Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?

1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?

İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan önce iş fikirleri üzerinde farklı araştırmalar yaparak, sizin için en iyi sonuçları verecek fikri bulmanız gerekir.

Ne yazık ki, iş fikirleri üzerinde yapacağınız araştırmalar yüzde yüz net sonuçlar vermeyeceği için, kesin bir şekilde bir iş fikrinin işe yarayıp yaramayacağını söylemek mümkün olmaz. Ancak bazı istatistikleri araştırmak ve iş fikirleri üzerinde pazar araştırmaları yapmak, bu fikirlerin nasıl bir getirisinin olacağını görmenize yardımcı olur. Bu verileri analiz ederek de iş fikrine yatırım yapıp yapmayacağınıza karar verebilirsiniz.

Peki, yeni iş fikirleri üzerinde araştırma yaparken nelere dikkat etmeniz gerekiyor? Bu rehberimizde de yatırım yapmadan önce yapabileceğiniz araştırmaları ele alacağız.

İş fikirleri üzerine ne tür araştırmalar yapmalısınız?

Doğru soruları sorun

Öncelikle kendinize doğru soruları sorarak işe başlamalısınız. Bu sorular, yapacağınız yatırımlar ve araştıracağınız iş fikirleri hakkında size bir takım fikirler verecektir. Sorduğunuz sorular, bu iş fikriyle ilgili daha derin bilgi almanızı sağlamalı ve böylelikle işin daha derinine inerek araştırmalarınızı detaylandırmalısınız. Sorabileceğiniz bazı sorular ise şöyle:

  • Neden kendi işinizi kurmak istiyorsunuz?
  • Tüketicilerin hangi problemlerini çözmek istiyorsunuz?
  • Bulduğunuz iş fikirleri veya ürünler tüketicilerin hangi sorunlarını çözüyor?
  • Ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi kimler oluşturuyor?
  • Amaçlarınız neler?

Araştırmak istediğiniz iş fikirleri ve iş modelleri üzerinde bu tür sorular sorarak, neleri amaçladığınızı ve ne tür işler yapmak istediğinizi belirlemeniz oldukça önemlidir.

Pazarın potansiyeli ve sürdürülebilirliğini araştırın

Pazarların potansiyelini ve ne kadar sürdürülebilir olduğunu da araştırmanız bir hayli önemlidir. Pazarın potansiyeli ve geleceği, o işe yatırım yapmayı daha makul hale getirmektedir.

Pazarın doyum noktasına ulaşması veya geleceğinin olmaması, yapılacak yatırımların boşa gitmesine neden olacaktır. Bu sebeple de pazarı iyi bir şekilde araştırmanız oldukça önemlidir.

Rakip firmaları araştırın

Yeni iş fikirleri araştırırken, pazardaki rekabeti de araştırmanız gerekir. Rekabet, pazar payının hangi firmalar arasında paylaşıldığını göstereceği gibi yeni firmaların da bu paydan ne kadar yararlanabileceklerini göstermektedir.

Rakip firmaların iyi ve yetersiz yaptıkları çalışmaları araştırmalı, tüketicilerin beklentilerini ve bu beklentilerin ne kadar karşılandığını analiz etmeli, rakiplerin internet üzerinde ne tür pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığını takip ederek bu firmalarla ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamalısınız.

İlgili rehber: Rakip analizi raporunuzu nasıl hazırlayabilirsiniz?

Hedef kitle analizi

Yeni iş fikirleri bulurken yapmanız gereken çalışmalardan biri de hedef kitle analizleridir. Satmayı planladığınız ürünlerin pazarda ilgi görüp görmeyeceğini araştırırken, bu ürünlere talep gösterecek hedef kitleleri de araştırmalısınız.

Hedef kitlenin yetersiz olması ya da alım gücünün düşük olması da şirketin karlılığının azalmasına neden olabilecek faktörler arasındadır. Aynı zamanda ulaşmak istediğiniz hedef kitle, satacağınız ürün gruplarını da değiştirebilir. Bu sebeple de hedef kitlenizi iyi şekilde analiz ederek, araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

İş modeliniz ve iş fikrinizi en iyi şekilde öğrenin

Yapmayı planladığınız iş modeli ve fikri üzerinde de araştırmalar yapmanız önemlidir.İş fikrini iyi öğrenmediğiniz durumda, gerekili olan yatırımları ve çalışmaları anlayamazsınız. Bu da işinizi kurarken doğru adımları atamamanıza neden olur.

Tedarik süreci, tedarikçi firma arayışları, tüketicilerin beklentileri, e-ticaret sitesi yönetimi, sektörün ve iş modelinin gerektirdiği pazarlama ve reklam çalışmaları gibi birçok konunun üzerinde durulması ve öğrenilmesi gerekir. Bunları bilmeden iş fikrine yatırım yapmanız, alacağınız sonuçların beklentiniz altında kalmasına neden olabilir.

Bütçe ve sermaye gereksinimlerini araştırın ve hesaplayın

Seçtiğiniz iş fikri için gerekli olan minimum sermayeyi de hesaba katın. Bu hesaplamaları yaparken, işin arkaplan ve operasyon sürecinde gerekli olan tüm niteliklerini ele alarak, toplam bir bütçe çıkartmalısınız. Bu araştırmalar size e-ticaret iş fikrinizin sürdürülebilir olması için gerekli olan bütçeyi çıkartacaktır.

Bu noktada da pazarın durumu ve geleceği, sektördeki rakip firmalarla olan rekabetle baş edebilmek ve tüketicilerin beklentileri gibi faktörleri de ele almanız gerekiyor. Yapacağınız yatırım size ne vadede kar getirecektir ve bu süreç sizin için yeterli bir süreç midir buna karar vermeniz gerekiyor.

Kar oranının düşük olması, pazarın küçük veya pazardaki rekabetin yüksek olması durumunda, yaptığınız yatırımların geri dönüşümünü almanız bir hayli zorlaşabilir.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

Sonuç olarak, iş fikirleri üzerinde çalışırken, hangisinin kesin bir şekilde çalışacağı ve çalışmayacağı net değildir. Bu sebeple de istatistiksel verilere ve pazarın durumuna dikkat etmeniz gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmaları...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı dijital...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer vermek,...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın