Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları

13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları

Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda zorlayabiliyor.

Google Play ya da Apple Store fark etmeksizin, farklı şekillerde uygulamanızı tanıtmanız gerekli. Tabii ki uygulama tanımı haricinde de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu çalışmalar üzerinde duracağız.

Doğru başlığı seçin

Uygulamanızın arama sonuçlarında kullanıcıların karşısına çıkabilmesi için doğru bir başlık seçmeniz gerekiyor. Uygulama mağazalarında uygulamalar indekslenirken ilk öncelik uygulamanın adı oluyor. Bu sebeple de uygulamanızın adını doğru seçmek ve bu aramalarda görünecek şekilde yapmak doğru bir strateji olacaktır.

Duruma özel anahtar kelimeler seçin

Google’da olduğu gibi başlıkta çok fazla anahtar kelimeye vermek de zararlı olacaktır. Uygulama mağazaları bu tür başlıkları kabul etmeyebiliyor. Bu sebeple de anahtar kelime yığını şeklinde bir başlık oluşturmaktan kaçının.

Bunun yerine sizin durumunuzla, yani uygulamanızla ilgili olabilecek 1-2 anahtar kelime kullanabilir ve uygulama başlığınızı buna göre hazırlayabilirsiniz. Mobil uygulamalarda da Google Adwords gibi bir yaklaşım bulunuyor. Eğer uygulamanız çokça indiriliyorsa, farklı anahtar kelimelerle farklı hedef kitlelere de ulaşmayı düşünebilirsiniz. Ancak yeni bir uygulamanız varsa daha düşük riskli ve orta hacimli trafik sağlayan anahtar kelimelerden yararlanabilirsiniz.

Ülkelere göre uygulamanızı yerelleştirin

Başka bir deyişle uygulamanızda farklı dil seçenekleri kullanmanız da oldukça faydalı olacaktır. Küresel olarak bu uygulamayı tanıtmak istiyorsanız, farklı ülkeler için farklı dil seçenekleri sunmanız gerekir. Aksi takdirde kullanıcılar uygulamanızı indirseler dahi içeriğini anlamayacakları için bu uygulamayı kullanmak istemeyeceklerdir. Google Translate ya da doğrudan çeviri ile mobil uygulamanızı farklı ülkelere göre yerelleştirebilirsiniz.

Çarpıcı görseller kullanın

Mobil uygulama önizleme sayfasında uygulama içinden görseller de kullanılıyor. Böylelikle kullanıcılara bu uygulamayı kullanırken nasıl bir deneyim yaşacakları da gösteriliyor. Görselliğin cazibesinden yararlanmak için kendi mobil uygulamanızın önizleme sayfasında bu tür çarpıcı ve ilginç görseller seçmeye çalışın.

Tabii ki uygulamada sunmadığınız özellikleri de bu görsellerle göstererek yanlış bilgilendirme yapmaktan da kaçınmalısınız. Aksi takdirde kullanıcıları yanıltmış olursunuz ve bu da kötü bir izlenim olur.

Görsellerin yanı sıra uygulamanın inceleme sayfasında videolar da kullanılabiliyor. Uygulamanız için bir tanıtım videosu hazırlayarak bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Video içerikler uygulamanızın kullanımını daha iyi göstereceği için, kullanıcıların ilgisini daha da artırabilir.

Açıklama metinlerinizi ilgi çekici hale getirin

Mobil uygulamanızı tanıtmak için, uygulama inceleme sayfalarındaki açıklama metinlerinizi de ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Uygulamanın standart özelliklerinin yanı sıra kullanıcıların bu uygulamayı kullanarak neler yapabileceklerini açıklayabilir ve onlara daha farklı bir şekilde bu uygulamayı tanıtabilirsiniz. Hedef kitlenize göre burada kullandığınız dili değiştirebilir ve doğrudan onların hoşuna gidecek bir yaklaşımla bu metinlerinizi hazırlayabilirsiniz.

Oylamalara, incelemelere ve yorumlara dikkat edin

Mobil uygulamanızı indiren kişilerin, uygulama mağazasındaki sayfanıza bıraktıkları yorumları, uygulamanıza verdikleri puanları ve internet üzerinde uygulamanızın incelemesini yapan kişileri takip etmelisiniz. Bu kişilerin uygulamanız hakkında neler dediklerini incelemeli eğer olumsuz durumlar varsa, bunların ne gibi koşullardan oluştuğunu araştırmalı ve sizden kaynaklı sorunlarda uygulamanızda güncellemeler yaparak bunları düzeltmelisiniz.

Başka kullanıcıları, yorum ve puan bırakan kullanıcıların görüşlerini dikkate alarak bu uygulamaları indirmeyi tercih edebiliyor. Bu sebeple de size gelen geri dönüşleri iyi analiz ederek, uygulama üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin