E ticarete nasıl başlanır? - 2020

5 Mayıs 2020
Sinan Oypan

E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi gereken konular bulunuyor. Bu rehberimizde de e ticarete nasıl başlanır sorusunun yanıtlarını sizinle paylaşacağız.

E ticaret nasıl başlanır?

Hangi ürünü satacağınıza karar verin

E ticarete nasıl başlanır sorusuna ilk olarak hangi ürün ya da ürünleri satacağınıza yanıt vererek başlamanız gerekiyor. Satacağınız ürünlere göre, iş modeliniz, seçeceğiniz altyapı ve şirket isminiz değişiklik gösterecektir. Bu sebeple de internet üzerinden satmak istediğiniz ürünleri araştırarak, bu ürünlerin ne kadar talep göreceğini veya görmekte olduğunu analiz ederek, sizin için ideal olan ürünleri belirleyin.

İlgili rehber: İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?

Alan adınızı ve şirket adınızı belirleyin

Satmak istediğiniz ürünleri seçtikten sonra, şirketinizin ismini ve alan adını da belirlemeniz gerekiyor. Şirket isminiz illa ki sattığınız ürünlerle ilgili olmak zorunda değil. Bu sebeple de yaratıcı ve farklı seçimlere de yönelerek, özgün isimler de bulabilirsiniz. Şirket isminizi bulurken, internet araştırmaları yaparak, bulduğunuz isimlerin daha önce kullanılıp kullanılmadığını araştırmanız da önemli. Bunun yanı sıra bu seçtiğiniz isimler için alan adı aramaları yaparak, web site adreslerinin de alınıp alınmadığını kontrol etmeniz oldukça önemli. Aşağıdaki rehberlerimizde bu konular hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?

Şirket kurulumu

İnternet üzerinden satış yaptığınızda, vergi mükellefi olursunuz ve internetten satış yapmak için bir şirket sahibi olmanız gerekiyor. Bu sebeple de şirket adınıza ve iş modelinize karar verdiğinizde şirket kurulumu için başvuru yapmanız gerekiyor. Bu süreçte bir mali müşavir ile anlaşarak, onların yönlendirmeleri ile bir şirket kurabilirsiniz. Şahıs firması ya da limited şirketi kurarak da internetten satış yapabilirsiniz. Sanal POS kurulumlarını yapabilmek için de bir şirkete ihtiyacınız olduğu için şirket kurulumu e ticarete nasıl başlarım sorusunu soranların öncelikli yapacaklar listesinde olması gerkeiyor.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

E-ticaret altyapı seçimi

Satacağınzı ürünleri belirledikten ve sonrasında da şirket isminiz ile alan adınızı seçtikten sonra, e-ticaret siteniz için altyapı seçimine geçebilirsiniz. Bu süreçte farklı alternatifleri gözden geçirmeniz gerekecekitir. Satacağınız ürünlere ve ihtiyaç duyduğunuz kapasiteye göre farklı bir altyapı seçmeniz gerekir.

Ücretsiz altyapı çözümleri ile e-ticaret sitenizi kurabileceğiniz gibi bir ajans ya da yazılımcı ile çalışarak kendinize özel de bir site tasarımı yaptırabilirsiniz. Ücretsiz yazılımlar, maliyet konusunda düşük olsa da, sadece başlangıç için çözümler sunar ve kapsamlı bir tasarım yapmak istediğinizde ve altyapınızı geliştirmek istediğinizde 3. parti eklentiler kullanmanız gerekir ve bunların da maliyetleri değişiklik göstereceği için ön göremediğiniz maliyetler ortaya çıkabilir. Bunun yanı sıra ücretsiz çözümleri kullanırken, kodlama ve tasarım bilgisine de ihtiyaç duyabileceğinizi de unutmamalısınız.

İlgili rehber: WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020

Size özel bir yazılım yaptırmak istediğinizde de istediğiniz özelliklere ve sitenizin kapsamına göre maliyetler değişiklik gösterecektir. Bununla beraber özel yazılımların hazırlanması da uzun süre gerektirebilir. Sitenin kapsamına ve istenen özelliklere göre ve ayırdığınız bütçeye göre sitenin tamamlanması birkaç ay sürebilir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Bir diğer yöntem ise hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanmaktır. Hazır altyapı çözümleri size, arasından seçebileceğiniz birçok farklı tasarım sunmanın yanı sıra e-ticarete başlarken ve sonrasında işinizi büyütürken de ihtiyacınız olan çözümleri tek bir paket altında sunar. Böylelikle maliyetlerinizi önceden belirleyebilirsiniz. Kodlama ya da tasarım bilgisine ihtiyaç duymadan, başvurunuzu yaptığınız gibi siteniz hazır bir şekilde kullanımınıza hazır bir şekilde sunulur.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Başlangıçta düşük paketlerle başlayarak maliyetlerinizi düşük tutabilir ve zaman içerisinde işinizi büyüttüğünüzde, paketinizin kapsamını artırarak, ihtiyacınız olan diğer özelliklere de kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Böylelikle site tasarımı ve bakımı ile ilgilenmeden doğrudan işinize odaklanarak internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz.

E ticaret nasıl başlarım diyenler, İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerimizi inceleyerek, ihtiyaçlarına uygun çözümleri bularak, kendi online mağazalarını hemen kurarak, internetten satışa başlayabilirler. 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

Logo ve diğer görsel çalışmalarınızı yapın

Markalaşma ve marka konumlandırma çalışmalarınız için bir logonuzun olması da önemli. Bu süreçte markanızı iyi bir şekilde yansıtacak bir logo bulmanız, markanızın akılda kalıcılığını da artırmak için önemlidir. Markalaşma sürecinde ihtiyacınız olan görsel ve logo çalışmalarını da kendiniz hazırlayabileceğiniz gibi grafik tasarımcılarla çalışarak, sizin için bir logo tasarlamalarını da isteyebilirsiniz.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Site tasarımınızı yapın

Logo ve görsel çalışmalarınızı yaptıktan ve altyapı seçiminizi yaptıktan sonra e-ticaret sitenizin tasarımını da yapmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz yazılımlar ya da size özel bir yazılım seçimi kullanırken, tasarımınızın modern ve kullanıcı deneyimi açısından olumlu sonuçlar veren bir tasarım olduğundan emin olmanız gerekir.

Hazır e-ticaret paketlerini kullanıyorsanız, bu paketler size birçok farklı site tasarım şablonunu hazır olarak sunarlar. Bu seçenekler arasında marka kimliğinize en uygun olanını seçerek, tasarım süreciyle ilgilenmeden doğrudan tasarımınızı sitenize uygulayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular

Doğru tedarikçileri bulun

E ticarete nasıl başlarım sorusunu soranların gözden geçirmeleri gereken konulardan biri de ürün tedariğidir. Ürün tedariğinizi düzenli olarak sağlayabilmeniz, stoklarınızı güncel tutarak satışlarınızı düzenli olarak yapabilmenize olanak tanır. Birden fazla tedarikçi ile çalışmak işinizi ve stoklarınızı güvenceye alacaktır. Bu konuda daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir? Tedarik yönetimi nasıl yapılmalıdır?

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi hazırlayın

Markanızı belirleyerek, sitenizi kurduktan sonra artık ürünlerinizi ve markanızı pazarlamanız gerekmekte. Bu süreçte de dijital pazarlama çalışmalarına yönelmeniz önemlidir. E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmadan, tüketicilere ulaşmanız günümüzde mümkün değildir. Bu sebeple de çok kanallı bir pazarlama ve reklam stratejisi oluşturmanız gerekir.

E ticarete nasıl başlarım sorusuna yanıt ararken, pazarlama stratejileri üzerine de çalışmanız ve marka bilinirliğinizi nasıl artırabileceğinizi de öğrenmeniz önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde dijital pazarlama stratejinizi nasıl oluşturabileceğinizi ve nelere ihtiyacınız olduğunuz öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2020
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan