Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?

31 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?

Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin satın alınmasının önüne geçmediğiniz durumlarda da kullanıcıları mağdur edeceğiniz için marka imajınıza zarar verme durumunuz olur. Bu durumda da stoğu tükenen ürünlerin e-ticaret sitesi üzerinde doğru bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir.

Sayfayı silmeyin

Stoğu tükenen ürünlerin sayfalarını e-ticaret siteniz üzerinde silmenize gerek yok. Sayfayı sildikten sonra tekrar açmanız durumunda, bu sayfanın Google tarafından yeniden indekslenmesi gerekecektir. Bunun yanı sıra kullanıcılar bu sayfaya ulaşmak istediklerinde 404 sayfası ile karşılaşabilirler ve bu da iyi bir izlenim olmayacaktır.

Sayfayı silmek yerine bu bölümde sepete ekleme özelliğini devredışı bırakabilirsiniz ve ürünün stokta kalmadığını belirten dikkat çekici bir metin yazabilirsiniz.

Ürünün neden stokta olmadığını belirtin

Bazı ürünler dönemsel ya da sezonluk olarak satışa çıkıyor olabilir ya da tedarik süreçleri diğer ürünlere kıyasla daha uzun süre alıyor olabilir. Bu durumda da kullanıcılara ürünün neden stokta olmadığını belirten bir ifade sunabilirsiniz. Sadece sezonluk bir ürünse, bu ürünün sadece bu sezonda stoklarda yer aldığını belirterek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

Tahmini bir tarih belirleyin

Ürünün belli bir tedarik tarihi bulunuyorsa, ürün sayfanızda bu süreyi de açık bir şekilde belirtebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar ürüne ne zaman tekrar ulaşabileceklerini buradan görebilirler.

“Ürün gelince beni uyar” ifadesi ekleyin

Bu sayfalar üzerine ekstra bir eyleme çağrı ifadesi de ekleyebilirsiniz. Örneğin ürün tekrar stoklarda yerini aldığında kullanıcılara e-posta ile bir bildirim gönderecek bir özellik kullanabilirsiniz. Kullanıcılar üye girişi yaparak, bu butona tıkladıklarında, sistem otomatik olarak bu kullanıcılara ürünün tekrar satın alınabilecek olduğunu bildiren bir gönderim yapabilir.

Farklı bedenlere göre stok durumunu belirtin

Boyut ve beden gerektiren ürünlerde farklı boyutların stokları farklı zamanlarda tükenebilir. Bu durumda da tüm ürün sayfasına bu ifadeyi eklemek yerine, stoğu biten boyut/beden için stoğu tükendi ifadeyi kullanabilirsiniz. Stoğun olmadığını belirttiğiniz gibi, bu beden seçiminde kullanıcıların satın alma işlemine devam edememelerini de sağlamanız gerekir. Aksi takdirde bu ifadeyi görmeyen kullanıcılar ürünü satın almaya çalışırlar ve bu da tüketici ile bir takım sorunlar yaşamanıza neden olabilir.

Muadil ürünlerin önerilerini yapın

Stoğu biten ürünlerin muadillerini de bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Özellikle ürünün tedarik sürecinin uzaması durumunda, kullanıcıları farklı ve ilgili ürünlere yönlendirmeniz daha faydalı olacaktır. Kullanıcılar bu muadil ürünleri kendileri bulamayabilirler ve bu noktada sizin onlara bu önerileri sunmanız kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilir.

Kategori ve arama sonuç sayfalarında stok bilgilerini paylaşın

Ürün sayfaları haricinde kategori ve arama sonuç sayfalarında da ürünlerin stok bilgilerini paylaşmanız faydalı olacaktır. Bu noktada özellikle stoğu olmayan ürünleri belirtmeniz kullanıcı deneyimini geliştirme konusunda önemli bir adım olacaktır. Kullanıcılar bu uyarıları gördüklerinde, bu ürünlerin sayfalarına gitmek yerine kategori sayfalarındaki diğer ürünleri incelemeye devam edebilirler.

Stoğu tükenen ürünleri sayfanın alt bölümlerinde gösterin

Kategori ve arama sayfalarında ürünler listelenirken, buradaki filtreleme yönteminizi de gözden geçirmeniz gerekecektir. Stoğu tükenen ürünleri sayfanın alt bölümlerinde göstermeniz bu ürünlerin öne çıkmamasını sağlayacaktır. Böylelikle kullanıcılar doğrudan stoktaki ürünleri öncelikli olarak görecekleri için bu ürünlerin üzerinde daha fazla vakit geçiereceklerdir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Savaş Çetinkaya
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Markanızı başarılı kılmanın yolu firmanız olan rağbeti sürekli hâle getirmekten geçer. Firmanız tarafından üretilen ürün ve hizmetlerin tercih edilmesi yani söz konusu rağbetin sağlanması ise kullanıcı deneyimine bağlıdır....
14 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali