Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?

20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?

Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler hazırlamanızı sağlarken, video içeriklerinizi diğer kanallar üzerinde de paylaşmanıza olanak tanır. Peki, Youtube kanalı açma tam olarak e-ticaret firmalarına neler sunmakta?

İlgili rehber: Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Youtube kanalı açma neden önemli?

Tüketicilerin ilgisini çekme

Youtube kanalı açma ve düzenli olarak video içerikler üretmeniz tüketicilerin ilgisini düzenli olarak çekmenize yardımcı olur. Video içerikler son yıllarda bir hayli popüler olduğu gibi bu içeriklerin üretim maliyetleri de bir hayli düştü. Tüketiciler videolarla daha fazla etkileşime girdikleri için de onların daha fazla ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi

Tüketiciler sizi Youtube üzerinde de görmek istiyor

Özellikle pandemi dönemi ile beraber markalar tüketicilere ulaşmak için video içeriklere yönelmeye başladılar ve bu süreçte Youtube kanalı açma işlemleri de bir hayli artış gösterdi. Birçok kişi ve firma video içeriklerle tüketicilere ulaşmaya başladılar. Bunun yanı sıra tüketiciler bir ürün araştırması yaparken ürünle ilgili videoları da araştırmaktalar. Bu nedenle de ürün tanıtımlarınızı, kutu açılım ve ürünlerin detaylı anlatımlarının yer aldığı videolarınızın Youtube’da bulunması, bu içerikleri arayan ve isteyen kitleye de ulaşmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

Trafik yaratır

Youtube kanal açma ve içerik üretimi, web sitenize de düzenli olarak trafik çekmenize olanak tanır. Videolarınızın hem içerisine hem de açıklama bölümlerine e-ticaret sitenizin ve diğer ilgili linkleri ekleyebilirsiniz. Videolarınızın içerisinde de kullanıcıları bu linklere tıklamaya yönlendirecek eyleme çağrı ifadeleri kullanmanız, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği sağlayacaktır. Bu sayede de yönlendirme trafik oranınızı artırabileceğiniz gibi Youtube’daki kitlenizin de web sitenizi ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz.

Marka bilinirliği ve otoritesi için önemlidir

Youtube kanalı açma, aynı zamanda marka bilinirliği ve otoritesini artırma açısından da önemlidir. Markanızla ilgili video içerikler üretmenin yanı sıra sektörel videolarla markanızın güvenilirliğini ve bilgisini de yansıtabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Ürünlerle ilgili içerikler tüketicilerin ürünlerinizi görmelerini sağlarken, eğlenceli ve bilgi veren içerikler de tüketicilere belli bir değer katmanıza yardımcı olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak tüketicilerin markanızı daha iyi tanımasını sağlar ve bu da marka bilinirliğinizi artırmada önemli bir görev üstlenir.

Video reklamlar için kullanabilirsiniz

Youtube kanal açma, video reklamlar için de önemlidir. Ürün veya kampanya tanıtımları için Youtube üzerinde video reklamlar vermek için de bu hesaptan yararlanabilirsiniz. Youtube hesabınızı Adwords hesabınızla eşleştirdikten sonra Adwords üzerinden reklamlarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. İlgili hedef kitlelere ulaşmak ve kampanyalarınızı duyurmak için de video reklamları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Ürün ve kampanya tanıtımları için etkilidir

Ürün ve kampanya tanıtımları için de Youtube kanalı açma oldukça etkilidir. Ürünlerinizin teknik özelliklerini tanıtabileceğiniz gibi ürünün kullanım alanlarını gösteren videolar hazırlayabilirsiniz. Kutu açılım videoları, kullanıcıların nasıl bir deneyim yaşayacaklarını gösterirken aynı zamanda da onların ilgisini çekmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

Ürün tanıtımlarının yanı sıra kampanya duyuruları için de video içeriklere yönelebilirsiniz. Kampanyalarınızı duyurmak ve geniş kitlelere ulaştırmak aynı zamanda reklamlar ile erişiminizi artırmak için de Youtube videolarından yararlanabilirsiniz.

SEO açısından önemlidir

Google, Youtube’un da sahibi olduğu için video içerikler üretmeniz SEO konusunda da size yardımcı olacaktır. Özellikle Google arama sorgularında ilk sıralarda arama yapılan anahtar kelimeyle ilgili videolar da sonuçlarda gösterilmektedir. Youtube kanal açma sürecinde videolarınız da SEO çalışmaları yapmanız Google organik arama sorgularında da videolarınızın görünmesini ve buradan trafik almanızı sağlayacaktır.

Youtube ikinci en büyük arama motoru

Google’dan sonra Youtube en büyük ikinci arama motoru olma özelliğinde. Bu da buradaki içeriklerin de bir SEO değeri olduğunu göstermektedir. Anahtar kelimelerinizi iyi seçmeniz ve videolarınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz, Youtube’da arama yapan kullanıcılara da içeriklerinizi ulaştırmanızı sağlar. Bu sayede Youtube arama sorgularından yeni kitlelere ulaşarak, içeriklerinizi ve markanızı onlara gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan