Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

3 Haziran 2016
Sinan Oypan

Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün. E-posta pazarlama sadece, ürün tanıtımı ya da kampanya bildirimi için kullanılan bir araç olmamalı. Böyle durumlarda bu pazarlama yönteminin etkinliği azalmış olabiliyor.

Bunun yerine e-posta çalışmalarınızı farklı alanlara dağıttığınızda, bu pazarlama çalışmalarından daha çok verim alabilirsiniz. Bu alanlardan biri de satış sonrası gönderilen e-postalar olacaktır.

Tüketicilerle farklı şekillerde etkileşime geçmek için satış sonrası e-posta yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Bu rehberimizde de satış sonrasında müşterilerinize ne tür e-postalar gönderebileceğinizi ve bu e-postaların neden önemli olduğunu ele alacağız.

Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

Tüketicilerle etkileşime girmek, ürünler hakkındaki görüşlerini almak ve müşteri memnuniyetini artırmak için bu e-postalardan yararlanabilirsiniz.

Bu e-postalar, reklam amaçlı olmayacağı için tüketicilerle olan etkileşiminizi biraz daha artıracaktır. Müşterilerinizden geri dönüş alabilir, site ve ürünlerinizi geliştirmek için onların görüşlerini sorabilirsiniz. Müşteri memnuniyeti testleri hazırlayarak, onların alışveriş deneyimleri hakkında bilgi alarak, yeni pazarlama ve satış stratejileri geliştirebilirsiniz.

Bu sebeplerden dolayı da satış sonrası e-postaların önemi oldukça yüksektir. Şimdi de satış sonrasında ne tür e-postalar gönderebileceğinizi ele alalım.

Teşekkürler e-postası

E-ticaretteki en büyük eksikliklerden biri tüketicilerle şahsi dokunuşu yapamamak oluyor. İnternet üzerinden yapılan işlemlerde, birebir yapılan alışverişlerdeki samimiyet sağlanamıyor. Bu nedenle de onlarla yakından bir iletişim kurabilmek için, satış sonrasında onlara bir teşekkür e-postası göndermek bu samimiyet için ilk adım olacaktır.

Bu e-postada, onların yaptığı alışverişten dolayı duyduğunuz memnuniyeti onlara belirtebilirsiniz. Bunların yanı sıra:

  • Kullanıcılara kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapabilirsiniz. Onların satın aldıkları ürünlerle ilgili ürünler veya aksesuarla göndererek onlara yeni ürünler sunabilirisiniz. Tabii ki bunu yaparken, e-postanızı çok fazla ürünle doldurmamalı ve tüketiciyi sıkmamalısınız.
  • Müşteri hizmetleri iletişim bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Böylelikle tüketiciler, bir sorun yaşamaları durumunda sizin iletişim adreslerinize kolaylıkla ulaşabilirler.
  • İade koşulları ve garanti şartlarını ekleyebilirsiniz. Tüketici memnuniyetini artırmak ve onları aldıkları ürün hakkında daha çok bilgilendirmek için bu bilgileri de onlarla paylaşabilirisiniz.

Bu tür bilgilerin paylaşılması hem onlara verdiğiniz değeri gösterir, hem de onlara sunduğunuz hizmetleri hatırlatmanızı sağlar.

Kişiselleştirilmiş ürün e-postaları

Teşekkürler e-postasının ardından kişiselleştirilmiş ürünlerle onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Burada birden fazla yol izlenebilir. Teşekkürler e-postanızı basit tutarak, sadece memnuniyetinizi belirtebilirsiniz.

Satış sonraki birkaç gün içinde de onlara satın aldıkları ürünlerle ilgili ürünleri içeren bir e-posta gönderisi yapabilirsiniz. Kişiselleştirmeye bu aşamada oldukça önem vermelisiniz. Çünkü tüketicilerin yaptıkları alışverişlerle ya da ilgi alanlarıyla uyumlu olmayan ürün önerileri yapmak kişiselleştirmenin dışına çıkacaktır. Bunun yerine onların ilgi alanları dahilindeki ürünlere odaklanmak, onların tekrar sizden alışveriş yapmasını sağlayabilir.

Kullanıcı deneyimi paylaşımı e-postaları

E-ticarette tüketiciler, başka tüketicilerin ürünlerle ilgili yaptıkları yorumlara daha fazla önem veriyor. Bir ücret karşılığı ile yapılan reklamlar, gerçek tüketicilerin yorumları kadar etkili olmayabiliyor. Bu nedenle de müşterilerinize ulaşarak, onların ürünler hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz.

Gönderdiğiniz e-postada, müşterilerinizden ürünle ilgili neler düşündüklerini ve/ya ürünü kullanırken bir fotoğraf/video paylaşmalarını rica edebilirsiniz.

Bu e-postalara ilgili ürün sayfasını da paylaşabilir ve bu sayfaya yorum yazmalarını talep edebilirsiniz. Kullanıcılar ürün kullanımlarından memnun kaldıkları ya da kalmadıkları noktaları buralara yazabilirler ve böylelikle siz de ürün yorumlarınızın sayısını artırarak, diğer tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de müşterilerinizin sizi ve ürünü etiketleyerek paylaşım yapmalarını da rica edebilirsiniz. Bu paylaşımları takip ederek, kendi sayfanızda da onları öne çıkartarak, diğer takipçilerinizle bu müşterilerinizin görüşlerini paylaşabilirsiniz.

Sadık müşterilerinize özel e-postalar

E-ticaret sitenizdeki sadık müşterilerinize özel e-posta gönderimleri de yapabilirsiniz. Sadık müşterileriniz markanızı ayakta tutarlar ve bu nedenle de belli dönemlerde ya da zaman aralıklarında onlara özel bazı kampanya ve fırsatlar sunabilirsiniz.

Bu çalışmalardaki asıl amaç, sadık müşterilerinize verdiğiniz değeri göstermektir. Onları memnun etmeniz oldukça önemli; çünkü onlar hem markanızı olumlu bir şekilde dışarıya tanıtacaklardır hem de sizden devamlı olarak alışveriş yapacaklardır.

“Satış

İlk kez alışveriş yapanlara özel e-postalar

Sadık müşterileriniz önemli olsa da, yeni gelen müşterilerinizi de sadık müşterilere çevirmeye çalışmanız gerekiyor. Bunu sağlamak için de e-ticaret sitenizden ilk kez alışveriş yapan müşterilerinize özel fırsat ve kampanyalar sunmalısınız.

Buradaki amaç, ilk kez gelen müşterilerinizi yeniden siteye çekerek, onları sadık bir kitleye çevirmektir. Onları sadık müşterilere dönüştürmek için, gerek sunduğunuz hizmetleri onlara tanıtabilir ya da indirim kuponları sunarak bir sonraki alışverişlerinde onlara fırsatlar sunabilirsiniz.

Hizmetlerinizden ve ürünlerinizden memnun kalan kişiler sitenizden tekrar alışveriş yapmak isteyeceklerdir; ancak sizin de bu aşamada onları teşvik etmek için bu tür çalışmalar yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan