E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

23 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını etkilediği gibi firmaların ortalama sepet tutarlarını da artırmalarına yardımcı olur.

Bundle ürünler nedir?

Bundle ürünler, birden fazla ürünün bir paket haline getirilerek satışa sunulmasıdır. Farklı şekillerde bir araya getirilen ürünler, stok fazla ürünleri tüketmek, ürünlerin fiyatlarında indirim yapmak ve sepet ortalamasını artırmak için kullanılabiliyor.

Tüketiciler birden fazla ürün için daha uygun bir fiyat ödeyeceklerini bildiklerinde satın almaya daha yakındırlar ve bu stratejinin asıl odağı da tüketicilerin bu satın alma kararlarını etkilemektir.

Bundle ürünlerin e-ticaret şirketlerine bir takım faydaları da olmaktadır. Bu faydaları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Ortalama sepet tutarını artırır
  • Karlılığı artırır
  • Yeni kullanıcılara ulaşma imkanı sağlar
  • Müşteri deneyimini geliştirir
  • Satın alma karar sürecini kısaltır

Bundle ürünler için kullanabileceğiniz taktikler

E-ticaret sitenizde bundle ürünlere yer verirken bir takım taktiklerden yararlanarak farklı ürünleri bir araya getirebilirsiniz.

Bundle ürünlerin fiyatı, ürünlerin toplam fiyatından az olmalı

Ürünleri bir araya getirmenin amacı, tüketicilere daha uygun bir fiyat sunmaktır. Bu sebeple de bundle fiyatının, ürünlerin toplam fiyatından daha az olması gerekir.

Kullanıcıların elde edeceği kazancı belirtin

Bir bundle yaptığınızda kullanıcıların bu paketten ne kadarlık bir kazançları olacağını belirtmeniz gerekir. Örneğin yaptığınız kampanyada %20’lik bir indirim oluyorsa, bunu bundle sayfasında net bir şekilde belirtmeniz gerekir.

Asıl ürün ve aksesuarlarını bir araya getirebilirsiniz

Bundle çalışmasının işe yaraması ve dikkat çekmesi için aksesuar ürünlerle asıl ürünü bir araya getirebilirsiniz. Kullanıcılar çoğu zaman aksesuar alımlarını ilerleyen bir zamana bırakabilirler. İlgili aksesuarları bir araya getirdiğinizde kullanıcılar daha cazip bir teklifle karşılaştıkları için bu paket seçimlerine daha sıcak bakacaklardır.

Bundle çalışmalarında çapraz satış taktiklerinden yararlandığınızda, kullanıcıların tek seferde daha fazla ürün almalarını sağlayacağınız için hem karlılığınızı hem de ortalama sepet tutarınızı artırmış olursunuz.

Stok fazlası ürünleri bundle olarak öne çıkartın

Çok fazla talep görmeyen ya da stoğu çok fazla olan ürünlerin stoğunu tüketmek için de bundle çalışmaları yapabilirsiniz. Birden fazla ürünü bir araya getirdiğinizde kullanıcıların bu ürünlere olan ilgisi de artmaya başlayacağı için stok fazlası ürünlerinizi bu şekilde tüketebilirsiniz.

Farklı kategorilerdeki ürünleri bir araya getirin

Birbiriyle ilgili olabilecek farklı kategorilerdeki ürünleri de bundle olarak kullanabilirsiniz. Örneğin kişisel bakım ürünlerinde bir paket hazırladığınızda farklı kategorilerdeki ürünleri bir araya getirme şansınız olur. Temel prensipte kullanıcıların bir arada kullanabilecekleri ürünler olduğu için bu bundle çalışmaları satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Google Analytics üzerinden en çok ve en az ilgi gören ürünlerinizi belirleyin

Google Anayltics üzerinden en çok ziyaret edilen ve en çok ilgi gören ürünleri belirleyebilir ve belli bir dönem için geçerli olacak bundle kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Bunun yanı sıra en az ilgi gören ürünlerinizin de satışlarını artırmak için yine bundle ürün çalışmaları yapabilirsiniz. Yukarıda bahsettiğimiz gibi stoklarınızı eritmek için az ilgi gören ürünlerinizde kampanyalar oluşturmak ve paketler halinde bunların satışını yapmak daha etkili olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi 2020
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Gittigidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan