Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 12.07.2024
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları

Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda zorlayabiliyor.

Google Play ya da Apple Store fark etmeksizin, farklı şekillerde uygulamanızı tanıtmanız gerekli. Tabii ki uygulama tanımı haricinde de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu çalışmalar üzerinde duracağız.

Doğru başlığı seçin

Uygulamanızın arama sonuçlarında kullanıcıların karşısına çıkabilmesi için doğru bir başlık seçmeniz gerekiyor. Uygulama mağazalarında uygulamalar indekslenirken ilk öncelik uygulamanın adı oluyor. Bu sebeple de uygulamanızın adını doğru seçmek ve bu aramalarda görünecek şekilde yapmak doğru bir strateji olacaktır.

Duruma özel anahtar kelimeler seçin

Google’da olduğu gibi başlıkta çok fazla anahtar kelimeye vermek de zararlı olacaktır. Uygulama mağazaları bu tür başlıkları kabul etmeyebiliyor. Bu sebeple de anahtar kelime yığını şeklinde bir başlık oluşturmaktan kaçının.

Bunun yerine sizin durumunuzla, yani uygulamanızla ilgili olabilecek 1-2 anahtar kelime kullanabilir ve uygulama başlığınızı buna göre hazırlayabilirsiniz. Mobil uygulamalarda da Google Adwords gibi bir yaklaşım bulunuyor. Eğer uygulamanız çokça indiriliyorsa, farklı anahtar kelimelerle farklı hedef kitlelere de ulaşmayı düşünebilirsiniz. Ancak yeni bir uygulamanız varsa daha düşük riskli ve orta hacimli trafik sağlayan anahtar kelimelerden yararlanabilirsiniz.

Ülkelere göre uygulamanızı yerelleştirin

Başka bir deyişle uygulamanızda farklı dil seçenekleri kullanmanız da oldukça faydalı olacaktır. Küresel olarak bu uygulamayı tanıtmak istiyorsanız, farklı ülkeler için farklı dil seçenekleri sunmanız gerekir. Aksi takdirde kullanıcılar uygulamanızı indirseler dahi içeriğini anlamayacakları için bu uygulamayı kullanmak istemeyeceklerdir. Google Translate ya da doğrudan çeviri ile mobil uygulamanızı farklı ülkelere göre yerelleştirebilirsiniz.

Çarpıcı görseller kullanın

Mobil uygulama önizleme sayfasında uygulama içinden görseller de kullanılıyor. Böylelikle kullanıcılara bu uygulamayı kullanırken nasıl bir deneyim yaşacakları da gösteriliyor. Görselliğin cazibesinden yararlanmak için kendi mobil uygulamanızın önizleme sayfasında bu tür çarpıcı ve ilginç görseller seçmeye çalışın.

Tabii ki uygulamada sunmadığınız özellikleri de bu görsellerle göstererek yanlış bilgilendirme yapmaktan da kaçınmalısınız. Aksi takdirde kullanıcıları yanıltmış olursunuz ve bu da kötü bir izlenim olur.

Görsellerin yanı sıra uygulamanın inceleme sayfasında videolar da kullanılabiliyor. Uygulamanız için bir tanıtım videosu hazırlayarak bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Video içerikler uygulamanızın kullanımını daha iyi göstereceği için, kullanıcıların ilgisini daha da artırabilir.

Açıklama metinlerinizi ilgi çekici hale getirin

Mobil uygulamanızı tanıtmak için, uygulama inceleme sayfalarındaki açıklama metinlerinizi de ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Uygulamanın standart özelliklerinin yanı sıra kullanıcıların bu uygulamayı kullanarak neler yapabileceklerini açıklayabilir ve onlara daha farklı bir şekilde bu uygulamayı tanıtabilirsiniz. Hedef kitlenize göre burada kullandığınız dili değiştirebilir ve doğrudan onların hoşuna gidecek bir yaklaşımla bu metinlerinizi hazırlayabilirsiniz.

Oylamalara, incelemelere ve yorumlara dikkat edin

Mobil uygulamanızı indiren kişilerin, uygulama mağazasındaki sayfanıza bıraktıkları yorumları, uygulamanıza verdikleri puanları ve internet üzerinde uygulamanızın incelemesini yapan kişileri takip etmelisiniz. Bu kişilerin uygulamanız hakkında neler dediklerini incelemeli eğer olumsuz durumlar varsa, bunların ne gibi koşullardan oluştuğunu araştırmalı ve sizden kaynaklı sorunlarda uygulamanızda güncellemeler yaparak bunları düzeltmelisiniz.

Başka kullanıcıları, yorum ve puan bırakan kullanıcıların görüşlerini dikkate alarak bu uygulamaları indirmeyi tercih edebiliyor. Bu sebeple de size gelen geri dönüşleri iyi analiz ederek, uygulama üzerinde gerekli düzenlemeleri yapmalısınız.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar