Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

6 Aralık 2018
Sinan Oypan

Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini sağlarken, bu videolardan alacağınız geri dönüşümlerin de artmasında önemli bir rol oynar.

Youtube takipçi sayısını artırmak yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak organik olarak daha fazla takipçiye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Uzun videolar yayınların

Youtube, videoların uzunluğuna önem veriyor. Videoların uzun olması, içeriğin değerli olarak algılandığı gibi içerik üreticisi olarak da detaylı videolar ürettiğinizi Youtube’a gösteriyor. Özellikle 10 dakikadan uzun videolar hazırlamak videolarınızın daha ön sıralarda önerilmesini sağlarken, arama sorgularında da daha ön sıralarda gösteriliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak için videolarınızın süresini artırmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Videoların sonunda önceki videolarınızı öne çıkartın

Takipçilerinizin ya da videolarınıza ulaşan diğer izleyicilerin sizinle ilgili diğer videolara ulaşmalarını sağlamanız, yeni takipçiler kazanmanız için etkili yöntemlerden biri. Youtube’un Video Editör arayüzü üzerinde herbir videonuzun sonuna önceki videolarınızı öne çıkartacak ön izleme görüntülerini ekleyebilirsiniz.

Videolarınıza “Abone Ol” butonu ekleyin

Videolarınızın içine yine Youtube Video Editör üzerinden “Abone Ol” butonunu eklemeniz Youtube takipçi sayısını artırmak için etkili yöntemlerden biri. Videolarınızı izleyenler, içeriklerinizi beğendikleri takdirde doğrudan video üzerinden kanalınıza abone olabilirler.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Kalite, video sayısından daha önemli

Videolarınızın kaliteli olması, ne kadar çok videonuz olduğundan daha önemli bir kriter. Günümüzde Full HD (1920x1080p) videolar artık bir standart halini almış durumda. Bu nedenle de çektiğiniz videoların kalitesine özellikle dikkat etmelisiniz. Video çözünürlüğünün yanı sıra videonun kurgusu, çekimleri, ışık ayarları ve konsepti de videonun kalitesini artıran öğelerdir ve videolarınızı çekerken bunlara da dikkat etmenizde fayda var.

Tüm yorumlara yanıt verin

Youtube takipçi sayısını artırmanın önemli yollarından biri bir komünite yaratabilmektir. Bunu sağlamak için de takipçileriniz ve videonuza yorum yapanlarla etkileşime geçerek, onların yorumlarına cevap vermeniz gerekir. Yapılan yorumlar olumlu ya da olumsuz da olsa, bu kişilere cevap vermeniz ve onlarla doğru bir iletişim kurmanız, yarattığınız komünitenin daha da büyümesine yardımcı olacaktır.

Kanal bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

Videolarınızı izleyen ya da arama sorguları sonrasında kanalınızı ziyaret eden kişilere yaptığınız iş, hazırladığınız videolarla ilgili bilgileri ve kanalınızın ne ile ilgili olduğunu kanal açıklama bölümünde detaylı bir şekilde belirtin. Böylelikle kanalınızı ziyarete edenlere sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

Kanal için fragman videosu hazırlayın

Kanalınızı ziyarete edenleri bilgilendirmek ve onları kanalınıza abone olmaya ikna etmek için kanal fragman videosu hazırlayabilirsiniz. Bu videoyu kanalınıza henüz abone olmamış kişilere göstermek üzere gösterebilirsiniz. Böylelikle ilk kez kanalınıza gelen kişiler, bu video ile kanalınız ve içerikleriniz hakkında bilgi almış olurlar. Bu videoyu kanal sayfanızın üst bölümünde kullanabilir ve izleyenleri kanalınıza abone olmaya davet edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

E-ticaret sitenizde Youtube sayfanıza yönlendirme yapın

Youtube takipçi sayısını artırmak için e-ticaret sitenizden de yararlanabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınız arasında Youtube kanalınızı da paylaşabileceğiniz gibi doğrudan kanala “Abone Ol” butonunu da sitenize ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Youtube videolarınızı e-ticaret sitenizde gösterebilirsiniz. Böylelikle sitenizi ziyaret eden kişiler videolarınıza ulaşabilirler.

Sosyal medya hesaplarınızda Youtube kanalınızı ve videolarınızı paylaşın

Youtube takipçi sayısını artırmak için aynı zamanda diğer sosyal medya hesaplarınızda videolarınızı paylaşabilirsiniz. Bununla beraber takipçilerinizi kanalınıza abone olmaya teşvik edici eyleme çağrı ifadeleriyle “Abone Ol” bağlantısı paylaşarak, Youtube hesabınıza takipçi kazandırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan