Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış yapmanın püf noktaları özetle instagramdan satış yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda.

Popüler fotoğraf ve video paylaşım sitesi Instagram'ın hızlı büyümesi devam ediyor. Snapchat her ne kadar popülerliğini artırsa da, 2016 haziran itibari ile Instagram toplam 500 milyon kullanıcıya sahip. Yapılan açıklamaya göre de hergün 300 milyon kullanıcı aktif olarak instagramda vakit geçiriyor.

Ülkemizde de oldukça aktif kullanılan instagram firmaların, markaların, küçük butiklerin ve Instagram üzerinden satış yapmak isteyen genç girişimcilerin ister istemez iştahını kabartıyor. Peki instagram üzerinden satış yapmak için gerekenler nelerdir, nasıl yapılır, herhangi bir cezası var mıdır bu yazımızda detaylıca değinmeye çalışacağız.

Öncelikle Instagramda satış yapmanın püf noktaları nelerdir dilerseniz onlarla başlayalım ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralayalım.

1. Instagram hesabınız kurumsal niteliğe sahip olmalı

Tabi ki henüz Instagramda işletmeler için Facebookda olduğu gibi bir kurumsal hesap (business account) mantığı ne yazık ki bulunmuyor. E-ticaret siteniz, işletmeniz veya instagramda ürün satmak için kişisel hesabınızdan farklı olan bir hesap oluşturmanız yeterli. Bu hesap üzerinden yapacağınız paylaşımlarınızda kurumsal ama samimi bir dil kullanmaya önem göstermelisiniz.

2. Etkileyici görseller kullanarak potansiyel müşteri adaylarına ulaşmaya çalışın.

Kimse kötü ve kalitesiz resimleri beğenmek istemez. Doğal olarak da beğenilmeyen ve ilgi görmeyen resimler ile videolar, ister istemez çok daha az gösterim alır. Hangi resimlerin daha çok ilgi gördüğünü geriye dönük paylaşımlarınızı analiz ederek bulabilir ve bu tip paylaşımları tercih edebilirsiniz. Bu instagram satış arttırma tekniğini doğru kullanmanız satışlarınızı ciddi oranda arttıracaktır.

3. Mutlaka doğru ve çok kullanılan #hashtag'leri eklemeyi unutmayın.

Takipçilerinizin sayısı belki bugün için az olabilir fakat doğru #hashtagleri seçerek takipçi sayınızı artırabilir ve paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Hashtag eklerken Instagramda daha önce bu hashtaglerin ne kadar kullanıldığını görebildiğiniz için, çok kullanılan fakat alakalı hashtagleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

4. E-ticaret sitenize girmeye teşvik edin

Profilinizde ve paylaşımlarınızda mutlaka satışa sunduğunuz ürünlere ulaşabilecekleri e-ticaret sitenizi belirtin. Eğer e-ticaret siteniz yok ise en azından web sitenizi eklemeyi unutmayın. Henüz e-ticaret sitenizi kurmadıysanız e-ticaret paketlerimize bir göz atmanızı öneririz, 15 gün boyunca da ücretsiz deneyebilirsiniz.

Unutulmaması gereken bir konu da Instagramın paylaşımlara tıklanabilir bir link koymadığıdır. Profilinizde e-ticaret sitenizin olması ve oradan ürünlerinizin incelenerek satın alınabilir olması önemlidir. Bu konuda InstaShop sizlere yardımcı olacaktır.

5. Düşük bütçeler ile reklam yapmaya başlayın.

Instagram, Facebook tarafından satın alındıktan sonra artık Facebook Ads üzerinden Instagramda da reklam verebiliyorsunuz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Instagramda satışa sunduğunuz ürünlere ait güzel görselleri reklam vererek öne çıkarabilirsiniz.

Instagramda en kolay nasıl satış yapabilirim?

Instagram sayfanınızı, profilinizi bir online instagram mağazasına dönüştürebilirsiniz. Instagram üzerinden satış yapmak isteyenler / instagram satışı yapanlar için geliştirdiğimiz InstaShop ürünü ile teknik bilgiye ihtiyaç duymadan kolayca instagramda satışa başlayabilirsiniz.

Instagram profilinizi saniyeler InstaShop'a bağlayabilir, takipçilerinize instagram uygulamasından çıkmadan hızlı alışveriş imkanı sunabilirsiniz. Instashop ile ilgili videoyu izleyebilir, E-ticaret uzmanlarımızdan 0850 532 0 333 Numaralı telefondan detaylı bilgi alabilirsiniz.


İnstagramdan ürün satmak için başladığım işimi nasıl büyütebilirim?

Nasıl ilerlemeliyim ?

Başlangıç için takipçilerinize satın alma seçeneği olarak sadece Kapıda Ödeme ve Havale seçeneği sunmanız elbette yeterli olacaktır. Belirli bir müşteri kitlesine erişmek adına bu seçenekler işinizi görecektir. Fakat unutmamanız gereken en önemli nokta online satış alanında ilerlemek adına, Instagramdan ürün satışı hiçbir zaman tek satış kanalınız olmamalıdır. Facebook, twitter gibi diğer platformları da kullanmalı ve kendi markanıza kendi e-ticaret sitesi yatırımı yapmalısınız.

Nelere ihtiyaç duyacağım ?

İlk başlarda oldukça maliyetli görünen bu durum belirli bir müşteri kitlesine eriştikten sonra ve günlük 3-5 siparişe ulaştığınızda daha olası bir hal alacaktır. Hatta büyük emek harcayarak elde ettiğiniz satış ve müşteri hacmini korumak için, ziyaretçilerinizin memnuniyetini korumak ve artırabilrmek adına sipariş süreçlerinizi yönetebileceğiniz bir platform bir müddet sonra zorunluluk haline gelecektir.

Marka bilinirliğiniz arttıkça daha fazla ziyaretçi çekmeye başlayacaksınız ve bu artan ziyaretçi sayısı "farklı müşteri ihtyaçları ve talepleri" gibi çok önemli bir konuyu da beraberinde getirecektir. Taksitli satış, farklı kargo seçenekleri, promosyon kullanımı vs. gibi özellikler, online satış seven kişiler tarafından en çok aranan özellikler olup, aynı zamanda siteden alışveriş yaparak mı yoksa yapmadan mı ayrılacakları konusunda karar vermelerini sağlayan en önemli etkenlerdendir.

“Instagramda

Kendi e-ticaret sitemi nasıl oluşturabilirim?

IdeaSoft olarak e-ticaret süreciniz boyunca, gerek 100+ kişilik uzman kadromuz ile, gerek sektörün ihtiyaçları doğrultusunda sürekli güncelleyip yenilediğimiz dökümanlarımız ile, gerekse de ücretsiz olarak sağladığımız e-ticaret eğitimlerimiz ile her daim sizinleyiz.

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve Instagramda elde ettiğiniz satış başarınızı birlikte daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticareti Ücretsiz Deneyin