fbpx

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış yapmanın püf noktaları özetle instagramdan satış yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda.

Popüler fotoğraf ve video paylaşım sitesi Instagram'ın hızlı büyümesi devam ediyor. Snapchat her ne kadar popülerliğini artırsa da, 2016 haziran itibari ile Instagram toplam 500 milyon kullanıcıya sahip. Yapılan açıklamaya göre de hergün 300 milyon kullanıcı aktif olarak instagramda vakit geçiriyor.

Ülkemizde de oldukça aktif kullanılan instagram firmaların, markaların, küçük butiklerin ve Instagram üzerinden satış yapmak isteyen genç girişimcilerin ister istemez iştahını kabartıyor. Peki instagram üzerinden satış yapmak için gerekenler nelerdir, nasıl yapılır, herhangi bir cezası var mıdır bu yazımızda detaylıca değinmeye çalışacağız.

Öncelikle Instagramda satış yapmanın püf noktaları nelerdir dilerseniz onlarla başlayalım ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralayalım.

1. Instagram hesabınız kurumsal niteliğe sahip olmalı

Tabi ki henüz Instagramda işletmeler için Facebookda olduğu gibi bir kurumsal hesap (business account) mantığı ne yazık ki bulunmuyor. E-ticaret siteniz, işletmeniz veya instagramda ürün satmak için kişisel hesabınızdan farklı olan bir hesap oluşturmanız yeterli. Bu hesap üzerinden yapacağınız paylaşımlarınızda kurumsal ama samimi bir dil kullanmaya önem göstermelisiniz.

2. Etkileyici görseller kullanarak potansiyel müşteri adaylarına ulaşmaya çalışın.

Kimse kötü ve kalitesiz resimleri beğenmek istemez. Doğal olarak da beğenilmeyen ve ilgi görmeyen resimler ile videolar, ister istemez çok daha az gösterim alır. Hangi resimlerin daha çok ilgi gördüğünü geriye dönük paylaşımlarınızı analiz ederek bulabilir ve bu tip paylaşımları tercih edebilirsiniz. Bu instagram satış arttırma tekniğini doğru kullanmanız satışlarınızı ciddi oranda arttıracaktır.

3. Mutlaka doğru ve çok kullanılan #hashtag'leri eklemeyi unutmayın.

Takipçilerinizin sayısı belki bugün için az olabilir fakat doğru #hashtagleri seçerek takipçi sayınızı artırabilir ve paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Hashtag eklerken Instagramda daha önce bu hashtaglerin ne kadar kullanıldığını görebildiğiniz için, çok kullanılan fakat alakalı hashtagleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

4. E-ticaret sitenize girmeye teşvik edin

Profilinizde ve paylaşımlarınızda mutlaka satışa sunduğunuz ürünlere ulaşabilecekleri e-ticaret sitenizi belirtin. Eğer e-ticaret siteniz yok ise en azından web sitenizi eklemeyi unutmayın. Henüz e-ticaret sitenizi kurmadıysanız e-ticaret paketlerimize bir göz atmanızı öneririz, 15 gün boyunca da ücretsiz deneyebilirsiniz.

Unutulmaması gereken bir konu da Instagramın paylaşımlara tıklanabilir bir link koymadığıdır. Profilinizde e-ticaret sitenizin olması ve oradan ürünlerinizin incelenerek satın alınabilir olması önemlidir. Bu konuda InstaShop sizlere yardımcı olacaktır.

5. Düşük bütçeler ile reklam yapmaya başlayın.

Instagram, Facebook tarafından satın alındıktan sonra artık Facebook Ads üzerinden Instagramda da reklam verebiliyorsunuz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Instagramda satışa sunduğunuz ürünlere ait güzel görselleri reklam vererek öne çıkarabilirsiniz.

Instagramda en kolay nasıl satış yapabilirim?

Instagram sayfanınızı, profilinizi bir online instagram mağazasına dönüştürebilirsiniz. Instagram üzerinden satış yapmak isteyenler / instagram satışı yapanlar için geliştirdiğimiz InstaShop ürünü ile teknik bilgiye ihtiyaç duymadan kolayca instagramda satışa başlayabilirsiniz.

Instagram profilinizi saniyeler InstaShop'a bağlayabilir, takipçilerinize instagram uygulamasından çıkmadan hızlı alışveriş imkanı sunabilirsiniz. Instashop ile ilgili videoyu izleyebilir, E-ticaret uzmanlarımızdan 0850 532 0 333 Numaralı telefondan detaylı bilgi alabilirsiniz.


İnstagramdan ürün satmak için başladığım işimi nasıl büyütebilirim?

Nasıl ilerlemeliyim ?

Başlangıç için takipçilerinize satın alma seçeneği olarak sadece Kapıda Ödeme ve Havale seçeneği sunmanız elbette yeterli olacaktır. Belirli bir müşteri kitlesine erişmek adına bu seçenekler işinizi görecektir. Fakat unutmamanız gereken en önemli nokta online satış alanında ilerlemek adına, Instagramdan ürün satışı hiçbir zaman tek satış kanalınız olmamalıdır. Facebook, twitter gibi diğer platformları da kullanmalı ve kendi markanıza kendi e-ticaret sitesi yatırımı yapmalısınız.

Nelere ihtiyaç duyacağım ?

İlk başlarda oldukça maliyetli görünen bu durum belirli bir müşteri kitlesine eriştikten sonra ve günlük 3-5 siparişe ulaştığınızda daha olası bir hal alacaktır. Hatta büyük emek harcayarak elde ettiğiniz satış ve müşteri hacmini korumak için, ziyaretçilerinizin memnuniyetini korumak ve artırabilrmek adına sipariş süreçlerinizi yönetebileceğiniz bir platform bir müddet sonra zorunluluk haline gelecektir.

Marka bilinirliğiniz arttıkça daha fazla ziyaretçi çekmeye başlayacaksınız ve bu artan ziyaretçi sayısı "farklı müşteri ihtyaçları ve talepleri" gibi çok önemli bir konuyu da beraberinde getirecektir. Taksitli satış, farklı kargo seçenekleri, promosyon kullanımı vs. gibi özellikler, online satış seven kişiler tarafından en çok aranan özellikler olup, aynı zamanda siteden alışveriş yaparak mı yoksa yapmadan mı ayrılacakları konusunda karar vermelerini sağlayan en önemli etkenlerdendir.

“Instagramda

Kendi e-ticaret sitemi nasıl oluşturabilirim?

IdeaSoft olarak e-ticaret süreciniz boyunca, gerek 100+ kişilik uzman kadromuz ile, gerek sektörün ihtiyaçları doğrultusunda sürekli güncelleyip yenilediğimiz dökümanlarımız ile, gerekse de ücretsiz olarak sağladığımız e-ticaret eğitimlerimiz ile her daim sizinleyiz.

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve Instagramda elde ettiğiniz satış başarınızı birlikte daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan