Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 21.03.2024
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

Satış sonrası e-posta gönderimi e-ticaret siteleri için çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarında e-posta pazarlama bilindiği üzere oldukça önemli olduğu gibi e-mail pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak da mümkündür. E-posta pazarlama sadece, ürün tanıtımı ya da kampanya bildirimi için kullanılan bir araç olmamalıdır. Böyle durumlarda bu pazarlama yönteminin etkinliği tam anlaşılmamış ya da azalmış olarak yorumlayabiliriz.

Bunun yerine e-posta çalışmalarınızı farklı alanlara dağıttığınızda, bu pazarlama çalışmalarından daha çok verim alabilirsiniz. Bu alanlardan biri de aslında satış sonrası gönderilen otomatik e-postalar olacaktır.

Tüketicilerle farklı şekillerde etkileşime geçmek için satış sonrası e-mail gönderim yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Bu rehberimizde de e-ticaret sitenizden gerçekleşen satış sonrasında müşterilerinize ne tür e-postalar gönderebileceğinizi ve bu e-postaların neden önemli olduğunu ele alacağız.

Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

Tüketicilerle etkileşime girmek, satın aldıkları ürün ya da ürünler hakkındaki görüşlerini almak ve müşteri memnuniyetini artırmak için bu e-postalardan yararlanabilirsiniz.

Bu e-postalar, reklam amaçlı olmayacağı için tüketicilerle olan etkileşiminizi artıracağı gibi okunma oranları da daha yüksek olacaktır. Satış sonrası e-maillerinizde müşterilerinizden geri dönüş alabilir, site ve ürünlerinizi geliştirmek için onların görüşlerini sorabilirsiniz. Satın aldıkları ürün ile alakalı veya benzer ürünü almış tüketicilerin en çok tercih ettiği ürünlere de bu e-mail gönderiminde yer verebilirsiniz.

Müşteri memnuniyeti testleri hazırlayarak, onların alışveriş deneyimleri hakkında bilgi alarak, yeni pazarlama ve satış stratejileri geliştirebilirsiniz. Daha birçok faydayı sayabiliriz, bu sebeplerden dolayı da satış sonrası e-postaların önemi oldukça yüksektir. Şimdi de satış sonrasında ne tür e-postalar gönderebileceğinizi ele alalım.

Teşekkürler e-maili gönderimi

E-ticaretteki en büyük eksikliklerden biri tüketicilerle şahsi dokunuşu yapamamak oluyor. İnternet üzerinden yapılan işlemlerde, birebir yapılan alışverişlerdeki samimiyet sağlanamıyor. Bu nedenle de onlarla yakından bir iletişim kurabilmek için, satış sonrasında onlara bir teşekkür e-postası göndermek bu samimiyet için ilk adım olacaktır.

Bu e-postada, onların yaptığı alışverişten dolayı duyduğunuz memnuniyeti onlara belirtebilirsiniz. Bunların yanı sıra:

  • Kullanıcılara kişiselleştirilmiş ürün önerileri yapabilirsiniz. Onların satın aldıkları ürünlerle ilgili ürünler veya aksesuarla göndererek onlara yeni ürünler sunabilirisiniz. Tabii ki bunu yaparken, e-postanızı çok fazla ürünle doldurmamalı ve tüketiciyi sıkmamalısınız.
  • Müşteri hizmetleri iletişim bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Böylelikle tüketiciler, bir sorun yaşamaları durumunda sizin iletişim adreslerinize kolaylıkla ulaşabilirler.
  • İade koşulları ve garanti şartlarını ekleyebilirsiniz. Tüketici memnuniyetini artırmak ve onları aldıkları ürün hakkında daha çok bilgilendirmek için bu bilgileri de onlarla paylaşabilirisiniz.

Satış sonrasında bu tür bilgilerin paylaşılması hem onlara verdiğiniz değeri gösterir, hem de onlara sunduğunuz hizmetleri hatırlatmanızı sağlar.

Artık müşteri kazanım maliyetleri eskisi kadar ucuz değil. Kazandığımız bir müşteriyi elde tutmak, bir bağ kurmak ve sonraki alışverişlerinde bizi tercih etmesini sağlamak için kullanabileceğiniz en düşük maliyetli pazarlama aracı e-posta pazarlamadır.

Kişiselleştirilmiş ürün e-postaları

Teşekkürler e-postasının ardından kişiselleştirilmiş ürünlerle onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Burada birden fazla yol izlenebilir. Teşekkürler e-postanızı basit tutarak, sadece memnuniyetinizi belirtebilirsiniz.

Satış sonraki birkaç gün içinde de onlara satın aldıkları ürünlerle ilgili ürünleri içeren bir e-posta gönderisi yapabilirsiniz. Kişiselleştirmeye bu aşamada oldukça önem vermelisiniz. Çünkü tüketicilerin yaptıkları alışverişlerle ya da ilgi alanlarıyla uyumlu olmayan ürün önerileri yapmak kişiselleştirmenin dışına çıkacaktır. Bunun yerine onların ilgi alanları dahilindeki ürünlere odaklanmak, onların tekrar sizden alışveriş yapmasını sağlayabilir.

Kullanıcı deneyimi paylaşımı e-postaları

E-ticarette tüketiciler, başka tüketicilerin ürünlerle ilgili yaptıkları yorumlara daha fazla önem veriyor. Bir ücret karşılığı ile yapılan reklamlar, gerçek tüketicilerin yorumları kadar etkili olmayabiliyor. Bu nedenle de müşterilerinize ulaşarak, onların ürünler hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz.

Gönderdiğiniz e-postada, müşterilerinizden ürünle ilgili neler düşündüklerini ve/ya ürünü kullanırken bir fotoğraf/video paylaşmalarını rica edebilirsiniz.

Bu e-postalara ilgili ürün sayfasını da paylaşabilir ve bu sayfaya yorum yazmalarını talep edebilirsiniz. Kullanıcılar ürün kullanımlarından memnun kaldıkları ya da kalmadıkları noktaları buralara yazabilirler ve böylelikle siz de ürün yorumlarınızın sayısını artırarak, diğer tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de müşterilerinizin sizi ve ürünü etiketleyerek paylaşım yapmalarını da rica edebilirsiniz. Bu paylaşımları takip ederek, kendi sayfanızda da onları öne çıkartarak, diğer takipçilerinizle bu müşterilerinizin görüşlerini paylaşabilirsiniz.

“Satış

Sadık müşterilerinize özel e-postalar

E-ticaret sitenizdeki sadık müşterilerinize özel e-posta gönderimleri de yapabilirsiniz. Sadık müşterileriniz markanızı ayakta tutarlar ve bu nedenle de belli dönemlerde ya da zaman aralıklarında onlara özel bazı kampanya ve fırsatlar sunabilirsiniz.

Bu çalışmalardaki asıl amaç, sadık müşterilerinize verdiğiniz değeri göstermektir. Onları memnun etmeniz oldukça önemli; çünkü onlar hem markanızı olumlu bir şekilde dışarıya tanıtacaklardır hem de sizden devamlı olarak alışveriş yapacaklardır.

İlk kez alışveriş yapanlara özel e-postalar

Sadık müşterileriniz önemli olsa da, yeni gelen müşterilerinizi de sadık müşterilere çevirmeye çalışmanız gerekiyor. Bunu sağlamak için de e-ticaret sitenizden ilk kez alışveriş yapan müşterilerinize özel fırsat ve kampanyalar sunmalısınız.

Buradaki amaç, ilk kez gelen müşterilerinizi yeniden siteye çekerek, onları sadık bir kitleye çevirmektir. Onları sadık müşterilere dönüştürmek için, gerek sunduğunuz hizmetleri onlara tanıtabilir ya da indirim kuponları sunarak bir sonraki alışverişlerinde onlara fırsatlar sunabilirsiniz.

Hizmetlerinizden ve ürünlerinizden memnun kalan kişiler sitenizden tekrar alışveriş yapmak isteyeceklerdir; ancak sizin de bu aşamada onları teşvik etmek için bu tür çalışmalar yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler