E-ticarete Nasıl Başlanır?

9 Kasım 2021
Markethinkers
E-ticarete Nasıl Başlanır?

Bir ihtiyacımız ortaya çıktığında, bir ürün satın almayı düşündüğümüzde artık baktığımız ilk adres internet siteleri ya da alışveriş uygulamaları. Tabii internet üzerinden aklımızdaki ürünü sadece incelemiyoruz; satın almayı da yine dijital kanallardan gerçekleştiriyoruz. Online alışveriş artık hayatımızın bir gerçeği hâline gelmiş durumda. Bu durum, elbette ki değişen ve çeşitlenen alışkanlıklara işaret ediyor.

Yaşanmakta olan bu değişim, e-ticaretin bir iş sahası olarak her geçen gün genişlemesine neden olurken bu trendin böyle devam edeceğini de fazla zorlanmadan söyleyebiliriz. Büyüyen e-ticaret pastası, yeni iş kurmak isteyenlerin ya da hâlihazırda geleneksel anlamda ticaretle uğraşanların ilgisini kaçınılmaz olarak çekiyor. Bu iş sahasının görece yeni olması da e ticarete nasıl başlanır sorusunun sık sık sorulmasına neden oluyor.

Webrazzi’den ulaşılabilecek verilere göre 2020 yılının son çeyreğinde Türkiye’deki internet kullanıcısı sayısı 59 milyona ulaşmış durumda. Bu 59 milyon kullanıcının 55,8 milyonu ise en az bir kez bir e-ticaret sitesini ziyaret etmiş. Söz konusu rakamlar yüzdeye vurulduğunda karşımıza %95 gibi etkileyici bir oran çıkıyor. Buna internet kullanıcıların ayda 9,5 saatlerini alışveriş sitelerinde geçirdiği de ekleyerek e-ticaret için koca ve hâlâ atıl noktaları bulunan bir alan yakıştırması yapabiliriz. E ticarete nasıl başlayabilirim ve benzeri sorulara verilecek birinci yanıt, bunun için öncelikle birtakım şartları karşılamak gerektiğidir. Peki bu şartlarda nelerdir?

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

E-Ticarete Başlamanın Şartları Nelerdir?

E-ticaret, uğraşmak için çok fazla şartın yerine getirilmesi gereken bir iş türü değil. Şirket kurmak, e ticarete nasıl girilir diye soran birine verilecek ilk cevaptır. Bunun dışında kalan işlemlerin hemen hemen tamamı opsiyoneldir ve işletmenin yürütmek istediği operasyona bağlı olarak değişebilir ya da çeşitlenebilir.

E-Ticaret İçin Şirket Kurmak Gerekli mi?

E ticarete nasıl başlanır sorusuna karşılık olarak hazırlanan bir iş planının birinci aşamasında şirket kurmak yer alır. Kimi alışveriş platformları ve sanal pazar yerlerleri şirket kurmadan da satış yapmanıza izin verir. Ama kendi e-ticaret sitenizi açmak için bu işlemi gerçekleştirerek ticari faaliyetlerinizi resmileştirmeniz şarttır. Aksi hâlde iş hacminiz küçük kalmaya mahkûm olacaktır.

E-ticaret ile uğraşırken online ödeme sistemleri kullanmanız ve ödemelerikredi kartı ile almanız gerekir. Bu sistemler için bankalarla yapacağız anlaşmalarda şirketinize ait belgeler talep edilir. Bu belgeleri sunabilmek için ise şirket olmanız zorunludur.

İster kendi internet sitenizden ister alışveriş platformlarında açtığınız mağazadan satış yapın, alıcılara fatura kesmeniz ve bu faturayı ürünle birlikte göndermeniz gerekir. Fatura kesmeniz vergi ödeme yükümlülüğü doğurur. Vergi ödemek için de devlet kurumları nezdinde resmî olarak şirket statüsüne sahip olmanız zorunludur. Bu noktada e-ticaretle uğraşan şirketlerin e-fatura uygulamasına tabi olup olmadığından bahsetmekte fayda var. Zira e ticarete nasıl başlanır sorusunu takiben e-fatura da merak konusu olan bir detaydır. 2021 yılı için belirlenmiş rakamlara göre yıllık cirosu 5 milyon TL’yi aşmayan şirketler için e-fatura kullanıcısı olmak zorunlu değildir; bu şirketler gönüllü olarak bu uygulamaya geçebilir. 5 milyon TL’den fazla ciroya ulaşan şirketler için ise e-fatura ve e-arşiv kullanmak zorunluluk hâline getirilmiştir.

Şirket kurma şartı, e ticarete nasıl başlanır sorusunun birinci cevabı iken kurulacak şirketin türü de ister istemez önem kazanır. E-ticarete atılmak için kurmanız gereken şirketin türüne dair bir kural yoktur. Şahıs şirketi, anonim ya da limited şirket alternatiflerinden birini, kendi tercihiniz doğrultusunda seçebilirsiniz. Bu alternatiflere dair detaylı bilgileri muhasebecinize danışarak edinebilirsiniz.

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

Bu alanda çalışmayı planlıyorsunuz e ticarete nasıl başlanır sorusu eşliğinde bir plan belirlemeniz gerekir. Hazırlayacağınız yol haritası aklınızdaki iş planını pratiğe dökmek için gereken tüm adımları, mümkün olduğunca detaylı şekilde içermelidir. E-ticaret büyümekte olan bir sektör olması nedeniyle birçok girişimcinin ilgi gösterdiği, rekabetin sürekli arttığı bir alandır. Bu rekabet ortamında başarısızlığa uğramamak adına, daha başlangıç aşamasında gerekli olan tüm adımları düşünerek ve planlı bir şekilde atmanız gerekir.

  1. Hangi Ürünü Satacağınıza Karar Verin

  2. E-ticaret, size satacağınız ürünler konusunda çok geniş olanaklar sunar. Bu noktada hangi ürün ya da ürün grubunu satacağınız tamamen sizin tercihinize bağlıdır. Hâlihazırda müşterilerin yoğun talebiyle karşılaşan ürünleri satmak ya da niş bir alan seçmek, iş planınızı bütünüyle etkileyecek bir karardır. Şirketinizin adı da internet sitenizin adresi de bu karar doğrultusunda farklılık gösterecektir. Sadece tek bir ürün grubuna odaklanmak yerine, daha geniş bir yelpazede hizmet vermek de tercih edilebilecek bir alternatiftir. Bu yönde bir tercih ile daha geniş müşteri kitlesine ulaşmanız mümkün olabilir ama maliyetleriniz de buna bağlı olarak artacaktır. Hangi ürünleri satacağınıza karar veremiyorsanız kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri konulu yazımıza göz atabilirsiniz.

    İnternetten en çok satılan ürünleri incelemeniz sizler için hangi ürünü satabileceğiniz ile alakalı fikir verecektir. Ayrııca Türkiye’de internetten anlık olarak hangi ürünlerin satıldığını incelemek isterseniz, canli.ideasoft.com.tr adresinde 81 ilde 7/24 satılan ürünleri görebilirsiniz.

  3. Alan Adınızı ve Şirket Adınızı Belirleyin

  4. Şirket ve alan adının belirlemesi, e ticarete nasıl başlanır sorusunun eşliğinde hazırlanan planın en zorlu adımlarından biridir. Adınız, potansiyel müşterilerin şirketinizle temas kuracağı ilk noktalardan biridir. Bu nedenle hem akılda kalıcı hem çarpıcı hem de faaliyet gösterdiğiniz alanı işaret eden bir isim bulmanız gerekir. Burada şirket isminizin doğrudan sattığınız ürünlerle ilişkili olması gerektiğini söylemek hatalı olur. Seçeceğiniz isim, çalışma prensiplerinize veya hizmet anlayışınıza göre de belirlenebilir. Şirket ismini seçmeden, bu konuda internette araştırma yapmanız önemlidir. Çünkü sizin bulduğunuz, çok sıcak baktığınız, hatta çok orijinal olduğunu düşündüğünüz bir isim daha önce alınmış olabilir.

    IdeaSoft ile e-ticarete başlarsanız, alan adınıza ücretsiz sahip olabilirsiniz. E-ticaret paketlerimizden birini tercih ettiğinizde e-ticarette kullanacağınız sitenin adresi (domain) paketinize dahil olacak şekilde size hediye edilmektedir.

  5. Şirket Kurulumunuzu Yapın

  6. Şirket kurulumunun e-ticaret alanında faaliyet göstermek için şart olduğunu yukarıda belirtmiştik. Satacağınız ürünleri belirleyip buna göre bir isim seçtikten sonra şirket kurulumu aşamasına geçebilirsiniz. Bu aşama maliye ve diğer resmî kurumlarla alakalı birtakım işlemleri gerektirir. Bu konuda, şirketi kurduktan sonra da birlikte çalışmayı düşündüğünüz mali müşavirden yardım alabilirsiniz. Farklı şirket türlerinin kurulumu için hangi belgelerin gerektiği gibi konularda yine mali müşaviriniz size destek olacaktır.

    IdeaSoft ile e-ticarete başladığınızda, şirket kurulumu için bankaya veya notere dahi gitmenize gerek kalmaz. 10 dakika içerisinde e-ticaret şirketinizi kurabilir, internetten satışa başlayabilirsiniz.

  7. E-ticaret Altyapınızı Seçin

  8. E ticarete nasıl başlanır sorusunu sorunların yapması gereken en önemli seçimlerden biri de kullanacakları altyapıya yöneliktir. Seçeceğiniz e-ticaret altyapısı, satacağınız ürün tipleri ve ulaşmak istediğiniz satış hacmi gibi detaylara göre belirlenmeli ve sizi yarı yolda bırakmayacak teknik özelliklere sahip olmalıdır.

    E-ticaret altyapısı seçerken izleyebileceğiniz üç farklı yol olduğu söylenebilir. Bunlar; ücretsiz altyapılar ile ilerlemek, şirketinize özel olarak bir yazılım hazırlatmak ve hazır e-ticaret paketlerini kullanmaktır. Ücretsiz altyapılar, ilk etapta düşük maliyetli olması sebebiyle öne çıkıyor gibi gözükse de e-ticaret faaliyetlerinizi geliştirmek istediğiniz noktada engel teşkil edebilir. Bu sistemler, genellikle başlangıç seviyesindeki işletmeler için tasarlanmıştır ve geliştirilmesi için yüklü maliyetlere katlanmanız gerekir. Ayrıca bu paketleri kullanırken ortaya çıkan teknik sorunlar karşısında size destek olacak birini bulmanız çok güçtür. Bu gibi durumlarda faaliyetlerinizin farklı ölçeklerde aksayacağı rahatlıkla öngörülebilir.

    Şirketinize özel olarak bir yazılım hazırlatmak, hem maliyet hem de zaman açısından dezavantajlıdır. Aklınızdaki tüm özellikleri kapsayacak bir altyapısının hazırlanması karşınıza e ticarete nasıl başlanır sorunu sorarken hesaplamadığınız düzeyde maliyetler çıkartabilir. Bu tür bir altyapının oluşturulması ayrıca uzun zaman alabilir. Birkaç ay alabilecek yazılım süreci, bu süre zarfında sizin aklınızdaki iş planının bir başkası tarafından hayata geçirilmesine dahi neden olabilir.

    E-ticaret altyapısı hakkında ücretsiz danışmanlık almak isterseniz, bu sayfadaki formu doldurmanız yeterlidir. E-ticaret uzmanlarımız uygun olduğunuz bir zaman sizlerle iletişime geçerek aklınızdaki tüm sorulara cevap verecektir. Ayrıca IdeaSoft’un e-ticaret altyapısını formu doldurduğunuz anda ücretsiz deneyebilirsiniz.

    Hazır e-ticaret altyapıları, farklı seviyedeki işletmelerin beklentilerini karşılayacak şekilde çeşitlendirilmiştir. Birçok farklı tasarım alternatifi ile hayalinizdeki e-ticaret sitesine kavuşmanızı kolaylaştıran bu altyapılar, teknik bilgi ya da beceri sahibi olmadan internetten satış yapmanızı sağlar. Başvurunuza bağlı olarak düzenlenen sistem, kullanıma hazır olarak size teslim edilir. Maliyeti kontrol altında tutabilmek de hazır e-ticaret paketlerinin sunduğu en önemli avantajlardan biridir. Daha düşük bir seviyedeki paketler başlayıp işlerinizin gidişatına göre paketinizde değişikliği yapabilir, altyapınızın seviyesini yükseltebilirsiniz. Ayrıca paketi satın aldığınız kurumun teknik ekipleri, karşılaştığınız sorunlara yönelik size destek vermeye hazır olacaktır. Siz de e ticarete nasıl başlanır sorusunu sorup bu paketler hakkında bilgi almak istiyorsanız IdeaSoft ile iletişime geçebilirsiniz.

  9. Logo ve Diğer Görsel Çalışmalarınızı Yapın

  10. Şirketinizin logosu tıpkı ismi gibi, müşterinizle kuracağınız ilişki açısından oldukça önemlidir. Hizmet anlayışınız ve kullanıcıların beğenisine sunduğunuz ürünler ile uyumlu şekilde geliştirilmiş olan logo, marka bilinirliğinize olumlu katkı yapar. İlk andan itibaren ilgili çekici etki yapan logolar, rakipleriniz arasından sıyrılmanızı da daha kolay hâle getirir. Belirlenmiş olan logo ile bağlantılı olarak, sosyal medya ve diğer mecralarda kullanılacak olan görseler, marka kimliğinin oluşması ve müşteriler tarafından fark edilmeniz konusunda oldukça işlevseldir. Bu denli önemli olan logonuz ve diğer görseller için bu alanla profesyonel olarak ilgilenen tasarımcılarla çalışmanız lehinize olacaktır.

    IdeaSoft ile çalışırsanız, konsept tasarım hizmetimizden yararlanarak firmanızın logosunu ve bazı görsel materyallerinize sahip olabilirsiniz. Ayrıca e-ticaret siteniz için özel bir tasarıma da sahip olabilirsiniz.

  11. Rekabetçi Fiyatlandırma İçin Rakip Analizi Yapın

  12. İnternet ortamı, doğası gereği rakiplerinizin faaliyetlerini takip etmeniz için geniş imkânlar sunar. Rakiplerinizin satışa çıkardığı ürünleri, reklam ve tanıtım faaliyetlerini, izlediği fiyatlandırma politikalarını rahatlıkla takip edebilirsiniz. Bu imkânlar, karar alma aşamalarında elinizi ciddi anlamda güçlendirir. Kullanıcılar, internetten alışveriş yaparken aynı ya da benzer ürünlerin farklı mecralardaki fiyatlarını inceleme ve kararlarını buna göre verme eğilimindedir. Dolayısıyla rakipleriniz sunduğu fiyatları inceleyip rekabeti lehinize çevirecek yönde kararlar alarak avantaj elde edebilirsiniz.

    IdeaSoft e-ticaret paketlerinde yer alan rakip SEO analizi özelliği sayesinde rakiplerinizin stratejisini daha e-ticarete başlamadan öğrenebilir, sektördeki oyuncuların nasıl rekabet ettikleri hakkında fikir sahibi olabilir, bir adım öne geçebilirsiniz.

  13. Site Tasarımınızı Yapın

  14. Şirket adının seçilmesinin, logo ve e-ticaret altyapısı çalışmalarının tamamlanmasının ardından sıra, bu unsurların internet sitenizde buluşturulmasına gelir. En şık logoya da sahip olsanız, hiçbir sorunsuz şekilde çalışan altyapıyı da kullansanız kullanıcı dostu olmayan ve amatör görünen bir web sitesi markanıza yönelik olumsuz bir imaj oluşturur. Bu olumsuz imaj, sadece marka kimliğinize zarar vermez; müşteriler üzerinde bir güvensizlik de yaratabilir. İnternet siteniz, hele ki fiziksel bir dükkânınız da yoksa müşterilerinizi ağırladığınız yerdir. Bu nedenle en şık, en fonksiyonel tasarıma sahip olması gerekir. Bu konuda fikir sahibi olmak için E-ticarette Kurumsal Web Tasarım Trendleri başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.

    Size özel ayrıntıların düşündüğü bir e-ticaret sitesi tasarımına sahip olmak isterseniz, alanında uzman 30 kişilik tasarım ekibimizden yardım alabilirsiniz. IdeaKonsept tasarım hizmetleri sayesinde sitenizi ziyaret edenlere mükemmel bir alışveriş deneyimi yaşatabilirsiniz.

  15. Kullanıcı Deneyimini Unutmayın

  16. E ticarete nereden başlamalı sorusunu soranlar; ürün seçimi, isim belirlenmesi logo ve site tasarımı gibi konulara fazla odaklanarak kullanıcı deneyimini gözden kaçırabilirler. Şirketlerin e-ticaret operasyonunun her noktası, yüksek bir kullanıcı deneyimi sunacak şekilde inşa edilmelidir. Bu durum, internet sitesinin tasarımını, arayüzünü ya da satın alma aşamasında devreye girecek e-ticaret altyapısını da kapsar. Tüm bu adımların kullanıcı deneyimini maksimize edecek şekilde geliştirilmesi, müşterilerin hem ilgisini ve satın alma eğilimlerini artırır hem de sonraki alışverişlerde sizin sitenizi tercih etmesini sağlar.

  17. Ürün Başlık ve Açıklamalarını Oluşturun

  18. Satacağınız ürünleri, kendi sitenize ya da pazar yeri platformlarına eklerken başlık ve açıklama dikkat etmeniz gerekir. Başlıklar, ürün hakkında genel bilgi verirken açıklamalar mümkün mertebe detaylı ve bilgilendirici olmalıdır. Sizin sunmadığınız bilgileri farklı mecralarda bulan müşteriler, satın alma işlemi için de yine o mecraları tercih edeceklerdir. Bu nedenle e ticarete nasıl başlanır sorusu ile çıktığınız yolda ürün başlık ve açıklamalarını göz ardı etmemeniz gerekir. Zira bunlar, ilk etapla akla gelmedikleri için unutulabilen ama e-ticaret faaliyetleri için büyük önem taşıyan detaylardır.

    IdeaSoft App Store’da bulunan ücretsiz SEO Analizi uygulamasını kullanarak ürünlerinizin başlık ve açıklamalarını nasıl yazmanız gerektiği ile alakalı öneriler alabilirsiniz.

  19. Ürün Görsellerine Dikkat Edin

  20. Görselliğin çok önemli olduğu bir dönemdeyiz. Hele ki söz konusu e-ticaret faaliyetlerinin yürütüldüğü dijital dünya olunca, görseller daha da önemli hâle geliyor. Bu nedenle internetten satmayı düşündüğünüz ürünlere ait görsellerin mümkün olan en yüksek kalitede olması gerekir. Fakat sadece kalite, müşterilerin aradığını bulması açısından yeterli olmaz. Ürünün tüm özelliklerinin rahatlıkla görülmesini sağlayan, detaylı ve sayıca fazla fotoğraf yüklemeniz, müşterilerin hem aradığını bulmasını sağlar hem de şirketinize duyduğu güveni yükseltir.

    Pazar araştırması yaparak rakiplerinizin sitelerine ya da alışveriş platformlarına yüklediği ürün görsellerine göz atmak, bu konuda size yardımcı olacaktır. Ürünlerin en yüksek kalitede görsellerini elde etmek için izleyeceğiniz en isabetli yol, çekimler için profesyonel bir fotoğrafçı ile çalışmaktır. Satacağınız ürünleri internet sitenize ya da pazar yeri uygulamalarına yüklerken internetten bulunmuş izlenimi yaratan, jenerik görsellerden kaçınmanızı da tavsiye edebiliriz.

    E-ticarete IdeaSoft ile başlarsanız, ürün fotoğraflarınızın çekimi için profesyonel hizmeti size özel fiyatlarla alabilirsiniz. E-ticaret Çözüm Merkezi’nde yer alan fotoğraf ajanslarından dilediğiniz ile indirimli fiyatlar ile çalışabilir, ürünlerinizin kaliteli fotoğrafları ile internetten satışlarınızı katlayabilirsiniz.

  21. Pazarlama ve Reklam Stratejilerinizi Hazırlayın

  22. E-ticaret sektörünün yoğun bir rekabete sahne olduğunu söylemiştik. Bu alanda hedeflediğiniz başarıyı elde etmek için, doğru ürünleri seçmeniz ya da en yüksek kullanıcı deneyimini sağlamanız yeterli olmayabilir. Çünkü bunun için öncelikle potansiyel müşterileriniz sizin markanız ve ürünlerinizden haberdar olması gerekir. Doğru pazarlama ve reklam stratejilerini hazırlayarak ürünlerinizi geniş kitlelerle buluşturabilirsiniz.

    IdeaSoft ile çalıştığınızda Google, Facebook ve Instagram reklamlarınızı “tek tıkla” kurabilirsiniz. Ürünlerinizin görünürlüğünü ve satış rakamlarını artırmak için OtoPilot ve Facebook 360 hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

E-Ticaret Sitesi Nasıl Kurulur?

E-ticaret sitesi kurmak, çok farklı aşamalardan oluşan ve uzmanlık gerektiren bir süreçtir. Bu konuda bilgi ya da fikir sahibi olmadan, e-ticaret sitesi kurulumuna kalkışmak olumsuz sonuçlar doğurabilir. Bu konuda merak ettiklerinizin cevabını E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi başlıklı yazımızda bulabilirsiniz.

E-Ticaret Paketleri

Hazır e-ticaret paketleri, bu alana girmeyi düşünenlerin ihtiyacı olan birçok özelliği bir araya getiren hizmetlerdir. E ticarete nasıl başlanır sorusunun cevabı olan hemen hemen tüm özellikler bu paketlerin içerisinde bulunur. Farklı seviyedeki girişimler için farklı özelliklere sahip olacak şekilde hazırlanan bu paketler hakkında detaylı bilgiyi IdeaSoft’tan alabilirsiniz.

E-Ticaret Altyapıları

E-ticaret altyapısı, genel olarak kurulan sistemin sağlıklı şekilde çalışabilmesi için gerekli olan öğeleri içerir. Kurduğunuz ve ürün satışı yaptığınız sitenin ödeme sisteminden arama motoru optimizasyonuna kadar pek çok özellik, bu altyapıların bir parçası olarak değerlendirilebilir. Altyapınız ne kadar sağlamsa çalışmalarınız sırasında sorunla karşılaşma ihtimaliniz o kadar düşük olur.

E-Ticaret Sitesi Kurma Maliyeti

E ticarete nasıl başlanır sorusunu soranların en merak ettiği konulardan biri de elbette ki bu amaçla kurulacak bir internet sitesinin maliyetidir. IdeaSoft’un sunduğu e-ticaret paketleri farklı özelliklere sahiptir ve maliyetleri de bunlara bağlı olarak değişmektedir. Bu paketleri inceleyerek e-ticaret sitesi kurma maliyeti hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

E-Ticarete Başlamak İçin Gerekli Olan Belgeler Nelerdir?

E-ticarete başlamak için gereken belgeler, şirket kurulumu sırasında resmî kurumlarca talep edilenlerden farklı değildir. Bu belgeler, kurulacak şirketin türüne göre değişiklik gösterir. Hangi şirket türü için hangi belgelerin gerektiğini internet üzerinden rahatlıkla bulabilirsiniz.

Bunun dışında şirketin kurulmasının ardından sahip olunan ve e-ticaret işlerinin kolay ve sorunsuz şekilde sürmesini sağlayan evrak ve bilgiler de vardır. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Vergi levhası ve vergi numarası
  • Ticaret odasına kayıt olan firmalar için faaliyet belgesi
  • İmza beyannamesi ya da sirküleri
  • ETBİS kaydı
  • KEP adresi
  • Altyapı sağlayıcı firma ile yapılan anlaşma
  • Kargo firması ile yapılan anlaşma
  • Ödeme aracılık kurumu ile yapılan anlaşma

E-Ticaret Pazar Yerleri mi? Kendi Siteniz mi?

E ticarete nereden başlamalıyım diye soranların vermesi gereken kararlardan biri de faaliyetlerini sanal pazar yerlerinden mi yoksa kendi siteleri üzerinden mi yürütecekleridir. Bu konuda bir seçeneğin diğerinden daha avantajlı olduğunu söylemek çok zordur. Zira ikisinin de kendi içinde avantaj ve dezavantajları vardır. Bu konuda iki seçenekten birini tek başına değerlendirmektense internet sitesi ve pazar yerlerini birlikte kullanma yoluna da gidilebilir. Kendi sitenizi kurduktan sonra buradaki ürünleri gerekli entegrasyonlarla sanal pazar yerlerine aktarmak, daha fazla sayıda müşteri ile buluşmanızı kolaylaştırır. Burada belirleyici olan şirketin hedef ve beklentileridir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin