Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

19 Nisan 2018
Sinan Oypan

Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızı sağlayacaktır. Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu çalışmaların üzerinde durcağız.

Hedeflerinizi belirleyin

Öncelikle Youtube üzerinde ne tür içerikler yapacağınızı ve bu kanal üzerinden ne tür geri dönüşümler elde etmek istediğinizi belirlemeniz gerekiyor. Çünkü buradaki itibar yönetimini yaparken bu hedefler üzerinde durulması gerekir.

Hedeflerinizi belirlerken hangi anahtar kelimeler ve hedef kitleler üzerine yoğunlaşacağınızı, videolarınızda etkileşim odaklı mı yoksa geri dönüşüm odaklı mı olacağınız üzerinde karar vermeniz bir hayli önemlidir. Youtube üzerindeki çalışmalarınızda birden fazla amacınız da olabilir. Ancak ilk etapta bu iş için bir ekip yönlendirme şansınız yoksa, hedeflerinizi küçük tutmak ve adım adım bu çalışmaları artırmak daha doğru olacaktır. Çünkü bu hesabın doğru yönetilmesi oldukça önemlidir. İtibar yönetimi yapmak ve doğru içeriklerle hedef kitlelere ulaşmak için belli bir zaman ve emek gerekecektir.

Hedeflerinizi belirlerken, hesabınız için bazı alt limitler belirlemeniz ve bu limitlere ulaşmak için ne tür çalışmalar yapacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Bu ekstra çalışmaları da yazının devamında ele alıyor olacağız.

Hedefleriniz arasında Youtube üzerinde ekstra yönlendirme trafiği oluşturmak da bulunabilir. Youtube hesabınızı kendi e-ticaret sitenizle ilişkilendirdiğinizde videolar üzerinden sitenize yönlendirme linkleri vererek, sitenize ekstra trafik çekebilirsiniz. Bu durumda da sitenize ekstra trafik çekmek için ne tür çalışmalar yapabileceğinizi de düşünmeniz gerekir.

Video içerik takvimi oluşturun

Videolar da içerik pazarlamanın alt çeşitlerinden biridir ve bu sebeple de içerik pazarlamadaki stratejilerde uygulanan adımları videolarda da uygulamak doğru bir yaklaşım olur. Videolarınızda sürekliliği sağlamak, farklı konulara değinmek ve herbir video için hazırlık süreci oluşturmak için bu takvimleri oluşturmak gerekiyor.

İlgili rehber: İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu

Takvimlerinizi oluştururken şunlardan yararlanabilirsiniz.

  • Anahtar kelime araştırması yapın
  • Arama sorgularını inceleyerek, kullanıcıların ne tür aramalar yaptıklarını araştırın.
  • Sezonluk ve dönemsel trendleri araştırarak, bu konular üzerine içerik başlıkları oluşturun.
  • Prodüksiyon ve video üretimi için neler yapabileceğinizi belirleyin.

Bu çalışmaları yaparak, içerik takvimi konusunda bir takım konu başlıkları çıkartabilir ve konuları farklı kategorilere ve konseptlere ayırabilirsiniz. Böylelikle üzerinde çalışacağınız içeriklerle ilgili ön çalışmalarınızı yapmış olursunuz.

İlgili rehber:Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Video üretiminde dikkat edilmesi gerekenler

Video üretimi yaparken de bir takım konulara özellikle değinmek gerekiyor. Video içerik üretimlerini şirket içinde yapabileceğiniz gibi bu işleri freelancer ya da ajanslara da yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Video prodüksiyonu yapmadan önce hangi video içeriklerinin sizin daha uygun olduğunu bulmanız ve bu video türlerine göre kaç farklı video içerik üretebileceğinizi araştırmanız gerekiyor. Böylelikle size geri dönüşüm sağlayacak içerik türlerini belirleyerek, video üretimlerinizi bu konular üzerinde yoğunlaştırabilirsiniz.

Kendi video içeriklerinizi üretirken de video seçimi, ışık kullanımı, arka plan seçimi, ürün konumlandırması ve konsept oluşturma gibi detaylara dikkat etmeniz gerekiyor. Bu konular hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki yazı serimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm

İlgili rehber: Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm

İlgili rehber: Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm

Video üretimini yapmak için aynı zamanda bir takım yazılımlara ihtiyacınız olacak. Videoları düzenlemek için farklı yazılım ve programlar kullanmanız gerekiyor. Mobil cihazlarla video çekimleri yapabileceğiniz gibi video düzenlemelerinizi de mobil cihazlardan yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde de video düzenlemesi yapabileceğiniz mobil araçlar hakkında bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama

Her video sayfasını optimize edin

Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapmanız gereken en önemli adımlardan biri de video sayfalarının optimizasyonunu yapmak. Doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru başlıkları kullanmak, video açıklamaları oluşturmak ve yönlendirme linkleri koymak bu aşamada oldukça önemli. Youtube üzerinde videoların indekslenme ve listelenmesiyle ilgili detaylı bilgiler edinmek için aşağıdaki rehberlerimizden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Youtube videolarınızda dikkat etmeniz gereken SEO ipuçları

Video içeriklerin farklı kanallarda paylaşımı

Video görünürlüğünüzü etkileyen faktörlerden biri de etkileşim oranları oluyor. Kullanıcıların videoyu beğenmesi, videoya yorum yapması ve içeriklerle etkileşim içinde olması görünürlüğünüzü doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de videolarınızın farklı platformalar üzerinde de paylaşmanız doğru bir yaklaşım olacaktır.

Video içeriklerinizi kendi siteniz üzerine ekleyebileceğiniz gibi, diğer sosyal medya hesaplarınız üzerinde de bu içerikleri paylaşarak, videoların görüntülenme ve etkileşim oranlarını artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

Videolarınızı kendi siteniz üzerine eklediğinizde otomatik oynatma özelliğini kapatmanız gerekir. Çünkü kullanıcılar bu video içerikleri çok fazla izlemek istemeyebilirler ve bu sebeple de video izlenme süreleriniz çok kısa olacağı için istatistik verilerinizi olumsuz etkilenecektir. Videoların üzerine tıklandığında oynama ayarını aktive ettiğinizde, videoyla gerçekten ilgilenen kişiler bunları izleyeceği için istatistik verilerinizde de değerleriniz artış gösterecektir.

Veri analizlerinizi yapın

Videolarınız üzerinde veri analizleri yapmanız da ilerleyen zamanlardaki stratejileriniz için önemlidir. Videoların izlenme oranları, videolara yapılan yorumlar, videoların ne kadar izlendiği, demografik bilgiler gibi birçok detaya Youtube’un kendi analitik sayfası üzerinden ulaşabiliyorsunuz.

İlgili rehber: Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik

Bu verileri analiz ederek içeriklerinizin nasıl tepki çektiğini ve hangi içeriklerin kullanıcıların daha fazla ilgisini çektiğini görebilirsiniz. Böylelikle de içerik türleriniz üzerinde çalışmalar yaparak, etkileşim oranlarınızı daha fazla artırmaya yönelik videolar hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan