FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri

10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri

FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO, markalar için birçok fırsatı da beraberinde getiriyor. Tüketicilerin bir fırsatı, bir ürünü ya da kampanyayı kaçırma korkusunu, pazarlama teknikleri kullanarak öne çıkarttığınızda, e-ticaret siteniz üzerinde alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

FOMO’yu pazarlamada kullanabileceğiniz farklı alanlar ve yöntemler bulunuyor. Bugünkü yazımızda da pazarlama teknikleri ile FOMO’yu nasıl birleştirebileceğinizin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri

Pazarlama teknikleri ile FOMO’yu nasıl birleştirebilirsiniz?

Sınırlı süreli ürün satışları yapın

Talebi artırmak ve tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için, belli ürünleri sadece sınırlı bir süre içerisinde satışa sunabilirsiniz. Böyle bir yaklaşım, tüketicilerde FOMO’yu tetikleme etkisine sahiptir. Sadece belli bir süre içerisinde ürüne ulaşılabilecek olması, kullanıcıların ürüne olan ilgisini artırmanıza yardımcı olabilir.

Sınırlı süreli kampanya ve fırsatlar düzenleyin

Kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında sınırlı sürede geçerli olacak kampanya ve fırsatlar da bulunur. Bir önceki maddedeki aynı mantıkla ilerlendiğinde ve kullanıcılara alışveriş yapabilecekleri sınırlı bir süre tanındığında, kullanıcıların eyleme geçme oranı daha fazla olacaktır.

Stoktaki ürün adetlerini gösterin

FOMO’yu tetiklemek için kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında, stoktaki ürün adetlerini göstermek de yer alıyor. Bu yöntemde, tüketicileri hızlı bir şekilde ürünü satın almaya teşvik etmek için ürünün stok adetleri belirtilebilir.

Stoktaki ürün sayısının az olması, tüketicilerin ürüne olan ilgisini ve ürünü satın almaya olan eğiliminin artmasını sağlar. Ürün stoğunun tükenmek üzere oluşu, onları daha hızlı karar vermeye yönlendirir.

Geri sayım aracı kullanın

Geri sayım aracı da FOMO’yu tetiklemek için etkili araçlardan biridir. Özellikle kampanya ve indirim dönemlerinde kampanyanın ne zaman biteceğini vurgulamak ve kullanıcıları harekete geçirmek için indirimli ürün sayfalarında bu geri sayım araçlarını kullanabilirsiniz. Böylelikle sınırlı süre geçerli olan bu kampanyaları daha iyi vurgulamış ve tüketicilerin dikkatini daha iyi çekmiş olursunuz.

İlgili rehber: Başarılı bir pazarlama kampanyası hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Stoğu tükenen ürünleri gösterin

FOMO’yu pazarlama teknikleri ile tetiklemek için, e-ticaret sitenizde kampanya veya indirim sonrasında stoğu tükenen ürünleri de listeleyebilirsiniz. Ürün fotoğrafının üstüne ya da fiyat bilgisi yerine “Stokta Kalmadı”, “Tükendi” gibi ifadeler eklemeniz, e-ticaret sitenizi ziyaret edenlerde FOMO duygusunu tetikleyebilir. Bu yöntem, bir ya da birkaç kez bu fırsatları kaçırmış olan tüketicilerin, gelecek kampanya ve indirim dönemlerinde markanızla ilgili paylaşımları daha yakından takip etmesini ve sonrasında da eyleme geçmesini sağlayabilir.

Popüler olan ürünlerinizi öne çıkartın

E-ticaret siteniz üzerinde popüler olan ve çok satılan ürünlerinizi de sergileyebilirsiniz. Tüketiciler, başka tüketicilerin fikirlerine değer verir ve onların hangi ürünleri daha fazla tercih ettiklerini görmek isterler. Bu uygulama, aynı zamanda herkesin sahip olduğu bir ürünü kaçırmak istemeyen tüketicilerin de satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir.

Psikolojik açıdan, insanlar popüler olan ve herkesin tercih ettiği ürünlere sahip olmak ister. Bu duyguyu tetiklemek için de popüler ve en çok satan ürünlerinizi e-ticaret sitenizin ana sayfasında ya da kategori sayfalarının başlarında listeleyebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını gösterin

Yukarıdaki maddede ele aldığımız tüketiciler, başka tüketicilerin düşüncelerine ve görüşlerine önem verir. Onların beğendikleri ve tercih ettikleri ürünlere sahip olmayı daha fazla isterler. Bu duyguyu tetiklemek için kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında kullanıcı yorumları da yer alıyor.

Ürün ve ana sayfanız üzerinde kullanıcı yorumlarına yer vermeniz, sitenizi ziyaret edenlerin, müşterilerinizin düşüncelerini ve onların hangi ürünleri neden tercih ettiklerini görmelerini sağlar. Bu yaklaşım da yine yeni ziyaretçilerin, popüler olan ürünleri kaçırma korkusunu tetiklemek için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin