Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

25 Eylül 2020
Sinan Oypan

Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler arasında ilginç olan ve size geri dönüşüm sağlayacak fikirlerden bazılarını burada sizinle paylaşıyoruz.

Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

1. Kanal tanıtımı

Uzun vadede Youtube kanalınıza gelecek olan kişilere, markanızı ve kanalınızı tanıtmak için bir kanal tanıtım videosu hazırlayabilirsiniz. Ziyaretçiler ve sayfanıza abone olmayan kişiler, hesabınızı ziyaret ettiklerinde onlara kanal tanıtım videosunu göstererek, ne tür içerikler paylaştığınızı ve kim olduğunuzu bu videoda kısa bir şekilde anlatarak onları abone olmaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?

2. Ürünlerin nasıl yapıldığını gösterin

Kullanıcıların ilgi gösterdikleri konulardan biri de nasıl yapılır konseptli video içerikler. Bir ürünün nasıl yapıldığını anlatacağınız video serileri yapabilirsiniz. Ürünlerin üretim aşamasını ve tüketiciye ulaşmadan önce geçtikleri süreçleri bu videolar üzerinde gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

3. Kutu açılım videoları

Youtube içerik fikri olarak kullanabileceğiniz konseptlerden biri de kutu açılım videolarıdır. Kendi ürünlerinizi üretmiyorsanız, bu noktada kutu açılım videoları ile etkileşim yaratmayı sağlayabilirsiniz. Siparişleri nasıl hazırladığınızı ve kullanıcılara nasıl bir kutu açma deneyimi yaşattığınızı, kutu içeriklerini bu videolarınızda gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

4. Hikayenizi anlatın

Şirketinizin geçmişini de hikayeleştirmeniz ve bunu bir video ya da video serisi ile anlatmanız da Youtube içerik fikri olarak kullanabileceğiniz konseptlerden biri. Tüketicilere kim olduğunuzu anlatmak ve marka imajınızı güçlendirmek için hikayecilik tekniklerinden yararlanabilirsiniz. Kuruluşunuz, hedefleriniz, vizyonunuz ve tüketicilere nasıl bir değer kattığınızı anlatacağınız video içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

5. Etkinlik videoları

Katıldığınız ya da düzenlediğiniz etkinliklerden öne çıkan bölümleri paylaşacağınız video serileri de hazırlayabilirsiniz. Hem etkinliklerin tanıtımını yapmış olursunuz hem de markanızın etkinlikte ne gibi çalışmalar yaptığını da göstermek için bir içeriğiniz olmuş olur.

İlgili rehber: İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?

6. Hizmet ve ürün tanıtım videoları

Youtube içerik fikri konseptlerinden biri de ürün ya da hizmetlerinizin tanıtımlarını yapmaktır. Ürünlerinizin kısa tanıtım videolarını hazırlayabileceğiniz gibi, detaylı teknik anlatımlarını da Youtube kanalınızda paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizdeki diğer önemli hizmetlerinizi de anlatabileceğiniz kısa videolar çekerek, hem etkileşim sağlayabilir hem de markanızı daha iyi tanıtarak, internet üzerindeki içeriklerinizin sayısını artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

7. Soru cevap videoları

Müşteri hizmetlerinize ya da sosyal medya üzerinden gelen soruları derleyerek, Youtube kanalınız üzerinde bu sorulara cevap verebilirsiniz. Hem hizmetleriniz hem de ürünlerinizle ilgili gelen soruları bir oynatma listesi üzerinde toplayarak, SSS bölümünüz için de bu videoları kullanabilirsiniz. Bu içerikler müşteri destek sürecinde de müşterilerinize fayda sağlayacağı gibi sizin de iş yükünüzü uzun vadede biraz daha azaltacaktır.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

8. İpucu ve rehber videoları

Ürün ve hizmetlerinizin daha iyi kullanılmasını sağlamak amacıyla ya da belli bir konu üzerinde kullanıcıları eğitmek için ipucu ve rehber videoları da hazırlayabilirsiniz. Bu tip formatlar Youtube içerik fikri olarak oldukça popüler olduğu gibi kullanıcılardan da iyi oranda geri dönüşüm almakta. Günümüzde kullanıcılar internet üzerinde yeni konular üzerinde bilgi araştırması yaptıkları için bu tür eğitici videolarla yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

9. Liste içerik videoları

Farklı konsept ve konularda “en iyi” ve benzeri başlıklarda listeler hazırlayabilirsiniz. Hem eğlenceli içerikler için hem de ürünlerinizi öne çıkartmak için bu tür liste videolarından yararlanmayı deneyebilirsiniz. İzleyiciler bu tür liste videolarına ilgi gösterdiği ve Youtube trendleri arasında yer aldığı için, etkileşimlerinizi de bu içeriklerle artırma şnasınız olur.

10. Canlı yayınlar

Son 1-2 yıldır canlı yayınlar da bir hayli popüler Youtube içerik fikri olma konusunda öne çıkmakta. Canlı yayınlar üzerinden anlık olarak takipçilerinizle etkileşime girebileceğiniz gibi birçok farklı konuyu da bu yayınlarda tartışabilirsiniz. Ürün lansmanları, soru cevap etkinlileri, ürün hakkında tanıtımlar yapma gibi farklı konseptlerde canlı yayınlar yaparak etkileşimlerinizi ve takipçilerinizle olan iletişiminizi daha da sağlam temellere atabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan