FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri

10 Temmuz 2019
Sinan Oypan

FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO, markalar için birçok fırsatı da beraberinde getiriyor. Tüketicilerin bir fırsatı, bir ürünü ya da kampanyayı kaçırma korkusunu, pazarlama teknikleri kullanarak öne çıkarttığınızda, e-ticaret siteniz üzerinde alacağınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

FOMO’yu pazarlamada kullanabileceğiniz farklı alanlar ve yöntemler bulunuyor. Bugünkü yazımızda da pazarlama teknikleri ile FOMO’yu nasıl birleştirebileceğinizin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri

Pazarlama teknikleri ile FOMO’yu nasıl birleştirebilirsiniz?

Sınırlı süreli ürün satışları yapın

Talebi artırmak ve tüketicilerin hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamak için, belli ürünleri sadece sınırlı bir süre içerisinde satışa sunabilirsiniz. Böyle bir yaklaşım, tüketicilerde FOMO’yu tetikleme etkisine sahiptir. Sadece belli bir süre içerisinde ürüne ulaşılabilecek olması, kullanıcıların ürüne olan ilgisini artırmanıza yardımcı olabilir.

Sınırlı süreli kampanya ve fırsatlar düzenleyin

Kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında sınırlı sürede geçerli olacak kampanya ve fırsatlar da bulunur. Bir önceki maddedeki aynı mantıkla ilerlendiğinde ve kullanıcılara alışveriş yapabilecekleri sınırlı bir süre tanındığında, kullanıcıların eyleme geçme oranı daha fazla olacaktır.

Stoktaki ürün adetlerini gösterin

FOMO’yu tetiklemek için kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında, stoktaki ürün adetlerini göstermek de yer alıyor. Bu yöntemde, tüketicileri hızlı bir şekilde ürünü satın almaya teşvik etmek için ürünün stok adetleri belirtilebilir.

Stoktaki ürün sayısının az olması, tüketicilerin ürüne olan ilgisini ve ürünü satın almaya olan eğiliminin artmasını sağlar. Ürün stoğunun tükenmek üzere oluşu, onları daha hızlı karar vermeye yönlendirir.

Geri sayım aracı kullanın

Geri sayım aracı da FOMO’yu tetiklemek için etkili araçlardan biridir. Özellikle kampanya ve indirim dönemlerinde kampanyanın ne zaman biteceğini vurgulamak ve kullanıcıları harekete geçirmek için indirimli ürün sayfalarında bu geri sayım araçlarını kullanabilirsiniz. Böylelikle sınırlı süre geçerli olan bu kampanyaları daha iyi vurgulamış ve tüketicilerin dikkatini daha iyi çekmiş olursunuz.

İlgili rehber: Başarılı bir pazarlama kampanyası hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Stoğu tükenen ürünleri gösterin

FOMO’yu pazarlama teknikleri ile tetiklemek için, e-ticaret sitenizde kampanya veya indirim sonrasında stoğu tükenen ürünleri de listeleyebilirsiniz. Ürün fotoğrafının üstüne ya da fiyat bilgisi yerine “Stokta Kalmadı”, “Tükendi” gibi ifadeler eklemeniz, e-ticaret sitenizi ziyaret edenlerde FOMO duygusunu tetikleyebilir. Bu yöntem, bir ya da birkaç kez bu fırsatları kaçırmış olan tüketicilerin, gelecek kampanya ve indirim dönemlerinde markanızla ilgili paylaşımları daha yakından takip etmesini ve sonrasında da eyleme geçmesini sağlayabilir.

Popüler olan ürünlerinizi öne çıkartın

E-ticaret siteniz üzerinde popüler olan ve çok satılan ürünlerinizi de sergileyebilirsiniz. Tüketiciler, başka tüketicilerin fikirlerine değer verir ve onların hangi ürünleri daha fazla tercih ettiklerini görmek isterler. Bu uygulama, aynı zamanda herkesin sahip olduğu bir ürünü kaçırmak istemeyen tüketicilerin de satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir.

Psikolojik açıdan, insanlar popüler olan ve herkesin tercih ettiği ürünlere sahip olmak ister. Bu duyguyu tetiklemek için de popüler ve en çok satan ürünlerinizi e-ticaret sitenizin ana sayfasında ya da kategori sayfalarının başlarında listeleyebilirsiniz.

Kullanıcı yorumlarını gösterin

Yukarıdaki maddede ele aldığımız tüketiciler, başka tüketicilerin düşüncelerine ve görüşlerine önem verir. Onların beğendikleri ve tercih ettikleri ürünlere sahip olmayı daha fazla isterler. Bu duyguyu tetiklemek için kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri arasında kullanıcı yorumları da yer alıyor.

Ürün ve ana sayfanız üzerinde kullanıcı yorumlarına yer vermeniz, sitenizi ziyaret edenlerin, müşterilerinizin düşüncelerini ve onların hangi ürünleri neden tercih ettiklerini görmelerini sağlar. Bu yaklaşım da yine yeni ziyaretçilerin, popüler olan ürünleri kaçırma korkusunu tetiklemek için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan