FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri

10 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri

FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO, markalar için birçok fırsatı da beraberinde getiriyor. Tüketicilerin bir fırsatı, bir ürünü ya da kampanyayı kaçırma korkusunu, pazarlama teknikleri kullanarak öne çıkarttığınızda, e-ticaret siteniz üzerinde alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

FOMO’yu pazarlamada kullanabileceğiniz farklı alanlar ve yöntemler bulunuyor. Bugünkü yazımızda da pazarlama teknikleri ile FOMO’yu nasıl birleştirebileceğinizin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri

Pazarlama teknikleri ile FOMO’yu nasıl birleştirebilirsiniz?

Sınırlı süreli ürün satışları yapın

Talebi artırmak ve tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için, belli ürünleri sadece sınırlı bir süre içerisinde satışa sunabilirsiniz. Böyle bir yaklaşım, tüketicilerde FOMO’yu tetikleme etkisine sahiptir. Sadece belli bir süre içerisinde ürüne ulaşılabilecek olması, kullanıcıların ürüne olan ilgisini artırmanıza yardımcı olabilir.

Sınırlı süreli kampanya ve fırsatlar düzenleyin

Kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında sınırlı sürede geçerli olacak kampanya ve fırsatlar da bulunur. Bir önceki maddedeki aynı mantıkla ilerlendiğinde ve kullanıcılara alışveriş yapabilecekleri sınırlı bir süre tanındığında, kullanıcıların eyleme geçme oranı daha fazla olacaktır.

Stoktaki ürün adetlerini gösterin

FOMO’yu tetiklemek için kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında, stoktaki ürün adetlerini göstermek de yer alıyor. Bu yöntemde, tüketicileri hızlı bir şekilde ürünü satın almaya teşvik etmek için ürünün stok adetleri belirtilebilir.

Stoktaki ürün sayısının az olması, tüketicilerin ürüne olan ilgisini ve ürünü satın almaya olan eğiliminin artmasını sağlar. Ürün stoğunun tükenmek üzere oluşu, onları daha hızlı karar vermeye yönlendirir.

Geri sayım aracı kullanın

Geri sayım aracı da FOMO’yu tetiklemek için etkili araçlardan biridir. Özellikle kampanya ve indirim dönemlerinde kampanyanın ne zaman biteceğini vurgulamak ve kullanıcıları harekete geçirmek için indirimli ürün sayfalarında bu geri sayım araçlarını kullanabilirsiniz. Böylelikle sınırlı süre geçerli olan bu kampanyaları daha iyi vurgulamış ve tüketicilerin dikkatini daha iyi çekmiş olursunuz.

İlgili rehber: Başarılı bir pazarlama kampanyası hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Stoğu tükenen ürünleri gösterin

FOMO’yu pazarlama teknikleri ile tetiklemek için, e-ticaret sitenizde kampanya veya indirim sonrasında stoğu tükenen ürünleri de listeleyebilirsiniz. Ürün fotoğrafının üstüne ya da fiyat bilgisi yerine “Stokta Kalmadı”, “Tükendi” gibi ifadeler eklemeniz, e-ticaret sitenizi ziyaret edenlerde FOMO duygusunu tetikleyebilir. Bu yöntem, bir ya da birkaç kez bu fırsatları kaçırmış olan tüketicilerin, gelecek kampanya ve indirim dönemlerinde markanızla ilgili paylaşımları daha yakından takip etmesini ve sonrasında da eyleme geçmesini sağlayabilir.

Popüler olan ürünlerinizi öne çıkartın

E-ticaret siteniz üzerinde popüler olan ve çok satılan ürünlerinizi de sergileyebilirsiniz. Tüketiciler, başka tüketicilerin fikirlerine değer verir ve onların hangi ürünleri daha fazla tercih ettiklerini görmek isterler. Bu uygulama, aynı zamanda herkesin sahip olduğu bir ürünü kaçırmak istemeyen tüketicilerin de satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir.

Psikolojik açıdan, insanlar popüler olan ve herkesin tercih ettiği ürünlere sahip olmak ister. Bu duyguyu tetiklemek için de popüler ve en çok satan ürünlerinizi e-ticaret sitenizin ana sayfasında ya da kategori sayfalarının başlarında listeleyebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını gösterin

Yukarıdaki maddede ele aldığımız tüketiciler, başka tüketicilerin düşüncelerine ve görüşlerine önem verir. Onların beğendikleri ve tercih ettikleri ürünlere sahip olmayı daha fazla isterler. Bu duyguyu tetiklemek için kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında kullanıcı yorumları da yer alıyor.

Ürün ve ana sayfanız üzerinde kullanıcı yorumlarına yer vermeniz, sitenizi ziyaret edenlerin, müşterilerinizin düşüncelerini ve onların hangi ürünleri neden tercih ettiklerini görmelerini sağlar. Bu yaklaşım da yine yeni ziyaretçilerin, popüler olan ürünleri kaçırma korkusunu tetiklemek için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Dijitalleşmenin her alanda estirdiği yenilik rüzgârı, kaçınılmaz olarak reklam, tanıtım ve pazarlama süreçlerini de etkisi altına almıştır. Bunun sonucu olarak da yepyeni reklam kanalları ve pazarlama yöntemleri ortaya...
9 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Teması Nedir?
E-Ticaret Teması Nedir?
Kullandığınız e-ticaret teması, online satış sitenizin performansını etkileyen faktörlerden biridir. Tema, sitenizin görsel kalitesini ve fonksiyonunu belirleyen önemli bir unsurdur. İdeal bir şablon seçerek markanızı tercih eden...
11 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali