Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış yapmanın püf noktaları özetle instagramdan satış yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda.

Popüler fotoğraf ve video paylaşım sitesi Instagram'ın hızlı büyümesi devam ediyor. Snapchat her ne kadar popülerliğini artırsa da, 2016 haziran itibari ile Instagram toplam 500 milyon kullanıcıya sahip. Yapılan açıklamaya göre de hergün 300 milyon kullanıcı aktif olarak instagramda vakit geçiriyor.

Ülkemizde de oldukça aktif kullanılan instagram firmaların, markaların, küçük butiklerin ve Instagram üzerinden satış yapmak isteyen genç girişimcilerin ister istemez iştahını kabartıyor. Peki instagram üzerinden satış yapmak için gerekenler nelerdir, nasıl yapılır, herhangi bir cezası var mıdır bu yazımızda detaylıca değinmeye çalışacağız.

Öncelikle Instagramda satış yapmanın püf noktaları nelerdir dilerseniz onlarla başlayalım ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralayalım.

1. Instagram hesabınız kurumsal niteliğe sahip olmalı

Tabi ki henüz Instagramda işletmeler için Facebookda olduğu gibi bir kurumsal hesap (business account) mantığı ne yazık ki bulunmuyor. E-ticaret siteniz, işletmeniz veya instagramda ürün satmak için kişisel hesabınızdan farklı olan bir hesap oluşturmanız yeterli. Bu hesap üzerinden yapacağınız paylaşımlarınızda kurumsal ama samimi bir dil kullanmaya önem göstermelisiniz.

2. Etkileyici görseller kullanarak potansiyel müşteri adaylarına ulaşmaya çalışın.

Kimse kötü ve kalitesiz resimleri beğenmek istemez. Doğal olarak da beğenilmeyen ve ilgi görmeyen resimler ile videolar, ister istemez çok daha az gösterim alır. Hangi resimlerin daha çok ilgi gördüğünü geriye dönük paylaşımlarınızı analiz ederek bulabilir ve bu tip paylaşımları tercih edebilirsiniz. Bu instagram satış arttırma tekniğini doğru kullanmanız satışlarınızı ciddi oranda arttıracaktır.

3. Mutlaka doğru ve çok kullanılan #hashtag'leri eklemeyi unutmayın.

Takipçilerinizin sayısı belki bugün için az olabilir fakat doğru #hashtagleri seçerek takipçi sayınızı artırabilir ve paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Hashtag eklerken Instagramda daha önce bu hashtaglerin ne kadar kullanıldığını görebildiğiniz için, çok kullanılan fakat alakalı hashtagleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

4. E-ticaret sitenize girmeye teşvik edin

Profilinizde ve paylaşımlarınızda mutlaka satışa sunduğunuz ürünlere ulaşabilecekleri e-ticaret sitenizi belirtin. Eğer e-ticaret siteniz yok ise en azından web sitenizi eklemeyi unutmayın. Henüz e-ticaret sitenizi kurmadıysanız e-ticaret paketlerimize bir göz atmanızı öneririz, 15 gün boyunca da ücretsiz deneyebilirsiniz.

Unutulmaması gereken bir konu da Instagramın paylaşımlara tıklanabilir bir link koymadığıdır. Profilinizde e-ticaret sitenizin olması ve oradan ürünlerinizin incelenerek satın alınabilir olması önemlidir. Bu konuda InstaShop sizlere yardımcı olacaktır.

5. Düşük bütçeler ile reklam yapmaya başlayın.

Instagram, Facebook tarafından satın alındıktan sonra artık Facebook Ads üzerinden Instagramda da reklam verebiliyorsunuz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Instagramda satışa sunduğunuz ürünlere ait güzel görselleri reklam vererek öne çıkarabilirsiniz.

Instagramda en kolay nasıl satış yapabilirim?

Instagram sayfanınızı, profilinizi bir online instagram mağazasına dönüştürebilirsiniz. Instagram üzerinden satış yapmak isteyenler / instagram satışı yapanlar için geliştirdiğimiz InstaShop ürünü ile teknik bilgiye ihtiyaç duymadan kolayca instagramda satışa başlayabilirsiniz.

Instagram profilinizi saniyeler InstaShop'a bağlayabilir, takipçilerinize instagram uygulamasından çıkmadan hızlı alışveriş imkanı sunabilirsiniz. Instashop ile ilgili videoyu izleyebilir, E-ticaret uzmanlarımızdan 0850 532 0 333 Numaralı telefondan detaylı bilgi alabilirsiniz.


İnstagramdan ürün satmak için başladığım işimi nasıl büyütebilirim?

Nasıl ilerlemeliyim ?

Başlangıç için takipçilerinize satın alma seçeneği olarak sadece Kapıda Ödeme ve Havale seçeneği sunmanız elbette yeterli olacaktır. Belirli bir müşteri kitlesine erişmek adına bu seçenekler işinizi görecektir. Fakat unutmamanız gereken en önemli nokta online satış alanında ilerlemek adına, Instagramdan ürün satışı hiçbir zaman tek satış kanalınız olmamalıdır. Facebook, twitter gibi diğer platformları da kullanmalı ve kendi markanıza kendi e-ticaret sitesi yatırımı yapmalısınız.

Nelere ihtiyaç duyacağım ?

İlk başlarda oldukça maliyetli görünen bu durum belirli bir müşteri kitlesine eriştikten sonra ve günlük 3-5 siparişe ulaştığınızda daha olası bir hal alacaktır. Hatta büyük emek harcayarak elde ettiğiniz satış ve müşteri hacmini korumak için, ziyaretçilerinizin memnuniyetini korumak ve artırabilrmek adına sipariş süreçlerinizi yönetebileceğiniz bir platform bir müddet sonra zorunluluk haline gelecektir.

Marka bilinirliğiniz arttıkça daha fazla ziyaretçi çekmeye başlayacaksınız ve bu artan ziyaretçi sayısı "farklı müşteri ihtyaçları ve talepleri" gibi çok önemli bir konuyu da beraberinde getirecektir. Taksitli satış, farklı kargo seçenekleri, promosyon kullanımı vs. gibi özellikler, online satış seven kişiler tarafından en çok aranan özellikler olup, aynı zamanda siteden alışveriş yaparak mı yoksa yapmadan mı ayrılacakları konusunda karar vermelerini sağlayan en önemli etkenlerdendir.

“Instagramda

Kendi e-ticaret sitemi nasıl oluşturabilirim?

IdeaSoft olarak e-ticaret süreciniz boyunca, gerek 100+ kişilik uzman kadromuz ile, gerek sektörün ihtiyaçları doğrultusunda sürekli güncelleyip yenilediğimiz dökümanlarımız ile, gerekse de ücretsiz olarak sağladığımız e-ticaret eğitimlerimiz ile her daim sizinleyiz.

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve Instagramda elde ettiğiniz satış başarınızı birlikte daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-ticarette reklam ve tanıtım yapmak bir tercihten ziyade zorunluluktur. Rakibin çok, rekabetin ise yoğun olduğu bu ortamda pazarlama faaliyetlerine yeterli önemin verilmesi gerekir. Online alışverişte seçenek ve avantaj çok olduğu için...
25 Şubat 2022
Markethinkers
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın