Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?

31 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin satın alınmasının önüne geçmediğiniz durumlarda da kullanıcıları mağdur edeceğiniz için marka imajınıza zarar verme durumunuz olur. Bu durumda da stoğu tükenen ürünlerin e-ticaret sitesi üzerinde doğru bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir.

Sayfayı silmeyin

Stoğu tükenen ürünlerin sayfalarını e-ticaret siteniz üzerinde silmenize gerek yok. Sayfayı sildikten sonra tekrar açmanız durumunda, bu sayfanın Google tarafından yeniden indekslenmesi gerekecektir. Bunun yanı sıra kullanıcılar bu sayfaya ulaşmak istediklerinde 404 sayfası ile karşılaşabilirler ve bu da iyi bir izlenim olmayacaktır.

Sayfayı silmek yerine bu bölümde sepete ekleme özelliğini devredışı bırakabilirsiniz ve ürünün stokta kalmadığını belirten dikkat çekici bir metin yazabilirsiniz.

Ürünün neden stokta olmadığını belirtin

Bazı ürünler dönemsel ya da sezonluk olarak satışa çıkıyor olabilir ya da tedarik süreçleri diğer ürünlere kıyasla daha uzun süre alıyor olabilir. Bu durumda da kullanıcılara ürünün neden stokta olmadığını belirten bir ifade sunabilirsiniz. Sadece sezonluk bir ürünse, bu ürünün sadece bu sezonda stoklarda yer aldığını belirterek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

Tahmini bir tarih belirleyin

Ürünün belli bir tedarik tarihi bulunuyorsa, ürün sayfanızda bu süreyi de açık bir şekilde belirtebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar ürüne ne zaman tekrar ulaşabileceklerini buradan görebilirler.

“Ürün gelince beni uyar” ifadesi ekleyin

Bu sayfalar üzerine ekstra bir eyleme çağrı ifadesi de ekleyebilirsiniz. Örneğin ürün tekrar stoklarda yerini aldığında kullanıcılara e-posta ile bir bildirim gönderecek bir özellik kullanabilirsiniz. Kullanıcılar üye girişi yaparak, bu butona tıkladıklarında, sistem otomatik olarak bu kullanıcılara ürünün tekrar satın alınabilecek olduğunu bildiren bir gönderim yapabilir.

Farklı bedenlere göre stok durumunu belirtin

Boyut ve beden gerektiren ürünlerde farklı boyutların stokları farklı zamanlarda tükenebilir. Bu durumda da tüm ürün sayfasına bu ifadeyi eklemek yerine, stoğu biten boyut/beden için stoğu tükendi ifadeyi kullanabilirsiniz. Stoğun olmadığını belirttiğiniz gibi, bu beden seçiminde kullanıcıların satın alma işlemine devam edememelerini de sağlamanız gerekir. Aksi takdirde bu ifadeyi görmeyen kullanıcılar ürünü satın almaya çalışırlar ve bu da tüketici ile bir takım sorunlar yaşamanıza neden olabilir.

Muadil ürünlerin önerilerini yapın

Stoğu biten ürünlerin muadillerini de bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Özellikle ürünün tedarik sürecinin uzaması durumunda, kullanıcıları farklı ve ilgili ürünlere yönlendirmeniz daha faydalı olacaktır. Kullanıcılar bu muadil ürünleri kendileri bulamayabilirler ve bu noktada sizin onlara bu önerileri sunmanız kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilir.

Kategori ve arama sonuç sayfalarında stok bilgilerini paylaşın

Ürün sayfaları haricinde kategori ve arama sonuç sayfalarında da ürünlerin stok bilgilerini paylaşmanız faydalı olacaktır. Bu noktada özellikle stoğu olmayan ürünleri belirtmeniz kullanıcı deneyimini geliştirme konusunda önemli bir adım olacaktır. Kullanıcılar bu uyarıları gördüklerinde, bu ürünlerin sayfalarına gitmek yerine kategori sayfalarındaki diğer ürünleri incelemeye devam edebilirler.

Stoğu tükenen ürünleri sayfanın alt bölümlerinde gösterin

Kategori ve arama sayfalarında ürünler listelenirken, buradaki filtreleme yönteminizi de gözden geçirmeniz gerekecektir. Stoğu tükenen ürünleri sayfanın alt bölümlerinde göstermeniz bu ürünlerin öne çıkmamasını sağlayacaktır. Böylelikle kullanıcılar doğrudan stoktaki ürünleri öncelikli olarak görecekleri için bu ürünlerin üzerinde daha fazla vakit geçiereceklerdir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan