Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?

20 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler hazırlamanızı sağlarken, video içeriklerinizi diğer kanallar üzerinde de paylaşmanıza olanak tanır. Peki, Youtube kanalı açma tam olarak e-ticaret firmalarına neler sunmakta?

İlgili rehber: Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Youtube kanalı açma neden önemli?

Tüketicilerin ilgisini çekme

Youtube kanalı açma ve düzenli olarak video içerikler üretmeniz tüketicilerin ilgisini düzenli olarak çekmenize yardımcı olur. Video içerikler son yıllarda bir hayli popüler olduğu gibi bu içeriklerin üretim maliyetleri de bir hayli düştü. Tüketiciler videolarla daha fazla etkileşime girdikleri için de onların daha fazla ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi

Tüketiciler sizi Youtube üzerinde de görmek istiyor

Özellikle pandemi dönemi ile beraber markalar tüketicilere ulaşmak için video içeriklere yönelmeye başladılar ve bu süreçte Youtube kanalı açma işlemleri de bir hayli artış gösterdi. Birçok kişi ve firma video içeriklerle tüketicilere ulaşmaya başladılar. Bunun yanı sıra tüketiciler bir ürün araştırması yaparken ürünle ilgili videoları da araştırmaktalar. Bu nedenle de ürün tanıtımlarınızı, kutu açılım ve ürünlerin detaylı anlatımlarının yer aldığı videolarınızın Youtube’da bulunması, bu içerikleri arayan ve isteyen kitleye de ulaşmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

Trafik yaratır

Youtube kanal açma ve içerik üretimi, web sitenize de düzenli olarak trafik çekmenize olanak tanır. Videolarınızın hem içerisine hem de açıklama bölümlerine e-ticaret sitenizin ve diğer ilgili linkleri ekleyebilirsiniz. Videolarınızın içerisinde de kullanıcıları bu linklere tıklamaya yönlendirecek eyleme çağrı ifadeleri kullanmanız, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği sağlayacaktır. Bu sayede de yönlendirme trafik oranınızı artırabileceğiniz gibi Youtube’daki kitlenizin de web sitenizi ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz.

Marka bilinirliği ve otoritesi için önemlidir

Youtube kanalı açma, aynı zamanda marka bilinirliği ve otoritesini artırma açısından da önemlidir. Markanızla ilgili video içerikler üretmenin yanı sıra sektörel videolarla markanızın güvenilirliğini ve bilgisini de yansıtabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Ürünlerle ilgili içerikler tüketicilerin ürünlerinizi görmelerini sağlarken, eğlenceli ve bilgi veren içerikler de tüketicilere belli bir değer katmanıza yardımcı olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak tüketicilerin markanızı daha iyi tanımasını sağlar ve bu da marka bilinirliğinizi artırmada önemli bir görev üstlenir.

Video reklamlar için kullanabilirsiniz

Youtube kanal açma, video reklamlar için de önemlidir. Ürün veya kampanya tanıtımları için Youtube üzerinde video reklamlar vermek için de bu hesaptan yararlanabilirsiniz. Youtube hesabınızı Adwords hesabınızla eşleştirdikten sonra Adwords üzerinden reklamlarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. İlgili hedef kitlelere ulaşmak ve kampanyalarınızı duyurmak için de video reklamları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Ürün ve kampanya tanıtımları için etkilidir

Ürün ve kampanya tanıtımları için de Youtube kanalı açma oldukça etkilidir. Ürünlerinizin teknik özelliklerini tanıtabileceğiniz gibi ürünün kullanım alanlarını gösteren videolar hazırlayabilirsiniz. Kutu açılım videoları, kullanıcıların nasıl bir deneyim yaşayacaklarını gösterirken aynı zamanda da onların ilgisini çekmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

Ürün tanıtımlarının yanı sıra kampanya duyuruları için de video içeriklere yönelebilirsiniz. Kampanyalarınızı duyurmak ve geniş kitlelere ulaştırmak aynı zamanda reklamlar ile erişiminizi artırmak için de Youtube videolarından yararlanabilirsiniz.

SEO açısından önemlidir

Google, Youtube’un da sahibi olduğu için video içerikler üretmeniz SEO konusunda da size yardımcı olacaktır. Özellikle Google arama sorgularında ilk sıralarda arama yapılan anahtar kelimeyle ilgili videolar da sonuçlarda gösterilmektedir. Youtube kanal açma sürecinde videolarınız da SEO çalışmaları yapmanız Google organik arama sorgularında da videolarınızın görünmesini ve buradan trafik almanızı sağlayacaktır.

Youtube ikinci en büyük arama motoru

Google’dan sonra Youtube en büyük ikinci arama motoru olma özelliğinde. Bu da buradaki içeriklerin de bir SEO değeri olduğunu göstermektedir. Anahtar kelimelerinizi iyi seçmeniz ve videolarınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz, Youtube’da arama yapan kullanıcılara da içeriklerinizi ulaştırmanızı sağlar. Bu sayede Youtube arama sorgularından yeni kitlelere ulaşarak, içeriklerinizi ve markanızı onlara gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan