Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

24 Haziran 2020
Sinan Oypan

Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok firma video içeriklerle tüketicilere ulaşmayı denedi ve bunda başarılı olanlar da oldu. Video söz konusu olduğunda sosyal ağlar üzerindeki etkileşimler daha fazla artış göstermiş oluyor. Bu nedenle de Youtube marka hesabı açmanız, yeni kitlelere ulaşırken, marka ve ürünlerinizi tanıtma fırsatınızı da artırır.

Youtube marka hesabı açarken dikkat etmeniz gerekenler

Youtube kanalınızı düzenleyin

Öncelikli olarak Youtube kanalaınızın optimizasyonu yapmanız gerekmekte. Kanal sayfanızı detaylı bir şekilde hazırlamanız, kanalınızı ziyaret edenlerin, markanız ve içerikleriniz hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlar.

Kanal ve profil fotoğrafını ayarlamak, kanal tanıtım videonuzu hazırlamak, web siteniz ve diğer sosyal ağlarınızın linklerini paylaşmak ilk etapta yapacağınız çalışmalar arasında yer almakta. Diğer detaylar hakkında bilgi almak içinse aşağıdaki rehberimize bakabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

Kanal tanıtım videonuzu hazırlayın

Youtube marka hesabı açtığınızda kanalınızı tanıtan bir video hazırlamanızda da yarar var. Bu kanal üzerinde ne tür içerikler hazırlayacağınızı, kanalınızın amacını, markanızı ve ne hizmet sunduğunuzu bu tanıtım videosunda kısaca anlatmanız gerekir. Bu videolarınızın sürelerini 30 saniye ile 1 dakika arasında tutmanız iyi olacaktır. Bundan uzun videolar tanıtım videosu olma amacından çıkabilir. Daha detayları konuları video içeriklerinizde kullanmanız daha doğru olacaktır.

İlgili rehber: Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?

Yeni ve mevcut aboneler için videolarınızı belirleyin

Youtube marka hesabı açtığınızda, kanal sayfanızda görünecek olan videoları da düzenleyebilirsiniz. Kanalınızı ilk kez ziyaret edenlerle kanalınıza yeniden gelen aboneler için ilk öne çıkan videolarınızı farklı şekillerde kullanabilirsiniz.

Kanalınıza ilk kez gelen ve henüz abone olmamış kişilere yönelik, kanal tanıtım videonuzu gösterebilir, mevcut aboneleriniz için de kanalınıza yüklediğiniz son videoları gösterebilir ya da öne çıkartmak istediğiniz özel bir içeriği buraya sabitleyebilirsiniz. Böylece kanalınız ziyaret eden kişilere farklı içerikler gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

Kanalınızdaki videoları düzenleyin

Kanal tanıtım videosunu dışında, kanal sayfanız üzerinde görünecek diğer videoları da burada düzenleyebilmektesiniz. Burada öne çıkan videolarınızı belirleyebilir, video içeriklerinizi farklı kategorilere ayırabilir, playlistleriniz bulunuyorsa bu playlistleri de yine alt alta sıralayarak, kanalınızı ziyaret edenlere farklı içerikler sunabilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

Youtube marka hesabı açacağınız zaman belli bir içerik planınızın olması da bir hayli önemlidir. Bu kanal üzerinde ne tür içerikler oluşturacağınızı, hangi kategoriler altında bunları toplayacağınızı, ne sıklıkta video yayını yapacağınızı belirlemeniz önemlidir.

Sadece ürün tanıtımı ya da kutu açılımı gibi videolar oluşturmak yerine, farklı konseptlerde de içerikler üretebilirsiniz. Bunun için de bir planlama yapmanız ve bu plan dahilinde içeriklerinizi üretmeniz, Youtube marka hesabı üzerindeki çalışmalarınızın sürekliliğini sağlar. Aşağıdaki rehberimizde Youtube’da trend olan içerik türleri ile ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi

Ekipmanlarınızı hazırlayın

Youtube marka hesabı açarken, video içeriklerinizi nasıl çekeceğinizi de planlamanız gerekir. Bunun için de en başta hangi ekipmanları kullanacağınızı belirlemelisiniz. Ekipman dediğimizde gözünüzün korkmasına gerek yok; günümüzde akıllı telefonlarla dahi video çekimleri kaliteli bir şekilde yapılabilmekte. Ancak belli bir içerik planı dahilinde çekimler yapmayı düşündüğünüzde, elinizdeki ekipmanları belirlemeniz ve bu çekimlerin kalitesini artırmak için ne tür kullanımlara ve araçlara ihtiyacınız olduğunu belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları

Video çekimlerinde öncelikli olarak bir kamera, titreşimsiz görüntüler için bir tripod ve birkaç farklı ışık kaynağı gerekmektedir. Full HD (1920x1080p) çekim yapabilen akıllı telefonlarınız ilk etapta işinize yarayabilir. Eğer daha profesyonel çözümler istiyorsanız doğrudan video kameralar kullanabilir ya da DSLR fotoğraf makinelerinin kamera çekim özelliklerinden yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde video çekimi yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konulara dair daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm

İlgili rehber: Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm

Paylaşımlarınızı düzenli olarak yapın

Youtube marka hesabı yönetirken de dikkat etmeniz gerekenlerden biri paylaşımlarınızın düzenli olmasıdır. Süreklilik markanızı ve kanalınızı büyütmek, Youtube’daki görünürlüğünüzü artırmak için bir hayli önemli. Bu sebeple de içerik planı dahilinde, düzenli bir aralık belirleyerek, bu periyotlarda video içerikler üretmeniz sürekliliğinizi sağlayacaktır.

İlgili rehber: Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

Olumsuz yorumları şahsi almayın

Youtube üzerinde birçok kullanıcı videolarla ilgili yorum yapmayı seviyor ve sürekli olarak olumsuz yorum yapmayı da seven bir kitle bulunuyor. İçerik ne olursa olsun, bu kitleleler videolara olumsuz yorum yapacaklardır. Bu sebeple de bu negatif yorumları şahis almamanız ve üzerinde durup canınızı sıkmamanız da önemli.

Yapıcı eleştirilerde bulunan kişilerle iletişime geçip, onlara yanıtlar yazmanız tabii ki doğru bir yaklaşımdır; ancak amaçsız yazılan kötü niyetli yorumları dikkate almamanız; özellikle onlarla tartışmamaya girmemeniz gerekir. Tartışma başlatmanız en sonunda kendi markanıza zarar verecektir. Bu sebeple de bu yorumları silebilir ya da engelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan