E satış sitesi kurmak için neler gerekli?

2 Haziran 2020
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?

E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek olduğu gibi siteyi de sağlam temeller üzerine kurabilmektir. E-ticaret sektörüne girmek isteyen ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenler için de bu rehberimizde bir site kurmak için gerekli olanları listeleyeceğiz.

İlgili rehber: Girişimciler için E-ticaretin avantajları ve dezavantajları

E satış sitesi kurmak için gerekenler

Şirket kurma

İnternet üzerinden satış yapmak istiyorsanız bir şirketinizin olması gerekmekte. Bazı sanal pazaryerleri üzerinde kişisel olarak ürün satışı yapabilmektesiniz; ancak büyük hacimli satış yapabilmek ve kendi markanızla satış yapabilmek için bir şirket kurmanız gerekmekte. Bir şirket kurmadan, sitenizin altyapısını kurabilir, ürünlerinizi yerleştirebilirsiniz. Ancak sanal POS kurulumları için bir şirketinizin olması gerekir.

Şahıs, Limited ya da Anonim şirket kurarak, e satış yapmaya başlayabilirsiniz. İnternetten satış yaptığınızda vergi mükellefi olduğunuz için bu bir zorunluluktur ve aksi takdirde yasal bir takım sorunlarla yüzleşebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde şahıs ve limited şirket kurulumu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Altyapı seçimi

E satış sitesi kurarken, doğru ve güvenilir bir altyapı seçimi yapmanız da gerekir. Sitenizin temelini sağlam oturtmamanız halinde, yaptığınız iş sekteye uğrayacağı gibi size hem maddi hem de manevi sorunlar getirebilir. E-ticaret sitesi kurarken, ücretsiz altyapılar kullanabileceğiniz gibi, kendi işinize özel bir kodlama yaptırabilir ya da hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanabilirsiniz.

Bu üç yöntemin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunsa da e-ticarete yeni başlıyorsanız ve tasarım ya da kodlama bilginiz bulunmuyorsa hazır e-ticaret paketleri bu noktada size daha fazla avantaj sağlayacaktır. Hazır bir altyapı olmasının yanı sıra, güvenlik, kargo anlaşmaları, sürekli müşteri desteği ve maliyet olarak daha çok avantaj sağlar. Diğer altyapı seçeneklerinin avantaj ve dezavantajlarını görmek için bu sayfayı inceleyebilirsiniz.

İnternetten satış yapmak ve kendi işinizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft akılı e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak, hizmetlerimizden yararlanmaya başlayabilirsiniz.

Alan adı ve sunucu

E satış yapabilmek için internette kullanabileceğiniz bir adresinizin olması gerekiyor. Bu adrese de alan adı denmektedir. Şirketiniz için bir alan adı satın almanız gerekiyor. Alan adı tek başına yeterli değil tabii ki. Verilerinizin ve linklerinizin barındırılacağı bir sunucu (hosting) almanız gerekmektedir. Sunucu üzerinde siteniz üzerindeki tüm veriler saklanacağı için de güvenli bir sunucu seçmeniz önemlidir. Sunucu seçiminde dikkat etmeniz gerekenler yazımızdan bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Ürün fotoğrafları

İnternetten satış yaparken öncelikli olarak ihtiyacınız olan görsel ögeler ürün fotoğraflarıdır. Kullanıcılar satın alacakları ürünleri detaylı bir şekilde bu fotoğraflardan görmek isterler. Bir başka deyişle, ürün fotoğraflarınızın ve site tasarımınız işinizin vitrinidir. Vitrininiz ne kadar çekici olursa, kullanıcıların satın alma kararlarını o kadar etkilersiniz.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Ürün fotoğraflarınız yeterince kaliteli olmaz, ürünlerin detaylarını iyi bir şekilde ortaya koymazsa, kullanıcılar ürün hakkında fikir sahibi olamazlar. Bunun yanı sıra yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla da ürün görüntürlerinin kalitesini artırmanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Logo ve bannerlar

E satış sitesindeki bir diğer önemli unsur ise logodur. Marka kimliğini yaratma ve marka bilinirliğinizi artırmak için bir logo oluşturmanız gerekir. Logo tasarımı görsel olarak markanızın nasıl bir yapısı olduğunu ve kimliğini dışarı yansıtır.

İlgili rehber: Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Banner tasarımları da kampanyalarınızı, mesajlarınızı ya da öne çıkan ürünlerinizi site üzerinde göstermek için oldukça etkilidir. Banner tasarımlarınızı aynı zamanda farklı dijital yayınlar üzerinde reklam vermek için de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)

Sermaye ve bütçe yönetimi

E-ticaret düşük bütçelerle başlanabilir. Maliyetlerinizi azaltmanın birçok farklı yolu vardır. Ancak işinizi büyütmek için elinizdeki sermayeyi iyi yöneterek bütçe yönetimi yapmanız gerekir. Bütçe yönetimini doğru yapmadığınızda gereksiz harcamalar yaparak, elinizdeki sermayeyi kısa sürede tüketebilirsiniz.

Site kurulum masrafları, aylık ödenmesi gereken vergiler, şirket harcamaları, kargo masrafları, ürün tedarik ücretleri gibi birçok giderin yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmaları için de belli bir bütçenizin olması gerekir. Bu çalışmalar için bir bütçe oluşturmanız ve bütçenizi nasıl yöneteceğinize yönelik bir plan oluşturmanız bu etapta oldukça önemlidir. Yazının devamında e-ticaret sitesinin yıllık maliyetleriyle ilgili bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları

Pazarlama reklam stratejileri

E satış sitesi kurduktan sonra, markanızı pazarlamanız ve ürünlerinizi tüketicilere ulaştırmanız gerekir. Doğru bir pazarlama planı oluşturmadan tüketicilere ulaşmanız ve ürünlerinizi satmanız pek mümkün değildir. Günümüzde e-ticaret sektöründe ciddi bir rekabet vardır ve bu sebeple de pazarlama plan ve stratejinizi mümkün olduğunca detaylı hazırlamanız ve uygulamanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

E satış sitesi ile ilgili sık sorulan sorular

E satış sitesi kurma maliyetleri ne kadar?

İnternette satış mağazası kurduğunuzda yıllık olarak hesaplamanız ve ödemeniz gereken ücretler bulunur. E-ticaret altyapı sistemi maliyetleri, alan adı ve sunucu maliyetleri, site bakım maliyetleri, kullanılan teknolojik yazılım ve donanımların maliyetleri, kargo giderleri, ürün tedarik masrafları, çalışan maaş ve sigortaları, şirket ve ofis giderleri ve vergiler gibi birçok farklı gider kalemi bulunmaktadır. Yapılan işin büyüklüğüne göre de bu masraflar değişiklik göstermektedir.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

E satış sitesi için altyapı seçerken nelere dikkat etmeli?

E satış sitesi kurarken altyapı seçimi sürecinde, müşteri desteği, farklı tasarım ve teknik çözüm alternatifleri, ödeme sistemi entegrasyonları, SEO uyumluluğu, mağaza yönetim araçları ve kargo anlaşma seçenekleri gibi detaylara dikkat etmenizde yarar var.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan