fbpx

E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

23 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını etkilediği gibi firmaların ortalama sepet tutarlarını da artırmalarına yardımcı olur.

Bundle ürünler nedir?

Bundle ürünler, birden fazla ürünün bir paket haline getirilerek satışa sunulmasıdır. Farklı şekillerde bir araya getirilen ürünler, stok fazla ürünleri tüketmek, ürünlerin fiyatlarında indirim yapmak ve sepet ortalamasını artırmak için kullanılabiliyor.

Tüketiciler birden fazla ürün için daha uygun bir fiyat ödeyeceklerini bildiklerinde satın almaya daha yakındırlar ve bu stratejinin asıl odağı da tüketicilerin bu satın alma kararlarını etkilemektir.

Bundle ürünlerin e-ticaret şirketlerine bir takım faydaları da olmaktadır. Bu faydaları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Ortalama sepet tutarını artırır
  • Karlılığı artırır
  • Yeni kullanıcılara ulaşma imkanı sağlar
  • Müşteri deneyimini geliştirir
  • Satın alma karar sürecini kısaltır

Bundle ürünler için kullanabileceğiniz taktikler

E-ticaret sitenizde bundle ürünlere yer verirken bir takım taktiklerden yararlanarak farklı ürünleri bir araya getirebilirsiniz.

Bundle ürünlerin fiyatı, ürünlerin toplam fiyatından az olmalı

Ürünleri bir araya getirmenin amacı, tüketicilere daha uygun bir fiyat sunmaktır. Bu sebeple de bundle fiyatının, ürünlerin toplam fiyatından daha az olması gerekir.

Kullanıcıların elde edeceği kazancı belirtin

Bir bundle yaptığınızda kullanıcıların bu paketten ne kadarlık bir kazançları olacağını belirtmeniz gerekir. Örneğin yaptığınız kampanyada %20’lik bir indirim oluyorsa, bunu bundle sayfasında net bir şekilde belirtmeniz gerekir.

Asıl ürün ve aksesuarlarını bir araya getirebilirsiniz

Bundle çalışmasının işe yaraması ve dikkat çekmesi için aksesuar ürünlerle asıl ürünü bir araya getirebilirsiniz. Kullanıcılar çoğu zaman aksesuar alımlarını ilerleyen bir zamana bırakabilirler. İlgili aksesuarları bir araya getirdiğinizde kullanıcılar daha cazip bir teklifle karşılaştıkları için bu paket seçimlerine daha sıcak bakacaklardır.

Bundle çalışmalarında çapraz satış taktiklerinden yararlandığınızda, kullanıcıların tek seferde daha fazla ürün almalarını sağlayacağınız için hem karlılığınızı hem de ortalama sepet tutarınızı artırmış olursunuz.

Stok fazlası ürünleri bundle olarak öne çıkartın

Çok fazla talep görmeyen ya da stoğu çok fazla olan ürünlerin stoğunu tüketmek için de bundle çalışmaları yapabilirsiniz. Birden fazla ürünü bir araya getirdiğinizde kullanıcıların bu ürünlere olan ilgisi de artmaya başlayacağı için stok fazlası ürünlerinizi bu şekilde tüketebilirsiniz.

Farklı kategorilerdeki ürünleri bir araya getirin

Birbiriyle ilgili olabilecek farklı kategorilerdeki ürünleri de bundle olarak kullanabilirsiniz. Örneğin kişisel bakım ürünlerinde bir paket hazırladığınızda farklı kategorilerdeki ürünleri bir araya getirme şansınız olur. Temel prensipte kullanıcıların bir arada kullanabilecekleri ürünler olduğu için bu bundle çalışmaları satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Google Analytics üzerinden en çok ve en az ilgi gören ürünlerinizi belirleyin

Google Anayltics üzerinden en çok ziyaret edilen ve en çok ilgi gören ürünleri belirleyebilir ve belli bir dönem için geçerli olacak bundle kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Bunun yanı sıra en az ilgi gören ürünlerinizin de satışlarını artırmak için yine bundle ürün çalışmaları yapabilirsiniz. Yukarıda bahsettiğimiz gibi stoklarınızı eritmek için az ilgi gören ürünlerinizde kampanyalar oluşturmak ve paketler halinde bunların satışını yapmak daha etkili olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan