Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?

20 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler hazırlamanızı sağlarken, video içeriklerinizi diğer kanallar üzerinde de paylaşmanıza olanak tanır. Peki, Youtube kanalı açma tam olarak e-ticaret firmalarına neler sunmakta?

İlgili rehber: Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Youtube kanalı açma neden önemli?

Tüketicilerin ilgisini çekme

Youtube kanalı açma ve düzenli olarak video içerikler üretmeniz tüketicilerin ilgisini düzenli olarak çekmenize yardımcı olur. Video içerikler son yıllarda bir hayli popüler olduğu gibi bu içeriklerin üretim maliyetleri de bir hayli düştü. Tüketiciler videolarla daha fazla etkileşime girdikleri için de onların daha fazla ilgisini çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi

Tüketiciler sizi Youtube üzerinde de görmek istiyor

Özellikle pandemi dönemi ile beraber markalar tüketicilere ulaşmak için video içeriklere yönelmeye başladılar ve bu süreçte Youtube kanalı açma işlemleri de bir hayli artış gösterdi. Birçok kişi ve firma video içeriklerle tüketicilere ulaşmaya başladılar. Bunun yanı sıra tüketiciler bir ürün araştırması yaparken ürünle ilgili videoları da araştırmaktalar. Bu nedenle de ürün tanıtımlarınızı, kutu açılım ve ürünlerin detaylı anlatımlarının yer aldığı videolarınızın Youtube’da bulunması, bu içerikleri arayan ve isteyen kitleye de ulaşmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

Trafik yaratır

Youtube kanal açma ve içerik üretimi, web sitenize de düzenli olarak trafik çekmenize olanak tanır. Videolarınızın hem içerisine hem de açıklama bölümlerine e-ticaret sitenizin ve diğer ilgili linkleri ekleyebilirsiniz. Videolarınızın içerisinde de kullanıcıları bu linklere tıklamaya yönlendirecek eyleme çağrı ifadeleri kullanmanız, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği sağlayacaktır. Bu sayede de yönlendirme trafik oranınızı artırabileceğiniz gibi Youtube’daki kitlenizin de web sitenizi ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz.

Marka bilinirliği ve otoritesi için önemlidir

Youtube kanalı açma, aynı zamanda marka bilinirliği ve otoritesini artırma açısından da önemlidir. Markanızla ilgili video içerikler üretmenin yanı sıra sektörel videolarla markanızın güvenilirliğini ve bilgisini de yansıtabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Ürünlerle ilgili içerikler tüketicilerin ürünlerinizi görmelerini sağlarken, eğlenceli ve bilgi veren içerikler de tüketicilere belli bir değer katmanıza yardımcı olur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak tüketicilerin markanızı daha iyi tanımasını sağlar ve bu da marka bilinirliğinizi artırmada önemli bir görev üstlenir.

Video reklamlar için kullanabilirsiniz

Youtube kanal açma, video reklamlar için de önemlidir. Ürün veya kampanya tanıtımları için Youtube üzerinde video reklamlar vermek için de bu hesaptan yararlanabilirsiniz. Youtube hesabınızı Adwords hesabınızla eşleştirdikten sonra Adwords üzerinden reklamlarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. İlgili hedef kitlelere ulaşmak ve kampanyalarınızı duyurmak için de video reklamları kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Ürün ve kampanya tanıtımları için etkilidir

Ürün ve kampanya tanıtımları için de Youtube kanalı açma oldukça etkilidir. Ürünlerinizin teknik özelliklerini tanıtabileceğiniz gibi ürünün kullanım alanlarını gösteren videolar hazırlayabilirsiniz. Kutu açılım videoları, kullanıcıların nasıl bir deneyim yaşayacaklarını gösterirken aynı zamanda da onların ilgisini çekmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

Ürün tanıtımlarının yanı sıra kampanya duyuruları için de video içeriklere yönelebilirsiniz. Kampanyalarınızı duyurmak ve geniş kitlelere ulaştırmak aynı zamanda reklamlar ile erişiminizi artırmak için de Youtube videolarından yararlanabilirsiniz.

SEO açısından önemlidir

Google, Youtube’un da sahibi olduğu için video içerikler üretmeniz SEO konusunda da size yardımcı olacaktır. Özellikle Google arama sorgularında ilk sıralarda arama yapılan anahtar kelimeyle ilgili videolar da sonuçlarda gösterilmektedir. Youtube kanal açma sürecinde videolarınız da SEO çalışmaları yapmanız Google organik arama sorgularında da videolarınızın görünmesini ve buradan trafik almanızı sağlayacaktır.

Youtube ikinci en büyük arama motoru

Google’dan sonra Youtube en büyük ikinci arama motoru olma özelliğinde. Bu da buradaki içeriklerin de bir SEO değeri olduğunu göstermektedir. Anahtar kelimelerinizi iyi seçmeniz ve videolarınızı doğru bir şekilde optimize etmeniz, Youtube’da arama yapan kullanıcılara da içeriklerinizi ulaştırmanızı sağlar. Bu sayede Youtube arama sorgularından yeni kitlelere ulaşarak, içeriklerinizi ve markanızı onlara gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan