar yaptıktan sonra, uzun vadeli içerik pazarlama çalışmaları için de bir takvim oluşturmaya başlayabilirsiniz. Farklı dönemlerde öne çıkan konu başlıklarını ele aldıktan sonra kendi sitenizin blog bölümünde bu içerikleri ileriye yönelik planlayarak bir takvim çerçevesinde toplayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

“Google

Kategorilere göre anahtar kelime öbekleri oluşturabilirsiniz

Farklı kategorilere göre anahtar kelime öbekleri oluşturmanız, sitenizin SEO’sunu güçlendirmek için faydalı olabilir. Farklı ürünler için aynı kategoride anahtar kelime öbekleri belirleyerek ürün sayfalarında bu anahtar kelimeleri öne çıkartacak metinler hazırlayabilirsiniz. Site üzerindeki tüm ürünlerde bu tür çalışmalar yapmanız farklı kategorilerdeki anahtar kelime gruplarından sitenize organik trafik çekmenize yardımcı olabilir.

Lokasyona göre anahtar kelime çalışmaları yapabilirsiniz

Google Trends, lokasyona göre de trend analizlerini göstermekte. Belli lokasyonlara özel içerik ve SEO çalışmaları yapmayı planlıyorsanız, bu özellikten yararlanabilirsiniz. Hangi arama sorgularının hangi şehirlerde daha fazla yapıldığını gözlemleyerek site üzerindeki içeriklerinizin SEO çalışmalarını yapabilirsiniz.

Buna ek olarak bu veriye ulaştığınızda SEO çalışmalarının yanı sıra reklam ve pazarlama çalışmalarınızı da geliştirebilirsiniz. Belli lokasyonlarda daha popüler olan anahtar kelime aramalarıyla ilişkili olan ürünlerinizi, sadece bu bölgeleri hedefleyecek şekilde pazarlayabilirsiniz. Sosyal medya ve Adwords reklam hedeflemelerin de bu bölgeleri seçmeniz, doğrudan ilgili bir hedef kitleye ulaşmanızı ve reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde optimize etmenizi sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
AliExpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / AliExpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin