İnternette gezinirken yeni bir siteye ya da sayfaya girdiğimizde karşımıza zaman zaman isteğimiz dışında başka pencereler de açılır. Kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun mesafeli yaklaştığı, hatta içeriğine bakmadan kapattığı bu pencereler pop up olarak bilinir.
Pop up’ların dijital dünyanın en mesafeli yaklaşılan unsurlardan biri olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Fakat yine de bu uygulamanın hâlâ yoğun bir şekilde kullanılmaya devam ettiğine de görebiliyoruz. Öyleyse pek de hoş karşılanmayan pop up pencereleri hangi amaçlarla kullanılıyor, ne şekilde etkili sonuç verebilir? Pop up’ların olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir? Bunlar ve daha birçok sorunun cevabını bu yazımızda arayacağız.
İÇİNDEKİLER
Pop-Up Nedir?
Pop up, aslen İngilizce bir kavramdır ve birden ortaya çıkmak, yani aniden beliren anlamlara gelir. Dijital dünyadaki kullanımını değerlendirdiğimizde “Pop up ne demek” sorusuna, isteğimiz dışında web sitelerinde karşımıza çıkan pencereler yanıtını verebiliriz.
Gösterilmesi kullanıcının denetimi dışında gerçekleştiğinden ötürü pop up, genellikle engellenmesi yönünde çeşitli ayarlamalar yapılabilen bir mekanizmadır. İlk pop up uygulaması, 90’lı yılların sonunda Tripod.com isimli internet sitesinde gerçekleşmiştir.
Pop up, özünde reklam ve yönlendirme amacı taşıyan bir uygulamadır. Burada reklamdan kasıt, sadece ürün ya da hizmet satmaya yönelik çalışmalardan ibaret değildir. Henüz internetten satışın, e-ticaretin emekleme aşamasında ortaya çıkması da bununla ilişkilidir. Pop up’lar başka sitelerin ya da sayfaların reklamını yapmak, onlara tıklama ve trafik kazandırma gayesiyle de kullanılır.
İlk bakışta olumsuz özellikleri öne çıkıyor gibi görünen pop up pencereleri, doğru amaçlar doğrultusunda kullanıldığında etkili sonuç veren birer reklam aracına dönüşebilir. Bunun için öncelikle kullanım amacının iyi belirlenmesi ve kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyecek stratejilere başvurulmaması gerekir. Doğru ve hedefe yönelik olarak hazırlanmış bir içerik ile pop up, reklam kampanyanızın tamamlayıcı bir unsuru hâline gelir.
Hemen E-ticaret'e Başlayın!
E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.
Pop-Up Neden ve Nasıl Kullanılır?
Pop up kullanım analları, e-ticaret sitelerinde genellikle farklı şekillerde karşımıza çıkmaktadır. Kullanıcılar, bir web sitesine veya e-ticaret sitesine ilk kez girdiklerinde hemen alışveriş yapma eğilimi göstermeyebilirler. Sleeknote’da yer alan verilere göre bir kullanıcı, market ve giyim alışverişi yapmadan önce o sitede ortalama 12 sayfa gezdikten sonra satın alma kararı vermektedir.
Dolayısıyla kullanıcılarının o internet sitesinde gezinmesine devam etmesini sağlamak önemlidir. Pop up’lar kullanıcıyı farklı şekillerde sitede tutmak adına etkili bir yol olabilir. İstatistikler gösteriyor ki e-posta adresi toplamak için kullanılan bir pop up, ziyaretçilerin %3 ila %5’inin bültenlerine abone olmasını sağlamaktadır. Özellikle ziyaretçi sayısının arttığı dönemlerde bu uygulama son derece olumlu sonuçlar doğurmaktadır.
Peki pop up örnekleri nelerdir ve nasıl kullanılır? Aşağıda kullanım tipleri belirtilmiştir ;
- Sepetteki Ürünleri Hatırlatan Pop Up Bildirimleri,
- Siteden Çıkmaya Niyetli Kullanıcılara Yönelik Pop Up Bildirimleri,
- Geri Bildirim Almak İçin Kullanılan Pop Up Bildirimleri,
- Eyleme Geçirmeyi Hedefleyen Pop Up Bildirimleri,
- Son Gezilen Ürünleri Hatırlatan Pop Up Bildirimleri
Sepetteki Ürünleri Hatırlatan Pop Up Bildirimleri
Birçok kişi, satın almayı düşündükleri ürünleri sepete ekledikten sonra süreci ilk aşamada tamamlamayabilir. Düşünmek, araştırmak ve o ürünü gerçekten istediğine emin olmak adına süre vermek ister. Bu noktada pop up, etkili sonuç veren bir uygulamalardan biridir.
Sitede gezindiği esnada ya da o adresi tekrar ziyaret ettiğinde, kişiye sepetinde ürün ya da ürünler olduğunun hatırlatılması satın alma güdüsünü tetikleyebilir. Karşısına çıkan bu pencere üzerinden yeniden alışveriş sepetine yönlendirilen kullanıcı, daha önceden incelediği ve hoşuna giden ürünleri bu kez satın alabilir.
Siteden Çıkmaya Niyetli Kullanıcılara Yönelik Pop Up Bildirimleri
Henüz müşteriye dönüşmemiş bir ziyaretçiyi, sitenizden ayrılırken kalmaya ikna etmeniz satış rakamlarınıza olumlu yansıyabilir. Kişi, siteden çıkarken karşısına çıkacak yeni bir pencere bu konuda oldukça fonksiyonel olabilir. Bu noktada önemli olan ziyaretçiye ne vadettiğinizdir ve nasıl yaklaştığınızdır.
Bu penceredeki mesajı olabilecek en ılımlı tonda iletmeniz gerekir fakat genellikle bu genellikle en olumlu sonucu doğurmaz. Çeşitli indirimler, hediye çekleri ya da sonraki alışverişlerde kullanılabilecek kuponlar gibi fırsatlar sunmak, bu konuda size yardımcı olabilir. Sizin verdiğiniz bu türden bir taviz, kullanıcının size karşı olan tutumunu daha da olumlu noktalara çekecektir.
Geri Bildirim Almak İçin Kullanılan Pop Up Bildirimleri
Geri bildirim almak, müşteri deneyimini ve hizmet kalitesini daha iyi noktalara çekmek adına oldukça önemlidir. Bu şekilde elde ettiğiniz veri ve görüşleri değerlendirerek, çok daha başarılı bir e-ticaret operasyonu yürütme şansına sahip olabilirsiniz. Bu geri bildirimleri toplamak adına pop up son derece elverişli bir yöntemdir.
Sitenizin gezilirken veya satın alma işleminin ardından görüntülenecek bir pencere aracılığıyla paylaşılan görüşler; mevcut sıkıntıların giderilmesi ve çalışmaların kullanıcı beklentilerine göre şekillendirilmesi için kullanılabilir. Bu sayede sitenizin dönüşüm oranı ve müşteri memnuniyeti yükselir.
Eyleme Geçirmeyi Hedefleyen Pop Up Bildirimleri
Bir e-ticaret sitesine giren kişi, bunun farkında olmasa bile ürün ya da hizmet satın almak için ekstra bir tetikleyiciye ihtiyaç duyar. Bu tetikleyici, belirli bir süre için sunulmuş fiyat indirimi, ücretsiz kargo avantajı ya da sınırlı stok olabilir.
Ziyaretçiyi bu fırsat ve durumlardan haberdar etmenin en kullanışlı yollarından biri pop up’lardır. Sitede gezindiği sırada bu türden bir bilgilendirme alan kişi, hissettiği aciliyet duygusu doğrultusunda sunulan fırsatı değerlendirmek adına motive olur. Bu pencerelere geri sayım ya da stok sayacı gibi unsurlar eklemek, call-to-action mesajını daha da güçlü kılar.
Son Gezilen Ürünleri Hatırlatan Pop Up Bildirimleri
Bir e-ticaret sitesini ziyaret eden kişi, gördüğü kimi ürünleri beğenmiş ama o esnada sepetine eklememiş olabilir. Bu gibi durumlarda sepetteki ürünleri hatırlatmaktan başka bir yöntem kullanılmalıdır. Bu amaçla son gezilen ürünleri hatırlatan pop up bildirimlerine başvurulabilir.
Kişilerin büyük bir bölümü, zaten o türden bir ürünle ilgilendiği için o sayfayı gezmiştir, aramasını o doğrultuda gerçekleştirmiştir. Siteyi gezmeye devam eden ya da o adrese tekrar gelen kullanıcılar, bu bildirimler sayesinde beğendikleri ürünlerle yeniden karşılaşırlar ve bu kez satın alma işlemini gerçekleştirebilirler.
Pop Up Türleri Nelerdir?
Pop up pencerelerinin, uygulama alanları oldukça geniştir. Mobil cihazlarda ve masaüstü cihazlarda farklılık gösterebilir. Buna bağlı olarak pop up’lar kendi içlerinde farklı türlere ayrılırlar.
En çok kullanılan pop-up türleri ve çeşitleri şunlardır;
- Tıklanabilir: Kullanıcının etkileşime girebileceği, dolayısıyla dönüşüm oranı oldukça yüksek pencerelerdir. Bu pencereler üzerinde yapılan tıklamalar, ürünlere ya da kampanyalara yönelik ilgili çekici detayların kullanıcılara sunulmasına yardımcı olacak şekilde geliştirilebilir.
- Anket: Belli bir konuda kullanıcı görüşünü almak adına kullanılabilir. “Evet - hayır” gibi basit bir yapıya sahip olabildiği gibi daha kapsamlı anketler de bu şekilde düzenlenebilir.
- Oyunlaştırılmış: Bu tür pop up’lar gerek tasarımları gerekse içerikleri ile ziyaretçilerin fazlasıyla ilgisini çeker. Bu sayede siteyle, markayla ya da ürünlerle daha sıcak bir ilişki kuran kişiler, daha fazla satın alma eğilimi gösterirler.
- Kaydırma: Her pop up doğrudan pencere görünümüne sahip olmak zorunda değildir. Sayfanın herhangi bir bölgesinden kaymak sureti ile de kullanıcıların karşısına çıkabilir. Bu tür tasarımlar özgün yapıları ile dikkat çeker.
- Tam Ekran: En çok karşılaşılan pop up türlerinden biridir. Tarayıcı penceresinin tamamını kaplayacak şekilde görüntülenir. Günümüzde kullanıcıların genellikle mesafeli yaklaştığı bir uygulamadır.
- Bilgilendirici: Şirketin, sitenin ya da ürünlerin durumu ile ilgili ya da yapılan bir değişiklik hakkında ziyaretçileri bilgilendirmeyi hedefler. Eyleme geçirmeyi hedefleyen uygulamalar da yine bu kategoride değerlendirilebilir.
- Sayfaya Yönlendirici: Yapılan tıklama ile belirli bir sayfanın açılmasını sağlayan pop up’lardır. Özellikle alışveriş sitelerinin indirim kapsamına aldığı ürünlerin bulunduğu sayfalar için son derece kullanışlıdır.
- Promosyon: Yapılan promosyonlar, bu tür pencerelerle duyurulabilir. Siteye girdiğinde bu türden bir haber ile karşılaşan ziyaretçi durumu olumlu karşılayacak ve kendisine sunulan bu fırsatı değerlendirmek isteyecektir. Promosyon duyuruların yanında indirim sağlayan kupon kodları da bu şekilde paylaşılabilir.
Pop Up Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
Pop up, her kullanıcı tarafından olumlu düşüncelerle karşılanan bir uygulama değildir. Aşırıya kaçıldığında ya da içerdiği mesajı incelikten, samimiyetten yoksun bir şekilde sunduğunda, ziyaretçilerin tepkisi ile karşılaşabilir. Dolayısıyla bu türden çalışmalar yapılırken dikkatli olmak, ince eleyip sık dokumak gerekir.
Uygun bir pop up’ın olmazsa olmazı kapatma butonudur. Ziyaretçi şayet istiyorsa o butona basarak anında o pencereyi kapatabilmelidir. Butonun dışında, pop up’ın bulunmadığı boş alanlarına tıklamanın da pencerenin kapanmasını sağlaması kullanıcı açısından önemlidir.
Pop Up Kullanımının Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
Pop up kullanımı kendi içinde hem avantajlar hem de dezavantajlar taşıyan bir durumdur. Olumlu ve olumsuz yönlerinin birlikte ele alınması, bu tür bir çalışma yapılıp yapılmayacağına karar vermek açısından faydalı olacaktır.
Öncelikle Pop-up uygulamalarının avantajlı yönleri şu şekildedir;
- Sitenize gelmiş potansiyel müşterilerinizle doğrudan iletişim kurmanıza olanak verir.
- Kullanıcıların iletişim bilgilerini bu şekilde toplayarak kampanyalardan haberdar edebilirsiniz.
- Hem masaüstü bilgisayarlarda hem de mobil cihazlarda kullanılabilecek bir tanıtım yöntemidir.
- Kullanıcı deneyiminin daha iyi hâle getirilmesi için veri toplamanıza yardımcı olur.
- Devam eden kampanyalar ve indirimler hakkında anında bilgilendirme yapabilme şansı sağlar.
- Ürün satın almak konusunda kararsız kalan kişileri, bu konuda ikna etme şansı yakalayabilirsiniz.
- E-ticaret sitenizin trafiğini artırabilirsiniz.
- Kullanıcıları gözden kaçtığını düşündüğünüz ürün ya da hizmetlere bu yöntemle yönlendirebilirsiniz.
- Özelleştirilebilir tasarımları ile marka kimliğinizi tamamlayıcı etki yaratabilirsiniz.
Sadece bu saydığımız olumlu yönlerine bakıp e-ticaret sitenizde pop up çalışmasına yer vermeniz hatalı bir hamle olabilir. Bu yönde bir karar varmadan önce konuya bir de diğer taraftan bakıp olumsuz yönlerine göz atmanız gerekir. Pop up kullanımının dezavantajları şu şekilde sıralanabilir:
- Başarılı bir çalışma için açılacak zamanlama ve boyut gibi konulara çok dikkat etmeniz gerekir. Aksi hâlde ortaya çıkacak negatif durum, ziyaretçilerin sitenizde kalma süresini gözle görülür miktarda azaltır.
- Gereğinden fazla pop up kullanımı, kullanıcıların markanız ve sitenize dair olumsuz tavır geliştirmesine neden olabilir. Orta ve uzun vadede markanızın saygınlığı zarar görebilir.
- Gerekli önlemlerin alınmadığı durumlarda güvenlik açıkları doğurabilir.
- Google’ın politikaları, pop up reklamlarını cezalandırma eğilimindedir. Bu türden pencerelere yoğun miktarda yer veren siteler arama sonuçlarında daha alt sıralarda gösterilir.
Pop Up Kullanımının SEO ve Kullanıcı Deneyimi Açısından Önemi Nedir?
Hatalı pop up kullanımı sadece kişilerin sayfaları kapatmasına neden olmaz; bundan daha ciddi sorunlar da doğurabilir. Bunların da başında kullanıcı deneyiminin zayıflaması gelir. Bu sitenizin arama motoru sıralamasına zarar verebilir.
Google, reklam ile gelir elde edilen bir şirket olmasına rağmen kullanıcı deneyimini her zaman ön planda tutar. 2017 yılının başında bu amaca hizmet ettiğini rahatlıkla söyleyebileceğimiz bir kararla imza atmıştır.
Söz konusu karar, kullanıcı deneyimini sekteye uğratan pop up’lara yer veren sitelerin daha düşük sıralama puanı almasına yöneliktir. Google’ın bu tarz uygulamaları cezalandırmasının altında yatan nedenler, sayfa kapatma zorlukları, kullanıcı deneyimini düşürmesi ve spam çağrışımı yaratılmasıdır.
Mobildeki Pop Up Kullanımının Google Sıralamasına Etkisi Var mıdır?
Aklınızda pop up kullanmak varsa ve Google’ın bu politikasından zarar görmek istemiyorsanız, söz konusu uygulamayı sadece masaüstü cihazlarla sınırlayabilirsiniz. 2023’de yapılan araştırmaya göre dünyadaki mobil internet kullanıcılarının toplam dünya nüfusuna oranı %68'dir. Dolayısıyla bu konuda gerekli önlemleri anlamanız, tutturmak istediğiniz hedeflere ulaşmanız konusunda fazlasıyla etkili olacaktır.
Pop Up Nasıl Engellenir?
Bu tür uygulamaların hatalı şekilde yapıldığı takdirde aranan bilgiye ulaşmayı zorlaştırması ve internet deneyimine ciddi anlamda zarar vermesi, “Pop up nasıl kaldırılır?” sorusunu kaçınılmaz olarak gündeme getirir. Pop up’ların hangi yöntemlerle yapılacağı, kullanılan web tarayıcıya göre farklılık gösterir.
Bu tür pencereleri görmek istemiyorsanız aşağıdaki adımları takip ederek web tarayıcıların pop up engelleme özelliklerini aktif hâle getirebilirsiniz.
Google Chrome Pop Up Engelleme
Günümüzdeki en çok kullanılan web tarayıcı olan Google Chrome da kendi içinde pop up engelleme özelliğine sahiptir. Bu özelliği etkinleştirmek için şu adımları takip etmeniz gerekir:
- Bilgisayarınızda Google Chrome programını çalıştırın.
- Sağ üst köşede bulunan, alt alta üç nokta ile simgelenen butonu tıklayın.
- Açılan menüden “Ayarlar”ı seçin.
- “Gizlilik ve Güvenlik” menüsünde bulunan “Site Ayarları”nı açın.
- “Pop-up’lar ve Yönlendirmeler” satırına tıklayın.
- “Sitelerin pop-up'lar göndermesine veya yönlendirmeler kullanmasına izin verme” ibaresinin yanındaki alanı işaretleyin.
- Sonrasında pop up izin verme özelliğini aktifleştirmek isterseniz bu işaretlemeyi “Siteler pop-up'lar gönderip yönlendirmeler kullanabilir” seçeneğine çekebilirsiniz.
Mozilla Firefox Pop Up Engelleme
Mozilla Firefox web tarayıcıyı kullanıyorsanız, pop up’ları engellemek için izlemeniz gereken adımlar şunlardır:
- Mozilla Firefox’u çalıştırın.
- Ekranın üst kısmında yer alan menü çubuğundan “Firefox”u seçin.
- Ardından “Tercihler”e girin.
- Açılan menüden “Gizlilik ve Güvenlik” paneline geçiş yapın.
- “İzinler” bölümünün altında bulunan “Açılır pencereleri engelle” seçeneğini işaretleyin.
- Bazı sitelerin gönderdiği pencereler için pop up açma özelliğini, o sitenin adresini “İstisnalar” butonuna tıkladığınızda açılan ekrana girerek etkinleştirebilirsiniz.
Pop-Up Blocker Uygulamaları
Pop up reklam engelleme için web tarayıcıların sunduğu tercihler yerine bu işlem için özel olarak geliştirilmiş yazılımları da kullanabilirsiniz. Bu yazılımların büyük bir çoğunluğu tarayıcılarla uyumlu şekilde çalışan uzantı ya da eklentilerdir. Pop up blocker olarak bilinen bu yazılımları kullanmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
- Bu özelliği aktif hâle getirmek istediğiniz web tarayıcıyı çalıştırın
- Arama motorları yardımı ile kullanmak istediğiniz pop up blocker’ın sayfasına ulaşın.
- “Ekle” ya da aynı anlama gelen butonu tıklayın.
- Hemen ardından kısa süre içerisinde bu özellik aktif olur.
Bu tür yazılımlar, doğrudan bu amaca yönelik olarak geliştirildiklerinden, web tarayıcıların ayarları üzerinden yaptığınız engellemelere kıyasla daha iyi sonuç verebilir. Ayrıca eklentiden eklentiye farklılık gösterebilecek özellikler sayesinde, kendi tercihlerinizi daha net bir şekilde belirleyebilirsiniz.
İnternet deneyimine zarar veren tek reklam formatı pop up’lar değildir. Farklı çeşitlerdeki istenmeyen reklamları engellemek için AdBlock olarak isimlendirilen yazılımları kullanabilirsiniz. Bu konuda daha detaylı bilgi almak için “Adblock nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?” içeriğimize göz atabilirsiniz.
Etkili Pop Up Tasarım İpuçları Nelerdir?
Kullanıcıların pop up’lara yönelik olumsuz görüşü, bu pencereleri engellemek adına geliştirilmiş yazılımlar, söz konusu uygulamaların reklam ve tanıtım açısından başarısız olacağı anlamına gelmez. Aksine, ulaşılmak istenen kitlenin ve iletilmek istenen mesajın özellikleri göz önünde bulundurularak geliştirilmiş bir pop up stratejisi son derece etkili sonuçlar verebilir.
Bunun için yapılması gereken, ilk akla gelen yöntem ya da fikirleri kullanmak yerine; tasarım konusuna gereken özenin gösterildiği bir hazırlık aşaması geçirmektedir. Üzerinde yeterince düşünülmüş ve sahip olması gereken tüm unsurları bünyesinde taşıyan bir açılır pencere, çok etkili bir reklam aracına dönüşebilir.
Aşağıdaki ipuçlarından yola çıkarak Etkili Pop Up tasarımları yaparken dikkat etmeniz gerekenler şunlardır;
- Marka Kimliği ile Uyum,
- Ziyaretçiyi Eyleme Geçirecek Başlıklara Yer Verilmesi,
- Çağrınıza Etkili Bir Şekilde Yer Verilmesi,
- Ziyaretçinin Pop Up’ı Kolayca Kapatabilmesinin Sağlanması.
Marka Kimliği ile Uyum
Marka kimliği pek çok farklı unsurun bir araya gelmesi ile oluşan çok boyutlu bir yapıdır. Logo, renk tercihleri, yazı tipi, reklam çalışmalarında kullanılan sloganlar, hatta ürünlerin içinde yer aldığı ambalajlar marka kimliğinin parçaları olarak işaret edilebilir. Bu unsurların bir araya gelmesi, tüketicide o markaya yönelik bir aşinalık algısı oluşması sonucunu doğurur. Hâl böyleyken yapılan pop up çalışmalarının da bu yapının bir parçası olarak düşünülmesi, istenilen hedefe ulaşmayı kolaylaştırır.
Bilinçli olarak o markanın internet sitesine giren bir kullanıcı, karşısına çıkan pencerenin genel tasarım ile uyumlu olması hâlinde hemen kapatma butonuna basmaz. Bu nedenle pop up tasarımlarının markanın görsel diline, kullanıcı kitlesine, genel çalışma prensiplerine uyumlu olmasının çok daha etki sonuç vereceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.
Ücretsiz e-kitap:
E-ticaret sitesi nasıl kurulur?
Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.
Ziyaretçiyi Eyleme Geçirecek Başlıklara Yer Verilmesi
Ziyaretçi, kendi isteği dışında gördüğü bir pencereye mesafeli yaklaşır. İlk eğilimi o pencereyi kapatmak yönünde olur. Bu yönelimin önüne geçmek adına pop up tasarımlarında eyleme geçirici başlıklara yer vermenin oldukça işlevsel bir karar olacağı söylenebilir. Bu doğrultuda başlıkların bir aciliyet hissi yaratması, ziyaretçinin pencerenin önerdiği eylemi yapmasını daha olası hâle getirir.
Benzer şekilde, daha öncesinde zor görünen bir eylemin artık daha basit şekilde yapabileceği öğrenmesi, kullanıcı üzerinde pozitif bir etki yaratır. Kişiye özel mesajlar ve bunlarla desteklenen promosyonlar da kullanıcının kendini özel hissetmesini sağlar. Bu türden bir pozitif hissiyat, pop up’ın eyleme geçirme gücünü daha da artırır.
Çağrınıza Etkili Bir Şekilde Yer Verilmesi
Etkili bir pop up çalışması için, açılan pencerede okumayı engelleyecek yoğunlukta metine yer vermemek daha isabetli bir tercih olur. Bunun yerine çağrının net, doğrudan ve etkili bir şekilde verdiği açılan pencereler, site ziyaretçilerinin ilgisini daha çok çeker. Ama karşısına çıkan pencere çarpıcı ve sade bir metin içeriyorsa verilen mesajın kullanıcı tarafından alınma oranı da buna bağlı olarak yüksek olur.
Ziyaretçinin Pop Up’ı Kolayca Kapatabilmesinin Sağlanması
İnternet kullanıcıları, deneyimlerinin sadece kendi istekleri doğrultusunda şekillenmesini bekler. Dışarıdan gelen, kontrol edemedikleri unsurları bertaraf etme eğilimindedirler. Bu durum, pop up pencereleri için de geçerlidir.
Kullanıcı isteği dışında görüntülenen bu türden pencerelerin en kısa sürede, kolayca kapatılabilecek şekilde tasarlanması önemlidir. Aksi hâlde kullanıcılar, söz konusu pencereyi kendisine gösteren markaya karşı olumsuz hisler geliştirmeye başlar. Buna maruz kalan kişi sayısının artması, o şirketin genel itibarı ile olumsuz bir görüş ile anılmasına neden olabilir. Dolayısıyla kullanıcılara, istedikleri anda pop up’ı katabilecekleri tasarımlarla mesaj vermek çok daha makul bir karardır.
Konuya diğer taraftan bakacak olursak, tıklama sonunda başka bir sayfaya yönlendirme yapan sahte kapama butonlarının bu konuda yapabileceğiniz en büyük hatalardan biri olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
Popüler Videolar