Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

25 Eylül 2020
Sinan Oypan

Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler arasında ilginç olan ve size geri dönüşüm sağlayacak fikirlerden bazılarını burada sizinle paylaşıyoruz.

Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

1. Kanal tanıtımı

Uzun vadede Youtube kanalınıza gelecek olan kişilere, markanızı ve kanalınızı tanıtmak için bir kanal tanıtım videosu hazırlayabilirsiniz. Ziyaretçiler ve sayfanıza abone olmayan kişiler, hesabınızı ziyaret ettiklerinde onlara kanal tanıtım videosunu göstererek, ne tür içerikler paylaştığınızı ve kim olduğunuzu bu videoda kısa bir şekilde anlatarak onları abone olmaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?

2. Ürünlerin nasıl yapıldığını gösterin

Kullanıcıların ilgi gösterdikleri konulardan biri de nasıl yapılır konseptli video içerikler. Bir ürünün nasıl yapıldığını anlatacağınız video serileri yapabilirsiniz. Ürünlerin üretim aşamasını ve tüketiciye ulaşmadan önce geçtikleri süreçleri bu videolar üzerinde gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

3. Kutu açılım videoları

Youtube içerik fikri olarak kullanabileceğiniz konseptlerden biri de kutu açılım videolarıdır. Kendi ürünlerinizi üretmiyorsanız, bu noktada kutu açılım videoları ile etkileşim yaratmayı sağlayabilirsiniz. Siparişleri nasıl hazırladığınızı ve kullanıcılara nasıl bir kutu açma deneyimi yaşattığınızı, kutu içeriklerini bu videolarınızda gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

4. Hikayenizi anlatın

Şirketinizin geçmişini de hikayeleştirmeniz ve bunu bir video ya da video serisi ile anlatmanız da Youtube içerik fikri olarak kullanabileceğiniz konseptlerden biri. Tüketicilere kim olduğunuzu anlatmak ve marka imajınızı güçlendirmek için hikayecilik tekniklerinden yararlanabilirsiniz. Kuruluşunuz, hedefleriniz, vizyonunuz ve tüketicilere nasıl bir değer kattığınızı anlatacağınız video içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?

5. Etkinlik videoları

Katıldığınız ya da düzenlediğiniz etkinliklerden öne çıkan bölümleri paylaşacağınız video serileri de hazırlayabilirsiniz. Hem etkinliklerin tanıtımını yapmış olursunuz hem de markanızın etkinlikte ne gibi çalışmalar yaptığını da göstermek için bir içeriğiniz olmuş olur.

İlgili rehber: İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?

6. Hizmet ve ürün tanıtım videoları

Youtube içerik fikri konseptlerinden biri de ürün ya da hizmetlerinizin tanıtımlarını yapmaktır. Ürünlerinizin kısa tanıtım videolarını hazırlayabileceğiniz gibi, detaylı teknik anlatımlarını da Youtube kanalınızda paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra e-ticaret sitenizdeki diğer önemli hizmetlerinizi de anlatabileceğiniz kısa videolar çekerek, hem etkileşim sağlayabilir hem de markanızı daha iyi tanıtarak, internet üzerindeki içeriklerinizin sayısını artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

7. Soru cevap videoları

Müşteri hizmetlerinize ya da sosyal medya üzerinden gelen soruları derleyerek, Youtube kanalınız üzerinde bu sorulara cevap verebilirsiniz. Hem hizmetleriniz hem de ürünlerinizle ilgili gelen soruları bir oynatma listesi üzerinde toplayarak, SSS bölümünüz için de bu videoları kullanabilirsiniz. Bu içerikler müşteri destek sürecinde de müşterilerinize fayda sağlayacağı gibi sizin de iş yükünüzü uzun vadede biraz daha azaltacaktır.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

8. İpucu ve rehber videoları

Ürün ve hizmetlerinizin daha iyi kullanılmasını sağlamak amacıyla ya da belli bir konu üzerinde kullanıcıları eğitmek için ipucu ve rehber videoları da hazırlayabilirsiniz. Bu tip formatlar Youtube içerik fikri olarak oldukça popüler olduğu gibi kullanıcılardan da iyi oranda geri dönüşüm almakta. Günümüzde kullanıcılar internet üzerinde yeni konular üzerinde bilgi araştırması yaptıkları için bu tür eğitici videolarla yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

9. Liste içerik videoları

Farklı konsept ve konularda “en iyi” ve benzeri başlıklarda listeler hazırlayabilirsiniz. Hem eğlenceli içerikler için hem de ürünlerinizi öne çıkartmak için bu tür liste videolarından yararlanmayı deneyebilirsiniz. İzleyiciler bu tür liste videolarına ilgi gösterdiği ve Youtube trendleri arasında yer aldığı için, etkileşimlerinizi de bu içeriklerle artırma şnasınız olur.

10. Canlı yayınlar

Son 1-2 yıldır canlı yayınlar da bir hayli popüler Youtube içerik fikri olma konusunda öne çıkmakta. Canlı yayınlar üzerinden anlık olarak takipçilerinizle etkileşime girebileceğiniz gibi birçok farklı konuyu da bu yayınlarda tartışabilirsiniz. Ürün lansmanları, soru cevap etkinlileri, ürün hakkında tanıtımlar yapma gibi farklı konseptlerde canlı yayınlar yaparak etkileşimlerinizi ve takipçilerinizle olan iletişiminizi daha da sağlam temellere atabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan