Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz

17 Aralık 2021
Markethinkers
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz

İnternette gezinirken yeni bir siteye ya da sayfaya girdiğimizde karşımıza zaman zaman isteğimiz dışında başka pencereler de açılır. Kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun mesafeli yaklaştığı, hatta içeriğine bakmadan kapattığı bu pencereler pop up olarak bilinir. Pop up’ların dijital dünyanın en mesafeli yaklaşılan unsurlardan biri olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Fakat yine de bu uygulamanın hâlâ yoğun bir şekilde kullanılmaya devam ettiğine de görebiliyoruz. Öyleyse pek de hoş karşılanmayan pop up pencereleri hangi amaçlarla kullanılıyor, ne şekilde etkili sonuç verebilir? Pop up’ların olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir? Bunlar ve daha birçok sorunun cevabını bu yazımızda arayacağız.

Pop Up Nedir?

Pop up, aslen İngilizce bir kavramdır ve birden ortaya çıkmak, aniden belirmek gibi anlamlara gelir. Bu kavramı dijital dünyadaki kullanımı üzerinden değerlendirdiğimizde “Pop up ne demek” sorusuna, isteğimiz dışında karşımıza çıkan pencereler yanıtını verebiliriz. Gösterilmesi kullanıcının denetimi dışında gerçekleştiğinden ötürü pop up, genellikle engellenmesi yönünde çeşitli ayarlamalar yapılan bir mekanizmadır.

Bu kavramın yeni ortaya çıktığını ifade etmek büyük bir hata olur. Zira birçok kişinin bu aniden açılan pencerelere uzun bir zamandır aşina olduğu söylenebilir. Öyle ki ilk pop up uygulaması, 90’lı yılların sonunda Tripod.com isimli internet sitesinde gerçekleşmiştir. Konuya teknik açıdan bakıldığında, bu pencerelerin JavaScript tarafından yaratıldığını, zaman zaman da Adobe Flash programının bu amaçla kullanıldığı görülebilir. Bu pencereler, internette gezdiğiniz sayfanın tam ortasında ya da kenarlarında belirebilir; farklı boyutlarda olabilir. Rahatsız edicilik miktarı da genel anlamda konumu ve boyutu itibarı nedeni ile kullanıcının internet deneyimini olumsuz etkilemesine göre değişir.

Pop up, özünde reklam amacı taşıyan bir uygulamadır. Burada reklamdan kasıt, sadece ürün ya da hizmet satmaya yönelik çalışmalardan ibaret değildir. Henüz internetten satışın, e-ticaretin emekleme aşamasında ortaya çıkması da bununla ilişkilidir. Pop up’lar başka sitelerin ya da sayfaların reklamını yapmak, onlara tıklama ve trafik kazandırma gayesiyle de kullanılır. Fakat bugün gelinen noktada kötü niyetli kişiler de bilgisayara zararlı yazılımlar yüklemek için bu yolu tercih edebilir.

İlk bakışta olumsuz özellikleri öne çıkıyor gibi görünen pop up pencereleri, doğru amaçlar doğrultusunda kullanıldığında etkili sonuç veren birer reklam aracına dönüşebilir. Bunun için öncelikle kullanım amacının iyi belirlenmesi ve kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyecek stratejilere başvurulmaması gerekir. Doğru ve hedefe yönelik olarak hazırlanmış bir içerik ile pop up, reklam kampanyanızın tamamlayıcı bir unsuru hâline gelir.

Pop Up Neden Kullanılır?

Pop up reklam, e-ticaret sitelerinde sıklıkla kullanılan bir uygulamadır. Kullanıcılar, bir siteye ilk kez girdiklerinde alışveriş yapma eğilimi göstermezler. Bu durumu bir örnek üzerinden netleştirelim: Sleeknote.com’da yer alan verilere göre bir kullanıcı, market ve giyim alışverişi yapmadan önce o sitede ortalama 32 sayfa gezdikten sonra satın alma kararı verir. Dolayısıyla kullanıcılarının o internet sitesinde gezinmesine devam etmesini sağlamak önemlidir. Pop up’lar kullanıcıyı farklı şekillerde sitede tutmak adına etkili bir yol olabilir. Yine aynı sitede bulunan istatistikler gösteriyor ki e-posta adresi toplamak için kullanılan bir pop up, ziyaretçilerin %5’inin bültenlerine abone olmasını sağlar. Bu ilk bakışta düşük bir oran gibi görebilir. Fakat özellikle ziyaretçi sayısının arttığı dönemlerde bu uygulama son derece olumlu sonuçlar doğurur. Peki pop up’lar, söz konusu etkiyi yaratmak için hangi şekillerde ve nasıl kullanılır?

Sepetteki Ürünleri Hatırlatan Pop Up Bildirimleri

Birçok kişi, satın almayı düşündükleri ürünleri sepete ekledikten sonra süreci ilk anda tamamlamaz. Kendine düşünmek ve o ürünü gerçekten istediğine emin olmak adına süre vermek ister. Bu noktada pop up, etkili sonuç veren bir uygulamadır. Sitede gezindiği esnada ya da o adresi tekrar ziyaret ettiğinde, kişiye sepetinde ürün ya da ürünler olduğunun hatırlatılması satın alma güdüsünü tetikleyebilir. Karşısına çıkan bu pencere üzerinden yeniden alışveriş sepetine yönlendirilen kullanıcı, daha önceden incelediği ve hoşuna giden ürünleri bu kez satın alabilir.

Siteden Çıkmaya Niyetli Kullanıcılara Yönelik Pop Up Bildirimleri

Henüz alıcıya dönüşmemiş bir ziyaretçiyi, sitenizden ayrılırken kalmaya ikna etmeniz satış rakamlarınıza olumlu yansıyabilir. Kişi, siteden çıkarken karşısına çıkacak yeni bir pencere bu konuda oldukça fonksiyonel olabilir. Bu noktada önemli olan ziyaretçiye ne vadettiğinizdir ve nasıl yaklaştığınızdır. Bu penceredeki mesajı olabilecek en ılımlı tonda iletmeniz gerekir fakat genellikle bu genellikle en olumlu sonucu doğurmaz. Çeşitli indirimler ya da sonraki alışverişlerde kullanılabilecek kuponlar gibi fırsatlar sunmak, bu konuda size yardımcı olabilir. Sizin verdiğiniz bu türden bir taviz, kullanıcının size karşı olan tutumunu daha da olumlu noktalara çekecektir.

Geri Bildirim Almak İçin Kullanılan Pop Up Bildirimleri

Geri bildirim almak, müşteri deneyimini ve hizmet kalitesini daha iyi noktalara çekmek adına oldukça önemlidir. Bu şekilde elde ettiğiniz veri ve görüşleri değerlendirerek, çok daha başarılı bir e-ticaret operasyonu yürütme şansına sahip olabilirsiniz. Bu geri bildirimleri toplamak adına pop up son derece elverişli bir yöntemdir. Sitenizin gezilirken veya satın alma işleminin ardından görüntülenecek bir pencere aracılığıyla paylaşılan görüşler; mevcut sıkıntıların giderilmesi ve çalışmaların kullanıcı beklentilerine göre şekillendirilmesi için kullanılabilir. Bu sayede sitenizin dönüşüm oranı ve müşteri memnuniyeti yükselir.

Eyleme Geçirmeyi Hedefleyen Pop Up Bildirimleri

Bir e-ticaret sitesine giren kişi, bunun farkında olmasa bile ürün ya da hizmet satın almak için ekstra bir tetikleyiciye ihtiyaç duyar. Bu tetikleyici, belirli bir süre için sunulmuş fiyat indirimi, ücretsiz kargo avantajı ya da sınırlı stok olabilir. Ziyaretçiyi bu fırsat ve durumlardan haberdar etmenin en kullanışlı yollarından biri pop up’lardır. Sitede gezindiği sırada bu türden bir bilgilendirme alan kişi, hissettiği aciliyet duygusu doğrultusunda sunulan fırsatı değerlendirmek adına motive olur. Bu pencerelere geri sayım ya da stok sayacı gibi unsurlar eklemek, call-to-action mesajını daha da güçlü kılar.

Son Gezilen Ürünleri Hatırlatan Pop Up Bildirimleri

Bir e-ticaret sitesini ziyaret eden kişi, gördüğü kimi ürünleri beğenmiş ama o esnada sepetine eklememiş olabilir. Bu gibi durumlarda sepetteki ürünleri hatırlatmaktan başka bir yöntem kullanılmalıdır. Bu amaçla son gezilen ürünleri hatırlatan pop up bildirimlerine başvurulabilir. Kişilerin büyük bir bölümü, zaten o türden bir ürünle ilgilendiği için o sayfayı gezmiştir, aramasını o doğrultuda gerçekleştirmiştir. Siteyi gezmeye devam eden ya da o adrese tekrar gelen kullanıcılar, bu bildirimler sayesinde beğendikleri ürünlerle yeniden karşılaşırlar ve bu kez satın alma işlemini gerçekleştirebilirler.

Pop Up Türleri Nelerdir?

Pop up pencerelerinin, uygulama alanları oldukça geniştir. Buna bağlı olarak pop up’lar kendi içlerinde farklı türlere ayrılırlar.

  • Tıklanabilir: Kullanıcının etkileşime girebileceği, dolayısıyla dönüşüm oranı oldukça yüksek pencerelerdir. Bu pencereler üzerinde yapılan tıklamalar, ürünlere ya da kampanyalara yönelik ilgili çekici detayların kullanıcılara sunulmasına yardımcı olacak şekilde geliştirilebilir.
  • Anket: Belli bir konuda kullanıcı görüşünü almak adına kullanılabilir. “Evet - hayır” gibi basit bir yapıya sahip olabildiği gibi daha kapsamlı anketler de bu şekilde düzenlenebilir.
  • Oyunlaştırılmış: Bu tür pop up’lar gerek tasarımları gerekse içerikleri ile ziyaretçilerin fazlasıyla ilgisini çeker. Bu sayede siteyle, markayla ya da ürünlerle daha sıcak bir ilişki kuran kişiler, daha fazla satın alma eğilimi gösterirler.
  • Kaydırma: Her pop up doğrudan pencere görünümüne sahip olmak zorunda değildir. Sayfanın herhangi bir bölgesinden kaymak sureti ile de kullanıcıların karşısına çıkabilir. Bu tür tasarımlar özgün yapıları ile dikkat çeker.
  • Tam Ekran: En çok karşılaşılan pop up türlerinden biridir. Tarayıcı penceresinin tamamını kaplayacak şekilde görüntülenir. Günümüzde kullanıcıların genellikle mesafeli yaklaştığı bir uygulamadır.
  • Bilgilendirici: Şirketin, sitenin ya da ürünlerin durumu ile ilgili ya da yapılan bir değişiklik hakkında ziyaretçileri bilgilendirmeyi hedefler. Eyleme geçirmeyi hedefleyen uygulamalar da yine bu kategoride değerlendirilebilir.
  • Sayfaya Yönlendirici: Yapılan tıklama ile belirli bir sayfanın açılmasını sağlayan pop up’lardır. Özellikle alışveriş sitelerinin indirim kapsamına aldığı ürünlerin bulunduğu sayfalar için son derece kullanışlıdır.
  • Promosyon: Yapılan promosyonlar, bu tür pencerelerle duyurulabilir. Siteye girdiğinde bu türden bir haber ile karşılaşan ziyaretçi durumu olumlu karşılayacak ve kendisine sunulan bu fırsatı değerlendirmek isteyecektir. Promosyon duyuruların yanında indirim sağlayan kupon kodları da bu şekilde paylaşılabilir.

Pop Up Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Pop up, her kullanıcı tarafından olumlu düşüncelerle karşılanan bir uygulama değildir. Aşırıya kaçıldığında ya da içerdiği mesajı incelikten, samimiyetten ya da zekâ parıltısından yoksun bir şekilde sunduğunda, ziyaretçilerin tepkisi ile karşılaşabilir. Ek olarak bu sebeple siteden ayrılan bir ziyaretçinin geri dönme ihtimali de oldukça düşük olur. Dolayısıyla bu türden çalışmalar yapılırken dikkatli olmak, ince eleyip sık dokumak gerekir.

Uygun bir pop up’ın olmazsa olmazı kapatma butonudur. Ziyaretçi şayet istiyorsa o butona basarak anında o pencereyi kapatabilmelidir. Bunun için belirli bir zaman geçmesi gibi kararlar ters tepebilir. Butonun yanında sayfanın, pop up’ın bulunmadığı boş alanlarına tıklamanın da pencerenin kapanmasını sağlaması, bu mesajlara maruz kalmak istemeyen ziyaretçilere ciddi kolaylık sağlayacaktır.

Kullanılan Pop Up’ın Konumu Nasıl Olmalıdır?

Pop up’ın konumu, bu çalışmanın etkinliğini belirleyen faktörlerden biridir. Bu türden pencereleri ilk düşündüğümüzde aklımızda sayfanın tam ortasında beliren örnekler canlanır. Kullanıcılar da bu türden pencereye fazlasıyla hazırlıklıdır ve bunları belirdikleri gibi kapatma eğilimi gösterirler. Ziyaretçileri hazırlıksız yakalamak adına sayfanın köşelerinde beliren pencereler tercih edilebilir. Bu türden örneklere karşı internet kullanıcıları daha duyarlıdır ve o alanda beliren mesajı alma ihtimalleri daha yüksektir.

Pencerelerin boyutu da göz ardı edilmemesi gereken bir detaydır. Tüm ekranı kaplayacak şekilde tasarlanmış çalışmalar, seyirciler tarafından hoş karşılanmaz. Bunun yerine daha küçük, iletilen mesajı en net ve doğrudan şekilde veren, görece basit yapılı pop up’ların daha işlevsel olduğu söylenebilir. Bu tür çalışmaları yaparken küçük ekranlı cihazları baz almak daha doğru olacaktır. Çünkü bu sayede her boyuttaki ekranda bu pencere ortaya çıktığında sayfanın boş alanları görülebilir. Böylece site daha sağlıklı bir ziyaretçi deneyimi vadeder hâle gelir.

Pop Up Zamanlaması Neden Önemlidir?

Pop up’lar genellikle ziyaretçi o siteye girer girmez, ana sayfada iken gösterilir. Bu durum, kullanıcı ile site arasında bir mesafe girmesine neden olabilir. Ayarlamaları pencerenin belirmesinden önce bir süre geçmesini sağlayacak şekilde yapmak, bu olumsuzluğu ekarte etmenize yardımcı olur. Ayrıca bu pencerelerin, belirli sayfalara özel olarak, o sayfaların içeriğini tamamlayacak şekilde hazırlanması da bu türden bir sorunun önüne geçmenize yardım eder. Kullanıcı zaten aradığı bilgiye dair bir pencere ile karşılaştığına ona da odaklanma eğilimi gösterir.

Pop Up Kullanımının Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

Pop up kullanımı kendi içinde hem avantajlar hem de dezavantajlar taşıyan bir durumdur. Olumlu ve olumsuz yönlerinin birlikte ele alınması, bu tür bir çalışma yapılıp yapılmayacağına karar vermek açısından faydalı olacaktır. Öncelikle bu uygulamanın avantajlı yönlerine bakalım:

  • Hâlihazırda sitenize gelmiş potansiyel müşterilerinizle doğrudan ve kısa sürede iletişim kurmanıza olanak verir.
  • Kullanıcıların iletişim bilgilerini bu şekilde toplayarak düzenlediğiniz kampanyalardan onları haberdar edebilirsiniz.
  • Hem masaüstü bilgisayarlarda hem de mobil cihazlarda kullanılabilecek bir tanıtım yöntemidir.
  • Kullanıcı deneyiminin daha iyi hâle getirilmesi için veri toplamanıza yardımcı olur.
  • Stoklara giren ürünler, devam eden kampanyalar ve indirimler hakkında ziyaretçilere anında bilgilendirme yapabilme şansı yaratır.
  • Ürün satın almak konusunda kararsız kalan kişileri, bu konuda ikna etme şansı yakalayabilirsiniz.
  • E-ticaret sitenizin trafiğini artırabilirsiniz.
  • Kullanıcıları gözden kaçtığını düşündüğünüz ürün ya da hizmetlerin sayfasına bu yöntemle yönlendirebilirsiniz.
  • Özelleştirilebilir tasarımları ile marka kimliğinizi tamamlayıcı etki yaratabilirsiniz.

Sadece bu saydığımız olumlu yönlerine bakıp e-ticaret sitenizde pop up çalışmasına yer vermeniz hatalı bir hamle olabilir. Bu yönde bir karar varmadan önce konuya bir de diğer taraftan bakıp olumsuz yönlerine göz atmanız gerekir. Pop up kullanımının dezavantajları şu şekilde sıralanabilir:

  • Başarılı bir çalışma için açılacak zamanlama ve boyut gibi konulara çok dikkat etmeniz gerekir. Aksi hâlde ortaya çıkacak negatif durum, ziyaretçilerin sitenizde kalma süresini gözle görülür miktarda azaltır.
  • Gereğinden fazla pop up kullanımı, kullanıcıların markanız ve sitenize dair olumsuz tavır geliştirmesine neden olabilir. Orta ve uzun vadede markanızın saygınlığı zarar görebilir.
  • Gerekli önlemlerin alınmadığı durumlarda güvenlik açıkları doğurabilir.
  • Google’ın politikaları, pop up reklamlarını cezalandırma eğilimindedir. Bu türden pencerelere yoğun miktarda yer veren siteler arama sonuçlarında daha alt sıralarda gösterilir.

Pop Up Kullanımının SEO ve Kullanıcı Deneyimi Açısından Önemi Nedir?

Hatalı pop up kullanımı sadece kişilerin sayfaları kapatmasına neden olmaz; bundan daha ciddi sorunlar da doğurabilir. Bunların da başında sitenin SEO’suna verilen zarar yer alır. Yani bu tür uygulamaları uygun bir şekilde yapmadığınız takdirde e-ticaret siteniz Google sonuçlarında daha alt sıralarda yer alır; satış rakamlarınız da bu durumdan olumsuz olarak etkilenir.

Google, reklam ile gelir elde edilen bir şirket olmasına rağmen kullanıcı deneyimini her zaman ön planda tutar. 2017 yılının başında bu amaca hizmet ettiğini rahatlıkla söyleyebileceğimiz bir kararla imza atmıştır. Söz konusu karar, kullanıcı deneyimini sekteye uğratan pop up’lara yer veren sitelerin daha düşük sıralama puanı almasına yöneliktir. Bu pop up’ların kapsamına o siteyle doğrudan ilişkisi olmayan, kullanıcı deneyimini artırmayan uygulamalar alınmıştır. Google’ın bu tarz uygulamaları cezalandırmasının altında yatan nedenler, sayfa kapatma zorlukları, kullanıcı deneyimini düşürmesi ve spam çağrışımı yaratılmasıdır.

Mobildeki Pop Up Kullanımının Google Sıralamasına Etkisi Var mıdır?

Google’ın yukarıda bahsettiğimiz cezalandırma sistemi daha çok mobil sitelere yöneliktir. Akıllı telefonlar başta olmak üzere mobil cihazların kullanımın artışına bağlı olarak günümüzde birçok site, bu cihazlarda da sağlıklı görüntülenmek adına bir varyasyon geliştirmiştir. Ziyaret ettiğiniz kullandığınız cihazı algılayıp buna göre mobil versiyonunu size gösterir. İşte bu tür sitelerde yer alan bir pop up telefon kullanan ziyaretçilerin deneyimine ciddi anlamda zarar verir. Hem sitenin içeriğine ulaşmayı engelleyen hem de kapatılması masaüstü bilgisayarlardakine kıyasla çok daha zor olan mobil pop up’lar, ziyaretçi sayınızı olumsuz yönde etkileyebilir. Bu da kaçınılmaz olarak satış rakamlarınıza yansır.

Aklınızda pop up kullanmak varsa ve Google’ın bu politikasından zarar görmek istemiyorsanız, söz konusu uygulamayı sadece masaüstü cihazlarla sınırlayabilirsiniz. 2021’de yapılan araştırmaya göre dünyadaki mobil internet kullanıcılarının toplam kullanıcılar arasındaki oranı %92,6’dır. Hâl böyle iken mobil aramalarda alt sıralarda görünmenin size verebileceği zararı tahmin etmek pek de zor değil. Dolayısıyla bu konuda gerekli önlemleri anlamanız, tutturmak istediğiniz hedeflere ulaşmanız konusunda fazlasıyla etkili olacaktır.

Pop Up Nasıl Engellenir?

Bu tür uygulamaların hatalı şekilde yapıldığı takdirde aranan bilgiye ulaşmayı zorlaştırması ve internet deneyimine ciddi anlamda zarar vermesi, “Pop up nasıl kaldırılır?” sorusunu kaçınılmaz olarak gündeme getirir. Pop up’ların hangi yöntemlerle yapılacağı, kullanılan web tarayıcıya göre farklılık gösterir. Bu tür pencereleri görmek istemiyorsanız aşağıdaki adımları takip ederek web tarayıcıların pop up engelleme özelliklerini aktif hâle getirebilirsiniz.

Internet Explorer

Windows işletim sistemleri ile birlikte gelen web tarayıcı Internet Explorer’da kendiliğinden açılan pencereleri aşağıdaki adımları izleyerek engelleyebilirsiniz. Bu adımlar Internet Explorer 11 sürümü için geçerlidir fakat tarayıcının diğer versiyonlarında da bu işlem hemen hemen aynı şekilde gerçekleştirilir.

  • Internet Explorer’ açıkken “dişli” şeklindeki “Ayarlar” butonunu tıklayın.
  • Açılan menüden “İnternet Seçenekleri”ne girin.
  • “Gizlilik” sekmesine geçiş yapıp “Açılır Pencere Engelleyicisi”ni bulun.
  • “Açılır Pencere Engelleyicisi etkinleştir” ibaresinin yanındaki onay kutucuğunu işaretleyin.
  • Son olarak “Tamam” seçeneği ile işlemi bitirebilirsiniz.

Tüm açılır pencereleri engellemek için de şu adımları takip edebilirsiniz:

  • Internet Explorer’ açıkken “dişli” şeklindeki Ayarlar butonunu tıklayın.
  • Açılan menüden “İnternet Seçenekleri”ne girin.
  • “Gizlilik” sekmesine geçiş yapıp “Açılır Pencere Engelleyicisi”ni bulun.
  • “Açılır Pencere Engelleyicisi ayarları” menüsünden, “Engelleme Düzeyi”ni “Yüksek” olarak seçin.
  • Ardından “Kapat”ı ve sonrasında “Tamam”ı seçin.

Google Chrome

Günümüzdeki en çok kullanılan web tarayıcı olan Google Chrome da kendi içinde pop up engelleme özelliğine sahiptir. Bu özelliği etkinleştirmek için şu adımları takip etmeniz gerekir:

  • Bilgisayarınızda Google Chrome programını çalıştırın.
  • Sağ üst köşede bulunan, alt alta üç nokta ile simgelenen butonu tıklayın.
  • Açılan menüden “Ayarlar”ı seçin.
  • “Gizlilik ve Güvenlik” menüsünde bulunan “Site Ayarları”nı açın.
  • “Pop-up’lar ve Yönlendirmeler” satırına tıklayın.
  • “Sitelerin pop-up'lar göndermesine veya yönlendirmeler kullanmasına izin verme” ibaresinin yanındaki alanı işaretleyin.
  • Sonrasında pop up izin verme özelliğini aktifleştirmek isterseniz bu işaretlemeyi “Siteler pop-up'lar gönderip yönlendirmeler kullanabilir” seçeneğine çekebilirsiniz.

Mozilla Firefox

Mozilla Firefox web tarayıcıyı kullanıyorsanız, pop up’ları engellemek için izlemeniz gereken adımlar şunlardır:

  • Mozilla Firefox’u çalıştırın.
  • Ekranın üst kısmında yer alan menü çubuğundan “Firefox”u seçin.
  • Ardından “Tercihler”e girin.
  • Açılan menüden “Gizlilik ve Güvenlik” paneline geçiş yapın.
  • “İzinler” bölümünün altında bulunan “Açılır pencereleri engelle” seçeneğini işaretleyin.
  • Bazı sitelerin gönderdiği pencereler için pop up açma özelliğini, o sitenin adresini “İstisnalar” butonuna tıkladığınızda açılan ekrana girerek etkinleştirebilirsiniz.

Pop-Up Blocker

Pop up reklam engelleme için web tarayıcıların sunduğu tercihler yerine bu işlem için özel olarak geliştirilmiş yazılımları da kullanabilirsiniz. Bu yazılımların büyük bir çoğunluğu tarayıcılarla uyumlu şekilde çalışan uzantı ya da eklentilerdir. Pop up blocker olarak bilinen bu yazılımları kullanmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  • Bu özelliği aktif hâle getirmek istediğiniz web tarayıcıyı çalıştırın
  • Arama motorları yardımı ile kullanmak istediğiniz pop up blocker’ın sayfasına ulaşın.
  • “Ekle” ya da aynı anlama gelen butonu tıklayın.
  • Hemen ardından kısa süre içerisinde bu özellik aktif olur.

Bu tür yazılımlar, doğrudan bu amaca yönelik olarak geliştirildiklerinden, web tarayıcıların ayarları üzerinden yaptığınız engellemelere kıyasla daha iyi sonuç verebilir. Ayrıca eklentiden eklentiye farklılık gösterebilecek özellikler sayesinde, kendi tercihlerinizi daha net bir şekilde belirleyebilirsiniz.

İnternet deneyimine zarar veren tek reklam formatı pop up’lar değildir. Farklı çeşitlerdeki istenmeyen reklamları engellemek için AdBlock olarak isimlendirilen yazılımları kullanabilirsiniz. Bu konuda daha detaylı bilgi almak için “Adblock nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?” içeriğimize göz atabilirsiniz.

Etkili Pop Up Tasarım İpuçları Nelerdir?

Kullanıcıların pop up’lara yönelik olumsuz görüşü, bu pencereleri engellemek adına geliştirilmiş yazılımlar, söz konusu uygulamaların reklam ve tanıtım açısından başarısız olacağı anlamına gelmez. Aksine, ulaşılmak istenen kitlenin ve iletilmek istenen mesajın özellikleri göz önünde bulundurularak geliştirilmiş bir pop up stratejisi son derece etkili sonuçlar verebilir. Bunun için yapılması gereken, ilk akla gelen yöntem ya da fikirleri kullanmak yerine; tasarım konusuna gereken özenin gösterildiği bir hazırlık aşaması geçirmektedir. Üzerinde yeterince düşünülmüş ve sahip olması gereken tüm unsurları bünyesinde taşıyan bir açılır pencere, çok etkili bir reklam aracına dönüşebilir. Aşağıdaki ipuçlarından yola çıkarak başarılı pop up çalışmaları yapabilir, satış rakamlarını yukarı çekme şansı yakalayabilirsiniz.

Marka Kimliği ile Uyum

Marka kimliği pek çok farklı unsurun bir araya gelmesi ile oluşan çok boyutlu bir yapıdır. Logo, renk tercihleri, yazı tipi, reklam çalışmalarında kullanılan sloganlar, hatta ürünlerin içinde yer aldığı ambalajlar marka kimliğinin parçaları olarak işaret edilebilir. Bu unsurların bir araya gelmesi, tüketicide o markaya yönelik bir aşinalık algısı oluşması sonucunu doğurur. Hâl böyleyken yapılan pop up çalışmalarının da bu yapının bir parçası olarak düşünülmesi, istenilen hedefe ulaşmayı kolaylaştırır. Bilinçli olarak o markanın internet sitesine giren bir kullanıcı, karşısına çıkan pencerenin genel tasarım ile uyumlu olması hâlinde hemen kapatma butonuna basmaz. Zira kendisine sunulan mesajın yabancı bir yerden değil, doğrudan o esnada ilgilendiği markadan geldiğini düşünme eğilimi gösterir. Bu nedenle pop up tasarımlarının markanın görsel diline, kullanıcı kitlesine, genel çalışma prensiplerine uyumlu olmasının çok daha etki sonuç vereceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

Ziyaretçiyi Eyleme Geçirecek Başlıklara Yer Verilmesi

Ziyaretçi, kendi isteği dışında gördüğü bir pencereye mesafeli yaklaşır. İlk eğilimi o pencereyi kapatmak yönünde olur. Bu yönelimin önüne geçmek adına pop up tasarımlarında eyleme geçirici başlıklara yer vermenin oldukça işlevsel bir karar olacağı söylenebilir. Bu doğrultuda başlıkların bir aciliyet hissi yaratması, ziyaretçinin pencerenin önerdiği eylemi yapmasını daha olası hâle getirir. Benzer şekilde, daha öncesinde zor görünen bir eylemin artık daha basit şekilde yapabileceği öğrenmesi, kullanıcı üzerinde pozitif bir etki yaratır. Kişiye özel mesajlar ve bunlarla desteklenen promosyonlar da kullanıcının kendini özel hissetmesini sağlar. Bu türden bir pozitif hissiyat, pop up’ın eyleme geçirme gücünü daha da artırır.

Çağrınıza Etkili Bir Şekilde Yer Verilmesi

Etkili bir pop up çalışması için, açılan pencerede okumayı engelleyecek yoğunlukta metine yer vermemek daha isabetli bir tercih olur. Bunun yerine çağrının net, doğrudan ve etkili bir şekilde verdiği açılan pencereler, site ziyaretçilerinin ilgisini daha çok çeker. Zaten o pencereyi kendi isteği ile açmamış olan kullanıcı, yazı bir kalabalığı ile karşılaştığında onlara göz gezdirmek yerine kapatma tuşunun yerine bakmayı tercih eder. Ama karşısına çıkan pencere çarpıcı ve sade bir metin içeriyorsa verilen mesajın kullanıcı tarafından alınma oranı da buna bağlı olarak yüksek olur. Dolayısıyla pop up ile yapılmak istenen çağrının karşılık bulabilmesi için direkt ve çarpıcı ifadelere yer verilmesi gerekir.

Ziyaretçinin Pop Up’ı Kolayca Kapatabilmesinin Sağlanması

İnternet kullanıcıları, deneyimlerinin sadece kendi istekleri doğrultusunda şekillenmesini bekler. Dışarıdan gelen, kontrol edemedikleri unsurları bertaraf etme eğilimindedirler. Bu durum, pop up pencereleri için de geçerlidir. Kullanıcı isteği dışında görüntülenen bu türden pencerelerin en kısa sürede, kolayca kapatılabilecek şekilde tasarlanması önemlidir. Aksi hâlde kullanıcılar, söz konusu pencereyi kendisine gösteren markaya karşı olumsuz hisler geliştirmeye başlar. Buna maruz kalan kişi sayısının artması, o şirketin genel itibarı ile olumsuz bir görüş ile anılmasına neden olabilir. Dolayısıyla kullanıcılara, istedikleri anda pop up’ı katabilecekleri tasarımlarla mesaj vermek çok daha makul bir karardır. Konuya diğer taraftan bakacak olursak, tıklama sonunda başka bir sayfaya yönlendirme yapan sahte kapama butonlarının bu konuda yapabileceğiniz en büyük hatalardan biri olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Pop Up Reklam Nedir?

E-ticaret, her geçen daha çetin rekabet koşullarının hâkim olduğu bir alandır. Bu alanda yüksek satış rakamlarına ulaşabilmek adına çeşitli şekillerde reklam ve pazarlama çalışmaları yapmak oldukça işlevsel bir yoldur. Hatta bugün gelinen noktada bunun elzem olduğu dahi söylenebilir. E-ticaretin önemli bir iş sahasına dönüşmesinin ve teknolojik gelişmelerin etkisi ile tercih edilebilecek pek çok internet reklamı biçimi ortaya çıkmıştır. Pop up reklamlar da bunlardan biridir.

Buraya kadar genel özelliklerinden, nasıl daha etkili hâle getirilebileceğinden bahsettiğimiz pop up pencereleri, potansiyel müşterileri aktif alıcılara dönüştürmek adına tercih edilebilecek bir yoldur. Ziyaretçileri mevcut promosyonlar hakkında bilgilendirmek, marka kimliğini güçlendirmek ve müşterilerle etkileşim kurmak adına bu yöntem kullanılabilir. Bunlar ışığında ”Pop up reklam nedir?” sorusuna, kullanıcıları ürün satın almaya ikna etmek ya da dönüşüm oranını artırmak için kullanılan pencereler şekilde cevap verilebilir. Bu reklam pencereleri, kullanıcıların dikkatini çekmek amacıyla çok farklı şekil ve içeriklerde tasarlanabilir.

Pop Under Reklam Nedir?

Pop under reklamlar, açılır pencerelerle yapılan tanıtım çalışmalarının bir varyasyonu olarak tanımlanabilir. Pop up pencereler, genellikle ekranın tam ortasında, zaman zaman tüm ekranı kaplayacak şekilde görüntülenir. Pop under’ların bunlardan farklı, görüntülenme konum ve şekilleridir. Bu tür reklam pencereleri, ziyaret edilen sitenin alt kısmında görüntülenir. Bu anlamda kullanıcı deneyimine pop up’lara kıyasla daha az müdahale ettiği söylenebilir. Dolayısıyla kullanıcılar üzerindeki olumsuz etkileri daha azdır; hemen kapatma ihtiyacı doğurmaz. Fakat bu tür reklamların gözden kaçma ihtimali olduğu da düşünülürse pop up’lar kadar etkili sonuç vermediği sonucu çıkarılabilir.

Pop Up Reklamlara Google’ın Bakış Açısı Nasıldır?

Pop up reklamları, Google’ın çok sıcak baktığı bir uygulama değildir. Google’ın özellikle mobil internet siteleri konusunda katı kurallar uyguladığını söyleyebiliriz. Öyle ki bu tür uygulamalara, kullanıcı deneyimini ciddi miktarda sekteye uğratacak yoğunluk ve biçimde yer veren siteler, Google tarafından cezalandırılır. Bu cezalar, sitelerin arama sonuçlarında çok daha alt sıralarda gösterilmesine, dolayısıyla da trafiklerinin düşmesine neden olur.

Kimi pop up türleri, diğerlerine göre SEO derecesine daha fazla zarar verir. Özellikle yeni bir tarayıcı penceresi açan ve kapatılması zor, deneyimi bölen pop up’ların böyle bir etki yarattığı söylenebilir. Bunun yerine, ekranın üzerinde görünen küçük pencerelere ya da kenarlarda görüntülenen sütunlara yer vermek, bu tür sorunları bertaraf etmenizi sağlar. Ppop up’ların görüntülenme zamanlamasına doğru karar vermek ve bu pencereleri sitenizin trafik kaynaklarına göre şekillendirmek de bu anlamda son derece olumlu sonuç verecektir. Pop up’a tıklandığında ya da o pencerenin kapatılmasının ardından sitede gezinmeye devam edilmesi durumda ziyaretçilere çeşitli hediyeler vermeyi de deneyebilirsiniz. Örneğin bu durumlar için ücretsiz bir e-kitap vermek, SEO performansınızı artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin