Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?

2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan

Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, yöresel/organik ürünler dükkanı/mağazası açmak, internetten gıda satışı için gerekli belgeler ve daha fazlası bu yazımızda.

Son yıllarda, koruyucu madde içeren gıda ürünlerinin artması ve buna bağlı sağlık sorunlarının da meydana gelmesiyle beraber organik ve yöresel ürünlere dolayısıyla doğal ürün satan sitelere ilgi artıyor. Özellikle şehirlerde apartman hayatı yaşayan büyük bir kesim, çocuk sahibi ebeveynler, sağlıklı yaşama dikkat eden yetişkinler; köylerden getirilen doğal ve organik gıda ürünlerini tercih etmekteler. Bu nedenle internette organik ürün satışı / organik köy ürünleri satışı ilgi gören bir sektör olarak karşımıza çıkıyor.

Çiftlikte veya köylerde yetişen doğal ürünlerin, özellikle de çocukların gelişimi esnasında tercih edilmesi sağlık açısından önemli olduğundan, bu ürünlere olan ilgiyi artırdı. Organik ürünlerin içlerinde koruyucu madde olmadığından aynı zamanda hızlıca temin edilmesi gerekiyor.

Ancak şehirde yaşayan herkes çevresinde organik ürün satışı yapan kişi bulamadığından bu arayışlarını internette devam ettiriyor.

Organik ürün satışı yapacağınız niş ürünü belirlemelisiniz

Pazardaki dikey alanınızı belirlemeniz, satışlarınıza yansıyacak olumlu etki için gerekli oluyor. Örneğin zeytinyağı satmak istiyorum diyen bir firma için buna yönelik bir online organik market açmak avantajlı olacaktır. Veya mandıra sahibi bir satıcının süt ürünleri ağırlıklı ilerlemesi daha doğru olacaktır.

Yine web sitesinin de bu anlamda dizayn edilmesi önemli hususlar arasında yer alıyor. Ayrıca organik ürün satışı yapmak istiyorum diyen firmalar, internetten gıda satışı için gerekli belgeler almak zorundalar. Örneğin zeytinyağı satışı yapmak istiyorum diyorsanız zeytinyağı satışı için gerekli belgeleri edinmeniz gerekmektedir. Tarım bakanlığından alınan izinler sayesinde, müşterinin de markaya olan güveni sağlamlaşıyor

Yöresel ve organik ürünlerinizi değerlendirecek müşterinin ilk izlenimi; ürün görselleri

İnternetten yöresel ve organik ürünlerinizi satmak ve organik ürün satan siteler arasında yer almak, satıcı firmalar için ülke geneline açılma imkanı sağlarken, alıcı taraf için de büyük kolaylık oluşturuyor. Yazının başında belirttiğimiz gibi özellikle şehir hayatı yaşayan ve çalışan kişilerin organik ürün satışı yapan kişilere veya yerlere ulaşmaları oldukça kısıtlı. İnternetten organik ürün satışı yapan e-ticaret siteleri sayesinde de bu durum aşılmış oluyor.

Kargolama aşamalarına dikkat ederek, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz

Yöresel ve doğal ürünler içlerinde koruyucu madde içermediklerinden dolayı ısıdan daha çabuk etkilenecek ürünlerdir. Bu sebeple kargolama aşaması hızlı olmalı ve ürün kendi segmentine uygun biçimde paketlenmelidir.

Örneğin online organik yumurta satışı yapıyorsanız kolilemesine özellikle dikkat etmeli ve taşıma esnasında kırılma ihtimalinin önüne geçmelisiniz. Böylelikle, ürünlerinizin geri iade edilmesi gibi olumsuz bir durumla da karşılaşmamış olacaksınız.

Yine satışlarınıza etki yapması için belli bir oranda alışveriş yapan müşterilerinize, bedava kargolama yapmanız da ürünlerinize olan ilgiyi artıracaktır.

Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?

E-ticaret sitesi ürüne güveni artırıyor

Kendinize ait bir e-ticaret sitenizin olması, müşterinizin ürünü incelemesi, iletişim bilgilerine erişmesi, ürün hakkındaki açıklamaları okuması gibi etkenlerden dolayı müşteri güvenini ve sadakatini de artırıyor. Köy ürünleri satmak istiyorum, yöresel / organik ürünler dükkanı açmak istiyorum diyorsanız paket e-ticaret sitesi kurarak kolay bir şekilde ürünlerini ekleyebilir ve hızlıca satışa başlayabilirsiniz.

Yöresel ve Organik Ürünlerini IdeaSoft Üzerinden Satan Rakipleriniz için tıklayınız

IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız
.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan