Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?

2 Kasım 2021
Markethinkers
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?

Son yıllarda birçok faaliyet gibi alışverişin de dijital mecralara kayması, internetin çok büyük bir ticaret sahasına dönüşmesine neden oldu. Bu saha her geçen gün genişliyor ve buna bağlı olarak e-ticaret pastası büyüyor. Tüketiciler için internetten alışveriş yapmak artık bir alışkanlık hâline gelirken pastanın büyümesi kaçınılmaz olarak daha çok girişimciyi e-ticaret alanına çekiyor.

Stoksuz E-ticaret

Hâlâ keşfedilecek birçok ada bulunduran koca bir denize benzetebileceğimiz e-ticaret, sürekli ortaya çıkan yeni iş modelleri ile daha da zenginleşiyor. Son teknolojik gelişmelerin ve müşterilerin durmaksınız değişen beklentileri ışığında ortaya çıkan yeni ticaret modelleri, yoğun rekabet ortamında fark yaratmak açısından oldukça önemli. Stoksuz e-ticaret ya da global adı ile dropshipping, internet üzerinden satış yapanlar arasında yaygınlaşmaya iyice başlayan bir iş modeli. Peki stoksuz e ticaret nedir?

Stoksuz E-ticaret Nedir?

Stoksuz e-ticaret; internet üzerinden satılan ürünün satıcıya hiç ulaşmadan, doğrudan tedarikçi tarafından son müşteriye ulaştırıldığı bir iş modeli olarak tanımlanabilir. Böyle çalışan işletmeler, hiçbir şekilde satmak için ürün tedarik etmez ve dolayısıyla bu ürünleri depolamak gibi faaliyetlerde bulunmaz. Son kullanıcı ve tedarikçi arasında bir köprü vazifesi görür. Buradan hareketle stoksuz e-ticaret bir tür aracılık işlemi olarak da yorumlanabilir.

Stoksuz e-ticaret konseptinin tüm dünyada popülerlik kazanması ile AliExpress’in adının duyulmaya başlanmasıyla paralel gelişen süreçler olduğu söylenebilir. E-ticaretle haşır neşir olan ve internetten alışveriş yapan hemen herkesin bir şekilde aşina oluğu AliExpress, genel olarak Çin’den ve diğer Uzak Doğu ülkelerinden uygun fiyatlarla ürün satın alınabilen bir platformdur.

Gözden kaçan ise bu platformlardan yapılan alışverişlerin muhatabının doğrudan AliExpress değil, stoksuz e-ticaret ile uğraşan kişi ya da kuruluşlar olduğudur. Bunu biraz açıklayalım: AliExpress üzerinden hizmet verenlerin çoğu, Çin’deki tedarikçilerle alıcıları bir araya getirir. Yani bu platformdaki satıcılar, sattıkları ürünleri, ne kendileri imal eder ne de stoklarında saklar. Yaptıkları aldıkları sipariş dâhilindeki ürünlerin, belirli şartlara göre anlaşmış oldukları tedarikçiler tarafından müşteriye iletilmesini sağlamaktır. Modelin yaygınlık kazanması ile birlikte başta Amazon olmak üzere birçok önemli e-ticaret platformu, satıcıların stoksuz e-ticaret yapmasına imkân tanımaya başlamıştır.

Bu noktada stoksuz e-ticaret ile sanal pazar yeri uygulamalarının birbirleriyle karıştırılmaları oldukça muhtemel. Bu iki modelin arasındaki en temel fark, satılan ürünün kimin tarafından üretildiği ya da tedarik edildiğidir. Stoksuz e-ticarette, satıcı pozisyonundaki kişi ya da kurum, tedarikçinin veritabanındaki ürünü sergileyip müşteri ile buluşturur. Satılan ürün ve lojistik süreçler üzerinde herhangi bir kontrolü yoktur. Sanal pazar yeri uygulamalarında ise kurumlar, ürettikleri ya da tedarik edip kendi stoklarında sakladıkları ürünlerin satışını gerçekleştirir.

Stoksuz e-ticaret yapmak için illa ki hâlihazırda hizmet veren AliExpress benzeri bir platformu kullanmanıza gerek yoktur. Kendi kurduğunuz e-ticaret sitesi ile de bu model doğrultusunda çalışabilirsiniz. En ideali ise bu iki mecranın birlikte kullanıldığı, karma bir modeldir. Bu konuda IdeaSoft ile iletişime geçerek sunduğu altyapı hizmetleri ve e-ticaret paketleri hakkında bilgi alabilirsiniz. Ayrıca aklınızda bir e-ticaret sitesi kurmak varsa “E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi” başlıklı yazımızı öneririz.

Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?

Bu modelin genel hatları ile ne olduğundan bahsettikten sonra sıkça sorulan “Stoksuz eticaret nasıl yapılır?” sorusunun yanıtına geçebiliriz. Stoksuz e-ticaretin, satıcı, tedarikçi ve müşteri olmak üzere üç ana unsuru bulunur. Bu model ancak bu unsurların tamamının varlığında bütüncül bir şekilde yürütülebilir. Süreç temelde dört adımda gerçekleştir. Stoksuz e-ticaretin nasıl işlediği dört temel adımla şu şekilde açıklanabilir:

  • Hedef kitlenizi belirleyin
  • Stoksuz satış yaparken yatay bir e-ticaret modeli yerine dikey e-ticarete yönelmeniz daha önemlidir. Niş bir pazara yöneldiğinizde şirketinizi daha iyi yönetebileceğiniz gibi daha net bir hedef kitleye ulaşarak, daha düşük rekabeti olan bir pazara hitap edebilirsiniz. Hitap ettiğiniz pazar büyüdüğünde rekabette arttığı için bu pazarda öne çıkmanız bir hayli zorlaşır.

  • Satacağınız ürünlere karar verin
  • Stoksuz eticaret yaparken hangi ürünleri satacağınıza karar vermek adına e-ticarette en çok satılan ürünler rehberimiz size faydalı olacaktır.

  • Bir tedarikçi ile anlaşın
  • Satışını yapmak istediğiniz ürünü imal eden ya da depolarında bulunduran bir tedarikçi ile anlaşmanız gerekir. Bu tedarikçinin hem teknik altyapı anlamında hem iş yapma biçimi itibarı ile stoksuz e-ticaretin gerekliliklerini karşılıyor olması elzemdir.

  • Stoksuz satış yapacağınız altyapınızı seçin
  • Tedarikçi ile anlaşma sağlamanızın ardından ikinci adım, satacağınız ürünü kullandığınız sanal pazar yeri uygulamasında sergilemektir. Gerekli entegrasyon işlemleri ile tedarikçinin sağladığı görsel ya da ürün bilgileri gibi verileri doğrudan bu platformlara aktarabilirsiniz. Benzer gibi işlemi, pazar yerinin yanında kendi e-ticaret siteniz için de yapabilirsiniz.

  • Kargo teslim tarihlerini kontrol edin
  • Stoksuz eticaret yaparken çalışacağınız tedarikçileri araştırmanız önemlidir. En önemli konulardan biri de kargo teslim süreleridir. Özellikle yurt dışına gönderi yapmayı planlıyorsanız, farklı ülkelere göre ne kadar sürede teslimat yapıldığını öğrenmeniz gerekir.

    Bu sürenin uzun olması, müşterilerinizin çok beklemesine neden olacağı için müşteri memnuniyetini azaltacağı için sadık müşteriler edinmeniz de zorlaşır. Bunun yanı sıra kargo teslimat sürelerini bilmeniz pazarlama çalışmalarınız için de önemlidir. Böylelikle müşterilerinize destek verirken de bu bilgiden yararlanırsınız.

  • İade politikanızı oluşturun
  • Stoksuz eticaret yaparken iadeleri de göz önünde bulundurmanız önemlidir. Tüketiciler herhangi bir nedenle satın aldıkları ürünleri geri gönderebilirler. Bu nedenle de bir iade politikanızın olması önemlidir.

    İade koşullarınızı web siteniz üzerinde açık bir şekilde belirterek müşterilerinize sunun. Böylelikle onlar da bu koşulları görmüş olurlar. E-ticarette iadeler sürekli gerçekleşmektedir ve bu sebeple önceden önlem almanız gerekir.

  • Sipariş ve teknik altyapınız hakkında detaylı bilgi edinin
  • Siteniz ya da pazar yerinden gelen siparişler, yapılmış teknik düzenlemeler sayesinde tedarikçiye de ulaştırılır. Aynı sisteme ürün başına tedarikçiye yapacağınız ödemeler de dâhil edilebilir. Tedarikçiye ödediğiniz tutar ile ürünün satış fiyatı arasındaki fark, sizin ürün başına elde ettiğiniz kârı teşkil eder.

Stoksuz Satış Alıcı ve Satıcı Arasında Nasıl Gerçekleşir?

En klasik anlamı ile bir satış işlemi, satıcı ve alıcı arasında gerçekleşir. Satıcı, hâlihazırda elinde bulunan ürünü alıcıya iletir. Stoksuz e-ticaret kapsamında yapılan satışlar için bu durum biraz daha farklıdır. Zira satıcı bu kez elinde olan ürünleri değil, satışı konusunda tedarikçi ile anlaştığı ürünlerin satışını yapar. Bu ürünlerin tanıtımı, onları için düzenlenen reklam kampanyaları yine satıcının sorumluluğundadır.

Bu faaliyetlerin asıl amacının da potansiyel müşterilere ulaşmak olduğu gerçeğinden hareket ederek stoksuz satışlarda da müşterinin muhatabının satıcı olduğu çıkarımı yapılabilir. Yani dropshippingyöntemi ile yapılmış bir alışverişte alıcının konumu değişmez. Satıcı ise alıcıdan gelen sipariş doğrultusunda tedarikçiyi bilgilendirir; siparişin alınması ve tedarikçiye iletilmesinin ardından sürecin kendi üzerine düşen kısmını tamamlamış olur.

Ürün, bu sürecin sonunda tedarikçi tarafından alıcıya kusurlu olarak iletilebilir. Satıcının ürünün hiçbir kontrol mekanizmasına dâhil olmaması, yani aslında görmediği bir ürünü satması bu anlamda bir risk taşır. Çünkü müşteri, teslim aldığı ürünün sorunlu olması hâlinde konuyla ilgili olarak satıcı ile iletişime geçer. Bu nedenle stoksuz e-ticaret ile uğraşmayı düşünüyorsanız birlikte çalışacağınız tedarikçiyi doğru seçmeniz çok önemlidir.

Stoksuz E-Ticaret Tedarikçileri

Stoksuz e-ticaret modelinin yoğun şekilde kullanılmaya başlanması, doğrudan bu amaca yönelik hizmet veren birçok tedarikçinin ortaya çıkması sonucunu doğurmuştur. Bu kuruluşlar, B2B formatında hizmet verirler. Yani faaliyet hedefleri doğrudan son müşteriye ulaşmak değil, satış yapan firmalara ürün tedarik etmektir. Bu hizmeti veren işletmelerin internet siteleri klasik alışveriş platformlarını andırır. Birden fazla ürün tipine yer veren stoksuz e ticaret tedarikçileri olduğu gibi tek bir alana odaklanmış tedarikçiler de bulunur.

Ne tür bir tedarikçi ile çalışmanız gerektiği tamamen sizin yapmak istediklerinizle bağlantılıdır. Çok geniş bir ürün gamına sahip olmak gibi bir düşünceniz varsa bu doğrultuda hizmet veren tedarikçiler ile çalışmanız daha yerinde bir kadar olacaktır. Aklınızdaki iş planı, spesifik bir alana yönelip bu alanda tercih edilen bir marka yaratma fikri ise tedarikçi seçiminizi bu doğrultuda yapabilirsiniz. Bunun yanında stoksuz e-ticaret yaparken çalışabileceğiniz tedarikçiler yurt içinden ya da yurt dışından olabilir.

Yabancı Stoksuz E-Ticaret Tedarikçileri

Yabancı tedarikçiler ile çalışmanız, yurt içinde çok sık rastlanmayan türden ürünleri müşterilerle buluşturmanıza olanak tanıyabilir. Bu da rakiplerinizin arasından sıyrılmanızı ve satış rakamlarınızı üst seviyelere çekmenizi daha kolay hâle getirir. Çünkü e-ticaretin bu denli yaygınlaştığı bir ortamda genel çizginin dışına çıkan, sunulmayanı sunan ya da kendine niş bir alan yaratan işletmeler daha avantajlıdır. Yurt dışında bulunan stoksuz e-ticaret tedarikçileri ile çalışmanın en riskli yönü ise kargo süreçleridir. İç pazardaki bir müşteri tarafından bu tedarikçiler üzerinden sipariş edilen bir ürünün ulaştırılması uzun zaman alabileceği gibi süreçte lojistik sorunlar da yaşanabilir. Bu noktada doğru ve güvenilir tedarikçiler ile çalışmanın önemini bir kez daha vurgulayabiliriz. Şimdi farklı türden ürünler sunan, tüm dünyada saygı gören başlıca yabancı stoksuz e-ticaret tedarikçilerini sıralayalım:

  • AliExpress
  • E-ticaretin daha çok perakende tarafında biliniyor olsa da AliExpress, birçok tedarikçiye ulaşabileceğiniz devasa bir platformdur. Çin pazarında hizmet veriyor olması sayesinde ilgi çekici pek çok ürünü oldukça uygun fiyatlara tedarik edebilme imkânı sağlar.

  • Spocket
  • AliExpress kadar olmasa da geniş ürün yelpazesine ulaşabileceğiniz bir tedarikçi olması ile dikkat çeker. Özellikle Çin menşeli ürünlere yönelik önyargılardan sıyrılmak adına Spocket üzerinden Amerika’da ve Avrupa ülkelerinde faaliyet gösteren tedarikçilere ulaşabilirsiniz.

  • DHgate
  • Çin kökenli bir diğer stoksuz e-ticaret tedarikçisidir. Ürün çeşitliliği AliExpress’e göre kısıtlıdır. Fakat dünyanın birçok ülkesinde Digital Trade Center adı verilen merkezlerde, buradan tedarik edilebilen ürünlerin fiziksel olarak görülüp test edilmesine olanak sağlar.

  • SaleHoo
  • Eski bir dropshipper tarafından kurulmuş olması itibarı ile bu işle uğraşanların tüm ihtiyaçlarını karşılayacak özelliklere sahip bir tedarikçidir. Arama motoruna benzer şekilde çalışır ve böylece aradığınız ürüne ulaşmanızı oldukça kolaylaştırır.

  • BrandsGateaway
  • Saygın tasarımcıların imzasını taşıyan giyim ürünlerinin ve aksesuarların bulunabileceği bir stoksuz e-ticaret tedarikçisidir. Gelir seviyesi yüksek kişilere hitap eden giyim ürünleri satmayı düşünüyorsanız BrandsGateaway isabetli bir tercih olabilir.

  • NordStrom
  • Amerika’nın en çok tercih edilen giyim tedarikçilerinin başında gelir. Ayakkabıdan makyaj malzemelerine kadar birçok ürünü burada bulabilirsiniz.

  • GndAtlanta
  • Takı alanında faaliyet göstermek istiyorsanız tedarikçi olarak GndAtlanta’yı tercih edebilirsiniz. Özel günlere hitap eden tek taş yüzüklerden günlük kullanım için dizayn edilmiş takılara kadar pek çok çeşidi buradan tedarik edip müşterilerinize sunabilirsiniz.

Yerli Stoksuz E-ticaret Tedarikçileri

Stoksuz e-ticaretin Türkiye’de de yaygınlaşmasına bağlı olarak yurt içinde hizmet veren birçok tedarikçi ortaya çıkmıştır. Bu tedarikçilerin en önemli avantajı, satılan ürünlerin kısa süre içinde alıcılarına ulaştırılmasına olanak tanımasıdır. E-ticaretle ilgili dikkat edilemesi gereken en önemli detaylardan biri teslim süresidir. Unutmamalısınız ki müşterileriniz satın aldıkları ürünün en kısa sürede kendilerine teslim edilmesini bekler. Teslimat sürelerini minimize etmeyi başaran e-ticaret firmaları, müşteri memnuniyeti ve sadakati konularında rakiplerinin birkaç adım önüne geçer.

Kargo süreçleri ile durum yurt içi satışlar için böyle iken uluslararası alanda daha farklı olabilir. Bu nedenle yerli bir tedarikçi aracılığı ile yurt dışına satış yapmayı düşünüyorsanız bu işletmenin gönderim sürecine dair daha detaylı bilgi edinmeniz ve kararınızı bu bilgiler doğrultusunda vermeniz gerekir. Yerli stoksuz e-ticaret tedarikçilerinden öne çıkan birkaçı şunlardır:

  • YeniStoksuz
  • Geniş ürün bir yelpazesine sahiptir. Giyim eşyalarından cep telefonları aksesuarlarına, kişisel bakım ürünlerinden oyuncağa kadar çok çeşitli ürün seçenekleri için bu tedarikçi ile çalışabilirsiniz.

  • ToptancınBurada
  • Bünyesinde birçok türde ürün bulundurması ile dikkat çeken bir diğer tedarikçidir.

  • StokHanem
  • Daha çok ev eşyası ve giyim ürünü seçeneklerini kullanıcılarına sunan bir tedarikçidir. Özellikle ev eşyaları kategorisinin banyo ve mutfak gereçleri gibi alt başlıklara ayrılması, bu alana yönelmek isteyen stoksuz e-ticaret işlemleri için StokHanem’i cazip kılar.

  • AyakkabıXML
  • Adından da anlaşılabileceği üzere ayakkabı kategorisine odaklanmış bir tedarikçidir.

  • ModaCar
  • Otomobil, motorsiklet ve bisiklet aksesuarları konusunda özelleşmiş bir tedarikçi olan ModaCar; hırdavat, pet shop ve kişisel bakım ürünleri alanlarında da seçenekler sunar.

  • E-hediyeci
  • Hediyelik eşya konseptinde, benzerlerine görece daha az rastlanan ürünlere yer verir. Kişiye özel tasarım özelliği sebebiyle ilgili çekici bir alternatif olarak değerlendirilebilir.

  • Gumush
  • Gümüş ağırlıklı ürünleri satıcılara sunar. Sadece gümüş takı değil, bu malzeme kullanılarak üretilmiş dekoratif ürünler ve ev eşyaları da bu adreste bulunabilir.

Şimdiye kadar stoksuz e-ticaret konseptinin ne olduğunu, hangi temel unsurlar üzerinden ve nasıl işlediğini inceledik. Tüm bunlar ışığında sıra, bu iş modeli ile çalışmayı düşünenlerin mutlaka göz önünde bulundurması gerekenlere geldi.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Stoksuz E-Ticarete Başlamadan Önce Bilmeniz Gerekenler Nelerdir?

Stoksuz e-ticaret, genel hatlarıyla çok cazip bir iş modeli gibi olarak değerlendirilir. Modelin çalışma prensipleri doğrultusunda böyle bir ön kabulün oluşması son derece anlaşılır. Fakat bu noktadan hareketle sadece avantajlı olduğu yönlere odaklanmak tek boyutlu bir bakıştır. Bu konsepte bu yönden yaklaşmak kendi içinde atlanmaması gereken riskler de taşır. Şimdi sırası ile stoksuz e-ticaret modelinin avantajlarından ve dezavantajlarından bahsedeceğiz.

Stoksuz E-ticaretin Avantajları Nelerdir?

  • Klasik anlamda ticaret yapmak, doğası gereği stok bulundurmanızı gerektirir. Bu da kaçınılmaz olarak ulaşmak istediğiniz iş hacmi doğrultusunda bir depo kiralamanızı zorunlu kılar. Fakat stoksuz e-ticaret bu zorunluluğu bertaraf eder. Özellikle günümüzde kira fiyatlarının ne denli arttığını düşündüğümüzde bu iş modelinin önemli bir gider kalemini ortadan kaldırması çok faydalıdır.
  • Stok tutma zorunluluğunun olmaması sadece depo kirası ödemenizin önüne geçmez. Sizi bu depoda istihdam edeceğiniz çalışanların doğuracağı tüm masraflardan da kurtarır.
  • Özellikle satış rakamlarınızın arttığı dönemlerde, sipariş edilen ürünlerin paketlenmesi ve kargolanması ciddi bir iş gücü gerektirir. Stoksuz e-ticarette ise bu süreçler tamamen tedarikçi firma tarafından yürütülür. Bunun için ne ekstra kişi istihdam etmeniz ne de bireysel olarak efor sarf etmeniz gerekir.
  • Kargolama gibi süreçlerin sizin sorumluluğunuzda olmaması sayesinde pazarlama ve tanıtım gibi e-ticaret için kilit önem taşıyan konulara yönelmeniz kolaylaşır. Daha etkili bir e-ticaret operasyonu için “İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler” başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.
  • Ürünlerinizin satılmaması sonucu doğacak ekstra masrafları ve diğer olumsuzlukları dert etmenize gerek kalmaz. Şayet zaman içinde bozulabilecek ürünler satıyorsanız bundan doğabilecek zararları üstlenmemiş olursunuz. Çünkü bunun sorumluluğu birlikte çalıştığınız tedarikçi firmadadır.
  • Başladığınız işin istediğiniz gibi gitmemesi durumunda süreci gözden geçirmenizi, gerekli düzenleme ve geliştirmeleri yapmanıza imkân tanır. Büyük beklentilerle satmaya başladığınız ürünün getirileri düşük kalabilir. Bu gibi bir durumda stoksuz e-ticaret modelinin sağladığı esneklik sayesinde hemen bu üründen vazgeçip alternatiflere yönelebilirsiniz.
  • Stoksuz e ticaret avantajları arasından en önemlilerinden biri de birden fazla tedarikçiyle çalışmanıza olanak vermesidir. Bu sayede potansiyel müşterilerinize çok geniş bir ürün yelpazesi sunarak sanal dükkânınızı daha ilgili çekici hâle getirebilirsiniz.
  • Düşük bir sermaye ile dahi stoksuz e-ticaret modelinde çalışmaya başlayabilirsiniz. İnternet sitesi açmak ve e-ticaret altyapısı kurmak dışında ciddi bir maliyet gider kaleminiz olmaz. Dolayısıyla zarar etme riskinizi de minimum düzeyde tutabilirsiniz.

Stoksuz E-ticaretin Dezavantajları Nelerdir?

  • Tedarik sürecinin tamamen kontrolünüz dışında olması zaman zaman sorun yaratabilir. Örneğin altyapısal sorunlar nedeni ile tedarikçinin stoğunda tükenmiş olan bir ürün sizin sisteminizde mevcut görünebilir ve aslında tükenmiş olan bir ürünün satışını yapabilirsiniz.
  • Stoksuz e-ticaret kâr marjı düşük bir iş modelidir. Bu durum satışların tedarikçiler üzerinden yapılmasından ileri gelir.
  • Kargolama süreci e-ticaret için önemlidir. Özensiz paketlenmiş ürünler bu süreçte zarar görebilir. Sizin müdahale edemediğiniz bir gönderimin ardından müşteri yıpranmış ya da kırılmış bir ürün teslim alabilir.
  • Satışını yaptığınız ürünü fiziksel olarak göremediğiniz için kalite anlamında kimi sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu gibi olumsuzluklar markanızın imajına ciddi zararlar verebilir.
  • Stoksuz e-ticaret ile uğraşan pek çok satıcı aynı tedarikçilerle çalışır. Bu da rekabet ortamında ürünleriniz ile öne çıkmanızı sağlayacak bir farklılık yaratamayacağınız anlamına gelir.
  • Ürünlerin fiyatlandırması konusunda tedarikçilere bağımlı şekilde hareket etmeniz gerekebilir. Bu da dinamik fiyatlandırma yaparak satışlarınızı artırmanızı engelleyebilir. Bu konuda daha detaylı bilgiyi “Dinamik Fiyatlandırma Nedir” yazımızdan edinebilirsiniz.

Stoksuz Satış Yapmak İçin Ne Kadarlık Bütçe Gerekir?

Stoksuz satış için büyük bir bütçeye ihtiyacınız yoktur. Web sitesi açmak, alan adı ve sunucu ile altyapı kurulum maliyetleri, ilk etapla belirli bir meblağ yatırmanız gereken kalemlerdir. Buna, başlangıçta yapmayı planladığınız reklam ve pazarlama çalışmalarının tutarlarını da ekleyebilirsiniz. Tüm bunları düşündüğünüzde ortaya çıkan bütçe, ürün satın alıp stok yaparak çalışacağınız bir plana kıyasla çok daha düşük kalır.

Stoksuz E-Ticarette Dikkat Edilmesi Gerekenler

Avantajları ve dezantajlarını inceledikten sonra stoksuz e-ticaret yapmaya karar verdiğinizi varsayalım. Bu modele göre çalışırken aşağıdaki konulara ekstra dikkat etmeniz gerekir.

  • İadeler ile Alakalı Süreçleriniz Net Olmalıdır
  • Ürünlerin tedarikçi tarafından gönderilecek olması, sizin kontrolünüz dışında iade taleplerini beraberinde getirebilir. Bu durumun büyük bir soruna dönüşmesini engellemek adına bir iade politikası oluşturun ve bu politikanın tüm detaylarına web sitenizde yer verin. Aynı zamanda tedarikçiniz ile anlaşarak iade süreçlerinin nasıl işleyeceğini net kurallara bağlayın.

  • Kargo Teslim Süreçleri ile İlgili Şeffaf Olunmalıdır
  • Kargo sürecini sizin yönetmeyecek olmanızı göz önünde bulundurarak müşterilerinize bu konuda net bilgiler verin. Kargo konusunda net bilgilerin verilmemesi ya da vaatlerin karşılanmaması, müşteri memnuniyetinizi ciddi anlamda düşürebilir.

  • Web Siteniz İçin Güvenli Bir Altyapı Oluşturulmalıdır
  • Teknik aksaklıklara neden olmayacak ve müşterilerin güven konusunda endişe duymayacağı bir altyapıya sahip olmak, stoksuz e-ticaret için oldukça önemlidir. Bu altyapı aynı zamanda siparişlerin tedarikçilere iletimi konusunda da işlevsel olmalıdır. Sizin için en uygun e-ticaret altyapısını bulmak için IdeaSoft’tan yardım olabilirsiniz.

  • Alan Adı Seçiminde Dikkatli Olunması Gerekir
  • Seçeceğiniz alan adı, sattığınız ürünler ve bunların çeşitliliği ile alakalı olmalıdır. Geniş bir ürün yelpazesine sahipseniz daha kapsayıcı, tek bir alana odaklanıyorsanız doğrudan bunu işaret eden bir isim seçmeniz gerekir. Ayrıca zaman içinde daha farklı ürünlere yönelme ihtimalinizi de ad belirlerken göz önünde bulundurmalısınız.

    Amazon Dropshipping Nedir?

    Amazon Dropshipping, bu online alışveriş devi üzerinden stoksuz e-ticaret yapmak anlamına gelir. Dünyanın en büyük şirketinden birini bu amaç için tercih etmek, milyonlarca kullanıcıya ulaşabilmeniz açısından oldukça faydalı olabilir. techjury.net’te yer alan verilere göre aktif Amazon kullanıcı sayısı 300 milyonun üzerindedir. Bu rakam, Amazon’un satıcılara vadettiklerine dair net bir fikir oluşturabilir.

    Amazon’da Stoksuz Satış Yapmak

    Amazon’da stoksuz satış yapmak için öncelikle bu platform üzerinde bir satıcı hesabı açmanız gerekir. Satıcı hesapları Amazon üzerinde “merchant” olarak isimlendirilir. Bu işlemleri sellercentral.amazon.com adresinde “sign up” butonuna tıklayarak başlatabilirsiniz. Devamında istenilen bilgileri girerek ve yönlendirmeleri takip ederek hesabınızı kolaylıkla açabilirsiniz. Bu noktada dikkat edilmesi gereken girdiğiniz tüm bilgilerin doğru olmasıdır. Aksine hâlde Amazon satıcı hesabı açma talebinizi reddedebilir. Amazon’un sunduğu avantajlardan biri stoksuz e-ticaret yapanlara satış yapacakları bölgeyi seçebilmek imkânı tanımasıdır. Bu sayede sizin için daha uygun olacağını düşündüğünüz bölge ya da ülkelere yönelik çalışabilirsiniz.

    Amazon’da stoksuz satış yapmak, diğer platformlardan çok farklı değildir. Önemli olan ürün yüklemek gibi belli başlı konularda Amazon tarafından belirlenmiş standartları karşılamaktır. Amazon üzerinden stoksuz satış işlemi şu şekilde seyreder:

    • Müşteri, Amazon üzerinden sizin sattığınız ürünü sipariş eder.
    • Gelen sipariş bilgileri tedarikçiye iletilir.
    • Tedarikçi, müşterinin Amazon’a kayıtlı adresine gönderimi yapar.
    • Ürünün maliyeti, kargo masrafı ve Amazon’un komisyonu, müşterinin yaptığı ödemeden düşünülür. Geriye kalan sizin kârınızdır. Amazon komisyonları değişiklik göstermesine rağmen genelde %15 civarındadır.
    • Belirli bir sürenin geçmesinin ardında paranızı kişisel hesabınıza aktarabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Bug Nedir?
Bug Nedir?
Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen program ve yazılımlar, aslında çok karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak...
6 Eylül 2021
Markethinkers
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticareti Ücretsiz Deneyin