Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları

13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları

Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda zorlayabiliyor.

Google Play ya da Apple Store fark etmeksizin, farklı şekillerde uygulamanızı tanıtmanız gerekli. Tabii ki uygulama tanımı haricinde de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu çalışmalar üzerinde duracağız.

Doğru başlığı seçin

Uygulamanızın arama sonuçlarında kullanıcıların karşısına çıkabilmesi için doğru bir başlık seçmeniz gerekiyor. Uygulama mağazalarında uygulamalar indekslenirken ilk öncelik uygulamanın adı oluyor. Bu sebeple de uygulamanızın adını doğru seçmek ve bu aramalarda görünecek şekilde yapmak doğru bir strateji olacaktır.

Duruma özel anahtar kelimeler seçin

Google’da olduğu gibi başlıkta çok fazla anahtar kelimeye vermek de zararlı olacaktır. Uygulama mağazaları bu tür başlıkları kabul etmeyebiliyor. Bu sebeple de anahtar kelime yığını şeklinde bir başlık oluşturmaktan kaçının.

Bunun yerine sizin durumunuzla, yani uygulamanızla ilgili olabilecek 1-2 anahtar kelime kullanabilir ve uygulama başlığınızı buna göre hazırlayabilirsiniz. Mobil uygulamalarda da Google Adwords gibi bir yaklaşım bulunuyor. Eğer uygulamanız çokça indiriliyorsa, farklı anahtar kelimelerle farklı hedef kitlelere de ulaşmayı düşünebilirsiniz. Ancak yeni bir uygulamanız varsa daha düşük riskli ve orta hacimli trafik sağlayan anahtar kelimelerden yararlanabilirsiniz.

Ülkelere göre uygulamanızı yerelleştirin

Başka bir deyişle uygulamanızda farklı dil seçenekleri kullanmanız da oldukça faydalı olacaktır. Küresel olarak bu uygulamayı tanıtmak istiyorsanız, farklı ülkeler için farklı dil seçenekleri sunmanız gerekir. Aksi takdirde kullanıcılar uygulamanızı indirseler dahi içeriğini anlamayacakları için bu uygulamayı kullanmak istemeyeceklerdir. Google Translate ya da doğrudan çeviri ile mobil uygulamanızı farklı ülkelere göre yerelleştirebilirsiniz.

Çarpıcı görseller kullanın

Mobil uygulama önizleme sayfasında uygulama içinden görseller de kullanılıyor. Böylelikle kullanıcılara bu uygulamayı kullanırken nasıl bir deneyim yaşacakları da gösteriliyor. Görselliğin cazibesinden yararlanmak için kendi mobil uygulamanızın önizleme sayfasında bu tür çarpıcı ve ilginç görseller seçmeye çalışın.

Tabii ki uygulamada sunmadığınız özellikleri de bu görsellerle göstererek yanlış bilgilendirme yapmaktan da kaçınmalısınız. Aksi takdirde kullanıcıları yanıltmış olursunuz ve bu da kötü bir izlenim olur.

Görsellerin yanı sıra uygulamanın inceleme sayfasında videolar da kullanılabiliyor. Uygulamanız için bir tanıtım videosu hazırlayarak bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Video içerikler uygulamanızın kullanımını daha iyi göstereceği için, kullanıcıların ilgisini daha da artırabilir.

Açıklama metinlerinizi ilgi çekici hale getirin

Mobil uygulamanızı tanıtmak için, uygulama inceleme sayfalarındaki açıklama metinlerinizi de ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Uygulamanın standart özelliklerinin yanı sıra kullanıcıların bu uygulamayı kullanarak neler yapabileceklerini açıklayabilir ve onlara daha farklı bir şekilde bu uygulamayı tanıtabilirsiniz. Hedef kitlenize göre burada kullandığınız dili değiştirebilir ve doğrudan onların hoşuna gidecek bir yaklaşımla bu metinlerinizi hazırlayabilirsiniz.

Oylamalara, incelemelere ve yorumlara dikkat edin

Mobil uygulamanızı indiren kişilerin, uygulama mağazasındaki sayfanıza bıraktıkları yorumları, uygulamanıza verdikleri puanları ve internet üzerinde uygulamanızın incelemesini yapan kişileri takip etmelisiniz. Bu kişilerin uygulamanız hakkında neler dediklerini incelemeli eğer olumsuz durumlar varsa, bunların ne gibi koşullardan oluştuğunu araştırmalı ve sizden kaynaklı sorunlarda uygulamanızda güncellemeler yaparak bunları düzeltmelisiniz.

Başka kullanıcıları, yorum ve puan bırakan kullanıcıların görüşlerini dikkate alarak bu uygulamaları indirmeyi tercih edebiliyor. Bu sebeple de size gelen geri dönüşleri iyi analiz ederek, uygulama üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın