Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok firma video içeriklerle tüketicilere ulaşmayı denedi ve bunda başarılı olanlar da oldu. Video söz konusu olduğunda sosyal ağlar üzerindeki etkileşimler daha fazla artış göstermiş oluyor. Bu nedenle de Youtube marka hesabı açmanız, yeni kitlelere ulaşırken, marka ve ürünlerinizi tanıtma fırsatınızı da artırır.

Youtube marka hesabı açarken dikkat etmeniz gerekenler

Youtube kanalınızı düzenleyin

Öncelikli olarak Youtube kanalaınızın optimizasyonu yapmanız gerekmekte. Kanal sayfanızı detaylı bir şekilde hazırlamanız, kanalınızı ziyaret edenlerin, markanız ve içerikleriniz hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlar.

Kanal ve profil fotoğrafını ayarlamak, kanal tanıtım videonuzu hazırlamak, web siteniz ve diğer sosyal ağlarınızın linklerini paylaşmak ilk etapta yapacağınız çalışmalar arasında yer almakta. Diğer detaylar hakkında bilgi almak içinse aşağıdaki rehberimize bakabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

Kanal tanıtım videonuzu hazırlayın

Youtube marka hesabı açtığınızda kanalınızı tanıtan bir video hazırlamanızda da yarar var. Bu kanal üzerinde ne tür içerikler hazırlayacağınızı, kanalınızın amacını, markanızı ve ne hizmet sunduğunuzu bu tanıtım videosunda kısaca anlatmanız gerekir. Bu videolarınızın sürelerini 30 saniye ile 1 dakika arasında tutmanız iyi olacaktır. Bundan uzun videolar tanıtım videosu olma amacından çıkabilir. Daha detayları konuları video içeriklerinizde kullanmanız daha doğru olacaktır.

İlgili rehber: Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?

Yeni ve mevcut aboneler için videolarınızı belirleyin

Youtube marka hesabı açtığınızda, kanal sayfanızda görünecek olan videoları da düzenleyebilirsiniz. Kanalınızı ilk kez ziyaret edenlerle kanalınıza yeniden gelen aboneler için ilk öne çıkan videolarınızı farklı şekillerde kullanabilirsiniz.

Kanalınıza ilk kez gelen ve henüz abone olmamış kişilere yönelik, kanal tanıtım videonuzu gösterebilir, mevcut aboneleriniz için de kanalınıza yüklediğiniz son videoları gösterebilir ya da öne çıkartmak istediğiniz özel bir içeriği buraya sabitleyebilirsiniz. Böylece kanalınız ziyaret eden kişilere farklı içerikler gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

Kanalınızdaki videoları düzenleyin

Kanal tanıtım videosunu dışında, kanal sayfanız üzerinde görünecek diğer videoları da burada düzenleyebilmektesiniz. Burada öne çıkan videolarınızı belirleyebilir, video içeriklerinizi farklı kategorilere ayırabilir, playlistleriniz bulunuyorsa bu playlistleri de yine alt alta sıralayarak, kanalınızı ziyaret edenlere farklı içerikler sunabilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

Youtube marka hesabı açacağınız zaman belli bir içerik planınızın olması da bir hayli önemlidir. Bu kanal üzerinde ne tür içerikler oluşturacağınızı, hangi kategoriler altında bunları toplayacağınızı, ne sıklıkta video yayını yapacağınızı belirlemeniz önemlidir.

Sadece ürün tanıtımı ya da kutu açılımı gibi videolar oluşturmak yerine, farklı konseptlerde de içerikler üretebilirsiniz. Bunun için de bir planlama yapmanız ve bu plan dahilinde içeriklerinizi üretmeniz, Youtube marka hesabı üzerindeki çalışmalarınızın sürekliliğini sağlar. Aşağıdaki rehberimizde Youtube’da trend olan içerik türleri ile ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi

Ekipmanlarınızı hazırlayın

Youtube marka hesabı açarken, video içeriklerinizi nasıl çekeceğinizi de planlamanız gerekir. Bunun için de en başta hangi ekipmanları kullanacağınızı belirlemelisiniz. Ekipman dediğimizde gözünüzün korkmasına gerek yok; günümüzde akıllı telefonlarla dahi video çekimleri kaliteli bir şekilde yapılabilmekte. Ancak belli bir içerik planı dahilinde çekimler yapmayı düşündüğünüzde, elinizdeki ekipmanları belirlemeniz ve bu çekimlerin kalitesini artırmak için ne tür kullanımlara ve araçlara ihtiyacınız olduğunu belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları

Video çekimlerinde öncelikli olarak bir kamera, titreşimsiz görüntüler için bir tripod ve birkaç farklı ışık kaynağı gerekmektedir. Full HD (1920x1080p) çekim yapabilen akıllı telefonlarınız ilk etapta işinize yarayabilir. Eğer daha profesyonel çözümler istiyorsanız doğrudan video kameralar kullanabilir ya da DSLR fotoğraf makinelerinin kamera çekim özelliklerinden yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde video çekimi yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konulara dair daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm

İlgili rehber: Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm

Paylaşımlarınızı düzenli olarak yapın

Youtube marka hesabı yönetirken de dikkat etmeniz gerekenlerden biri paylaşımlarınızın düzenli olmasıdır. Süreklilik markanızı ve kanalınızı büyütmek, Youtube’daki görünürlüğünüzü artırmak için bir hayli önemli. Bu sebeple de içerik planı dahilinde, düzenli bir aralık belirleyerek, bu periyotlarda video içerikler üretmeniz sürekliliğinizi sağlayacaktır.

İlgili rehber: Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

Olumsuz yorumları şahsi almayın

Youtube üzerinde birçok kullanıcı videolarla ilgili yorum yapmayı seviyor ve sürekli olarak olumsuz yorum yapmayı da seven bir kitle bulunuyor. İçerik ne olursa olsun, bu kitleleler videolara olumsuz yorum yapacaklardır. Bu sebeple de bu negatif yorumları şahis almamanız ve üzerinde durup canınızı sıkmamanız da önemli.

Yapıcı eleştirilerde bulunan kişilerle iletişime geçip, onlara yanıtlar yazmanız tabii ki doğru bir yaklaşımdır; ancak amaçsız yazılan kötü niyetli yorumları dikkate almamanız; özellikle onlarla tartışmamaya girmemeniz gerekir. Tartışma başlatmanız en sonunda kendi markanıza zarar verecektir. Bu sebeple de bu yorumları silebilir ya da engelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade talebin çok olduğu ürünlerin...
14 Eylül 2021
Markethinkers
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin