E-ticaret Devlet Teşvikleri Rehberi (Güncel 2024)

12 Ocak 2024
Ferad Osman Sali
E-ticaret Devlet Teşvikleri Rehberi (Güncel 2024)

Günümüzde e-ticaret oldukça yoğun ve hızlı şekilde yapılmaktadır. Üretici ve tedarikçi firmaların çok sık uyguladığı e-ticaret, ülkenin kalkınması ve girişimcilerin gelişmesi için devlet tarafından da desteklenmektedir.

Her ülkenin kendi e-ticaret devlet teşviği olduğu gibi Türkiye de bu konuda vatandaşlarına kolaylık sunan teşvik paketlerini hazırlamaktadır. Bu teşvik paketleri, finansal kaynakları içermektedir.

E-ticaret devlet teşvik paketleri, sık sık güncellenmekte ve geliştirilmektedir. 2024 yılı içinde sunulan ve birçok esnafa kolaylık sağlayan teşvik paketlerini, İdeasoft kalitesiyle bu içeriğimizde görebilirsiniz.

e-ticarette devlet teşvik rehberi

Hangi Alanlarda E-ticaret Devlet Teşvikleri Verilir?

Türkiye’de devlet tarafından verilen e-ticaret teşvikleri, belirli alanlarda geçerli olmaktadır. Eğer e-ticaret ya da e-ihracat alanında mesleğinizi yapıyorsanız, teşvik alanlarını öğrenip uygun görülen sektörler için devlet teşviklerine başvurabilirsiniz.

  • Ticaret yapmaya başlamak için marka tescili almak adına verilebilir.
  • Pazar alanına giriş için gerekli olan seyahat masraflarına verilebilir.
  • Belirli ülkelerde pazarlama ve tanıtım yapıldığında teşvik verilebilir.
  • İhracatçıların desteklediği yurt dışı tanıtım fuarları için katılım masraflarına teşvik verilebilir.
  • Türkiye’de var olan firmanın yurt dışı şubesi, ofisi, showroom gibi yeni birimleri için teşvik sunulabilir.
  • E-ticaret reklamlarının uluslararası reklam maliyetleri için verilebilir.
  • Geleneksel medyada yayınlanacak firma reklamlarının yerel ilanlarının masrafları için teşvik verilebilir.
  • Firmaların tanıtımları için hazırlanan yurt dışı promosyonları harcamaları için devlet teşviği sağlanabilir.
hangi alanlarda devlet teşvikleri verilir?

E-ticaret Devlet Teşvikleri Nelerdir?

Dijital Pazaryeri Tanıtım Desteği

Devlet tarafından hazırlanan bu teşvik paketi, şirketler, perakende e-ticaret siteleri, konsorsiyumlara sunuluyor. Şirket ve firmaların toplam satışların %20 oranını aşmayan dijital pazaryeri tanıtım giderleri için kullanılabilen bir teşviktir.

E-ticaret hayatında, güçlü ve başarılı adım atmak isteyen firmalara hitap etmektedir. Bu giderlerin %50 oranında teşvik alması, firmalar için avantajdır. Teşvik oranı şirket kademesine ve pazar yerine göre değişmektedir. Dijital alanda satış yapan birçok firma ve şirket, teşvik sayesinde ticaret hayatında finansal açıdan hız kazanabilir.

E-İhracat Tanıtım Desteği

E-ticaret alanında ihracat yapan firmaların ilgisini çeken bu teşvik paketi, B2B platformlar, pazar yerleri, konsorsiyumlar ve perakende e-ticaret siteleri için geçerli olmaktadır.

Alana ve sektöre bağlı olarak teşvik paketinin mali değeri değişmektedir. Ayrıca, dönem dönem güncellenebildiği için yakından takip etmeniz gerekir. Firmanın tanıtımı ve duyulması için kullanabileceğiniz avantajları içerir.

Sipariş Karşılama ve Depo Kira Desteği

E-ticaretle uğraşan firmalar, diğer ülkelerden ürün temin edebilir. Bu ürünlerin temini sırasında duyulan finansal kaynağı da devlet tarafından hazırlanan teşvikler sayesinde sağlayabilir. Özellikle de ürünleri depolayacak alana verilen kiraların toplu ödenmesi konusunda, teşvik paketleri kolaylık sağlar.

Teşvikten faydalanmak için ticaretin yapıldığı ülkede toplam e-ticaret satışlarının %10’u aşmayan sipariş karşılama hizmetlerine dair giderlerin olması gerekir. Bu giderler resmi şekilde belgelendiğinde, teşvikten yararlanılabilir.

Pazara Giriş Rapor Desteği

E-ticaret yapan şirket ve firmalar, yurt dışı pazarlarında yer almak için ülke içinden teşvik alabilir. Bu teşvik sayesinde, ülkeler arasında pazarda yer almak daha da kolaylaşabilir.

Özellikle de e-ticaret sitelerinin yapmış olduğu giderlerin büyük bir kısmı, yıl içinde desteklenerek ülke kalkınması sağlanabilir. Pazara giriş rapor desteği sayesinde, iş alanını büyütmek ve daha da tanınmak mümkün olabilir.

Yurt Dışı Pazar Yeri Entegrasyon Desteği

Yurt dışı pazar alanında entegrasyon amacıyla bulunan firmalar ve şirketler, bu teşvik paketinden faydalanabilir.

Satışlarını perakende yapan ve e-ticaret sitelerine sahip olan, pazaryerleri, e-ihracat konsorsiyumu çerçevesi ile çalışan firmalar teşvik sayesinde işlerini büyütebilir, daha da tanınabilir.

Pazaryeri Komisyon Gideri Desteği

E-ticaret ve e-ihracat yapan firmalar, yaptıkları alışverişlerden komisyon kesintisi ödeyebilir. Sektöre bağlı olarak değişen komisyon oranlarını hafifletmek ve daha iyi koşullarda ödeme sağlamak için pazar yeri komisyon gideri desteği alınabilir. Bu destek paketi, devlet tarafından hazırlanmaktadır.

E-İhracatı Geliştirme Projesi Desteği

E-ticaretin büyük bir kısmı, günümüzde e-ihracat olarak yapılmaktadır. Firma ve şirketler pek çok ülke ile iletişimde olduğu için e-ihracat da gelişmektedir. Bu ticari ilişkinin devam etmesi adına devlet tarafından teşvikler sunulur.

Ticari akışın devam etmesi için komisyon, pazar yeri, çevrimiçi mağaza desteklenmesi gibi işlemler için teşvik paketlerinden faydalanılır.

Türkiye E-İhracat Platformu Desteği

E-ticareti destekleyen devlet teşviklerinden bir diğeri de Türkiye E-İhracat Platformu Desteği oluyor. Önerilen teşvik paketleri, bakanlık tarafından koordine edilen kurumları ilgilendiriyor. Bu kurumlar, Ticaret Bakanlığı tarafından görevlendirilir.

Türkiye’nin ihracat envanterinin dijital ortama taşınması için gerekli yasal düzenlemeler yapılır. Sanal ticaret heyeti olarak teşvikten faydalanılır. 

Çevrimiçi Mağaza ve Hedef Ülke E-Ticaret Paydaşlarından Alınan Hizmet Desteği

Bu teşvik paketi ise, yurt dışı pazar yerinde çevrimiçi mağaza açmak isteyen firmaları yakından ilgilendirmekte. Gerekli finansal kaynağı kısa sürede sağlamak için koşulları yerine getirenler, bu teşvikten faydalanabilir.

devlet teşvik çeşitleri

E-ticaret Devlet Teşviklerinden Faydalanmak Avantajlı mı?

Türkiye’de son yıllarda hızla gelişen ve ilerleyen e-ticaret, devlet tarafından desteklenmektedir. Hem maddi açıdan hem de akademik açıdan sunulan destekler sayesinde, firma sahipleri ve girişimciler ticari hayatta planlarını gerçekleştirebilir. Devlet tarafından sunulan teşvik paketleri ise pek çok bakımdan avantaj sağlamaktadır.

  • Web sitesi kurmak isteyen firmalara sağlanan teşvikler sayesinde, hizmet ücretleri ve dijital pazarlama ücretleri belirli oranda karşılanabilir.
  • E-ticaret işletmeleri, vergi indirimlerinden veya vergi muafiyetlerinden yararlandığı için daha hızlı büyüme sağlayabilir.
  • Firmalara yönelik lojistik altyapıyı geliştirmeye yönelik teşvikler sağlandığı için alanda yeni olan firmalar, lojistik tecrübeler kazanabilir.
  • Devlet, e-ticaret işletmelerine yönelik eğitim programları veya danışmanlık hizmetleri verdiği için firmalar daha profesyonel yolda ilerler.
  • Bu teşvikler sadece finansal değil eğitim alanında da destek olduğundan firmaların birçok konuda kontrollü gelişmesini sağlar.
devlet teşviklerinin avantajları

E-ticaret Devlet Teşvikleri Kimler İçin Uygundur?

Devlet destekli e-ticaret teşviklerinden faydalanmak için satışlarınızı ve hizmetlerinizi, dijital pazarda yapıyor olmalısınız. Teşvik paketlerinin içeriğine göre değişen kurallar olduğunu ifade etmek mümkün. Genellikle, web üzerinden satış yapan mağazalar, tedarikçiler, firmalar bu teşviklere kolayca başvurabiliyor.

KOSGEB tarafından verilen e-ticaret teşvikleri de hem mesleki yeterlilik hem de eğitim sertifikası istediğinden, belirlenen şartlara sahip olmak önemli. Ülke içinde ya da dışında yapacağınız e-ticaret için teşvik desteği almak istiyorsanız, bakanlık tarafından duyurulan destekleri takip etmelisiniz.

devlet teşvikleri kimler için uygun?

E-ticaret Devlet Teşviklerinin Hedefi Nedir?

E-ticaret yapan firmaların aldığı devlet teşvikleri sayesinde, firma ve şirketler daha güvenilir bir alanda tanınmaya başlar. Devlet desteği almaya hak kazanan firma ve şirketlerin belge yeterliliği olduğu anlaşılır. Girişimcilik alanında da kendini göstermek isteyen yeni firmalar, daha kısa sürede büyüme sağlayabilir. Devlet teşviklerinin amacı da yeni firmaların itibar kazanmasını sağlamak, e-ticareti pek çok sektörde desteklemektir.

Özellikle de e-ihracat kaynaklı e-ticaret yapanların, ülke içinde ve dışında tanınıyor olmasını kolaylaştırmaktır. Dijital pazarlamanın da gelişmesini sağlamak için teşvikler verilmektedir. Böylece ülkenin geliştiğine, e-ticareti geliştirmek istediğine birer örnek oluşur.

devlet teşviklerinin hedefi nedir?

E-ticaret Devlet Teşviklerini Hangi Kurumlar Verebilir?

Türkiye’de e-ticareti destekleyen paketlerden hak kazanılan finansal desteği almak için belirli kurumlarla iletişime geçmek gerekir. Devlet denetiminde olan kurumlar sayesinde, teşvikler yerinde ve resmi şekilde kullanılır.

Bu teşviklere başvurmak için KOSGEB ve Ticaret Bakanlığı ile resmi şekilde iletişim kurulur. Kazanılan finansal destek ise TÜRK EXİMBANK aracılığı ile uygun koşullarda verilir. Özellikle de e-ihracat teşvikleri için tercih edilir.

e-ticaret devlet teşviklerinin hangi kurumlar verebilir?

İlginizi Çekebilir:

E Ticaret Nedir ve Nasıl Yapılır? Elektronik Ticaret Rehberi

KOSGEB - Yeni İş Kurmak için Genç Girişimcilere Destekler

KOSGEB Girişimcilik Belgesi Nedir ve Nasıl Alınır?

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

E-İhracat Teşvik Rehberi: Tüm Bilmeniz Gerekenler

KOSGEB Kadın Girişimci Desteği ile İş Fikrinizi Destekleyin

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Ürün Pazarlaması Nedir, Nasıl Yapılır?
Ürün Pazarlaması Nedir, Nasıl Yapılır?
Ürün satışı müşterinin ikna edilmesiyle gerçekleşir. Etkin bir çalışma yürüterek tüketicilerin satın alma davranışlarını yönlendirmek mümkündür. Bunun için müşterinin güvenini kazanmak ve ürün konusunda ikna edici...
22 Haziran 2022
Savaş Çetinkaya
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlamaktadır. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları...
4 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Ferad Osman Sali
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Ferad Osman Sali
E-Ticarette Pazarlama Stratejisi Nasıl Geliştirilir?
E-Ticarette Pazarlama Stratejisi Nasıl Geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
28 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya