fbpx

Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?

31 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin satın alınmasının önüne geçmediğiniz durumlarda da kullanıcıları mağdur edeceğiniz için marka imajınıza zarar verme durumunuz olur. Bu durumda da stoğu tükenen ürünlerin e-ticaret sitesi üzerinde doğru bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir.

Sayfayı silmeyin

Stoğu tükenen ürünlerin sayfalarını e-ticaret siteniz üzerinde silmenize gerek yok. Sayfayı sildikten sonra tekrar açmanız durumunda, bu sayfanın Google tarafından yeniden indekslenmesi gerekecektir. Bunun yanı sıra kullanıcılar bu sayfaya ulaşmak istediklerinde 404 sayfası ile karşılaşabilirler ve bu da iyi bir izlenim olmayacaktır.

Sayfayı silmek yerine bu bölümde sepete ekleme özelliğini devredışı bırakabilirsiniz ve ürünün stokta kalmadığını belirten dikkat çekici bir metin yazabilirsiniz.

Ürünün neden stokta olmadığını belirtin

Bazı ürünler dönemsel ya da sezonluk olarak satışa çıkıyor olabilir ya da tedarik süreçleri diğer ürünlere kıyasla daha uzun süre alıyor olabilir. Bu durumda da kullanıcılara ürünün neden stokta olmadığını belirten bir ifade sunabilirsiniz. Sadece sezonluk bir ürünse, bu ürünün sadece bu sezonda stoklarda yer aldığını belirterek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

Tahmini bir tarih belirleyin

Ürünün belli bir tedarik tarihi bulunuyorsa, ürün sayfanızda bu süreyi de açık bir şekilde belirtebilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar ürüne ne zaman tekrar ulaşabileceklerini buradan görebilirler.

“Ürün gelince beni uyar” ifadesi ekleyin

Bu sayfalar üzerine ekstra bir eyleme çağrı ifadesi de ekleyebilirsiniz. Örneğin ürün tekrar stoklarda yerini aldığında kullanıcılara e-posta ile bir bildirim gönderecek bir özellik kullanabilirsiniz. Kullanıcılar üye girişi yaparak, bu butona tıkladıklarında, sistem otomatik olarak bu kullanıcılara ürünün tekrar satın alınabilecek olduğunu bildiren bir gönderim yapabilir.

Farklı bedenlere göre stok durumunu belirtin

Boyut ve beden gerektiren ürünlerde farklı boyutların stokları farklı zamanlarda tükenebilir. Bu durumda da tüm ürün sayfasına bu ifadeyi eklemek yerine, stoğu biten boyut/beden için stoğu tükendi ifadeyi kullanabilirsiniz. Stoğun olmadığını belirttiğiniz gibi, bu beden seçiminde kullanıcıların satın alma işlemine devam edememelerini de sağlamanız gerekir. Aksi takdirde bu ifadeyi görmeyen kullanıcılar ürünü satın almaya çalışırlar ve bu da tüketici ile bir takım sorunlar yaşamanıza neden olabilir.

Muadil ürünlerin önerilerini yapın

Stoğu biten ürünlerin muadillerini de bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Özellikle ürünün tedarik sürecinin uzaması durumunda, kullanıcıları farklı ve ilgili ürünlere yönlendirmeniz daha faydalı olacaktır. Kullanıcılar bu muadil ürünleri kendileri bulamayabilirler ve bu noktada sizin onlara bu önerileri sunmanız kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyebilir.

Kategori ve arama sonuç sayfalarında stok bilgilerini paylaşın

Ürün sayfaları haricinde kategori ve arama sonuç sayfalarında da ürünlerin stok bilgilerini paylaşmanız faydalı olacaktır. Bu noktada özellikle stoğu olmayan ürünleri belirtmeniz kullanıcı deneyimini geliştirme konusunda önemli bir adım olacaktır. Kullanıcılar bu uyarıları gördüklerinde, bu ürünlerin sayfalarına gitmek yerine kategori sayfalarındaki diğer ürünleri incelemeye devam edebilirler.

Stoğu tükenen ürünleri sayfanın alt bölümlerinde gösterin

Kategori ve arama sayfalarında ürünler listelenirken, buradaki filtreleme yönteminizi de gözden geçirmeniz gerekecektir. Stoğu tükenen ürünleri sayfanın alt bölümlerinde göstermeniz bu ürünlerin öne çıkmamasını sağlayacaktır. Böylelikle kullanıcılar doğrudan stoktaki ürünleri öncelikli olarak görecekleri için bu ürünlerin üzerinde daha fazla vakit geçiereceklerdir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan