E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

23 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını etkilediği gibi firmaların ortalama sepet tutarlarını da artırmalarına yardımcı olur.

Bundle ürünler nedir?

Bundle ürünler, birden fazla ürünün bir paket haline getirilerek satışa sunulmasıdır. Farklı şekillerde bir araya getirilen ürünler, stok fazla ürünleri tüketmek, ürünlerin fiyatlarında indirim yapmak ve sepet ortalamasını artırmak için kullanılabiliyor. Tüketiciler birden fazla ürün için daha uygun bir fiyat ödeyeceklerini bildiklerinde satın almaya daha yakındırlar ve bu stratejinin asıl odağı da tüketicilerin bu satın alma kararlarını etkilemektir. Bundle ürünlerin e-ticaret şirketlerine bir takım faydaları da olmaktadır. Bu faydaları da şöyle sıralayabiliriz:
  • Ortalama sepet tutarını artırır
  • Karlılığı artırır
  • Yeni kullanıcılara ulaşma imkanı sağlar
  • Müşteri deneyimini geliştirir
  • Satın alma karar sürecini kısaltır

Bundle ürünler için kullanabileceğiniz taktikler

E-ticaret sitenizde bundle ürünlere yer verirken bir takım taktiklerden yararlanarak farklı ürünleri bir araya getirebilirsiniz.

Bundle ürünlerin fiyatı, ürünlerin toplam fiyatından az olmalı

Ürünleri bir araya getirmenin amacı, tüketicilere daha uygun bir fiyat sunmaktır. Bu sebeple de bundle fiyatının, ürünlerin toplam fiyatından daha az olması gerekir.

Kullanıcıların elde edeceği kazancı belirtin

Bir bundle yaptığınızda kullanıcıların bu paketten ne kadarlık bir kazançları olacağını belirtmeniz gerekir. Örneğin yaptığınız kampanyada %20’lik bir indirim oluyorsa, bunu bundle sayfasında net bir şekilde belirtmeniz gerekir.

Asıl ürün ve aksesuarlarını bir araya getirebilirsiniz

Bundle çalışmasının işe yaraması ve dikkat çekmesi için aksesuar ürünlerle asıl ürünü bir araya getirebilirsiniz. Kullanıcılar çoğu zaman aksesuar alımlarını ilerleyen bir zamana bırakabilirler. İlgili aksesuarları bir araya getirdiğinizde kullanıcılar daha cazip bir teklifle karşılaştıkları için bu paket seçimlerine daha sıcak bakacaklardır. Bundle çalışmalarında çapraz satış taktiklerinden yararlandığınızda, kullanıcıların tek seferde daha fazla ürün almalarını sağlayacağınız için hem karlılığınızı hem de ortalama sepet tutarınızı artırmış olursunuz.

Stok fazlası ürünleri bundle olarak öne çıkartın

Çok fazla talep görmeyen ya da stoğu çok fazla olan ürünlerin stoğunu tüketmek için de bundle çalışmaları yapabilirsiniz. Birden fazla ürünü bir araya getirdiğinizde kullanıcıların bu ürünlere olan ilgisi de artmaya başlayacağı için stok fazlası ürünlerinizi bu şekilde tüketebilirsiniz.

Farklı kategorilerdeki ürünleri bir araya getirin

Birbiriyle ilgili olabilecek farklı kategorilerdeki ürünleri de bundle olarak kullanabilirsiniz. Örneğin kişisel bakım ürünlerinde bir paket hazırladığınızda farklı kategorilerdeki ürünleri bir araya getirme şansınız olur. Temel prensipte kullanıcıların bir arada kullanabilecekleri ürünler olduğu için bu bundle çalışmaları satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Google Analytics üzerinden en çok ve en az ilgi gören ürünlerinizi belirleyin

Google Anayltics üzerinden en çok ziyaret edilen ve en çok ilgi gören ürünleri belirleyebilir ve belli bir dönem için geçerli olacak bundle kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra en az ilgi gören ürünlerinizin de satışlarını artırmak için yine bundle ürün çalışmaları yapabilirsiniz. Yukarıda bahsettiğimiz gibi stoklarınızı eritmek için az ilgi gören ürünlerinizde kampanyalar oluşturmak ve paketler halinde bunların satışını yapmak daha etkili olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Modern Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?
Modern Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
26 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
Facebook sayfa yönetim ipuçları
Facebook sayfa yönetim ipuçları
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Ferad Osman Sali
Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Ferad Osman Sali