fbpx

Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün. E-posta pazarlama sadece, ürün tanıtımı ya da kampanya bildirimi için kullanılan bir araç olmamalı. Böyle durumlarda bu pazarlama yönteminin etkinliği azalmış olabiliyor.

Bunun yerine e-posta çalışmalarınızı farklı alanlara dağıttığınızda, bu pazarlama çalışmalarından daha çok verim alabilirsiniz. Bu alanlardan biri de satış sonrası gönderilen e-postalar olacaktır.

Tüketicilerle farklı şekillerde etkileşime geçmek için satış sonrası e-posta yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Bu rehberimizde de satış sonrasında müşterilerinize ne tür e-postalar gönderebileceğinizi ve bu e-postaların neden önemli olduğunu ele alacağız.

Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

Tüketicilerle etkileşime girmek, ürünler hakkındaki görüşlerini almak ve müşteri memnuniyetini artırmak için bu e-postalardan yararlanabilirsiniz.

Bu e-postalar, reklam amaçlı olmayacağı için tüketicilerle olan etkileşiminizi biraz daha artıracaktır. Müşterilerinizden geri dönüş alabilir, site ve ürünlerinizi geliştirmek için onların görüşlerini sorabilirsiniz. Müşteri memnuniyeti testleri hazırlayarak, onların alışveriş deneyimleri hakkında bilgi alarak, yeni pazarlama ve satış stratejileri geliştirebilirsiniz.

Bu sebeplerden dolayı da satış sonrası e-postaların önemi oldukça yüksektir. Şimdi de satış sonrasında ne tür e-postalar gönderebileceğinizi ele alalım.

Teşekkürler e-postası

E-ticaretteki en büyük eksikliklerden biri tüketicilerle şahsi dokunuşu yapamamak oluyor. İnternet üzerinden yapılan işlemlerde, birebir yapılan alışverişlerdeki samimiyet sağlanamıyor. Bu nedenle de onlarla yakından bir iletişim kurabilmek için, satış sonrasında onlara bir teşekkür e-postası göndermek bu samimiyet için ilk adım olacaktır.

Bu e-postada, onların yaptığı alışverişten dolayı duyduğunuz memnuniyeti onlara belirtebilirsiniz. Bunların yanı sıra:

  • Kullanıcılara kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapabilirsiniz. Onların satın aldıkları ürünlerle ilgili ürünler veya aksesuarla göndererek onlara yeni ürünler sunabilirisiniz. Tabii ki bunu yaparken, e-postanızı çok fazla ürünle doldurmamalı ve tüketiciyi sıkmamalısınız.
  • Müşteri hizmetleri iletişim bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Böylelikle tüketiciler, bir sorun yaşamaları durumunda sizin iletişim adreslerinize kolaylıkla ulaşabilirler.
  • İade koşulları ve garanti şartlarını ekleyebilirsiniz. Tüketici memnuniyetini artırmak ve onları aldıkları ürün hakkında daha çok bilgilendirmek için bu bilgileri de onlarla paylaşabilirisiniz.

Bu tür bilgilerin paylaşılması hem onlara verdiğiniz değeri gösterir, hem de onlara sunduğunuz hizmetleri hatırlatmanızı sağlar.

Kişiselleştirilmiş ürün e-postaları

Teşekkürler e-postasının ardından kişiselleştirilmiş ürünlerle onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Burada birden fazla yol izlenebilir. Teşekkürler e-postanızı basit tutarak, sadece memnuniyetinizi belirtebilirsiniz.

Satış sonraki birkaç gün içinde de onlara satın aldıkları ürünlerle ilgili ürünleri içeren bir e-posta gönderisi yapabilirsiniz. Kişiselleştirmeye bu aşamada oldukça önem vermelisiniz. Çünkü tüketicilerin yaptıkları alışverişlerle ya da ilgi alanlarıyla uyumlu olmayan ürün önerileri yapmak kişiselleştirmenin dışına çıkacaktır. Bunun yerine onların ilgi alanları dahilindeki ürünlere odaklanmak, onların tekrar sizden alışveriş yapmasını sağlayabilir.

Kullanıcı deneyimi paylaşımı e-postaları

E-ticarette tüketiciler, başka tüketicilerin ürünlerle ilgili yaptıkları yorumlara daha fazla önem veriyor. Bir ücret karşılığı ile yapılan reklamlar, gerçek tüketicilerin yorumları kadar etkili olmayabiliyor. Bu nedenle de müşterilerinize ulaşarak, onların ürünler hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz.

Gönderdiğiniz e-postada, müşterilerinizden ürünle ilgili neler düşündüklerini ve/ya ürünü kullanırken bir fotoğraf/video paylaşmalarını rica edebilirsiniz.

Bu e-postalara ilgili ürün sayfasını da paylaşabilir ve bu sayfaya yorum yazmalarını talep edebilirsiniz. Kullanıcılar ürün kullanımlarından memnun kaldıkları ya da kalmadıkları noktaları buralara yazabilirler ve böylelikle siz de ürün yorumlarınızın sayısını artırarak, diğer tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de müşterilerinizin sizi ve ürünü etiketleyerek paylaşım yapmalarını da rica edebilirsiniz. Bu paylaşımları takip ederek, kendi sayfanızda da onları öne çıkartarak, diğer takipçilerinizle bu müşterilerinizin görüşlerini paylaşabilirsiniz.

Sadık müşterilerinize özel e-postalar

E-ticaret sitenizdeki sadık müşterilerinize özel e-posta gönderimleri de yapabilirsiniz. Sadık müşterileriniz markanızı ayakta tutarlar ve bu nedenle de belli dönemlerde ya da zaman aralıklarında onlara özel bazı kampanya ve fırsatlar sunabilirsiniz.

Bu çalışmalardaki asıl amaç, sadık müşterilerinize verdiğiniz değeri göstermektir. Onları memnun etmeniz oldukça önemli; çünkü onlar hem markanızı olumlu bir şekilde dışarıya tanıtacaklardır hem de sizden devamlı olarak alışveriş yapacaklardır.

“Satış

İlk kez alışveriş yapanlara özel e-postalar

Sadık müşterileriniz önemli olsa da, yeni gelen müşterilerinizi de sadık müşterilere çevirmeye çalışmanız gerekiyor. Bunu sağlamak için de e-ticaret sitenizden ilk kez alışveriş yapan müşterilerinize özel fırsat ve kampanyalar sunmalısınız.

Buradaki amaç, ilk kez gelen müşterilerinizi yeniden siteye çekerek, onları sadık bir kitleye çevirmektir. Onları sadık müşterilere dönüştürmek için, gerek sunduğunuz hizmetleri onlara tanıtabilir ya da indirim kuponları sunarak bir sonraki alışverişlerinde onlara fırsatlar sunabilirsiniz.

Hizmetlerinizden ve ürünlerinizden memnun kalan kişiler sitenizden tekrar alışveriş yapmak isteyeceklerdir; ancak sizin de bu aşamada onları teşvik etmek için bu tür çalışmalar yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan