FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri

10 Temmuz 2019
Sinan Oypan

FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO, markalar için birçok fırsatı da beraberinde getiriyor. Tüketicilerin bir fırsatı, bir ürünü ya da kampanyayı kaçırma korkusunu, pazarlama teknikleri kullanarak öne çıkarttığınızda, e-ticaret siteniz üzerinde alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

FOMO’yu pazarlamada kullanabileceğiniz farklı alanlar ve yöntemler bulunuyor. Bugünkü yazımızda da pazarlama teknikleri ile FOMO’yu nasıl birleştirebileceğinizin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri

Pazarlama teknikleri ile FOMO’yu nasıl birleştirebilirsiniz?

Sınırlı süreli ürün satışları yapın

Talebi artırmak ve tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için, belli ürünleri sadece sınırlı bir süre içerisinde satışa sunabilirsiniz. Böyle bir yaklaşım, tüketicilerde FOMO’yu tetikleme etkisine sahiptir. Sadece belli bir süre içerisinde ürüne ulaşılabilecek olması, kullanıcıların ürüne olan ilgisini artırmanıza yardımcı olabilir.

Sınırlı süreli kampanya ve fırsatlar düzenleyin

Kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında sınırlı sürede geçerli olacak kampanya ve fırsatlar da bulunur. Bir önceki maddedeki aynı mantıkla ilerlendiğinde ve kullanıcılara alışveriş yapabilecekleri sınırlı bir süre tanındığında, kullanıcıların eyleme geçme oranı daha fazla olacaktır.

Stoktaki ürün adetlerini gösterin

FOMO’yu tetiklemek için kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında, stoktaki ürün adetlerini göstermek de yer alıyor. Bu yöntemde, tüketicileri hızlı bir şekilde ürünü satın almaya teşvik etmek için ürünün stok adetleri belirtilebilir.

Stoktaki ürün sayısının az olması, tüketicilerin ürüne olan ilgisini ve ürünü satın almaya olan eğiliminin artmasını sağlar. Ürün stoğunun tükenmek üzere oluşu, onları daha hızlı karar vermeye yönlendirir.

Geri sayım aracı kullanın

Geri sayım aracı da FOMO’yu tetiklemek için etkili araçlardan biridir. Özellikle kampanya ve indirim dönemlerinde kampanyanın ne zaman biteceğini vurgulamak ve kullanıcıları harekete geçirmek için indirimli ürün sayfalarında bu geri sayım araçlarını kullanabilirsiniz. Böylelikle sınırlı süre geçerli olan bu kampanyaları daha iyi vurgulamış ve tüketicilerin dikkatini daha iyi çekmiş olursunuz.

İlgili rehber: Başarılı bir pazarlama kampanyası hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Stoğu tükenen ürünleri gösterin

FOMO’yu pazarlama teknikleri ile tetiklemek için, e-ticaret sitenizde kampanya veya indirim sonrasında stoğu tükenen ürünleri de listeleyebilirsiniz. Ürün fotoğrafının üstüne ya da fiyat bilgisi yerine “Stokta Kalmadı”, “Tükendi” gibi ifadeler eklemeniz, e-ticaret sitenizi ziyaret edenlerde FOMO duygusunu tetikleyebilir. Bu yöntem, bir ya da birkaç kez bu fırsatları kaçırmış olan tüketicilerin, gelecek kampanya ve indirim dönemlerinde markanızla ilgili paylaşımları daha yakından takip etmesini ve sonrasında da eyleme geçmesini sağlayabilir.

Popüler olan ürünlerinizi öne çıkartın

E-ticaret siteniz üzerinde popüler olan ve çok satılan ürünlerinizi de sergileyebilirsiniz. Tüketiciler, başka tüketicilerin fikirlerine değer verir ve onların hangi ürünleri daha fazla tercih ettiklerini görmek isterler. Bu uygulama, aynı zamanda herkesin sahip olduğu bir ürünü kaçırmak istemeyen tüketicilerin de satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir.

Psikolojik açıdan, insanlar popüler olan ve herkesin tercih ettiği ürünlere sahip olmak ister. Bu duyguyu tetiklemek için de popüler ve en çok satan ürünlerinizi e-ticaret sitenizin ana sayfasında ya da kategori sayfalarının başlarında listeleyebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını gösterin

Yukarıdaki maddede ele aldığımız tüketiciler, başka tüketicilerin düşüncelerine ve görüşlerine önem verir. Onların beğendikleri ve tercih ettikleri ürünlere sahip olmayı daha fazla isterler. Bu duyguyu tetiklemek için kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında kullanıcı yorumları da yer alıyor.

Ürün ve ana sayfanız üzerinde kullanıcı yorumlarına yer vermeniz, sitenizi ziyaret edenlerin, müşterilerinizin düşüncelerini ve onların hangi ürünleri neden tercih ettiklerini görmelerini sağlar. Bu yaklaşım da yine yeni ziyaretçilerin, popüler olan ürünleri kaçırma korkusunu tetiklemek için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2020
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan