E satış sitesi kurmak için neler gerekli?

2 Haziran 2020
Sinan Oypan

E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek olduğu gibi siteyi de sağlam temeller üzerine kurabilmektir. E-ticaret sektörüne girmek isteyen ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenler için de bu rehberimizde bir site kurmak için gerekli olanları listeleyeceğiz.

İlgili rehber: Girişimciler için E-ticaretin avantajları ve dezavantajları

E satış sitesi kurmak için gerekenler

Şirket kurma

İnternet üzerinden satış yapmak istiyorsanız bir şirketinizin olması gerekmekte. Bazı sanal pazaryerleri üzerinde kişisel olarak ürün satışı yapabilmektesiniz; ancak büyük hacimli satış yapabilmek ve kendi markanızla satış yapabilmek için bir şirket kurmanız gerekmekte. Bir şirket kurmadan, sitenizin altyapısını kurabilir, ürünlerinizi yerleştirebilirsiniz. Ancak sanal POS kurulumları için bir şirketinizin olması gerekir.

Şahıs, Limited ya da Anonim şirket kurarak, e satış yapmaya başlayabilirsiniz. İnternetten satış yaptığınızda vergi mükellefi olduğunuz için bu bir zorunluluktur ve aksi takdirde yasal bir takım sorunlarla yüzleşebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde şahıs ve limited şirket kurulumu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Altyapı seçimi

E satış sitesi kurarken, doğru ve güvenilir bir altyapı seçimi yapmanız da gerekir. Sitenizin temelini sağlam oturtmamanız halinde, yaptığınız iş sekteye uğrayacağı gibi size hem maddi hem de manevi sorunlar getirebilir. E-ticaret sitesi kurarken, ücretsiz altyapılar kullanabileceğiniz gibi, kendi işinize özel bir kodlama yaptırabilir ya da hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanabilirsiniz.

Bu üç yöntemin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunsa da e-ticarete yeni başlıyorsanız ve tasarım ya da kodlama bilginiz bulunmuyorsa hazır e-ticaret paketleri bu noktada size daha fazla avantaj sağlayacaktır. Hazır bir altyapı olmasının yanı sıra, güvenlik, kargo anlaşmaları, sürekli müşteri desteği ve maliyet olarak daha çok avantaj sağlar. Diğer altyapı seçeneklerinin avantaj ve dezavantajlarını görmek için bu sayfayı inceleyebilirsiniz.

İnternetten satış yapmak ve kendi işinizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft akılı e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak, hizmetlerimizden yararlanmaya başlayabilirsiniz.

Alan adı ve sunucu

E satış yapabilmek için internette kullanabileceğiniz bir adresinizin olması gerekiyor. Bu adrese de alan adı denmektedir. Şirketiniz için bir alan adı satın almanız gerekiyor. Alan adı tek başına yeterli değil tabii ki. Verilerinizin ve linklerinizin barındırılacağı bir sunucu (hosting) almanız gerekmektedir. Sunucu üzerinde siteniz üzerindeki tüm veriler saklanacağı için de güvenli bir sunucu seçmeniz önemlidir. Sunucu seçiminde dikkat etmeniz gerekenler yazımızdan bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Ürün fotoğrafları

İnternetten satış yaparken öncelikli olarak ihtiyacınız olan görsel ögeler ürün fotoğraflarıdır. Kullanıcılar satın alacakları ürünleri detaylı bir şekilde bu fotoğraflardan görmek isterler. Bir başka deyişle, ürün fotoğraflarınızın ve site tasarımınız işinizin vitrinidir. Vitrininiz ne kadar çekici olursa, kullanıcıların satın alma kararlarını o kadar etkilersiniz.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Ürün fotoğraflarınız yeterince kaliteli olmaz, ürünlerin detaylarını iyi bir şekilde ortaya koymazsa, kullanıcılar ürün hakkında fikir sahibi olamazlar. Bunun yanı sıra yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla da ürün görüntürlerinin kalitesini artırmanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Logo ve bannerlar

E satış sitesindeki bir diğer önemli unsur ise logodur. Marka kimliğini yaratma ve marka bilinirliğinizi artırmak için bir logo oluşturmanız gerekir. Logo tasarımı görsel olarak markanızın nasıl bir yapısı olduğunu ve kimliğini dışarı yansıtır.

İlgili rehber: Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Banner tasarımları da kampanyalarınızı, mesajlarınızı ya da öne çıkan ürünlerinizi site üzerinde göstermek için oldukça etkilidir. Banner tasarımlarınızı aynı zamanda farklı dijital yayınlar üzerinde reklam vermek için de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)

Sermaye ve bütçe yönetimi

E-ticaret düşük bütçelerle başlanabilir. Maliyetlerinizi azaltmanın birçok farklı yolu vardır. Ancak işinizi büyütmek için elinizdeki sermayeyi iyi yöneterek bütçe yönetimi yapmanız gerekir. Bütçe yönetimini doğru yapmadığınızda gereksiz harcamalar yaparak, elinizdeki sermayeyi kısa sürede tüketebilirsiniz.

Site kurulum masrafları, aylık ödenmesi gereken vergiler, şirket harcamaları, kargo masrafları, ürün tedarik ücretleri gibi birçok giderin yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmaları için de belli bir bütçenizin olması gerekir. Bu çalışmalar için bir bütçe oluşturmanız ve bütçenizi nasıl yöneteceğinize yönelik bir plan oluşturmanız bu etapta oldukça önemlidir. Yazının devamında e-ticaret sitesinin yıllık maliyetleriyle ilgili bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları

Pazarlama reklam stratejileri

E satış sitesi kurduktan sonra, markanızı pazarlamanız ve ürünlerinizi tüketicilere ulaştırmanız gerekir. Doğru bir pazarlama planı oluşturmadan tüketicilere ulaşmanız ve ürünlerinizi satmanız pek mümkün değildir. Günümüzde e-ticaret sektöründe ciddi bir rekabet vardır ve bu sebeple de pazarlama plan ve stratejinizi mümkün olduğunca detaylı hazırlamanız ve uygulamanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

E satış sitesi ile ilgili sık sorulan sorular

E satış sitesi kurma maliyetleri ne kadar?

İnternette satış mağazası kurduğunuzda yıllık olarak hesaplamanız ve ödemeniz gereken ücretler bulunur. E-ticaret altyapı sistemi maliyetleri, alan adı ve sunucu maliyetleri, site bakım maliyetleri, kullanılan teknolojik yazılım ve donanımların maliyetleri, kargo giderleri, ürün tedarik masrafları, çalışan maaş ve sigortaları, şirket ve ofis giderleri ve vergiler gibi birçok farklı gider kalemi bulunmaktadır. Yapılan işin büyüklüğüne göre de bu masraflar değişiklik göstermektedir.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

E satış sitesi için altyapı seçerken nelere dikkat etmeli?

E satış sitesi kurarken altyapı seçimi sürecinde, müşteri desteği, farklı tasarım ve teknik çözüm alternatifleri, ödeme sistemi entegrasyonları, SEO uyumluluğu, mağaza yönetim araçları ve kargo anlaşma seçenekleri gibi detaylara dikkat etmenizde yarar var.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan