E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını etkilediği gibi firmaların ortalama sepet tutarlarını da artırmalarına yardımcı olur.

Bundle ürünler nedir?

Bundle ürünler, birden fazla ürünün bir paket haline getirilerek satışa sunulmasıdır. Farklı şekillerde bir araya getirilen ürünler, stok fazla ürünleri tüketmek, ürünlerin fiyatlarında indirim yapmak ve sepet ortalamasını artırmak için kullanılabiliyor.

Tüketiciler birden fazla ürün için daha uygun bir fiyat ödeyeceklerini bildiklerinde satın almaya daha yakındırlar ve bu stratejinin asıl odağı da tüketicilerin bu satın alma kararlarını etkilemektir.

Bundle ürünlerin e-ticaret şirketlerine bir takım faydaları da olmaktadır. Bu faydaları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Ortalama sepet tutarını artırır
  • Karlılığı artırır
  • Yeni kullanıcılara ulaşma imkanı sağlar
  • Müşteri deneyimini geliştirir
  • Satın alma karar sürecini kısaltır

Bundle ürünler için kullanabileceğiniz taktikler

E-ticaret sitenizde bundle ürünlere yer verirken bir takım taktiklerden yararlanarak farklı ürünleri bir araya getirebilirsiniz.

Bundle ürünlerin fiyatı, ürünlerin toplam fiyatından az olmalı

Ürünleri bir araya getirmenin amacı, tüketicilere daha uygun bir fiyat sunmaktır. Bu sebeple de bundle fiyatının, ürünlerin toplam fiyatından daha az olması gerekir.

Kullanıcıların elde edeceği kazancı belirtin

Bir bundle yaptığınızda kullanıcıların bu paketten ne kadarlık bir kazançları olacağını belirtmeniz gerekir. Örneğin yaptığınız kampanyada %20’lik bir indirim oluyorsa, bunu bundle sayfasında net bir şekilde belirtmeniz gerekir.

Asıl ürün ve aksesuarlarını bir araya getirebilirsiniz

Bundle çalışmasının işe yaraması ve dikkat çekmesi için aksesuar ürünlerle asıl ürünü bir araya getirebilirsiniz. Kullanıcılar çoğu zaman aksesuar alımlarını ilerleyen bir zamana bırakabilirler. İlgili aksesuarları bir araya getirdiğinizde kullanıcılar daha cazip bir teklifle karşılaştıkları için bu paket seçimlerine daha sıcak bakacaklardır.

Bundle çalışmalarında çapraz satış taktiklerinden yararlandığınızda, kullanıcıların tek seferde daha fazla ürün almalarını sağlayacağınız için hem karlılığınızı hem de ortalama sepet tutarınızı artırmış olursunuz.

Stok fazlası ürünleri bundle olarak öne çıkartın

Çok fazla talep görmeyen ya da stoğu çok fazla olan ürünlerin stoğunu tüketmek için de bundle çalışmaları yapabilirsiniz. Birden fazla ürünü bir araya getirdiğinizde kullanıcıların bu ürünlere olan ilgisi de artmaya başlayacağı için stok fazlası ürünlerinizi bu şekilde tüketebilirsiniz.

Farklı kategorilerdeki ürünleri bir araya getirin

Birbiriyle ilgili olabilecek farklı kategorilerdeki ürünleri de bundle olarak kullanabilirsiniz. Örneğin kişisel bakım ürünlerinde bir paket hazırladığınızda farklı kategorilerdeki ürünleri bir araya getirme şansınız olur. Temel prensipte kullanıcıların bir arada kullanabilecekleri ürünler olduğu için bu bundle çalışmaları satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Google Analytics üzerinden en çok ve en az ilgi gören ürünlerinizi belirleyin

Google Anayltics üzerinden en çok ziyaret edilen ve en çok ilgi gören ürünleri belirleyebilir ve belli bir dönem için geçerli olacak bundle kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Bunun yanı sıra en az ilgi gören ürünlerinizin de satışlarını artırmak için yine bundle ürün çalışmaları yapabilirsiniz. Yukarıda bahsettiğimiz gibi stoklarınızı eritmek için az ilgi gören ürünlerinizde kampanyalar oluşturmak ve paketler halinde bunların satışını yapmak daha etkili olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
E-ticarette satış rakamlarını arttırmanın en etkili yöntemlerinden biri dönemsel olarak düzenlenen kampanyalardır. En bilineni Black Friday, diğer adı ile Efsane Cuma olduğunu söyleyebileceğimiz kampanyalar, sunulan fırsatlarla...
17 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin