Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler arasında ilginç olan ve size geri dönüşüm sağlayacak fikirlerden bazılarını burada sizinle paylaşıyoruz.

Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

1. Kanal tanıtımı

Uzun vadede Youtube kanalınıza gelecek olan kişilere, markanızı ve kanalınızı tanıtmak için bir kanal tanıtım videosu hazırlayabilirsiniz. Ziyaretçiler ve sayfanıza abone olmayan kişiler, hesabınızı ziyaret ettiklerinde onlara kanal tanıtım videosunu göstererek, ne tür içerikler paylaştığınızı ve kim olduğunuzu bu videoda kısa bir şekilde anlatarak onları abone olmaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?

2. Ürünlerin nasıl yapıldığını gösterin

Kullanıcıların ilgi gösterdikleri konulardan biri de nasıl yapılır konseptli video içerikler. Bir ürünün nasıl yapıldığını anlatacağınız video serileri yapabilirsiniz. Ürünlerin üretim aşamasını ve tüketiciye ulaşmadan önce geçtikleri süreçleri bu videolar üzerinde gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

3. Kutu açılım videoları

Youtube içerik fikri olarak kullanabileceğiniz konseptlerden biri de kutu açılım videolarıdır. Kendi ürünlerinizi üretmiyorsanız, bu noktada kutu açılım videoları ile etkileşim yaratmayı sağlayabilirsiniz. Siparişleri nasıl hazırladığınızı ve kullanıcılara nasıl bir kutu açma deneyimi yaşattığınızı, kutu içeriklerini bu videolarınızda gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

4. Hikayenizi anlatın

Şirketinizin geçmişini de hikayeleştirmeniz ve bunu bir video ya da video serisi ile anlatmanız da Youtube içerik fikri olarak kullanabileceğiniz konseptlerden biri. Tüketicilere kim olduğunuzu anlatmak ve marka imajınızı güçlendirmek için hikayecilik tekniklerinden yararlanabilirsiniz. Kuruluşunuz, hedefleriniz, vizyonunuz ve tüketicilere nasıl bir değer kattığınızı anlatacağınız video içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

5. Etkinlik videoları

Katıldığınız ya da düzenlediğiniz etkinliklerden öne çıkan bölümleri paylaşacağınız video serileri de hazırlayabilirsiniz. Hem etkinliklerin tanıtımını yapmış olursunuz hem de markanızın etkinlikte ne gibi çalışmalar yaptığını da göstermek için bir içeriğiniz olmuş olur.

İlgili rehber: İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?

6. Hizmet ve ürün tanıtım videoları

Youtube içerik fikri konseptlerinden biri de ürün ya da hizmetlerinizin tanıtımlarını yapmaktır. Ürünlerinizin kısa tanıtım videolarını hazırlayabileceğiniz gibi, detaylı teknik anlatımlarını da Youtube kanalınızda paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizdeki diğer önemli hizmetlerinizi de anlatabileceğiniz kısa videolar çekerek, hem etkileşim sağlayabilir hem de markanızı daha iyi tanıtarak, internet üzerindeki içeriklerinizin sayısını artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

7. Soru cevap videoları

Müşteri hizmetlerinize ya da sosyal medya üzerinden gelen soruları derleyerek, Youtube kanalınız üzerinde bu sorulara cevap verebilirsiniz. Hem hizmetleriniz hem de ürünlerinizle ilgili gelen soruları bir oynatma listesi üzerinde toplayarak, SSS bölümünüz için de bu videoları kullanabilirsiniz. Bu içerikler müşteri destek sürecinde de müşterilerinize fayda sağlayacağı gibi sizin de iş yükünüzü uzun vadede biraz daha azaltacaktır.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

8. İpucu ve rehber videoları

Ürün ve hizmetlerinizin daha iyi kullanılmasını sağlamak amacıyla ya da belli bir konu üzerinde kullanıcıları eğitmek için ipucu ve rehber videoları da hazırlayabilirsiniz. Bu tip formatlar Youtube içerik fikri olarak oldukça popüler olduğu gibi kullanıcılardan da iyi oranda geri dönüşüm almakta. Günümüzde kullanıcılar internet üzerinde yeni konular üzerinde bilgi araştırması yaptıkları için bu tür eğitici videolarla yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

9. Liste içerik videoları

Farklı konsept ve konularda “en iyi” ve benzeri başlıklarda listeler hazırlayabilirsiniz. Hem eğlenceli içerikler için hem de ürünlerinizi öne çıkartmak için bu tür liste videolarından yararlanmayı deneyebilirsiniz. İzleyiciler bu tür liste videolarına ilgi gösterdiği ve Youtube trendleri arasında yer aldığı için, etkileşimlerinizi de bu içeriklerle artırma şnasınız olur.

10. Canlı yayınlar

Son 1-2 yıldır canlı yayınlar da bir hayli popüler Youtube içerik fikri olma konusunda öne çıkmakta. Canlı yayınlar üzerinden anlık olarak takipçilerinizle etkileşime girebileceğiniz gibi birçok farklı konuyu da bu yayınlarda tartışabilirsiniz. Ürün lansmanları, soru cevap etkinlileri, ürün hakkında tanıtımlar yapma gibi farklı konseptlerde canlı yayınlar yaparak etkileşimlerinizi ve takipçilerinizle olan iletişiminizi daha da sağlam temellere atabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin