fbpx

Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları

13 Nisan 2017
Sinan Oypan

Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda zorlayabiliyor.

Google Play ya da Apple Store fark etmeksizin, farklı şekillerde uygulamanızı tanıtmanız gerekli. Tabii ki uygulama tanımı haricinde de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu çalışmalar üzerinde duracağız.

Doğru başlığı seçin

Uygulamanızın arama sonuçlarında kullanıcıların karşısına çıkabilmesi için doğru bir başlık seçmeniz gerekiyor. Uygulama mağazalarında uygulamalar indekslenirken ilk öncelik uygulamanın adı oluyor. Bu sebeple de uygulamanızın adını doğru seçmek ve bu aramalarda görünecek şekilde yapmak doğru bir strateji olacaktır.

Duruma özel anahtar kelimeler seçin

Google’da olduğu gibi başlıkta çok fazla anahtar kelimeye vermek de zararlı olacaktır. Uygulama mağazaları bu tür başlıkları kabul etmeyebiliyor. Bu sebeple de anahtar kelime yığını şeklinde bir başlık oluşturmaktan kaçının.

Bunun yerine sizin durumunuzla, yani uygulamanızla ilgili olabilecek 1-2 anahtar kelime kullanabilir ve uygulama başlığınızı buna göre hazırlayabilirsiniz. Mobil uygulamalarda da Google Adwords gibi bir yaklaşım bulunuyor. Eğer uygulamanız çokça indiriliyorsa, farklı anahtar kelimelerle farklı hedef kitlelere de ulaşmayı düşünebilirsiniz. Ancak yeni bir uygulamanız varsa daha düşük riskli ve orta hacimli trafik sağlayan anahtar kelimelerden yararlanabilirsiniz.

Ülkelere göre uygulamanızı yerelleştirin

Başka bir deyişle uygulamanızda farklı dil seçenekleri kullanmanız da oldukça faydalı olacaktır. Küresel olarak bu uygulamayı tanıtmak istiyorsanız, farklı ülkeler için farklı dil seçenekleri sunmanız gerekir. Aksi takdirde kullanıcılar uygulamanızı indirseler dahi içeriğini anlamayacakları için bu uygulamayı kullanmak istemeyeceklerdir. Google Translate ya da doğrudan çeviri ile mobil uygulamanızı farklı ülkelere göre yerelleştirebilirsiniz.

Çarpıcı görseller kullanın

Mobil uygulama önizleme sayfasında uygulama içinden görseller de kullanılıyor. Böylelikle kullanıcılara bu uygulamayı kullanırken nasıl bir deneyim yaşacakları da gösteriliyor. Görselliğin cazibesinden yararlanmak için kendi mobil uygulamanızın önizleme sayfasında bu tür çarpıcı ve ilginç görseller seçmeye çalışın.

Tabii ki uygulamada sunmadığınız özellikleri de bu görsellerle göstererek yanlış bilgilendirme yapmaktan da kaçınmalısınız. Aksi takdirde kullanıcıları yanıltmış olursunuz ve bu da kötü bir izlenim olur.

Görsellerin yanı sıra uygulamanın inceleme sayfasında videolar da kullanılabiliyor. Uygulamanız için bir tanıtım videosu hazırlayarak bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Video içerikler uygulamanızın kullanımını daha iyi göstereceği için, kullanıcıların ilgisini daha da artırabilir.

Açıklama metinlerinizi ilgi çekici hale getirin

Mobil uygulamanızı tanıtmak için, uygulama inceleme sayfalarındaki açıklama metinlerinizi de ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Uygulamanın standart özelliklerinin yanı sıra kullanıcıların bu uygulamayı kullanarak neler yapabileceklerini açıklayabilir ve onlara daha farklı bir şekilde bu uygulamayı tanıtabilirsiniz. Hedef kitlenize göre burada kullandığınız dili değiştirebilir ve doğrudan onların hoşuna gidecek bir yaklaşımla bu metinlerinizi hazırlayabilirsiniz.

Oylamalara, incelemelere ve yorumlara dikkat edin

Mobil uygulamanızı indiren kişilerin, uygulama mağazasındaki sayfanıza bıraktıkları yorumları, uygulamanıza verdikleri puanları ve internet üzerinde uygulamanızın incelemesini yapan kişileri takip etmelisiniz. Bu kişilerin uygulamanız hakkında neler dediklerini incelemeli eğer olumsuz durumlar varsa, bunların ne gibi koşullardan oluştuğunu araştırmalı ve sizden kaynaklı sorunlarda uygulamanızda güncellemeler yaparak bunları düzeltmelisiniz.

Başka kullanıcıları, yorum ve puan bırakan kullanıcıların görüşlerini dikkate alarak bu uygulamaları indirmeyi tercih edebiliyor. Bu sebeple de size gelen geri dönüşleri iyi analiz ederek, uygulama üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan