Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 10.07.2024
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok firma video içeriklerle tüketicilere ulaşmayı denedi ve bunda başarılı olanlar da oldu. Video söz konusu olduğunda sosyal ağlar üzerindeki etkileşimler daha fazla artış göstermiş oluyor. Bu nedenle de Youtube marka hesabı açmanız, yeni kitlelere ulaşırken, marka ve ürünlerinizi tanıtma fırsatınızı da artırır.

Youtube marka hesabı açarken dikkat etmeniz gerekenler

Youtube kanalınızı düzenleyin

Öncelikli olarak Youtube kanalaınızın optimizasyonu yapmanız gerekmekte. Kanal sayfanızı detaylı bir şekilde hazırlamanız, kanalınızı ziyaret edenlerin, markanız ve içerikleriniz hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlar. Kanal ve profil fotoğrafını ayarlamak, kanal tanıtım videonuzu hazırlamak, web siteniz ve diğer sosyal ağlarınızın linklerini paylaşmak ilk etapta yapacağınız çalışmalar arasında yer almakta.

Kanal tanıtım videonuzu hazırlayın

Youtube marka hesabı açtığınızda kanalınızı tanıtan bir video hazırlamanızda da yarar var. Bu kanal üzerinde ne tür içerikler hazırlayacağınızı, kanalınızın amacını, markanızı ve ne hizmet sunduğunuzu bu tanıtım videosunda kısaca anlatmanız gerekir. Bu videolarınızın sürelerini 30 saniye ile 1 dakika arasında tutmanız iyi olacaktır. Bundan uzun videolar tanıtım videosu olma amacından çıkabilir. Daha detayları konuları video içeriklerinizde kullanmanız daha doğru olacaktır.

Yeni ve mevcut aboneler için videolarınızı belirleyin

Youtube marka hesabı açtığınızda, kanal sayfanızda görünecek olan videoları da düzenleyebilirsiniz. Kanalınızı ilk kez ziyaret edenlerle kanalınıza yeniden gelen aboneler için ilk öne çıkan videolarınızı farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Kanalınıza ilk kez gelen ve henüz abone olmamış kişilere yönelik, kanal tanıtım videonuzu gösterebilir, mevcut aboneleriniz için de kanalınıza yüklediğiniz son videoları gösterebilir ya da öne çıkartmak istediğiniz özel bir içeriği buraya sabitleyebilirsiniz. Böylece kanalınız ziyaret eden kişilere farklı içerikler gösterebilirsiniz.

Kanalınızdaki videoları düzenleyin

Kanal tanıtım videosunu dışında, kanal sayfanız üzerinde görünecek diğer videoları da burada düzenleyebilmektesiniz. Burada öne çıkan videolarınızı belirleyebilir, video içeriklerinizi farklı kategorilere ayırabilir, playlistleriniz bulunuyorsa bu playlistleri de yine alt alta sıralayarak, kanalınızı ziyaret edenlere farklı içerikler sunabilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

Youtube marka hesabı açacağınız zaman belli bir içerik planınızın olması da bir hayli önemlidir. Bu kanal üzerinde ne tür içerikler oluşturacağınızı, hangi kategoriler altında bunları toplayacağınızı, ne sıklıkta video yayını yapacağınızı belirlemeniz önemlidir. Sadece ürün tanıtımı ya da kutu açılımı gibi videolar oluşturmak yerine, farklı konseptlerde de içerikler üretebilirsiniz. Bunun için de bir planlama yapmanız ve bu plan dahilinde içeriklerinizi üretmeniz, Youtube marka hesabı üzerindeki çalışmalarınızın sürekliliğini sağlar.

Ekipmanlarınızı hazırlayın

Youtube marka hesabı açarken, video içeriklerinizi nasıl çekeceğinizi de planlamanız gerekir. Bunun için de en başta hangi ekipmanları kullanacağınızı belirlemelisiniz. Ekipman dediğimizde gözünüzün korkmasına gerek yok; günümüzde akıllı telefonlarla dahi video çekimleri kaliteli bir şekilde yapılabilmekte. Ancak belli bir içerik planı dahilinde çekimler yapmayı düşündüğünüzde, elinizdeki ekipmanları belirlemeniz ve bu çekimlerin kalitesini artırmak için ne tür kullanımlara ve araçlara ihtiyacınız olduğunu belirlemelisiniz. İlgili rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları Video çekimlerinde öncelikli olarak bir kamera, titreşimsiz görüntüler için bir tripod ve birkaç farklı ışık kaynağı gerekmektedir. Full HD (1920x1080p) çekim yapabilen akıllı telefonlarınız ilk etapta işinize yarayabilir. Eğer daha profesyonel çözümler istiyorsanız doğrudan video kameralar kullanabilir ya da DSLR fotoğraf makinelerinin kamera çekim özelliklerinden yararlanabilirsiniz.

Paylaşımlarınızı düzenli olarak yapın

Youtube marka hesabı yönetirken de dikkat etmeniz gerekenlerden biri paylaşımlarınızın düzenli olmasıdır. Süreklilik markanızı ve kanalınızı büyütmek, Youtube’daki görünürlüğünüzü artırmak için bir hayli önemli. Bu sebeple de içerik planı dahilinde, düzenli bir aralık belirleyerek, bu periyotlarda video içerikler üretmeniz sürekliliğinizi sağlayacaktır. İlgili rehber: Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

Olumsuz yorumları şahsi almayın

Youtube üzerinde birçok kullanıcı videolarla ilgili yorum yapmayı seviyor ve sürekli olarak olumsuz yorum yapmayı da seven bir kitle bulunuyor. İçerik ne olursa olsun, bu kitleleler videolara olumsuz yorum yapacaklardır. Bu sebeple de bu negatif yorumları şahis almamanız ve üzerinde durup canınızı sıkmamanız da önemli. Yapıcı eleştirilerde bulunan kişilerle iletişime geçip, onlara yanıtlar yazmanız tabii ki doğru bir yaklaşımdır; ancak amaçsız yazılan kötü niyetli yorumları dikkate almamanız; özellikle onlarla tartışmamaya girmemeniz gerekir. Tartışma başlatmanız en sonunda kendi markanıza zarar verecektir. Bu sebeple de bu yorumları silebilir ya da engelleyebilirsiniz.
ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar