Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?

20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?

Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler hazırlamanızı sağlarken, video içeriklerinizi diğer kanallar üzerinde de paylaşmanıza olanak tanır. Peki, Youtube kanalı açma tam olarak e-ticaret firmalarına neler sunmakta?

İlgili rehber: Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Youtube kanalı açma neden önemli?

Tüketicilerin ilgisini çekme

Youtube kanalı açma ve düzenli olarak video içerikler üretmeniz tüketicilerin ilgisini düzenli olarak çekmenize yardımcı olur. Video içerikler son yıllarda bir hayli popüler olduğu gibi bu içeriklerin üretim maliyetleri de bir hayli düştü. Tüketiciler videolarla daha fazla etkileşime girdikleri için de onların daha fazla ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi

Tüketiciler sizi Youtube üzerinde de görmek istiyor

Özellikle pandemi dönemi ile beraber markalar tüketicilere ulaşmak için video içeriklere yönelmeye başladılar ve bu süreçte Youtube kanalı açma işlemleri de bir hayli artış gösterdi. Birçok kişi ve firma video içeriklerle tüketicilere ulaşmaya başladılar. Bunun yanı sıra tüketiciler bir ürün araştırması yaparken ürünle ilgili videoları da araştırmaktalar. Bu nedenle de ürün tanıtımlarınızı, kutu açılım ve ürünlerin detaylı anlatımlarının yer aldığı videolarınızın Youtube’da bulunması, bu içerikleri arayan ve isteyen kitleye de ulaşmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

Trafik yaratır

Youtube kanal açma ve içerik üretimi, web sitenize de düzenli olarak trafik çekmenize olanak tanır. Videolarınızın hem içerisine hem de açıklama bölümlerine e-ticaret sitenizin ve diğer ilgili linkleri ekleyebilirsiniz. Videolarınızın içerisinde de kullanıcıları bu linklere tıklamaya yönlendirecek eyleme çağrı ifadeleri kullanmanız, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği sağlayacaktır. Bu sayede de yönlendirme trafik oranınızı artırabileceğiniz gibi Youtube’daki kitlenizin de web sitenizi ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz.

Marka bilinirliği ve otoritesi için önemlidir

Youtube kanalı açma, aynı zamanda marka bilinirliği ve otoritesini artırma açısından da önemlidir. Markanızla ilgili video içerikler üretmenin yanı sıra sektörel videolarla markanızın güvenilirliğini ve bilgisini de yansıtabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Ürünlerle ilgili içerikler tüketicilerin ürünlerinizi görmelerini sağlarken, eğlenceli ve bilgi veren içerikler de tüketicilere belli bir değer katmanıza yardımcı olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak tüketicilerin markanızı daha iyi tanımasını sağlar ve bu da marka bilinirliğinizi artırmada önemli bir görev üstlenir.

Video reklamlar için kullanabilirsiniz

Youtube kanal açma, video reklamlar için de önemlidir. Ürün veya kampanya tanıtımları için Youtube üzerinde video reklamlar vermek için de bu hesaptan yararlanabilirsiniz. Youtube hesabınızı Adwords hesabınızla eşleştirdikten sonra Adwords üzerinden reklamlarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. İlgili hedef kitlelere ulaşmak ve kampanyalarınızı duyurmak için de video reklamları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Ürün ve kampanya tanıtımları için etkilidir

Ürün ve kampanya tanıtımları için de Youtube kanalı açma oldukça etkilidir. Ürünlerinizin teknik özelliklerini tanıtabileceğiniz gibi ürünün kullanım alanlarını gösteren videolar hazırlayabilirsiniz. Kutu açılım videoları, kullanıcıların nasıl bir deneyim yaşayacaklarını gösterirken aynı zamanda da onların ilgisini çekmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

Ürün tanıtımlarının yanı sıra kampanya duyuruları için de video içeriklere yönelebilirsiniz. Kampanyalarınızı duyurmak ve geniş kitlelere ulaştırmak aynı zamanda reklamlar ile erişiminizi artırmak için de Youtube videolarından yararlanabilirsiniz.

SEO açısından önemlidir

Google, Youtube’un da sahibi olduğu için video içerikler üretmeniz SEO konusunda da size yardımcı olacaktır. Özellikle Google arama sorgularında ilk sıralarda arama yapılan anahtar kelimeyle ilgili videolar da sonuçlarda gösterilmektedir. Youtube kanal açma sürecinde videolarınız da SEO çalışmaları yapmanız Google organik arama sorgularında da videolarınızın görünmesini ve buradan trafik almanızı sağlayacaktır.

Youtube ikinci en büyük arama motoru

Google’dan sonra Youtube en büyük ikinci arama motoru olma özelliğinde. Bu da buradaki içeriklerin de bir SEO değeri olduğunu göstermektedir. Anahtar kelimelerinizi iyi seçmeniz ve videolarınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz, Youtube’da arama yapan kullanıcılara da içeriklerinizi ulaştırmanızı sağlar. Bu sayede Youtube arama sorgularından yeni kitlelere ulaşarak, içeriklerinizi ve markanızı onlara gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri dönüşüm...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Sanattan spora hemen hemen tüm alanların erkekler tarafından domine edildiği hepimizin malumu. Hatta herhangi bir konu ile uğraşan kişinin erkek olmadığını belirtmek için o işin başına “kadın” takısını getirmemiz de bunun net...
31 Mart 2022
Markethinkers
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın