Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir.

Adwords kampanyalarında doğru anahtar kelime eşleme özelliklerini seçmek, reklam kampanyalarınızdan daha iyi geri dönüşler almanızı sağlayacağı gibi, reklamlarınızın ilgili kişilere ulaşmasını da sağlar. Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri belirlemek ve doğru eşleşme seçeneklerini seçmek gerekir.

E-ticaret firmaları arasında en çok kullanılan reklam araçlarından biri olması nedeniyle Adwords’e yatırım yapmak isteyen ya da yapan firmaların sayısı da bir hayli yüksek oluyor. Adwords konusunda az tecrübesi olan ya da hiç olmayan kişiler genellikle benzer hataları yaptıkları için bu reklam aracından olması gerektiği gibi faydalanamıyorlar. Geçtiğimiz günlerde Adwords kampanya yönetimi ile ilgili bazı ipuçları vermiştik. Bu rehberleri aşağıdaki bağlantılardan okuyabilir ve konu ile ilgili bilgi sahibi olabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise Adwords kampanyalarında anahtar kelime eşleme seçeneklerini ve bu seçeneklerin ne gibi özelliklere sahip olduğunu ele alıyor olacağız.

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Google Adwords’ün 4 farklı anahtar kelime eşleme seçeneği bulunuyor. Bunlar:

  • Tam Eşleme
  • Sıralı Eşleme
  • Geniş Eşleme
  • Negatif Eşleme

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri nedir ve neden önemlidir?

Öncelikle adwords anahtar kelime eşleme seçeneklerinin ne olduğunu ve neden önemli olduğunu ele alalım. Eşleme seçenekleri, reklam kampanyası oluştururken, seçtiğiniz anahtar kelimelerin, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında hangi kriterlere göre ilişkilendirilerek, reklamınızın gösterilmesini sağlar. Bu kriterler doğrultusunda, kullanıcının aradığı anahtar kelime ile sizin kampanyanızda anahtar kelimelerin nasıl eşleşeceği belirlenir ve sizin anahtar kelimelerinizle ya da ayarlarınızla ilgili olmayan kelime öbekleri arama sorgularında yer alıyorsa reklamlarınız gösterilmez.

Basit bir şekilde dile getirecek olursak, eşleşme ayarları sizin anahtar kelimelerinizle, kullanıcıların arama sorgularında kullandıkları kelime öbeklerinin nasıl bir şekilde ilişkilendirileceğini belirler. Bu sebeple de doğru eşleşmeleri yapmak reklamlarınızın daha doğru bir şekilde hedeflenmesini ve reklamlardan alacağınız geri dönüşümleri artırmasını sağlar.

Adwords Tam eşleme

Tam eşleme adından da anlaşılabileceği gibi, kampanyanız için seçtiğiniz anahtar kelimelerin tam olarak karşılığının aranması durumunda reklamlarınızın gösterilmesini sağlar. Örneğin, “telefon kılıfı” şeklinde bir anahtar kelime seçtiyseniz, kullanıcıların da tam olarak “telefon kılıfı” şeklinde bir arama yapması durumunda reklamınız kullanıcılara gösterilecektir.

Tam eşlemede, seçtiğiniz kelime gruplarının yakın varyasyonları da gösterilmektedir. Yazım hataları, tekil ya da çoğul kullanım, baş harfleri büyük yazan kelimeler, küçük veya büyük harf kullanımları, kelime kökünden türetilmiş kelimeler yakın varyasyonları kapsamaktadır.

Tam eşleme kullandığınızda, doğru anahtar kelime kullanılıp, bu kelimeler farklı sıralar ile kullanılır ya da daha fazla kelime bu aramalara eklenirse, reklamınız bu durumlarda kullanıcılara gösterilmez.

Tam eşleme, anahtar kelime eşleşme seçenekleri arasında en net olanıdır; çünkü belli bir kurala bağlı olarak ilerler. Bu kimi zaman ilgili trafiği kaçırmanıza neden olabilmektedir. Bu sebeple anahtar kelime kurgularınızı iyi bir şekilde yapmanız gerekmektedir.

Tam eşleme seçeneğini kullanırken sembollerden yararlanmanız gerekir. Belli bir kelime grubunu tam eşleme olarak seçerken [ ] işaretlerini kullanmanız gerekir. Örneğin:

  • Anahtar kelime: erkek ayakkabı
  • Tam eşleme sembol ile: [erkek ayakkabı]

Adwords sıralı eşleme

Adwords sıralı eşlemede ise tam olarak anahtar kelime öbeğinizin geçtiği ya da bu öbeğe yakın varyasyonların geçmesi durumunda reklamlarınız gösterilmektedir. Örneğin, “kadın şapkası” şeklinde bir anahtar kelime grubu seçtiğinizde kullanıcıların “kadın şapkası al”, “kadın şapkası satın al”, “kadın şapkaları incele” gibi aramalar yaptıklarında reklamlarınız gösterilebilir.

Adwords sıralı eşleşmeyi seçtiğinizde, kullanıcıların anahtar kelime öbeğinizin öncesinde ve sonrasında yakın versiyonlarını aramaları durumunda reklamlarınızın gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Bu seçenekte, yazım hataları, küçük büyük harf kullanımları, tekil ya da çoğul kullanımlar, baş harflerle oluşturulan kelimeler ya da kökten türetilen kelimeler yakın versiyonlar olarak geçmektedir ve bu kelimelerin anahtar kelime öbeğinizin önüne ya da arkasına eklenmesi durumunda reklamlarınız gösterilebilir.

Adwords sıralı eşlemeyi kullanmak için de bir sembol kullanmanız gerekir. Sıralı eşleme ayarı yapabilmek için “ “ (tırnak) işaretlerini kullanmanız gerekir. Örneğin:

  • Anahtar kelime: kadın şapkası
  • Sıralı eşleme sembol ile: “kadın şapkası”

“Adwords

Adwords geniş eşleme

Adwords geniş eşleme seçeneğini kullandığınızda, belirlediğiniz anahtar kelime haricinde, bu kelime grubu ile ilgili olabilecek varyasyonlar anahtar kelime seçeneğinizde yer almasa dahi, bu kelimelerin geçtiği arama sorgularında reklamlarınız gösterilebilir. Örneğin, “düşük karbonhidratlı diyet planı” şeklinde bir anahtar kelime öbeği oluşturdunuz. Bu durumda aşağıdaki arama sorgularında reklamlarınız gösterilebilir.

  • karbonhidratsız gıdalar
  • düşük karbonhidratlı diyetler
  • düşük kalorili tarifler
  • Akdeniz mutfağı diyetleri
  • düşük karbonhidratlı diyet programları

Adwords geniş eşleme özelliği sizin için anahtar kelime listeleri oluşturmadan, ilgili olabilecek arama sorgularında reklamlarınızın gösterilmesini sağlar. Geniş eşleme ile internet sitenize daha fazla trafik çekebilir ve anahtar kelime listeleri oluşturmak için daha zaman harcarsınız. Tek bir hedef anahtar kelimeden farklı varyasyonlara yanıt vermesi için geniş eşleme özelliği oldukça uygundur. Fakat bir dezavantajı ise doğrudan sizinle ilgili olmayan arama sonuçlarında da reklamlarınız görünebileceği için, reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşler düşüş gösterebilir.

Kampanya oluşturma sırasında anahtar kelimelerinizde farklı bir eşleme seçmezseni (tam, sıralı ya da negatif) tüm anahtar kelime girdileriniz geniş eşleme olarak değerlendirilmektedir.

Adwords geniş eşlemede eş anlamlı kelimeler, yazım hataları, tekil ya da çoğul kullanımlar, kökten türetilen kelimeler alakalı arama ya da varyasyon olarak değerlendirilir ve arama sorgularında bu yakın versiyonların geçmesi durumunda reklamlarınız kullanıcılara gösterilir.

Geniş eşleme ile ilgili dikkat etmeniz gereken konulardan biri de tek kelimelik anahtar kelimeler kalite puanınızı düşürebilir. Çünkü tek bir kelime çok geniş bir tanımı kapsayabilir. Bahçe hortumları sattığınızı ele alacak olursak, “hortum” şeklinde bir anahtar kelime seçtiğinizde reklamlarınız, doğal afet olan hortumla ilgili yapılan aramalarda da kullanıcılara gösterilebilir. Bu sebeple geniş hedeflemeyi yaparken bazı negatif eşlemeler yapmak ya da birden fazla kelimeden oluşan anahtar kelime öbekleri seçmeniz daha doğru bir yaklaşım olur.

Geniş eşlemenin sembolü ise + (artı) işaretidir. Kullanımı ise şu şekilde olabilir.

  • Anahtar kelime: erkek ayakkabıları
  • Geniş eşleme sembol ile: +erkek + ayakkabıları

İlgili rehber: Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar

Adwords negatif eşleme

Doğru bir Adwords stratejisi belirlemek ve iyi bir hedefleme yapabilmek için neleri hedeflemediğinizi de bilmeniz gerekir. Çünkü sizinle ilgili olmayan arama sorgularında reklamlarınızın gösterilmesi hem kalite puanınızı düşürür hem de reklam bütçenizi boşuna harcamanıza neden olur. Bu sebeple de negatif eşleme özelliğinden de yararlanmanız bir hayli önemlidir.

Adwords negatif eşleme özelliği, kampanyalarınızla ilgili olmayan kelimeleri dışarıda tutmaya yarar ve bu negatif kelimeleri içeren arama sorgularında reklamlarınızın gösterilmemesini sağlar. Bu sayede daha doğru bir hedefleme yaparak, reklam bütçenizi daha iyi yönetmiş olursunuz.

Örneğin güneş ve optik gözlük sattığınızı ele alalım. Bu durumda kaynak gözlüğü ya da yüzme gözlüğü aramaları sizin için geçerli olmayacaktır. Negatif eşleme özelliğinden yararlanarak bu kelimeleri ve arama sorgularını dışarıda tutarak, reklamlarınızın bu aramalarda gösterilmemesini sağlayabilirsiniz.

Negatif eşlemeyi üç şekilde kullanabilirsiniz.

Geniş negatif eşleme: Seçtiğiniz anahtar kelimeler farklı sırada dahi olsa tüm negatif kelimeleri içeren bir arama sorgusunda reklamlarınız gösterilmez. Örneğin:

  • Geniş negatif eşleme anahtar kelime: koşu ayakkabıları
  • Reklamınız bu aramalarda gösterilir: “mavi tenis ayakkabıları” ya da “Nike koşu takımları”
  • Reklamınız bu aramalarda gösterilmez: “mavi koşu ayakkabıları” , “ayakkabılar koşu” ya da “koşu ayakkabıları”

Sıralı negatif eşleme: Bu seçenekte ise anahtar kelimenizin aynı sırayla yer aldığı arama sorgularında reklamlarınız gösterilmek. Örneğin:

  • Sıralı negatif eşleme anahtar kelime: “koşu ayakkabıları”
  • Reklamlarınız gösterilir: “mavi tenis ayakkabıları” , “Nike koşu takımları” ya da “ayakkabılar koşu”
  • Reklamlarınız gösterilmez: “mavi koşu ayakkabıları” ya da “koşu ayakkabıları”

Tam negatif eşleme: Bu seçenekte ise anahtar kelimelerin aynı sırayla ve ekstra teklime olmaması durumunda reklamlarınız gösterilmez. Örneğin:

  • Tam negatif eşleme anahtar kelime: [koşu ayakkabıları]
  • Reklamlarınız gösterilir: “mavi tenis ayakkabıları” , “Nike koşu takımları” , “mavi koşu ayakkabıları” ya da “ayakkabılar koşu”
  • Reklamınız gösterilmez: “koşu ayakkabıları”

Google Adwords’ün kelime eşleme özellikleri bu şekilde işlemektedir. Önümüzdeki günlerde bu eşlemeleri nasıl kullanmanız gerektiğini ve bu eşlemeleri seçerken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın