fbpx

Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini sağlarken, bu videolardan alacağınız geri dönüşümlerin de artmasında önemli bir rol oynar.

Youtube takipçi sayısını artırmak yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları yapmak organik olarak daha fazla takipçiye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Uzun videolar yayınların

Youtube, videoların uzunluğuna önem veriyor. Videoların uzun olması, içeriğin değerli olarak algılandığı gibi içerik üreticisi olarak da detaylı videolar ürettiğinizi Youtube’a gösteriyor. Özellikle 10 dakikadan uzun videolar hazırlamak videolarınızın daha ön sıralarda önerilmesini sağlarken, arama sorgularında da daha ön sıralarda gösteriliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak için videolarınızın süresini artırmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Videoların sonunda önceki videolarınızı öne çıkartın

Takipçilerinizin ya da videolarınıza ulaşan diğer izleyicilerin sizinle ilgili diğer videolara ulaşmalarını sağlamanız, yeni takipçiler kazanmanız için etkili yöntemlerden biri. Youtube’un Video Editör arayüzü üzerinde herbir videonuzun sonuna önceki videolarınızı öne çıkartacak ön izleme görüntülerini ekleyebilirsiniz.

Videolarınıza “Abone Ol” butonu ekleyin

Videolarınızın içine yine Youtube Video Editör üzerinden “Abone Ol” butonunu eklemeniz Youtube takipçi sayısını artırmak için etkili yöntemlerden biri. Videolarınızı izleyenler, içeriklerinizi beğendikleri takdirde doğrudan video üzerinden kanalınıza abone olabilirler.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Kalite, video sayısından daha önemli

Videolarınızın kaliteli olması, ne kadar çok videonuz olduğundan daha önemli bir kriter. Günümüzde Full HD (1920x1080p) videolar artık bir standart halini almış durumda. Bu nedenle de çektiğiniz videoların kalitesine özellikle dikkat etmelisiniz. Video çözünürlüğünün yanı sıra videonun kurgusu, çekimleri, ışık ayarları ve konsepti de videonun kalitesini artıran öğelerdir ve videolarınızı çekerken bunlara da dikkat etmenizde fayda var.

Tüm yorumlara yanıt verin

Youtube takipçi sayısını artırmanın önemli yollarından biri bir komünite yaratabilmektir. Bunu sağlamak için de takipçileriniz ve videonuza yorum yapanlarla etkileşime geçerek, onların yorumlarına cevap vermeniz gerekir. Yapılan yorumlar olumlu ya da olumsuz da olsa, bu kişilere cevap vermeniz ve onlarla doğru bir iletişim kurmanız, yarattığınız komünitenin daha da büyümesine yardımcı olacaktır.

Kanal bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

Videolarınızı izleyen ya da arama sorguları sonrasında kanalınızı ziyaret eden kişilere yaptığınız iş, hazırladığınız videolarla ilgili bilgileri ve kanalınızın ne ile ilgili olduğunu kanal açıklama bölümünde detaylı bir şekilde belirtin. Böylelikle kanalınızı ziyarete edenlere sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

Kanal için fragman videosu hazırlayın

Kanalınızı ziyarete edenleri bilgilendirmek ve onları kanalınıza abone olmaya ikna etmek için kanal fragman videosu hazırlayabilirsiniz. Bu videoyu kanalınıza henüz abone olmamış kişilere göstermek üzere gösterebilirsiniz. Böylelikle ilk kez kanalınıza gelen kişiler, bu video ile kanalınız ve içerikleriniz hakkında bilgi almış olurlar. Bu videoyu kanal sayfanızın üst bölümünde kullanabilir ve izleyenleri kanalınıza abone olmaya davet edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

E-ticaret sitenizde Youtube sayfanıza yönlendirme yapın

Youtube takipçi sayısını artırmak için e-ticaret sitenizden de yararlanabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınız arasında Youtube kanalınızı da paylaşabileceğiniz gibi doğrudan kanala “Abone Ol” butonunu da sitenize ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Youtube videolarınızı e-ticaret sitenizde gösterebilirsiniz. Böylelikle sitenizi ziyaret eden kişiler videolarınıza ulaşabilirler.

Sosyal medya hesaplarınızda Youtube kanalınızı ve videolarınızı paylaşın

Youtube takipçi sayısını artırmak için aynı zamanda diğer sosyal medya hesaplarınızda videolarınızı paylaşabilirsiniz. Bununla beraber takipçilerinizi kanalınıza abone olmaya teşvik edici eyleme çağrı ifadeleriyle “Abone Ol” bağlantısı paylaşarak, Youtube hesabınıza takipçi kazandırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan