Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?

1 Haziran 2019
Sinan Oypan

İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan önce iş fikirleri üzerinde farklı araştırmalar yaparak, sizin için en iyi sonuçları verecek fikri bulmanız gerekir.

Ne yazık ki, iş fikirleri üzerinde yapacağınız araştırmalar yüzde yüz net sonuçlar vermeyeceği için, kesin bir şekilde bir iş fikrinin işe yarayıp yaramayacağını söylemek mümkün olmaz. Ancak bazı istatistikleri araştırmak ve iş fikirleri üzerinde pazar araştırmaları yapmak, bu fikirlerin nasıl bir getirisinin olacağını görmenize yardımcı olur. Bu verileri analiz ederek de iş fikrine yatırım yapıp yapmayacağınıza karar verebilirsiniz.

Peki, yeni iş fikirleri üzerinde araştırma yaparken nelere dikkat etmeniz gerekiyor? Bu rehberimizde de yatırım yapmadan önce yapabileceğiniz araştırmaları ele alacağız.

İş fikirleri üzerine ne tür araştırmalar yapmalısınız?

Doğru soruları sorun

Öncelikle kendinize doğru soruları sorarak işe başlamalısınız. Bu sorular, yapacağınız yatırımlar ve araştıracağınız iş fikirleri hakkında size bir takım fikirler verecektir. Sorduğunuz sorular, bu iş fikriyle ilgili daha derin bilgi almanızı sağlamalı ve böylelikle işin daha derinine inerek araştırmalarınızı detaylandırmalısınız. Sorabileceğiniz bazı sorular ise şöyle:

  • Neden kendi işinizi kurmak istiyorsunuz?
  • Tüketicilerin hangi problemlerini çözmek istiyorsunuz?
  • Bulduğunuz iş fikirleri veya ürünler tüketicilerin hangi sorunlarını çözüyor?
  • Ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi kimler oluşturuyor?
  • Amaçlarınız neler?

Araştırmak istediğiniz iş fikirleri ve iş modelleri üzerinde bu tür sorular sorarak, neleri amaçladığınızı ve ne tür işler yapmak istediğinizi belirlemeniz oldukça önemlidir.

Pazarın potansiyeli ve sürdürülebilirliğini araştırın

Pazarların potansiyelini ve ne kadar sürdürülebilir olduğunu da araştırmanız bir hayli önemlidir. Pazarın potansiyeli ve geleceği, o işe yatırım yapmayı daha makul hale getirmektedir.

Pazarın doyum noktasına ulaşması veya geleceğinin olmaması, yapılacak yatırımların boşa gitmesine neden olacaktır. Bu sebeple de pazarı iyi bir şekilde araştırmanız oldukça önemlidir.

Rakip firmaları araştırın

Yeni iş fikirleri araştırırken, pazardaki rekabeti de araştırmanız gerekir. Rekabet, pazar payının hangi firmalar arasında paylaşıldığını göstereceği gibi yeni firmaların da bu paydan ne kadar yararlanabileceklerini göstermektedir.

Rakip firmaların iyi ve yetersiz yaptıkları çalışmaları araştırmalı, tüketicilerin beklentilerini ve bu beklentilerin ne kadar karşılandığını analiz etmeli, rakiplerin internet üzerinde ne tür pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığını takip ederek bu firmalarla ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamalısınız.

İlgili rehber: Rakip analizi raporunuzu nasıl hazırlayabilirsiniz?

Hedef kitle analizi

Yeni iş fikirleri bulurken yapmanız gereken çalışmalardan biri de hedef kitle analizleridir. Satmayı planladığınız ürünlerin pazarda ilgi görüp görmeyeceğini araştırırken, bu ürünlere talep gösterecek hedef kitleleri de araştırmalısınız.

Hedef kitlenin yetersiz olması ya da alım gücünün düşük olması da şirketin karlılığının azalmasına neden olabilecek faktörler arasındadır. Aynı zamanda ulaşmak istediğiniz hedef kitle, satacağınız ürün gruplarını da değiştirebilir. Bu sebeple de hedef kitlenizi iyi şekilde analiz ederek, araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

İş modeliniz ve iş fikrinizi en iyi şekilde öğrenin

Yapmayı planladığınız iş modeli ve fikri üzerinde de araştırmalar yapmanız önemlidir.İş fikrini iyi öğrenmediğiniz durumda, gerekili olan yatırımları ve çalışmaları anlayamazsınız. Bu da işinizi kurarken doğru adımları atamamanıza neden olur.

Tedarik süreci, tedarikçi firma arayışları, tüketicilerin beklentileri, e-ticaret sitesi yönetimi, sektörün ve iş modelinin gerektirdiği pazarlama ve reklam çalışmaları gibi birçok konunun üzerinde durulması ve öğrenilmesi gerekir. Bunları bilmeden iş fikrine yatırım yapmanız, alacağınız sonuçların beklentiniz altında kalmasına neden olabilir.

Bütçe ve sermaye gereksinimlerini araştırın ve hesaplayın

Seçtiğiniz iş fikri için gerekli olan minimum sermayeyi de hesaba katın. Bu hesaplamaları yaparken, işin arkaplan ve operasyon sürecinde gerekli olan tüm niteliklerini ele alarak, toplam bir bütçe çıkartmalısınız. Bu araştırmalar size e-ticaret iş fikrinizin sürdürülebilir olması için gerekli olan bütçeyi çıkartacaktır.

Bu noktada da pazarın durumu ve geleceği, sektördeki rakip firmalarla olan rekabetle baş edebilmek ve tüketicilerin beklentileri gibi faktörleri de ele almanız gerekiyor. Yapacağınız yatırım size ne vadede kar getirecektir ve bu süreç sizin için yeterli bir süreç midir buna karar vermeniz gerekiyor.

Kar oranının düşük olması, pazarın küçük veya pazardaki rekabetin yüksek olması durumunda, yaptığınız yatırımların geri dönüşümünü almanız bir hayli zorlaşabilir.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

Sonuç olarak, iş fikirleri üzerinde çalışırken, hangisinin kesin bir şekilde çalışacağı ve çalışmayacağı net değildir. Bu sebeple de istatistiksel verilere ve pazarın durumuna dikkat etmeniz gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
4 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan