Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini sağlarken, bu videolardan alacağınız geri dönüşümlerin de artmasında önemli bir rol oynar.

Youtube takipçi sayısını artırmak yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak organik olarak daha fazla takipçiye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Uzun videolar yayınların

Youtube, videoların uzunluğuna önem veriyor. Videoların uzun olması, içeriğin değerli olarak algılandığı gibi içerik üreticisi olarak da detaylı videolar ürettiğinizi Youtube’a gösteriyor. Özellikle 10 dakikadan uzun videolar hazırlamak videolarınızın daha ön sıralarda önerilmesini sağlarken, arama sorgularında da daha ön sıralarda gösteriliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak için videolarınızın süresini artırmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Videoların sonunda önceki videolarınızı öne çıkartın

Takipçilerinizin ya da videolarınıza ulaşan diğer izleyicilerin sizinle ilgili diğer videolara ulaşmalarını sağlamanız, yeni takipçiler kazanmanız için etkili yöntemlerden biri. Youtube’un Video Editör arayüzü üzerinde herbir videonuzun sonuna önceki videolarınızı öne çıkartacak ön izleme görüntülerini ekleyebilirsiniz.

Videolarınıza “Abone Ol” butonu ekleyin

Videolarınızın içine yine Youtube Video Editör üzerinden “Abone Ol” butonunu eklemeniz Youtube takipçi sayısını artırmak için etkili yöntemlerden biri. Videolarınızı izleyenler, içeriklerinizi beğendikleri takdirde doğrudan video üzerinden kanalınıza abone olabilirler.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Kalite, video sayısından daha önemli

Videolarınızın kaliteli olması, ne kadar çok videonuz olduğundan daha önemli bir kriter. Günümüzde Full HD (1920x1080p) videolar artık bir standart halini almış durumda. Bu nedenle de çektiğiniz videoların kalitesine özellikle dikkat etmelisiniz. Video çözünürlüğünün yanı sıra videonun kurgusu, çekimleri, ışık ayarları ve konsepti de videonun kalitesini artıran öğelerdir ve videolarınızı çekerken bunlara da dikkat etmenizde fayda var.

Tüm yorumlara yanıt verin

Youtube takipçi sayısını artırmanın önemli yollarından biri bir komünite yaratabilmektir. Bunu sağlamak için de takipçileriniz ve videonuza yorum yapanlarla etkileşime geçerek, onların yorumlarına cevap vermeniz gerekir. Yapılan yorumlar olumlu ya da olumsuz da olsa, bu kişilere cevap vermeniz ve onlarla doğru bir iletişim kurmanız, yarattığınız komünitenin daha da büyümesine yardımcı olacaktır.

Kanal bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

Videolarınızı izleyen ya da arama sorguları sonrasında kanalınızı ziyaret eden kişilere yaptığınız iş, hazırladığınız videolarla ilgili bilgileri ve kanalınızın ne ile ilgili olduğunu kanal açıklama bölümünde detaylı bir şekilde belirtin. Böylelikle kanalınızı ziyarete edenlere sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

Kanal için fragman videosu hazırlayın

Kanalınızı ziyarete edenleri bilgilendirmek ve onları kanalınıza abone olmaya ikna etmek için kanal fragman videosu hazırlayabilirsiniz. Bu videoyu kanalınıza henüz abone olmamış kişilere göstermek üzere gösterebilirsiniz. Böylelikle ilk kez kanalınıza gelen kişiler, bu video ile kanalınız ve içerikleriniz hakkında bilgi almış olurlar. Bu videoyu kanal sayfanızın üst bölümünde kullanabilir ve izleyenleri kanalınıza abone olmaya davet edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

E-ticaret sitenizde Youtube sayfanıza yönlendirme yapın

Youtube takipçi sayısını artırmak için e-ticaret sitenizden de yararlanabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınız arasında Youtube kanalınızı da paylaşabileceğiniz gibi doğrudan kanala “Abone Ol” butonunu da sitenize ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Youtube videolarınızı e-ticaret sitenizde gösterebilirsiniz. Böylelikle sitenizi ziyaret eden kişiler videolarınıza ulaşabilirler.

Sosyal medya hesaplarınızda Youtube kanalınızı ve videolarınızı paylaşın

Youtube takipçi sayısını artırmak için aynı zamanda diğer sosyal medya hesaplarınızda videolarınızı paylaşabilirsiniz. Bununla beraber takipçilerinizi kanalınıza abone olmaya teşvik edici eyleme çağrı ifadeleriyle “Abone Ol” bağlantısı paylaşarak, Youtube hesabınıza takipçi kazandırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın