Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

3 Haziran 2016
Ferad Osman Sali
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün. E-posta pazarlama sadece, ürün tanıtımı ya da kampanya bildirimi için kullanılan bir araç olmamalı. Böyle durumlarda bu pazarlama yönteminin etkinliği azalmış olabiliyor.

Bunun yerine e-posta çalışmalarınızı farklı alanlara dağıttığınızda, bu pazarlama çalışmalarından daha çok verim alabilirsiniz. Bu alanlardan biri de satış sonrası gönderilen e-postalar olacaktır.

Tüketicilerle farklı şekillerde etkileşime geçmek için satış sonrası e-posta yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Bu rehberimizde de satış sonrasında müşterilerinize ne tür e-postalar gönderebileceğinizi ve bu e-postaların neden önemli olduğunu ele alacağız.

Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

Tüketicilerle etkileşime girmek, ürünler hakkındaki görüşlerini almak ve müşteri memnuniyetini artırmak için bu e-postalardan yararlanabilirsiniz.

Bu e-postalar, reklam amaçlı olmayacağı için tüketicilerle olan etkileşiminizi biraz daha artıracaktır. Müşterilerinizden geri dönüş alabilir, site ve ürünlerinizi geliştirmek için onların görüşlerini sorabilirsiniz. Müşteri memnuniyeti testleri hazırlayarak, onların alışveriş deneyimleri hakkında bilgi alarak, yeni pazarlama ve satış stratejileri geliştirebilirsiniz.

Bu sebeplerden dolayı da satış sonrası e-postaların önemi oldukça yüksektir. Şimdi de satış sonrasında ne tür e-postalar gönderebileceğinizi ele alalım.

Teşekkürler e-postası

E-ticaretteki en büyük eksikliklerden biri tüketicilerle şahsi dokunuşu yapamamak oluyor. İnternet üzerinden yapılan işlemlerde, birebir yapılan alışverişlerdeki samimiyet sağlanamıyor. Bu nedenle de onlarla yakından bir iletişim kurabilmek için, satış sonrasında onlara bir teşekkür e-postası göndermek bu samimiyet için ilk adım olacaktır.

Bu e-postada, onların yaptığı alışverişten dolayı duyduğunuz memnuniyeti onlara belirtebilirsiniz. Bunların yanı sıra:

  • Kullanıcılara kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapabilirsiniz. Onların satın aldıkları ürünlerle ilgili ürünler veya aksesuarla göndererek onlara yeni ürünler sunabilirisiniz. Tabii ki bunu yaparken, e-postanızı çok fazla ürünle doldurmamalı ve tüketiciyi sıkmamalısınız.
  • Müşteri hizmetleri iletişim bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Böylelikle tüketiciler, bir sorun yaşamaları durumunda sizin iletişim adreslerinize kolaylıkla ulaşabilirler.
  • İade koşulları ve garanti şartlarını ekleyebilirsiniz. Tüketici memnuniyetini artırmak ve onları aldıkları ürün hakkında daha çok bilgilendirmek için bu bilgileri de onlarla paylaşabilirisiniz.

Bu tür bilgilerin paylaşılması hem onlara verdiğiniz değeri gösterir, hem de onlara sunduğunuz hizmetleri hatırlatmanızı sağlar.

Kişiselleştirilmiş ürün e-postaları

Teşekkürler e-postasının ardından kişiselleştirilmiş ürünlerle onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Burada birden fazla yol izlenebilir. Teşekkürler e-postanızı basit tutarak, sadece memnuniyetinizi belirtebilirsiniz.

Satış sonraki birkaç gün içinde de onlara satın aldıkları ürünlerle ilgili ürünleri içeren bir e-posta gönderisi yapabilirsiniz. Kişiselleştirmeye bu aşamada oldukça önem vermelisiniz. Çünkü tüketicilerin yaptıkları alışverişlerle ya da ilgi alanlarıyla uyumlu olmayan ürün önerileri yapmak kişiselleştirmenin dışına çıkacaktır. Bunun yerine onların ilgi alanları dahilindeki ürünlere odaklanmak, onların tekrar sizden alışveriş yapmasını sağlayabilir.

Kullanıcı deneyimi paylaşımı e-postaları

E-ticarette tüketiciler, başka tüketicilerin ürünlerle ilgili yaptıkları yorumlara daha fazla önem veriyor. Bir ücret karşılığı ile yapılan reklamlar, gerçek tüketicilerin yorumları kadar etkili olmayabiliyor. Bu nedenle de müşterilerinize ulaşarak, onların ürünler hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz.

Gönderdiğiniz e-postada, müşterilerinizden ürünle ilgili neler düşündüklerini ve/ya ürünü kullanırken bir fotoğraf/video paylaşmalarını rica edebilirsiniz.

Bu e-postalara ilgili ürün sayfasını da paylaşabilir ve bu sayfaya yorum yazmalarını talep edebilirsiniz. Kullanıcılar ürün kullanımlarından memnun kaldıkları ya da kalmadıkları noktaları buralara yazabilirler ve böylelikle siz de ürün yorumlarınızın sayısını artırarak, diğer tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de müşterilerinizin sizi ve ürünü etiketleyerek paylaşım yapmalarını da rica edebilirsiniz. Bu paylaşımları takip ederek, kendi sayfanızda da onları öne çıkartarak, diğer takipçilerinizle bu müşterilerinizin görüşlerini paylaşabilirsiniz.

Sadık müşterilerinize özel e-postalar

E-ticaret sitenizdeki sadık müşterilerinize özel e-posta gönderimleri de yapabilirsiniz. Sadık müşterileriniz markanızı ayakta tutarlar ve bu nedenle de belli dönemlerde ya da zaman aralıklarında onlara özel bazı kampanya ve fırsatlar sunabilirsiniz.

Bu çalışmalardaki asıl amaç, sadık müşterilerinize verdiğiniz değeri göstermektir. Onları memnun etmeniz oldukça önemli; çünkü onlar hem markanızı olumlu bir şekilde dışarıya tanıtacaklardır hem de sizden devamlı olarak alışveriş yapacaklardır.

“Satış

İlk kez alışveriş yapanlara özel e-postalar

Sadık müşterileriniz önemli olsa da, yeni gelen müşterilerinizi de sadık müşterilere çevirmeye çalışmanız gerekiyor. Bunu sağlamak için de e-ticaret sitenizden ilk kez alışveriş yapan müşterilerinize özel fırsat ve kampanyalar sunmalısınız.

Buradaki amaç, ilk kez gelen müşterilerinizi yeniden siteye çekerek, onları sadık bir kitleye çevirmektir. Onları sadık müşterilere dönüştürmek için, gerek sunduğunuz hizmetleri onlara tanıtabilir ya da indirim kuponları sunarak bir sonraki alışverişlerinde onlara fırsatlar sunabilirsiniz.

Hizmetlerinizden ve ürünlerinizden memnun kalan kişiler sitenizden tekrar alışveriş yapmak isteyeceklerdir; ancak sizin de bu aşamada onları teşvik etmek için bu tür çalışmalar yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Ferad Osman Sali
B2B Nedir? B2B İş Modeli Nasıl Uygulanır?
B2B Nedir? B2B İş Modeli Nasıl Uygulanır?
Üretim ve satış faaliyetleri sürekli bir talep oluşmasını sağlar. B2B iş modelini uygulayarak bu talebi karşılamak mümkündür. Bu iş modeli aynı zamanda iyi bir e-ticaret projesi olabilir. Etkin planlanmış Şirktler arası...
2 Ağustos 2022
Savaş Çetinkaya
E-Ticarette Kredi Kartı Dolandırıcılığını Önlemek İçin Neler Yapmalısınız?
E-Ticarette Kredi Kartı Dolandırıcılığını Önlemek İçin Neler Yapmalısınız?
İnternetten alışveriş yaparken en çok kullanılan ödeme şekli kredi kartıdır. Fakat bu konuda şöyle bir çelişki var ki kullanıcılar, ödeme bilgilerini online ortamda paylaşmaya çekinceyle yaklaşırlar. Bunun da nedeni genel...
20 Mayıs 2022
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Ferad Osman Sali
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2020, yaşanan pandemi sebebiyle hayatlarımızın köklü biçimde değiştiği bir yıl oldu. Bu durumun alışveriş alışkanlıklarımıza da yeni bir boyut kazandırdığı söylenebilir. KOBİ E-ticaret Zirvesi 2021’de sunduğumuz rapor da...
9 Mayıs 2022
Savaş Çetinkaya