fbpx

Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

25 Eylül 2020
Sinan Oypan

Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler arasında ilginç olan ve size geri dönüşüm sağlayacak fikirlerden bazılarını burada sizinle paylaşıyoruz.

Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

1. Kanal tanıtımı

Uzun vadede Youtube kanalınıza gelecek olan kişilere, markanızı ve kanalınızı tanıtmak için bir kanal tanıtım videosu hazırlayabilirsiniz. Ziyaretçiler ve sayfanıza abone olmayan kişiler, hesabınızı ziyaret ettiklerinde onlara kanal tanıtım videosunu göstererek, ne tür içerikler paylaştığınızı ve kim olduğunuzu bu videoda kısa bir şekilde anlatarak onları abone olmaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?

2. Ürünlerin nasıl yapıldığını gösterin

Kullanıcıların ilgi gösterdikleri konulardan biri de nasıl yapılır konseptli video içerikler. Bir ürünün nasıl yapıldığını anlatacağınız video serileri yapabilirsiniz. Ürünlerin üretim aşamasını ve tüketiciye ulaşmadan önce geçtikleri süreçleri bu videolar üzerinde gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

3. Kutu açılım videoları

Youtube içerik fikri olarak kullanabileceğiniz konseptlerden biri de kutu açılım videolarıdır. Kendi ürünlerinizi üretmiyorsanız, bu noktada kutu açılım videoları ile etkileşim yaratmayı sağlayabilirsiniz. Siparişleri nasıl hazırladığınızı ve kullanıcılara nasıl bir kutu açma deneyimi yaşattığınızı, kutu içeriklerini bu videolarınızda gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

4. Hikayenizi anlatın

Şirketinizin geçmişini de hikayeleştirmeniz ve bunu bir video ya da video serisi ile anlatmanız da Youtube içerik fikri olarak kullanabileceğiniz konseptlerden biri. Tüketicilere kim olduğunuzu anlatmak ve marka imajınızı güçlendirmek için hikayecilik tekniklerinden yararlanabilirsiniz. Kuruluşunuz, hedefleriniz, vizyonunuz ve tüketicilere nasıl bir değer kattığınızı anlatacağınız video içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

5. Etkinlik videoları

Katıldığınız ya da düzenlediğiniz etkinliklerden öne çıkan bölümleri paylaşacağınız video serileri de hazırlayabilirsiniz. Hem etkinliklerin tanıtımını yapmış olursunuz hem de markanızın etkinlikte ne gibi çalışmalar yaptığını da göstermek için bir içeriğiniz olmuş olur.

İlgili rehber: İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?

6. Hizmet ve ürün tanıtım videoları

Youtube içerik fikri konseptlerinden biri de ürün ya da hizmetlerinizin tanıtımlarını yapmaktır. Ürünlerinizin kısa tanıtım videolarını hazırlayabileceğiniz gibi, detaylı teknik anlatımlarını da Youtube kanalınızda paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizdeki diğer önemli hizmetlerinizi de anlatabileceğiniz kısa videolar çekerek, hem etkileşim sağlayabilir hem de markanızı daha iyi tanıtarak, internet üzerindeki içeriklerinizin sayısını artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

7. Soru cevap videoları

Müşteri hizmetlerinize ya da sosyal medya üzerinden gelen soruları derleyerek, Youtube kanalınız üzerinde bu sorulara cevap verebilirsiniz. Hem hizmetleriniz hem de ürünlerinizle ilgili gelen soruları bir oynatma listesi üzerinde toplayarak, SSS bölümünüz için de bu videoları kullanabilirsiniz. Bu içerikler müşteri destek sürecinde de müşterilerinize fayda sağlayacağı gibi sizin de iş yükünüzü uzun vadede biraz daha azaltacaktır.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

8. İpucu ve rehber videoları

Ürün ve hizmetlerinizin daha iyi kullanılmasını sağlamak amacıyla ya da belli bir konu üzerinde kullanıcıları eğitmek için ipucu ve rehber videoları da hazırlayabilirsiniz. Bu tip formatlar Youtube içerik fikri olarak oldukça popüler olduğu gibi kullanıcılardan da iyi oranda geri dönüşüm almakta. Günümüzde kullanıcılar internet üzerinde yeni konular üzerinde bilgi araştırması yaptıkları için bu tür eğitici videolarla yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

9. Liste içerik videoları

Farklı konsept ve konularda “en iyi” ve benzeri başlıklarda listeler hazırlayabilirsiniz. Hem eğlenceli içerikler için hem de ürünlerinizi öne çıkartmak için bu tür liste videolarından yararlanmayı deneyebilirsiniz. İzleyiciler bu tür liste videolarına ilgi gösterdiği ve Youtube trendleri arasında yer aldığı için, etkileşimlerinizi de bu içeriklerle artırma şnasınız olur.

10. Canlı yayınlar

Son 1-2 yıldır canlı yayınlar da bir hayli popüler Youtube içerik fikri olma konusunda öne çıkmakta. Canlı yayınlar üzerinden anlık olarak takipçilerinizle etkileşime girebileceğiniz gibi birçok farklı konuyu da bu yayınlarda tartışabilirsiniz. Ürün lansmanları, soru cevap etkinlileri, ürün hakkında tanıtımlar yapma gibi farklı konseptlerde canlı yayınlar yaparak etkileşimlerinizi ve takipçilerinizle olan iletişiminizi daha da sağlam temellere atabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan