Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir.

Adwords kampanyalarında doğru anahtar kelime eşleme özelliklerini seçmek, reklam kampanyalarınızdan daha iyi geri dönüşler almanızı sağlayacağı gibi, reklamlarınızın ilgili kişilere ulaşmasını da sağlar. Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri belirlemek ve doğru eşleşme seçeneklerini seçmek gerekir.

E-ticaret firmaları arasında en çok kullanılan reklam araçlarından biri olması nedeniyle Adwords’e yatırım yapmak isteyen ya da yapan firmaların sayısı da bir hayli yüksek oluyor. Adwords konusunda az tecrübesi olan ya da hiç olmayan kişiler genellikle benzer hataları yaptıkları için bu reklam aracından olması gerektiği gibi faydalanamıyorlar. Geçtiğimiz günlerde Adwords kampanya yönetimi ile ilgili bazı ipuçları vermiştik. Bu rehberleri aşağıdaki bağlantılardan okuyabilir ve konu ile ilgili bilgi sahibi olabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise Adwords kampanyalarında anahtar kelime eşleme seçeneklerini ve bu seçeneklerin ne gibi özelliklere sahip olduğunu ele alıyor olacağız.

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Google Adwords’ün 4 farklı anahtar kelime eşleme seçeneği bulunuyor. Bunlar:

  • Tam Eşleme
  • Sıralı Eşleme
  • Geniş Eşleme
  • Negatif Eşleme

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri nedir ve neden önemlidir?

Öncelikle adwords anahtar kelime eşleme seçeneklerinin ne olduğunu ve neden önemli olduğunu ele alalım. Eşleme seçenekleri, reklam kampanyası oluştururken, seçtiğiniz anahtar kelimelerin, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında hangi kriterlere göre ilişkilendirilerek, reklamınızın gösterilmesini sağlar. Bu kriterler doğrultusunda, kullanıcının aradığı anahtar kelime ile sizin kampanyanızda anahtar kelimelerin nasıl eşleşeceği belirlenir ve sizin anahtar kelimelerinizle ya da ayarlarınızla ilgili olmayan kelime öbekleri arama sorgularında yer alıyorsa reklamlarınız gösterilmez.

Basit bir şekilde dile getirecek olursak, eşleşme ayarları sizin anahtar kelimelerinizle, kullanıcıların arama sorgularında kullandıkları kelime öbeklerinin nasıl bir şekilde ilişkilendirileceğini belirler. Bu sebeple de doğru eşleşmeleri yapmak reklamlarınızın daha doğru bir şekilde hedeflenmesini ve reklamlardan alacağınız geri dönüşümleri artırmasını sağlar.

Adwords Tam eşleme

Tam eşleme adından da anlaşılabileceği gibi, kampanyanız için seçtiğiniz anahtar kelimelerin tam olarak karşılığının aranması durumunda reklamlarınızın gösterilmesini sağlar. Örneğin, “telefon kılıfı” şeklinde bir anahtar kelime seçtiyseniz, kullanıcıların da tam olarak “telefon kılıfı” şeklinde bir arama yapması durumunda reklamınız kullanıcılara gösterilecektir.

Tam eşlemede, seçtiğiniz kelime gruplarının yakın varyasyonları da gösterilmektedir. Yazım hataları, tekil ya da çoğul kullanım, baş harfleri büyük yazan kelimeler, küçük veya büyük harf kullanımları, kelime kökünden türetilmiş kelimeler yakın varyasyonları kapsamaktadır.

Tam eşleme kullandığınızda, doğru anahtar kelime kullanılıp, bu kelimeler farklı sıralar ile kullanılır ya da daha fazla kelime bu aramalara eklenirse, reklamınız bu durumlarda kullanıcılara gösterilmez.

Tam eşleme, anahtar kelime eşleşme seçenekleri arasında en net olanıdır; çünkü belli bir kurala bağlı olarak ilerler. Bu kimi zaman ilgili trafiği kaçırmanıza neden olabilmektedir. Bu sebeple anahtar kelime kurgularınızı iyi bir şekilde yapmanız gerekmektedir.

Tam eşleme seçeneğini kullanırken sembollerden yararlanmanız gerekir. Belli bir kelime grubunu tam eşleme olarak seçerken [ ] işaretlerini kullanmanız gerekir. Örneğin:

  • Anahtar kelime: erkek ayakkabı
  • Tam eşleme sembol ile: [erkek ayakkabı]

Adwords sıralı eşleme

Adwords sıralı eşlemede ise tam olarak anahtar kelime öbeğinizin geçtiği ya da bu öbeğe yakın varyasyonların geçmesi durumunda reklamlarınız gösterilmektedir. Örneğin, “kadın şapkası” şeklinde bir anahtar kelime grubu seçtiğinizde kullanıcıların “kadın şapkası al”, “kadın şapkası satın al”, “kadın şapkaları incele” gibi aramalar yaptıklarında reklamlarınız gösterilebilir.

Adwords sıralı eşleşmeyi seçtiğinizde, kullanıcıların anahtar kelime öbeğinizin öncesinde ve sonrasında yakın versiyonlarını aramaları durumunda reklamlarınızın gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Bu seçenekte, yazım hataları, küçük büyük harf kullanımları, tekil ya da çoğul kullanımlar, baş harflerle oluşturulan kelimeler ya da kökten türetilen kelimeler yakın versiyonlar olarak geçmektedir ve bu kelimelerin anahtar kelime öbeğinizin önüne ya da arkasına eklenmesi durumunda reklamlarınız gösterilebilir.

Adwords sıralı eşlemeyi kullanmak için de bir sembol kullanmanız gerekir. Sıralı eşleme ayarı yapabilmek için “ “ (tırnak) işaretlerini kullanmanız gerekir. Örneğin:

  • Anahtar kelime: kadın şapkası
  • Sıralı eşleme sembol ile: “kadın şapkası”

“Adwords

Adwords geniş eşleme

Adwords geniş eşleme seçeneğini kullandığınızda, belirlediğiniz anahtar kelime haricinde, bu kelime grubu ile ilgili olabilecek varyasyonlar anahtar kelime seçeneğinizde yer almasa dahi, bu kelimelerin geçtiği arama sorgularında reklamlarınız gösterilebilir. Örneğin, “düşük karbonhidratlı diyet planı” şeklinde bir anahtar kelime öbeği oluşturdunuz. Bu durumda aşağıdaki arama sorgularında reklamlarınız gösterilebilir.

  • karbonhidratsız gıdalar
  • düşük karbonhidratlı diyetler
  • düşük kalorili tarifler
  • Akdeniz mutfağı diyetleri
  • düşük karbonhidratlı diyet programları

Adwords geniş eşleme özelliği sizin için anahtar kelime listeleri oluşturmadan, ilgili olabilecek arama sorgularında reklamlarınızın gösterilmesini sağlar. Geniş eşleme ile internet sitenize daha fazla trafik çekebilir ve anahtar kelime listeleri oluşturmak için daha zaman harcarsınız. Tek bir hedef anahtar kelimeden farklı varyasyonlara yanıt vermesi için geniş eşleme özelliği oldukça uygundur. Fakat bir dezavantajı ise doğrudan sizinle ilgili olmayan arama sonuçlarında da reklamlarınız görünebileceği için, reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşler düşüş gösterebilir.

Kampanya oluşturma sırasında anahtar kelimelerinizde farklı bir eşleme seçmezseni (tam, sıralı ya da negatif) tüm anahtar kelime girdileriniz geniş eşleme olarak değerlendirilmektedir.

Adwords geniş eşlemede eş anlamlı kelimeler, yazım hataları, tekil ya da çoğul kullanımlar, kökten türetilen kelimeler alakalı arama ya da varyasyon olarak değerlendirilir ve arama sorgularında bu yakın versiyonların geçmesi durumunda reklamlarınız kullanıcılara gösterilir.

Geniş eşleme ile ilgili dikkat etmeniz gereken konulardan biri de tek kelimelik anahtar kelimeler kalite puanınızı düşürebilir. Çünkü tek bir kelime çok geniş bir tanımı kapsayabilir. Bahçe hortumları sattığınızı ele alacak olursak, “hortum” şeklinde bir anahtar kelime seçtiğinizde reklamlarınız, doğal afet olan hortumla ilgili yapılan aramalarda da kullanıcılara gösterilebilir. Bu sebeple geniş hedeflemeyi yaparken bazı negatif eşlemeler yapmak ya da birden fazla kelimeden oluşan anahtar kelime öbekleri seçmeniz daha doğru bir yaklaşım olur.

Geniş eşlemenin sembolü ise + (artı) işaretidir. Kullanımı ise şu şekilde olabilir.

  • Anahtar kelime: erkek ayakkabıları
  • Geniş eşleme sembol ile: +erkek + ayakkabıları

İlgili rehber: Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar

Adwords negatif eşleme

Doğru bir Adwords stratejisi belirlemek ve iyi bir hedefleme yapabilmek için neleri hedeflemediğinizi de bilmeniz gerekir. Çünkü sizinle ilgili olmayan arama sorgularında reklamlarınızın gösterilmesi hem kalite puanınızı düşürür hem de reklam bütçenizi boşuna harcamanıza neden olur. Bu sebeple de negatif eşleme özelliğinden de yararlanmanız bir hayli önemlidir.

Adwords negatif eşleme özelliği, kampanyalarınızla ilgili olmayan kelimeleri dışarıda tutmaya yarar ve bu negatif kelimeleri içeren arama sorgularında reklamlarınızın gösterilmemesini sağlar. Bu sayede daha doğru bir hedefleme yaparak, reklam bütçenizi daha iyi yönetmiş olursunuz.

Örneğin güneş ve optik gözlük sattığınızı ele alalım. Bu durumda kaynak gözlüğü ya da yüzme gözlüğü aramaları sizin için geçerli olmayacaktır. Negatif eşleme özelliğinden yararlanarak bu kelimeleri ve arama sorgularını dışarıda tutarak, reklamlarınızın bu aramalarda gösterilmemesini sağlayabilirsiniz.

Negatif eşlemeyi üç şekilde kullanabilirsiniz.

Geniş negatif eşleme: Seçtiğiniz anahtar kelimeler farklı sırada dahi olsa tüm negatif kelimeleri içeren bir arama sorgusunda reklamlarınız gösterilmez. Örneğin:

  • Geniş negatif eşleme anahtar kelime: koşu ayakkabıları
  • Reklamınız bu aramalarda gösterilir: “mavi tenis ayakkabıları” ya da “Nike koşu takımları”
  • Reklamınız bu aramalarda gösterilmez: “mavi koşu ayakkabıları” , “ayakkabılar koşu” ya da “koşu ayakkabıları”

Sıralı negatif eşleme: Bu seçenekte ise anahtar kelimenizin aynı sırayla yer aldığı arama sorgularında reklamlarınız gösterilmek. Örneğin:

  • Sıralı negatif eşleme anahtar kelime: “koşu ayakkabıları”
  • Reklamlarınız gösterilir: “mavi tenis ayakkabıları” , “Nike koşu takımları” ya da “ayakkabılar koşu”
  • Reklamlarınız gösterilmez: “mavi koşu ayakkabıları” ya da “koşu ayakkabıları”

Tam negatif eşleme: Bu seçenekte ise anahtar kelimelerin aynı sırayla ve ekstra teklime olmaması durumunda reklamlarınız gösterilmez. Örneğin:

  • Tam negatif eşleme anahtar kelime: [koşu ayakkabıları]
  • Reklamlarınız gösterilir: “mavi tenis ayakkabıları” , “Nike koşu takımları” , “mavi koşu ayakkabıları” ya da “ayakkabılar koşu”
  • Reklamınız gösterilmez: “koşu ayakkabıları”

Google Adwords’ün kelime eşleme özellikleri bu şekilde işlemektedir. Önümüzdeki günlerde bu eşlemeleri nasıl kullanmanız gerektiğini ve bu eşlemeleri seçerken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternette En Çok Satılan Ürünler
İnternette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade talebin çok olduğu ürünlerin...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin