E satış sitesi kurmak için neler gerekli?

2 Haziran 2020
Sinan Oypan

E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek olduğu gibi siteyi de sağlam temeller üzerine kurabilmektir. E-ticaret sektörüne girmek isteyen ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenler için de bu rehberimizde bir site kurmak için gerekli olanları listeleyeceğiz.

İlgili rehber: Girişimciler için E-ticaretin avantajları ve dezavantajları

E satış sitesi kurmak için gerekenler

Şirket kurma

İnternet üzerinden satış yapmak istiyorsanız bir şirketinizin olması gerekmekte. Bazı sanal pazaryerleri üzerinde kişisel olarak ürün satışı yapabilmektesiniz; ancak büyük hacimli satış yapabilmek ve kendi markanızla satış yapabilmek için bir şirket kurmanız gerekmekte. Bir şirket kurmadan, sitenizin altyapısını kurabilir, ürünlerinizi yerleştirebilirsiniz. Ancak sanal POS kurulumları için bir şirketinizin olması gerekir.

Şahıs, Limited ya da Anonim şirket kurarak, e satış yapmaya başlayabilirsiniz. İnternetten satış yaptığınızda vergi mükellefi olduğunuz için bu bir zorunluluktur ve aksi takdirde yasal bir takım sorunlarla yüzleşebilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde şahıs ve limited şirket kurulumu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Altyapı seçimi

E satış sitesi kurarken, doğru ve güvenilir bir altyapı seçimi yapmanız da gerekir. Sitenizin temelini sağlam oturtmamanız halinde, yaptığınız iş sekteye uğrayacağı gibi size hem maddi hem de manevi sorunlar getirebilir. E-ticaret sitesi kurarken, ücretsiz altyapılar kullanabileceğiniz gibi, kendi işinize özel bir kodlama yaptırabilir ya da hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanabilirsiniz.

Bu üç yöntemin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunsa da e-ticarete yeni başlıyorsanız ve tasarım ya da kodlama bilginiz bulunmuyorsa hazır e-ticaret paketleri bu noktada size daha fazla avantaj sağlayacaktır. Hazır bir altyapı olmasının yanı sıra, güvenlik, kargo anlaşmaları, sürekli müşteri desteği ve maliyet olarak daha çok avantaj sağlar. Diğer altyapı seçeneklerinin avantaj ve dezavantajlarını görmek için bu sayfayı inceleyebilirsiniz.

İnternetten satış yapmak ve kendi işinizi kurmak istiyorsanız İdeaSoft akılı e-ticaret paketlerinden yararlanabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak, hizmetlerimizden yararlanmaya başlayabilirsiniz.

Alan adı ve sunucu

E satış yapabilmek için internette kullanabileceğiniz bir adresinizin olması gerekiyor. Bu adrese de alan adı denmektedir. Şirketiniz için bir alan adı satın almanız gerekiyor. Alan adı tek başına yeterli değil tabii ki. Verilerinizin ve linklerinizin barındırılacağı bir sunucu (hosting) almanız gerekmektedir. Sunucu üzerinde siteniz üzerindeki tüm veriler saklanacağı için de güvenli bir sunucu seçmeniz önemlidir. Sunucu seçiminde dikkat etmeniz gerekenler yazımızdan bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Ürün fotoğrafları

İnternetten satış yaparken öncelikli olarak ihtiyacınız olan görsel ögeler ürün fotoğraflarıdır. Kullanıcılar satın alacakları ürünleri detaylı bir şekilde bu fotoğraflardan görmek isterler. Bir başka deyişle, ürün fotoğraflarınızın ve site tasarımınız işinizin vitrinidir. Vitrininiz ne kadar çekici olursa, kullanıcıların satın alma kararlarını o kadar etkilersiniz.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Ürün fotoğraflarınız yeterince kaliteli olmaz, ürünlerin detaylarını iyi bir şekilde ortaya koymazsa, kullanıcılar ürün hakkında fikir sahibi olamazlar. Bunun yanı sıra yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla da ürün görüntürlerinin kalitesini artırmanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Logo ve bannerlar

E satış sitesindeki bir diğer önemli unsur ise logodur. Marka kimliğini yaratma ve marka bilinirliğinizi artırmak için bir logo oluşturmanız gerekir. Logo tasarımı görsel olarak markanızın nasıl bir yapısı olduğunu ve kimliğini dışarı yansıtır.

İlgili rehber: Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Banner tasarımları da kampanyalarınızı, mesajlarınızı ya da öne çıkan ürünlerinizi site üzerinde göstermek için oldukça etkilidir. Banner tasarımlarınızı aynı zamanda farklı dijital yayınlar üzerinde reklam vermek için de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)

Sermaye ve bütçe yönetimi

E-ticaret düşük bütçelerle başlanabilir. Maliyetlerinizi azaltmanın birçok farklı yolu vardır. Ancak işinizi büyütmek için elinizdeki sermayeyi iyi yöneterek bütçe yönetimi yapmanız gerekir. Bütçe yönetimini doğru yapmadığınızda gereksiz harcamalar yaparak, elinizdeki sermayeyi kısa sürede tüketebilirsiniz.

Site kurulum masrafları, aylık ödenmesi gereken vergiler, şirket harcamaları, kargo masrafları, ürün tedarik ücretleri gibi birçok giderin yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmaları için de belli bir bütçenizin olması gerekir. Bu çalışmalar için bir bütçe oluşturmanız ve bütçenizi nasıl yöneteceğinize yönelik bir plan oluşturmanız bu etapta oldukça önemlidir. Yazının devamında e-ticaret sitesinin yıllık maliyetleriyle ilgili bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları

Pazarlama reklam stratejileri

E satış sitesi kurduktan sonra, markanızı pazarlamanız ve ürünlerinizi tüketicilere ulaştırmanız gerekir. Doğru bir pazarlama planı oluşturmadan tüketicilere ulaşmanız ve ürünlerinizi satmanız pek mümkün değildir. Günümüzde e-ticaret sektöründe ciddi bir rekabet vardır ve bu sebeple de pazarlama plan ve stratejinizi mümkün olduğunca detaylı hazırlamanız ve uygulamanız gerekir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

E satış sitesi ile ilgili sık sorulan sorular

E satış sitesi kurma maliyetleri ne kadar?

İnternette satış mağazası kurduğunuzda yıllık olarak hesaplamanız ve ödemeniz gereken ücretler bulunur. E-ticaret altyapı sistemi maliyetleri, alan adı ve sunucu maliyetleri, site bakım maliyetleri, kullanılan teknolojik yazılım ve donanımların maliyetleri, kargo giderleri, ürün tedarik masrafları, çalışan maaş ve sigortaları, şirket ve ofis giderleri ve vergiler gibi birçok farklı gider kalemi bulunmaktadır. Yapılan işin büyüklüğüne göre de bu masraflar değişiklik göstermektedir.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

E satış sitesi için altyapı seçerken nelere dikkat etmeli?

E satış sitesi kurarken altyapı seçimi sürecinde, müşteri desteği, farklı tasarım ve teknik çözüm alternatifleri, ödeme sistemi entegrasyonları, SEO uyumluluğu, mağaza yönetim araçları ve kargo anlaşma seçenekleri gibi detaylara dikkat etmenizde yarar var.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan