E satış sitesi kurmak için neler gerekli?

2 Haziran 2020
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?

E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek olduğu gibi siteyi de sağlam temeller üzerine kurabilmektir. E-ticaret sektörüne girmek isteyen ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenler için de bu rehberimizde bir site kurmak için gerekli olanları listeleyeceğiz.

İlgili rehber: Girişimciler için E-ticaretin avantajları ve dezavantajları

E satış sitesi kurmak için gerekenler

Şirket kurma

İnternet üzerinden satış yapmak istiyorsanız bir şirketinizin olması gerekmekte. Bazı sanal pazaryerleri üzerinde kişisel olarak ürün satışı yapabilmektesiniz; ancak büyük hacimli satış yapabilmek ve kendi markanızla satış yapabilmek için bir şirket kurmanız gerekmekte. Bir şirket kurmadan, sitenizin altyapısını kurabilir, ürünlerinizi yerleştirebilirsiniz. Ancak sanal POS kurulumları için bir şirketinizin olması gerekir.

Şahıs, Limited ya da Anonim şirket kurarak, e satış yapmaya başlayabilirsiniz. İnternetten satış yaptığınızda vergi mükellefi olduğunuz için bu bir zorunluluktur ve aksi takdirde yasal bir takım sorunlarla yüzleşebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde şahıs ve limited şirket kurulumu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Altyapı seçimi

E satış sitesi kurarken, doğru ve güvenilir bir altyapı seçimi yapmanız da gerekir. Sitenizin temelini sağlam oturtmamanız halinde, yaptığınız iş sekteye uğrayacağı gibi size hem maddi hem de manevi sorunlar getirebilir. E-ticaret sitesi kurarken, ücretsiz altyapılar kullanabileceğiniz gibi, kendi işinize özel bir kodlama yaptırabilir ya da hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanabilirsiniz.

Bu üç yöntemin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunsa da e-ticarete yeni başlıyorsanız ve tasarım ya da kodlama bilginiz bulunmuyorsa hazır e-ticaret paketleri bu noktada size daha fazla avantaj sağlayacaktır. Hazır bir altyapı olmasının yanı sıra, güvenlik, kargo anlaşmaları, sürekli müşteri desteği ve maliyet olarak daha çok avantaj sağlar. Diğer altyapı seçeneklerinin avantaj ve dezavantajlarını görmek için bu sayfayı inceleyebilirsiniz.

İnternetten satış yapmak ve kendi işinizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft akılı e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak, hizmetlerimizden yararlanmaya başlayabilirsiniz.

Alan adı ve sunucu

E satış yapabilmek için internette kullanabileceğiniz bir adresinizin olması gerekiyor. Bu adrese de alan adı denmektedir. Şirketiniz için bir alan adı satın almanız gerekiyor. Alan adı tek başına yeterli değil tabii ki. Verilerinizin ve linklerinizin barındırılacağı bir sunucu (hosting) almanız gerekmektedir. Sunucu üzerinde siteniz üzerindeki tüm veriler saklanacağı için de güvenli bir sunucu seçmeniz önemlidir. Sunucu seçiminde dikkat etmeniz gerekenler yazımızdan bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Ürün fotoğrafları

İnternetten satış yaparken öncelikli olarak ihtiyacınız olan görsel ögeler ürün fotoğraflarıdır. Kullanıcılar satın alacakları ürünleri detaylı bir şekilde bu fotoğraflardan görmek isterler. Bir başka deyişle, ürün fotoğraflarınızın ve site tasarımınız işinizin vitrinidir. Vitrininiz ne kadar çekici olursa, kullanıcıların satın alma kararlarını o kadar etkilersiniz.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Ürün fotoğraflarınız yeterince kaliteli olmaz, ürünlerin detaylarını iyi bir şekilde ortaya koymazsa, kullanıcılar ürün hakkında fikir sahibi olamazlar. Bunun yanı sıra yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla da ürün görüntürlerinin kalitesini artırmanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Logo ve bannerlar

E satış sitesindeki bir diğer önemli unsur ise logodur. Marka kimliğini yaratma ve marka bilinirliğinizi artırmak için bir logo oluşturmanız gerekir. Logo tasarımı görsel olarak markanızın nasıl bir yapısı olduğunu ve kimliğini dışarı yansıtır.

İlgili rehber: Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Banner tasarımları da kampanyalarınızı, mesajlarınızı ya da öne çıkan ürünlerinizi site üzerinde göstermek için oldukça etkilidir. Banner tasarımlarınızı aynı zamanda farklı dijital yayınlar üzerinde reklam vermek için de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)

Sermaye ve bütçe yönetimi

E-ticaret düşük bütçelerle başlanabilir. Maliyetlerinizi azaltmanın birçok farklı yolu vardır. Ancak işinizi büyütmek için elinizdeki sermayeyi iyi yöneterek bütçe yönetimi yapmanız gerekir. Bütçe yönetimini doğru yapmadığınızda gereksiz harcamalar yaparak, elinizdeki sermayeyi kısa sürede tüketebilirsiniz.

Site kurulum masrafları, aylık ödenmesi gereken vergiler, şirket harcamaları, kargo masrafları, ürün tedarik ücretleri gibi birçok giderin yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmaları için de belli bir bütçenizin olması gerekir. Bu çalışmalar için bir bütçe oluşturmanız ve bütçenizi nasıl yöneteceğinize yönelik bir plan oluşturmanız bu etapta oldukça önemlidir. Yazının devamında e-ticaret sitesinin yıllık maliyetleriyle ilgili bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları

Pazarlama reklam stratejileri

E satış sitesi kurduktan sonra, markanızı pazarlamanız ve ürünlerinizi tüketicilere ulaştırmanız gerekir. Doğru bir pazarlama planı oluşturmadan tüketicilere ulaşmanız ve ürünlerinizi satmanız pek mümkün değildir. Günümüzde e-ticaret sektöründe ciddi bir rekabet vardır ve bu sebeple de pazarlama plan ve stratejinizi mümkün olduğunca detaylı hazırlamanız ve uygulamanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

E satış sitesi ile ilgili sık sorulan sorular

E satış sitesi kurma maliyetleri ne kadar?

İnternette satış mağazası kurduğunuzda yıllık olarak hesaplamanız ve ödemeniz gereken ücretler bulunur. E-ticaret altyapı sistemi maliyetleri, alan adı ve sunucu maliyetleri, site bakım maliyetleri, kullanılan teknolojik yazılım ve donanımların maliyetleri, kargo giderleri, ürün tedarik masrafları, çalışan maaş ve sigortaları, şirket ve ofis giderleri ve vergiler gibi birçok farklı gider kalemi bulunmaktadır. Yapılan işin büyüklüğüne göre de bu masraflar değişiklik göstermektedir.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

E satış sitesi için altyapı seçerken nelere dikkat etmeli?

E satış sitesi kurarken altyapı seçimi sürecinde, müşteri desteği, farklı tasarım ve teknik çözüm alternatifleri, ödeme sistemi entegrasyonları, SEO uyumluluğu, mağaza yönetim araçları ve kargo anlaşma seçenekleri gibi detaylara dikkat etmenizde yarar var.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
Teknolojinin gelişimine bağlı olarak günlük alışkanlıklarımız değişiyor. Hayatlarımızın parçası olan işlemleri artık teknolojinin yardımı ile çok daha zahmetsiz şekilde yapabiliyoruz. Son yıllarda hayatımızın nasıl...
9 Aralık 2021
Markethinkers
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Paraşüt Nedir, Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?
Paraşüt Nedir, Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?
E-ticaret, dükkân gibi fiziksel alanlar kiralamak ve buralarda görevlendirmek üzere çalışan istihdam etmek gibi gerekliliklerin bulunmadığı bir iş modelidir. Dolayısıyla pek çok genç girişimci ile küçük ve orta ölçekli işletme...
21 Mart 2022
Markethinkers
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Link Kısaltma Nedir?
Link Kısaltma Nedir?
Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu...
5 Eylül 2021
Markethinkers
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın