Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini sağlarken, bu videolardan alacağınız geri dönüşümlerin de artmasında önemli bir rol oynar.

Youtube takipçi sayısını artırmak yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak organik olarak daha fazla takipçiye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Uzun videolar yayınların

Youtube, videoların uzunluğuna önem veriyor. Videoların uzun olması, içeriğin değerli olarak algılandığı gibi içerik üreticisi olarak da detaylı videolar ürettiğinizi Youtube’a gösteriyor. Özellikle 10 dakikadan uzun videolar hazırlamak videolarınızın daha ön sıralarda önerilmesini sağlarken, arama sorgularında da daha ön sıralarda gösteriliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak için videolarınızın süresini artırmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Videoların sonunda önceki videolarınızı öne çıkartın

Takipçilerinizin ya da videolarınıza ulaşan diğer izleyicilerin sizinle ilgili diğer videolara ulaşmalarını sağlamanız, yeni takipçiler kazanmanız için etkili yöntemlerden biri. Youtube’un Video Editör arayüzü üzerinde herbir videonuzun sonuna önceki videolarınızı öne çıkartacak ön izleme görüntülerini ekleyebilirsiniz.

Videolarınıza “Abone Ol” butonu ekleyin

Videolarınızın içine yine Youtube Video Editör üzerinden “Abone Ol” butonunu eklemeniz Youtube takipçi sayısını artırmak için etkili yöntemlerden biri. Videolarınızı izleyenler, içeriklerinizi beğendikleri takdirde doğrudan video üzerinden kanalınıza abone olabilirler.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Kalite, video sayısından daha önemli

Videolarınızın kaliteli olması, ne kadar çok videonuz olduğundan daha önemli bir kriter. Günümüzde Full HD (1920x1080p) videolar artık bir standart halini almış durumda. Bu nedenle de çektiğiniz videoların kalitesine özellikle dikkat etmelisiniz. Video çözünürlüğünün yanı sıra videonun kurgusu, çekimleri, ışık ayarları ve konsepti de videonun kalitesini artıran öğelerdir ve videolarınızı çekerken bunlara da dikkat etmenizde fayda var.

Tüm yorumlara yanıt verin

Youtube takipçi sayısını artırmanın önemli yollarından biri bir komünite yaratabilmektir. Bunu sağlamak için de takipçileriniz ve videonuza yorum yapanlarla etkileşime geçerek, onların yorumlarına cevap vermeniz gerekir. Yapılan yorumlar olumlu ya da olumsuz da olsa, bu kişilere cevap vermeniz ve onlarla doğru bir iletişim kurmanız, yarattığınız komünitenin daha da büyümesine yardımcı olacaktır.

Kanal bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

Videolarınızı izleyen ya da arama sorguları sonrasında kanalınızı ziyaret eden kişilere yaptığınız iş, hazırladığınız videolarla ilgili bilgileri ve kanalınızın ne ile ilgili olduğunu kanal açıklama bölümünde detaylı bir şekilde belirtin. Böylelikle kanalınızı ziyarete edenlere sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

Kanal için fragman videosu hazırlayın

Kanalınızı ziyarete edenleri bilgilendirmek ve onları kanalınıza abone olmaya ikna etmek için kanal fragman videosu hazırlayabilirsiniz. Bu videoyu kanalınıza henüz abone olmamış kişilere göstermek üzere gösterebilirsiniz. Böylelikle ilk kez kanalınıza gelen kişiler, bu video ile kanalınız ve içerikleriniz hakkında bilgi almış olurlar. Bu videoyu kanal sayfanızın üst bölümünde kullanabilir ve izleyenleri kanalınıza abone olmaya davet edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

E-ticaret sitenizde Youtube sayfanıza yönlendirme yapın

Youtube takipçi sayısını artırmak için e-ticaret sitenizden de yararlanabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınız arasında Youtube kanalınızı da paylaşabileceğiniz gibi doğrudan kanala “Abone Ol” butonunu da sitenize ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Youtube videolarınızı e-ticaret sitenizde gösterebilirsiniz. Böylelikle sitenizi ziyaret eden kişiler videolarınıza ulaşabilirler.

Sosyal medya hesaplarınızda Youtube kanalınızı ve videolarınızı paylaşın

Youtube takipçi sayısını artırmak için aynı zamanda diğer sosyal medya hesaplarınızda videolarınızı paylaşabilirsiniz. Bununla beraber takipçilerinizi kanalınıza abone olmaya teşvik edici eyleme çağrı ifadeleriyle “Abone Ol” bağlantısı paylaşarak, Youtube hesabınıza takipçi kazandırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin