Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızı sağlayacaktır. Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu çalışmaların üzerinde durcağız.

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikle Youtube üzerinde ne tür içerikler yapacağınızı ve bu kanal üzerinden ne tür geri dönüşümler elde etmek istediğinizi belirlemeniz gerekiyor. Çünkü buradaki itibar yönetimini yaparken bu hedefler üzerinde durulması gerekir. Hedeflerinizi belirlerken hangi anahtar kelimeler ve hedef kitleler üzerine yoğunlaşacağınızı, videolarınızda etkileşim odaklı mı yoksa geri dönüşüm odaklı mı olacağınız üzerinde karar vermeniz bir hayli önemlidir. Youtube üzerindeki çalışmalarınızda birden fazla amacınız da olabilir. Ancak ilk etapta bu iş için bir ekip yönlendirme şansınız yoksa, hedeflerinizi küçük tutmak ve adım adım bu çalışmaları artırmak daha doğru olacaktır. Çünkü bu hesabın doğru yönetilmesi oldukça önemlidir. İtibar yönetimi yapmak ve doğru içeriklerle hedef kitlelere ulaşmak için belli bir zaman ve emek gerekecektir. Hedeflerinizi belirlerken, hesabınız için bazı alt limitler belirlemeniz ve bu limitlere ulaşmak için ne tür çalışmalar yapacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Bu ekstra çalışmaları da yazının devamında ele alıyor olacağız. Hedefleriniz arasında Youtube üzerinde ekstra yönlendirme trafiği oluşturmak da bulunabilir. Youtube hesabınızı kendi e-ticaret sitenizle ilişkilendirdiğinizde videolar üzerinden sitenize yönlendirme linkleri vererek, sitenize ekstra trafik çekebilirsiniz. Bu durumda da sitenize ekstra trafik çekmek için ne tür çalışmalar yapabileceğinizi de düşünmeniz gerekir.

Video içerik takvimi oluşturun

Videolar da içerik pazarlamanın alt çeşitlerinden biridir ve bu sebeple de içerik pazarlamadaki stratejilerde uygulanan adımları videolarda da uygulamak doğru bir yaklaşım olur. Videolarınızda sürekliliği sağlamak, farklı konulara değinmek ve herbir video için hazırlık süreci oluşturmak için bu takvimleri oluşturmak gerekiyor. İlgili rehber: İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu Takvimlerinizi oluştururken şunlardan yararlanabilirsiniz.
  • Anahtar kelime araştırması yapın
  • Arama sorgularını inceleyerek, kullanıcıların ne tür aramalar yaptıklarını araştırın.
  • Sezonluk ve dönemsel trendleri araştırarak, bu konular üzerine içerik başlıkları oluşturun.
  • Prodüksiyon ve video üretimi için neler yapabileceğinizi belirleyin.
Bu çalışmaları yaparak, içerik takvimi konusunda bir takım konu başlıkları çıkartabilir ve konuları farklı kategorilere ve konseptlere ayırabilirsiniz. Böylelikle üzerinde çalışacağınız içeriklerle ilgili ön çalışmalarınızı yapmış olursunuz. İlgili rehber:Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Video üretiminde dikkat edilmesi gerekenler

Video üretimi yaparken de bir takım konulara özellikle değinmek gerekiyor. Video içerik üretimlerini şirket içinde yapabileceğiniz gibi bu işleri freelancer ya da ajanslara da yönlendirebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri Video prodüksiyonu yapmadan önce hangi video içeriklerinin sizin daha uygun olduğunu bulmanız ve bu video türlerine göre kaç farklı video içerik üretebileceğinizi araştırmanız gerekiyor. Böylelikle size geri dönüşüm sağlayacak içerik türlerini belirleyerek, video üretimlerinizi bu konular üzerinde yoğunlaştırabilirsiniz. Kendi video içeriklerinizi üretirken de video seçimi, ışık kullanımı, arka plan seçimi, ürün konumlandırması ve konsept oluşturma gibi detaylara dikkat etmeniz gerekiyor. Bu konular hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki yazı serimizi okuyabilirsiniz. İlgili rehber: Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm İlgili rehber: Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm İlgili rehber: Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm Video üretimini yapmak için aynı zamanda bir takım yazılımlara ihtiyacınız olacak. Videoları düzenlemek için farklı yazılım ve programlar kullanmanız gerekiyor. Mobil cihazlarla video çekimleri yapabileceğiniz gibi video düzenlemelerinizi de mobil cihazlardan yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde de video düzenlemesi yapabileceğiniz mobil araçlar hakkında bilgi alabilirsiniz. İlgili rehber: Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama

Her video sayfasını optimize edin

Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapmanız gereken en önemli adımlardan biri de video sayfalarının optimizasyonunu yapmak. Doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru başlıkları kullanmak, video açıklamaları oluşturmak ve yönlendirme linkleri koymak bu aşamada oldukça önemli. Youtube üzerinde videoların indekslenme ve listelenmesiyle ilgili detaylı bilgiler edinmek için aşağıdaki rehberlerimizden yararlanabilirsiniz. İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler İlgili rehber: Youtube videolarınızda dikkat etmeniz gereken SEO ipuçları

Video içeriklerin farklı kanallarda paylaşımı

Video görünürlüğünüzü etkileyen faktörlerden biri de etkileşim oranları oluyor. Kullanıcıların videoyu beğenmesi, videoya yorum yapması ve içeriklerle etkileşim içinde olması görünürlüğünüzü doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de videolarınızın farklı platformalar üzerinde de paylaşmanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Video içeriklerinizi kendi siteniz üzerine ekleyebileceğiniz gibi, diğer sosyal medya hesaplarınız üzerinde de bu içerikleri paylaşarak, videoların görüntülenme ve etkileşim oranlarını artıracak çalışmalar yapabilirsiniz. Videolarınızı kendi siteniz üzerine eklediğinizde otomatik oynatma özelliğini kapatmanız gerekir. Çünkü kullanıcılar bu video içerikleri çok fazla izlemek istemeyebilirler ve bu sebeple de video izlenme süreleriniz çok kısa olacağı için istatistik verilerinizi olumsuz etkilenecektir. Videoların üzerine tıklandığında oynama ayarını aktive ettiğinizde, videoyla gerçekten ilgilenen kişiler bunları izleyeceği için istatistik verilerinizde de değerleriniz artış gösterecektir.

Veri analizlerinizi yapın

Videolarınız üzerinde veri analizleri yapmanız da ilerleyen zamanlardaki stratejileriniz için önemlidir. Videoların izlenme oranları, videolara yapılan yorumlar, videoların ne kadar izlendiği, demografik bilgiler gibi birçok detaya Youtube’un kendi analitik sayfası üzerinden ulaşabiliyorsunuz. İlgili rehber: Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik Bu verileri analiz ederek içeriklerinizin nasıl tepki çektiğini ve hangi içeriklerin kullanıcıların daha fazla ilgisini çektiğini görebilirsiniz. Böylelikle de içerik türleriniz üzerinde çalışmalar yaparak, etkileşim oranlarınızı daha fazla artırmaya yönelik videolar hazırlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen bir...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek amacıyla...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette Gümrükleme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarette Gümrükleme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Her geçen gün biraz daha büyüyen bir sektör olan e-ticarette taraflar her zaman alıcı ve satıcı ile sınırlı değildir. Dünya çapında genişleyerek uluslararası ticareti kolaylaştıran e-ticaret sektörüne, hâliyle resmî kurumlar...
19 Şubat 2022
Markethinkers
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın