fbpx

Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?

1 Haziran 2019
Sinan Oypan

İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan önce iş fikirleri üzerinde farklı araştırmalar yaparak, sizin için en iyi sonuçları verecek fikri bulmanız gerekir.

Ne yazık ki, iş fikirleri üzerinde yapacağınız araştırmalar yüzde yüz net sonuçlar vermeyeceği için, kesin bir şekilde bir iş fikrinin işe yarayıp yaramayacağını söylemek mümkün olmaz. Ancak bazı istatistikleri araştırmak ve iş fikirleri üzerinde pazar araştırmaları yapmak, bu fikirlerin nasıl bir getirisinin olacağını görmenize yardımcı olur. Bu verileri analiz ederek de iş fikrine yatırım yapıp yapmayacağınıza karar verebilirsiniz.

Peki, yeni iş fikirleri üzerinde araştırma yaparken nelere dikkat etmeniz gerekiyor? Bu rehberimizde de yatırım yapmadan önce yapabileceğiniz araştırmaları ele alacağız.

İş fikirleri üzerine ne tür araştırmalar yapmalısınız?

Doğru soruları sorun

Öncelikle kendinize doğru soruları sorarak işe başlamalısınız. Bu sorular, yapacağınız yatırımlar ve araştıracağınız iş fikirleri hakkında size bir takım fikirler verecektir. Sorduğunuz sorular, bu iş fikriyle ilgili daha derin bilgi almanızı sağlamalı ve böylelikle işin daha derinine inerek araştırmalarınızı detaylandırmalısınız. Sorabileceğiniz bazı sorular ise şöyle:

  • Neden kendi işinizi kurmak istiyorsunuz?
  • Tüketicilerin hangi problemlerini çözmek istiyorsunuz?
  • Bulduğunuz iş fikirleri veya ürünler tüketicilerin hangi sorunlarını çözüyor?
  • Ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi kimler oluşturuyor?
  • Amaçlarınız neler?

Araştırmak istediğiniz iş fikirleri ve iş modelleri üzerinde bu tür sorular sorarak, neleri amaçladığınızı ve ne tür işler yapmak istediğinizi belirlemeniz oldukça önemlidir.

Pazarın potansiyeli ve sürdürülebilirliğini araştırın

Pazarların potansiyelini ve ne kadar sürdürülebilir olduğunu da araştırmanız bir hayli önemlidir. Pazarın potansiyeli ve geleceği, o işe yatırım yapmayı daha makul hale getirmektedir.

Pazarın doyum noktasına ulaşması veya geleceğinin olmaması, yapılacak yatırımların boşa gitmesine neden olacaktır. Bu sebeple de pazarı iyi bir şekilde araştırmanız oldukça önemlidir.

Rakip firmaları araştırın

Yeni iş fikirleri araştırırken, pazardaki rekabeti de araştırmanız gerekir. Rekabet, pazar payının hangi firmalar arasında paylaşıldığını göstereceği gibi yeni firmaların da bu paydan ne kadar yararlanabileceklerini göstermektedir.

Rakip firmaların iyi ve yetersiz yaptıkları çalışmaları araştırmalı, tüketicilerin beklentilerini ve bu beklentilerin ne kadar karşılandığını analiz etmeli, rakiplerin internet üzerinde ne tür pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığını takip ederek bu firmalarla ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamalısınız.

İlgili rehber: Rakip analizi raporunuzu nasıl hazırlayabilirsiniz?

Hedef kitle analizi

Yeni iş fikirleri bulurken yapmanız gereken çalışmalardan biri de hedef kitle analizleridir. Satmayı planladığınız ürünlerin pazarda ilgi görüp görmeyeceğini araştırırken, bu ürünlere talep gösterecek hedef kitleleri de araştırmalısınız.

Hedef kitlenin yetersiz olması ya da alım gücünün düşük olması da şirketin karlılığının azalmasına neden olabilecek faktörler arasındadır. Aynı zamanda ulaşmak istediğiniz hedef kitle, satacağınız ürün gruplarını da değiştirebilir. Bu sebeple de hedef kitlenizi iyi şekilde analiz ederek, araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

İş modeliniz ve iş fikrinizi en iyi şekilde öğrenin

Yapmayı planladığınız iş modeli ve fikri üzerinde de araştırmalar yapmanız önemlidir.İş fikrini iyi öğrenmediğiniz durumda, gerekili olan yatırımları ve çalışmaları anlayamazsınız. Bu da işinizi kurarken doğru adımları atamamanıza neden olur.

Tedarik süreci, tedarikçi firma arayışları, tüketicilerin beklentileri, e-ticaret sitesi yönetimi, sektörün ve iş modelinin gerektirdiği pazarlama ve reklam çalışmaları gibi birçok konunun üzerinde durulması ve öğrenilmesi gerekir. Bunları bilmeden iş fikrine yatırım yapmanız, alacağınız sonuçların beklentiniz altında kalmasına neden olabilir.

Bütçe ve sermaye gereksinimlerini araştırın ve hesaplayın

Seçtiğiniz iş fikri için gerekli olan minimum sermayeyi de hesaba katın. Bu hesaplamaları yaparken, işin arkaplan ve operasyon sürecinde gerekli olan tüm niteliklerini ele alarak, toplam bir bütçe çıkartmalısınız. Bu araştırmalar size e-ticaret iş fikrinizin sürdürülebilir olması için gerekli olan bütçeyi çıkartacaktır.

Bu noktada da pazarın durumu ve geleceği, sektördeki rakip firmalarla olan rekabetle baş edebilmek ve tüketicilerin beklentileri gibi faktörleri de ele almanız gerekiyor. Yapacağınız yatırım size ne vadede kar getirecektir ve bu süreç sizin için yeterli bir süreç midir buna karar vermeniz gerekiyor.

Kar oranının düşük olması, pazarın küçük veya pazardaki rekabetin yüksek olması durumunda, yaptığınız yatırımların geri dönüşümünü almanız bir hayli zorlaşabilir.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

Sonuç olarak, iş fikirleri üzerinde çalışırken, hangisinin kesin bir şekilde çalışacağı ve çalışmayacağı net değildir. Bu sebeple de istatistiksel verilere ve pazarın durumuna dikkat etmeniz gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan