Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

24 Haziran 2020
Sinan Oypan

Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok firma video içeriklerle tüketicilere ulaşmayı denedi ve bunda başarılı olanlar da oldu. Video söz konusu olduğunda sosyal ağlar üzerindeki etkileşimler daha fazla artış göstermiş oluyor. Bu nedenle de Youtube marka hesabı açmanız, yeni kitlelere ulaşırken, marka ve ürünlerinizi tanıtma fırsatınızı da artırır.

Youtube marka hesabı açarken dikkat etmeniz gerekenler

Youtube kanalınızı düzenleyin

Öncelikli olarak Youtube kanalaınızın optimizasyonu yapmanız gerekmekte. Kanal sayfanızı detaylı bir şekilde hazırlamanız, kanalınızı ziyaret edenlerin, markanız ve içerikleriniz hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlar.

Kanal ve profil fotoğrafını ayarlamak, kanal tanıtım videonuzu hazırlamak, web siteniz ve diğer sosyal ağlarınızın linklerini paylaşmak ilk etapta yapacağınız çalışmalar arasında yer almakta. Diğer detaylar hakkında bilgi almak içinse aşağıdaki rehberimize bakabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

Kanal tanıtım videonuzu hazırlayın

Youtube marka hesabı açtığınızda kanalınızı tanıtan bir video hazırlamanızda da yarar var. Bu kanal üzerinde ne tür içerikler hazırlayacağınızı, kanalınızın amacını, markanızı ve ne hizmet sunduğunuzu bu tanıtım videosunda kısaca anlatmanız gerekir. Bu videolarınızın sürelerini 30 saniye ile 1 dakika arasında tutmanız iyi olacaktır. Bundan uzun videolar tanıtım videosu olma amacından çıkabilir. Daha detayları konuları video içeriklerinizde kullanmanız daha doğru olacaktır.

İlgili rehber: Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?

Yeni ve mevcut aboneler için videolarınızı belirleyin

Youtube marka hesabı açtığınızda, kanal sayfanızda görünecek olan videoları da düzenleyebilirsiniz. Kanalınızı ilk kez ziyaret edenlerle kanalınıza yeniden gelen aboneler için ilk öne çıkan videolarınızı farklı şekillerde kullanabilirsiniz.

Kanalınıza ilk kez gelen ve henüz abone olmamış kişilere yönelik, kanal tanıtım videonuzu gösterebilir, mevcut aboneleriniz için de kanalınıza yüklediğiniz son videoları gösterebilir ya da öne çıkartmak istediğiniz özel bir içeriği buraya sabitleyebilirsiniz. Böylece kanalınız ziyaret eden kişilere farklı içerikler gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

Kanalınızdaki videoları düzenleyin

Kanal tanıtım videosunu dışında, kanal sayfanız üzerinde görünecek diğer videoları da burada düzenleyebilmektesiniz. Burada öne çıkan videolarınızı belirleyebilir, video içeriklerinizi farklı kategorilere ayırabilir, playlistleriniz bulunuyorsa bu playlistleri de yine alt alta sıralayarak, kanalınızı ziyaret edenlere farklı içerikler sunabilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

Youtube marka hesabı açacağınız zaman belli bir içerik planınızın olması da bir hayli önemlidir. Bu kanal üzerinde ne tür içerikler oluşturacağınızı, hangi kategoriler altında bunları toplayacağınızı, ne sıklıkta video yayını yapacağınızı belirlemeniz önemlidir.

Sadece ürün tanıtımı ya da kutu açılımı gibi videolar oluşturmak yerine, farklı konseptlerde de içerikler üretebilirsiniz. Bunun için de bir planlama yapmanız ve bu plan dahilinde içeriklerinizi üretmeniz, Youtube marka hesabı üzerindeki çalışmalarınızın sürekliliğini sağlar. Aşağıdaki rehberimizde Youtube’da trend olan içerik türleri ile ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi

Ekipmanlarınızı hazırlayın

Youtube marka hesabı açarken, video içeriklerinizi nasıl çekeceğinizi de planlamanız gerekir. Bunun için de en başta hangi ekipmanları kullanacağınızı belirlemelisiniz. Ekipman dediğimizde gözünüzün korkmasına gerek yok; günümüzde akıllı telefonlarla dahi video çekimleri kaliteli bir şekilde yapılabilmekte. Ancak belli bir içerik planı dahilinde çekimler yapmayı düşündüğünüzde, elinizdeki ekipmanları belirlemeniz ve bu çekimlerin kalitesini artırmak için ne tür kullanımlara ve araçlara ihtiyacınız olduğunu belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları

Video çekimlerinde öncelikli olarak bir kamera, titreşimsiz görüntüler için bir tripod ve birkaç farklı ışık kaynağı gerekmektedir. Full HD (1920x1080p) çekim yapabilen akıllı telefonlarınız ilk etapta işinize yarayabilir. Eğer daha profesyonel çözümler istiyorsanız doğrudan video kameralar kullanabilir ya da DSLR fotoğraf makinelerinin kamera çekim özelliklerinden yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde video çekimi yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konulara dair daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm

İlgili rehber: Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm

Paylaşımlarınızı düzenli olarak yapın

Youtube marka hesabı yönetirken de dikkat etmeniz gerekenlerden biri paylaşımlarınızın düzenli olmasıdır. Süreklilik markanızı ve kanalınızı büyütmek, Youtube’daki görünürlüğünüzü artırmak için bir hayli önemli. Bu sebeple de içerik planı dahilinde, düzenli bir aralık belirleyerek, bu periyotlarda video içerikler üretmeniz sürekliliğinizi sağlayacaktır.

İlgili rehber: Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

Olumsuz yorumları şahsi almayın

Youtube üzerinde birçok kullanıcı videolarla ilgili yorum yapmayı seviyor ve sürekli olarak olumsuz yorum yapmayı da seven bir kitle bulunuyor. İçerik ne olursa olsun, bu kitleleler videolara olumsuz yorum yapacaklardır. Bu sebeple de bu negatif yorumları şahis almamanız ve üzerinde durup canınızı sıkmamanız da önemli.

Yapıcı eleştirilerde bulunan kişilerle iletişime geçip, onlara yanıtlar yazmanız tabii ki doğru bir yaklaşımdır; ancak amaçsız yazılan kötü niyetli yorumları dikkate almamanız; özellikle onlarla tartışmamaya girmemeniz gerekir. Tartışma başlatmanız en sonunda kendi markanıza zarar verecektir. Bu sebeple de bu yorumları silebilir ya da engelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan