fbpx

Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

6 Eylül 2018
IdeaSoft
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda.

Facebook Pixel Nedir?

Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager altında verdikleri reklamların etkinliğini ölçmesini sağlayan analiz aracıdır.

Facebook Pixel kodu ile Facebook reklamlarınızın performans takibini sağlayabilir, dönüşümlerini takip edebilir, reklam optimizasyonları yapabilir, hedef kitleler oluşturabilirsiniz.

En önemlisi de reklamlarınızın doğru kişilere gösterildiğinden emin olabilirsiniz.

Facebook Pixel Kurlumu / Oluşturma

Facebook hesabınıza giriş yaptıktan sonra www.facebook.com/manage adresine giriş sağlıyoruz.

Daha sonra Facebook Reklamları menüsünden, pikseller sekmesini tıklayarak kod oluşturmaya başlıyoruz.

“Facebook

Karşımıza çıkacak olan sayfada, “Bir Piksel Oluştur” butonuna tıklıyoruz. Daha sonrasında “ileri” diyerek işlemlerimize devam ediyor, en sonunda pixel kodunu oluşturmuş bulunuyoruz.

“Facebook

Oluşturduğunuz Facebook pikselinizi sitenize nasıl eklersiniz?

Oluşturduğunuz Facebook pikselinin kurulumu için karşınıza 3 seçenek çıkacaktır.

“Facebook

“Kodu Kendiniz Manuel Olarak Yükleyin” seçeneğini tıkladığımızda, karşımıza ihtiyacımız olan ve yüklenmesi zorunlu piksel sabit kodu çıkacaktır.

“Facebook

Yukarıdaki pixel sabit kodunu, IdeaSoft panelinde “Google Analytics&Remarketing Kodu” bölümüne ekledikten sonra devam diyerek isteğinize göre özel olay kodları oluşturabilirsiniz.

“Facebook

Yukarıda belirtilen maddelerden hangisi için bir kod oluşturmak istiyorsak bu kodu IdeaSoft panelinde alakalı bölümüne yapıştırmalıyız.

Örneğin alışveriş kategorisini seçtiyseniz; yukarıda belirtilen kodu, Facebook sabit kodunu sizin belirleyeceğiniz parametreler ile birlikte oluşturabilirsiniz. Oluşturmuş olduğunuz kodu IdeaSoft panelinde “Google Sipariş Takibi Kodu” bölümüne yapıştırmalısınız.

“Facebook

Unutmamamız gereken nokta, bu oluşturacağımız olay kodlarını Facebook Pixel Sabit Kodu’nun içerisinde “fbq('init', 'XXXXXXXXXXXX');” kısmının hemen altına yapıştırmamız gerektiğidir.

IdeaSoft yardım sayfasında sizler için oluşturulmuş hazır Facebook Pixel kodları bulunmaktadır. Yapmanız gereken yalnızca pixel kimliğinizi belirtilen bölümlere yerleştirip kodları IdeaSoft panelinize yüklemek. Kodlara ulaşmak için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan