Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?

20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?

Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler hazırlamanızı sağlarken, video içeriklerinizi diğer kanallar üzerinde de paylaşmanıza olanak tanır. Peki, Youtube kanalı açma tam olarak e-ticaret firmalarına neler sunmakta?

İlgili rehber: Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Youtube kanalı açma neden önemli?

Tüketicilerin ilgisini çekme

Youtube kanalı açma ve düzenli olarak video içerikler üretmeniz tüketicilerin ilgisini düzenli olarak çekmenize yardımcı olur. Video içerikler son yıllarda bir hayli popüler olduğu gibi bu içeriklerin üretim maliyetleri de bir hayli düştü. Tüketiciler videolarla daha fazla etkileşime girdikleri için de onların daha fazla ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi

Tüketiciler sizi Youtube üzerinde de görmek istiyor

Özellikle pandemi dönemi ile beraber markalar tüketicilere ulaşmak için video içeriklere yönelmeye başladılar ve bu süreçte Youtube kanalı açma işlemleri de bir hayli artış gösterdi. Birçok kişi ve firma video içeriklerle tüketicilere ulaşmaya başladılar. Bunun yanı sıra tüketiciler bir ürün araştırması yaparken ürünle ilgili videoları da araştırmaktalar. Bu nedenle de ürün tanıtımlarınızı, kutu açılım ve ürünlerin detaylı anlatımlarının yer aldığı videolarınızın Youtube’da bulunması, bu içerikleri arayan ve isteyen kitleye de ulaşmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

Trafik yaratır

Youtube kanal açma ve içerik üretimi, web sitenize de düzenli olarak trafik çekmenize olanak tanır. Videolarınızın hem içerisine hem de açıklama bölümlerine e-ticaret sitenizin ve diğer ilgili linkleri ekleyebilirsiniz. Videolarınızın içerisinde de kullanıcıları bu linklere tıklamaya yönlendirecek eyleme çağrı ifadeleri kullanmanız, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği sağlayacaktır. Bu sayede de yönlendirme trafik oranınızı artırabileceğiniz gibi Youtube’daki kitlenizin de web sitenizi ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz.

Marka bilinirliği ve otoritesi için önemlidir

Youtube kanalı açma, aynı zamanda marka bilinirliği ve otoritesini artırma açısından da önemlidir. Markanızla ilgili video içerikler üretmenin yanı sıra sektörel videolarla markanızın güvenilirliğini ve bilgisini de yansıtabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Ürünlerle ilgili içerikler tüketicilerin ürünlerinizi görmelerini sağlarken, eğlenceli ve bilgi veren içerikler de tüketicilere belli bir değer katmanıza yardımcı olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak tüketicilerin markanızı daha iyi tanımasını sağlar ve bu da marka bilinirliğinizi artırmada önemli bir görev üstlenir.

Video reklamlar için kullanabilirsiniz

Youtube kanal açma, video reklamlar için de önemlidir. Ürün veya kampanya tanıtımları için Youtube üzerinde video reklamlar vermek için de bu hesaptan yararlanabilirsiniz. Youtube hesabınızı Adwords hesabınızla eşleştirdikten sonra Adwords üzerinden reklamlarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. İlgili hedef kitlelere ulaşmak ve kampanyalarınızı duyurmak için de video reklamları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Ürün ve kampanya tanıtımları için etkilidir

Ürün ve kampanya tanıtımları için de Youtube kanalı açma oldukça etkilidir. Ürünlerinizin teknik özelliklerini tanıtabileceğiniz gibi ürünün kullanım alanlarını gösteren videolar hazırlayabilirsiniz. Kutu açılım videoları, kullanıcıların nasıl bir deneyim yaşayacaklarını gösterirken aynı zamanda da onların ilgisini çekmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

Ürün tanıtımlarının yanı sıra kampanya duyuruları için de video içeriklere yönelebilirsiniz. Kampanyalarınızı duyurmak ve geniş kitlelere ulaştırmak aynı zamanda reklamlar ile erişiminizi artırmak için de Youtube videolarından yararlanabilirsiniz.

SEO açısından önemlidir

Google, Youtube’un da sahibi olduğu için video içerikler üretmeniz SEO konusunda da size yardımcı olacaktır. Özellikle Google arama sorgularında ilk sıralarda arama yapılan anahtar kelimeyle ilgili videolar da sonuçlarda gösterilmektedir. Youtube kanal açma sürecinde videolarınız da SEO çalışmaları yapmanız Google organik arama sorgularında da videolarınızın görünmesini ve buradan trafik almanızı sağlayacaktır.

Youtube ikinci en büyük arama motoru

Google’dan sonra Youtube en büyük ikinci arama motoru olma özelliğinde. Bu da buradaki içeriklerin de bir SEO değeri olduğunu göstermektedir. Anahtar kelimelerinizi iyi seçmeniz ve videolarınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz, Youtube’da arama yapan kullanıcılara da içeriklerinizi ulaştırmanızı sağlar. Bu sayede Youtube arama sorgularından yeni kitlelere ulaşarak, içeriklerinizi ve markanızı onlara gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin