Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün. E-posta pazarlama sadece, ürün tanıtımı ya da kampanya bildirimi için kullanılan bir araç olmamalı. Böyle durumlarda bu pazarlama yönteminin etkinliği azalmış olabiliyor.

Bunun yerine e-posta çalışmalarınızı farklı alanlara dağıttığınızda, bu pazarlama çalışmalarından daha çok verim alabilirsiniz. Bu alanlardan biri de satış sonrası gönderilen e-postalar olacaktır.

Tüketicilerle farklı şekillerde etkileşime geçmek için satış sonrası e-posta yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Bu rehberimizde de satış sonrasında müşterilerinize ne tür e-postalar gönderebileceğinizi ve bu e-postaların neden önemli olduğunu ele alacağız.

Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

Tüketicilerle etkileşime girmek, ürünler hakkındaki görüşlerini almak ve müşteri memnuniyetini artırmak için bu e-postalardan yararlanabilirsiniz.

Bu e-postalar, reklam amaçlı olmayacağı için tüketicilerle olan etkileşiminizi biraz daha artıracaktır. Müşterilerinizden geri dönüş alabilir, site ve ürünlerinizi geliştirmek için onların görüşlerini sorabilirsiniz. Müşteri memnuniyeti testleri hazırlayarak, onların alışveriş deneyimleri hakkında bilgi alarak, yeni pazarlama ve satış stratejileri geliştirebilirsiniz.

Bu sebeplerden dolayı da satış sonrası e-postaların önemi oldukça yüksektir. Şimdi de satış sonrasında ne tür e-postalar gönderebileceğinizi ele alalım.

Teşekkürler e-postası

E-ticaretteki en büyük eksikliklerden biri tüketicilerle şahsi dokunuşu yapamamak oluyor. İnternet üzerinden yapılan işlemlerde, birebir yapılan alışverişlerdeki samimiyet sağlanamıyor. Bu nedenle de onlarla yakından bir iletişim kurabilmek için, satış sonrasında onlara bir teşekkür e-postası göndermek bu samimiyet için ilk adım olacaktır.

Bu e-postada, onların yaptığı alışverişten dolayı duyduğunuz memnuniyeti onlara belirtebilirsiniz. Bunların yanı sıra:

  • Kullanıcılara kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapabilirsiniz. Onların satın aldıkları ürünlerle ilgili ürünler veya aksesuarla göndererek onlara yeni ürünler sunabilirisiniz. Tabii ki bunu yaparken, e-postanızı çok fazla ürünle doldurmamalı ve tüketiciyi sıkmamalısınız.
  • Müşteri hizmetleri iletişim bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Böylelikle tüketiciler, bir sorun yaşamaları durumunda sizin iletişim adreslerinize kolaylıkla ulaşabilirler.
  • İade koşulları ve garanti şartlarını ekleyebilirsiniz. Tüketici memnuniyetini artırmak ve onları aldıkları ürün hakkında daha çok bilgilendirmek için bu bilgileri de onlarla paylaşabilirisiniz.

Bu tür bilgilerin paylaşılması hem onlara verdiğiniz değeri gösterir, hem de onlara sunduğunuz hizmetleri hatırlatmanızı sağlar.

Kişiselleştirilmiş ürün e-postaları

Teşekkürler e-postasının ardından kişiselleştirilmiş ürünlerle onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Burada birden fazla yol izlenebilir. Teşekkürler e-postanızı basit tutarak, sadece memnuniyetinizi belirtebilirsiniz.

Satış sonraki birkaç gün içinde de onlara satın aldıkları ürünlerle ilgili ürünleri içeren bir e-posta gönderisi yapabilirsiniz. Kişiselleştirmeye bu aşamada oldukça önem vermelisiniz. Çünkü tüketicilerin yaptıkları alışverişlerle ya da ilgi alanlarıyla uyumlu olmayan ürün önerileri yapmak kişiselleştirmenin dışına çıkacaktır. Bunun yerine onların ilgi alanları dahilindeki ürünlere odaklanmak, onların tekrar sizden alışveriş yapmasını sağlayabilir.

Kullanıcı deneyimi paylaşımı e-postaları

E-ticarette tüketiciler, başka tüketicilerin ürünlerle ilgili yaptıkları yorumlara daha fazla önem veriyor. Bir ücret karşılığı ile yapılan reklamlar, gerçek tüketicilerin yorumları kadar etkili olmayabiliyor. Bu nedenle de müşterilerinize ulaşarak, onların ürünler hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz.

Gönderdiğiniz e-postada, müşterilerinizden ürünle ilgili neler düşündüklerini ve/ya ürünü kullanırken bir fotoğraf/video paylaşmalarını rica edebilirsiniz.

Bu e-postalara ilgili ürün sayfasını da paylaşabilir ve bu sayfaya yorum yazmalarını talep edebilirsiniz. Kullanıcılar ürün kullanımlarından memnun kaldıkları ya da kalmadıkları noktaları buralara yazabilirler ve böylelikle siz de ürün yorumlarınızın sayısını artırarak, diğer tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de müşterilerinizin sizi ve ürünü etiketleyerek paylaşım yapmalarını da rica edebilirsiniz. Bu paylaşımları takip ederek, kendi sayfanızda da onları öne çıkartarak, diğer takipçilerinizle bu müşterilerinizin görüşlerini paylaşabilirsiniz.

Sadık müşterilerinize özel e-postalar

E-ticaret sitenizdeki sadık müşterilerinize özel e-posta gönderimleri de yapabilirsiniz. Sadık müşterileriniz markanızı ayakta tutarlar ve bu nedenle de belli dönemlerde ya da zaman aralıklarında onlara özel bazı kampanya ve fırsatlar sunabilirsiniz.

Bu çalışmalardaki asıl amaç, sadık müşterilerinize verdiğiniz değeri göstermektir. Onları memnun etmeniz oldukça önemli; çünkü onlar hem markanızı olumlu bir şekilde dışarıya tanıtacaklardır hem de sizden devamlı olarak alışveriş yapacaklardır.

“Satış

İlk kez alışveriş yapanlara özel e-postalar

Sadık müşterileriniz önemli olsa da, yeni gelen müşterilerinizi de sadık müşterilere çevirmeye çalışmanız gerekiyor. Bunu sağlamak için de e-ticaret sitenizden ilk kez alışveriş yapan müşterilerinize özel fırsat ve kampanyalar sunmalısınız.

Buradaki amaç, ilk kez gelen müşterilerinizi yeniden siteye çekerek, onları sadık bir kitleye çevirmektir. Onları sadık müşterilere dönüştürmek için, gerek sunduğunuz hizmetleri onlara tanıtabilir ya da indirim kuponları sunarak bir sonraki alışverişlerinde onlara fırsatlar sunabilirsiniz.

Hizmetlerinizden ve ürünlerinizden memnun kalan kişiler sitenizden tekrar alışveriş yapmak isteyeceklerdir; ancak sizin de bu aşamada onları teşvik etmek için bu tür çalışmalar yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın