Stoğu Tükenen Ürünlerin Yönetimi
Online mağazanızda bazı ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız bile belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stoğu tükenen ürünlerin satın alınmasının önüne geçmediğiniz durumlarda kullanıcıları mağdur ederek marka imajınıza zarar verebilirsiniz. Bu nedenle stoğu tükenen ürünlerin e-ticaret sitesi üzerinde doğru bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir.
İÇİNDEKİLER
Online mağazanızda bazı ürünlerin stokları tükendiğinde, kullanıcıları mağdur etmemek için stoğu tükenen ürünlerin yönetimini doğru bir şekilde yapmalısınız.
Ürün Sayfasını Silmeyin
Stoğu tükenen ürünlerin sayfalarını e-ticaret sitenizden silmenize gerek yoktur. Sayfayı sildikten sonra tekrar açmanız durumunda, bu sayfanın Google tarafından yeniden indekslenmesi gerekecektir. Ayrıca, kullanıcılar bu sayfaya ulaşmak istediklerinde 404 hatası ile karşılaşabilirler ve bu da kötü bir izlenim bırakacaktır.
Öneri: Sayfayı silmek yerine sepete ekleme özelliğini devre dışı bırakabilir ve ürünün stokta olmadığını belirten dikkat çekici bir metin yazabilirsiniz.
Ürünün Neden Stokta Olmadığını Belirtin
Bazı ürünler dönemsel ya da sezonluk olarak satışa çıkabilir veya tedarik süreçleri diğer ürünlere kıyasla daha uzun sürebilir. Bu durumda kullanıcılara ürünün neden stokta olmadığını belirten bir ifade sunabilirsiniz. Sezonluk bir ürünse, bu ürünün sadece bu sezonda stoklarda yer aldığını belirterek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.
Ürünün Stokta Olacağı Tahmini Tarihi Belirtin
Ürünün belli bir tedarik tarihi bulunuyorsa, ürün sayfanızda bu süreyi açık bir şekilde belirtebilirsiniz. Böylece kullanıcılar ürüne ne zaman tekrar ulaşabileceklerini görebilirler.
Tahmini tedarik tarihini belirtin. Kullanıcılar ürünün ne zaman stokta olacağını bilmek ister.
“Ürün Gelince Beni Uyar” İfadesi Ekleyin
Bu sayfalar üzerine ekstra bir eylem çağrısı ifadesi ekleyebilirsiniz. Örneğin, ürün tekrar stoklarda yerini aldığında kullanıcılara e-posta ile bildirim gönderecek bir özellik kullanabilirsiniz. Kullanıcılar üye girişi yaparak bu butona tıkladıklarında, sistem otomatik olarak bu kullanıcılara ürünün tekrar satın alınabileceğini bildiren bir gönderim yapabilir.
Farklı Bedenlere Göre Stok Durumunu Belirtin
Boyut ve beden gerektiren ürünlerde farklı boyutların stokları farklı zamanlarda tükenebilir. Bu durumda tüm ürün sayfasına bu ifadeyi eklemek yerine, stoğu biten boyut/beden için "Stoğu tükendi" ifadesini kullanabilirsiniz. Stoğun olmadığını belirttiğiniz gibi, bu beden seçiminde kullanıcıların satın alma işlemine devam edememelerini sağlamalısınız. Aksi takdirde, bu ifadeyi görmeyen kullanıcılar ürünü satın almaya çalışırlar ve bu da tüketici ile bir takım sorunlar yaşamanıza neden olabilir.
Muadil Ürünlerin Önerilerini Yapın
Stoğu biten ürünlerin muadillerini de bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Özellikle ürünün tedarik sürecinin uzaması durumunda, kullanıcıları farklı ve ilgili ürünlere yönlendirmeniz daha faydalı olacaktır. Kullanıcılar bu muadil ürünleri kendileri bulamayabilirler ve bu noktada sizin onlara bu önerileri sunmanız, kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilir.
Muadil ürünler önerin. Stoğu biten ürünlerin muadillerini önererek kullanıcıları alternatiflere yönlendirin.
Kategori ve Arama Sonuç Sayfalarında Stok Bilgilerini Paylaşın
Ürün sayfaları haricinde, kategori ve arama sonuç sayfalarında da ürünlerin stok bilgilerini paylaşmanız faydalı olacaktır. Bu noktada özellikle stoğu olmayan ürünleri belirtmeniz, kullanıcı deneyimini geliştirme konusunda önemli bir adım olacaktır. Kullanıcılar bu uyarıları gördüklerinde, bu ürünlerin sayfalarına gitmek yerine kategori sayfalarındaki diğer ürünleri incelemeye devam edebilirler.
Stoğu Tükenen Ürünleri Sayfanın Alt Bölümlerinde Gösterin
Kategori ve arama sayfalarında ürünler listelenirken, buradaki filtreleme yönteminizi de gözden geçirmeniz gerekecektir. Stoğu tükenen ürünleri sayfanın alt bölümlerinde göstermeniz, bu ürünlerin öne çıkmamasını sağlayacaktır. Böylelikle kullanıcılar doğrudan stoktaki ürünleri öncelikli olarak göreceklerdir ve bu ürünlerin üzerinde daha fazla vakit geçireceklerdir.
Tükenen Ürün Stoğa Girmeyecekse SEO İçin Ne Yapılmalı?
Stokta olmayan ve bir daha gelmeyecek ürünler için SEO açısından 301 yönlendirmesi yapmak en etkili çözümdür. Ürün sayfasını benzer veya alternatif bir ürüne yönlendirmek, organik trafiği kaybetmeden kullanıcıların aradıkları ürüne ulaşmasını sağlar. Ayrıca, ürün sayfasını tamamen kaldırmak yerine "Bu ürün artık stokta yok" mesajı ekleyerek sayfanın mevcut SEO değerini korumak ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek de faydalıdır.
Stoğu tükenen ürünlerin sayfasını silmek gerekir mi?
Hayır, stoğu tükenen ürünlerin sayfalarını e-ticaret sitenizden silmenize gerek yoktur. Sayfayı sildikten sonra tekrar açmanız durumunda, bu sayfanın Google tarafından yeniden indekslenmesi gerekecektir. Ayrıca, kullanıcılar bu sayfaya ulaşmak istediklerinde 404 hatası ile karşılaşabilirler ve bu da kötü bir izlenim bırakacaktır.
Öneri: Sayfayı silmek yerine sepete ekleme özelliğini devre dışı bırakabilir ve ürünün stokta olmadığını belirten dikkat çekici bir metin yazabilirsiniz.
Stoğu tükenen ürünlerin neden stokta olmadığını belirtmek önemli midir?
Evet, ürünlerin neden stokta olmadığını belirtmek önemlidir. Kullanıcılara ürünün neden stokta olmadığını belirten bir ifade sunabilirsiniz. Sezonluk bir ürünse, bu ürünün sadece bu sezonda stoklarda yer aldığını belirterek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.
Stoğu tükenen ürünler için tahmini bir tedarik tarihi belirtmek gerekli midir?
Evet, ürünün belli bir tedarik tarihi bulunuyorsa, ürün sayfanızda bu süreyi açık bir şekilde belirtebilirsiniz. Böylece kullanıcılar ürüne ne zaman tekrar ulaşabileceklerini görebilirler.
"Ürün Gelince Beni Uyar" ifadesi eklemek önemli midir?
Evet, bu sayfalar üzerine ekstra bir eylem çağrısı ifadesi ekleyebilirsiniz. Örneğin, ürün tekrar stoklarda yerini aldığında kullanıcılara e-posta ile bildirim gönderecek bir özellik kullanabilirsiniz. Kullanıcılar üye girişi yaparak bu butona tıkladıklarında, sistem otomatik olarak bu kullanıcılara ürünün tekrar satın alınabileceğini bildiren bir gönderim yapabilir.
Farklı bedenlere göre stok durumunu belirtmek neden önemlidir?
Boyut ve beden gerektiren ürünlerde farklı boyutların stokları farklı zamanlarda tükenebilir. Bu durumda tüm ürün sayfasına bu ifadeyi eklemek yerine, stoğu biten boyut/beden için "Stoğu tükendi" ifadesini kullanabilirsiniz. Stoğun olmadığını belirttiğiniz gibi, bu beden seçiminde kullanıcıların satın alma işlemine devam edememelerini sağlamalısınız.
Muadil ürünlerin önerilerini yapmak gerekli midir?
Stoğu biten ürünlerin muadillerini de bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Özellikle ürünün tedarik sürecinin uzaması durumunda, kullanıcıları farklı ve ilgili ürünlere yönlendirmeniz daha faydalı olacaktır.
Kategori ve arama sonuç sayfalarında stok bilgilerini paylaşmak neden önemlidir?
Ürün sayfaları haricinde, kategori ve arama sonuç sayfalarında da ürünlerin stok bilgilerini paylaşmanız faydalı olacaktır. Bu noktada özellikle stoğu olmayan ürünleri belirtmeniz, kullanıcı deneyimini geliştirme konusunda önemli bir adım olacaktır.
Stoğu tükenen ürünleri sayfanın alt bölümlerinde göstermek gerekli midir?
Kategori ve arama sayfalarında ürünler listelenirken, stoğu tükenen ürünleri sayfanın alt bölümlerinde göstermeniz, bu ürünlerin öne çıkmamasını sağlayacaktır. Böylelikle kullanıcılar doğrudan stoktaki ürünleri öncelikli olarak göreceklerdir ve bu ürünlerin üzerinde daha fazla vakit geçireceklerdir.
Popüler Videolar