Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

6 Aralık 2018
Sinan Oypan

Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini sağlarken, bu videolardan alacağınız geri dönüşümlerin de artmasında önemli bir rol oynar.

Youtube takipçi sayısını artırmak yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak organik olarak daha fazla takipçiye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Uzun videolar yayınların

Youtube, videoların uzunluğuna önem veriyor. Videoların uzun olması, içeriğin değerli olarak algılandığı gibi içerik üreticisi olarak da detaylı videolar ürettiğinizi Youtube’a gösteriyor. Özellikle 10 dakikadan uzun videolar hazırlamak videolarınızın daha ön sıralarda önerilmesini sağlarken, arama sorgularında da daha ön sıralarda gösteriliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak için videolarınızın süresini artırmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Videoların sonunda önceki videolarınızı öne çıkartın

Takipçilerinizin ya da videolarınıza ulaşan diğer izleyicilerin sizinle ilgili diğer videolara ulaşmalarını sağlamanız, yeni takipçiler kazanmanız için etkili yöntemlerden biri. Youtube’un Video Editör arayüzü üzerinde herbir videonuzun sonuna önceki videolarınızı öne çıkartacak ön izleme görüntülerini ekleyebilirsiniz.

Videolarınıza “Abone Ol” butonu ekleyin

Videolarınızın içine yine Youtube Video Editör üzerinden “Abone Ol” butonunu eklemeniz Youtube takipçi sayısını artırmak için etkili yöntemlerden biri. Videolarınızı izleyenler, içeriklerinizi beğendikleri takdirde doğrudan video üzerinden kanalınıza abone olabilirler.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Kalite, video sayısından daha önemli

Videolarınızın kaliteli olması, ne kadar çok videonuz olduğundan daha önemli bir kriter. Günümüzde Full HD (1920x1080p) videolar artık bir standart halini almış durumda. Bu nedenle de çektiğiniz videoların kalitesine özellikle dikkat etmelisiniz. Video çözünürlüğünün yanı sıra videonun kurgusu, çekimleri, ışık ayarları ve konsepti de videonun kalitesini artıran öğelerdir ve videolarınızı çekerken bunlara da dikkat etmenizde fayda var.

Tüm yorumlara yanıt verin

Youtube takipçi sayısını artırmanın önemli yollarından biri bir komünite yaratabilmektir. Bunu sağlamak için de takipçileriniz ve videonuza yorum yapanlarla etkileşime geçerek, onların yorumlarına cevap vermeniz gerekir. Yapılan yorumlar olumlu ya da olumsuz da olsa, bu kişilere cevap vermeniz ve onlarla doğru bir iletişim kurmanız, yarattığınız komünitenin daha da büyümesine yardımcı olacaktır.

Kanal bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

Videolarınızı izleyen ya da arama sorguları sonrasında kanalınızı ziyaret eden kişilere yaptığınız iş, hazırladığınız videolarla ilgili bilgileri ve kanalınızın ne ile ilgili olduğunu kanal açıklama bölümünde detaylı bir şekilde belirtin. Böylelikle kanalınızı ziyarete edenlere sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

Kanal için fragman videosu hazırlayın

Kanalınızı ziyarete edenleri bilgilendirmek ve onları kanalınıza abone olmaya ikna etmek için kanal fragman videosu hazırlayabilirsiniz. Bu videoyu kanalınıza henüz abone olmamış kişilere göstermek üzere gösterebilirsiniz. Böylelikle ilk kez kanalınıza gelen kişiler, bu video ile kanalınız ve içerikleriniz hakkında bilgi almış olurlar. Bu videoyu kanal sayfanızın üst bölümünde kullanabilir ve izleyenleri kanalınıza abone olmaya davet edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

E-ticaret sitenizde Youtube sayfanıza yönlendirme yapın

Youtube takipçi sayısını artırmak için e-ticaret sitenizden de yararlanabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınız arasında Youtube kanalınızı da paylaşabileceğiniz gibi doğrudan kanala “Abone Ol” butonunu da sitenize ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Youtube videolarınızı e-ticaret sitenizde gösterebilirsiniz. Böylelikle sitenizi ziyaret eden kişiler videolarınıza ulaşabilirler.

Sosyal medya hesaplarınızda Youtube kanalınızı ve videolarınızı paylaşın

Youtube takipçi sayısını artırmak için aynı zamanda diğer sosyal medya hesaplarınızda videolarınızı paylaşabilirsiniz. Bununla beraber takipçilerinizi kanalınıza abone olmaya teşvik edici eyleme çağrı ifadeleriyle “Abone Ol” bağlantısı paylaşarak, Youtube hesabınıza takipçi kazandırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan