Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan

Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda.

Facebook Pixel Nedir?

Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager altında verdikleri reklamların etkinliğini ölçmesini sağlayan analiz aracıdır.

Facebook Pixel kodu ile Facebook reklamlarınızın performans takibini sağlayabilir, dönüşümlerini takip edebilir, reklam optimizasyonları yapabilir, hedef kitleler oluşturabilirsiniz.

En önemlisi de reklamlarınızın doğru kişilere gösterildiğinden emin olabilirsiniz.

Facebook Pixel Kurlumu / Oluşturma

Facebook hesabınıza giriş yaptıktan sonra www.facebook.com/manage adresine giriş sağlıyoruz.

Daha sonra Facebook Reklamları menüsünden, pikseller sekmesini tıklayarak kod oluşturmaya başlıyoruz.

“Facebook

Karşımıza çıkacak olan sayfada, “Bir Piksel Oluştur” butonuna tıklıyoruz. Daha sonrasında “ileri” diyerek işlemlerimize devam ediyor, en sonunda pixel kodunu oluşturmuş bulunuyoruz.

“Facebook

Oluşturduğunuz Facebook pikselinizi sitenize nasıl eklersiniz?

Oluşturduğunuz Facebook pikselinin kurulumu için karşınıza 3 seçenek çıkacaktır.

“Facebook

“Kodu Kendiniz Manuel Olarak Yükleyin” seçeneğini tıkladığımızda, karşımıza ihtiyacımız olan ve yüklenmesi zorunlu piksel sabit kodu çıkacaktır.

“Facebook

Yukarıdaki pixel sabit kodunu, IdeaSoft panelinde “Google Analytics&Remarketing Kodu” bölümüne ekledikten sonra devam diyerek isteğinize göre özel olay kodları oluşturabilirsiniz.

“Facebook

Yukarıda belirtilen maddelerden hangisi için bir kod oluşturmak istiyorsak bu kodu IdeaSoft panelinde alakalı bölümüne yapıştırmalıyız.

Örneğin alışveriş kategorisini seçtiyseniz; yukarıda belirtilen kodu, Facebook sabit kodunu sizin belirleyeceğiniz parametreler ile birlikte oluşturabilirsiniz. Oluşturmuş olduğunuz kodu IdeaSoft panelinde “Google Sipariş Takibi Kodu” bölümüne yapıştırmalısınız.

“Facebook

Unutmamamız gereken nokta, bu oluşturacağımız olay kodlarını Facebook Pixel Sabit Kodu’nun içerisinde “fbq('init', 'XXXXXXXXXXXX');” kısmının hemen altına yapıştırmamız gerektiğidir.

IdeaSoft yardım sayfasında sizler için oluşturulmuş hazır Facebook Pixel kodları bulunmaktadır. Yapmanız gereken yalnızca pixel kimliğinizi belirtilen bölümlere yerleştirip kodları IdeaSoft panelinize yüklemek. Kodlara ulaşmak için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan